Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-12-2002, 11:45
NN
NN is offline
Oud-minister van volksgezondheid, Eduard Bomhof, kwam van de week met een boek over zijn politieke leven. Hij heeft daarin dingen besproken die uit de ministerraad kwamen en niet geopenbaard mochten worden. Hij wordt misschien hiervoor strafrechtelijk vervolgd. Wat vinden jullie hiervan?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-12-2002, 11:52
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Je zou toch verwachten dat zo'n man weet hoe de wet in elkaar steekt....blijkbaar niet.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Met citaat reageren
Oud 22-12-2002, 11:56
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
Echt schandalig van hem. Er stond ook een interview met hem in de Volkskrant, was wel een mooi verhaal. Ook daar was hij behoorlijk aan het natrappen, vooral in de richting Zalm, Heinsbroek en Wijnschenk.
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2002, 12:05
waaromniet?
waaromniet? is offline
Dat er iets aan gedaan word, prima. Maar die hypocriete lpf'ers die altijd maar over openbaarheid en achterkamertjes politiek zeurde moeten hun bek houden als er nu ook eens wat geopenbaard word.
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 22-12-2002, 13:20
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
jarige piet
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 22-12-2002, 13:34
Manus J. van Alles
Avatar van Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Hij heeft de wet overtreden en moet vervolgd worden. Ik las dat de maximum straf hierop 6 jaar cel is
__________________
Daedalus:GlobalNode:Scholieren//FORUM//RESTRICTED//923.128.6430/Login
Met citaat reageren
Oud 22-12-2002, 13:37
Verwijderd
Sja, als hij het boekje welbewust heeft gepubliceerd, moet hij strafrechtelijk vervolgd worden. Dit soort grappen tast de integriteit van de ministerraad aan. Niet dat de huidige ministers nog veel krediet hebben overigens, of überhaupt ooit integer waren...
Met citaat reageren
Oud 22-12-2002, 15:42
BARON
Avatar van BARON
BARON is offline
en Ed van Thijn die hoeft natuurlijk weer niet vervolgd te worden als lid van de linkse kerk.

of moet ik zeggen linkse inquisitie
Met citaat reageren
Oud 22-12-2002, 15:59
Escapism
Avatar van Escapism
Escapism is offline
Citaat:
BARON schreef:
en Ed van Thijn die hoeft natuurlijk weer niet vervolgd te worden als lid van de linkse kerk.

of moet ik zeggen linkse inquisitie
u crack me up man
__________________
He thought the diaries of Anne Frank were "an Adrian Mole sort of thing"
Met citaat reageren
Oud 22-12-2002, 16:18
Verwijderd
Citaat:
Escapism schreef:
u crack me up man
yeah sure niggah
Met citaat reageren
Oud 22-12-2002, 16:56
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
BARON schreef:
en Ed van Thijn die hoeft natuurlijk weer niet vervolgd te worden als lid van de linkse kerk.

of moet ik zeggen linkse inquisitie
Ik meen dat van Thijn geen dingen heeft geschreven die het landsbelang schaden, maar dat zou ik na moeten zoeken, ik heb dat toendertijd niet bewust mee gemaakt. Ook zegt dat het toen fout ging niet dat het nu weer fout gedaan moet worden.
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 22-12-2002, 17:01
Verwijderd
Beetje dom van hem Ik hoop dat het boek uit de handel wordt gehaald, want ik heb de eerste druk
Met citaat reageren
Oud 22-12-2002, 18:16
Verwijderd
Citaat:
BARON schreef:
en Ed van Thijn die hoeft natuurlijk weer niet vervolgd te worden als lid van de linkse kerk.

of moet ik zeggen linkse inquisitie
Als Ed van Thijn op precies dezelfde manier die staatsrechtelijke en strafrechtelijke regels zou hebben geschonden, dan zou hij vervolgd hebben moeten worden. Maar als dat toentertijd niet gebeurd is, heeft dat niks te maken met al dan niet politieke voorkeur. Jij sleept bij het minste of geringste meteen de 'linkse kerk' erbij. Eigenlijk ben je een ontzettend inhoudsloze zak, je komt werkelijk nooit met steekhoudende argumenten.

