Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-12-2003, 16:34
flowgirl49
flowgirl49 is offline
Hoi,

Dit is een verhaal wat ik graag kwijt wil:

Ik verheugde me erg op de middelbare school: Een nieuw begin, want ik had het op de basisschool redelijk verpest. Maar goed, ik was dus erg blij. Ik kocht de mooiste schoolspullen en ging vol goeie moed naar school. Maar later bleek die school toch niet zo geweldig... Ik werd gepest, en niet een beetje ook... Ik hoorde niet in deze klas en wilde er ook niet horen. Er heerste een voor mij vreselijk onprettige sfeer, die veroorzaakt werd door de kinderen uit de klas, maar misschien ook wel een beetje door de school. Of misschien daardoor juist wel... Ach, in elk geval werd ik er niet in mijn waarde gelaten en kon ik er niet zijn wie ik ben...

Onder de gymles bijvoorbeeld moesten we voetballen. Vaak ben ik best goed erin, maar toen niet. Ik durfde niks te doen, uit angst voor reacties (die ze dus vaak gaven), en stond daar maar een beetje op het veld. Ik voelde me heel rot en werd kotsmisselijk. Toen deed ik net of ik buikpijn had en ben met ingehouden huilen het veld afgelopen.
Ze riepen me na: "Ja, ik doe lekker ook of ik buikpijn heb hè! Jezus!" En dat klonk niet een beetje hatelijk, maar HEEL hatelijk...

Ik kwam bij de gymjuffrouw en vroeg al huilend of ik naar de kleedkamer mocht. Daar aangekomen ben ik op de bank gaan zitten en begon zachtjes te snikken. Ik heb een tijdje zo gezeten en me aangekleed, daarna ben ik naar het lokaal gerend waar de mentor lesgaf en heb er met hem over gepraat.

Ik ben overigens wel een stuk of 4 keer bij die mentor geweest, heb gepraat met een vertrouwenspersoon en met de brugklascoordinator, maar niets hielp...

Uiteindelijk ben ik van school weggegaan.

Ik wordt nu gepest door twee vreselijke rotjochies, die overigens niets waard zijn zonder elkaar maar toch...

Ze pesten me met mijn naam, die niet vaak voorkomt dus ik zal hem maar niet vermelden anders weet iedereen dat ik het ben, en maken verder gewoon de standaard "grappige" opmerkingen, die erg kinderachtig zijn maar alsnog vervelend.

Weet iemand sterke opmerkingen die ik terug zou kunnen maken? Ik kan nl. niet zoo goed voor muzelf opkomen...

Alvast bedankt

Laatst gewijzigd op 03-12-2003 om 14:00.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-12-2003, 16:36
Verwijderd
probeer in ieder geval niet tegen ze in te gaan als ze samen zijn....

als ze alleen zijn.....begin over hun naam....doe net alsof die ook heel raar is of ouderwets, of stom, of homo-achtig. maar zijn ze zo jong dan....dan zou ik me zowiezo niets van ze aantrekken!!

ik zou juist trots zijn op een niet veel voorkomende naam
beter dan jan of mark ofzo
Met citaat reageren
Oud 01-12-2003, 16:45
flowgirl49
flowgirl49 is offline
Ze zijn ALTIJD samen...

En wanneer ze niet samen zijn gaan ze me de keer daarop nog harder terugpesten...

Maar in elk geval alvast bedankt


Tussen twee haakjes: Ik ben geen man maar een vrouw en ik weet niet hoe ik dit kan veranderen dus staat de M maar voor Meisje
Met citaat reageren
Oud 01-12-2003, 16:51
The0
The0 is offline
Klik op 'mijn profiel' bovenin je scherm, hier kun je je gegevens veranderen (helaas je echte naam niet ..)

Ik denk dat ik inderdaad niet tegen ze zou proberen in te gaan als ze samen zijn, en ze maar zo min mogelijk proberen tegen te komen.

Probeer te doen alsof het je niets doet wat ze tegen je roepen. Mensen pesten die het niets geeft dat ze gepest worden zijn geen 'leuke targets'.

(pest zelf niet en ben niet gepest, maar 'zie het gebeuren' wat ik net schreef)
__________________
A l l e s k o m t g o e d.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2003, 16:59
flowgirl49
flowgirl49 is offline
Maar 't is zo moeilijk... *zucht*...

