Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-01-2003, 07:32
Verwijderd
groot gelijk heeft ie, dat ie iemand anders neersteekt is al tot daar aan toe, maar dat ie dan ook nog de politie bedriegt, kan ie inderdaad verwachten dat ie de kogel krijgt, hij hoeft niet te denken dat ie alles kan maken
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-01-2003, 10:02
Verwijderd
koos:

die agent had waarschijnlijk geen pepperspray;
en dan nog: als ik iemand in ze been schiet, en ik schiet een heel stuk slagader naar de kloten, dan gaat ie ook dood.

en ik zei ook niet dat die agent niet kan scheiten, maar misschien issie er geen ster in en heeft ie met veel pijn en moeite zijn schietexamen doorstaan

waar ik op doel is dat dit een incident is, en die gebeuren, en je kan die agent niet bestraffen omdat ie zijn werk deed en -misschien- door de adrenaline op "midden" doelwit schoot.

ik KAN em alleen maar gelijk geven: als iemand rent, is het lastig om zijn benen te raken, zeker met die pistooltjes.

en in dat geval moet je een afweging maken: schieten op benen, en riskeren dat ie je bereikt, of midden doelwit en uitschakelen:

ik zou voor midden doelwit gaan.

die vent weet zelf donders goed dat als JIJ je pistool trekt dat het dan menens is.

op dat moment issie een gevaar voor zichzelf en anderen en moet hij uitgeschakeld worden, "one way or another".

en ik lees dit liever als een "agent doodgestoken" krantenbericht.

als je dit soort incidenten wilt vermijden moet je agenten geen "pistool meer meegeven.

dan zal je die alternatieve krantenkoppen wel vaker zien
Met citaat reageren
Oud 07-01-2003, 11:27
MissCzechMeOut
Avatar van MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Wat weet je alles goed Havock, je zegt het alsof je alles met eigen ogen gezien hebt.
__________________
Všude dobře doma nejlíp
Met citaat reageren
Oud 07-01-2003, 12:09
mcsun
Avatar van mcsun
mcsun is offline
Citaat:
spacegirl schreef:
groot gelijk heeft ie, dat ie iemand anders neersteekt is al tot daar aan toe, maar dat ie dan ook nog de politie bedriegt, kan ie inderdaad verwachten dat ie de kogel krijgt, hij hoeft niet te denken dat ie alles kan maken
Oh, Nederland is geen politiestaat? Aha, dáárom gaat het dus zo slecht!
__________________
to look at the world as we find it, not as we want it to be * cassavecrackers
Met citaat reageren
Oud 07-01-2003, 12:23
NN
NN is offline
Citaat:
BARON schreef:
die agent handelde uit noodweer (of is het overmacht?)
Ik vind dat een goed agent niet zo snel uit noodweer kan handelen, gezien dat hij er voor is opgeleid om een psyschische druk van geweld te doorstaan. (Garantenstellung.)

Citaat:
BARON schreef:
in ieder geval weet ik nog genoeg van rechten om dit te weten dat je het ook eens voor die agent kan opnemen, en dan bedoel ik om te zorgen dat hij GEEN strafvervolging krijgt, in plaats van gelijk te kijken in zo'n geval hoe je een eerlijke Nederlander gelijk weer aan de schandpaal kan nagelen.
[/B]
Het is mogelijk dat het OM op badis van het opportuniteitsbeginsel niet overgaat tot vervolging. Maar aangezien het hier om een behoorlijk zwaar feit gaat, zie ik dat mniet zo snel gebeuren.

Citaat:
BARON schreef:
Maar het is als advocaat natuurlijk goed voor je naam als je een crimineel weet vrij te krijgen; levert natuurlijk veel meer op. Wie wil d'r niet een zak vol drugsgeld? Wat is het toch een eervol beroep, de advocatuur... [/B]
Ik heb absoluut niet de ambitie om advocaat te worden, mocht je dat soms bedoelen. Ik wil liever er voor zorgen dat Nederland een veilig land wordt met een eerlijke en betrouwbare rechterlijke macht, dan als advocaat soms criminelen moeten verdedigen.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2003, 14:55
Verwijderd
Citaat:
NN schreef:
Ik vind dat een goed agent niet zo snel uit noodweer kan handelen, gezien dat hij er voor is opgeleid om een psyschische druk van geweld te doorstaan. (Garantenstellung.)

waarom gaat iedereen er hier van uit dat nederlandse agenten allemaal terminators zijn? als ik ze zie lopen heb ik altijd het idee dat het de gepeste jongetjes van de klas waren, zelden de stoere binken. dan hebben we het nog niet eens over hun snorren


Het is mogelijk dat het OM op badis van het opportuniteitsbeginsel niet overgaat tot vervolging. Maar aangezien het hier om een behoorlijk zwaar feit gaat, zie ik dat mniet zo snel gebeuren.

ja, justitie zal ff meehelpen aan het ontmoedigen van het beroep politie-agent.



