Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-12-2002, 23:04
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Fortuynist schreef:
"en de heer Ratelband heeft zijn zin weer: er wordt over hem gepraat..."

Dat geeft toch niet? Alles moet toch bespreekbaar zijn?


En Gatara... Misschien heb ik je niet begrepen, maar bij komt de boodschap in ieder geval over dat jij met de uitspraak: "Clownsmaskers op en naar Het Binnenhof" dat je er tegen bent dat zomaar iedereen aan de politiek deel kan nemen. Maar misschien bedoel je alleen dat je Emile Ratelband niet serieus neemt. Mocht dat het geval zijn, sluit ik me volledig bij je aan.

Groet.

Vergeet LPF en LN niet
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-12-2002, 10:59
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Fortuynist schreef:

En Gatara... Misschien heb ik je niet begrepen, maar bij komt de boodschap in ieder geval over dat jij met de uitspraak: "Clownsmaskers op en naar Het Binnenhof" dat je er tegen bent dat zomaar iedereen aan de politiek deel kan nemen. Maar misschien bedoel je alleen dat je Emile Ratelband niet serieus neemt. Mocht dat het geval zijn, sluit ik me volledig bij je aan.

Groet.
Ja, dat laatste.
Emile Ratelband is een clown. Als hij de politiek in gaat, wil ik als clown ook de politiek in
Met citaat reageren
Oud 28-12-2002, 13:47
Fortuynist
Avatar van Fortuynist
Fortuynist is offline
Atje, kom maar eens met argumenten waarom LPF en LN ook in diezelfde politieke groepering past.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2002, 17:10
P. Fortuyn
Avatar van P. Fortuyn
P. Fortuyn is offline
Mag ik jullie er even aan herinneren dat Emile Ratelband absoluut geen clown is? Hij mag dan in het verleden herhaaldelijk de fout in zijn gegaan met zijn Tsjakkaa!-praktijken, maar die fout zij hem vergeven. Op het moment dat hij de achterkamertjespolitiek wil bestrijden en dit land weer in zijn oud glorie wil herstellen, kan ik hem alleen maar steunen. In januari zal hij jullie laten zien wat hij in zijn mars heeft!

Past U dus op, oh aanhangers van de linkse kerk die zo cynisch tegenover Emile staan! Past U dus op, verkwanselaars van mijn gedachtengoed! Emile is mijn instrument en mijn wraak zal zoet zijn!

*muhahahahahaahah*
Met citaat reageren
Oud 28-12-2002, 17:22
Fortuynist
Avatar van Fortuynist
Fortuynist is offline
Een achterkamertjespolitiekbestrijder (nieuw woord) moet er absoluut komen, maar ik vind Emile Ratelband niet de geschikte persoon. Hij doet zich volgens mij serieuzer voor dan hij werkelijk is.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2002, 17:37
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Fortuynist schreef:
Een achterkamertjespolitiekbestrijder (nieuw woord) moet er absoluut komen, maar ik vind Emile Ratelband niet de geschikte persoon. Hij doet zich volgens mij serieuzer voor dan hij werkelijk is.
Hier ben ik t wel mee eens...
Met citaat reageren
Oud 28-12-2002, 17:38
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Fortuynist schreef:
Atje, kom maar eens met argumenten waarom LPF en LN ook in diezelfde politieke groepering past.
Ik bedoelde er niet mee dat ze ook clowns zijn, maar ik vind die partijen niet meer serieus en ook niet meer geloofwaardig. Dat hebben ze, vooral de LPF, de laatste tijd wel goed laten merken.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2002, 18:04
Fortuynist
Avatar van Fortuynist
Fortuynist is offline
En daar ben ik het mee eens, Atje! Alleen ben ik wel bereid de LPF een tweede kans te geven. Als het goed is, is de boel daar gesaneerd (of ze zijn er nog mee bezig) en bovendien spreken de andere gevestigde partijen mij niet zo aan.

Groet.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2002, 17:03
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Fortuynist schreef:
En daar ben ik het mee eens, Atje! Alleen ben ik wel bereid de LPF een tweede kans te geven. Als het goed is, is de boel daar gesaneerd (of ze zijn er nog mee bezig) en bovendien spreken de andere gevestigde partijen mij niet zo aan.

Groet.

Tja, je mag het risico nemen natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2002, 17:31
BARON
Avatar van BARON
BARON is offline
Citaat:
P. Fortuyn schreef:
Mag ik jullie er even aan herinneren dat Emile Ratelband absoluut geen clown is? Hij mag dan in het verleden herhaaldelijk de fout in zijn gegaan met zijn Tsjakkaa!-praktijken, maar die fout zij hem vergeven. Op het moment dat hij de achterkamertjespolitiek wil bestrijden en dit land weer in zijn oud glorie wil herstellen, kan ik hem alleen maar steunen. In januari zal hij jullie laten zien wat hij in zijn mars heeft!

Past U dus op, oh aanhangers van de linkse kerk die zo cynisch tegenover Emile staan! Past U dus op, verkwanselaars van mijn gedachtengoed! Emile is mijn instrument en mijn wraak zal zoet zijn!

*muhahahahahaahah*
"Linkse kerk"... voor dat woord wordt je geband hier
Met citaat reageren
Oud 29-12-2002, 20:39
Fortuynist
Avatar van Fortuynist
Fortuynist is offline
"Tja, je mag het risico nemen natuurlijk."

