Advertentie | |
|
![]() |
|
tussen de -,45 en -,55 mogen docenten zelf kiezen bij ons of het naar boven of naar beneden afgerond word. Boven de -,50 gebeurd dus nooit dat het naar beneden gaat, want je staat in principe in je recht, maar goed schijnt te mogen.
Tot max -,45 mogen docenten op beoordeling van inzet en gedrag beslissen of het omhoog afgerond word. Dus zorg altijd voor een goede verhouding docent-leerling ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
De meest zuivere methode lijkt mij een enkelvoudige afronding. Daarbij maakt het niet uit hoeveel decimalen je gebruikt. In de praktijk is echter gebruikelijk dat bij het CSE een heel getal wordt gebruikt.
5,47 is dus afgerond op een heel getal 5,0. Immers de afronding naar boven vindt pas plaats vanaf 5,5. Je kunt van 5,47 onmogelijk naar een 6 komen tenzij je meervoudige afronding gebruikt, wat in de praktijk nooit voorkomt. Afgerond op twee decimalen is het 5,50. Daar heb je echter niets aan omdat de enkelvoudige afronding bij het CSE niet in decimalen gebeurt. 5,0 dus. Ik zie trouwens ook geen reden daartoe. Meervoudige afronding is gewoon een trucje om zeurende leerlingen een 6 te geven. 5,47 is onvoldoende, punt. |
![]() |
|
Bij proefwerken rondden ze af op 1 cijfer achter de komma, en aan het einde van het jaar wordt je cijfer afgerond op hele getallen waarbij wordt gekeken naar het tweede getal achter de komma;
VB: Je staat een 5.46 voor frans. Dat wordt dan afgerond op een 5.5 en dat weer op een 6 ![]() |
Ads door Google |
![]() |
|
Verwijderd
|
Nou k heb nog ff in t PTA gekeken (The Almighty OneProgram of Tootsing And Afronding)
En er staat het volgende: voor het berekenen van je rapportcijfer voor een bepaald vak neem je alle cijfers die je van af het begin van het schooljaar voor dat vak hebt behaald, zowel voor de toetsen met vragen als voor de praktische opdrachten (als die bij dat vak voorkomen) en je berekent je gemiddelde van de cijfers met inachtneming van de wegingn. Het resultaat rond je af op een decimaal. Op het eindrapport worden alle rapportcijfers nog een afgerond op een heel getal. De bevorderingsnormen worden op deze hele getallen toegepast.... Dus. als dat klopt dan wordt er twee keer afgerond want Het resultaat rond je af op een decimaal Op het eindrapport worden alle rapportcijfers nog een afgerond op een heel getal Duszzz is 5,47= 5,5= 6! |
![]() |
|
![]() |
Bij ons worden ook alle cijfers op de computer ingevoerd, daaruit rolt dan een cijferlijst voor de hele klas. Als je een bv. 5.47 als eindgemiddelde, dan wil de docent het nog wel eens naar boven afronden (of dat wordt tijdens de rapport vergadering besproken) Het is niet dat je dan een 5 op je rapport krijgt, meest word er dan nog over gesproken (als je het er zelf over gaat hebben met de docent)
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maarja, 5,47 is gewoon een vijf (voor godsdienst had ik gewoon een 5,49 ![]() |
![]() |
|
Bij een pw cijfer wordt het n 5,5 maar als het voor je eindrapport is word het een 5 want dan mag je het maar 1x afronden zo gaat het bij ons op school..
Dat is best kut want door zoiets (5,49) ben ik blijven zitten ![]()
||
Citaat:
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
[WI] Wiskunde A vragen Verwijderd | 48 | 10-10-2010 16:39 | |
Liefde & Relatie |
Hoe vraag je of ze een AIDS-test wil afleggen VELOCITY | 46 | 16-06-2004 14:22 | |
Verhalen & Gedichten |
Verhalenwedstrijd: Zolang ze je niet zien Verwijderd | 0 | 03-06-2004 20:47 | |
Verhalen & Gedichten |
story: geef je mening... Ronella | 5 | 14-05-2004 16:02 | |
Psychologie |
Het "belangrijkste" in je leven is weg, hoe verwerk je dat? Chloe Siere | 11 | 05-04-2004 16:19 | |
Lifestyle |
Hoe wordt ik een echte alto/wannabe-neger? Sir Smoke-A-Lot | 154 | 01-05-2003 10:13 |