Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Ze zien je op een bepaalde manier als hun bezit, hun project, en ze zouden het mooi vinden als dat project besluit te doen wat de 'maker' het liefst heeft dat het het doet. Daarbij wordt meestal niet geaarzeld 'het lot een handje te helpen' ![]()
||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Bovendien, mensen willen zich blijkbaar gezamenlijk op een bepaalde manier uiten tijdens het kerstfeest. Citaat:
Citaat:
Ik vind het bovendien niet slecht dat sommige jonge mensen leren dat je niet altijd alles kunt doen zoals je dat wilt, het is een goede les in geduld en een aantal andere eigenschappen om 2 dagen verplciht te zijn kerst te vieren. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||||||
Citaat:
Citaat:
Dat is echter door school en thuissituatie hierin veranderd... Als een oude ideologie wordt verdreven door een nieuwe ideologie als ik zelf geen sturing uitvoer dan zegt dat toch dat het niet zelfgemaakt is, het is ontwikkeld als bescherming tegen 'gevaren' uit de omgeving en sociaal gebruik (betekent: aan top sociaal gebruik staat zegmaar slavernij, dit is een veel vroegere stap). Citaat:
Als ze samen hun illusie willen vieren mag dat, maar betrek degenen die de illusie als illusie zien er niet bij zonder dat ze het willen. Juist o Citaat:
Je moet wel rekening met andere mensen houden maar je mag zelf bepalen hoeveel. De één kiest geen rekening met ze te houden de ander wel. Beiden heeft zijn consequenties en men mag zelf de consequenites kiezen. Citaat:
Ik heb ook nergens (in deze topic ![]() Verder ben ik het wel met je eens dat je geduld e.d. moet trainen... maar wel oppassen dat je niet met de illusie wordt besmet. Dit verhaaltje van je verdedigt je stelling 'onafhankelijkheid is slecht' niet. - ik ken je redelijk (inmiddels) en ik zou zeggen dat je voor onafhankelijkheid was. Misschien verkeerde interpretaties in het spel? [quote]jouw woede frustratie en haat leidden zo te zien tot een aantal vreemde onware ideeen. no offence meant.[/quote none taken. Ik ben me daar recentelijk bewust van geworden... niet zoals jij het zegt. Maar wel dat de woede en frustratie de feiten neigt te overdrijven tot maximaal 50%. Om onware ideeën te weren maar mijn bescherming tegen beïnvloeding van mijn denken niet te laten zakken laat ik de overdrijving toe op het moment dat bescherming nodig is ('shields up') en als het niet nodig is dan niet.
||
![]() |
Citaat:
![]() ten tweede: je vraagt wat ik met "gezin" bedoel... mijn definitie van een gezin is niet een echtpaar met hun eventuele kinderen, maar ik koppel aan het woordje "gezin" automatisch het gevoel dat je bij elkaar hoort, en dat gevoel voel je gewoon zo, dat wordt je niet opgedrongen.. ik kan er vrij moeilijk tegen als mensen wél vinden (of denken te vinden) dat er sprake is van een "gezin", terwijl dit eigenlijk een geforceerde gedachte is... dat laatste bedoel ik met "gezin"... en ten derde: wat je zelf zegt over dat "gezellig", komt eigenlijk precies overeen met mijn bedoeling van het woordje... mensen willen, en dat heb ik mijn hele (geweldig lange) leven al meegemaakt, dat je precies meeloopt in de kudde... er zijn mensen, zoals hierboven ookal ter sprake is gekomen, die vinden dat dit zo hoort, maar dit vind ik dus niet.. ik haat de manier waarop onze samenleving omgaat met mensen die ook maar een klein tikkeltje afwijking ten opzichte van de kudde vertonen... ze doen er alles aan om je weer braaf mee te laten lopen in het rijtje... zo werkt het ook met het woordje "gezellig"... kerstfeest staat bekend als periode waarin het allemaal fijn, zorgeloos, warm, liefdevol en gezellig is... en omdat het zo bekend staat , zal iedereen zich ook zo gedragen (kudde-gedrag) en daar ligt dus mijn punt... als je kerstfeest niet netjes en braaf gezellig vind, is het gelijk helemaal fout... FRANKZINNIG |
![]() |
||||||||||||||
Citaat:
Citaat:
lijden noem ik negatief. haat en agressie ook. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
maar ik ben ook voor nietwerkende moeders, ik vind dat een goed liefdevol gezin belangrijk is, en dat kan niet met moeders die kinderen links laten liggen en carriere maken. ik ben er dus niet voor dat zo'n moeder zichzelf onafhankelijk van haar kind kan verklaren en het te verwaarlozen. ben beetje boeddhistisch wat dat soort ideeen betreft. Citaat:
![]() Kenny (die hoopt dat rerisen nog reageert op het holografische topic op P.W. ![]() |
![]() |
||||||||||||
Frankzinnig hoef ik niet te quoten, ik kan me in alles vinden wat je zegt.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
1. The Dorment fase - ik was zoals ik net zei, en werd daardoor erg veel gebruikt door mijn ouders om ze blij te maken en dingen voor ze te doen. Ik dacht precies wat zij wilden dat ik dacht, ik handelde in sociale situaties precies zoals zij wilden... - omdat ik niet beter wist... er was me niet beter uitgelegd. 2. The awakening - 1e klas. Naast de al aangegeven factoren was ik ook... ja, gek. Ik was constant in een bui van gekheid en deed niet erg serieus, ik neigde wellicht op een paar punten zelfs naar schizofrenie. - vooral door de gekheid ontlokte ik pestgedrag van alle normale mensen in mijn en andere klassen, pesten was nieuw voor me en ik dacht dat het bij school hoorde. Na een half jaar pesten stortte ik fysiek in en werd een paar maanden ziek. Ondertussen werd ik steeds depressiever (voorbeeld: ik vond mezelf niet waardig om in bed te slapen (dus lag ik op de grond totdat ouders me bed in stuurden)) en ik overwoog op een gegeven moment zelfmoord. Toen ik het een beetje begon uit te denken veranderde er op een gegeven moment. Ik heb het niet over dagen, niet over uren, nee in 1 denkmoment werd de 'fundering' van mijn ideeën omgegooid, het tegenovergestelde op veel punten. - ik stopte met zelfmoord overdenken en begon vanalles te rationaliseren enzo... Ik zag plotseling in wat voor gek ik was en begon dat gedrag weg te drukken. 3. Langzaam paste de rest van mij denken zich aan aan de veranderde funderingen. En vanaf dat moment dacht ik over alles, ik stond geen toegang meer van ouders toe tot mijn denken en dat zorgde ervoor dat zij me steeds meer gingen forceren. Tegelijk begon ik steeds meer te rationaliseren. - en vanaf daar ben ik hier gekomen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat uitschelden mag je nu ook. Je doet het alleen niet omdat je er geen behoefte aan hebt en de consequenties niet waardeert. Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
dat voor de analogie van wat je zei; nu vervolg erop. hierna geef je aan dat je wil weten hoe het is. Hiervoor heb je al aangegeven dat je het mooi vindt. - Hoe weet je dat het mooi is?
||
Citaat:
2.Ik denk juist dat haat iets wat op zich niet slecht is een slechte lading geeft. Als je iets haat wil je ervanaf (van het object dat je haat) alsof het iets slechts is. daarom vind ik ook haat negatief. Agressie beschouw ik als een teveel aan energie die op de verkeerde manier geuit word. 3.Er zijn meer mogelijkheden dan verdriet of agressie. Ik vind het het beste om zoveel mogelijk te proberen jezelf niet te hechten aan dingen, wanneer je jezelf niet hecht aan dingen zal jeook nooit teleurgesteld of verdrietig worden. Jemoet door het leven gaan alsof het een spel is, wees blij om alles wat goed is/gaat, en probeer alles wat slecht is in je leven effectief en rationeel op te lossen en als het je lukt geniet dan van de weg naar de oplossing toe en van de oplossing zelf. Dit is mijn idee van de perfecte bewustzijnsstaat. 4.Wat is er goed aan pumped up zijn? Harmonie is toch veel beter dan een overschot aan energie? 5.Basicly alles wat jij zegt... a- family gogogo b- love should reign c- weg met haat & agressie d- love everyone e- share everything f - wees supersociaal g- en doe er altijd alles aan om iedereen blij te maken... A.Het blijkt dat mensen die een goed groepsgevoel hebben, hetzij door amilie, hetzij door vrienden, hetzij door een klein dorp waar iedereen elkaar kent, gelukkiger zijn,gezonder zijn en meer plezier hebben. Bovendien acht ik het slecht om als kind op te groeien zonder liefde. B.Waarom niet? Als iedereen dat deed was de wereld perfect. C.Inderdaad, maar dat wil niet zeggen dat je ze moet opkroppen als ze er zijn. Neutraliseren, een andere uitlaatklep vinden is beter. D.Die staat van de wereld bekijken maakt je wel een stuk gelukkiger. E.Niet everything, je mag best prive dingen hebben, zolang je maar niet hardnekkig vasthoud aan je ego. F.In de zin van aan anderen denken ja. In de zin van bij andere mensen zijn als je liever alleen bent nee. G.Niet teveel maar als het lukt is het mooi meegenomen. 6.a.zolang het geen problemen oplevert zou mij dat ook beter lijken. Waarom moeilijk doen als je je ook gewoon aan kunt passen, wanneer aanpassen niet pijnlijk is? b.Jij schizofreen? Dat kan ik me niet voorstellen. Het is inderdaad wel erg als je weigert in bed te slapen omdat je denkt dat je het niet waard bent. c.Leid dat tot ruzie met je ouders? 7.als je het kan inderdaad. Maareh, mijn doel inn het leven is niet zoveel mogelijk kinderen krijgen. als ik gelukkiger word van 1 vrouwtje blijf ik mijn hele leven bij dat ene vrouwtje. bovendien is opvoeding ook een onderdeel van die evolutionaire voortplanting. We zijn geen solitaire dieren die al vanaf dag 1 op hun benen staan. We hebben aandacht en lessen nodig. Anders had de evolutie de mensheid wel zo gemaakt dat we zo vruchtbaar waren als een bijenkoningin. 8.Ik vind niet dat het een illusie is. De kerstboom en geuren van kerst maken me sowieso al beter in mijn vel zittend. Er is een verschil tussen cafegezlligheid en kerstgezelligheid. En ook niet iedereen op een kertsfeest is echt pico bello in zijn vel, maar dat hoef je niet te laten zien, waarom zou je je lijden op andere mensen overdragen? 9.Iets wel of niet mogen zijn sowieso maar menselijke begrippen. In feite mag ik alles ook moorden en verkrachten, als ik jouw denklijn volg. Ikzelf probeer dan toch liever bij iedereen die ik tegenkom de moral hoog te houden, dat is op lange termijn beter voor iedereen en meestal op korte termijn ook. 10.Zo zou je het kunnen zeggen ja. 11.Het is wel absoluut, maar niet rationeel. Ze leveren geen informatie op, ze zijn informatie. En die informatie is volgens mij onuist in de hoeveelheden waarbij die 2 emoties bij jouw aanwezig zijn. 12.Zie private mail waarop je waarschijnlijk en helaas niet meer zal reageren. ![]() |
![]() |
|
![]() |
Leuke timing, Kerst in het (bijna)voorjaar.
![]() Die kerkdienst die jij zo verafschuwt, is best leuk te maken hoor. Je moet niet alles zo serieus nemen. Natuurlijk is Kerst schijnheilig. Leuk om mensen te bekijken die er wel heilig in geloven (in een fatsoenlijke kerk met ingezetenen valt genoeg te zien), met hen in discussie te gaan (daar hebben we immers eindelijk tijd voor met Kerst ![]() En als iemand je wil tegenhouden, wijs je maar op je vrijheden als mens. Als zeventienjarige mag je best in opstand komen tegen ouders en heersende denkbeelden, maar het helpt niet ze te ontkennen.
||
Wat een gezeik over kerst.
