Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-01-2003, 08:40
Verwijderd
De stelling is: Leden van het koningklijk huis maken misbruik van hun positie.

Daarbij denk ik vooral aan de operaties en ziekenhuisopnamen van Prins Claus. Prins Claus was erg ziek, en werd een aantal keren achter elkaar geopereerd. Hij kon bijna gelijk terecht in een ziekenhuis, voor hem was er altijd plaats. Ieder ander mens moest op de wachtlijst gezet worden, en netjes wachten tot hij/zij aan de beurt was.
Mijn vraag/stelling is: vinden jullie dat leden van het koningklijk huis misbruik maken van hun positie?

Laatst gewijzigd op 07-01-2003 om 08:47.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-01-2003, 09:01
Iotje
Avatar van Iotje
Iotje is offline
Tot op een zekere hoogte : jah ze maken er misbruik van!
__________________
~Life is like death, without it you're alive!~Regim change begins at home!~Death as only remedy!
Met citaat reageren
Oud 07-01-2003, 09:35
Tox
Avatar van Tox
Tox is offline
Zij betalen ook de prijs voor het vervullen van een publieke functie, een hoge prijs, hun privacy.

En het zelfde zouden ze doen als bijvoorbeeld de premier ziek word, is ook logisch die mensen zijn (hoe on-democratisch het ook klinkt) belangrijker voor het land dan de gemiddelde mens
__________________
In the end we will not remember the words of our enemies, but the silence of our friends
Met citaat reageren
Oud 07-01-2003, 11:36
MissCzechMeOut
Avatar van MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
ik vind de stelling verkeerd, voorrang hebben ze wel, maar ik vind niet dat ze er misbruik van maken.
__________________
Všude dobře doma nejlíp
Met citaat reageren
Oud 07-01-2003, 11:37
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Prins Claus heeft vaak genoeg aangegeven helemaal niet blij te zijn met de voorrangsbehandeling die hij kreeg. Voetballers krijgen ook vaak voorrang, dat vind ik eigenlijk veel erger.
__________________
plop
Met citaat reageren
Oud 07-01-2003, 13:53
marlies
Avatar van marlies
marlies is offline
misbruik niet, ze gebruiken hun postitie ook om dingen die goed zijn voor de samenleving voor elkaar te krijgen.
__________________
Als ik later groot ben, trouw ik met kermit de kikker :p | Tel wat je hebt, niet wat je mist
Met citaat reageren
Oud 07-01-2003, 14:31
Cleopatraan
Avatar van Cleopatraan
Cleopatraan is offline
Ik denk niet dat het zo is dat het koningshuis zelf misbruik maakt. Eerder denk ik dat ze voorrang krijgen zonder er zelf om te vragen. Die voorrangspositie vind ik overigens niet kloppen. Zeker omdat lid zijn van een koningshuis een aangeboren afwijking is. Wat iemand bereikt in zijn leven zou afhankelijk moeten zijn van wat ie zelf met zijn leven doet, niet van geboorte.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2003, 15:13
Martian
Avatar van Martian
Martian is offline
Citaat:
Cleopatraan schreef:
Ik denk niet dat het zo is dat het koningshuis zelf misbruik maakt. Eerder denk ik dat ze voorrang krijgen zonder er zelf om te vragen. Die voorrangspositie vind ik overigens niet kloppen. Zeker omdat lid zijn van een koningshuis een aangeboren afwijking is. Wat iemand bereikt in zijn leven zou afhankelijk moeten zijn van wat ie zelf met zijn leven doet, niet van geboorte.
In dat geval heeft Claus het goed aangepakt
__________________
http://www.johnkerryisadouchebagbutimvotingforhimanyway.com
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:10.