Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-06-2005, 14:03
Verwijderd


Je kent ze wel, de regisseurs van films als Blood Simple, Fargo, The Big Lebowski, Oh Brother, Where Art Thou?, Raising Arizona en Barton Fink.

Bijna overal lees of hoor je dat ze de hemel ingeprezen worden vanwege hun 'kunstwerken' (bijv. in de tv-gidsen of op imdb.com). Ik vraag me af wat hun films nou eigenlijk zo geweldig maakt. Ik vond eigenlijk alleen Fargo echt geweldig, maar de rest slechts gemiddeld. Soms leuke vondsten of verwijzingen, maar zeker geen meesterwerken...

Dus, bij deze open ik de discussie met als hoofdvraag:
"Wat maakt de Coen broers zo geweldig?"
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-06-2005, 14:07
Verwijderd
Ik heb 'Oh Brother, Where Art Thou?' niet helemaal gezien, maar wat ik zag, vond ik erg mooi. Visueel heel mooi. Dat trok me echt wel aan. Fargo heb ik helemaal gezien en vond ik gewoon erg goed, ik kan niet precies zeggen waarom. Een combinatie van dingen...
Met citaat reageren
Oud 21-06-2005, 15:14
Troopa
Avatar van Troopa
Troopa is offline
Ik snap ook niet waarom zij zo populair zijn, alleen Fargo was idd een goeie film maar ik vond The Big Lebowski and Oh Brother, Where Art Thou weinig aan.
__________________
Who laughs last, didn't get it
Met citaat reageren
Oud 21-06-2005, 15:33
hasseltboy
Avatar van hasseltboy
hasseltboy is offline
Ik ken zelfs iemand die zegt dat The Big Lebowski zijn leven heeft veranderd. Ik vond het zelf wel een aardige film, maar meer ook niet. Oh Brother, Where Art Thou? was erg prachtig, door alles eigenlijk, muziek en omgeving. Fargo was wel een goede film maar ik kan echt niet zeggen waarom.
__________________
Hasselt!|lid van Berlijn fanclub!|Gott mit uns
Met citaat reageren
Oud 21-06-2005, 15:41
Verwijderd
Tja, geen idee eigenlijk. Moet eerlijk bekennen dat ik Fargo niet al te geweldig vond, in ieder geval niet zoals hij door iedereen wordt aangeprezen. Oh brother, where art thou? is heel redelijk, de muziek, de setting, de parallelen naar de Odysee zijn erg leuk om te zien. En tja, the Big Lebowski, erm...hele aardige film maar om nou te zeggen dat het echt een must-see is nee. Ik zie dus ook niet zo waarom ze zo populair zijn, want ik vind geen van de films echt uitsteken van genialiteit ofzo, maar misschien moet ik ze daarvoor nog een keer zien.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2005, 15:42
hasseltboy
Avatar van hasseltboy
hasseltboy is offline
Zijn ze trouwens verliefd op John Goodman?
__________________
Hasselt!|lid van Berlijn fanclub!|Gott mit uns
Met citaat reageren
Oud 21-06-2005, 15:48
Tsasil
Avatar van Tsasil
Tsasil is offline
Volgens mij is het het soort humor dat je moet liggen. Ik vond bijvoorbeeld The Big Lebowski gaaf en Oh Brother, Where art Thou geweldig, puur om de droge humor die erin zit. Fargo vond ik niet eens zo geweldig (althans, hij staat me niet echt meer bij terwijl ik hem toch 2 keer heb gezien).
__________________
Johnny Tsunami is drunk
Met citaat reageren
Oud 21-06-2005, 15:54
Verwijderd
Ik vond 'The Man Who Wasn't There' nog wel leuk, 'Fargo' vond ik best tegenvallen en Miller's Crossing vond ik bijvoorbeeld afschuwelijk. Ik vind ze ook een beetje overrated. Het is niet echt mijn smaak, dus ik zou het niet weten wat hen zo bijzonder maakt.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2005, 16:02
Verwijderd
Citaat:
Tsasil schreef op 21-06-2005 @ 16:48 :
Volgens mij is het het soort humor dat je moet liggen.
Denk ook dat dat het voornaamste is.

Daarnaast weten ze toch ook in elke film een apart wereldje (originele) vreemde personages te creëeren zonder ongeloofwaardig over te komen. Ook is elke film echt totaal anders, hoewel je hun stijl wel kunt herkennen.

Fargo en The Big Lebowski vind ik beiden super, gevolgd door The Man Who Wasn't There. De rest kijkt ook heerlijk weg, ondanks dat die onderwerpen me niet per sé aanspreken. (heb echter vanaf The Man Who Wasn't There niks meer van ze gekeken, overigens)..
Met citaat reageren
Oud 21-06-2005, 16:03
Verwijderd
Citaat:
Elpida schreef op 21-06-2005 @ 16:54 :
Miller's Crossing vond ik bijvoorbeeld afschuwelijk.
!!?! Die is geweldig. Die shootout scene met Albert Finney alleen al.