(en nu krijg ik waarschijnlijk de vraag:waarom vind je het gezeik?) Kijk, dat de één er hippe gevoelens bij heeft en de ander niet, vind ik best. Moet je lekker zelf weten. Maar heb een beetje het gevoel dat de toppic starter erom begonnen is om zijn eigen ideeën jegens kerst erkend te krijgen. En dat lukt hem niet. Waarom niet? omdat zn ideeën geen flikker met kerst te maken hebben maar met zn visie op het leven. Zelf vind ik kerst altijd een bron van stemmingswisselingen. Ik heb altijd last van zelfconfrontatie in die periode. En ik ben blij dat ik dan min of meer gedwongen wordt mee te gaan naar de zogenaamde sociale verplichtingen. Die laten je namelijk weer even zien wie je bent, waar je bij hoort. Wat betreft de emoties haat en agresie: die zijn negatief. Algemeen geaccepteerd. Daar is niks goeds aan. Verdriet helpt iets verwerken, teleurstelling ook. Haat en agresie zijn slecht begrippen die voortvloeien uit de term: jaloezie. Zelfzucht. Citaat:
Ik moet bekennen dat er een aantal mensen zijn waarmee ik volgens mjij geen kerst zou willen vieren. Of misschien wel, kan heel leerzaam zijn. Go with the FLOW people, en laat kerts lekker kerst zijn.
|||||||
Citaat:
Citaat:
Dat is ook het hele idee achter discusseren, "convoceren met andere om samen tot een beter inzicht te komen". Dat betekent dus ideeën uitwisselen met (over het algemeen) retorische argumenten. Alles wat je zegt is of om je uitspraken te verdedigen of om uitspraken van ander aan te vallen, met het uiteindelijke doel om de zwakste stellingen te elimineren zodat de sterke overblijven. Dit helpt degenen die discusseren om hun mening aan te passen of te verbeteren... het betere inzicht. In plaats van kerst had hij misschien iets anders kunnen noemen om meer mensen aan te trekken maar er is een discussie op gang dus zo fout was het nog niet. Citaat:
Citaat:
Maar ik heb inmiddels ontdekt dat hoe groter de groep hoe dommer de mens, mensen nemen iets niet aan omdat ze het het beste lijkt maar omdat iedereen het denkt. - Zie je ook in de geschiedenis... er zijn duizenden definities van goed en slecht geweest. Onze samenleving heeft echt niet de definitieve definitie. Citaat:
Dit is te herkennen aan dat het belangrijkste krachtpunt in haar post de gebiedende wijs met dwangwoorden was en bij mij retorische argumenten. Citaat:
Je tweede zin is niet echt bruikbaar in een discussie waar kerst ter sprake staat. Ik zie kerst als onzin en massa-gedrag. - met die uitspraak heeft iedereen eigenlijk gelijk omdat hij niet de definitie van de schrijver aanduid maar de definitie van de lezer. Ik kom later op jouw post terug kenny.
![]() |
||||||||||||||
Citaat:
- behoeftebevrediging - ketenen gesmeed uit moreel, wet en een psychologisch zwak punt. (als je meer definites zou hebben vergeet dan niet te te ondersteunen met goede retorische argumenten) Citaat:
Citaat:
Op zich een zwak punt, dat ik compenseer door te proberen verdriet en depressiviteit te elimineren door hatelijkheid. In plaats van mezelf te haten ga ik degene haten die het meest verantwoordelijk ervoor is. Zo bescherm je jezelf Volgens mij kan ik me wel vinden in die tweede alinea. - Je moet je leven leven en alles gewoon aanpakken zonder er gek om te doen. Citaat:
Maar dat is nu nou eenmaal zo, - totdat ik eindelijk op kamers kan. Citaat:
B. Is blijkbaar onhaalbaar, het zit in de moderne principes die amerikanen met de paplepel ingegoten krijgen en ze zijn nog steeds meest oorlogslustige land op de wereld (ik sta ergens tussen achter ze en tegen ze...) C. Ik krop ook niet zoveel op, maar agressie & haat zijn gewoon beter op te kroppen en ze richten misschien een beetje schade aan maar niet zoveel als verdriet. - welke andere uitlaatklep stel je dan voor? D. Mij niet. Ik wil altijd iets of iemand als tegenstander, persoon of wiskundeprobleem; groep of obstakel; land of technologische doorbraak... - als je van alles houdt wordt het leven saai omdat lol het enige is wat er bestaat. En uiteindelijk heb je steeds meer lol nodig om het nog als lol te zien. Als er daarentegen ook iets slechts aanwezig is dan is al het leuke veel leuker. E. Je wereld draait toch om jezelf? - Ik heb met die levenshouding meer verloren dan ik me eigenlijk wil herinneren. F. Je denkt aan anderen omdat het in je belang is... maar met supersociaal bedoel ik hier volgens mij gezelligheids-addict G. Verspilling energie, tenzij het je uiteraard iets oplevert. Citaat:
Wat bedoel je precies? Citaat:
Ik ook nauwelijks... - maa uhm... ik zag *bijna* dingen die er niet waren. - Ik werd net op tijd gered anders zat ik nu in gekkentehuis zeggend dat ik spiderman was en dat er overal X-men om me heen liepen. Citaat:
Ja, zij weigeren het te accepteren en aan zich te passen. Citaat:
Bedoelde ik ook niet. Dat was tussen haakjes, biologische evolutionaire interesse. - sorry dat dat er niet bij stond. Citaat:
Nee, maar als we eenmaal klaar zijn kunnen we zonder hulp verder. Ik vergelijk het met raket, je bent de raket, gemaakt in baarmoeder... opvoeding is begeleiding en voorbereiding lancering. Maar als je gelanceert bent dan heb je lanceerplatform niet meer nodig... Citaat:
Dat is normale vraag. Als je het normaal zou uiten dan ook, als je het normaal niet zou uiten dan niet. En jij bent duidelijk onder invloed illusie, die geur is niks dan een prikkeling. Het is de illusie die aan die geur die gedachtes hecht. Citaat:
Dat moorden enz mag je idd doen. - Je moet wel rekening houden met consequenties gezien je zult begrijpen dat die niet erg prettig zijn. Ik doe inderdaad wat op iig lange termijn en zoveel mogelijk andere termijnen goed voor me is (ik vermoord niet alles wat ik tegenkom ![]() Citaat:
100% rationeel is toch niet haalbaar. Je benadert het echter verder door emoties rationeel te verwerken in plaats van ze het verwerken te laten doen. Wat is stabieler? - een random waarde door een exacte formule halen of een random waarde door een random formule halen? gereageerd op PM
||||||||||||||||||||||||||||
Citaat:
Citaat:
Naastenliefde en van alles houden zoals je bv. van de natuur kunt houden als je door een berg wandelt op vakantie. Ik probeer met alle macht dit soort dingen in mezelf aan te kweken als een emotie/toestand die ik constant ervaar, maar ik ben een zombie zonder emoties en verbeelding. Citaat:
Citaat:
Ik pleit voor Vergeving. ![]() Citaat:
De meeste mensen proberen op het werk niet genot in het werk te zoeken maar genieten van gepraat met collega's. Dat is ook goed, maar als dat niet kan probeer dan ervoor te zorgen dat je geest je werk als plezierig ervaart, probeer leuke dingen te ontdekken in het saaie werk. Citaat:
Wat bedoel je eigenlijk precies met Pumped Up? Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() (Ooit gehoord van Bowling for columbine?) Citaat:
Uiten hoeft dan niet eens, dan moet je gewoon een mentaliteitsverandering ondergaan. (uiten van woede is sowieso niet goed, want het verhoogt de agressie alleen maar blijkt uit onderzoek, waarschijnlijk omdat het een gevoel van macht geeft) Citaat:
Dan verwar je liefde en genot. Ik bedoel wel lol in de zin dat je overal in alles wat er is lol en geluk kan ontdekken. Dat is toch alleen maar goed? Het is toch beter (en gezonder) om met plezier achter een lopende band te staan of een werkstuk te maken dan dat met tegenzin, verveling en irritatie te doen? Citaat:
als je daarentegen liefhebt op de manier die ik bedoel, dan zal je overal altijd plezier in zien, in kleine en grotere dingen. Juist da kun je snel nieuwe dingen in iets ouds ontdekken die genot opleveren, die je niet ziet als je een verslaafde genotsjunkie bent. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
het zijn verbindingen in de hersenen die ervoor zorgen dat die geur bepaalde herrineringen activeren plus de bijbehorende emoties. (overigens is dit vermogen niet bepaald bijster groot bij mij hoor, en we hebben helaas een plastic boom) Citaat:
Citaat:
Citaat:
We hebben zoveel delen in de hersenen, ik wil ze allemaal zo harmonisch mogelijk samen te laten werken en te benutten. Ratio is ook niet alles. en dat probeer ik te bereiken door bv. www.bwgen.com download. Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
|||||||||||||||||||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Pumped up = 'haat'-containers maximaal gevuld. Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Ze worden liefde ingegoten, samen met de amerikaanse mentaliteit die ik op enkele punten beslist indrukwekkend kan noemen. De liefde is misschien echter niet zoals jij hem zou zijn. - Maar zoals je kunt zien hecht Amerika veel aan liefde en geeft het ook veel vertrouwen. Ze beginnen erg vroeg ermee en geven het niet op als ze scheiden. En de mentaliteit... er zit een zekere (grote) arrogantie in maar dat noem ik direct niet slecht. - Een indrukwekkend punt ervan is dat hun moraal niet te breken lijkt. - Je gooit pearl harbor plat, en in plaats van dat ze depri gaan doen gaan ze op kruistocht voor wraak. - Twin Towers plat, en ze willen allemaal op oorlog, hun trots is gebroken maar in plaats van in te storten stormen ze erop af. - Hoogst indrukwekkend. Citaat:
Nu? - nee. Als je een emotie zou weten die veel beter is, in mijn ogen, dan neem ik die. Maar die heb ik nog nergens gevonden. De omwenteling was niet in 1 keer. Het begon ahw met dat de basis werd omgegooid, en langzaam werd het geheel omgebouwd. De grondslag aan de verandering begon in 1x, de uitwerking kostte een aantal maanden. Een mentaliteitsverandering is niet zomaar iets. Ik stel ook niet voor dat jij plotseling verandert - je enige kans is door mij te overtuigen met deze discussie. Hier en daar heb je misschien wat te overwegen zaken gegeven en misschien ook wat veranderingen. Echter niks fundamenteels. - Je versterkt de betere ideeën van mij trouwens ook, als een idee onsuccesvol wordt aangevallen (discussie) dan wordt het sterker. Citaat:
Punt van tweede verhaaltje snap ik niet, waarschijnlijk omdat ik zelf ook zo denk. - Misschien met andere principes... Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik zei dat je ze als absolute waarde kunt interpreteren. Niet dat ze absoluut zijn. Je denkt dat je je goed moet voelen dus gebeurd dat, zo simpel... - dat is de illusie. Citaat:
Citaat:
Citaat:
En rot op met die brainwash troep, ik eis daarnaast ook dat je die signatue wijzigt voordat er gewonden vallen. Citaat:
![]()
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Citaat:
een goed gevoel is het wel ja, maar het is meer dan gewoon genot ofzo. Citaat:
Maar het gaat er nu om wat mijn definitie is van liefde, niet hoe gelovigen hun eigen definitie ten uitvoer brengen. Ik zal proberen om de eigenschappen van mijn ideale mentaliteit te beschrijven, dat zal onduidelijkheden voorkomen. Persoon L houd van alles wat hij tegenkomt. Beschrijving van positieve emoties en geestesgesteldheid Hierdoor kan hij zich 1.Aarden, zich overal op zijn gemak voelen, hierdoor zal hij geen lichamelijke energie verliezen en een surplus ervan hebben hebben. 2.Overal Plezier uit halen net zoals pasgeboren kinderen plezier halen uit alles wat ze zien en doen. Deze staat van geest staat bekend als flow. L kan doordat hij van alles houd, alles wat hij wil plezierig maken. Het saaiste werk zal voor hem iets te bieden hebben wanneer hij verplicht word dat werk te doen. Hij zal zelfs in een donkere cel in een of andere ver land ervoor kunnen zorgen dat verveling hem niet te pakken krijgt, door bv. de afmetingen van de cel te gaan inschatten. Genot leid ook tot een beter leervermogen. Je bent geneigd sneeler een wiskundesom te snappen als je die plezierig vind dan wanneer je je er dood aan ergert. 3.Zijn Ego tot bijna nul reduceren, hij beseft dat het niet de etiketten zijn die hem maken zoals hij is. etiketten zoals acteur,wetenschapper, huisman e.d. Hij is gewoon zichzelf. L beseft dat hij of zij niet beter of slechter is dan anderen, zijn kracht is groot genoeg om niet afhankelijk te zijn van reaffirmatie van anderen in zijn ego. Dit is dus niet de stoere jongen op school. Hierdoor heeft hij meer macht over zichzelf dan zogenaamd stoere onafhankelijke kinderen die ik zoveel zie op scholen. Terwijl die stoere lui ego-junkies zijn, die intens gekwetst voelen als hun ego beschadigt word, is L altijd tevreden en heeft geen anderen nodig voor zijn macht, en wegens gebrek aan ego zal hij niet zo snel gekwetst kunnen worden. 