Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-01-2004, 14:36
multivitamine
multivitamine is offline
Keuzes maken doet iedereen en ook heeft men graag zelf alle touwtjes in handen maar het kan voorkomen dat het totaal anders loopt dan je zou willen en de controle kwijtraakt.
Dat heb ik dus met school de laatste tijd , ik ga vaak niet naar school... word op tijd wakker etc. alles normaal maar dan door onverklaarbare rede blokkeer ik en blijf thuis...
Loop ver voor op het schema en het gaat goed kortom er lijkt dus niets aan de hand, maar niets is minder waar en moet toch een verklaring voor zijn?
Zijn er meer mensen die er mee te maken hebben of hebben gehad en waar lag het toen aan ?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-01-2004, 14:40
Maarten
Avatar van Maarten
Maarten is offline
Jij hebt een probleem met iets wij kunnen het niet voor je uitpuzzelen. We kennen je niet, dus veel succes
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 14:43
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Uhm, ik heb dat een paar jaar gehad maar bij mij was er een oorzaak (depressief, kwam m'n bed überhaupt niet uit).
...Is er iets voor gevallen op school? Heb je geen aansluiting met je klas? Valt de opleiding tegen? Zit je niet lekker in je vel?
Het kan meerdere oorzaken hebben.. Ik denk dat jij de einge bent die daar achter kan komen...

Ik wens je iig heel veel succes!! Probeer niet te veel af te glijden.. Anders kom je straks op het punt dat je achter gaat lopen.. Het wordt dat nog moeilijker de draad op te pakken...
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 15:53
Verwijderd
Citaat:
multivitamine schreef op 15-01-2004 @ 15:36:
Zijn er meer mensen die er mee te maken hebben of hebben gehad en waar lag het toen aan ?
Je weet toch wat je denkt? Daaruit ontstaat een gevoel wat je niet prettig vindt. Dan trek je de conclusie dat school je geen prettig gevoel geeft en gaat niet naar school.

Citaat:
Loop ver voor op het schema en het gaat goed kortom er lijkt dus niets aan de hand, maar niets is minder waar en moet toch een verklaring voor zijn?
'Waarom zou ik naar school gaan, ik heb toch al alles af.' Zou een goede motivatie zijn.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 17:03
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Ach ja, ik begin om onverklaarbare reden maar niet aan het schoonmaakwerk hier in huis.
Goed, je zou zeggen: logisch, want schoonmaken is niet leuk. Maar het si helemaal niet zo erg. Het probleempunt is juist om mezelf ertoe te zetten neer te leggen wat ik aan het doen ben (meestal iets ontspannends) en eraan te beginnen. Dat lukt maar niet.
Misschien dat je je hierin herkent? Wel willen, maar je er maar niet toe kunnen zetten. En hoe langer je het uitstelt, hoe moeilijker het wordt.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 19:04
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
multivitamine schreef op 15-01-2004 @ 15:36:
Keuzes maken doet iedereen en ook heeft men graag zelf alle touwtjes in handen maar het kan voorkomen dat het totaal anders loopt dan je zou willen en de controle kwijtraakt.
Dat heb ik dus met school de laatste tijd , ik ga vaak niet naar school... word op tijd wakker etc. alles normaal maar dan door onverklaarbare rede blokkeer ik en blijf thuis...
Loop ver voor op het schema en het gaat goed kortom er lijkt dus niets aan de hand, maar niets is minder waar en moet toch een verklaring voor zijn?
Zijn er meer mensen die er mee te maken hebben of hebben gehad en waar lag het toen aan ?
Er is ook wel een verklaring voor. Ik kan je die niet geven maar het zou bijv. kunnen zijn dat het niveau op school te laag ligt of zo. Zulke dingen zijn ongelooflijk demotiverend. En als je toch al voor ligt, dan kan je het gevoel hebben dat naar school gaan geen zin heeft. (wat deels ook wel klopt, deels ook niet) Je zal voor jezelf uitmoeten zoeken waarom je 'weerstand' hebt tegen naar school gaan.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 19:34
esprit-chick
Avatar van esprit-chick
esprit-chick is offline
ik denk dat je idd nog niet genoeg over jezelf hebt verteld

heb je bv wel een bepaalde aanwezigheidsplicht?
of maakt het nix uit?
dat zou heel erg mee kunnen spelen

moet je ver reizen?
als dat het geval is kan het zijn dat je denkt, ik heb alles al lang af tiz ver duz laat maar gaan

ik denk toto nu toe dat het een combi is , ook met de al eerder genoemde dingen

je kunt jezelf het beste "ondervragen"over school
vind ik het er gezellig, heb ik er lol
is het meer dan alleen een interessante studie
dat soort dingen brengen vaak veel verheldering
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 20:38
Carlie
Carlie is offline
Het klinkt erg raar zoals je dat zegt, Ik heb er zelf nooit last van gehad. Maar je vind het waarschijnlijk echt heel erg om naar school te gaan, zo erg dat je liever niet komt en skipt!
Misschien ligt het wat dieper en moet je er met een psycholoog over praten, maar zoals ik jou verhaal lees zal ik als ik jou was eens met je mentor/vertrouwingspersoon iig iemand op school gaan praten. Die persoon kan je zo een beetje helpen op school. Als er echt een grote reden voor is, dan is het verstandig om professionele hulp te zoeken,

succes!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' ‎
Promillage
499 12-11-2007 18:22
Liefde & Relatie Beste vriend vindt mijn exvriendin leuk.
first eror
96 05-02-2007 13:11
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Anti amerikaans...
iceball
452 02-02-2006 17:21
Levensbeschouwing & Filosofie oorzaak voor wie je bent/wat je doet???
Hernuel Fan
51 03-09-2005 20:50
Verhalen & Gedichten Hersenlijke frustraties
Een Tweeling
8 14-10-2004 17:33
Levensbeschouwing & Filosofie De hemel als 'eindstation'?
wondersbestaan
151 23-03-2004 09:35


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:01.