Ze kraken me gewoon af waar iedereen bij is...

En de meesten vinden het nog leuk ook
Met citaat reageren
Oud 01-12-2003, 17:00
flowgirl49
flowgirl49 is offline
Trouwens bedankt The0
Met citaat reageren
Oud 01-12-2003, 17:00
Verwijderd
laat zowiezo niet merken dat ze je te pakken hebben
sta er boven

lach alsof het de mooiste dag van je leven is terwijl ze je pesten. het kan je niets schelen!! waarom zou je je leven laten ver****en door kinderachtige jongetjes die zelf gewoon zielig zijn.

later lach je erom dat je je hierom druk heb gemaakt

je kan het
Met citaat reageren
Oud 01-12-2003, 17:02
The0
The0 is offline
Sterk zijn, its all that matters.

Ik probeer geen discussie te ontlokken of er mensen zijn 'met aanleg voor gepest worden' maar persoonlijk denk ik dat die er wel is. Niet dat hier niets aan te doen valt:

Ik weet niet hoe het zit met je verdere vriendenkring, maar zit hier niet toevallig iemand 'ouders of populairders' bij dan die jochies? Die ze er even (op een NIET geweldadige manier) op kan wijzen dat ze fout bezig zijn en niet met jou moeten 'messen'?

Of probeer samen met deze vriend(in) eens tegen de jochies in te gaan. 2 staan 4 keer sterker dan 1..

Niet overgeven maar vechten, ze krijgen je niet klein
Succes Theo
__________________
A l l e s k o m t g o e d.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2003, 17:02
Verwijderd
Citaat:
flowgirl49 schreef op 01-12-2003 @ 17:59:
Maar 't is zo moeilijk... *zucht*...

Ze kraken me gewoon af waar iedereen bij is...

En de meesten vinden het nog leuk ook
he dat lijkt wel op mijn topic
waar je net op gereageerd hebt overigens

maar volgens mij lachen die mensen een beetje mee, maar hebben ze absoluut niets tegen je ofzo. het is meer een beetje mee zitten lachen denk ik. probeer de aandacht in het gesprek op andere dingen te vestigen als het weer op JOu of je naam dreigt te gaan
Met citaat reageren
Oud 01-12-2003, 20:30
Verwijderd
Lengte, baardgroei, aantal breezers per dag, impotentie, IQ, het Bassie en Adriaan gehalte van de twee.

Oeh, 2 jongetjes van 15 vergelijken met Bassie en Adriaan. Vast heel treffend.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2003, 21:00
Kazanka
Avatar van Kazanka
Kazanka is offline
Maak opmerking over dat ze altijd samen zijn ofzow..samen onder de douche, als de een de zeep laat vallen, pakt de ander hem zeker op? Kunnen ze mooi aansluiting zoeken...of bij nader inzien hou het maar bij Bassie en Adriaan
__________________
IN HET SPROOKJESBOS IS HET OOK WELEENS HOMMELUS !! Arthur Schopenhauer is geniaal.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2003, 21:03
Verwijderd
adriaaaaaaantje

altijd blijven lachen
Met citaat reageren
Oud 03-12-2003, 13:20
flowgirl49
flowgirl49 is offline


ok thanx!!!
Met citaat reageren
Oud 05-12-2003, 10:16
Verwijderd
Als je wat vrienden of leuke kennissen hebt of krijgt die verder niets met die twee jongetjes te maken hebben, dan kun je daardoor ten eerste wat meer zelfvertrouwen krijgen en ten tweede er minder om geven wat die jongetjes tegen je zeggen... en ja, als het jou niets kan schelen, dan houden ze wel op. Hoe dan ook is het handig om te doen alsóf het je niets kan schelen; dit kan heel moeilijk zijn, maar toch een van de weinige dingen die echt werken... gewoon negeren, eventueel lach je ze een beetje uit (niet te overdreven, want dan merken ze dat je probeert te doen alsof), en desnoods ren je zodra je uit hun zicht bent naar de wc om daar te gaan zitten huilen, zo lang zij dat maar niet merken... dan geven ze 't vanzelf op of wordt het iig minder .
Met citaat reageren
Oud 05-12-2003, 10:33
Another Way
Avatar van Another Way
Another Way is offline
Gewoon op hun bakkes rammen Dan is het zo over!