Zo is het, want zonder risico's wordt het leven toch een groef.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2002, 20:55
Verwijderd
Citaat:
P. Fortuyn schreef:
In januari zal hij jullie laten zien wat hij in zijn mars heeft!
Daar ben ik inderdaad benieuwd naar.
Ik denk dat het net zo'n zooitje wordt als bij de LPF afgelopen jaar, alleen dat men bij die partij minder verstand van politieke zaken heeft. Een hele slechte partij dus.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2002, 22:52
Diddl'tje
Avatar van Diddl'tje
Diddl'tje is offline
Hoort hier niet echt, maar PSV-supporters hebben nu geprobeert om Ratelband kaal te scheren

Hij zei dat ze het mogen doen als hij 31 zetels haalt

Hij zal er zelf dus ook geen vertrouwen in hebben
__________________
Boink | Diddl kan niet aansprakelijk gesteld worden voor het bovenstaande
Met citaat reageren
Oud 29-12-2002, 23:02
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef:
Daar ben ik inderdaad benieuwd naar.
Ik denk dat het net zo'n zooitje wordt als bij de LPF afgelopen jaar, alleen dat men bij die partij minder verstand van politieke zaken heeft. Een hele slechte partij dus.


Hij haalt niet eens een zetel.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2002, 23:03
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Diddl'tje schreef:
Hoort hier niet echt, maar PSV-supporters hebben nu geprobeert om Ratelband kaal te scheren

Hij zei dat ze het mogen doen als hij 31 zetels haalt

Hij zal er zelf dus ook geen vertrouwen in hebben
PSV-fans gaan Ratelband met tondeuse te lijf

Uitgegeven: 29 december 2002 17:36

EINDHOVEN - Leden van de harde kern van voetbalclub PSV zijn Emile Ratelband zondagmiddag met een tondeuse te lijf gegaan. In een eetcafé in Eindhoven schoren zij de leider van Lijstratelband.nl een lok van zijn haardos af. Lijfwachten voorkwamen dat de haren van Ratelband nog verder werden toegetakeld.

Ratelband was op werkbezoek bij de PSV-supporters. Na wat duw- en trekwerk herstelde hij zich en sprak de ongeveer vijftig aanwezigen toe. De politicus beloofde de supporters een herkansing als hij bij de Tweede-Kamerverkiezingen van 22 januari 31 Kamerzetels haalt. "Dan mogen jullie me overal kaalscheren.''

----------
toffe actie
oftewel, óók hij is al niet meer serieus te nemen. (niet dat ie dat vroeger was, maar goed)
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 10:38
sjohui
Avatar van sjohui
sjohui is offline
Citaat:
Fortuynist schreef:
Een achterkamertjespolitiekbestrijder (nieuw woord) moet er absoluut komen, maar ik vind Emile Ratelband niet de geschikte persoon. Hij doet zich volgens mij serieuzer voor dan hij werkelijk is.
Ik wil wel eens weten wat achterkamertjespolitiek is en wat LN, LPF en al die 'splintergroeperingen' gaan doen om het weg te werken. Kan iemand hier antwoord op geven?
__________________
/ / / / / / | \ \ \ \ \ \
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 14:32
BARON
Avatar van BARON
BARON is offline
Citaat:
sjohui schreef:
Ik wil wel eens weten wat achterkamertjespolitiek is en wat LN, LPF en al die 'splintergroeperingen' gaan doen om het weg te werken. Kan iemand hier antwoord op geven?
lees de kranten maar eens wat vaker en je komt genoeg tegen wat onder deze noemer valt.

Voor jou een klein voorbeeldje: Ad Melkert had nog geen eens afscheid genomen van de tweede kamer toen zijn nieuwe functie al bekend was. Hadden de partijen onderling afgesproken als een soort troostprijs. Lekker democratisch dus.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 15:04
sjohui
Avatar van sjohui
sjohui is offline
Citaat:
BARON schreef:
lees de kranten maar eens wat vaker en je komt genoeg tegen wat onder deze noemer valt.

Voor jou een klein voorbeeldje: Ad Melkert had nog geen eens afscheid genomen van de tweede kamer toen zijn nieuwe functie al bekend was. Hadden de partijen onderling afgesproken als een soort troostprijs. Lekker democratisch dus.
En jij gelooft dat die nieuwe partijen dat anders doen (geen partij is zo wazig als de LPF. Nog niet gehoord van het kopen van plaatsen binnen de partij?). Oh, wat zijn die nieuwe partijen toch democratisch...
__________________
/ / / / / / | \ \ \ \ \ \
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 20:45
Verwijderd
Citaat:
Fortuynist schreef:
Een achterkamertjespolitiekbestrijder (nieuw woord) moet er absoluut komen, maar ik vind Emile Ratelband niet de geschikte persoon. Hij doet zich volgens mij serieuzer voor dan hij werkelijk is.
dan is het nu wel gedaan met die serieusheid van hem:

als je zo je stemmen moet krijgen

volgende week staat-ie vast met een anti-feyenoord sjaal in amsterdam ofzo.....
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 21:03
Verwijderd
Citaat:
Lebbis en Jansen zeiden vanavond heel terecht:
Ik stel voor dat we Volkert van der G. twee weken voor de verkiezingen op proefverlof sturen, met een pistool en zes kogels op zak
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 22:07
Fortuynist
Avatar van Fortuynist
Fortuynist is offline
Nare man (met nare humor) schreef het volgende:

"Lebbis en Jansen zeiden vanavond heel terecht:
Ik stel voor dat we Volkert van der G. twee weken voor de verkiezingen op proefverlof sturen, met een pistool en zes kogels op zak."


