Oud 11-04-2010, 18:57
Worteltjes
Worteltjes is offline
Hallo,

Ik heb geen vrienden buiten school/werk. Het is niet zo dat ik op school alleen in een hoekje zit ofzo, maar het is allemaal verwaterd. Dit lag aan mij want heb het contact zelf niet gehouden. Achteraf heel dom, maarja

Op de basisschool had ik wel gewoon vrienden, op de middebare school, toen verwaterde al meer het contact van de basisschool en dit zelfde gebeurde na de examens op de middelbare school na een andere school ging om een studie te volgen. Hier ging het echter weer mis.

OPnieuw verwaterde de contacten en opnieuw kan ik het mezelf aanrekenen. Heb het contact gewoon niet gehouden en op de middelbare school heb ik vervolgens het weer laten gaan...

Heb toen één jaar een opleiding gevolgd dat me helemaal niet lag achteraf, had hier totaal geen vrienden en zat hier wel alleen in hoekje. Dit is finest geweest achteraf, werd heel onzeker over mezelf en het contact dat ik nog met een jongen uit de buurt had verwaterde hierdoor echt. Werd onzeker over mezelf doro dit jaar.

Doe nu weer een nieuwe opleiding en hier gaat het wel lekker, voel me thuis en heb hier wel gewoon jongens waarmee ik omga. Echter is het probleem dat ik graag wil uitgaan en buiten school en het werk met niemand omga...

Dus ook geen 1,2,3 mogelijkheid. Op school hebben ze waarschijnlijk wel hun eigen vriendengroep al wel waar ze mee uitgaan in de weekenden, en bovendien is het een uur fietsen..

Wat voor advies kunnen jullie me geven? En vraag 2, waar zou je misschien nieuwe vrienden kunnen ontmoeten..??
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-04-2010, 19:15
Thedutchguy
Thedutchguy is offline
Heey,

Ik ken deze situatie, misschien helpt dit wat.
Als je vroegere vrienden hebt van de basisschool zoek ze dan op met hyves en vraag of ze je nog kenne bijv.
als je praatje hebt gemaakt vraag je hun msn ofzoiets.
dan kan je vragen via msn of ze zich vervelen of iets te doen hebben.
Wat ik denk als je achter msn zit, heb je niet veel te doen dus je kan vragen of ze eens langs willen komen/ naar stad willen gaan.
En als je nieuwe vrienden wilt ontmoeten is school de perfecte omgeving want wat maakt het uit dat je buiten school niemand kent? die kom je vanzelf tegen als je met je vrienden de stad in gaat.