Er is niets erger om als jongen door een meisje onderuit gehoekt te worden
__________________
Life is a sexual transmitted disease that is 100% fatal
Met citaat reageren
Oud 05-12-2003, 10:46
Verwijderd
Citaat:
Another Way schreef op 05-12-2003 @ 11:33:
Gewoon op hun bakkes rammen Dan is het zo over!

Er is niets erger om als jongen door een meisje onderuit gehoekt te worden
Werkt natuurlijk wel alleen als ze er sterk genoeg voor is en weet hoe het moet, en als de jongetjes niet al te hard huilend naar hun moeder rennen die dan aangifte gaat doen van mishandeling... Maar voor de rest zou 't ze op zich best stil krijgen ja
Met citaat reageren
Oud 05-12-2003, 10:52
Another Way
Avatar van Another Way
Another Way is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 05-12-2003 @ 11:46:
Werkt natuurlijk wel alleen als ze er sterk genoeg voor is en weet hoe het moet, en als de jongetjes niet al te hard huilend naar hun moeder rennen die dan aangifte gaat doen van mishandeling... Maar voor de rest zou 't ze op zich best stil krijgen ja
Als ze huilend naar hun moeder rennen is helemaal leuk, want dat is schadelijk voor hun ego. En ik doelde meer op een goede hard knal, dus niet iemand total los slaan Dan hoef je niet bang te zijn voor aangifte

En sterk hoef je niet te zijn, desnoods een trap tussen de benen, dan leert die gast het ECHT wel
__________________
Life is a sexual transmitted disease that is 100% fatal
Met citaat reageren
Oud 05-12-2003, 15:12
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Het helpt idd... Ik ben ook een lange tijd gepest, maar op een gegeven moment was ik 't zat en kon 't me gewoon niet meer interesseren wat er werd gezegd, ik negeerde die sukkeltjes gewoon en lachte ze gewoon uit. Zo van 'hahahaha jeetje wat zijn jullie toch zielige kleine jongetjes'. en daardoor werd er ook ineens minder rottigs tegen me gezegd. En toen ik een irritante jongen (na 6 keer waarschuwen) een bloedneus had geslagen was het eigenlijk helemaal over.
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.

Laatst gewijzigd op 05-12-2003 om 15:14.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 05-12-2003, 15:59
maf fluitketeltje
maf fluitketeltje is offline
Respecteer jezelf. Ga na wie je bent en probeer eerst eens in harmonie met jezelf te leven. Dan ga je je vanzelf (niet dat het heel makkelijk is maar ok..) beter voelen en meer zelfvertrouwen uitstralen wat weer tot gevolg heeft dat jij een minder luk slachtoffer bent. Als je eenmaal zelfvertrouwen hebt, kunnen zij jou niets meer doen, zet die muur om je heen.

Je bent het waard (euh dat klinkt loréalachtig ).
__________________
*Doe lief*
Met citaat reageren
Oud 05-12-2003, 16:15
Max19
Max19 is offline
- Voel je beter dan zij ( ben je ook )
- Neem een arrogante gesloten houding aan tegenover die 2.
- Doe alsof ze te min voor je zijn ( zijn ze ook )
- Vraag jezelf af wat voor recht van spreken zij hebben.
- Pak ze terug op hun uiterlijk/voorkomen.
- Kijk wie de zwakste van de 2 is, spreek hem daarop aan.
- Maak gewoon een paar keer ontzettend harde opmerkingen midden in de klas naar ze als iedereen stil is, zeg wat je wilt... zolang het maar zo cynisch/bot/realistisch mogelijk overkomt.
( speel gewoon in op hun "aanvallen" )

kortom; Pak ze verbaal op hun zwaktes... kunnen mensen absoluut niet tegen omdat dat onzekerheden blootlegt en ontzettend versterkt.
En mensen die pesten zijn 1 brok onzekerheid, als ze zich gelukkig voelden en niet met bepaalde negatieve gedachtes rondliepen dan hadden ze je echt niet gepest, maar ook geen aandacht aan je geschonken omdat je blijkbaar niet erg van je afbijt.
Zulke mensen blijven gewoon een naar karakter hebben totdat ze een keer extreem met zichzelf worden geconfronteerd en dan slaan ze soms wel om.