Dit is uiteraard geen cabaret, dit zijn twee kleuters die, ten eerste niet kunnen zingen, dus daarom gebruiken ze het publiek maar en ten tweede, enkel grapjes (nu ja, grapjes...) maken ten koste van een ander. Niet bepaald grappig en al helemaal niet origineel. Bovendien getuigt deze zeer misplaatste uitspraak van zeer weinig respect en fatsoen.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 22:20
Verwijderd
Je maakt de typische fout, te denken dat jouw geval (en dat van de resterende ruim anderhalf miljoen Pimstemmers) representatief en vooral, maatgevend is voor wat getuigt van 'respect'. En dat is het dus niet. Respect is nog altijd iets subjectiefs, wat afhangt van de situatie waarin het speelt. Persoonlijk vind ik deze uitspraak van Lebbis en Jansen erg goed door de beugel kunnen. Niet altijd kan rekening gehouden worden met de allerteerhartigsten onder ons.

Natuurlijk, ik weet dat er mensen waren die Pim koesterden als een vader, een vriend, een grote broer, die echt van hem hielden hoewel ze hem nog nooit hadden ontmoet. Die mensen zijn hierdoor natuurlijk diep geschokt. Maar dat neemt nog niet weg dat er ook een hoop mensen zijn die dit soort humor (want dat is het wel degelijk) wél kunnen waarderen.

In deze maatschappij is het nu eenmaal geven en nemen. Af en toe moet je iets pikken van een ander om vreedzaam te kunnen blijven samenleven. Als we rekening zouden moeten houden met wat een ieder vindt, dan bestaat er geen cabaret meer - en zeker niet dit soort, wat primair bedoeld is om te schoppen. Dat het mensen kan kwetsen wil nog niet zeggen dat het twee kleuters zijn die weinig respect hebben en fatsoen.

Ik zal jou eens vertellen wat werkelijk fatsoen en respect inhoudt. Dat houdt een beetje tolerant zijn ten opzichte van elkaar, niet meteen op je achterste benen gaan staan, en af en toe ook eens inzien dat datgene wat jóu niet bevalt, anderen misschien wel bevalt. Kortom, dat je niet zo ronduit egoïstisch moet zijn om altijd maar je eigen opvatting van 'respect' als uitgangspunt te nemen...

Ergens heb ik het gevoel dat dit tegen dovemansoren gezegd is. Het vereist namelijk enige ruimdenkendheid, en jouw combinatie avatar-nickname doet ten aanzien daarvan niet het beste vermoeden...
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 22:21
sjohui
Avatar van sjohui
sjohui is offline
Citaat:
Fortuynist schreef:
Nare man (met nare humor) schreef het volgende:

"Lebbis en Jansen zeiden vanavond heel terecht:
Ik stel voor dat we Volkert van der G. twee weken voor de verkiezingen op proefverlof sturen, met een pistool en zes kogels op zak."


Dit is uiteraard geen cabaret, dit zijn twee kleuters die, ten eerste niet kunnen zingen, dus daarom gebruiken ze het publiek maar en ten tweede, enkel grapjes (nu ja, grapjes...) maken ten koste van een ander. Niet bepaald grappig en al helemaal niet origineel. Bovendien getuigt deze zeer misplaatste uitspraak van zeer weinig respect en fatsoen.
Ze kunnen niet zingen en gebruiken daarom het publiek? Dat is toch leuk en creatief, wat is daar slecht aan? Ik vond ze dit keer ook best grof, maar met die grap van Volkert is weinig mis. Misschien is het voor de naast familie van Pim Fortuyn rot, maar ik vind het belachelijk (om te kotsen) dat duizenden Nederlanders in tranen zijn om zijn dood en hem als een held vereren.

Laten ze er alsjeblieft grappen over maken.
__________________
/ / / / / / | \ \ \ \ \ \
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 22:24
Verwijderd
kom op Fortuynist ik heb ook op dhr. Fortuyn gestemd.
En ik heb ook vanavond naar Lebbis en Jansen gekeken.

Maar zo erg vond ik het niet, want dat is cabret een beetje provoceren.
En de volgende keer krijgt er iemand ander weer van langs (die is dan de lul)

Ik ga morgen avond ook naar youpie kijken, ik verwacht dat hij ook behoorlijk wat grappen gaat maken over lpf, dhr. fortuyn enz enz.

Maar ik heb een keuze ik kijk of ik kijk niet.....

Groeten,
The marshall
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 22:31
Fortuynist
Avatar van Fortuynist
Fortuynist is offline
Ik citeer nare man:
"...en zeker niet dit soort, wat primair bedoeld is om te schoppen."

Schoppen mag best, maar wel graag met een doel voor ogen. Waar leidt zo'n grap van van de G. naartoe? Nee, ik geloof niet dat er nu opeens een moord op Ratelband wordt gepleegd, maar ik zie ook geen enkel nut van een harde grap als het alleen om de harde grap gaat. Dat vind ik dom en onverantwoord. Maar als het volgens jou wel humor is, heb je zeker wel erg hard moeten lachen om mijn commentaar hierop, wat gedeeltelijk van hetzelfde niveau is, maar dan wel met een doel, namelijk geen grappen maken die aan kunnen zetten tot geweld.
Hadden we Sonneveld nog maar...
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 22:34
Fortuynist
Avatar van Fortuynist
Fortuynist is offline
Ik citeer Sjohui:
"...maar ik vind het belachelijk (om te kotsen) dat duizenden Nederlanders in tranen zijn om zijn dood en hem als een held vereren. "

Wat is daar mis mee wanneer het gemeend is?
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 22:36
Fortuynist
Avatar van Fortuynist
Fortuynist is offline
Ik citeer the marshall:
"En de volgende keer krijgt er iemand ander weer van langs..."