Het gaat zoals waaromniet? zegt om het landsbelang en de eenheid van de Kroon. Als die niet geschaad is, is er materieël gezien ook geen reden om te vervolgen. Het O-M heeft het vervolgingsmonopolie en is op grond van het opportuniteitsbeginsel altijd nog gerechtigd om al dan niet af te zien van vervolging op 'gronden aan het algemeen belang ontleend'. Dat wil dus zeggen dat een bepaald feit onder omstandigheden wél en onder andere omstandigheden níet vervolgd wordt, omdat de tijdsgeest juist gewoon niet of juist wel vervolging wenselijk acht.

In dit geval is het wél raadzaam Bomhoff te vervolgen, omdat hij in de nasleep van wat gerust een politiek drama genoemd kan worden nog even wat extra olie op het vuur gooit in de aanloop naar de komende verkiezingen. Zelfs op zijn sterfbed is de LPF nog lastig. Zelfs vanuit zijn graf is Pim nog een querulant en een onruststoker.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2002, 17:30
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef:
Als Ed van Thijn op precies dezelfde manier die staatsrechtelijke en strafrechtelijke regels zou hebben geschonden, dan zou hij vervolgd hebben moeten worden. Maar als dat toentertijd niet gebeurd is, heeft dat niks te maken met al dan niet politieke voorkeur. Jij sleept bij het minste of geringste meteen de 'linkse kerk' erbij. Eigenlijk ben je een ontzettend inhoudsloze zak, je komt werkelijk nooit met steekhoudende argumenten.

volgens mij is dit toch een zeer terechte vergelijking, en dus een steekhoudend argument. het getuigd overigens van weinig 'debatingskills' om BARON een inhoudsloze zak te noemen

Het gaat zoals waaromniet? zegt om het landsbelang en de eenheid van de Kroon. Als die niet geschaad is, is er materieël gezien ook geen reden om te vervolgen. Het O-M heeft het vervolgingsmonopolie en is op grond van het opportuniteitsbeginsel altijd nog gerechtigd om al dan niet af te zien van vervolging op 'gronden aan het algemeen belang ontleend'. Dat wil dus zeggen dat een bepaald feit onder omstandigheden wél en onder andere omstandigheden níet vervolgd wordt, omdat de tijdsgeest juist gewoon niet of juist wel vervolging wenselijk acht.

en hierin schuilt dus het subjectieve van de rechterlijke macht, en die is onder andere afhankelijk van politieke voorkeur.

In dit geval is het wél raadzaam Bomhoff te vervolgen, omdat hij in de nasleep van wat gerust een politiek drama genoemd kan worden nog even wat extra olie op het vuur gooit in de aanloop naar de komende verkiezingen. Zelfs op zijn sterfbed is de LPF nog lastig. Zelfs vanuit zijn graf is Pim nog een querulant en een onruststoker.
dat is jouw mening. je kan het ook campagne voeren noemen.
bovendien is het landsbelang verre van geschaad, en is de letterlijkheid van de citaten niet aan te tonen (jij moet wel weten wat dat betekent: gebrek aan bewijs)
Met citaat reageren
Oud 23-12-2002, 19:57
NN
NN is offline
Ik was er al bang voor dat het weer op de links-rechts-hetze zou uitdraaien......
Mijn idee was om een inhoudelijke discussie aan te gaan of het toelaatbaar is dat een oud-minister uit de school klapt over staatsgeheimen. Als deze trant van irrelevante verwijten doorgaat verzoek ik de forumbazen om dit forum te sluiten.

Nu mijn eigen mening:
Ik vind dat Bomhoff vervolgd moet worden omdat hij zich niet aan de ministeriële regels heeft gehouden.
De zaak Ed van Thijn (mail me s.v.p. de info) ken ik niet dus daar wil ik geen oordeel over uitspreken. Maar ik heb vertrouwen in de Nederlandse rechtstaat en ben er van overtuigd dat hij vervolgd zou worden als hij iets ontoelaatbaars heeft gedaan.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap politieke stelling: stemmen wij op de persoon of de partij?
muziekvlinder
43 10-04-2004 22:25
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Kabinet valt? gevallen?
EvilSmiley
128 17-10-2002 19:07
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap LPF uit de regering zetten?
Mackan
54 16-10-2002 12:36
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap De Jong wil uit LPF-fractie stappen
UnknoWn EntiTy
122 15-10-2002 08:19


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:10.