good luck
Met citaat reageren
Oud 11-04-2010, 19:27
wup
wup is offline
Citaat:
Op school hebben ze waarschijnlijk wel hun eigen vriendengroep al wel waar ze mee uitgaan in de weekenden,
Maar misschien ook niet. Vraag eens of ze plannen hebben. Ik weet niet hoe goed je met je schoolgenootjes kan, maar wij hebben wel een een avond uit gepland met een groepje om het einde van de toetsweek te vieren. Zoiets kan je altijd voorstellen toch? Vooral niet denken dat iedereen zijn eigen vrienden wel heeft en daarom nooit met iemand anders uit kan.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2010, 11:31
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Je kunt nog altijd alleen op stap gaan. Dan leer je veel mensen kennen en heb je alsnog een gezellige avond. En wie weet houd je er nog vriendschappen aan over.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2010, 18:07
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Hele herkenbare situatie voor mij . Op de middelbare had ik 'n hecht vriendengroepje, maar die is volledig uit elkaar gevallen nadat we ieder naar 'n andere uni zijn gegaan. Als ik nu 's weekends weer bij m'n ouders ben, doe ik voornamelijk leuke dingen met m'n familie. Ik ben dan niet zo van 't uitgaan, maar dat zou ik eventueel ook kunnen doen met m'n broertje (we schelen 3 à 4 jaar). Misschien is dat ook 'n ideetje voor jou om met 'n familielid uit te gaan?
__________________
En dat meen ik!
Met citaat reageren
Oud 12-04-2010, 18:54
Afwezignummer2
Avatar van Afwezignummer2
Afwezignummer2 is offline
Citaat:
Je kunt nog altijd alleen op stap gaan. Dan leer je veel mensen kennen en heb je alsnog een gezellige avond. En wie weet houd je er nog vriendschappen aan over.
Ik vind dat idee dus echt geweldig, hè.
Ik heb het zelf nog nooit gedaan, zou het niet durven om eerlijk te zijn. Maar het is net als bij zoveel films, wanneer de hoofdpersoon alleen naar uitgaat wordt het het best.
Zowiezo, er is maar denk ik 2 keer gevraagd met wie ik heen ging, en vaak kom ik allemaal onbekenden tegen waar je dan mee gaat praten.
Zorg dan wel ervoor dat je goed kunt dansen als je dan naar een club gaat ofzo, dan kan je gewoon erin opgaan, komt er vanzelf wel iemand van het andere geslacht met je dansen, of doe je dat bij haar(/hem, kan niet echt een geslacht eruit opmaken).
Nu ik het zo bekijk, maakte het nooit echt uit of ik nou alleen was gegaan of niet, hoewel ik het wel lekker vind om zo naar binnen te gaan en dan eerst nog ff wat te praten en naar de bar gaan zonder nog te dansen.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2010, 19:36
Scoot
Avatar van Scoot
Scoot is offline
Citaat:
Ik vind dat idee dus echt geweldig, hè.
Ik heb het zelf nog nooit gedaan, zou het niet durven om eerlijk te zijn. Maar het is net als bij zoveel films, wanneer de hoofdpersoon alleen naar uitgaat wordt het het best.
Zowiezo, er is maar denk ik 2 keer gevraagd met wie ik heen ging, en vaak kom ik allemaal onbekenden tegen waar je dan mee gaat praten.
Zorg dan wel ervoor dat je goed kunt dansen als je dan naar een club gaat ofzo, dan kan je gewoon erin opgaan, komt er vanzelf wel iemand van het andere geslacht met je dansen, of doe je dat bij haar(/hem, kan niet echt een geslacht eruit opmaken).
Nu ik het zo bekijk, maakte het nooit echt uit of ik nou alleen was gegaan of niet, hoewel ik het wel lekker vind om zo naar binnen te gaan en dan eerst nog ff wat te praten en naar de bar gaan zonder nog te dansen.
'Iemand van het andere geslacht' zoals je dat hier beschrijft komt meer neer op een liefdesrelatie, terwijl hij meer op zoek is naar vrienden, denk ik.

Daarvoor kun je beter naar een rustig cafétje gaan, denk ik. Net zoals in films, inderdaad; Een praatje met de barman, en misschien haakt er iemand anders in. Is tof, zou ik ook doen als ik géén vrienden had.

Een goede bron voor sociale contacten buiten werk en school zijn natuurlijk sportclubs, of wat voor clubs dan ook. Vrienden zijn immers veelal mensen met overeenkomstige hobbies, en dat komt bij daartoe bestemde clubs natuurlijk samen.

Maar probeer sowieso opener en spontaner te zijn, dan komen contacten vanzelf. In de bus, in de trein, in de supermarkt.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2010, 21:41
men123
men123 is offline
Hey, ik had een grote vriendengroep in het 1e en 2e jaar, maarja toen waren we nog te jong om echt uit te gaan. Ik had een paar echte vrienden alleen het contact ging een beetje weg onder elkaar, we splitste en ik bleef nog maar met 3 vrienden over ipv 9. Naja, aangezien de andere 6 altijd uit gingen, en ik geen contact meer met hun had, kon ik dus nooit mee. Ik baalde er wel van omdat de andere 3 niet uit gingen. Dit gebeurde in 3e en 4e jaar. In het 5e (nieuwe school) kregen 2 vrienden van mij een soort van nieuwe groep, iets van 20 mensen. Ze gingen altijd met hun uit. Naja nu ken ik ze gelukkig ook allemaal dus eigenlijk ga ik nu elk weekend uit. Het beste wat JIJ kan doen is om misschien je oude vrienden te gaan zoeken ofzo?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Studenten en eenzaamheid
Student22
22 17-09-2014 12:04
Liefde & Relatie Mijn verhaal
Undertow
21 10-05-2011 16:39
Psychologie Ik wil m'n verhaal graag kwijt.
Zalrina
3 12-07-2007 16:10
Psychologie Problemen met mezelf, de wereld, studie en nog veel meer.
SpaRood
28 19-08-2004 03:11
Verhalen & Gedichten Verhalenwedstrijd: Lieverdjes
Ieke
0 08-04-2004 21:00
De Kantine [gouwe ouwe] wat staat er onder je ctrl+V ???
damaetas
582 27-01-2003 19:11


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:13.