Juist, een zeer goedkope manier van cabaret en niet alleen wanneer het om Pim Fortuyn gaat, maar ook de grap over Paul Rossenmuller vind ik smaakloos.

Groet,
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 22:38
Fortuynist
Avatar van Fortuynist
Fortuynist is offline
En ik wil er nog aan toevoegen dat ik niet alleen maar naar de TV kijk om iets amusants te zien.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2002, 00:24
Verwijderd
Leuke reacties en, geheel in de geest van Pim, zeer inspelend op emoties. Maar dat neemt niet weg dat je op geen enkele steekhoudende manier écht ingaat op mijn betoog of ik moet dít

Citaat:
Fortuynist schreef:
(...) maar dan wel met een doel, namelijk geen grappen maken die aan kunnen zetten tot geweld (...)
als een valide argument beschouwen. Maar laat ik dat 'for the sake of argument' eens doen.

Het is maar de vraag in hoeverre de opmerking 'laten we Van der G. vrijlaten met een pistool en zes kogels' aanzet tot geweld. Persoonlijk vind ik een opmerking als het (in LPF-kringen veel gehoorde) 'de kogel kwam van links' een veel directere aanzet tot geweld.

Je moet het verschil in autoriteit in acht nemen tussen een uitspraak van een cabaretier en een uitspraak van een politicus. Als een LPF-politicus zegt 'de kogel kwam van links' dan zal dat door veel meer mensen op een veel verontrustender manier serieus worden genomen dan wanneer Lebbis en Jansen tegen een (overwegend links-intellectueel publiek) verkondigen dat Volkert van der G. vrijgelaten moet worden. Dat zijn twee niet te vergelijken registers, en dat weet jij ook wel.

En verder:

Citaat:
Fortuynist schreef:
En ik wil er nog aan toevoegen dat ik niet alleen maar naar de TV kijk om iets amusants te zien.
Laat ik vooropstellen dat dat ook niet mijn primaire doel is. Ik kijk televisie omdat ik de actualiteit wil bijhouden en door het raadplegen van meerdere bronnen mezelf een zo objectief mogelijk beeld wil vormen. Iedereen weet echter dat het kijken naar een cabaretvoorstelling van Lebbis en Jansen nou níet bepaald de juiste keuze is, wanneer je naar de TV kijkt om iets ánders dan amusants te zien.

Ik weet niet zo goed wat ik met deze opmerking aan moet, aangezien ik er niet echt een duidelijke stelling of argument uit kan afleiden.

Hopende je hiermee weer voldoende stof tot nadenken te hebben gegeven, verblijf ik (en pak ik een vijfde Herfstbockje)

Met citaat reageren
Oud 31-12-2002, 13:40
Fortuynist
Avatar van Fortuynist
Fortuynist is offline
"De kogel kwam van links." Inderdaad moet je oppassen met dit soort uitspraken en ik vind het toch iets te ver gaan, maar ik vind wel dat wanneer je iemand vergelijkt met (daar komen de beroemde voorbeelden weer) Le pen, rassenhater, rechts extremist, dat je daarvoor de prijs moet betalen wanneer blijkt dat dat geenszins waar is.

En ik ben niet van mening dat cabaretiers (of mensen werkzaam in de artistieke sfeer) minder invloed zouden hebben dan een politicus. Politici zijn momenteel bezig met een normen en waarden plan. Wanneer ze normen en waarden bij willen brengen aan ons, ben ik er vrijwel zeker van dat dat niet lukt enkel met een plan. Het heeft natuurlijk te maken met gewoontes, gevoel, respect, enz. En dat kun je niet bereiken met macht en een plan, sterker nog, het zal averechts werken, maar cabaretiers, zangers, schrijvers zullen eerder hun doel bereiken, omdat zij kunnen inspelen op het geweten.

En verder citeer ik u weer even, nare man:
"Iedereen weet echter dat het kijken naar een cabaretvoorstelling van Lebbis en Jansen nou níet bepaald de juiste keuze is, wanneer je naar de TV kijkt om iets ánders dan amusants te zien."

Nu zou het nogal flauw zijn van mij om te zeggen dat ik dat juist wel om die reden heb gedaan. Toch berust die uitspraak wel gedeeltelijk op waarheid. Immers, wanneer je je nergens meer over op kan winden, blijft het vuur ook niet aanwakkeren. Maar uiteraard heb ik de TV ook aangezet om te kijken of het echt grappig is. Welnu, ik vind de heren daarin niet met vlag en wimpel geslaagd, maar over smaak valt te twisten.

Groet,
Met citaat reageren
Oud 31-12-2002, 14:18
Verwijderd
Citaat:
Fortuynist schreef:
"De kogel kwam van links." Inderdaad moet je oppassen met dit soort uitspraken en ik vind het toch iets te ver gaan, maar ik vind wel dat wanneer je iemand vergelijkt met (daar komen de beroemde voorbeelden weer) Le pen, rassenhater, rechts extremist, dat je daarvoor de prijs moet betalen wanneer blijkt dat dat geenszins waar is.
Wie moet in dit geval dan de prijs betalen? Moeten mensen die Fortuyn hebben vergeleken met Le Pen of Haider een 'prijs' betalen? Ik vind dat een vrij dubieuze opmerking. Natuurlijk kan ik het fout hebben, maar mijns inziens tendeert dit een beetje naar de oog-om-oog gedachte.