Ik heb absoluut niet de ambitie om advocaat te worden, mocht je dat soms bedoelen. Ik wil liever er voor zorgen dat Nederland een veilig land wordt met een eerlijke en betrouwbare rechterlijke macht, dan als advocaat soms criminelen moeten verdedigen.
blabla, dat zeg je nu, ik spreek je over twintig jaar wel
Met citaat reageren
Oud 07-01-2003, 15:16
Verwijderd
Citaat:
Tweety2k schreef:
Wat weet je alles goed Havock, je zegt het alsof je alles met eigen ogen gezien hebt.
ik kan me goed in de situatie van die agent inbeelden.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2003, 15:54
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Havock schreef:
ik kan me goed in de situatie van die agent inbeelden.
Ik kan me goed voorstellen dat je "uit paniek" verkeerd reageert en iemand DOODschiet in plaats van NEERschiet.
Maar zoals Koos zei:
agenten worden hierop getraind en behoren iemand in eerste uit te schakelen zonder deze te doden of dodelijk verwonden (tenzij niet anders kan).

Het slachtoffer had geen uzi, kalashnikov oid op zijn rug, maar een mes.
Een mes zou je in principe met wat karatelessen al eruitgeslagen hebben, maar veronderstellend dat dit slachtoffer behoorlijk behendig was met het mes is er ook nog iets als de stok, de pepperspray en het schieten in benen en/of schouder.
Hiermee schakel je je tegenstander uit, maar heb je nog geen dode op je geweten.

Helaas kan het slachtoffer ons niet meer vertellen wat hij van de gehele situatie vond, want hij is dood.

Het zou ook wel erg lekker zijn als een dergelijk betreurenswaardig incident als algemene norm goedgekeurd wordt, waardoor agenten sneller iemand dodelijk zullen verwonden; zelfs als daartoe totaal geen aanleiding is (zoals bij dat "incident" waarbij die kennis van Koos op het leven is gekomen).

Dat iemand een politie-agent bedreigd is nog geen vrijbrief voor die politieagent om die persoon te vermoorden. Iemand vermoorden als politie-agent gebeurt SLECHTS in het uiterste geval waarbij de kans van de politieagent om zelf dood te gaan 100% is. (wanneer die persoon dus een pistool, een handgranaat oid bij zich heeft en geen lullig mesje)

(dragen politieagenten overigens geen kogelvrije vesten nu?)
Met citaat reageren
Oud 07-01-2003, 16:01
Koos-Werkeloos
Avatar van Koos-Werkeloos
Koos-Werkeloos is offline
Citaat:
Havock schreef:
koos:

die agent had waarschijnlijk geen pepperspray;
en dan nog: als ik iemand in ze been schiet, en ik schiet een heel stuk slagader naar de kloten, dan gaat ie ook dood.

en ik zei ook niet dat die agent niet kan scheiten, maar misschien issie er geen ster in en heeft ie met veel pijn en moeite zijn schietexamen doorstaan

waar ik op doel is dat dit een incident is, en die gebeuren, en je kan die agent niet bestraffen omdat ie zijn werk deed en -misschien- door de adrenaline op "midden" doelwit schoot.

ik KAN em alleen maar gelijk geven: als iemand rent, is het lastig om zijn benen te raken, zeker met die pistooltjes.

en in dat geval moet je een afweging maken: schieten op benen, en riskeren dat ie je bereikt, of midden doelwit en uitschakelen:

ik zou voor midden doelwit gaan.

die vent weet zelf donders goed dat als JIJ je pistool trekt dat het dan menens is.

op dat moment issie een gevaar voor zichzelf en anderen en moet hij uitgeschakeld worden, "one way or another".

en ik lees dit liever als een "agent doodgestoken" krantenbericht.

als je dit soort incidenten wilt vermijden moet je agenten geen "pistool meer meegeven.