Overigens zullen je klasgenoten ( meelopertjes ) groot respect voor je krijgen als je die 2 ongenadig hard in de zeik neemt.
( negatieve aandacht is ook aandacht. )

ik wens je er veel suc6 mee, `t lukt je wel


( hoe oud ben je eigenlijk? en die 2 gozertjes ? )
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 14:24
flowgirl49
flowgirl49 is offline
15, van die 2 gasten weet ik het niet

maar na de vakantie deden ze opeens heel raar

Maar goed het is al zow goed als over... iemand van de school zou er op letten, en ik negeer ze gewoon volkomen.

maarre thnx voor al jullie reacties!
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 14:45
forumfreakie
Avatar van forumfreakie
forumfreakie is offline
Ik hoop dat het al beter gaat en als ik jou was zou ik die twee jongens gewoon negeren en als ze zien dat jij er niet op reageert is de lol er echt voor hun snel af. Terug pesten of opmerkingen tegen hun maken lijkt me niet erg slim.. ze zijn met zn tweeen en weten dan waarschijnlijk tochwel een weerwoord te zeggen. succes ermee
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 15:56
kandyrat
Avatar van kandyrat
kandyrat is offline
Citaat:
flowgirl49 schreef op 01-12-2003 @ 17:34:



Ze pesten me met mijn naam, die niet vaak voorkomt dus ik zal hem maar niet vermelden anders weet iedereen dat ik het ben, en maken verder gewoon de standaard "grappige" opmerkingen, die erg kinderachtig zijn maar alsnog vervelend.

Bah! Dat is ZO kinderachtig!!! Ik wilde dit even zeggen omdat ik vroeger ook gepest werd met mijn naam..... maar ja, dat was wel heel vroeger en niet meer op de middelbare school....

Ik zou ze denk ik gewoon negeren, ook al is dat moeilijk..... :$
__________________
"Gusty." iedereen praat erover! || vickii.nl || lightandmagic.nl
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 16:32
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
sounds like the story of my life > misschien stelt het je gerust dat t bij mij ook weer goed gekomen is

ik heb het altijd zoveel mogelijk genegeerd, mezelf voorgehouden dat ik beter was dan zij enz. het is zulk ontzettend zielig gedrag, niet te geloven. daar kun je bovenstaan! het is wel de cliché opmerking, zelf werd ik er op een gegeven moment gek van dat iedereen dat zei, maar het is wel zo dat als je 'sterk denkt' je ook sterker bent..

scholen die niet helpen zijn zwaar kut. ik heb twee jaar lang bijna wekelijks bij mn mentor gezeten en na die 2 jaar kreeg te horen dat ik eerder had moeten aangeven dat ik gepest werd

dus mocht het zo blijven dat je school niets doet, heel erg protesteren, des noods je ouders inschakelen..

maar ik begreep uit je laatste berichtje dat het er nu beter uitziet mooi zo
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 17:13
Verwijderd
Als je ze het leven echt heel zuur wilt maken, maak dan een brainstormlijstje van alles wat je van ze weet hieronder vallen: alle al dan niet opvallende uiterlijke kenmerken, kledingstijl, vrienden, levenstijl, beroep vader/moeder etcetera.

Mobiliseer vrienden, bedenk mooie bijnamen voor die twee (beavis & butthead, bassie & adriaan, bert & ernie). Zorg ervoor dat het gebruik van deze bijnamen door de hele school plaatsvindt, vraag oudere broers/zussen, of die van vrienden om die twee even goed te pesten, wees bovenal verbaal creatief.

Gegarandeerd zitten ze binnen een half jaar bij het riag
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-01-2004, 18:41
Verwijderd
Citaat:
Benfatto schreef op 08-01-2004 @ 18:13:
Als je ze het leven echt heel zuur wilt maken, maak dan een brainstormlijstje van alles wat je van ze weet hieronder vallen: alle al dan niet opvallende uiterlijke kenmerken, kledingstijl, vrienden, levenstijl, beroep vader/moeder etcetera.

Mobiliseer vrienden, bedenk mooie bijnamen voor die twee (beavis & butthead, bassie & adriaan, bert & ernie). Zorg ervoor dat het gebruik van deze bijnamen door de hele school plaatsvindt, vraag oudere broers/zussen, of die van vrienden om die twee even goed te pesten, wees bovenal verbaal creatief.

