Oud 06-05-2005, 22:29
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Vorige

Welkom op het grote Voeding en gezondheid topic

In dit topic kan je al je vragen en ervaringen kwijt betreffende je voeding en je gezondheid. Zoals je zal merken zal het meeste gaan over afslanken, aangezien dit topic ooit begon als 'het grote lijntopic'. Het werd echter duidelijk dat er behoefte was aan een bredere benadering, omdat er ook enkele mensen zijn die juist aan willen komen, of gewoon gezond willen eten zonder af te vallen.

Deze beginpost is dus ook voornamelijk gericht op mensen die willen afvallen, sommige dingen zijn echter op iedereen van toepassing

Enkele tips:
- Als je nieuw bent post dan je lengte, je gewicht en je BMI. Je BMI uitrekenen doe je door je gewicht te delen door je lengte in het kwadraat. Dus voor iemand van 1,70m en 80kg wordt dat:
80/1,70^2=27,7. Een gezond BMI ligt tussen de 20 en de 25. Zo is het voor duidelijker óf je eigenlijk wel moet afvallen en zo ja, hoeveel. We kunnen je dan betere adviezen geven.

- Vaak komt de vraag langs: Hoeveel kcal heb ik nou eigenlijk nodig op een dag? Knoop ten eerste dit in je oren: Minstens 1200! Dan moet je nog letten op je lengte en gewicht.
Wil je het wat precieser weten dan zal je je vetpercentage moeten llaten meten. Weetje dat, dan kan je het HIERMEE (met dank aan MightyDuck) uitrekenen.

- Als je wilt weten of je op dit moment gezond eet post dan wat je eet op een dag. Handig is ook als je de tijdstippen erbij vermeld waarop je het (ongeveer) eet. Vergeet niet de kleine dingen zoals boter die je op je brood doet! Ook in sausjes e.d. zitten veel calorieën.

- Als je een vraag hebt, kijk dan eerst of je het in één van de vorige lijntopics kan vinden. Vaak staat het antwoord daar al in. Natuurlijk hoef je niet tm. het éérste lijntopic door te bladeren, maar vaak staat het al in hetzelfde topic een paar pagina's terug.

- Wanneer je met je dieet begonnen bent let dan niet teveel op de weegschaal. Je gewicht is ongelofelijk variabel. Bedenk maar: In de ochtend weeg jij bijv. 70 kg. Op die dag drink jij 3 liter water. Een deel plas je natuurlijk uit, maar een deel blijft ook in je lichaam achter. 1 liter water staat gelijk aan 1 kg, dus reken maar uit Plus, dat is alleen nog maar water dat je binnenkrijgt, daar kom je voedsel nog bij.

- Als je je wekelijks weegt, doe het dan altijd op hetzelfde tijdstip. Dan hebben factoren zoals hierboven beschreven geen invloed. En ja, wekelijks wegen is beter dan dagelijks. Ten eerste wordt het dan niet zo'n enorme obsessie en ten tweede zie je per dag nauwelijks verschil, per week wegen is veel duidelijker

Tips m.b.t. het lijnen zelf:
- Probeer veel kleine porties te eten i.p.v. slechts drie maaltijden. Je metabolisme versnelt zo, en nog belangrijker: je hebt niet zo'n erg hongergevoel.

- Ga niet alleen lijnen, ga ook sporten! Behalve dat je vet verliest verbeter je je conditie en je algehele gezondheid.

- Iets wat ik zelf erg fijn vind is dat ik het aan mijn ouders en vrienden heb verteld dat ik af wil vallen. Mijn ouders houden er deels rekening mee en mijn vrienden ook. Ze begrijpen het als ik liever geen patat wil. Ook bieden ze mij geen snoep meer aan, puur om mij te helpen. Natuurlijk hoef je het niet elke vage bekende te vertellen, maar je goede vrienden kunnen je vaak helpen.

- Als je een 'vreetbui' op voelt komen ga dan iets anders doen. Heb je een hond? Ga met hem/haar wandelen! Op die manier verbrand je calorieën i.p.v. dat je ze binnenkrijgt. Zo zijn er nog tal van andere dingen die je kan gaan doen.

- Zorg dat je niet te dicht in de buurt bent van al dat lekkers. Als je eerst helemaal van boven naar beneden moet zal je minder snel iets eten dan wanneer er een zakje chips voor je neus ligt.

- Drink water, veel water! Vocht is sowieso goed voor je, water is het beste. Thee mag ook, of koffie zonder melk en suiker. Water zorgt ervoor dat je een vol gevoel krijgt en het voert de afvalstoffen in je lichaam af.

