Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-04-2002, 20:48
Airblast
Airblast is offline
Nu ik een tijdje dit forum volg is bij mij het idee ontstaan dat er meer door meisjes word gesneden dan door jongens, Het is maar een vermoede dus vertel me maar.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-04-2002, 21:11
wicce
Avatar van wicce
wicce is offline
misschien dat meisjes er meer voor durfen uit te komen. meisjes zijn denk ik zoiezo opener over hun zwakheden dan jongens. maar ik kan het ook fout hebben.
maar, ik denk dat het aan de persoonlijkheid ligt, hoe je je gevoelens uit. en dat hoeft niet perse te komen doordat je een jonge of een meisje bent. het heeft er waarschijnlijk wel invloed op.
__________________
~~ whoever saves one life, saves the world entire ~~
Met citaat reageren
Oud 02-04-2002, 21:15
lithium
lithium is offline
t ligt eraan hoe de jongen of het meisje in elkaar zit, t heeft verder niets met je geslacht te maken.

Ik ben een jongen en ik snijd me ook.
__________________
(gelukkig) getrouwd met paranoide ;)
Met citaat reageren
Oud 02-04-2002, 22:44
Mad^Athlete
Avatar van Mad^Athlete
Mad^Athlete is offline
Nee ik ben het er niet mee eens, persoonlijk ken ik meer jongens die snijden dan meisjes. En met die zelfde ervaring kan ik ook zeggen dat jongens sneller terug vallen in hun snij gedrag dan meiden.
__________________
*stuiter*
Met citaat reageren
Oud 02-04-2002, 22:49
de abt van sion
de abt van sion is offline
Snijden is meer iets voor aanstellers dan voor jongens en meisjes. Pak jezelf aan, ga lezen, doe iets. En laat die belachelijke gewoonten achterwege.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2002, 23:51
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
Snijden is meer iets voor aanstellers dan voor jongens en meisjes. Pak jezelf aan, ga lezen, doe iets. En laat die belachelijke gewoonten achterwege.
ZO GEMAKKELIJK GAAT DAT NIET!!!!!!!!

hellloooooooooooooo?!?!?! U ARE HURTING PEOLE HERE!!
__________________
Ik vertelde de psychiater dat ik stemmen hoorde. Hij zei mij dat ik goede oren had. - Herman Finkers
Met citaat reageren
Oud 02-04-2002, 23:56
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
Snijden is meer iets voor aanstellers dan voor jongens en meisjes. Pak jezelf aan, ga lezen, doe iets. En laat die belachelijke gewoonten achterwege.
Niet praten over zaken waar je je niet in hebt verdiept, meneer de amateur-psycholoog.
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 03-04-2002, 09:02
BlackMystery
Avatar van BlackMystery
BlackMystery is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
Snijden is meer iets voor aanstellers dan voor jongens en meisjes. Pak jezelf aan, ga lezen, doe iets. En laat die belachelijke gewoonten achterwege.
heb je ooit zelf gesneden?
Met citaat reageren
Oud 03-04-2002, 12:57
AtHell
Avatar van AtHell
AtHell is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Niet praten over zaken waar je je niet in hebt verdiept, meneer de amateur-psycholoog.

*mee eens*

denk dat het wel mee valt, let er persoonlijk niet zo op t zou kunne...

__________________
Subtiel
Met citaat reageren
Oud 03-04-2002, 13:37
Nena21
Avatar van Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
Snijden is meer iets voor aanstellers dan voor jongens en meisjes. Pak jezelf aan, ga lezen, doe iets. En laat die belachelijke gewoonten achterwege.
Houd jij nou eens je mond dicht zeikerd!
Wat doe je eigenlijk nog op psychologie?
Je helpt mensen echt niet op deze manier hoor!


Oh en ff on topic: ik zou het eigenlijk niet weten.
Ik ken niemand die zich snijd,tenminste niet dat ik weet,dus zou het niet kunnen zeggen.
Maar denk dat het niet ermee te maken heeft of je jongen/meisje bent,ligt aan de persoon zelf.Ieder mens gaat anders om met z'n emoties/problemen....
------------------
It started to rain.....Tears kept falling from the sky.....It did not stop the pain....

