Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik ben nu gelukkig, maar daarvoor had ik wel een verhaal. Ik ben het verhaal in de ik-vorm aan het schrijven. Ik schrijf mijn emoties, mijn gevoel en gewoon zoals ik het allemaal op dat moment meemaakte. Ik heb ook een stuk verhaal, wat mijn ouders maar niet wilde geloven, maar pas veel en veel later toen ze het verhaal eindelijk eens aangehoord hebben, dat ze mij pas geloofden. Ik schrijf het verhaal dus gewoon zoals ik het op dat moment meemaakte. Dus ik schrijf er niet bij; Later geloofden mijn ouders me wel, maar nu nog niet. Ik schrijf: Mijn ouders geloven me niet, dus waarom zou ik ze vertrouwen?! Wat ik daarmee wil bereiken is een verhaal waarin je me langzaam op ziet groeien, zonder dat je weet wat me te wachten staat. Zo wil ik dus een verhaallijn vormen. Ook heb ik verhalen bijgehouden tijdens 2 opnames. Die verhalen ga ik er dus tussen zetten. Ik kan het wel allemaal na gaan vertellen, maar in die verhalen staan wel de juiste emoties en ook de lijnen hoe ik toen dacht staan daar beter in beschreven. Ik wil het boek aan de mensen die mij geholpen hebben geven, om ze te bedanken voor hun hulp. Zij weten wel dat ik op hun therapie reageerde, maar mijn gedachtes heb ik nooit verteld. Zo kunnen ze ook zien hoe ik de tijden doorgekomen ben, waar zij niet bij waren. Ook is het een verhaal waarbij ik weer een stuk leven van mezelf wil afronden.
||
Citaat:
Het vreemde is dat het in trek is bij iedereen, want niemand snapt die ziektes en iedereen wil er wel wat meer van begrijpen. Aangezien informatieve boeken vaak saai en onpersoonlijk zijn, is het aantal mensen dat het leest ook vrij 'klein'. Het boek eindigt eerder onder het stof. Terwijl een boek met een waargebeurd verhaal en een persoonlijke ervaring juist heel erg in trek is. Zeker nu er constant boekjes of de psychologie van mensen uit komt. Met voorbeeld die mannen en vrouwen boekjes. Mijn taalgebruik in verhalen is juist heel erg goed. Ik heb al menig keer een enorm goed verhaal geschreven dat erg goed liep. Ik weet de spanning er in te houden, ik weet vraagtekens bij de mensen te zetten en nee, daar hoef je niet voor gestudeert te hebben. Dit kan iedereen wel bij zichzelf ontwikkelen. Hoe wil jij een boek lezen? Ja, schrijf het dan ook op die manier! Ik vind het een beetje een loze reactie van je om het gelijk in een negatief gat te gooien. Het zal best z'n nadelen hebben. So what?! Dan hoeft het niet gelijk barslecht te zijn. Denk niet zo enorm zwart wit, want dan kom je niet ver.
![]() |
||
Citaat:
Het is best vermoeiend en zwaar om het allemaal te doen, ik doe er dan ook niet te veel aan en neem veel pauzes.
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik snap niet hoezo jij dit gelijk negatief opvat, ik vind dit juist een opmerking waar je eens goed moet over na denken. Waarschijnlijk als jij een boekje uitgeeft kost het je nog geld ook en maak je geen winst. En ik denk dat je wel veel reclame mag maken, anders belandt jou boekje net zoals de 'onpersoonlijke' boeken onder het stof. En het goed beheersen van de Nederlandse taal is zeker wel belangrijk en je merkt dan ook wel het verschil in taal gebruik bij je opleiding. Ik bedoel dit niet allemaal lullig, het zijn alleen zaken waar je goed over na moet denken. Ik zou je boek van te voren aan iemand laten lezen of je het echt wel zo spannend hebt vertelt en of je verhaal wel echt één lijn is. Maar goed, het is leuk dat je alles opschrijft, jezelf ziet verbeteren en dat je hier mee bezig bent. Ik zou gewoon alles uitwerken, controleren enz. en dan gewoon op de printer of in een copyshop alles printen en mooi laten inbinden met een ringband (ijzer/plastic). Blijkt er veel vraag naar te zijn en mensen vinden het interessant, dan zou ik er over nadenken om naar een drukker te stappen. Edit: ik zou zelf geen verhaal uitbrengen, vind dat ik daar niet genoeg voor heb meegemaakt, niet interessant genoeg. Had ik wel veel meegemaakt dan zou ik dat boekje voor mezelf schrijven en misschien voor mensen die ik daarmee kan helpen of voor goede vrienden en familie, maar niet voor hulpverleners die mij persoonlijk hebben geholpen, na mij komen er toch weer zoveel anderen en als die allemaal een boekje geven, blijf je aan de gang met het lezen. En ik zie er niks in en de markt is daarvoor vrij klein en het kost me dan nog geld ook als je het zou laten uitbrengen, ik zou het eventueel dan via zo'n ringband doen.. Laatst gewijzigd op 15-06-2004 om 15:30. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Kus, Magic_STAR