Enkele nuttige links:
Het voedingscentrum -> Hier kan je informatie vinden over voedingsmiddelen.

Overgewicht.nl -> Een site over overgewicht. Heel veel info, tips, en ook een mogelijkheid om bij te houden wat je eet en hoeveel calorieën erin zitten.

Calorietabel.nl-> Voor wanneer je zelf calorieën wilt tellen.

Fitday.com -> Hier kan je bijhouden wat je op een dag gegeten hebt. Engelstalig.

Valtaf.nl -> Wederom een site waar je je caloriën bij kan houden. Deze site houdt echter ook je koolhydraten, eiwitteen en vetten bij. Ook houdt hij een grafiek bij van je gewicht en de caloriën die je eet en kan je een dagboek bijhouden. Aanradertje!

Pagina.nl sites:
Dieet.pagina.nl
Voeding.pagina.nl
Fitness.pagina.nl
Dieet-producten.pagina.nl
Afslank.pagina.nl
Gezondheids.pagina.nl

Informatie over verschillende diëten:
South Beach Dieet
Atkins
Bloedgroep Dieet
Glutenvrij dieet
The Zone dieet
Montignac


Ik hoop dat de (vooral nieuwe) diëters hier iets aan hebben! Toevoegingen zijn altijd welkom!

Valtaf.nl forummers/forumsters hier:
*blue angel*
Arenda
Bloem
blurred
cerys
DarkSide
Dreamzy
Gothic
Leonoor
MeelFriek
Sassiefje
Moenbloem
sheepdog
Sneeuwvlokje
x-spekkie-x
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...

Laatst gewijzigd op 07-05-2005 om 09:54.
Oud 06-05-2005, 22:30
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Koel, onze maten (borsten, taille, heupen) komen best wel overeen. Ik kan alleen nergens vinden hoe zwaar en lang je bent en wat je doel is, kun je me dat zeggen? Misschien komt dat ook wel overeen met dat van mij
__________________
没有什么不能够面对!

Laatst gewijzigd op 07-05-2005 om 09:59.
Oud 06-05-2005, 22:31
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Damn, die links doen het niet. Kan iemand dat nog wijzigen of me vertellen hoe ik het moet wijzigen?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 06-05-2005, 22:31
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
@ Dolores: ik geloof je op je woord als je zegt dat het minder slecht is dan chips hoor
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 06-05-2005, 22:32
Dolores
Avatar van Dolores
Dolores is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 06-05-2005 @ 22:31 :
Damn, die links doen het niet. Kan iemand dat nog wijzigen of me vertellen hoe ik het moet wijzigen?
Dat probleem had ik ook toen ik een nieuw topic wou openen.. 'k Ben maar begonnen met die links zelf in te typen, misschien wat veel werk, maar ik weet het even niet anders. iig hier alvast een rijtje:

Enkele nuttige links:
Het voedingscentrum -> Hier kan je informatie vinden over voedingsmiddelen.

Overgewicht.nl -> Een site over overgewicht. Heel veel info, tips, en ook een mogelijkheid om bij te houden wat je eet en hoeveel calorieën erin zitten.

Calorietabel.nl -> Voor wanneer je zelf calorieën wilt tellen.

Fitday.com -> Hier kan je bijhouden wat je op een dag gegeten hebt. Engelstalig.

Valtaf.nl -> Wederom een site waar je je caloriën bij kan houden. Deze site houdt echter ook je koolhydraten, eiwitteen en vetten bij. Ook houdt hij een grafiek bij van je gewicht en de caloriën die je eet en kan je een dagboek bijhouden. Aanradertje!

Pagina.nl sites:
Dieet.pagina.nl
Voeding.pagina.nl
Fitness.pagina.nl
Dieet-producten.pagina.nl
Afslank.pagina.nl
Gezondheids.pagina.nl
Oud 06-05-2005, 22:34
Dolores
Avatar van Dolores
Dolores is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 06-05-2005 @ 22:31 :
@ Dolores: ik geloof je op je woord als je zegt dat het minder slecht is dan chips hoor
Das mooi. Maar ik weet het dus niet 100% zeker, dat is meer wat ik ermee wou zeggen.
Oud 06-05-2005, 22:35
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
grrr, heb ik er ook net één geopend, wil ik hem verwijderen, lukt dat niet!! Nouja, ik probeer het zo nog een keer, en anders kan een forumbaas dat wel doen...