4.Gelukkig voelen. Liefde is geluk. Je kunt iig geen liefde voelen voor iets zonder gelukkig te worden door de aanwezigheid van dat iets. 5.Zichzelf inleven in anderen, en zo mededogen ontwikkelen als hij iemand ziet lijden. en als hij die persoon kan helpen doet hij dat, daar word iedereen beter van. Als zijn hulp niet gewenst is dan zal hij er verder geen aandacht aan besteden en verder gaan met wat hij ook aan het doen was. 6.Ook kan hij door zijn grote begrip snel zich aanpassen aan anderen, en op die manier bijvoorbeeld een bemiddelaar zijn tijdens ruzies tussen collega's. Zijn EQ is hoog, maar dat komt omdat veel eigenschappen die ik hier beschrijf eendeel zijn van wat psychologen het EQ noemen. 7.Hij heeft een rustige geest en zal zich makkelijk kunnen focussen op taken die hij moet of wil doen, juist omdat hij overal plezier aan beleeft (punt 2) en vanwege punt 8. Hij kan hierdoor tegelijkertijd gelukkig en plezierig voelen en rationeel nadenken. 8.Hij zal mede door zijn inleving mensen kunnen begrijpen en dus vergeven, zodat zijn geest niet afgeleid word door zinloze haat- of wraakgedachtes aan wie hem pijn heeft gedaan. Beschrijving van Vermeden Negatieve Emoties,Behoeften en Gehechtheden 1.Angst,Heimwee. Hechting aan een thuis. 2.Verveling en Depressie, frustratie en Irritatie, tegendelen van genot. Genotzucht is de vermeden gehechtheid. 3.Teleurstelling en Vernedering zullen vermeden worden omdat hij zichzelf niet identificeert met datgene waarmee anderen hem proberen te vernederen, zoals zijn kleding. Vermeden Gehechtheid:Ego-boosts, aandachtsgeilheid. 4.Verdriet word vermeden want dat is het tegendeel van geluk. 5.Wederom frustratie. Mensen hebben een neiging om geirriteerd te raken door anderen als ze zitten te huilen. Hoevaak zie ik niet een moeder die zich ergert aan het huilen van haar kind? Jaloezzie zal ook vermeden worden door een groot inlevingsvermogen. 6.Agressie. Niet bij zichzelf, maar bij anderen. 7.Stress, Een disharmonische geest in het algemeen, met alle negatieve dingen die eruit komen vandien. 8.Nutteloze Haat, Agressie, en wraakgevoelens, en de bevrediging van die gevoelens. ziezo, lang bericht, maar ik denk dat dat wel genoeg duidelijk maakt wat ik als de ideale mentaliteit beschouw. Volgens mij zijn al deze eigenschappen gevolgen van Liefde zoals ik die bedoel, en tegelijkertijd zijn deze eigenschappen ook een voedingsbodem waar een liefdevol mens uit zal komen. Citaat:
Persoon H(aat) zit achter zijn nog niet opgeruimde bureau, waar hij zich gruwelijk aan ergert, (wat zijn energie verminderd,) een werkstuk uit te tikken, wat hij slechts met tegenzin doet omdat het verplicht is. Hij zit met zijn gedachten te denken aan hoe hij persoon S kan beschadigen, die hemgisteren pijn heeft gedaan, dus hij is er niet 100 % bij. Waarna vervolgens de computer het ook nog eens laat afweten en hij een heel stuk tekst kwijt is. H zal een furieuze kop krijgen en als het te erg word de computer of iets anders kapot maken door zijn agressie, (=verspilde energie) en zich buiten afkoelen, of net als L het computerfoutje opsporen en proberen te verbeteren, terwijl hij ondertussen steeds geirriteerder raakt (=energieverlies) vanwege zijn levenloze computer die niet doet wat hij zegt, en als hij dan eenmaal opnieuw zijn werkstuk gaat maken (wat hij waarschijnlijk niet op dezelfde dag meer doet wegens een te grote agressie, als hij het al uberhaupt doet) dan zal hij zich er dood aan ergeren alles nog eens te moeten doen. (=energieverspilling) Vervolgens gaat hij met een humeur als een donderwolk naar bed, waar hij slaapt maar niet uitrust doordat hij teveel energie heeft. Persoon L zit achter zijn nog niet opgeruimde bureau een werkstuk uit te tikken, wat plezierig voor hem is, (Gisteren heeft persoon S hem pijn gedaan maar dat is hij allang vergeten.) Waarna vervolgens de computer het laat afweten en hij een heel stuk tekst kwijt is. L zal opnieuw beginnen met het werkstuk, na het computerprobleem opgelost te hebben, of zijn bureau eerst opruimen. dit alles met een minimum aan verspilde energie. Daarna gaat L bevredigt dat hij alles mooi opgelost heeft en met een zonnig en evenwichtig humeur naar bed en slaapt rustig in want morgen is er weer een nieuw dag. Citaat:
Wraakgevoelens zijn het resultaat van haatgevoelens. En die blijven dan ook lang rondspoken als je ze hebt. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
niet nodig was als de haat er niet was? Citaat:
Met die andere mensen in dit gezin kan ik makkelijk rekening houden, er zijn zelden echte ruzies. Citaat:
Dat gevoel van macht voelt misschien wel plezierig maar is het dan niet beter om overal plezier uit te halen (zie punt 2) en macht en zelfvertrouwen krijgen door jezelf niet te identificeren met hoe je kleed e.d. (zie punt 3)? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wat bedoel je met ongeldig? Denk je dat hata objectiever is? [quote] Nooit gedacht dat ik Amerikanen ooit persoonlijk zou verdedigen... Ze worden liefde ingegoten, samen met de amerikaanse mentaliteit die ik op enkele punten beslist indrukwekkend kan noemen. /quote] Wat voor soort liefde dan? Ik zie het iig niet in de gemiddelde Amerikaan, niet meer dan in de gemiddelde nederlander. Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het is wel zo dat bij de meeste mensen dit wel geld, juist omdat ze gewend raken aan een teveel aan genot-opwekkende dingen (luxe). L daarentegen ziet overal opnieuw genot, en hij blijft dan ook genot voelen, hoewel het wel zo kan zijn dat hij het na verloop van tijd als vanzelfsprekend kan gaan zien. Citaat:
Citaat:
Ik denk dat de denkbeelden die je nu hebt verkeerder zijn maarja dat is slechts mijn nederige mening. Citaat:
Waar jij het over hebt zijn de verlangens van het ego. Aandachtsgeilheid, zorgen dat iedereen ziet hoe 'goed' je wel niet bent. Zorgen dat je dankbaarheid ontvangt. Dat is geen werkelijk mededogen. Mededogen voel/doe je omdat je niet wilt dat de ander lijd, voor de ander en niet voor jezelf. Of denk je dat moeders hun baby die net op de grond gevallen is troosten (waarbij de moeders bijna zelf gaan huilen) omdat ze dankbaarheid van de baby willen ontvangen terwijl die nog niet eens goed beseft wat dat is? Denk je dat die moeders al de baby stil is bij zichzelf denken 'Oh wat ben ik toch goed'? Nee, dit is toch echt een bijna reflexmatig instinct dat mededogen heet. Citaat:
Ik ie nog steeds geen nut in haat en agressie. Niet in agressie en haat in de hoeveelheden waarbij je zomaar een gipsplaat deels breekt in ieder geval. Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Repairbox is goed, onafhankelijk blijven is goed. Maar dan kan je nog wel met mensen die je kent zoals je ouders contact blijven houden. Dat heeft verder niks met afhankelijkheid te maken. Citaat:
Citaat:
als je je goed voelt omdat je dat denkt dat dat moet dan is het nog steeds goed voelen en dus geen illusie meer. Citaat:
![]() Citaat:
Van een zo'n korte termijn niet genieten is niet erg, maar je hele leven niet van al die kortetermijndoelen genieten, dan word je depressief. Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
||||||||||||
Citaat:
Dat wil je graag denken, maar dat is het niet. Wij zijn niet meer dan een bepaalde ontwikkeling van een dier dat nog steeds het uiteindelijke doel heeft zoveel mogelijk nakomelingen voort te brengen, qua bouw. Er zit niks hogers in, al het goede is terug te brengen tot genot en al het slechte tot schade. Citaat:
Citaat:
Ik heb liever een ego met verhoogde kwetsbaarheid dan geen ego en een dom kuddedier. En die gasten die jij beschrijft dat zijn de sterkere personen die niet deel van de massa zijn maar delen van de massa leiden. Citaat:
ik bedoel... je doelt hier op mensen? Zoogdier dat uit apen is ontwikkeld, genaamd homo sapiens, met als voorouders homo habilis en homo erectus met gestroven zijtak: neanderthaler? [excuseer me even, ik denk dat ik ff ergens ga kotsen] Citaat:
Citaat:
Haat is gevolg van frustratie. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Onstilbare lust naar kennis + macht. Fame en glory voorwaardelijk, gezien niet aan die voorwaarden zal worden voldaan pas ik ervoor. Citaat:
Sorry love&life-guruu, dit los ik zelf wel op. Citaat:
Je weet er dus echt niks van... Het heet afreageren, samen met dat kleine stukje muur verdween meer dan 10% van de huidige haat-voorraad. tot zover mijn reacties voor vandaag. Ik heb echt neit alle tijd en geduld... als je verder met dit topic wilt dan maak je kleinere posts, bijvoorbeeld door de idealistische crap weg te laten.
||||||||||||||||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Haat en agressie, beschouw je die in deze contaxt als slecht of goed? Citaat:
Wat snap je er niet van? Als je van de plek houd waar je bent, zul je je er snel op je gemak voelen, en je zult ook sneller genot ervaren als je van iets houd dan wanneer je het haat. Haat leid tot Irritatie. Citaat:
Een sterk Ego daarentegen heeft die dingen juist niet nodig, omdat zulke mensen uit zichzelf de behoefte daaraan bevredigen. Hun ego is evenwichtig genoeg om niet verleid te worden door dergelijke gehechtheden. In die zin benik voor een sterk ego. Citaat:
Citaat:
In die zin zijn zei de meelopers. als een stoere jongen aan de zogenaamde macht ineens nerd-achtig gedrag gaat vertonen en dus niet meer voldoet aan de wensen van zijn zogenaamde onderdanen luistert niemand meer naar hem en word hij zo van zijn 'troon' gestoten. Kortom, je hebt macht zolang je je gedraagt zoals de onderdanen willen. tenminste op schoolpleinen. Citaat:
![]() Ja, your point? Ik weet ook wel dat de meeste mensen niet zo zijn. Dit is dan ook juist een beschrijving van de naar mijn mening beste mentaliteit en de voordelen daarvan, niet van zoals het werkelijk is. Citaat:
Homo sapiens? Het maakt mij eerlikj gezegd niet uit of dit gedrag vertoont word door een homo sapiens of door een alien of een dier. Maar we hebben het nu over ons 2, en de voor of nadelen van jouw mentaliteit en de mentaliteit waar ik naar streef. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik ben niet alwetend. Citaat:
haat in je hebt, zullen die factoren je niet zo erg storen omdat je haat niet zo hoog is, en dat zal leiden tot effectiever en rationeler (en ook emotioneel gezonder) gedrag. Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
2.We hebben hier een discussie over het goed en slecht zijn en het nut van jouw mentaliteit en degene ik wil bereiken. Het is een beetje moeilijk om dan dat laatste deel weg te laten, hoe kan ik je anders proberen te overtuigen, als ik niet kan spreken over mijn ideaal zoals jij dat over de jouwe doet? Groeten van Kenny (die graag nog wilt weten wat Rerisen van mijn tweede poging op je PM-vraag vond, en wat het juiste antwoord is op die vraag ![]() |
![]() |
|||||||||
Citaat:
Vanuit algemeen perspectief: neutraal. Vanuit perspectief veroorzaker: slecht Citaat:
Citaat:
Volgens mij zijn we het met elkaar eens... - je hebt dit op andere manier opgevat dan ik bedoelde, en ik waarschijnlijk ook bij de jouwe. Ik denk dat we het hier dus redelijk met elkaar eens zijn maar ik ga er opnieuw op in als ik achter een computer zit met hogere resolutie dan 640x480. Citaat:
Citaat:
Ja, maar die vicieuze cirkel staat redelijk los van de rest. Ik zou zeggen (als formule), agressie = haat + cirkelsterkte. De cirkelsterkte neemt af als er weinig frustratie is, en kwadratisch toe als er veel frustratie is, toch zwakt hij erg snel af. Citaat:
Citaat:
Ik heb btw eens een nachtmerrie/droom gehad met een een of andere freak aan het hoofd met overeenkomstige ideeën als jij. Het is niet uit te sluiten dat die persoon in de droom gebaseerd was op te verwerken informatie over jou. - iig viel die uit elkaar in quarks door de sterkste bom ooit ![]() In een eerder topic een tijdje geleden had je een hoop gezegd hoe je wilde dat mensheid was. Zou je dat ook doen als je de macht ertoe had? - nee wacht. Ik open binnenkort wel een nieuw topic hierover. Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Tien Punten waarom de kerstman zuigt en sinterklaas Roelt
1. sinterklaas is origineel kerst man niet 2. Sinterklaas zegt tenminste niet de hele tijd 'Ho ho ho' de kerstman doet dat wel 3. Sinterklaas heeft echt bestaan, de kerstman niet 4. Sinterklaas heeft een boot, de kerstman heeft van die domme rendieren met rode neuzen 5. Sinterklaas komt uit Spanje, de kerstman uit de fuckin noordpol 6. Sinterklaas heeft arbeiders (zwarte pieten) de kerstman niet 7. Sinterklaas is een heilige, de kerstman komt niet eens in de buurt 8. Sinterklaas is onafhankelijk, de kerstman wordt gesponserd door Coca Cola 9. Sinterklaas heeft geen overgewicht, de kerstman wel (net als alle amerikanen) 10. Sinterklaas mishandeld geen dieren, de kerstman wel; zijn rendieren.
||
Ik heb geprobeerd om dit hele topic te lezen om de discussie tussen Rerisen Phoenix en Kenny McCormick te volgen.