Daar komt nog bij dat ik van mening ben dat Pim Fortuyn wél in die categorie ingedeeld kan worden, maar dat is een inhoudelijk andere discussie die ik bést nog een keer wil voeren, maar niet hier.

Citaat:
En ik ben niet van mening dat cabaretiers (of mensen werkzaam in de artistieke sfeer) minder invloed zouden hebben dan een politicus. Politici zijn momenteel bezig met een normen en waarden plan. Wanneer ze normen en waarden bij willen brengen aan ons, ben ik er vrijwel zeker van dat dat niet lukt enkel met een plan. Het heeft natuurlijk te maken met gewoontes, gevoel, respect, enz. En dat kun je niet bereiken met macht en een plan, sterker nog, het zal averechts werken, maar cabaretiers, zangers, schrijvers zullen eerder hun doel bereiken, omdat zij kunnen inspelen op het geweten.


Maar politici kunnen dat net zo goed. Je gaat voorbij aan het onderscheid wat ik maakte tussen de doelgroepen van politici en die van cabaretiers. Ik ben nog steeds van mening dat politici een groter, breder en vooral, meer sociaal gedifferentiëerd publiek aanspreken dan bijvoorbeeld cabaretiers als Lebbis en Jansen. Wanneer iemand als Pim Fortuyn zegt: 'de kogel kwam van links' zijn er genoeg gedesillusioneerde fabrieksarbeiders die dat bloedserieus nemen. En wanneer Pim Fortuyn de Islam een achterlijke cultuur noemt zijn ook daar weer genoeg xenofoben die het bloedserieus nemen en de verhoudingen nog verder op scherp willen zetten.

Echter wanneer Lebbis en Jansen beweren dat Volkert van der G. vrijgelaten moet worden, voelt natuurlijk iedereen aan dat dat als grap bedoeld is. Júist in die bedoeling ligt de nuance: niemand gaat 'in dit land' serieus verkondigen dat een op overweldigend bewijs van moord verdacht persoon zomaar vrijgelaten moet worden met een geladen pistool. Zelfs de meest emotionelen en onderontwikkelden nemen dat niet serieus. Ja, ze voelen zich tegen het zere been geschopt, dat geef ik toe. Maar ze wéten dat het niet als serieuze suggestie aan de directie van de Bijlmerbajes bedoeld is.

Citaat:
Nu zou het nogal flauw zijn van mij om te zeggen dat ik dat juist wel om die reden heb gedaan. Toch berust die uitspraak wel gedeeltelijk op waarheid. Immers, wanneer je je nergens meer over op kan winden, blijft het vuur ook niet aanwakkeren. Maar uiteraard heb ik de TV ook aangezet om te kijken of het echt grappig is. Welnu, ik vind de heren daarin niet met vlag en wimpel geslaagd (...)
Dan is dat voor jou een waardevolle constatering, maar hier kunnen we er verder niets mee, behalve dat je de indruk zou kunnen wekken niet op Lebbis en Jansen's cabaretshow in te gaan omdat het je inhóudelijk tegenstaat, maar gewoon omdat je érgens tegenin wilt gaan. En daardoor worden argumenten nou niet direct sterker.

Citaat:
(...) maar over smaak valt te twisten.


Over gebrek aan smaak niet.

Met citaat reageren
Oud 31-12-2002, 15:03
Fortuynist
Avatar van Fortuynist
Fortuynist is offline
Ik citeer nare man:
"Wanneer iemand als Pim Fortuyn zegt: 'de kogel kwam van links' zijn er genoeg gedesillusioneerde fabrieksarbeiders die dat bloedserieus nemen."
Allereerst vermoed ik dat je niet Pim Fortuyn bedoelt, maar iemand van de LPF.
Hoe het ook zij, er zijn absoluut mensen die zomaar klakkeloos aannemen wat een ander zegt en dat betreur ik dan ook. Ik betreur ook dat er genoeg mensen zijn die na de moord op Pim Fortuyn gelijk "moordenaars" beginnen te brullen in Den Haag die nog nooit een boek van Pim Fortuyn hebben gelezen. Als zij dit enkel en alleen maar roepen omdat dus iemand van de LPF heeft gezegd dat de kogel van links kwam, is dat een slechte zaak, maar wanneer ze het er zelf mee eens zijn en ook kunnen beargumenteren waarom, is het een ander verhaal.

Nare man schreef ook het volgende:
"En wanneer Pim Fortuyn de Islam een achterlijke cultuur noemt zijn ook daar weer genoeg xenofoben die het bloedserieus nemen..."

De Islam is in menig opzicht een achterlijke cultuur. Jammer genoeg valt dit verkeerd bij mensen met een beperkte woordenschat. Het is namelijk als volgt bedoeld, dat de Islam vanuit onze westerse samenleving op veel punten achterloopt. Dus het heeft niets te maken met gestoord of geestesziek, wat jammer genoeg toch veel mensen denken. Kijk voor de grap eens in het woordenboek. Achterlijk: achterlopen in ontwikkeling.
Pim Fortuyn heeft het ook weleens gehad over de achterlijke landbouw van Polen.
Je moet die man kunnen begrijpen en ja, als je wilt kun je z'n uitspraken verkeerd uitleggen.