dan zal je die alternatieve krantenkoppen wel vaker zien
ik maak na dit bericht der maar weinig woorden over vuil wat waarschijnlijk ben jij 1 van de mensen die het nuttiger vind om mensen af te schieten dan ze op te sluiten en ze nog een kans te geven (en ik begin me daar aan te irriteren)

maar goed pepper spray behoord tot de standaard uitrusting en word elke ochtend gecontroleerd

als je iemand door zijn poot schiet moet je hem in zijn lies schieten om die slagader te raken schiet je hem in zijn knie of scheen been dan schiet je zijn bot naar de klote en heeft tie veel pijn en dan kan die ook over zijn daad nadenken.(is altijd beter dan dood)

zoals eerder gezegd als tie niet goed kan schieten dan moet tie niet politie man zijn als beroep hebben, of meer trainen

als dit een incident is dan zijn er hier te veel van ik noem: Iemand word in zijn arm geschoten tijdens rellen kampioen feest feyenoord(diegene had er niets mee te maken)
Iemand dood geschoten tijdens huiszoeking( werd er gezegd dat tie met een mes uit een kast kwam terwijl hij gewoon op de bank zat en kwam kijken wat de herrie voor zijn deur was), Iemand dood schieten die weg rent na jatten van een scooter(dus ongewapend en in zijn rug hoebedoel je laf),
Iemand neer schieten omdat tie schijndaar veel op een crimineel lijkt en dat tie zich wil legitimeren maar de politie denk dat tie naar een wapen grijpt(wat ik zelf dus heb mee gemaakt), en ga zo maar door. en dat in de afgelopen 3 jaar

een agent moet zijn pistool trekken in het uiterste geval(dus al in levensbedreigend) , is het niet levens bedreigend dan moet tie het afhandelen met pepperspray en zijn wapenstok (geloof me dat is allebei geen pretjuh)

en mischien is dat wel een optie de agenten geen wapens mee geven , want hoeveel berichten hoor je uit engeland over doden bij agenten bijna niets terwijl de gewone straat agent alleen een wapenstok heeft
__________________
Een Kip of een Koe het doet er niet Toe, als je maar gek genoeg bent zeggen ze allebei wel Boe!-<Wil Jij Een Snoepjuh?>-[Bacardi AAP] Devo = Lievig :o

Laatst gewijzigd op 07-01-2003 om 16:04.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2003, 16:09
Koos-Werkeloos
Avatar van Koos-Werkeloos
Koos-Werkeloos is offline
Citaat:
Gatara schreef:
*goed stukjuh tekst*
(dragen politieagenten overigens geen kogelvrije vesten nu?)
alleen als ze al weten in wat voor situatie ze komen zoals bij een gijzelijk of gewapende overval anders zit het alleen maar in de weg
__________________
Een Kip of een Koe het doet er niet Toe, als je maar gek genoeg bent zeggen ze allebei wel Boe!-<Wil Jij Een Snoepjuh?>-[Bacardi AAP] Devo = Lievig :o
Met citaat reageren
Oud 07-01-2003, 16:13
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Koos-Werkeloos schreef:

Iemand neer schieten omdat tie schijndaar veel op een crimineel lijkt en dat tie zich wil legitimeren maar de politie denk dat tie naar een wapen grijpt(wat ik zelf dus heb mee gemaakt),
Hmm.. mijn vader was dan niet neergeschoten, maar hij kreeg wel een getrokken pistool op zich gericht toen hij zich ook een keer wilde legitimeren. Meteen de handen omhoog gedaan en gezegd van: ho ho,.. ik wil me alleen maar legitimeren, waar hij zo open en bloot mogelijk de agenten in zijn tas liet kijken dat daar geen wapen in zat.
(waarschijnlijk waren ze naar een behoorlijk zware crimineel op zoek, dus dan kan ik me zo'n situatie wel voorstellen. En de agent reageerde goed: had wel de pistool in aanslag, maar bleef kalm en schoot dus niet (te vroeg))
Maar goed.... je hebt dan wel even de schrik erin zitten als je zo'n getrokken pistool op je gericht hebt gehad.

Citaat:

een agent moet zijn pistool trekken in het uiterste geval(dus al in levensbedreigend) , is het niet levens bedreigend dan moet tie het afhandelen met pepperspray en zijn wapenstok (geloof me dat is allebei geen pretjuh)


eigen ervaring?