Maar sorry het is echt te lang ![]() ![]() ![]() Is wel jammer want het is echt interessant. Citaat:
Maar em even naar wat ik zeggen wou. Kwa verlichting vind ik dit de top 3 in dit topic: Hajo Kenny McCormick Rerisen Phoenix Ik verzin dit niet zomaar , misschien zit ik er naast maar ik heb ook niet alle berichten gelezen. Rerisen Phoenix Jij denkt/vindt/whatever dat je je beter de omgeving kan veranderen dan jezelf. Kenny Denkt van niet. Die cirkelwerking waar je het over hebt Rerisen Phoenix : agressie = haat + cirkelsterkte uiting = emotie + omgeving Je(RP) geeft de voorkeur aan een speciale uiting zonder echt een goede rede of theorie voor te hebben. Kenny geeft een duidelijkere redenen voor zijn manier van denken. RP jij stelt het veranderen van de omgeving boven het veranderen van jezelf.... Daardoor ben je eerder/meer gefrustreerd dan Kenny door zijn manier van denken. Je vind haat en agressie ook niet perse slechte dingen. Daar zit wel wat in maar dan hou je niet echt rekening met mensen. Wat wel belangrijk is maar dat zal je wel merken als je je acties of gedrag zal laten leiden door (voornamelijk) agressie/irritatie/haat e.d. (NIET dat ik zeg dat je dat ZAL doen!) is dat je jezelf en anderen meer kwaad dan goed zal doen. Misschien kan je dat niet schelen maar ik hoop/denk van wel. (met die top3 ben ik denk ik wel bevooroordeeld want ik vind de post van Hajo het sympatiekst en de beste manier van denken waarschijnlijk dus, ik zeg ut eerlijk)
Laatst gewijzigd op 09-03-2003 om 03:10. |
![]() |
|
Even een paar basis gedachtes/theorieen die ik heb
om misschien mijn redeneringen duidelijker te maken: echte liefde (ofzo) - bestaat niet ik ken niemand die de waarde van social contact erkend zoals die waard is. Die waarde is voor iedereen gelijk, doe behoefte ernaar verschilt per persoon per tijd. Waarde van sociaal contact? - Het is bijna van levensbelang Jezelf veranderen is kan altijd, Wat in je hoofd zit, zit alleen maar in je hoofd. Daar heb je zelf controle over. In je hoofd zit alles, niks is echt. Totale controle mentaal (daardoor ook physiek evt) is ultieme verlichting in mijn ogen en onmogelijk maar een mooi streven. (maar waarschijnlijk overschat) Grtz // It's Just ME \\
||||||||||||||
Citaat:
Citaat:
ik denk dat haat en agrressie ook uit egocentrisch perspectief slecht zijn, ze putten je na verloop van tijd uit. Citaat:
Citaat:
Wat je emotioneel waarneemt is niet de werkelijkheid. 'De wereld' is een mentaal beeld, door iedereen anders waargenomen. Daarom kun je er maar beter voor zorgen dat je je eigen waarneming verandert, dat spaart een hele hoop moeite en bovendien geeft het je een bepaalde vorm van macht over jezelf, en daar houd jij van. Citaat:
![]() Dat kan lang duren. Ik ben blij dat we het grotendeels eens zijn wat betreft het ego en onafhankelijkheid. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
Liever dat dan wat we nu hebben. Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
|||||||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
ik ben inmiddels al 7x verhuisd (5x verder dan 100 km) en dat valt best mee. Ik heb op zich macht over mezelf maar mijn denken pas ik niet aan aan starheid in omgeving. Ik probeer omgeving te manipuleren, maar ondertussen ontwikkel ik zelf ook en verander ook. - Komt erop neer dat ik mezelf 'natuurlijk' laat veranderen + discussies . en mijn omgeving door directe inmenging Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
K________H________________M *dat jouw ding helemaal links zit betekent niet dat het het slechtst denkbare is maar dat het de slechtste in deze situatie is. Citaat:
||||||
Citaat:
Begrijpelijk Citaat:
zonder alles gelezen te hebben is dit geen eerlijke vergelijking. Ik representeer de minst algemene stelling, dat betekent vaak (hier ook) dat hij niet samengaat met moderne vooronderstellingen. Gezien ik de vooronderstellingen niet frontaal aanval moet de... wijziging dus voortkomen uit alle tekst. Hoe meer tekst je leest hoe groter de kans is dat je je weer een beetje verder vindt in die andere vooronderstellingen en daarmee in dit geval 'verlichting'. Al is dit niet noodzakelijk. Maar dit geef je zelf ook al een beetje aan... Citaat:
Hmm... volgens mij heb ik er wel een reden en theorie voor. De reden is dat je denken je enige exclusieve bezit is (alhoewel trouwen etc. best ver komt met dat exclusieve wegnemen), dat denken dat ontwikkeld door onherhaalbare ervaringen. Dat je manier van denken op het huidige moment minder handig is is geen reden om het meteen te vervangen. - Als je in de zomer veel mountainbiked dan doe je hem in de winter niet weg omdat een gewone fiets dan geschikter is. Citaat:
Citaat:
Zie alles anders dan het is zodat je het mooi vindt?
||||||
Rerisen Phoenix schreef:
Citaat:
![]() Citaat:
"Ik representeer de minst algemene stelling" ohw... kan wel. Heb ik niet opgelet. Wat is jouw stelling dan? Wat is die van Kenny McCormick? en wat is de algemene stelling dan? alleen dan kan ik daarover echt goed oordelen. -(boeiht even niet zo)- Citaat:
![]() - Jij hebt een andere (filosofische kijk) op liefde als ik (haal ik uit dat trouwen) - Waarom doe je hem niet weg als die ander toch geschikter is? Dit bedoel ik niet als domme vraag. probeer daar eens zo ver mogelijk over na te denken. En dan met nadruk op de invloed en interactie met mensen. (jah ik weet het klinkt stom als je het over een fiets hebt) Citaat:
ik hoopte al zoiets, wel logisch anders had je op dat vorige niet zo open gestaan. "[new info! => denk,denk]..." ehm "maar dat kan je ook doen zonder echt medeleven te hebben" jawel maar dat is waarde-loos. (in zin van bezit geen waarde en dus ook niet voor jouw als je medeleven hebt) Alleen als je het toon maakt het wat uit. Ik begrijp wat je zegt. "Dus to hell with it.... of toch niet?" ik denk "toch niet" het gaat namelijk om social contact. Dat heb je nodig, hoe wil je dan omgaan met liefde? En houden van? (aanhankelijkheid) Zie jij dat als overbodig? Staat dat op de tweede plaats bij jouw? Dat wil je toch niet want dan ben je een egoist? (ik ben trouwens een egoist ![]() Citaat:
Ik bedoel dus niet wat jij daar zegt.
Laatst gewijzigd op 09-03-2003 om 23:24. |
![]() |
||||||||||||||||
Citaat:
wanneer je haatdragend bent zullen problemen waar je niks aan kan doen je alleen maar zinloos frustreren, en dat put uit en verhoogt de haat. Citaat:
je eigen geest veranderen geeft meer macht,controle en zekerheid dan met de omgeving knoeien. Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
die zijn niet absoluut, dat zijn interpretaties. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Heb je ondertussen al mijn laatste reactie in de ideale samenleving gelezen? punt 8 legt ook mijn signature wat meer uit, waar jij me over PM-de. (bwgen.com en hemi-sync.com zijn ongeveer dezelfde 'technologie', voor het geval dat je niet weet wat ik bedoel als je punt 8 in mijn reactie in dat topic leest.) Citaat:
Ik heb het niet over het denken vervangen, ik heb het over het vermogen om er totale controle over te hebben wat je wilt denken, in plaats van slaaf te zijn van je eigen emoties en gedachtenpatronen wanneer je dat niet wil. juist omdat je denken volgens jouw je meest exclusieve bezit is kun je er maar beter voor zorgen dat je totale controle hebt over dat bezit. Je denken beschouw ikzelf niet als je meest exclusieve bezit, dat is je bewustzijn. Citaat:
![]() Laatst gewijzigd op 10-03-2003 om 16:40. |
![]() |
||||||||||||||||||
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Liefde staat momenteel niet op eerste plaats, sterker nog... ik denk dat het geen plaats heeft in belangenlijstje. Citaat:
Ik maak ze echter niet kapot, ik ontneem ze alleen zodanig kracht dat ze mijn denken niet meer ernstig aantasten. (mijn kop is zegmaar absolutie autocratie, rationeel verstand is bigboss, emoties zijn ministers waarnaar geluisterd MAG worden. Citaat:
Citaat:
Dat 'laat je even weg'. Dus nu opnieuw, wat met zo'n groot sterk probleem, waarvan de bron zeer moeilijk te bestrijden is. Hoe vang je dat op en wat voor consequenties heeft dat? Citaat:
B. Ik heb het ook al gedaan, en het heeft de macht van mijn rationele verstand significant vergroot. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Wat bedoel je precies met totale controle? Citaat:
Dan houd je hem toch ook in winter ondanks dat een normale fiets wat efficienter is? [quote][b]
||||||||||||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Iig is het goed om rationeel te denken. Citaat:
Citaat:
Hoe bedoel je dat frustratie een wapen is? Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
En een paar maanden ontzettend gefrustreerd zijn kan je behoorlijk uitputten. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat je probeert je ratio machtiger te laten zijn dan emotie is een voorbeeld van controle.Ik versta er verder onder dat je at will je eigen stemming en emoties kunt beinvloeden, en kunt bepalen of je helder wilt denken dan wel dagdromen of slapen.En zelf kunt zeggen STOP als je een irritant liedje in je hoofd hebt,bijvoorbeeld. Citaat:
Maar in deze vergelijking is de zomerfiets in de winter jouw persoonlijkheid wanneer je je irriteert aan de omgeving. Dan heb ik liever een perosonlijkhied die zich niet irriteert, oftewel een winterfiets. |
![]() |
|||||||||||||||
Citaat:
Alles is egoïsme. - en ik hoop dat ik wel leer liegen. Heb benodigde capaciteiten denk ik wel. Citaat:
hehe - subjectief argument... Citaat:
- Ik moet bekennen dat ik 'containment' 1x ben verloren en daarbij een aardig staaltje fysieke capaciteiten neerzette... behalve dat was het ok zo'n nieuw gevoel... je voelt je krachtig, en je lijkt supergoed te denken... terwijl achteraf blijkt dat je alleen maar bezig was met richten op vernietiging persoon zonder dat je je het überhaupt kon realiseren. - dat laatste viel mee want ik wist mezelf op tijd te stoppen. En dat was maar 1x, verder nooit meer gebeurd. En hoe ik het gebruik: wat ik net beschreef is dus een 'frenzy'. Deze ontstaat als je genoeg haat en/of agressie hebt en er de controle over verliest. Ik heb nu bijna altijd genoeg ervan voor een frenzy als ik helemaal los zou laten... frenzy vereist echter doelwit dus dat heb ik nog nooit gedaan. - Wat ik wel heb gedaan is dat ik diezelfde agressie ahw activeer, en dan ervaar ik sterke toename in fysieke prestaties. Een soort krachtsysteem. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik geef ze geen toegang tot mijn denken. Ze zijn echter wel zaken die aandacht vereisen. Geen emoties in mijn denken, ik denk over ze maar niet met ze. Citaat:
Ik zeg... schik jezelf erin en zie negatieve emoties als positieve. - Toen ik een paar jaar geleden eens keek naar positieve kanten van haat & agressie ging een wereld voor me open. Niet een geheel ongevaarlijke wereld, al zijn het sterke bondgenoten, zodra ze de kans krijgen zijn het je vijanden. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat is momenteel neit het geval, je bent zelfs de nummer 2 interessante persoon voor mij op forum geworden. Citaat:
Citaat:
Zo dan, je hebt een mountainbike gekregen en je verhuist over twee jaar naar een berggebied waar je mountainbike echt nodig hebt om je goed te kunnen verplaatsen. Tot die tijd is een gewone fiets echter efficienter, wederom kan je geen 2 fietsen hebben en ook niet ruilen.