Nare man schreef ook dit:
"...niemand gaat 'in dit land' serieus verkondigen dat een op overweldigend bewijs van moord verdacht persoon zomaar vrijgelaten moet worden met een geladen pistool. Zelfs de meest emotionelen en onderontwikkelden nemen dat niet serieus."

Je moet er toch voor oppassen. Natuurlijk hoef je niet op elk woordje te letten, maar ik vind zo'n opmerking toch te kwetsend. Maar zoals gezegd, smaak verschilt per persoon en dat is maar goed ook!

Groet,
Met citaat reageren
Oud 03-01-2003, 18:06
Verwijderd
Citaat:
Fortuynist schreef:
Ik citeer nare man:
Daar is een speciaal knopje voor: dan gaat dat vanzelf
Met citaat reageren
Oud 04-01-2003, 18:06
the_conquer
the_conquer is offline
ik kan hier maar 1 woord over zeggen:


tjakka
__________________
Better to reign in hell than to serve in heaven
Met citaat reageren
Oud 04-01-2003, 18:15
the_conquer
the_conquer is offline
Citaat:
Fortuynist schreef:
Nare man schreef ook het volgende:
"En wanneer Pim Fortuyn de Islam een achterlijke cultuur noemt zijn ook daar weer genoeg xenofoben die het bloedserieus nemen..."

De Islam is in menig opzicht een achterlijke cultuur. Jammer genoeg valt dit verkeerd bij mensen met een beperkte woordenschat. Het is namelijk als volgt bedoeld, dat de Islam vanuit onze westerse samenleving op veel punten achterloopt. Dus het heeft niets te maken met gestoord of geestesziek, wat jammer genoeg toch veel mensen denken. Kijk voor de grap eens in het woordenboek. Achterlijk: achterlopen in ontwikkeling.

Groet, [/B]
Fortuynist als ik jouw achterlijk noem na het verdedigen van dit stukkie tekst dan ook weer genoeg mensen die dat bloedserieus nemen........ en ik geef ze groot gelijk.

Dit heeft niets te maken met gestoord of geestesziek, wat jammer genoeg toch veel mensen denken. Kijk voor de grap eens in het woordenboek. Achterlijk: achterlopen in ontwikkeling.

Kerel ik hoop dat je dan snel bijgroeit... want een cultuur achterlijk noemen, dat is toch achterlijk!!!!????
__________________
Better to reign in hell than to serve in heaven

Laatst gewijzigd op 04-01-2003 om 18:19.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2003, 12:07
Fortuynist
Avatar van Fortuynist
Fortuynist is offline
The_conquer,

Wat grappig dat er dan ook nog iemand met een beperkte woordenschat reageert. Kijk maar in het woordenboek, achterlijk wordt uitgelegd als: achterlopen in ontwikkeling.
En dat is ook wat de Islam doet vanuit ons idee hoe een westerse moderne samenleving in elkaar behoort te zitten.
Maar nogmaals, wannneer je niet WILT horen wat Fortuyn bedoelde, heeft het geen zin.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2003, 12:11
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Fortuynist schreef:
The_conquer,

Wat grappig dat er dan ook nog iemand met een beperkte woordenschat reageert. Kijk maar in het woordenboek, achterlijk wordt uitgelegd als: achterlopen in ontwikkeling.
En dat is ook wat de Islam doet vanuit ons idee hoe een westerse moderne samenleving in elkaar behoort te zitten.
Maar nogmaals, wannneer je niet WILT horen wat Fortuyn bedoelde, heeft het geen zin.
We moeten eerst eens naar onze eigen cultuur en samenleving kijken, voordat we naar andere gaan wijzen dat die achterlopen ofzo.
Hier gaat het nou op dit moment ook niet echt lekker he
Met citaat reageren
Oud 05-01-2003, 12:24
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Fortuynist schreef:
The_conquer,

Wat grappig dat er dan ook nog iemand met een beperkte woordenschat reageert. Kijk maar in het woordenboek, achterlijk wordt uitgelegd als: achterlopen in ontwikkeling.
En dat is ook wat de Islam doet vanuit ons idee hoe een westerse moderne samenleving in elkaar behoort te zitten.
Maar nogmaals, wannneer je niet WILT horen wat Fortuyn bedoelde, heeft het geen zin.
Je zegt het al:
hoe wij denken dat een westerse moderne samenleving in elkaar behoort te zitten.
Maar zijn andersdenkenden wel achterlijk? Lopen ze inderdaad achter op onze cultuur of hebben ze gewoon een andere visie?
Met citaat reageren
Oud 05-01-2003, 12:38
Fortuynist
Avatar van Fortuynist
Fortuynist is offline
Of andersdenkenden achterlopen of wij vooruit, is waarschijnlijk een discussie waar je nooit uit zou kunnen komen.
Maar de Islam loopt wel achter wanneer je het vergelijkt met onze cultuur. De emancipatie bij vrouwen is bij de Islam ver te zoeken, hier is dat proces vrijwel voltooid. En ik mag aannemen dat wij dat met z'n allen een goede zaak vinden, anders was het er tenslotte ook niet van gekomen en dus, loopt wat mij betreft de Islam achter.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2003, 12:38
the_conquer
the_conquer is offline
Citaat:
Fortuynist schreef:
The_conquer,