Gegarandeerd zitten ze binnen een half jaar bij het riag
Dit is niet serieus neem ik aan...
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 20:07
sui
Avatar van sui
sui is offline
wel, ik had ook zoiets... het komt echt goed, ook al denk je van niet! ik werd gepest, geschopt en zo erbij... eerst praatte ik terug, echt niet slim. als ze me vroegen hoe ik heette of zo antwoordde ik, als ze me vroegen of mn vader een snor had antwoordde ik ook, allemaal van die stomme dingen. op den duur ben ik ze beginnen negeren, gewoon nix terugzeggen en weglopen. beeld je in hoe zij zich dan voelen als ze geen reactie krijgen? ze doen het net voor die reactie dus als ze ze niet krijgen worden ze t ofwel beu ofwel worden ze kwader... in dat laatste geval gewoon nog meer negeren! niet omkijken en kordaat en zelfzeker wegstappen. gewoon steeds zeker zijn van jezelf, je komt er bovenop en met hen komt het niet goed! jij kent jezelf veel beter achteraf omdat je erover nadenkt, dat heb ik toch beseft. ok, je kunt op den duur wel wat verbitterd worden en een beetje afgesloten, maar als het pesten voorbij is ga je vanzelf wel weer nieuwe contacten leggen. blijf dus gewoon onthouden dat het goedkomt met je, hoe slecht je je nu mss door die mensen voelt. negeer hun commentaar, wees trots op jezelf en denk echt niet teveel aan wat anderen over die naam van je denken! ik ben ervan overtuigd dat iedereen die zo een probleem heeft en die gedachte dat het goedkomt na verloop van tijd steeds herhaalt, er ook echt doorkomt, alleen al door je zelfvertrouwen. in mijn extreme geval is die pestkop nu (vijf jaar later) mn beste vriendin maar dat gebeurt zelden denk ik...in ieder geval goede moed!!!!! dikke knuffel.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 20:58
Verwijderd
Ik hoop voor je dat het nu over is.
En als ze weer beginnen, bedenk dan dat jij 100.000x meer waard ben dan zij!
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 22:46
Droyd
Avatar van Droyd
Droyd is offline
Citaat:
Sylph schreef op 08-01-2004 @ 21:58:
Ik hoop voor je dat het nu over is.
En als ze weer beginnen, bedenk dan dat jij 100.000x meer waard ben dan zij!
Sure, waar hebben we dat nog gehoord. Slechts een goedkope en niet doeltreffende uitweg om verwijten van je af te laten glijden. Het zijn ook gewoon mensen die op dezelfde hoogte staan als zijzelf. Ik ben af en toe wel eens het bloed van onder de nagels gehaald en dat wat jij aanhaalt is een troost wat ik te vaak gezegd ben geweest.
__________________
And fall on my face on somebody's new-mown lawn
Met citaat reageren
Oud 09-01-2004, 14:06
bloemkool
Avatar van bloemkool
bloemkool is offline
wat ik altijd doe:

je kijkt ze heel minachtend aan, echt zo "van top tot teen" en dan doe je alsof je heel vermoeid bent "zucht" je draait je hoofd weg en je loopt langzaam langs ze.
dat werkt bij jongens al helemaal irriterend, en ze kunnen er niks van zeggen!!
__________________
[img]http://www.websitemaker.kennisnet.nl/o-zoneworld/1316143/1237226.gif[/img]
Met citaat reageren
Oud 09-01-2004, 14:42
Donald Duck
Avatar van Donald Duck
Donald Duck is offline
Citaat:
flowgirl49 schreef op 01-12-2003 @ 17:34:
Hoi,

Dit is een verhaal wat ik graag kwijt wil:

Ik verheugde me erg op de middelbare school: Een nieuw begin, want ik had het op de basisschool redelijk verpest. Maar goed, ik was dus erg blij. Ik kocht de mooiste schoolspullen en ging vol goeie moed naar school. Maar later bleek die school toch niet zo geweldig... Ik werd gepest, en niet een beetje ook... Ik hoorde niet in deze klas en wilde er ook niet horen. Er heerste een voor mij vreselijk onprettige sfeer, die veroorzaakt werd door de kinderen uit de klas, maar misschien ook wel een beetje door de school. Of misschien daardoor juist wel... Ach, in elk geval werd ik er niet in mijn waarde gelaten en kon ik er niet zijn wie ik ben...