![]() |
||||||||||||||||||||||
Citaat:
Dan kan ik ze niet helpen. toch is het gevoel van mededogen er. Dat doe ik niet voor mezelf. Citaat:
Citaat:
Wat je nu bent vind ik niet zo geweldig daarom probeer ik dat deel waatik er slecht aan vind met deze discussie te veranderen. Citaat:
En ik ben het er mee eens, iedere onbevredigde behoefte, dus ook agressie, zal veranderen in pijn als het verlangen te sterk word. Dus die eomties kunnen maar beter gewoon weggaan,ipv onderdrukt te worden. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En je word alles behalve gek als je L's mentaliteit hebt. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() ![]() Wie is persoon 1? Citaat:
Dan kost het energie, wanneer je eenmaal totale controle hebt dan kan je dergelijke dingen doen door slechts je aandacht te veranderen. Citaat:
(oftewel, wanneer ik in het berggebied ben mijn denkpatroon aanpassen opdat ik niet de prooi word van negatieve emoties) |
![]() |
|||||||||||||||||||
Citaat:
Als je op TV iemand ziet lijden dan lijd je mee. - Vandaar ook die beelden bij reclames voor goede doelen. Je gaat meelijden en dat stop je door te geven, en dan voel je je ook weer goed. Nee, dat doe je niet zelf. Dat is de standaard-psyche van de mens. - Een bijzonder sterke, van alle bestreden emoties heeft deze het beste standgehouden. - Ik denk dat mijn verstand de taak van medeleven over kan nemen, maar het gaat zo moeilijk dat ik het nauwelijks meer probeer. Citaat:
Op asociale momenten (a-sociaal als dat ik me niet in een sociale situatie bevind) geef ik haat wat vrijer spel, meestal fiets ik dan en dan heb ik er wat aan + ik heb daarna weer minder haat & meer controle. Citaat:
En ze kunnen niet weg. - Op het moment dat je problemen hebt en je persoon wordt aangevallen heb je drie mogelijkheden: 1) opkroppen, het komt later als 1 van de andere 2 opties terug met rente 2) verdriet 3) haat Ik kies hier voor haat, met verdriet loop jij meer schade op en ben jij kwetsbaarder, met haat wordt je arroganter (tegengestelde van schade van verdriet) en je bent sterker. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Bij agressie wordt er gewoon nog wat adrenaline toegevoegd. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar dit vereist dat de persoon er open voor staat en dat sta ik niet, dus het draait eigenlijk om hun ''''argumenten'''' (consequenties en afzeiken) om het te doen. + ja, dat mijn eigen ideeën niet worden erkend en dat ze er niet eens naar vragen maar meteen zeggen dat ik fout zit. Citaat:
Wat maakt 90% of 100% nou uit als je toch maar 5% gebruikt op dat moment? Citaat:
Geen negatieve toegang meer? - Dan zou deze discussie ook niet mogelijk meer zijn, mijn ideeën vindt jij negatief en toch krijg je ze hier telkens weer door je hoofd heen. En de negatieve feedback op jouw ideeën, dat is ook negatieve toegang. Citaat:
Citaat:
Citaat:
*kan het ook nooit laten een demon te summonen bij Neverwinter Nights* Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
De oorsprong van mijn gedrag maakt op zich niks uit. Citaat:
Citaat:
Ieder deel van de hersenen heeft zijn functie, en mededogen zorgt dat je ziet dat iemand anders net als jouw is, of volgens evolutionaire verklaring,deel van jouw 'groep'. Dit is een extra stimulans om dergelijke groepsproblemen op te lossen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
(en bovendien kan kracht in dit soort situaties dan wel nuttig zijn, dan is dat nog geen reden om iedere dag opnieuw overal alles en iedereen haatdragend en agressief te zien) Citaat:
Citaat:
Citaat:
Aan de andere kant, als je deze haat niet uit dan blijft het branden in jezelf. Dat is ook ongezond. Daarom kies ik voor L's manier van aanpak. Of dat probeer ik tenminste. Citaat:
als dit tevaak voorkomt heb je zo een burnout. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dan worden hun woorden inhoudsloos, veel effectiever. (en gezonder) Citaat:
Citaat:
Citaat:
(weiger, weiger?? het gebeurt gewoon automatisch niet, dat ik me eraan irriteer) Als dat niet het geval was was ik waarschijnlijk al lang met deze discussie opgehouden. ![]() Citaat:
Onze creatieve probleem-waarnemende rechterhersenhelft is net zo belangrijk als onze manische logische linker. En onze voorste is belangrijk voor onze remmingen en ons geweten, die acht ik ook belangrijk. Maarja, ik ben natuurlijk geen neuroloog, dus je kan niet van me verwachten dat ik alles erover weet. Ik lees wel veel boeken over de hersenen. Verder kijk ik naarde pagina waarop voorbeelden zijn gegeven hoe bwgen en hemi-sync hebben geholpen bij allerlei verschillende problemen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Net zoals je kunt streven andere planeten te bereiken mbv raketten maar je waarschijnlijk nooit in 1 klap kan laten transporteren van aarde naar mars. Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||
Citaat:
- Hij werkt echter wel in eigenbelang, maar zijn belangen lopen veel vaker paralel met die van anderen dan van degene die bewust aan eigenbelang denkt. Citaat:
Citaat:
Oorsprong maakt niet uit nee, gaat er alleen om dat je weet waarvoor mededogen is. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
- sociale vaardigheden terug - meer zelfvertrouwen gekregen - meer respect van anderen - respect meer anderen - Kan dankzij toename zelfvertrouwen en gekregen respect het pispaaltje (zie kijk februari of maart) van een sociale groep die ik ken beschermen door verbaal optreden. - heb mezelf door sociale 'muren' weten te slaan, zoals de 'muur' waar je doorheen moet om iemand waarop je verliefd bent aan te spreken. Citaat:
1) medestander (geen zorgen, ik denk niet dat dat gebeurt ![]() 2) verbetering ideeën 3) vervanging ideeën Citaat:
Dat 4 dat je opnoemde; eerste helft staat los van onderwerp, tweede helft is onmogelijk. Citaat:
Citaat:
er is meer in het spel maar dat doet hier niet zo ter zake, misschien open ik er eens een topic over op psych. Citaat:
Citaat:
* mocht dit correct zijn kan je me alvast op de lijst met terroristen tegen je staat zetten. Citaat:
Citaat:
Maar dat is niet erg vaak nodig. Dan krijg ik het tenminste niet koud ![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik moet luisteren en dan evt proberen tegenargumenten te geven (werkt niet) en verder ja en amen zeggen. - Doe ik niet = meer ontevredenheid aan hun kant en dat stuiterd dus weer terug. - Hoe eerder ik stop met proberen en alles dus maar moet 'slikken' hoe minder ik uiteindelijk te slikken krijg. Citaat:
Citaat:
Meningsverschil wordt ook door beide partijen negatief opgevat. IS NIET MOGELIJK Citaat:
No offense - maar je argumenten worden steeds overdrevener van aard. - Je lijkt de negatieve kritiek op een bepaalde manier te negeren. Het negatieve weer je uit je geest, waardoor het onmogelijk is je op bepaalde punten te bereiken. Je hebt misschien meer gelijk dan ik dacht met negativiteit weren... maar je bewijst tegelijkertijd dat je minder open staat voor negatieve feedback. (negatieve feedback is nodig als je ideeën niet perfect zijn) Citaat:
Je bent geen neuroloog nee. En hoe weet je wel ooit dat als sommige hersendelen als geforceerd aan worden gezet ze ook werken? Want uit hersenscan blijkt dat de hersenen vanzelf de benodigde delen activeren om bepaalde dingen te doen. Citaat:
Bij een zwaar wiskundeprobleem juist andersom. Dus een symmetrisch uitziende uitslag van de scan hoeft niks goeds te betekenen. Citaat:
Over dat negatieve en controle enzo, stel een geliefd iets van je gaat dood. En je wil het negatieve weren en alles zien zoals je wilt dat het is... dan loop je vanaf dan toch rond met een denkbeeldige hond? - je denkt niet meer dat hij dood is en om dat kracht bij te zetten vertel je jezelf dat je hem nog ziet enzo... Citaat:
Citaat:
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Je hoeft alleen maar je aandaht te veranderen. als iets je irriteert, ga dan niet doordenken over het object dat je irriteert en oe het je irriteert, maar richt je aandacht op iets goeds/leuks/positiefs. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Schelden doet in het beste geval geen pijn, wanneer je een sterk ego hebt. Citaat:
Waarom dan vernietigen? zonder kracht ben je nergens. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Je hebt alleen geluk dat je je agresie nog weet te remmen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Agressie is vaak een uiting van irritatie. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
En als ik gepest word dan zal ik vanzelf wel agressief worden, daarvoor heb ik geen agressie&haatreservoirs nodig. ![]() Citaat:
![]() Bedankt dat je me deels gelijk geeft. ![]() ![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En nou we het in de vorige reactie toch over bwgen hadden, als jij graag zo objectief mogelijk wil zijn, moet je juist zorgen dat je hersenen harmonisch zijn, want dan bekijk je tegelijk het leuke (linkerbrain) en het slechte (rechter) , ipv zoals depressieven doen overal problemen zien, of zoals manische mensen doen, alles positief zien en problemen niet erkennen wanneer dat niet zo is. Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Dat durf ik niet eens, ben helemaal gen comp.nerd. Ik heb al met 2 verschillende pakketjes CD's geprobeerd te installeren. De eerste keer deed hij het pas na het downloaden van een patch, maar liep vast tijdens het spel, de tweede keer deed ie het helemaal niet, moet ik weer 50 mb aan patches downen waarschijnlijk. Met vriendleijke groeten, Joeri. ![]() |
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Citaat:
Het zorgt dus dat een egoïst (ik schreef alleen egoïst voor de nadruk, gelieve te lezen als 'mens') iemand helpt omdat dat in zijn belang is. Citaat:
Misschien weet ik trouwens een nieuwe definitie van egoïst (die dus niet op de hele mensheid van toepassing is): 'Een egoïst is een persoon met een ondergemiddeld emotioneel inlevingsvermogen.' - en dan meteen eentje voor altruïst: 'Een altruïst is een persoon met een bovengemiddeld emotioneel inlevingsvermogen.' Citaat:
Citaat:
Bovendien moet je toch iets met negatieve kritiek die je raakt. Je kunt gevoeligheid verminderen... dat deed ik de eerste 1/2 jaar van problemen met ouders; resultaat: - ik raakte mijn sociale vaardigheden kwijt - ik werd steeds ongevoeliger en ongeïnteresseerder voor alles om me heen nu werk ik nog aan (het verlagen van) gevoeligheid maar ik compenseer dat met gezond verstand en interesse. - Wat emoties subjectief doen kan het verstand objectief doen (maar de subjectiviteit van emoties is wel wat dingen vaak afwisselender maakt) Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() De redenen waarom ik het doe: 1. morele principes (van mij) 2. geeft me eer (interne eer, voegt toe aan zelfvertrouwen) 3. omdat ik af wil rekenen met negatieve emoties die ontstaan als hij lastig wordt gevallen (dit is het punt waarvan jij dacht dat het het enige was) 4. ik zeg iets tegen die anderen, en ze luisteren naar mij. - ik heb macht over hen en ik wil dat voelen (voelt goed) en zij moeten dat voelen (ontstaat soort zwakke angst) 5. misschien nadien enige macht over degene die ik bescherm (lees: in bepaalde mate uitrusten met mijn ideeën ![]() 6. eventuele dankbaarheid, geeft ook goed gevoel. Zo, en als je bij bent gekomen van de schrik Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wat jij opnoemt dat is wel een mogelijkheid voor oplossen oorzaak probleem. Citaat:
En soms doe ik het wel ja, vooral als ik veel haat heb opgeslagen, zo kan ik het langer volhouden tot ik het moet afreageren. - je wordt er idd rustig van. Citaat:
En schelden doet geen pijn is gewoon kolder. - slecht schelden doet geen pijn, maar een getalenteerde schelder die weet hoe hij wel pijn moet doen, je moet gewoon weten waar de zwakke plek zit en welke manieren van schelden hij niet kan blokkeren. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als het kan dan moet je echt niet je geest snel veranderen, alleen vanzelf langzaam laten veranderen. Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wat dacht je van iemand die je tegenkomt en zegt dat je fout zit enzo en je niet de tijd en kans geeft met tegenargumenten te komen? Citaat:
Dat is dus negatieve dingen negeren. Maar dit is iets anders, ik zeg niet meer dat je misschien ergens toch gelijk hebt. (neem ik dus terug). - dit is iets anders, echter wel gerelateerd. Citaat:
Citaat:
Als er geen negatieve emoties worden opgewekt en je hebt nog wel positieve emoties ontstaat er een veel te positieve kijk op alles. Zegmaar dat je alles ziet als een mooie droom waarin alles wordt zoals jij wilt. Citaat:
Citaat:
Citaat:
En doorstroming... het bloed wordt vanzelf geleid naar waar het nodig is. Minder actieve delen krijgen minder bloed omdat ze gewoon niet meer energie nodig hebben. Als ze geactiveerd worden dan hebben ze eerst hun normale voorraad energie (net zoals alle cellen in lichaam) en lang voordat die op is komt er al bloed met nieuwe energie. Citaat:
En terug naar die schilderijen en wiskundeproblemen. - Expressie is de stijl waarbij je helemaal op creatief gevoel schildert, en wat er uit komt zou er dan een weerspiegeling van zijn. Maar voor wiskunde is inderdaad wel creativiteit beschikbaar. Maar de benodigde creativiteit wordt toch vanzelf geactiveert, leven ontwikkeld voor maximale efficientie. Het slaat nergens op dat een zo lang ontwikkeld orgaan ondersteuning nodig heeft om zichzelf beter te organiseren. Citaat:
En voor objectiviteit moet je juist niet je creativiteit op de situaties loslaten want dan wordt het meer wat je zelf wilt zien en wat je zelf verzint. Citaat:
Maar er gebeurt gewoon iets wat je heel vervelend vindt en gewoon bijna niet tegen kan. - En vervolgens weer je dat negatieve, je ontkent dus wat er gebeurt is. - Vanaf dan verzin je wat je tegenkomt wat betrekking heeft op datgene wat er gebeurd is. Citaat:
Hier gebruik je soortgelijke middelen voor nodig. Het draait hier echter om controle herwinnen door een emotie (demoon) dood te maken (waarna hij verandert in, nu waarschijnlijk, verdriet). Maar de demoon is verslagen. (en jij tijdelijk beschadigt) Citaat:
in speciaal: (aannemend dat je processor en geheugen voldoende is) grafische kaart geluidskaart operating system
||
Citaat:
We zijn aan het discusseren en hebben er lol in denk ik. Maar het zijn boekwerken ja... 92 pagina's in MS word met lettergrootte 8
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Ik probeer echter vooral niet egoistisch te zijn. (wat niet inhoud dat ik iedereen ga gehoorzamen omdat ik hen anders ga irriteren btw) Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Verliefdheid is houden-van relatie. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik ben niet tegen kracht, ik ben tegen agressie, wat ik beschouw als een verkeerde uiting van die kracht. Citaat:
Citaat:
stalking bijvoorbeeld. Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Maar ze kunnen zich wel degelijk beter organiseren met dit soort technologie. En juist omdat de hersenen zo'n complex en groot orgaan zijn kan het best wel wat hulp gebruiken. Citaat:
gevonden: Measurements of the psychogenic cerebral field showed, that certain psychic and physical responses will result from certain functions within the cerebral hemispheres. If i.e. the left hemisphere is underactivated or has been damaged due to injury, people will be depressed, have no drive and generally feel miserable. Even minor excitements will lead to anxieties and panic. The health will decline. If the right hemisphere is underactivated or has been damaged due to injury, the changes will just be the opposite. People feel well, are relaxed, have an optimistic outlook, are full of drive, even can be euphoric. The overall health will improve. Due to measurements, one discovered that the back part of the right cerebral hemisphere is especially specialized in the perception of feelings. http://www.ipn.at/ipn.asp?BGC als je interesse hebt. Is ook logisch dat het zo is. Niet voor niks zijn dichters vaak depri. Negatieve emoties willen creatief geuit worden, positieve emoties niet. Rechts is dus zowel creatief als depressief en ziet het geheel en links is zowel manisch als verstandelijk en deelt alles op en plakt etiketjes. Citaat:
Dat mensen negatieve dingen ontkennen gebeurt juist omdat ze de negatieve emoties niet aankunnen, L zou zoiets juist wel aankunnen, en daardoor objectief blijven. Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Met vriendelijke groeten van joeri. ![]() Laatst gewijzigd op 15-03-2003 om 15:02. |
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Citaat:
Het is in je belang je goed te voelen, zonder dat meeleven zou de persoon in kwestie de andere persoon niet helpen, omdat het niet in zijn belang is. Maar door medeleven voelt hij zich rot als hij niet helpt en goed als hij wel helpt. Dus het is door medeleven in zijn belang om de andere persoon te helpen, dus helpt hij hem. En verder klopt wat je zegt. De ontwikkeling van zo'n systeem gaat erg moeizaam. Het is wellicht 1 van de traagst evoluerende systemen die er zijn, als er namelijk te grote stappen worden genomen dan worden krijgen degenen die niet evolueren een dermate voordeel dat ze degenen die wel evolueren wegconcurreren. Als het echter erg langzaam gaat dan krijgen degenen die wel evolueren bijvoorbeeld in hun leven 6 kinderen die uiteindelijk voortplanten en degenen die niet evolueren 5,9. Uiteindelijk winnen ze dan, maar het gaat wel traag. Niet met andermans belangen, met die belangen houd je rationeel rekening (om vervolgens te ondersteunen of tegen te werken afhankelijk van JOUW belangen). Je houdt rekening met andermans gevoelens. Citaat:
Citaat:
Als je erg inleeft dan kun je het mensen uiteindelijk niet meer aandoen om je niet te hechten, tevens eisen de mensen via de verhoogde hoeveelheid inlevingsvermogen meer controle in je geest op (indirect en onbewust). Jouw wensen passen bij de zojuist geformeerde titel van egoïst. Deze titel valt echter niet geheel samen met de algemeen aangenomen titel van egoïst, als je gewoon volgens algemeen aangenomen definitie van egoïst niet egoïstisch wilt zijn dan kun je dit rationeel overnemen. Je ziet iemand lijden en je helpt hem omdat je vind dat dat moet, niet omdat je anders teveel lijdt doordat je hem ziet lijden. (daar streef ik dus ook naar) - met jouw controle van geest moet dit goed mogelijk zijn, en alleen ik zal weten dat je in werkelijkheid egoïst bent ![]() note: ik werk ook al erg lang volgens dit systeem en alleen sommige mensen aan wie ik uitleg hoe ik denk noemen me soms egoïst, van andere krijgen ik nu en dan complimentje dat ik niet zo egoïstisch ben. Citaat:
Zelfvertrouwen komt doordat je jezelf sterker voelt, een gevolg van een sterk gevoel is dat je zekerder wordt van jezelf. De kracht is duidelijk, en doorzettingsvermogen omdat je meer verlangen voelt dan normaal om het al dan niet letterlijk (meestal figuurlijk hoor ![]() Verder zijn mijn remmingen op agressie etc. alleen maar sterker als ik agressief ben. Ze zijn alleen weg als ik de agressie ergens op los WIL laten (na rationeel overwegen). hoe graag ik het soms ook niet doe, belangrijke acties met significante consequenties overdenk ik altijd zo rationeel mogelijk. Als ik sporen ontdek van emotionele invloed probeer ik het besluit uit te stellen, kan dat echt niet dan doe ik mijn best de bron van invloed af te sluiten. Citaat:
Citaat:
[abstracte modus]In plaats van muren, die vriend en vijand buiten houden, besloot ik werkplaatsen te bouwen, waarmee ik aangerichte schade snel kan herstellen.[/abstracte modus] Citaat:
Je rationele verstand verwerkt normalitair met emoties emoties. Bij mij (en volgens mij ook bij jouw) verwerkt het rationele verstand ook emoties maar MET minder emoties. - Emoties helemaal uit rationele denkproces weren lukt waarschijnlijk niet maar met enige oefening zijn ze wel te ontdekken en te omzeilen. Hmm.. dit stellinkje is toch correct. Maar de kracht van de emoties kan je wel verkleinen, maar echter nooit helemaal laten verdwijnen. Citaat:
De voordelen mogen er ook zijn, en dezen compenseren de kleine nadelen ruimschoots. Citaat:
Door die haat & agressie wist ik gewoon door de muren te slaan die mij scheidden (verleden tijd...) van de vaardigheden. Citaat:
- niet onnodig discrimineren op insignificante zaken - rationeel denken van individu respecteren - zéér groot eigenbelang (bijvoorbeeld leven ipv dood) gaat voor al het andere. principes zijn moeilijk te vinden, en nog moeilijker omdat emoties onderling en rationale geest zich ahw niet kunnen vinden in elkaars ideeën voor mijn principes. - kan nog wel ff duren voordat ik eruit ben wat ze nou zijn. - Mag je bijvoorbeeld iemand doden waarvan je denkt dat die een ernstige bedreiging voor je vormt? (met het oogpunt op dat je het mis kunt hebben) - Kan je iemand die anders over dingen denkt dwingen zo te handelen als jij wilt in belangrijke situatie... kleine greep. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Houden van is dat je gewoon met persoon omgaat omdat je niet beter weet. Citaat:
Citaat:
1. opkroppen, komt later terug met enige rente 2. haat 3. verdriet Citaat:
Misschien ken je deze quote Power is having the ability to kill and then not killing - schindler Jij kunt je emoties doden en doet het Ik kan ze doden en doe het niet - dit is maar een quote maar toch. De ware macht over je kop zou dus zijn volledige controle hebben zonder dingen te elimineren. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Je benoemt fysieke kracht als groter risico op agressie. Citaat:
Osama stond voor uitdaging WTC in te laten storten... Brandweerman A had extra fysieke kracht nodig om die deur open te krijgen... Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
zeer vernederend en frustrerend. En als je dat zegt dan zegt hij dat hij wel tegenargumenten wil horen en alle omstanders zijn daar ook van overtuigd, hij ook. Iedereen ziet het zoals gezegd echter als verliezend als je meer tijd nodig hebt, bovendien omdat jij in strijd handelt met populaire aannames hebben ze ook meteen gevoel dat je fout zit. [mijn voorbeeld is dus niet van toepassing als er geen speciale factoren in je nadeel aanwezig zijn] Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Maar als jij zo bent dan kan ik je nooit overtuigen van mijn standpunten. (ik zeg niet dat je het bent, een klein beetje maar - mystiekgasten wel helemaal) Citaat:
dus hogere activiteit hoeft lang niet altijd hogere efficientie te betekenen. Citaat:
Dus je denkt aan seks terwijl je wiskunde doet. Wat handig, komt concentratie vast ten goede ![]() Citaat:
Die verbinding IS er en bestaat uit zenuwen. Een zenuwpuls reist in een 300e seconde over de zenuw. Herstellen duurt bijna 10 keer zo lang. Bij dat herstellen worden stoffen uit de cel getransporteerd en dat proces is mechanisch dus kan niet worden versneld (scheikundige processen zijn door opwarming te versnellen) Citaat:
Citaat:
Citaat:
Zoiets als een apparaat dat je nooit eerder zag doet het niet dus zet je het onder stroom. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik reageer in dit topic niet meer op bw-gen en hemisync crap. - Als je op PW een topic opent met niet te lange posts ga ik er wel op door.