Maar wat ik wou zeggen:
@ Koel, onze maten (borsten, taille, heupen) komen best wel overeen. Ik kan alleen nergens vinden hoe zwaar en lang je bent en wat je doel is, kun je me dat zeggen? Misschien komt dat ook wel overeen met dat van mij
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 06-05-2005, 22:36
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Dolores schreef op 06-05-2005 @ 22:34 :
Das mooi. Maar ik weet het dus niet 100% zeker, dat is meer wat ik ermee wou zeggen.
Als ik het denk en jij ook dan denk ik dat de kans groot is dat het zo is
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 06-05-2005, 22:36
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
blurred schreef op 06-05-2005 @ 22:35 :
grrr, heb ik er ook net één geopend, wil ik hem verwijderen, lukt dat niet!! Nouja, ik probeer het zo nog een keer, en anders kan een forumbaas dat wel doen...

Maar wat ik wou zeggen:
@ Koel, onze maten (borsten, taille, heupen) komen best wel overeen. Ik kan alleen nergens vinden hoe zwaar en lang je bent en wat je doel is, kun je me dat zeggen? Misschien komt dat ook wel overeen met dat van mij
Je kan je eigen topics niet meer verwijderen sinds kort.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 06-05-2005, 22:38
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 06-05-2005 @ 22:36 :
Je kan je eigen topics niet meer verwijderen sinds kort.
Dat blijkt ja... Dat is dan nog niet zo lang zeker, want dat wist ik niet. Maar goed, hij zal uiteindelijk wel verwijderd worden. Het staat alleen een beetje lullig....
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 06-05-2005, 22:38
Dolores
Avatar van Dolores
Dolores is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 06-05-2005 @ 22:36 :
Als ik het denk en jij ook dan denk ik dat de kans groot is dat het zo is
Ja ok.

Nog een rijtje links voor de openingspost..
Informatie over verschillende diëten:
South Beach Dieet
Atkins
Bloedgroep Dieet
Glutenvrij Dieet
The Zone Dieet
Montignac

Kan Leonoor er wel bij doen lijkt me
Oud 06-05-2005, 22:39
Dolores
Avatar van Dolores
Dolores is offline
Citaat:
blurred schreef op 06-05-2005 @ 22:38 :
Dat blijkt ja... Dat is dan nog niet zo lang zeker, want dat wist ik niet. Maar goed, hij zal uiteindelijk wel verwijderd worden. Het staat alleen een beetje lullig....
Ik denk dat je al te laat bent, maar anders kan je wel de titel veranderen.. Niet dat dat dan nog iets uitmaakt ofzo, maar goed.
Oud 06-05-2005, 22:44
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Dolores schreef op 06-05-2005 @ 22:39 :
Ik denk dat je al te laat bent, maar anders kan je wel de titel veranderen.. Niet dat dat dan nog iets uitmaakt ofzo, maar goed.
Hij wordt of wel verwijderd door een FB of hij zakt wel weg als er vanzelf niemand meer reageert.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 06-05-2005, 22:45
Dolores
Avatar van Dolores
Dolores is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 06-05-2005 @ 22:44 :
Hij wordt of wel verwijderd door een FB of hij zakt wel weg als er vanzelf niemand meer reageert.
Das waar

En nu niet meer offtopic, anders is dit topic ook weer zo vol.
Oud 06-05-2005, 22:52
gewoonik
gewoonik is offline
ik heb t idee dat vandaag wel goed ging.. laatste tijd veel gesnoept en chips gegeten maar vandaag:
half 10: bakje yoghurt met banaan + boterham met kaas
half 12: boterham met kaas
half 3: enorme meergranenbol gezond (echt een bord vol met ei tomaat sla kaas ananas ui enzo, we gingen naar de stad met ouders dus vandaar)
kwart over 6: ovenschotel met bleekselderij aardappel en geitenkaas
kwart voor 9: warme appel met beetje vanillevla
zometeen nog warme melk met honing om goed te slapen

is dit goed?
verdeling beetje raar maarja lag aan omstandigheden..
(t lukte me net iig wel om chips af te slaan
Oud 06-05-2005, 22:56
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
gewoonik schreef op 06-05-2005 @ 22:52 :
ik heb t idee dat vandaag wel goed ging.. laatste tijd veel gesnoept en chips gegeten maar vandaag:
half 10: bakje yoghurt met banaan + boterham met kaas
half 12: boterham met kaas
half 3: enorme meergranenbol gezond (echt een bord vol met ei tomaat sla kaas ananas ui enzo, we gingen naar de stad met ouders dus vandaar)
kwart over 6: ovenschotel met bleekselderij aardappel en geitenkaas
kwart voor 9: warme appel met beetje vanillevla
zometeen nog warme melk met honing om goed te slapen