Citaat:

en mischien is dat wel een optie de agenten geen wapens mee geven , want hoeveel berichten hoor je uit engeland over doden bij agenten bijna niets terwijl de gewone straat agent alleen een wapenstok heeft
Dat lijkt me net weer niet zo'n goed idee, want een agent moet zich wel kunnen verdedigen tegen iemand met een zwaar wapen (pistool en zwaarder). Als dat niet het geval is, dan heeft de crimineel ook een soort van "hey, op dit terrein kan zo'n agentje me toch niks maken, ik heb nu alle macht om mijn criminele activiteiten te doen."
Met citaat reageren
Oud 07-01-2003, 16:15
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Koos-Werkeloos schreef:
alleen als ze al weten in wat voor situatie ze komen zoals bij een gijzelijk of gewapende overval anders zit het alleen maar in de weg
Ik had op televisie gezien dat er een licht vest was waarin agenten ook gewoon mee over straat zouden kunnen lopen. Dat zou wel handig zijn.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2003, 17:10
Koos-Werkeloos
Avatar van Koos-Werkeloos
Koos-Werkeloos is offline
Citaat:
Gatara schreef:
Hmm.. mijn vader was dan niet neergeschoten, maar hij kreeg wel een getrokken pistool op zich gericht toen hij zich ook een keer wilde legitimeren. Meteen de handen omhoog gedaan en gezegd van: ho ho,.. ik wil me alleen maar legitimeren, waar hij zo open en bloot mogelijk de agenten in zijn tas liet kijken dat daar geen wapen in zat.
(waarschijnlijk waren ze naar een behoorlijk zware crimineel op zoek, dus dan kan ik me zo'n situatie wel voorstellen. En de agent reageerde goed: had wel de pistool in aanslag, maar bleef kalm en schoot dus niet (te vroeg))
Maar goed.... je hebt dan wel even de schrik erin zitten als je zo'n getrokken pistool op je gericht hebt gehad.



eigen ervaring?



Dat lijkt me net weer niet zo'n goed idee, want een agent moet zich wel kunnen verdedigen tegen iemand met een zwaar wapen (pistool en zwaarder). Als dat niet het geval is, dan heeft de crimineel ook een soort van "hey, op dit terrein kan zo'n agentje me toch niks maken, ik heb nu alle macht om mijn criminele activiteiten te doen." [/B]
eigen ervaring van vroeger toen ik nog een klote ventjuh was en nu nog om de 3/4 maanden vrijwillig bij oefeningen

maar in engeland heb je de bobby's (de straatagent hier) zonder vuurwapen
en je heb de gewone politie met vuurwapen
maar der staat in engeland iets van 15 jaar als je op een agent schiet en dan hoef het nog geen eens raak te zijn en hier krijg je de straf voor poging tot moord 4 jaar ongeveer
__________________
Een Kip of een Koe het doet er niet Toe, als je maar gek genoeg bent zeggen ze allebei wel Boe!-<Wil Jij Een Snoepjuh?>-[Bacardi AAP] Devo = Lievig :o
Met citaat reageren
Oud 07-01-2003, 17:12
Koos-Werkeloos
Avatar van Koos-Werkeloos
Koos-Werkeloos is offline
Citaat:
Gatara schreef:
Ik had op televisie gezien dat er een licht vest was waarin agenten ook gewoon mee over straat zouden kunnen lopen. Dat zou wel handig zijn.
ja je heb een licht vest maar das alleen voor steek wapens die kan je in nederland in elke dump zaak halen (hier in rdam dan) voor vuurwapens heb je toch een gewoon kogelwerend vest nodig en dat word lastig gedurende de dag
__________________
Een Kip of een Koe het doet er niet Toe, als je maar gek genoeg bent zeggen ze allebei wel Boe!-<Wil Jij Een Snoepjuh?>-[Bacardi AAP] Devo = Lievig :o
Met citaat reageren
Oud 07-01-2003, 17:13
Verwijderd
Citaat:
Koos-Werkeloos schreef:
verhaal
ik ben bijna immuun voor pepperspray geworden.

en ben niet de enigste.

ze moeten traangas gebruiken, dat werkt veel beter.

en ik geloof niet dat de doodstraf de beste oplossing is.
why not? omdat de criminelen in kwestie er dan lekker snel vanaf zijn.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2003, 17:15
Koos-Werkeloos
Avatar van Koos-Werkeloos
Koos-Werkeloos is offline
Citaat:
Havock schreef:
ik ben bijna immuun voor pepperspray geworden.