Onder de gymles bijvoorbeeld moesten we voetballen. Vaak ben ik best goed erin, maar toen niet. Ik durfde niks te doen, uit angst voor reacties (die ze dus vaak gaven), en stond daar maar een beetje op het veld. Ik voelde me heel rot en werd kotsmisselijk. Toen deed ik net of ik buikpijn had en ben met ingehouden huilen het veld afgelopen.
Ze riepen me na: "Ja, ik doe lekker ook of ik buikpijn heb hè! Jezus!" En dat klonk niet een beetje hatelijk, maar HEEL hatelijk...

Ik kwam bij de gymjuffrouw en vroeg al huilend of ik naar de kleedkamer mocht. Daar aangekomen ben ik op de bank gaan zitten en begon zachtjes te snikken. Ik heb een tijdje zo gezeten en me aangekleed, daarna ben ik naar het lokaal gerend waar de mentor lesgaf en heb er met hem over gepraat.

Ik ben overigens wel een stuk of 4 keer bij die mentor geweest, heb gepraat met een vertrouwenspersoon en met de brugklascoordinator, maar niets hielp...

Uiteindelijk ben ik van school weggegaan.

Ik wordt nu gepest door twee vreselijke rotjochies, die overigens niets waard zijn zonder elkaar maar toch...

Ze pesten me met mijn naam, die niet vaak voorkomt dus ik zal hem maar niet vermelden anders weet iedereen dat ik het ben, en maken verder gewoon de standaard "grappige" opmerkingen, die erg kinderachtig zijn maar alsnog vervelend.

Weet iemand sterke opmerkingen die ik terug zou kunnen maken? Ik kan nl. niet zoo goed voor muzelf opkomen...

Alvast bedankt
Ik weet precies hoe je je moet voelen. Ik ben zelf ook de hele basisschooltijd gepest, door de hele klas en nog een paar andere mensen uit andere klassen (zelfs tot de derde klas van de middelbare school toe). Ik ben na de derde naar een andere school gegaan waar ik wel wat mensen kende. (Ik zit daar nu in 5 HAVO en vind het heel erg leuk) Ik heb het vanaf de brugklas zo aangepakt dat ik wekelijks tien minuutjes met mijn mentor even praatte en dat ik gewoon verder die pest kinderen negeren. Ik heb toen voor deze methode gekozen omdat ik en mijn ouders op de basisschool al hadden geprobeerd om met mijn leraar te praten maar dat hielp nooit iets.

Over die grapjes met je naam, dat ken ik ook, ik heb namelijk ook niet zo'n heel vaak voorkomende naam (Ik geloof zelfs maar twee keer in heel nederland) en daar ben ik dus ook heel vaak mee 'geplaagd' zoals die kinderen zeiden als ze erop aangesproken werden. Daar kan ik je niet zoveel adviezen over geven behalve gewoon negeren.

Dat negeren kan ik hier nu wel makkelijk opschrijven maar het is nog best moeilijk en je moet er opzich best wel een sterk karakter voor hebben. Dit kun je echter wel thuis oefenen om het op te bouwen. In het begin is het wel moeilijk en het lukt niet altijd in ieder geval. Succes alvast
__________________
Sorry als mijn reacties bot zijn. Heb geen blad voor mijn mond. Soms!!
Met citaat reageren
Oud 13-01-2004, 12:11
Verwijderd
Citaat:
Droyd schreef op 08-01-2004 @ 23:46:
Sure, waar hebben we dat nog gehoord. Slechts een goedkope en niet doeltreffende uitweg om verwijten van je af te laten glijden. Het zijn ook gewoon mensen die op dezelfde hoogte staan als zijzelf. Ik ben af en toe wel eens het bloed van onder de nagels gehaald en dat wat jij aanhaalt is een troost wat ik te vaak gezegd ben geweest.
Ik ben zelf ook heel erg gepest geweest en bij mij werkte dat altijd,en voelde ik me beter, maar dat kan voor iedereen verschillend zijn.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2004, 19:57
love-THE-world
Avatar van love-THE-world
love-THE-world is offline
ik heb dus eigelijk precies hetzelfde... kword ook gepest om mijn naam omdat die hier niet vaak voorkomt... dan maken ze altijd zo'n ''grappige'' opmerkingen.. maar ik vind t echt super erg!!

niemand doet er eigelijk ook wat aan en de mentor zeker niet..

maar je zult weinig aan dit berichtje hebben maar toch..
Met citaat reageren
Oud 13-01-2004, 20:20
neteke
neteke is offline
Die jongens hebben enkel problemen met hunzelf!
Het zijn zo van die etters die enkel uit zijnop aandacht dat ze (omdat ze gewoon zo een "Losers" zijn) enkel kunnen verkrijgen door mensen te pesten. Gewoonweg zielig echt waar!!! Maar ja, aan mijn mening over hoe ik over hen denk daar heb je natuurlijk niks !!!