is dit goed?
verdeling beetje raar maarja lag aan omstandigheden..
(t lukte me net iig wel om chips af te slaan
Ik vind dat je een beetje weinig brood of brood-vervangachtig iets eet. Ik mis ook je fruit maar verder ziet het er wel goed uit. Verdeling is ook wel okee. Ik neem aan dat je niet om zeven uur al opgestaan ben en dan om half tien pas gegeten hebt?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 06-05-2005, 22:58
Verwijderd
Ik heb besloten dat nu ik flink aan het afvallen ben ik het maar eens met de buitenwerled (het forum ) ga delen

Ik zet hier liever niet mijn gewicht neer omdat ik me er vrij erg voor schaam. Op het moment zit mijn BMI nog ver boven de 25 maar het het heeft boven de veertig gezeten, ik ben namelijk al 45 kilo afgevallen.
ik wil er nu nog 25 kwijt en dan zit ik op een heel gezond gewicht.

ik eet op het moment 3 gezonde maaltijden per dag met als tussen doortjes komkommer of wortels (k ben net een konijn )
en natuurlijk fruit!

ik ben uitermate nieuwschierig vandaar dat ik nu deel ga nemen aan dit topic, ik wil graag weten of jullie het allemaal vol houden namelijk
Oud 06-05-2005, 22:58
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Verbruik je met gewoon staan ook energie? Of is dat eigenlijk verwaarloosbaar?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 06-05-2005, 23:01
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Balance schreef op 06-05-2005 @ 22:58 :
Verbruik je met gewoon staan ook energie? Of is dat eigenlijk verwaarloosbaar?
Denk het wel, je moet iig ook spieren gebruiken om te staan. Ik denk wel dat het verschil in energieverbruik tussen staan of zitten verwaarloosbaar is maar als je ligt of zit verbruik je natuurlijk ook al energie om je organen te laten functioneren, om je ademhalingsspieren te gebruiken en om je lichaam warm te houden enzo.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 06-05-2005, 23:01
gewoonik
gewoonik is offline
meestal eet ik wel 5 boterhammen..
en ik was kwart over 9 opgestaan
en banaan met yoghurt en appel met vla is mijn fruit..
Oud 06-05-2005, 23:03
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
gewoonik schreef op 06-05-2005 @ 23:01 :
meestal eet ik wel 5 boterhammen..
en ik was kwart over 9 opgestaan
en banaan met yoghurt en appel met vla is mijn fruit..
Vijf boterhammen is redelijk maar niet echt veel maar ook niet veel te weinig ofzo (ik eet gewoon zelf belachelijk veel en daarom vind ik dat iedereen weinig eet ). En over je fruit heb ik heen gekeken, sorry. Dat is dan wel in orde
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 06-05-2005, 23:06
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
gewoonik schreef op 06-05-2005 @ 23:01 :
meestal eet ik wel 5 boterhammen..
en ik was kwart over 9 opgestaan
en banaan met yoghurt en appel met vla is mijn fruit..
post dan volgende keer wat je normaal eet, als dit niet representatief is...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 06-05-2005, 23:08
gewoonik
gewoonik is offline
ok dankjewel
ik ga weer mn best doen om gezond te eten (ik hoop eigenlijk dat ik er niet mn best voor hoef te doen)
Oud 06-05-2005, 23:09
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Bah ik heb buikpijn . Vanmiddag friet, vanavond ook vet eten en net nog 2 crackers met kaas en een solero... moet 's avonds eten gaan afleren...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 06-05-2005, 23:12
Dolores
Avatar van Dolores
Dolores is offline
Bah, morgen uit eten..

(en idd, aan deze mededeling hebben jullie niets, maar ik vind het gewoon kut. Heeft iemand nog tips oid?)
Oud 06-05-2005, 23:15
Martine1986
Avatar van Martine1986
Martine1986 is offline
Citaat:
ik las net dit in dat topic over of mensen je dikker of dunner schatten dan je bent:

Als je aan wil komen moet je naast calorierijk voedsel ook regelmatig eten en veel water drinkt. Dat wil zeggen: Om de 2 a 3 uur ongeveer en steeds kleine porties. Zo blijft je maag de hele dag door gevuld en gaat je lichaam niet met vetreserves aan de haal.