en ben niet de enigste.

ze moeten traangas gebruiken, dat werkt veel beter.

en ik geloof niet dat de doodstraf de beste oplossing is.
why not? omdat de criminelen in kwestie er dan lekker snel vanaf zijn.
ik weet niet voor welke pepper spray je imuum bent maar niet die van de politie want ik ben al 2 jaar bij die oefeningen en ik heb behoorlijk veel last ervan na een oefening
__________________
Een Kip of een Koe het doet er niet Toe, als je maar gek genoeg bent zeggen ze allebei wel Boe!-<Wil Jij Een Snoepjuh?>-[Bacardi AAP] Devo = Lievig :o
Met citaat reageren
Oud 07-01-2003, 17:52
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Koos-Werkeloos schreef:
maar in engeland heb je de bobby's (de straatagent hier) zonder vuurwapen
en je heb de gewone politie met vuurwapen


In NL een stadswacht, maar dan zonder knuppel (bobbies hebben toch wel een knuppel?)

Citaat:

maar der staat in engeland iets van 15 jaar als je op een agent schiet en dan hoef het nog geen eens raak te zijn en hier krijg je de straf voor poging tot moord 4 jaar ongeveer
ooo... mm.. is in GB het doden van een agent zwaarder dan een "gewoon" burger?
Met citaat reageren
Oud 07-01-2003, 18:02
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Havock schreef:

ze moeten traangas gebruiken, dat werkt veel beter.
Denk dat daar de politieagent zelf teveel last van zal krijgen.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2003, 18:17
DEChengst
Avatar van DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
Gatara schreef:
(dragen politieagenten overigens geen kogelvrije vesten nu?)
Kogelvrije vesten dragen ze al sinds jaar en dag. Ik heb namelijk nog nooit een agent rond zien lopen met kogels in zijn kleren.
__________________
PDP, VAX en Alpha fanaat ; HP-Compaq is de Satan! ; Bidt u allen dagelijks richting Maynard! ; Ernie==lief ; Het leven begint bij 150 km/u ; aka Desje
Met citaat reageren
Oud 07-01-2003, 18:19
DEChengst
Avatar van DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
Koos-Werkeloos schreef:
ik weet niet voor welke pepper spray je imuum bent maar niet die van de politie want ik ben al 2 jaar bij die oefeningen en ik heb behoorlijk veel last ervan na een oefening
Als iemand volledig door het lint gaat, en zeker als dat onder invloed van alcohol en/of coke is, heeft pepper spray vaak weinig nut
__________________
PDP, VAX en Alpha fanaat ; HP-Compaq is de Satan! ; Bidt u allen dagelijks richting Maynard! ; Ernie==lief ; Het leven begint bij 150 km/u ; aka Desje
Met citaat reageren
Oud 07-01-2003, 19:56
Verwijderd
even mezelf quoten


waarom gaat iedereen er hier van uit dat nederlandse agenten allemaal terminators zijn? als ik ze zie lopen heb ik altijd het idee dat het de gepeste jongetjes van de klas waren, zelden de stoere binken. dan hebben we het nog niet eens over hun snorren

daarmee wilde ik ook wel zeggen, ieder mens maakt fouten en ik heb sterk mijn twijfels over het lef van de meeste agenten (om bv. in zo'n situatie anders te reageren).

ik vind het helemaal belachelijk hoeveel mensen hier denken dat die agent in kwestie opzettelijk schoot. alsof hij een rechtzaak en een slechte naam wilde risceren. dit is gewoon een in het nauw gedreven persoon en die maakt rare sprongen. tussen de regels van die artikelen door kan je ook lezen dat het om een psychotische, coke-snuivende brede man ging (laten we 'buitenlander' er nog maar even buiten)
Met citaat reageren
Oud 07-01-2003, 22:01
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef:

daarmee wilde ik ook wel zeggen, ieder mens maakt fouten en ik heb sterk mijn twijfels over het lef van de meeste agenten (om bv. in zo'n situatie anders te reageren).