Volgens mij zijn ze echt gewoon uit op aandacht.
Als je ze nu gewoon negeert, juist doen of ze lucht zijn en als ze iets nodig hebben vb. je boek van wiskunde (ik zeg zomaar wat) doe je ook net of je ze niet hoort. Tegen al de andere mensen op je school probeer je in tussentijd gewoon vriendelijk te zijn en probeer je tegen te praten over vanalles (maar niet dadelijk over dat pesten).
Met een beetje geluk gaan de jongens merken dat ze niet langer meer intressant zijn door je te pesten en zien ze dat je met verschillende mensen goed kan opschieten maar dat zij 2tjes niet goed genoeg voor je zijn. Stel dat ze dan vriendelijker zouden doen tegen je, dan zou ik ze nog een heel tijdje gewoon negeren, anders beginnen ze misschien weer opnieuw als ze hun terug sterker voelen als jij (wat ze zeker niet zijn en vooral dat moet je goed onthouden!!!)

De allerliefste toedeltjes en kop op , niemand is het waard zich te laten doen door zo'n kleine pubers!!!
Neteke
Met citaat reageren
Oud 13-01-2004, 20:30
RD
Avatar van RD
RD is offline
Als je het durft is een stoot in het gezicht ECHT effectief hoor
Met citaat reageren
Oud 13-01-2004, 20:40
esprit-chick
Avatar van esprit-chick
esprit-chick is offline
ik begrijp je probleem,
ik ben zelf ook jarenlang het buitenbeentje geweest en ben dit nog, maar ben ook lang gepest.

en ook om mijn naam

ik denk dat ik me wel kan inleven in jouw situatie, je denkt een frisse start te maken, eerst door de stap naar de middelbare school daarna weer naar een nieuwe school

maar weet je wat t probleem is, je zal t wel al door hebben, voor pesten kan je niet weglopen, een slachtoffer hiervan zijn ben je of niet veranderen van school helpt niet want je blijft dat onzekere kleine meisje ( niet kleinerend bedoeld) je bent stiekem bang dat t weer gaat gebeuren en ja hoor

persoonlijk denk ik dat het er zeer sterk mee te maken heeft hpoe jij in je vel zit en enkt over je leven en de hele situatie int algemeen.
ik denk ook dat je door je positiever op te stellen al een hoop kan verbeteren.

het zal wel iets met energievelden te maken hebben of zo , maar andere mensen kunnen dit zwakke punt door je eerdere ervartingen als het ware voelen en spelen daar op in zodat ze zich superieur naar jou toe voelen.

je zit zowiezo in een rot fase qua leeftrijd schat ik zo, om je heen zie je klasgenootjes die hun zielige levntjes verkwidsten aan het vergallen van iemand anders levenb omdat hun dat een goed gevoel geeft, een gevoel van macht.

als je jong bent, zoals de pestkoppen, besef je niet dat er meer opties zijn om je zelfvertrouwen te verbeteren.
maar omdat wij het als menszijnde tog wel erg ;lekker vinden om die ego zo nu en dan ff op te krikken, kleineren die anderen zo erg dat ze zich beter voelen.

jij zit hier nu duz maar mooi mee en er moet nu echt iets aan gedaan worden, want je hoeft dit van niemand te pikken

wat jij in je verleden deed om de boel op te lossen was denk ik vrij passief, je kan naar een leraar gaan emn het vertellen, als je dan wordt gepest krijgen de pesters straf en ben jij weer ff safe
ik denk niet dat je hiermee het probleem goed aanpakt.
jij moet ervoor zorgen dat je in gaat zien dat JIJ de superieure van het stel bent en zij met hun machtspelletje niet.

ik denk dat je je vooral moet bezighouden met de dingen die jou wel goed doen, gaat het "leergedeelte"wel lekker op school bv?
zo ja dit doe je toch maar mooi he!!