Ik eet juist regelmatig (om mn vetverbranding hoog te houden) en drink veel water omdat ik af wil vallen, maar nu ik dit lees lijkt dit ook wel logisch.. Welke opvatting klopt?
irritant dat iedereen een andere opvatting heeft over hoe je het beste af kunt vallen.. (of aankomen in dit geval) zo weet ik toch niet wat ik moet doen
mijn laatste post uit het vorige topic.. (er heeft nog niemand op gereageerd )
en nog een vraagje: welke margarine/halvarine gebruiken jullie? ik heb nu die bewust light van de ah, maar daar zit toch nog 35% vet in, ik heb in de supermarkt nog wel even vergeleken, maar de meesten zitten toch wel rond de 35% en op die valtaf site staat ook margarine met 5 tot 10% vet..
__________________
Blow, Blow me out, I am so sad, I don't know why
Oud 06-05-2005, 23:25
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Dit wordt een lang verhaal:

Ik woon op kamers, maar in het weekend ben ik vaak thuis. En als ik dan thuis ben, dan let mijn moeder op me. Dat kan ik haar niet kwalijk nemen, ze wil natuurlijk gewoon dat het goed met me gaat enzo. Maar dat "op me letten" beperkt zich niet alleen tot adviezen van "Je moet veel fruit eten", ze weet wel dat ik dat sowieso doe. Nee, ze kijkt ook heel erg naar hoe ik eruit zie. En daar kan niet niet tegen.

Gister bijvoorbeeld, wat ik gewoon de hele dag thuis. En dan heb ik geen superhippe kleren aan ofzo, ik liep gewoon rond ik een oud bloesje. En dan zie ik haar kijken naar mijn lichaam. Ze liep naar me toe en trok zo aan de onderkant van dat bloesje en zei van "Dit kan eigenlijk niet meer" En dan weet ik dat ze eigenlijk bedoelt: "Jij bent hier te dik/groot voor" En dat doet me pijn. Omdat ik ten eerste weet dat dat bloesje oud was, dat ik hem alleen maar aanhad omdat ik toch de hele dag thuis was. En ten tweede omdat ik er niet tegen kan als zij door dat soort acties laat merken dat ze me te dik vind.

Vandaag was ik op bezoek bij mijn Oma, die had ik al een tijd niet meer gezien. En mijn oma is ja, hoe zeg je dat.... Ze is vrij ouderwets denk ik, en echt een plattelandsmens. Dat ik daar langsging (met mijn zusje) zei ze tegen me dat ik toch "Een dikker hoofd begon te krijgen" Dat bedoelt ze absoluut niet beledigend, maar zo vat ik dat dus absoluut wel op. Toen ik even alleen met mijn zusje was en daar een opmerking over maakte, zei mn zusje wel dat ik me daar niets van aan moet trekken en dat het nergens op slaat, maar toch. Dat we weer thuis waren zei mn zusje tegen mn moeder dat Oma die opmerking had gemaakt. Mijn moeder zei toen, tactisch als altijd; "Ze heeft inderdaad ook een dikke kop, net als ik" En dat doet me echt pijn. Want ik hecht toch wel waarde aan wat mijn moeder zegt.

En die opmerkingen staan zo in contrast met wat ik zelf zie of wat mijn vriend zegt. Die zegt juist dat ik mooi ben, en niet dik of een dik hoofd heb. Als ik mezelf zie zonder die opmerkingen dan vind ik niet dat ik een onwijs dik hoofd heb ofzo. Maar na dat soort opmerkingen vind ik dat wel. Zonder die opmerkingen vind ik mezelf al niet bijzonder aantrekkelijk of mooi, maar die halen mijn zelfbeeld echt helemaal naar beneden. Terwijl ze niet eens kwetsend bedoel zijn...

Ik weet echt niet hoe ik hier mee om moet gaan.
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 06-05-2005, 23:35
Verwijderd
@Blurred: Trek je niet te veel aan van opa's en/of oma's zeggen. In de periode dat ik 13 kg afgevallen ben en vlak daarna is het mijn opa nooit opgevallen dat ik dunner werd, maar de laatste paar keren dat ik hem heb gezien vraagt hij me iedere keer opnieuw of ik afgevallen ben. Terwijl ik toch al ruim een half jaar op dit gewicht zit.

