Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-01-2004, 11:35
Verwijderd
ik heb een probleempje wat ik al een hele tijd met me ronddraag. Sinds enige tijd ben ik bezig om mn rijbewijs te halen, echter wil dit niet echt lukken. Dit is niet omdat ik het niet kan, maar door de zenuwen voor het examen. Vandaag rijd ik voor de vierde keer af, en de afgelopen dagen en ook nu zit ik me op te vreten door de zenuwen. Afgelopen dinsdag heb ik voor het laatst rijles gehad, ik vond het niet meer leuk zo zenuwachtig was ik.

Ik krijg gewoon spontaan huilbuien door de zenuwen en ben zo ontzettend bang dat het weer mis gaat.

Ik vraag daarom bij deze, heeft iemand tips voor mij, om voor mij mijn zenuwen te beperken tot een gezond niveau. Ik ga hieraan namelijk kapot. Dingen zoals dat er wel meerderen vaker zakken voor hum rijexamen heb ik niets aan, aangezien mij dat duidelijk is. Het gaat mij echt om het beheersen van mijn zenuwen (en dan niet alleen bij het behalen van mn rijbewijs).

Om er nog even bij te zetten. Ik heb nu wel een keer die tabletten van A. Vogel gehaald tegen examenstress, maar ondanks die tabletten voel ik me zo zenuwachtig en daardoor onzeker als het maar kan.

alvast bedankt voor de reacties
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-01-2004, 11:58
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Praat er met je rij-instructeur over. Ik hoorde ooit is hetzelfde soort probleem van iemand anders op dit forum; en die vertelde me dat als het iid. echt te erg is, ze er een speciale methode voor hebben zodat je minder zenuwachtig bent bij 't afrijden.

Oftewel; je bent echt niet de enige met dit soort problemen.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 12:02
Verwijderd
bedankt voor de reaktie,
mn rijinstructrice vertelde me dat er een speciaal staatsexamen is wanneer het niet op de gewone manier lukt je rijbewijs te halen, echter kan dat pas nadat je vier keer gezakt bent. Dus als ik het vandaag niet haal, dan op de andere methode...

ik moet over 3 kwartier de auto instappen om naar Emmeloord te rijden voor mn examen... en ik begin het idee steeds enger te vinden..
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 12:08
Verwijderd
Een vriendin van me heeft een proefexamen gedaan voordat ze echt examen ging doen. Zo kon de examinator zien wat ze wel kon en wat ze nog fout deed. Het is geen echt examen dus heb je niet zoveel zenuwen. Bovendien kan je je dan concentreren op de dingen die nog niet goed gaan.

Je kan ook bij Verkeer en Waterstaat je rijbewijs halen. dat is voor mensen die zo vreselijk zenuwachtig zijn dat ze van alles vergeten. Maar dat mag je pas aanvragen als je al 3 keer gezakt ben.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 12:15
Verwijderd
Mn eerste examen ging ik vol goede moed en stralend van het zelfvertrouwen in (mn instructrie vond dat ik meer dan klaar was voor mn examen), het tweede examen ook. Echter wanneer iets bij mij te vaak fout gaat stort ik in (daarbij speelt ook dat ik de laatste tijd veel meer aan mn hoofd heb).

Zo een proefexamen kost ook een hoop geld, mn instructrice vond dit niet nodig om daar extra geld aan uit te geven. En bij zo een profexamen gebeurt bijna het zelfde als in een rijles echter kun je er vrijstellingen door krijgen. Wat ook een probleem is, is dat je tijdens het profexamne eigenlijk nooit de zelfde examinator hebt als bij je echte examen, en ook dat is een nadeel.

Maar goed, bedankt voor de reacties, over een half uurtje vertrek ik vanaf hier, en dan ben ik benieuwd hoe t zal gaan dit keer. ik laat het nog wel weten wat het geworden is

bedankt
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 12:16
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
gouden tip is idd het er met je instructeur over hebben.. maar dat was hierboven ook al gezegd..
succes iig!
__________________
Ik vertelde de psychiater dat ik stemmen hoorde. Hij zei mij dat ik goede oren had. - Herman Finkers
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 12:28
Verwijderd
probeer nervovit eens.
Dat is een homeopatisch middeltje, dat je hartslag laag houdt, terwijl je wel geconcentreerd bent op het verkeer.

Aldus ben je minder opgefokt door de zenuwen, en kun je rustig in de auto stappen.


Oja, diep ademhalen werkt ook wel
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 13:42
firelizzard
Avatar van firelizzard
firelizzard is offline
Ik weet hoe het is! Aanstaande maandag moet ik voor de vijfde keer afrijden door dezelfde reden als jij. Bij dat staatsexamen waar jij het over hebt....Het helpt als je het er met je rij instructeur over hebt, ook is het handig om hem/haar achterin mee te laten rijden tijdens het examen. Ik heb daar heel veel aan omdat er dan een vertrouwd iemand achter je zit.

Voor de rest is er naar mijn mening niet veel aan te doen, het hangt erg af van je karakter. Maaruh volgens mij gaat het je heel snel wel lukken hoor! SUCCES!
__________________
WWW.GOUWENAAR.NL
Met citaat reageren
Oud 09-01-2004, 17:21
Verwijderd
nou, eindelijk heb ik dat roze papiertje op zak!!! t ging allemaal lekker op mn zenuwen na

nogmaals bedankt voor alle berichtjes

voor de zenuwachtigheid en stres die ik vaak bij me draag ga ik volgende week eens langs de schoolpsycholoog, misschien dat die mij kan helpen ermee

groetjes, hanne
Met citaat reageren
Oud 09-01-2004, 18:22
Regen
Avatar van Regen
Regen is offline
Gefeliciteerd.
gedaan...

En is hoop dat die psych je kan helpen, succes ermee iig.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2004, 09:44
firelizzard
Avatar van firelizzard
firelizzard is offline
Hey goed gedaan !! gefeliciteerd
__________________
WWW.GOUWENAAR.NL
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Zenuwachtig in groepen
Jerry95
4 08-01-2015 22:41
Psychologie Zenuwen
Slice396
1 15-11-2012 18:08
Lichaam & Gezondheid wat helpt er tegen de zenuwen?
Daantje_0705
32 11-02-2004 21:22
Psychologie zenuwen/stress
Veenbes
7 27-06-2003 01:45
Liefde & Relatie Vriendin is zenuwachtig en bang...
richardjuh17
26 03-04-2003 14:14


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:24.