||||||||||||||
Citaat:
![]() 2.Bedoel je daarmee dat je in het geheel niet meer op de delen over de hersenen reageert of echt alleen die delen waar ik bwgen en hemi-sync gebruik? Iig ga ik nu nog wel reageren op die delen over neurologie, ze zijn best wel ontopic namelijk. 3.Mocht ik dat willen doen dan vraag ik je bij deze alvast of je er bezwaar tegen hebt als ik sommige berichtjes uit dit topic pluk om daar neer te zetten, net zoals ik onze PM-discussie ook in een topic had gezet waar je bezwaar tegen had. Zwijgen word beschouwd als toestemmen. mededogen Citaat:
en toch mededogen voelen. 2.Waarom denk je dat als het snel gaat dat degene die niet evlueren oftewel geen mededogen kennen dan meer voordeel hebben? ik denk dat een soort waarvan de leden geven voor elkanders lijden en die dus elkaar helpen sterker staat dan een soort waarbij iedereen het zelf maar moet zien uit te zoeken. Een organisme is ook beter als alle cellen harmonisch samenwerken dan wanneer cellen alleen maar aan zichzelf denken en niet zegmaar samenleven met andere cellen. (is natuurlijk beeldsprak,cellen kennen geen emoties weet ik ook wel) ![]() 3.Uit egoistisch perspectief geen, behalve goede gevoelens door de ontvangen dankbaarheid maar dat is verder geen werkelijk mededogen. Met positieve invloed bedoel ik vooral zoals in het voorbeeld hierboven dat je groep/soort sterker wor omdat iedereen ekaar helpt ipv iedereen laat lijden zodat er meer problemen ontstaan bij iedereen. Maar je ontwijkt mijn vraag:wat voor kwetsbaarheid geeft mededogen? 4.Mededogen zorgt ervoor dat je mensen hulp gaat bieden, het zorgt niet voor gehechtheid volgens mij. Zie verder 1, werkelijke mededogen zorgt er net voor dat je 100% het lijden van iemand gaat overnemen, dat zou hetlijden op aarde alleen verdubbelen dat wil ik niet. Je kunt tegelijk meevoelen en toch als een gefocust bewustzijn controle hebben over je geest. Met controle bedoel ik niet dat ik geen emoties meer heb btw, integendeel. 5.Ik wil echter wel ervoor zorgen dat ik niet alleen uit rationele en morele overwegingen mensen help omdat dat volgens die moraal moet. Ik streef wel naar de emoties van mededogen en steun geven wanneer ik iemand zie lijden. ![]() ikzelf blijf mededogen als een niet-egoistische emotie zien. En ik blijf geloven dat altruisme ook bestaat. 6.In het ideale geval ontstaat er niks behalve het mededogen zelf, behalve dan een gevoel van geluk wanneer je de ander geholpen hebt, niet omdat je bij jezelf denkt 'o,wat ben ik goed', maar omdat je terwijl je eerst met verdriet meevoelde, je nu met blijdschap meevoelt. 7.Aaah. Oh my God, please don't. Ik hoop dat dit niet inhoud dat je hem niet meer gaat helpen als de mededogen weg is. 8.Wanneer ik als ik gepest werd door iemand geholpen werd, dan zou ik me daardoor goed voelen, en dat zal leiden tot een idee dat jouw gedrag op dat moment een role model is voor wat goed is,zodat hij later hetzelfde gedrag zal gaan vertonen als hij geen angst heeft, dwz hij zal als hij de krachtheeft ook anderen gaan helpen die zijn zoals hij nu is, omdat hij zich identificeert met die andere die dan gepest word en probeert te zijn zoals jouw, of beter gezegd zoals hij jouw waarneemt, als een mededogen mens. moeilijk uit te leggen, hoop dat je het begrijpt. Citaat:
bv, op een meisje afstappen voelt vernederend omdat afwijzing het gevoel geeft dat JIJ degene bent die minderwaardig is. Zorg dat je je niet identificeert met een slecht resultaat en negeer het meisje verder, die state of mind streef ik naar. Dat gevoel van kracht mag er bij komen zolang het niet leid tot gevoelens van superioriteit. 2.Ik hoop dat ik geen 100% autist bent. Ook door jezelf niet te identificerenmet datgene waarop de pester je mee aanvalt kan je negative emoties vermijden en de pester negeren. 3.Ik denk dat in mijn geval ik dan misschien wel door muren heenbreek als ik agressie gebruik maar dat ik dat op een dusdanige manier doe dat anderen mij alleen maar gaan haten. 4.Als L gekwest word is L L niet meer, dan is hij niet langer de persoon naar wieik streef te zijn, maar ik vraag me af waarom je denkt dat autisten wel het vermogen kunnen hebben totaal niet gekwetst te worden terwijl dit bij 'normale' mensen onmogelijk is? 5.Maybe, dan probeer ik gewoon een zo sterk mogelik ego te krijgen en me niet te identificeren met iets om dan maar zoveel als ik kan te vermijden. 6.Goed dat je het over verbergen hebt, want het is namelijk vrijwel altijd zo dat een gepeste op een of andere manier een uitstraling van zwakheid heeft. Door vol zelfvertrouwen en/of macht over te komen zal je om te beginnen al geen scheldjongens aantrekken, dus dat je misschien wel een paar zwakke plekke hebt vormt dan op zich geen probleem meer. Het was mijn eigen uitstraling van zwakheid die er op mijn twaalfde toe geleid heeft dat Wilco of Wilbert (weet de naam niet meer precies) mij een doolhof van struiken in sleepte en daar zijn sadistische lusten op mij botvierde. Citaat:
2.Als die emotionele invloed slechte consequenties heeft vor wie dan ook, dan sta ik hier helemaal achter! ![]() 3.Dan zou ik door aandacht te wijzigen langzamerhand die emoties leger maken. Tenslotte is hetje ook gelukt om uit niks ineens na een aantal maanden haat en agressie te voorschijn te laten komen. 4.Met genoeg peace of mind en kracht kan dat best wel. 5.Kun je dat even toelichten? Ik probeer trouwens geen muren te bouwen maar buizen waardoor negatieve woorden van anderen doorheen kunnen, die ik wel objectief registreer maar die me verder niks doen omdat ze het ene oor in het andere uit gaan. De positieve woorden daar doe ik iets mee. 6.Het verschil tussen jouw en mij is dat jij de emoties probeert te overheersen met ratio terwijl ik probeer een harmonie te krijgen tussen mijn rationele denken en mijn emoties. ![]() 7.Ach, wanneer in WO3 een moslimfundamentalist jouw vastbind en je met 20-en in een cel stopt zal je waarschijnlijk niks kunnen uiten ![]() voor mij zijn de nadelen groter dan de voordelen. Misschien heb jij op enkele punten wel een sterkere geest als ik, wanneer je zegt dat je veel remmingen hebt, terwijl bij mij die muur te snel vernietigd kan worden wanneer ik agressief ben. ![]() 8.Ik zeg niet dat je zo moet verbannen, maar dat je het vermogen moet hebben dat te doen als het ooit nodig mocht zijn. 9.dus je hebt de macht om het te doen gebeuren... Citaat:
2.Ik respecteer liever het gehele individu. 3.iedereen leeft liever dan dat ie dood is, niet echt een groot eigenbelang te noemen. ikzelf streef naar een zo groot mogelijke harmonie tussen mijn verlangens en die van anderen, en meestal lukt dat ook wel. ![]() 4.Ik mijn geest lukt dat wel. 5.Niet voor eerst andere methodes geprobeerd te hebben/ikzelf zorg er gewoon voor dat niemand mij gaat haten. 6.Hangt van de situatie af. Emotioneel ben ik geneigd nee te antwoorden, maar aan de andere kant zou een gebrek aan dwang kunnen leiden tot misdadig en kwetsend gedrag bij de ander. Citaat:
2.Wat is daar mis mee? Wat moet je dan 'beter weten'? Citaat:
2.Nee, ik dood mijn emoties niet, ik heb de emoties haat en agressie gewoon niet echt, de positieve emoties die probeer ik aan te kweken en dan in harmonie met mijn denken te laten leven. Citaat:
kan je door meditatie snel wegdromen en in je eigen dan grotere fantastie je haat of wat dan ook uiten. 2.En met harmonische hersenen kun je gefocust je doelen bereiken met zo min mogelijk moeite. 3.Ok. Wel helderder bewustzijn en daar streef ik ook naar. 4.De verhalen tonen an dat het werkt, niet hoe het werkt. 5.Dat gebeurt juist in disharonische hersens, waarbij impulsen gewoon door elkaar heenschieten. In harmonie/met helder bewustzijn zal je meer controle hebben over die impulsen. 6.Dat zeggen ze. Niet meer zenuwen, maar de verbindingen ertussen. 7.Nee,ok, ik heb het over de hoeveelheid verbindingen die er aangelegd zullen worden. 8. ![]() 9.Wat valt er te reageren op het feit dat creativiteit een daad is waarop je op je gevoel afgaat en waarbij wat eruitkomt een weerspiegeling ervan is? 10.Er is hier ook wel sprake van een beetje onderzoek en logica hoor. Perfect is het niet, maar aan de andere kant kun je ook niet zeggen 'sorry mevrouw,we gaan u niet helpen met uw kanker, we weten namelijk nog niet helemaal precies hoe het werkt, dus proberen we maar niks'. 11.Het is toch echt volgens mij algemeen aangenomen in de neurologie dat links o.a. positieve gemoedstoestanden bevat en rechts de wat negatievere. (Jij gaat ook zonder bron ervanuit dat links logisch en rechts creatief is, gewoon omdat dat algemeen aangenomen word, daarom geloven wij daar allebei in) 12.Denk eerder dat het genetisch bepaald is. Is volgens mij wel een bekend weetje, dat dichters vaak leiden aan depressie. 13.Bij de een wat meer dan de ander. En ik streef naar zo weinig mogelijk invloed tenminste wanneer je met invloed negatieve emoties bedoeld. Het is wel degelijk voor een groot deel te neutraliseren. 14.door efficient en zonder negativiteit op een slechte gebeurtenis te reageren ben je juist rationeel bezig. dingen anders zien dan ze zijn? Wanneer je het over emoties hebt dan zijn dingen sowieso niet rationeel, of die emoties nou positief of negatief zijn. Maar die hoeven de ratio niet te onderdrukken. Positiviteit en ratio kunnen zeker wel samengaan. Citaat:
2.Nee, de extra fysieke kracht voor agressie gebruiken beschouw ik meestal als slecht. 3.Osama voelde (voelt?) veel haat en agressie tegen America. A stond voor de uitdaging zoveel mogelijk mensen uit het WTC te redden. 4.Inderdaad, maar je word niet altijd aangevallen dus dan heeft het geen zin omm op die tijden agressief te zijn. ![]() Citaat:
2.Een getemde draak is er meestal een die gehoorzaam is en geen negatieve emoties heeft. Daar heb je meer aan dan aan een draak die agressief is en die je constant moet overheersen omdat hij anders niks voor je doet uit haat.Neutraliseren van naar mijn mening negatieve emoties leid niet tot de dood. Citaat:
2.Hij ziet wel negatieve dingen, en hij voelt het inderdaad niet als zijnde irriterend. Die negativiteit is er niet, wel mededogen. Ik zie niet in hoe dit leid tot geen mening hebben. Gebrek aan haat en een goed inlevingsvermogen leid volgens mij juist tot een vermogen om alles objectiever te bekijken, omdat je niet meteen oordeelt uit haat. Citaat:
fouten zullen er altijd wel gemaakt worden. 2.Waarom? als de nieuwe denkpatronen efficienter zijn? ![]() 3.Ik streef er wel naar. Maar ik ben L ook niet. Nog niet. Citaat:
2.Nee, zie voorbeeld over buizen bouwen, ene oor in andere uit. 3.Meestal zijn er geen omstanders aanwezig. ik ga niet discusieren waar 100 mensen bij zijn. 4.sorry ik begrijp niet wat je bedoelt. 5.Ik heb niet het gevoel dat ik dat doe. Het spijt me als je die indruk krijgt, kan je een voorbeeld geven? 6.Gelukkig voor jou ben ik nog lang niet zoals L, hoewel het een streven is van me. Wederom met vriendelijke groeten van Joeri (die de hele halve ochtend met dit topic bezig is geweest ![]() Laatst gewijzigd op 16-03-2003 om 09:58. |
![]() |
|
topic zelf