Die opmerking van je oma was vast niet slecht bedoeld en hetzelfde geld voor wat je moeder zegt. Hecht er niet te veel waarde aan, en focus je op wat je van jezelf vind en wat je vriend van je vind. Dat is tenslotte toch veel belangrijk? Bovendien vind ik dat je helemaal geen dik hoofd hebt aan je foto's te zien, dus ik vind die opmerking sowieso bullshit.
Oud 06-05-2005, 23:36
-(L)-
Hallo lijnmatties

Nu hier alweer een paar dagen niet geweest te zijn kom ik toch weer ff posten. Ik heb eigenlijk niet veel te melden, alleen dat het goed gaat (met mezelf, en ook wat betreft eten). Vandaag een feestje gehad, maar ik heb me redelijk gedragen (veel fruit en salade bij het befet gegeten). Uhm, ik heb niet echt iets te melden verder.. ik ga vanaf nu in ieder geval weer meelezen
Oud 06-05-2005, 23:40
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 06-05-2005 @ 23:35 :
Die opmerking van je oma was vast niet slecht bedoeld en hetzelfde geld voor wat je moeder zegt.
Het gaat me echt vooral om wat mn moeder zegt. Ik kan geen kledingstuk aanhebben, of ze keurt het wel af. Ik heb haar echt nog nooit iets positiefs over mijn kleding horen zeggen. En als dat al het geval was, dan was het al iets in de geest van: "Dit is tenminste niet zo'n klein, strak shirtje, dit zal je al een stuk beter staan". En ik vraag me echt af waarom ze dat dan doet. Ik bedoel, voor iedereen hier zouden dergelijke opmerkingen waarschijnlijk kwetsend zijn. En mijn moeder was ook niet altijd één van de slanksten, dus die zou dat aan moeten voelen, maar toch zegt ze dat soort dingen. Dus voor haar zijn ze blijkbaar gewoon waar. En hoe je het ook wend of keert, het is toch je moeder, dus hecht je waarde aan wat ze zegt.
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 06-05-2005, 23:43
D-sire
Avatar van D-sire
D-sire is offline
Citaat:
blurred schreef op 06-05-2005 @ 23:25 :
Dit wordt een lang verhaal: *verhaal*

Tja, ouders en grootouders weten inderdaad vaak niet zo goed wat tactische opmerkingen zijn. Toch denk ik dat je je er niet teveel van aan moet trekken, aan je foto's te zien zijn beide opmerkingen ongegrond en bovendien ben je er toch mee bezig? Je bent toch aan je lichaam aan het werken? Weten je ouders dat eigenlijk wel? Zoniet, dan is het misschien een idee om te vertellen dat je aan het lijnen bent of gewoon wat beter oplet. Letten zij er misschien ook meer op wat ze zeggen en hoe ze dat brengen.
Laat je er niet onder krijgen door die opmerkingen hoor, je bent goed op weg!
__________________
Oud 06-05-2005, 23:48
D-sire
Avatar van D-sire
D-sire is offline
Wat ik me ook nog afvraag, ik heb eens ergens gelezen dat een normaal broodbeleg ongeveer 15 gram is. Dit heb ik dan ook altijd aangehouden bij het invullen van mijn valtaf profiel. Nu zat ik vanmiddag te denken, als ik bijvoorbeeld jam op mijn brood doe, besmeer ik maar een helft van de snee en daarna vouw ik hem dubbel.

Is dat dan 15 g beleg of gaan ze ervan uit dat je een hele snee besmeert?
__________________
Oud 07-05-2005, 01:37
11568
11568 is offline
IK SNAK NAAR MIJN OUDE RITME

Vanavond: patat, kaassouflé, bier en gevulde koeken....laat dit weekend snel voorbij zijn
Oud 07-05-2005, 05:21
Verwijderd
MOrgen sta ik mezelf nog 1 slechte dag toe.. heb wat te vieren... (tis nu twaalf uur en zit crackertjes met brie te eten ) En daarna ga ik er weer keihard voor..
Morgen diploma uitreiking, daarna gala, daarna uit Dus denk niet dat het nut heeft om uberhaubt op te letten wat ik eet en wanneer... k'heb d'r super zin in! Hihi, ik krijg gewoon m'n diploma morgen...!