of realiseer dat jij het veel beter voor elkaar hebt als zij, jij zal hier sterk en zelfstandig van worden, zij zullen eindigen als zielige mislukkelingen, die 8er de reet van iemand anders aan lopen omdat ze zich nooit behoorlijk hebben kunen ontwikkelen

als je bedenkt dat jij veel meer voorsteld zal je zien dat je uitstraling verbeterd, als ze dan nog vervelend doen en je trekt er nog een ongeiintresseerde bek bij ook krijgen ze na een tijdje vanzelf door dat JIJ DE BAAS OVER JOU LEVEN BENT en zij je niet kunnen leiden

als je je sterk voelt, ben je het !!!

veel suc6 en liefs

merel

(haha tweetie-bird!!!!!!!!!!!!!!!, grrrrrrrrrrrrrrrrrr )
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 13-01-2004, 20:45
neteke
neteke is offline
Citaat:
RD schreef op 13-01-2004 @ 21:30:
Als je het durft is een stoot in het gezicht ECHT effectief hoor
Als ik eerlijk mag, al dat gepraat over dat je op hun gezicht moet slaan slaat nergens op.
Op dat moment kun je zo kwaad worden dat je op hun gezicht slaat maar weet dan wel da ge u er achteraf niet goed bij voelt en daarbij iedereen keert nog feller tegen u dan!!!

*Ik heb ook eens een jong tegen de grond geklopt en met een beeke meer tegenslag stond de politie voor mijn deur. Hoewel sommige me meer dan gelijk gaven voelde ik me er achteraf echt niet goed bij. Want normaal ben ik eerder van de pacifistische kant.*
Iemand op zijn Bakkes slaan is dus eerder af te raden
Met citaat reageren
Oud 13-01-2004, 20:47
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
gewoon een grote bek opentrekken dan ben je ervan af
als je dat niet doet is het je eigen schuld als je gepest word
er moet er 1 de zwakste zijn en dat ben jij in dit geval, zorg dat je daar weg komt.
succes
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 13-01-2004, 21:02
RD
Avatar van RD
RD is offline
Citaat:
neteke schreef op 13-01-2004 @ 21:45:
Als ik eerlijk mag, al dat gepraat over dat je op hun gezicht moet slaan slaat nergens op.
Op dat moment kun je zo kwaad worden dat je op hun gezicht slaat maar weet dan wel da ge u er achteraf niet goed bij voelt en daarbij iedereen keert nog feller tegen u dan!!!

*Ik heb ook eens een jong tegen de grond geklopt en met een beeke meer tegenslag stond de politie voor mijn deur. Hoewel sommige me meer dan gelijk gaven voelde ik me er achteraf echt niet goed bij. Want normaal ben ik eerder van de pacifistische kant.*
Iemand op zijn Bakkes slaan is dus eerder af te raden
Nou ik ben zelf ook geen voorstander van geweld (wie wel eigenlijk?), maar als je er echt veel last van hebt moet je je pacifistische principes opzij schuiven. Het probleem "uitpraten" lukt echt niet altijd.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2004, 21:03
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
je kunt iets zeggen als: "bijna grappig, but hey, blijf oefenen!" op de meest sarcastische toon die je hebt, of als ze je pesten heel hard dte schaterlachen, werkt ook goed. Of werp ze je meest medelijdende blik toe en besteed er verder geen aandacht aan
Zo heb ik me mijn jaren doorgesleept, tenminste, op het laatst dan.
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 19:11
Boy
Boy is offline
Nah, ik denk dat ik je kan helpen...Beetje toch

Ik moet jammer genoeg zeggend at ik vroeger ook zo was, niet ereg maar toch soms dingen zeggen die ik toen wel grappig vond en de rest ook, maar als ik daar over nadenk het voor die persoon niet zo leuk moet zijn, naar directuer gemoeten voor pesten ezo, maar was toen(12, begin 13) om te beseffen wat het betekent, nu voledig veranderdt en wat je moet doen....

Ik weet het niet goed....

Wat je misschien kunt doen als ze zoiets zeggen zo antwoorden van "Waarom zeg je dat, vind je jezelf grappig ofzo, vind je jezelf stoer?"

Dat is denk je nix maar zoiets heeft een impact....


Een niet echt denderende raar maar meer kan ik je echt neit zeggen

Ps: Je slaat je er wel door!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:23.