Wat grappig dat er dan ook nog iemand met een beperkte woordenschat reageert. Kijk maar in het woordenboek, achterlijk wordt uitgelegd als: achterlopen in ontwikkeling.
En dat is ook wat de Islam doet vanuit ons idee hoe een westerse moderne samenleving in elkaar behoort te zitten.
Maar nogmaals, wannneer je niet WILT horen wat Fortuyn bedoelde, heeft het geen zin.
Ik vind persoonlijk dat je 2 verschillende culturen op dat gebied niet kan vergelijken. Deze vergelijking is alleen op ons gebied maar wat denken hun wel niet van deze cultuur? Op technologisch gebied lopen we immers voor, das waar. Maar of we in totaal voorlopen op hun. Ik denk ik sommige opzichten juist van niet. Als je nu al kijkt naar ons land hoe het een zooi is, alleen al politiek gezien en dan met name met de lpf. Pim Fortuyn leide een kudde "schapen" met het politieke vermogen van een schaap. Oh sorry das fout want "schapen" hebben niet zoveel ruzie. Ohnee toch wel goed immers schapen doen geen nieuwjaarsduik . Trouwens Fortuynist praat je ook alleen maar Pim na of heb je ook een eigen mening? Want ik mag toch geen Foruyn expert wezen maar zijn ideen over het nederlandse leger. Ik zou daar een hele discussie over kunnen voeren over hoe belachelijk dat beleid is, maar Fortuyn heeft me dat werk al afgenomen.

Bovendien vind ik dat de nederlandse kiezer zwaar is besodemieterd door het onvermogen van Pim Fortuyn om een partij te creeren waar ook maar enig besef is van continuiteit en dat ze er zitten namens het volk en niet namens "Jerry Springer".
__________________
Better to reign in hell than to serve in heaven

Laatst gewijzigd op 05-01-2003 om 12:44.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2003, 13:03
Fortuynist
Avatar van Fortuynist
Fortuynist is offline
" Trouwens Fortuynist praat je ook alleen maar Pim na of heb je ook een eigen mening?"

Wat dacht je er van als ik zijn mening deel?

"Want ik mag toch geen Foruyn expert wezen maar zijn ideen over het nederlandse leger. Ik zou daar een hele discussie over kunnen voeren over hoe belachelijk dat beleid is, maar Fortuyn heeft me dat werk al afgenomen."

Hoe zit dat beleid dan in elkaar volgens jou?

"Bovendien vind ik dat de nederlandse kiezer zwaar is besodemieterd door het onvermogen van Pim Fortuyn om een partij te creeren waar ook maar enig besef is van continuiteit en dat ze er zitten namens het volk en niet namens "Jerry Springer".

Ten eerste, wanneer de leider van een politiek partij vermoord wordt, staat de partij niet helemaal stabiel, lijkt mij.
Ten tweede, ben ik ervan overtuigd, dat met Pim Fortuyn aan het roer, er veel minder ruzie en strijd om de macht was geweest, dan dat het afgelopen jaar het geval was.
Wat mij betreft valt Pim Fortuyn niets te verwijten.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2003, 13:44
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Fortuynist schreef:
Of andersdenkenden achterlopen of wij vooruit, is waarschijnlijk een discussie waar je nooit uit zou kunnen komen.
Maar de Islam loopt wel achter wanneer je het vergelijkt met onze cultuur. De emancipatie bij vrouwen is bij de Islam ver te zoeken, hier is dat proces vrijwel voltooid. En ik mag aannemen dat wij dat met z'n allen een goede zaak vinden, anders was het er tenslotte ook niet van gekomen en dus, loopt wat mij betreft de Islam achter.
Bangladesh en Indonesia hebben anders een vrouwelijke leider, terwijl er nog nooit een vrouwelijke leider in Nederland en de VS is geweest.

Enneh,.. ga eens naar Irak. Ik denk dat het erg gevaarlijk is om onderdrukking van de vrouw toe te schrijven aan een geloof. Ze worden onderdrukt door een mannenbolwerk dat in die plaats heerst.
Dat is achterlijk.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2003, 13:46
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Btw,.. waarom niet het onderste uit de kan halen? Al het lekkers en goeds van andere culturen? Moet je er wel eerst voor open staan.

Met citaat reageren
Oud 05-01-2003, 14:32
Fortuynist
Avatar van Fortuynist
Fortuynist is offline
In de Islam staat dat je vrouwen gerust een corigerende tik mag geven, dat vind ik nogal vreemd.
Het geloof zal ook vast goede kanten hebben, maar toch staan de (om het woord maar weer eens te gebruiken) normen en waarden van de Islam, haaks op de onze.

En ja, in Nederland zouden meer vrouwen aan de macht moeten komen, maar ik heb nog niet zo lang geleden een interview op TV gezien en daaruit bleek dat veel vrouwen er gewoon geen zin "an" hebben! Maar goed, ik zou het erg leuk vinden als Nederland een vrouwelijke leider zou krijgen. Gezien de peilingen, zit dat er niet echt in voor mevrouwtje Halsema, maar ach...
Met citaat reageren
Oud 05-01-2003, 14:44
BARON
Avatar van BARON
BARON is offline
Citaat:
sjohui schreef:
Ze kunnen niet zingen en gebruiken daarom het publiek? Dat is toch leuk en creatief, wat is daar slecht aan? Ik vond ze dit keer ook best grof, maar met die grap van Volkert is weinig mis. Misschien is het voor de naast familie van Pim Fortuyn rot, maar ik vind het belachelijk (om te kotsen) dat duizenden Nederlanders in tranen zijn om zijn dood en hem als een held vereren.