Gelukkig heb ik deze week wel goed gesport, noggal fanatiek eigenlijk, zo'n 9 uur in totaal en ben ook goed begonnen met een jog-schema waar ik me aan heb weten te houden, dus daar ben ik best trots op... nu moet ik alleen goed eten en goed sporten gaan combineren, tot dus toe heb ik dat nog niet voor mekaar gekregen.
Oud 07-05-2005, 09:27
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Martine1986 schreef op 06-05-2005 @ 23:15 :
mijn laatste post uit het vorige topic.. (er heeft nog niemand op gereageerd )
en nog een vraagje: welke margarine/halvarine gebruiken jullie? ik heb nu die bewust light van de ah, maar daar zit toch nog 35% vet in, ik heb in de supermarkt nog wel even vergeleken, maar de meesten zitten toch wel rond de 35% en op die valtaf site staat ook margarine met 5 tot 10% vet..
Je moet geen vet uit je leven proberen te bannen, je hebt vetten nodig, anders krijg je allemaal problemen met je lichaam...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 07-05-2005, 09:32
Verwijderd
Bah ik woog vanochtend 59 en dat betekent dat ik gisteren veel vocht ben kwijtgeraakt . Ik ben nu venkelthee aan het drinken in de hoop dat dat een beetje verzachtend werkt, en ik ga zometeen maar even naar de supermarkt om beschuiten en bananen te halen.
Oud 07-05-2005, 09:56
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 06-05-2005 @ 22:31 :
Damn, die links doen het niet. Kan iemand dat nog wijzigen of me vertellen hoe ik het moet wijzigen?
Waarom denk je dat mensen mijn die begin post laten posten? Omdat ik het in één keer kan kopiëren en plakken met links ed, scheelt hen een hele hoop werk. (Links doen het nu weer. )
Oud 07-05-2005, 09:59
Verwijderd
Citaat:
blurred schreef op 06-05-2005 @ 22:38 :
Dat blijkt ja... Dat is dan nog niet zo lang zeker, want dat wist ik niet. Maar goed, hij zal uiteindelijk wel verwijderd worden. Het staat alleen een beetje lullig....
Ik heb ze samengevoegd (topic is dus weg, maar je post niet).
Oud 07-05-2005, 10:38
moontje16
moontje16 is offline
Vandaag:

2 bb 1x rookvlees, 1x 30+kaas

2 appels

Weeg nog steeds 54 kg.
Oud 07-05-2005, 10:53
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 07-05-2005 @ 09:56 :
Waarom denk je dat mensen mijn die begin post laten posten? Omdat ik het in één keer kan kopiëren en plakken met links ed, scheelt hen een hele hoop werk. (Links doen het nu weer. )
Haha, FB-privileges

Dankjewel
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 07-05-2005, 11:06
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Vandaag jarig dus ik ga echt even een dag totaal niet opletten wat ik eet. Waarschijnlijk zal het toch wel meevallen.

Vanmorgen al een lekker ontbijtje gehad:
- twee beschuitjes met gestampte muisjes
- aardbeien
- milk&fruit mango
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 07-05-2005, 11:10
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 07-05-2005 @ 11:06 :
Vandaag jarig dus ik ga echt even een dag totaal niet opletten wat ik eet. Waarschijnlijk zal het toch wel meevallen.

Vanmorgen al een lekker ontbijtje gehad:
- twee beschuitjes met gestampte muisjes
- aardbeien
- milk&fruit mango
Gefeliciteerd, maak er een leuke dag van!

En op je verjaardag mag je inderdaad wel een dagje niet op je eten letten, geniet er van!
Oud 07-05-2005, 11:11
D-sire
Avatar van D-sire
D-sire is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 07-05-2005 @ 11:06 :
Vandaag jarig dus ik ga echt even een dag totaal niet opletten wat ik eet. Waarschijnlijk zal het toch wel meevallen.

Vanmorgen al een lekker ontbijtje gehad:
- twee beschuitjes met gestampte muisjes
- aardbeien
- milk&fruit mango
Gefeliciteerd! En net als sneeuwvlokje al zegt: genieten en vooral niet opletten!
__________________
Oud 07-05-2005, 11:15
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
blurred schreef op 06-05-2005 @ 23:40 :
En mijn moeder was ook niet altijd één van de slanksten, dus die zou dat aan moeten voelen, maar toch zegt ze dat soort dingen.
Ha, zoiets dacht ik eigenlijk al toen ik je eerste stukje las Ik denk, maar dat is 'huisvrouwenpsychologie' natuurlijk, dat je moeder gewoon erg onzeker is (was?) over haar figuur, en dat ze dat een beetje op jou refelecteert ofzo. Ik weet niet goed hoe ik het uit moet leggen, misschien had ze zelf ook wel graag strakke shirtjes ed gedragen, maar durft (durfde?) ze dat niet om haar figuur. Ik hoop dat je snap wat ik bedoel, ik kom niet echt uit mijn woorden

