22-10-2003, 09:02 | |
hier 2 van mijn gedichten voor meer ga naar mijn gedichten cu2
verscheurend Het scheurt in mijn hart, scheurt in mijn ziel het doet me verdriet en het heelt niet. weg van hier een plaats zonder zorgen met veel plezier ver van hier hoe zou jij je voelen als je zou horen uit je moeder haar mond dat ze wou dat je niet bestond haar kind niet bent dat je dood zou moeten zijn liefst onder een bus of een tram hoe zou jij je voelen dan..? ©2003 arP inc zelfmoord in een land zo vrij waar je kan zweven daar ben ik zo blij ik heb er wel wat voor op moeten geven het was niet veel waard mijn leven op aard ik heb veel gestaard en die gedachte bewaard de gedachte van een ander leven de schoonheid van dat al ik ging het beleven het was een lange val van de hoogste flat ik zag even die wereld ik haalde het net net niet geplet anders was ik er niet meer dan had ik een ander leven en riep ik keer op keer dit had ik eerder moeten beleven ik heb het nog is geprobeert doch nu is het gegaan zoals ik wou het leven is voor mij bekeerd in een wereld met een hemel zo blauw daar leef ik nu in zo wilde ik het al lange tijd het is een nieuw begin dit is wat voor mij een leven blijkt ©2003 arP inc
|
23-10-2003, 07:41 | |
Aha, op die manier. Dan moet je er inderdaad niks aan veranderen, dat vermindert de persoonlijke waarde.
Ik heb je cu2 bekeken, en vraag me af waarom je dat gedicht door de duisternis niet geplaatst hebt, dat vind ik de mooiste . Je zou bij dat eerste gedicht waarschijnlijk ook de eennalaatste regel moeten veranderen wil je goed uitkomen met de laatste, ik weet anders ook niet zo goed wat ik ervan zou kunnen maken... En een algemene tip, je schrijft heel persoonlijk, probeer minder te rijmen, dat geeft je veel meer vrijheid om je te uitten. En sterkte.
23-10-2003, 11:08 | |
ja ik probeer niet perse te rijmen maar om het soepel te laten lopen
ik kom niet uit die laatste strove van het eerste gedicht maar komt wel deze is inderdaad erg mooi: door de duisternis lopen,al lopend liep ik. dwalend, zwevend, schietend door dit zwarte niets. rillend Roepend! een naam welk dat ook wezen mocht brengend, badend, rollend lopend door de nacht het donker mij omringend zuilen schieten om mij heen snelheden overstemd. de stilte, veradelijk! kloppen doet mijn hart voor wat komen gaat. roepen, schreeuwen, rennen niemand die het hoort in dit stille niets. rennend, waarnaartoe. bang voor dat wat komen gaat. de leegte is de toekomst. de toekomst blijft verstarren. door wat het leven nu brengt. rillend, rollend, roepend. dwalen door de duisternis. mijn toekomst loop ik reeds tegemoet. de toekomst die morgen heden is. ©2003 arP inc
23-10-2003, 20:03 | |
nieuw gedicht van mij ook hierover graag meningen
mijn hart Mijn hart, vreselijk verslagen ontgonnen en verlaten waar is mijn hart, mijn ziel, mijn medemens mijn kracht om te begrijpen wat andermans geesten vereisen waarom kan ik het niet tonen wat ik voel,hier in mijn hart verdwaasd is mijn geest vervaagd mijn hart maar doch schijnt daar de zon hoop alleen dat ik het bereiken kan voordat ik eindig met gebroken hart wederom ben ik met de laaste strofe niet tevreden ik schijn moeilijk gedichten te kunnen afsluiten mischien omdat ik vind dat een gedicht nooit af is
24-10-2003, 20:06 | |
Ik heb meteen je cu2 bekeken, en vond 'door de duisternis' absoluut de mooiste, echt een klassegedicht... En toen had ik bovenstaande reaxi's en je andere gedichten die je er nu bij hebt gezet nog niet gelezen !
- Ik vind je eerste gedicht wel redelijk; het is op zich goed verwoord, maar ik vind het soms net wat te simpel of niet zo mooi verwoord, inderdaad vooral bij bus/tram. Het loopt op zich best goed, maar ik zou aan de laatste regel vd eerste strofe nog één lettergreep toevoegen. - Zelfmoord vind ik veel te gerijmd; eigenlijk zonde, want de inhoud is wel mooi! Je hebt hier wat te veel gezocht naar rijmende woorden, bovendien is het rijmschema ook nogal onregelmatig. bovendien vind ik het net wat te verhalend... ik zou zelf wat meer beeldspraak proberen te gebruiken. - Ik vind 'mijn hart' eigenlijk erg goed; in zijn verwoording, in zijn ritme... maar inderdaad is de afsluiting niet echt goed... het gedicht lijkt nog niet 'af' te zijn; er is geen pakkende slotzin... Ik zou niet weten wat je hier voor slotzin kan schrijven, maar ik zou proberen niets uit de rest van je gedicht te herhalen, een hele andere beeldspraak te gebruiken.
|
|
Soortgelijke topics | ||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Wil graag wat meningen (: Chariot | 10 | 21-08-2009 16:05 | |
Verhalen & Gedichten |
[Mijn gedicht selectie] Doe maar dicht maar! Verwijderd | 7 | 26-01-2007 18:32 | |
Verhalen & Gedichten |
Een stukje uit mijn boekje Bikinie-meisje | 19 | 19-08-2003 20:47 | |
Verhalen & Gedichten |
Gedicht: De Worst. Meningen graag! Dysprosium | 1 | 10-04-2002 16:34 | |
Verhalen & Gedichten |
vogelvrij...menigen graag babybitch | 4 | 03-01-2002 16:10 | |
Verhalen & Gedichten |
Mijn gedichten Missygirly | 4 | 28-10-2001 10:03 |