1. Mooi, goed werk. 2. Niet over de bouw en werking van hersenen. 3. Nee, want nu ben jij de verdedigende partij. In die situatie waar ik bericht over stuurde was ik verdedigende partij maar kreeg ik geen goede mogelijkheden om te verdedigen. Nu ben jij verdedigende partij dus moet jij de eerste post (opening) maken. Ik probeer nu ook even of het zonder quotes gaat, door gebruik te maken van subcategoriën en getallen. Als je het niet prettig vind zeg het dan en ik doe het volgende keer weer zoals eerst. Mededogen 1. Je hoeft je niet per sé hetzelfde te voelen maar wel dezelfde tint. - en wat jij zegt dat is een samenwerking tussen originele meeleven en verstand. Je hebt de emotie zodanig verzwakt dat hij geen gevoel meer mee kan geven aan bericht. - althans dat beweer je, maar het is best aannemelijk. - Ik werk echter met nog veel minder emotionele deel. 2. Maar kijk, als in een groep van 40 (oer)mensen 1 die mutatie ontwikkeld. Die ene die geeft dan dus veel meer om anderen en de rest niet, de ene die wil met een bepaalde vrouw voortplanten maar omdat hij daarmee een ander die haar ook wil pijn doet doet hij het niet... resultaat is duidelijk. Ook deelt de ene zijn voedsel met hongerigen als er niks is en de rest niet, het spreekt voor zich dat die persoon dan veel meer kans loopt om dood te gaan. Dus de juiste evolutiemethode is dat persoon zodanig medeleven ontwikkeld dat hij net genoeg weg geeft om geliefder te worden (+ 0,3 nakomelingen) zonder dat teniet te doen door kans overlijden (- 0,2 nakomelingen). Volgens mij denk jij aan situatie waar de hele groep tegelijk op dezelfde manier evolueert en gezien evolutie toeval is werkt dat niet. Pas als de hele groep zo is levert het voordeel op van ene groep tegen andere. 3. Invloed OP andere mensen. 4. Bij normaal medeleven voel je zelf veel pijn als je niet tegemoetkomt aan wensen andere persoon om te hechten. Als je medeleven echter verzwakt hebt en gedeeltelijk rationeel uitvoert treed dit inderdaad niet op. 5. Pff *zucht* [steun] - ik heb nooit gezegd dat mededogen egoïstische emotie is. Alleen tegengestelde. Het compenseert egoïsme door het in je belang te stellen anderen te helpen. - deze reactie komt wel erg dicht bij mystici type: 'ik mag zelf weten wat ik geloof dus geloof ik hier in, ik hoef je niet te overtuigen'. Je argumenten (voor dit punt) lijken op en het is breek-tijd voor 1 van je eigen ideeën. - Je hebt hier geen zin en en beroept je intern op recht mij ahw te negeren en te denken wat je zelf wil of je er nou wel of niet argumenten voor hebt. 6. Vind jij ideaal. - ik niet, wat heb je eraan om je zo te laten leiden door de emotie die je van je echte belang af houdt? 7. Er waren meerdere belangen in het spel, maar als die er niet meer waren dan hielp ik hem inderdaad niet meer. - maar daarvoor zou hij het zelf ook aardig verkloot moeten hebben bij mij en dat is onwaarschijnlijk. 8. Ja ok, dat was de betekenis die ik hoopte dat het zou zijn. Wat ik in het begin al bedoelde. (dus ik was ook onduidelijk...) Zelfvertrouwen 1. Mee eens. - Behalve dat ik me in beperkte mate superieur voel ten opzichte van sommigen anderen op duidelijk rationeel herkenbare eigenschappen. 2. Ja, maar die pester valt je aan met een deel van jezelf. Wat je zegt is dus dat je aangevallen delen moet laten vallen... 3. Je moet inderdaad oppassen dat andere je niet gaan haten, dat kan vervelend zijn. Door mijn eigen haat kan ik de haat van andere ook beter inschatten, vergat ik nog op te noemen. Ik sloeg meestal ook na wijs beraad de muur kapot, eerst kijken of achter die muur toevallig geen mensen staan (die ik dan pijn doe en me dan gaan haten) 4. Omdat voor een 100% autist de buitenwereld niet meer bestaat. De ideale persoon van jouw is dus niet meer ideaal als hij aangevallen is, dit zal dan tijdelijk zijn. Maar wat gebeurt met je ideale persoon in die periode dat je ideale persoon je ideale persoon niet is? 5. Maar, die muur die je bouwt houdt niet alleen scheldwoorden tegen, het houdt ook vrienden tegen. - Je kent ze wel, mensen met een erg groot ego die geen millimeter prijsgeven. 6. Inderdaad, en met haat en/of agressie is die uitstraling erg goed te creeëren. Eigenlijk omdat die uitstraling 'agressieve straling is'; het valt de mensen om je heen aan op de manier waarop Rusland voor de grens van polen zijn nieuwste wapens demonstreerde. Remmingen en Controle 1. Had ik in het begin ook, maar door te schrikken van wat er gebeurt heb je de benodigde beveiligingen snel opgezet. 2. We hebben het over agressie. Dus het zal hoogstwaarschijnlijk negatieve consequenties voor iemand hebben. - Ik bedoel uiteraard geen negatieve consequenties voor mezelf. Maar ik kan je wel garanderen dat iemand mijn haat & agressie niet zo gemakkelijk op de hals haalt en dat als hij het heeft hij het ook verdiend heeft. 3. Ja, zo kan je ze ook legen ja. - Toch zou ik voor de snelle efficiente approach gaan. (loslaten zoals het losgelaten wil worden) 4. Al gezegd, die muren die ik bouwde hielden niet alleen het kwade tegen maar ook het goede. 5. Dat negatieve wat ik bedoel is geen beekje dat door je buizen stroomt, meer een lava-rivier. Het goede zit gemengd met het kwade en kan niet goed uit elkaar worden gehaald, als je al het kwade buiten houdt mis je ook 90% van het goede. En het negatieve waar jij het over hebt is toch iets anders dan ik het over heb. Ik heb het gewoon over een harde (succesvolle) aanval op je, niet over iemand of iets dat iets negatiefs overbrengt. 6. Harmonie klinkt zo mooi - maar als het gaat om zuiver denken zitten de emoties onder de ratio (als steunpilaren), maar niet in de ratio. - Jij denkt dus niet zuiver, het wordt nog steeds beïnvloed door je emoties en wellicht zonder dat je het beseft. 7. Dan zit ik vastgebonden en probeer ik minstens 2x minstens 5 minuten per dag de boeien of wat dan ook kapot te trekken. - ontlading. 8. Ik heb het vermogen om een emotie voor een paar uur tot een dag ff weg te vegen. - Komt daarna wel bijna altijd terug. 9. Ja Moraal 2. Nee. Ik wil wel rekening houden met wat een persoon rationeel wil, maar niet met zijn emotionele wensen zoals bijvoorbeeld in deze situatie wraak. Maar in andere situatie kan het net zo goed zijn dat ik ook geen rekening houd met zijn (verlangen tot) vriendschap ofzo. - Alleen zij denken. 3. Ik niet direct, indirect loopt het er wel altijd op uit. 4. Zal ook wel een keer lukken, maar ik weet gewoon nog niet wat ik denk en wat ik wil. Ook omdat mijn huidige ideeën nog niet ouder dan een paar jaar zijn en die van jouw wellicht vanaf je geboorte hebben kunnen doorontwikkelen. 5. Je denkt dat iemand je wil vermoorden, dus je gaat bij hem langs om erover te praten ![]() 6. dus het lukt je toch nog niet in je geest, ratio & emo hebben nog geen algemene afspraak gemaakt. Gehechtheid 1. Dus moet je ook verliefdheid niet sparen op je kruistoch om emoties minder macht te geven. 2. Je gaat gewoon met die persoon om zonder aan een gezond 'waarom' te denken. - Je denkt soms wel waarom, maar door de verstoring van je voorstellingsvermogen komt daar een verkeerd antwoord uit. Macht Jij zegt slechte emoties elimineren. Meditation & the brain Dit is echt laatste keer dat ik hierop reageer. - voor zekerheid reageer ik ook niet meer op onzin, helaas heb ik al wel gezegd dat ik op PW mee zou doen. 1. De eerste groep is wel goed, maar dat laatste... I'd rather stick to the real world... - wat nou als je die fantasiewereld liever hebt dan de echter? 2. [harmonie is niet per sé goed en je weet er niks van] 3. [je weet er niks van] 4. De verhalen die ik daar las waren niet talrijk en ook zonder argumenten. 5. Je zei alle delen actief. Dus ook seksdeel, nu zeg je opeens weer dat die uit moeten? - je uitspraken zijn inconsistent, ik weet nog niet wie ermee begon, jij of de site die je las. 6. Verbindingen tussen zenuwen? - zenuwuiteinde zit gewoon tegen ander zenuwuiteinde en daarbij treed scheikundige reactie op en puls gaat verder. 7. owja, daar had ik Ctrl+V voor... ff vergeten. [je weet er niks van] 9. Nou, dat dan de linkerhelft NIET actief moet zijn en de rechter wel, aharmonie en assymetrie dus. 10. Kanker is iets anders dan een tot dan toe perfect functionerend brein. 11. Ik heb het eerder gehoord ja, jij zei het ook dus neem ik het inderdaad aan. - Maar ik heb wel elke keer dat ik het zeg enige twijfels maar gezien meeste argumenten hierop gebaseerd zijn en retorisch van aard kan het hermee door. Ja, maar hier hebben ze het opeens over hele nieuwe dingen. 12. En waarom zou dat niet zijn vanwege hun overdreven gevoeligheid? - als je erg gevoelig bent spreekt het voor zich dat je meer klappen krijgt. gecombineert met een afkeer van haat heb je dan verdriet en depressie. 14. Dus, omdat die hond toch al een wondje heeft maak je hem meteen helemaal dood? - omdat je toch maar 80% rationeel denkt de laatste 80% ook maar laten vallen? Strength 1. Soms is alles aan gort slaan je eigen doel. 2. Maar agressie levert die kracht juist. 3. Alles is zo te herschrijven wilde ik dus aangeven. - zodra je ergens meer kracht voor nodig hebt is dat zo omdat het een uitdaging is. - nu mee eens dat ze hetzelfde zijn? 4. Dit komt me heeel erg bekend voor, volgens mij is het wat ik de hele tijd aan het zeggen was ofzo. Bewaar de agressie voor wanneer je de kracht ervan nodig hebt. - dan ben je niet agressief als je niet wordt aangevallen en wel als je wel wordt aangevallen. Irritatie en Frustratie 1. Iemand die je (echt) aanvalt is meteen haat ja, misschien ook wat frustratie maar die is erg snel weer weg. 2. De draak getemd houden kost wel wat energie ja, draak kost beetje energie. En meteen maar weg doen? Met het neutraliseren van eem emotie neutraliseer je een deel van jezelf. Als al je zelf weg is ben je dood. Massa's en meningen 1. Waar komt goed nou weer vandaan? - Massa is berg emoties die met chaotisch systeem met elkaar communiceren en uiteindelijk 1 ondoordachte emotionele mening formuleren. Ik heb meer vertrouwen in verstand dus maak ik eerst zelf mijn verstandelijke oplossing. En ik sta los van stoere jongens praat of wat dan ook, ik denk gewoon wat ik zelf wil en goed vindt. Maakt niet uit wie dan ook hetzelfde heeft gedacht. 2. Gebrek aan haat en goed inlevingsvermogen maakt je echt niet immuun tegen kwetsing. En ik oordeel niet uit haat. Denkpatroon 1. Nee, je moet een denkpatroon hebben dat in elke situatie kan functioneren zodat je niet telkens een andere moet 'nemen' als je in andere omgeving zit. 2. Omdat als je in een week een nieuw denkpatroon weet te maken en te installeren het vol fouten zal zitten. - Hoe langzamer het doet hoe minder fouten je maakt en hoe meer je er vindt. 3. Misschien is L wel een lijk (serieus bedoeld) en streef jij je leven lang naar de dood. - als je Neverwinter Nights eindelijk speelt kan je je er misschien wat meer bij voorstellen als je Grimgnaw hebt gehoord. [size=3]Discussies[/quote] 1. En je verliest de discussie tegen die persoon voor hemzelf en alle mensen om je heen. - Je bent dan een stijfkop als je aan je eigen ideeën vast houdt als je ze niet tracht te verdedigen. 2. Of er gaat niks door de buis, of alles. 3. ik heb het over een stuk of 40, 5 van hen zijn vrienden die meeluisteren en evt commentaar geven op win/verlies standen, 10 zijn anderen die enige interesse tonen, 25 zijn andere die weinig interesse tonen. 4. Als discussie niet in strijd is met populaire aannames of vooronderstellingen hebben beide partijen evenveel tijd nodig voor argumenten en ben je dus niet in nadeel. 5. Soms reageer je nogal sloom op de essentie. Maar 1 of 2 berichten later speelt het meestal al weer mee, het is dus niet ernstig en het herkennen ervan is ook subjectief. (en ik ben al te lang bezig met dit topic vandaag om nog te gaan zoeken in die 110 pagina's)
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|