Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-01-2003, 11:28
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Unexplained schreef:
Och, helemaal verbieden ben ik niet zo'n voorstander van.

Wel ben ik ervoor om de Islam een modernisering te geven, en op bepaalde vlakken behoorlijk aan te passen. Met name te tolerantie tegenover andere religies dient te worden aangepakt.

En hoe wil je dat gaan doen?

Trouwens, Islam is een van de weinige religies die andere godsdiensten erkent als door God gezonden boodschappen. Dan kan ik het van het Jodendom bijvoorbeeld niet gauw zeggen. Daar bij komt nog dat Joden en Christenen nog eens uiterst respectvol worden aangehaald, met de titel "mensen/volkeren van het boek" in de Koran. Ook wordt er in een bepaalde vers opgeroepen aan de moslims om de goden van de polytheisten niet te beledigen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-01-2003, 15:37
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef:
Voor atoombommen heb ik totaal geen begrip.
de plaatje van een afstand zien er wel uit.....toch?


nee, maar serieus:
zonder kernwapens was het in de koude oorlog al lang een keer misgegaan

het enigste dat weer een wereldoorlog tegenhield was het feit dat beide partijen wisten dat dat het einde van het leven op aarde inhield.

tenminste, leven zoals wij het kennen

Citaat:
Mujahideen schreef:
En hoe wil je dat gaan doen?

Trouwens, Islam is een van de weinige religies die andere godsdiensten erkent als door God gezonden boodschappen. Dan kan ik het van het Jodendom bijvoorbeeld niet gauw zeggen. Daar bij komt nog dat Joden en Christenen nog eens uiterst respectvol worden aangehaald, met de titel "mensen/volkeren van het boek" in de Koran. Ook wordt er in een bepaalde vers opgeroepen aan de moslims om de goden van de polytheisten niet te beledigen.
idd, zoiets heb ik ook begrepen.

maar er zijn heel veel mensen die denken dat zo een boekje een excuus is om anderen over de kling te jagen...

maar dat zijn geen "moslims" of "christenen", eerder verraders van hun eigen geloof en mensen, ze brengen hun hele geloof in diskrediet door allah dit allah dat.
of "god dit, en god dat" te roepen.

ik meen nl. dat geen van beide boeken het als positief bestempelt om iemand anders te doden.

Laatst gewijzigd op 08-01-2003 om 15:41.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2003, 16:03
Martian
Avatar van Martian
Martian is offline
Citaat:
Havock schreef:

ik meen nl. dat geen van beide boeken het als positief bestempelt om iemand anders te doden.
De Koran weet ik niet, maar de bijbel is er duidelijk over: "Gij zult niet doden"
__________________
http://www.johnkerryisadouchebagbutimvotingforhimanyway.com
Met citaat reageren
Oud 08-01-2003, 17:33
Cha'eldur
Cha'eldur is offline
jah laten we de islam gaan verbieden.
en het christendom
en het hiduisme
en het jodendom
en alles wat ik vergeten ben.

laten we de ideologie voor vele mensen in nederland verbieden.
zullen we dan het CDA ook maar verbieden? en alles wat niet HEEEL nederlands (boer met klompen) is ook amar verbieden.

en afmaken?
en de Heilige Boeken verbranden?
omdat ze duizendennogwat jaar gelden niet helemaal de zelfde maatschappij hadden als nu, en niet helderziend waren. omdat ze verhaaltjes in hun Heilige boeken schreven, waar wat dingen in staan die voor JOU, iemand die in onze NLse maatschappij is opgevoed, geen armoede, grote gevaren ed ken, wreed zijn?

ff nadenken bitte.

oeh en dit klonk extreem boos en neerkijkend enzow. dat valt wel mee hoor maar ik vind het wel ondoordacht
__________________
Het weer wordt mede mogelijk gemaakt door RTL4.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie De islam als bedekking van je perversie ?
Ketter
66 19-07-2009 17:24
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap "Islamisme is een obstakel voor de democratie." Secularisatie is een noodzaak.
Gatara
214 06-06-2007 19:33
Levensbeschouwing & Filosofie [Column: ] Godsdientsvrijheid in de Islam.
Hydrogen
1 25-09-2005 14:58
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap In welke mate staat de Koran integratie van moslims in de weg?
PGWR
36 28-03-2005 15:17
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen sluierverbod (betoog) Nederlands
bayirgul
12 26-03-2004 10:59
Levensbeschouwing & Filosofie Islam
Hannibal
5 15-03-2002 19:18


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:10.