![]() |
|
ik ben er zelf ook mee bezig, maar dan over de afgelopenb maanden waarin m'n hele leven eigenlijk op z'n kop gezet is
kdacht al dat ik vreemd was omdat ik ermee bezig was, fijn om te zien dat ik in iedergeval niet de enige ben ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Kus, Magic_STAR*
||
Citaat:
![]() Suc-6 met schrijven (typen ![]() Magic_STAR*
|
Verwijderd
|
Over dat publiceren nog even: in 1970 ofzo was het zo dat er elke dag wel een uitgever in nederland een afgewezen manuscrit terugstuurde; hoe dat nu zit weet ik niet maar volgens mij is het alleen maar meer geworden. De kans dát het gepubliceerd wordt is erg klein, en dat hoeft dan niet eens te betekenen dat het slecht is. Maar je kunt het natuurlijk altijd zelf laten drukken als je het mooi gebonden wil hebben
![]() Maar ik vind het een goed idee van je om alles op te schrijven, zo krijg je zelf ook meer overzicht over alles wat er gebeurd is, ongeacht of je dat overzicht nu nog echt nodig hebt of niet ![]() Zelf zou ik mijn verhaal niet willen publiceren omdat het saai is ![]() Maargoed, veel succes er mee in elk geval ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
ik denk dat heel veel mensen hun ervaringen opschrijven. Ik ben ook met een verhaal bezig, maar het zijn eignelijk allemaal korte stukjes over wat me dit jaar is overkomen enzo. Geen idee wat ik er mee wil doen.
Denk dat het sowieso goed is dingen op te schrijven, als verwerking of herinnering. Publiceren kun je doen natuurlijk, maar als ik het zo lees zijn er veel mensen met van die verhalen, dus zul je niet echt verkopen ofzo. maar dat zal niet je doel zijn denk ik ![]() |
![]() |
|
Momenteel maak ik een map met daarin een verzameling van geschreven teksten, gedichten, tekeningetjes en brieven die ik heb bewaard. Op die manier bewaar ik allerlei herinneringen.
Het is iets anders dan een boek, maar wel heel bijzonder en apart. Kus, Magic_STAR*
|
Of ik mijn verhaal zou willen publiceren?
Dat was een vraag waar ik best even over moest nadenken eigenlijk.. ![]() Ik denk het niet.. En dat antwoord heeft niets te maken met het idee of mijn verhaal wel interessant genoeg zou zijn of niet want dat is een geheel andere vraagstelling, maar dit is puur gebaseerd op het idee dat ik het niet nodig vind dat 'iedereen' op de hoogte is van bepaalde -persoonlijke- details uit m'n leven. Daarbij zie ik het op dit moment ook als een soort van 'modetrend' : iedereen heeft op zo'n moment wel een interessant verhaal waar dan ineens weer een boek over moet verschijnen zodat iedereen fijn mee kan genieten met alle drama's die iemand heeft meegemaakt. En daar bedoel ik overigens verder niets slechts mee: Iedereen die een verhaal schrijft waar anderen baat bij hebben in de zin van het vinden van herkenning over verwerking (iets in die richting) vind ik natuurlijk OK, maar het idee dat alle traumatische ervaringen in boekvorm uitgegeven moeten worden zodat de hele buitenwereld mee kan snotteren vind ik persoonlijk een ontwikkeling die niet echt te volgen is. Sommige dingen zijn gewoon te persoonlijk en bovendien is het míjn verhaal, wat maar weinig mensen buiten m'n directe omgeving iets aangaat. Wel heb ik uit een voor míj heel intensieve periode een aparte map gemaakt met herinneringen, foto's en verhalen. Gewoon voor mezelf. Laatst gewijzigd op 30-07-2004 om 20:25. |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Zelfmoord en pijn... Jaymes | 12 | 20-08-2013 00:28 | |
Psychologie |