ik vind het helemaal belachelijk hoeveel mensen hier denken dat die agent in kwestie opzettelijk schoot. alsof hij een rechtzaak en een slechte naam wilde risceren. dit is gewoon een in het nauw gedreven persoon en die maakt rare sprongen. tussen de regels van die artikelen door kan je ook lezen dat het om een psychotische, coke-snuivende brede man ging (laten we 'buitenlander' er nog maar even buiten)
Tuurlijk. Maar dit incident moet niet als een geaccepteerde norm aangenomen worden, waardoor het voor agenten makkelijk wordt om bij het geringste te schieten.
De agent heeft zijn werk niet goed gedaan, maar zoals je zei: "dit is gewoon een in het nauw gedreven persoon en die maakt rare sprongen."
Met citaat reageren
Oud 08-01-2003, 09:02
Verwijderd
Citaat:
ooo... mm.. is in GB het doden van een agent zwaarder dan een "gewoon" burger?
Is dat zo vreemd???
En agent is namelijk (in werktijd) Geen burger.
Hij is dan bezonder amtenaar.
Op het afschieten van een rechter bijvoorbeeld staat een nog zwaarderen straf.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2003, 09:30
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
the marshall schreef:
Is dat zo vreemd???
En agent is namelijk (in werktijd) Geen burger.
Hij is dan bezonder amtenaar.
Op het afschieten van een rechter bijvoorbeeld staat een nog zwaarderen straf.
Nee, dat is niet vreemd, maar 4 jaar lijkt me dan wat weinig voor Nederland.

Daarom was ik wat
Met citaat reageren
Oud 08-01-2003, 10:23
Koos-Werkeloos
Avatar van Koos-Werkeloos
Koos-Werkeloos is offline
Citaat:
Gatara schreef:
Nee, dat is niet vreemd, maar 4 jaar lijkt me dan wat weinig voor Nederland.

Daarom was ik wat
maar de straffen liggen ook meestal te laag in Ned.
__________________
Een Kip of een Koe het doet er niet Toe, als je maar gek genoeg bent zeggen ze allebei wel Boe!-<Wil Jij Een Snoepjuh?>-[Bacardi AAP] Devo = Lievig :o
Met citaat reageren
Oud 08-01-2003, 10:43
waaromniet?
waaromniet? is offline
Art 45 lid 2 SR:

Het maximum van de hoofdstraffen op het misdrijf gesteld wordt bij poging met een derde verminderd.

Art. 287 SR

Hij die opzettelijk een ander van het leven berooft, wordt, als schuldig aan doodslag, gestraft met gevangenisstaf van ten hoogste vijftien jaren of geldboete van de vijfde categorie.

Art. 289 SR

Hij die opzettelijk en met voorbedachten rade een ander van het leven berooft, wordt, als schuldig aan moord, gestraft met levenslange gevangenisstraf of tijdelijke van ten hoogste twintig jaren of geldboete van de vijfde categorie.

Ook wel, 4 jaar is onzin, zelfs voor "gewone" burgers.

Verder:

Art. 288 SR

Doodslag gevolgd, vergezeld of voorafgegaan van een strafbaar feit en gepleegd met het oogmerk om de uitvoering van dat feit voor te bereiden of gemakkelijk te maken, of om, bij betrapping op heterdaad, aan zichzelf of andere deelnemers aan dat feit hetzij straffeloosheid hetzij het bezit van het wederrechtelijk verkregene te verzekeren, wordt gestraft met levenslange gevangenisstraf of tijdelijke van ten hoogste twintig jaren of geldboete van de vijfde categorie.

Dit zal in de meeste gevallen van doding van politie opgaan...
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 08-01-2003, 15:33
Verwijderd
Citaat:
Koos-Werkeloos schreef:
ik weet niet voor welke pepper spray je imuum bent maar niet die van de politie want ik ben al 2 jaar bij die oefeningen en ik heb behoorlijk veel last ervan na een oefening
pepperspray werkt in op je traanbuizen of zoiets.

ik heb aardig wat keren in de MOR (masker OefenRuimte, we mogen geen gaskamer meer zeggen) getsaan zonder gasmasker.

dat was traangas.

traangas = pepperspray in het kwadraat.
vooral wanneer die lul van een sergeant 4 tabletten "ontsteekt".

traangas kan je ook niet immuun voor worden.
hoewel er mensen zijn die er heel weinig last van hebben.

pepperspray is biologisch middel, dus kan je immuun voor worden.

waarschijnlijk gebruikten ze elke keer een hogere dosis bij je

er had ook eens eentje zo een flesje pepperspray in me kamer kapotgegooid.
het prikkelt wat aan me keel en beetje in de ogen, thats all
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:52.