En verder, qua oplettendheid van ouders, ik ben een week met mijn vader op vakantie geweest, en toen ik hem na de vakantie een keer zag vroeg hij ineens of ik was afgevallen, omdat ik zo'n smal gezichtje kreeg. Terwijl ik precies hetzelfde woog als in de vakantie
Oud 07-05-2005, 11:16
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Moenbloem schreef op 07-05-2005 @ 09:32 :
Bah ik woog vanochtend 59 en dat betekent dat ik gisteren veel vocht ben kwijtgeraakt . Ik ben nu venkelthee aan het drinken in de hoop dat dat een beetje verzachtend werkt, en ik ga zometeen maar even naar de supermarkt om beschuiten en bananen te halen.
Beterschap

@Daantje, gefeliciteerd!
Oud 07-05-2005, 11:17
Verwijderd
Citaat:
blurred schreef op 06-05-2005 @ 22:30 :
Koel, onze maten (borsten, taille, heupen) komen best wel overeen. Ik kan alleen nergens vinden hoe zwaar en lang je bent en wat je doel is, kun je me dat zeggen? Misschien komt dat ook wel overeen met dat van mij
Wat zijn jouw maten precies? En hoe lang en zwaar ben jij? (Kan t allemaal niet onthouden hoor )

Ik ben 1.74 m lang. Ik woog ooit (iets van 1,5 jaar geleden) ongeveer 77 kg denk ik... Toen ben ik begonnen met hardlopen en ging vrij gemakkelijk naar de 70 ongeveer.. door daarbij ook nog eens op mijn eten te gaan letten ben ik naar de 67 kg gegaan.. Zoveel weeg ik nu al maanden... Om in mn zomervakantie lekker in bikini over het strand te kunnen rennen wil ik er het liefst nog 3 a 4 kg af hebben..
Mijn streefgewicht is 64..
Eigenlijk wil ik het liefst 62 wegen. Maar omdat ik nu al best wel tevreden ben (afgezien van mn iets te dikke buik) denk ik dat 62 misschien te licht is voor mij. Ik probeer dus eerst de 64 te halen en kijk dan wel hoe ik eruit zie

En ik heb trouwens ook een valtaf profiel --> www.koel.valtaf.nl
Daar staat ook mn gewicht, lengte, BMI en streefgewicht
En ik wil dus ook in het lijstje van de beginpost!!!!

@ Daantje: Gefeliciteerd!!

Laatst gewijzigd op 07-05-2005 om 11:20.
Oud 07-05-2005, 11:17
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Bloem schreef op 07-05-2005 @ 11:15 :
En verder, qua oplettendheid van ouders, ik ben een week met mijn vader op vakantie geweest, en toen ik hem na de vakantie een keer zag vroeg hij ineens of ik was afgevallen, omdat ik zo'n smal gezichtje kreeg. Terwijl ik precies hetzelfde woog als in de vakantie
Mijn vader vond me altijd te dik (maar hij valt ook heel erg op echt te slanke, magere vrouwen) en de laatste keer dat ik thuis was vond ie me ineens mager en vond ie dat ik slecht voor mezelf zorgde.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 07-05-2005, 11:19
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Jullie negeren soms mensen Zal wel niet bewust zijn, maar toch
Oud 07-05-2005, 11:20
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Hecatomb schreef op 06-05-2005 @ 22:58 :
Ik heb besloten dat nu ik flink aan het afvallen ben ik het maar eens met de buitenwerled (het forum ) ga delen

Ik zet hier liever niet mijn gewicht neer omdat ik me er vrij erg voor schaam. Op het moment zit mijn BMI nog ver boven de 25 maar het het heeft boven de veertig gezeten, ik ben namelijk al 45 kilo afgevallen.
ik wil er nu nog 25 kwijt en dan zit ik op een heel gezond gewicht.

ik eet op het moment 3 gezonde maaltijden per dag met als tussen doortjes komkommer of wortels (k ben net een konijn )
en natuurlijk fruit!

ik ben uitermate nieuwschierig vandaar dat ik nu deel ga nemen aan dit topic, ik wil graag weten of jullie het allemaal vol houden namelijk
Mag ik vragen hoe oud je bent?

Maar je doet het goed zeg, zoveel al kwijt! Daar heb ik echt bewondering voor! Hoeveel calorieën eet je gemiddeld per dag? En hoe lang ben je nu bezig?
Oud 07-05-2005, 11:20
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 07-05-2005 @ 11:19 :
Jullie negeren soms mensen Zal wel niet bewust zijn, maar toch
Hoe bedoel je?

Het is iig niet mijn bedoeling dus als ik het doe is het per ongeluk, sorry daarvoor.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Zelfmoord en pijn...
Jaymes
12 20-08-2013 01:28


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:17.