[Dit bericht is aangepast door Celesta (03-04-2002).]
Met citaat reageren
Oud 03-04-2002, 14:14
tacidvs
tacidvs is offline
/me heeft ook pas hier op het forum mensen opgemerkt die zeggen zichzelf te 'snijden'.
__________________
back in black and with a vengeance
Met citaat reageren
Oud 03-04-2002, 14:35
fr34k
fr34k is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Niet praten over zaken waar je je niet in hebt verdiept, meneer de amateur-psycholoog.
negeer hem of bewijs het tegendeel zou ik zeggen...
__________________
[img]http://www.liefhebbers.nl/images/sabrina1238/t1.jpg[/img]
Met citaat reageren
Oud 03-04-2002, 14:53
harrie the 5th
Avatar van harrie the 5th
harrie the 5th is offline
Ik heb 2 exen gehad met dit probleem... Op de een of andere manier doen ze het nu niet meer...?!?!
__________________
Fight to get peace is like fuck to get virginity.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2002, 14:54
fr34k
fr34k is offline
Citaat:
harrie the 5th schreef:
Ik heb 2 exen gehad met dit probleem... Op de een of andere manier doen ze het nu niet meer...?!?!
ze zijn eindelijk van je af
__________________
[img]http://www.liefhebbers.nl/images/sabrina1238/t1.jpg[/img]
Met citaat reageren
Oud 03-04-2002, 22:12
Mad^Athlete
Avatar van Mad^Athlete
Mad^Athlete is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
Snijden is meer iets voor aanstellers dan voor jongens en meisjes. Pak jezelf aan, ga lezen, doe iets. En laat die belachelijke gewoonten achterwege.
Het klopt dat het een belachelijke gewoonte is, geef ik toe. het is slecht, en niet echt gezond.
Maar als je op een gegeven moment pijn hebt, verdriet hebt en je kan het niet kwijt. Want je kan moeilijk 24 uur per dag afleiding zoeken en je hebt geen andere uit laat klep voor die pijn en dat verdriet of je kunt je op een moment dat het je heel hoog zit niet kwijt. Ja dan zoeken sommige een uitweg en gaan dan snijden.

En nee mensen die snijden zijn echt geen aanstellers, zij uiten hun emoties / gevoelens gewoon anders. En ja dat ze dat op een iet wat ongezonde en voor veel mensen vreemde manier doen . . .
__________________
*stuiter*
Met citaat reageren
Oud 03-04-2002, 22:38
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
fr34k schreef:


negeer hem of bewijs het tegendeel zou ik zeggen...
Precies. Zo denk ik er ook over. Alleen zou ik liever zien dat men - in plaats van zich te verliezen in emotionele reacties - nuchter en zakelijk het tegendeel zou bewijzen.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2002, 22:39
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
BlackMystery schreef:


heb je ooit zelf gesneden?
Nee, maar dat betekent niet dat ik er niet over zou kunnen meepraten.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2002, 08:26
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Maybe. Is wel zo dat er meer meiden/vrouwen depressief zijn dan mannen/jongens. Maar volgens mij zijn er in verhouding echt wel evenveel jongens als meiden die snijden. Of branden. Of dat soort *sorry*ongein*sorry*

Ik vind het best wel ongein eigenlijk. Tis helemaal niet nodig. Maar ik doe/deed (kweenie... niet echt meer de behoefte, maar tis te kort geleden om te zeggen dat ik het "deed") het ook...

zucht
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 04-04-2002, 15:58
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Evil-Cherry schreef:
Maar volgens mij zijn er in verhouding echt wel evenveel jongens als meiden die snijden. Of branden. Of dat soort *sorry*ongein*sorry*
Waaruit denk je dat op te maken? Het is overigens niet zo zal wel 'ns een bron zoeken. Naar verhouding doen meiden/vrouwen meer aan automutilatie dan jongens/mannen. Bron.
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 04-04-2002, 17:26
paco de taco
Avatar van paco de taco
paco de taco is offline
in de spits stond dat het grootste deel vrouw is..
__________________
no fun
Met citaat reageren
Oud 04-04-2002, 22:28
de abt van sion
de abt van sion is offline
Is depressiviteit bij vrouwen soms hormonaal bepaald? Zodat je zou kunnen spreken van een premature overgang?
Met citaat reageren
Oud 05-04-2002, 10:44
Verwijderd
Het zijn zeker wel veel meer meisjes dan jongens. Meisjes raken, als ze ongelukkig zijn, meer in een isolement en zoeken de schuld dan vaker bij zichzelf. Snijden is ook iets wat je alleen bij jezelf doet. Psychische problemen bij een jongen uiten zich vaak anders, door agressief of antisociaal gedrag enz. Dat is meer naar buiten gericht, terwijl het bij meisjes meer naar binnen is.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2002, 10:59
tacidvs
tacidvs is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:


Precies. Zo denk ik er ook over. Alleen zou ik liever zien dat men - in plaats van zich te verliezen in emotionele reacties - nuchter en zakelijk het tegendeel zou bewijzen.
Mag ik hierop aanmerken dat jij je mening ook niet beargumenteerd? Verbeter het forum, begin bij jezelf.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Asperger [autisme] of niet?
PapaRoach<3
48 03-02-2009 15:23
Films, TV & Radio ER Forum-versie
Keyser Saus
500 29-12-2003 11:30
Verhalen & Gedichten Dagboek Janne
Margriet
2 06-07-2003 19:33
Psychologie Steun aan Literatuur
kleinedraak
21 10-05-2003 18:50
Psychologie zwakte?
cha0s
51 14-12-2002 18:55
Psychologie Alles gaat helemaal goed, behalve twee dingen.
Eend
3 18-10-2002 17:06


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:51.