Laten ze er alsjeblieft grappen over maken.
de hoogste tijd om eens een paar linkse politici te vermoorden, dan kunnen we ook leuke grappen maken

b.v. Rosenmüller doodschieten, een live-excecutie, zou dat niet leuk zijn?

je ziet: ik heb net zoveel humor als Lebbis en Jansen en ben dus ook een cabaretier
Met citaat reageren
Oud 05-01-2003, 14:49
BARON
Avatar van BARON
BARON is offline
Citaat:
Atje85 schreef:
We moeten eerst eens naar onze eigen cultuur en samenleving kijken, voordat we naar andere gaan wijzen dat die achterlopen ofzo.
Hier gaat het nou op dit moment ook niet echt lekker he
daar zijn we weer: Wat is onze maatschappij toch slecht en wat is die Islam toch goed!

En waarom komen ze dan hierheen? Niet omdat het zo geweldig goed gaat in hun land, dus vertel jij maar eens waarom dan wel.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2003, 15:32
the_conquer
the_conquer is offline
Citaat:
Fortuynist schreef:
In de Islam staat dat je vrouwen gerust een corigerende tik mag geven, dat vind ik nogal vreemd.
Het geloof zal ook vast goede kanten hebben, maar toch staan de (om het woord maar weer eens te gebruiken) normen en waarden van de Islam, haaks op de onze.

En ja, in Nederland zouden meer vrouwen aan de macht moeten komen, maar ik heb nog niet zo lang geleden een interview op TV gezien en daaruit bleek dat veel vrouwen er gewoon geen zin "an" hebben! Maar goed, ik zou het erg leuk vinden als Nederland een vrouwelijke leider zou krijgen. Gezien de peilingen, zit dat er niet echt in voor mevrouwtje Halsema, maar ach...
Ach Daar kijken ze niet raar op als regilio tuur zijn werk mee naar huis neemt
__________________
Better to reign in hell than to serve in heaven
Met citaat reageren
Oud 05-01-2003, 15:46
the_conquer
the_conquer is offline
Fortuynist;

na mijn weten heeft een politieke partij toch wel een gemeenschappelijke visie op zaken en zouden ze zelfs nadat hun leider vermoord is toch wel redelijk in staat mogen zijn om temminste een beetje mogen laten zien dat ze meer kunnen dan ruzie maken, als dat zo is. Immers bij de andere partijen die nederland rijk is is er nog nooit zo`n onenigheid geweest als er eentje vertrok en zoals een goed leider betaamd weet hij ook een eenheid van een oneenheid te maken mede door de juiste personen op de goede plaats te zetten binnen de party, na mijn bescheiden mening heeft Fortuyn daar degelijk in gefaalt.

Maar dat de partij een beetje "instabiel" is vind ik wat licht uitgedrukt. Zelfs een van der Valk Hotel staat nog stabieler dan die partij momenteel.

Maar 1 ding moet ik ze nageven die partij ze hebben wel lef! Maar het water in........... ho maar
__________________
Better to reign in hell than to serve in heaven
Met citaat reageren
Oud 05-01-2003, 16:50
Fortuynist
Avatar van Fortuynist
Fortuynist is offline
In Nederland zullen ook vrouwen geslagen worden, maar wanneer een geloof dat legitimeerd, is het wel even een ander verhaal.

De LPF was een partij met een aantal mensen die absoluut zeer kinderachtig en onverantwoordelijk gedrag vertoonden, maar zoiets loopt uiteraard uit de hand wanneer er niemand is die dat clubje bij elkaar weet te houden en dat had Pim Fortuyn naar MIJN mening wel gekund.

"Zelfs een van der Valk Hotel staat nog stabieler dan die partij momenteel."

Waar haal je dat nu weer vandaan? Ik heb de laatste tijd geen negatieve berichten vernomen over/van/door de LPF.

En, wanneer het voor jou belangrijk is als mensen van een politieke partij niet helemaal het water ingaan bij de nieuwjaarsduik, mag ik er vanuit gaan dat je al helemaal niet gaat stemmen op PvdA, D66, Christenunie, Groenlinks, CDA, en de rest van partijen die niet aanwezig waren in Scheveningen.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2003, 17:05
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
BARON schreef:
daar zijn we weer: Wat is onze maatschappij toch slecht en wat is die Islam toch goed!

En waarom komen ze dan hierheen? Niet omdat het zo geweldig goed gaat in hun land, dus vertel jij maar eens waarom dan wel.

damnz


DAT ZEG IK TOCH NIET MAN! leer es lezen! en gebruik die hersens van je!


Ik zeg, we meoten eerst eens naar ons zelf kijken en ons zelf verbeteren, pas als dat goed is kunnen we naar anderen wijzen!

Ze komen hierheen omdat het hier BETER gaat dan daar! Is het nou echt zo moeilijk om dat te bedenken????
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Hopfaldera, de Saaitjespolka #1232
Uice
500 06-12-2010 10:39
De Kantine The sound of saai. #436
Missy
500 25-11-2008 18:42
Seksualiteit Muziek tijdens het vrijen
*Ster*
146 23-07-2005 15:42
Liefde & Relatie Het is wel over, maar nog niet voorbij..
Verwijderd
111 10-03-2005 08:20
Liefde & Relatie contact leggen met een leuke meid
Dotcom
13 05-03-2002 16:14
Liefde & Relatie What should I do
mysteryyy
22 15-02-2002 16:10


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:34.