Het is een combinatie van factoren, de vreemde humor is erg kenmerkend, de morele kwesties die te pas komen, de regie, de personages, het acteerwerk, etc. etc...
Nou heb ik hun laatste 2 films niet meer gezien, maar ik geloof dat dat ook de mindere zijn...
Met citaat reageren
Oud 21-06-2005, 17:16
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
De Coen-Brothers zijn geweldig? Okay.

Overigens vind ik The Big Lebowski de enige echte topfilm uit hun oeuvre.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2005, 19:15
IEMOW-KOR
Avatar van IEMOW-KOR
IEMOW-KOR is offline
The Big Lebowsky is echt geweldig.

De eerste keer dat ik Fargo zag vond ik hem niet echt leuk, maar de 2de keer viel alles op zn plaats.

Het ligt er inderdaad aan van welke humor je houdt.

Ik kwam niet meer bij in dat as moment van Big Lebowsky
__________________
Into The Eyes Of The Jackyl I Say Kaa-Boooom
Met citaat reageren
Oud 21-06-2005, 19:18
Rioto
ik vond fargo geen ruk aan , big lebowski vond ik geniaal
Met citaat reageren
Oud 21-06-2005, 19:41
Verwijderd
Citaat:
Dinalfos schreef op 21-06-2005 @ 18:16 :
De Coen-Brothers zijn geweldig? Okay.

Overigens vind ik The Big Lebowski de enige echte topfilm uit hun oeuvre.
Dat ze geweldig zijn is een stelling, niet mijn mening

Kun je ook toelichten waarom juist The Big Lebowski de enige topfilm is?

Zelfde geldt voor Maypole: licht toe, waarom vind je dat?

@ IEMOW-KOR: Dat as-moment was het enige echt lachwekkende moment van de film, vond ik.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2005, 19:49
Verwijderd
Citaat:
N00dles schreef op 21-06-2005 @ 20:41 :
@ IEMOW-KOR: Dat as-moment was het enige echt lachwekkende moment van de film, vond ik.
That's just, like, your opinion, man
Met citaat reageren
Oud 21-06-2005, 19:59
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
N00dles schreef op 21-06-2005 @ 20:41 :
Dat ze geweldig zijn is een stelling, niet mijn mening

Kun je ook toelichten waarom juist The Big Lebowski de enige topfilm is?

Zelfde geldt voor Maypole: licht toe, waarom vind je dat?

@ IEMOW-KOR: Dat as-moment was het enige echt lachwekkende moment van de film, vond ik.
Ik vond hem gewoon geniaal grappig(zowel subtiel als bombastisch) voor een film zonder een noemenswaardig verhaal. Jeff Bridges is bovendien geknipt voor een dergelijke rol.

De bijtende spot in Fargo werkt wel redelijk, maar gaat sneller vervelen. Verder vind ik het scenario, hoewel er meer plot in zit dan bij Lebowski, soms ronduit saai . Bovendien duurt de film te kort. McDormand speelt grandioos, maar ook zij kan de het geheel niet naar een hoger plan tillen. Het beste aan de film zijn nog wel de hersenloze geldwolven die dachten dat er ECHT een pakketje met geld begraven lag bij dat hek, zoals te horen is op de DVD
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2005, 20:01
Verwijderd
Citaat:
cyc schreef op 21-06-2005 @ 20:49 :
That's just, like, your opinion, man
Thank you for stating the obvious, dude.

Laatst gewijzigd op 21-06-2005 om 20:05.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2005, 20:19
nochtans
Avatar van nochtans
nochtans is offline
ik vond oh brother, where art thou goed en the big lebowski zelfs nog beter. alleen kan iemand mij uitleggen waarom fargo dan zo goed wordt gevonden? ik vond dat van een heel ander kaliber als de andere 2 die ik opnoemde
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 22-06-2005, 23:38
Verwijderd
Dat zijn ze, doordat The General uit The Lady Killers het geniaalste karakter van 2004 is.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2005, 10:40
Verwijderd
Ik vind Oh brother, where art thou geweldig
raising arizona heb ik lang lang lang geleden eens gezien, herinner ik me niet veel meer van. Wordt tijd om eens opnieuw te kijken Fargo vond ik niet zo geweldig als ik van velen had gehoord.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2005, 10:47
Hyperspeed
Avatar van Hyperspeed
Hyperspeed is offline
Citaat:
Pebbles schreef op 23-06-2005 @ 11:40 :
Ik vind Oh brother, where art thou geweldig
raising arizona heb ik lang lang lang geleden eens gezien, herinner ik me niet veel meer van. Wordt tijd om eens opnieuw te kijken Fargo vond ik niet zo geweldig als ik van velen had gehoord.
Dan heb je net je kans gemist want hij was twee dagen geleden op tv.

Ik denk dat Coen films voornamelijk goed zijn door de meest vreemde bijrollen sinds jaren. De karakters zijn daarom gewoon grappig, leuke bijrollen maken zelfs van Intolerable Cruelty een vermakende film (Weezy Joe )..

Kroon op hun werk vind ik The Big Lebowski, als er 1 film is waar ik altijd om kan blijven lachen is het die film wel (heeft me wel 2x kijken gekost voordat ik maar een beetje de humor eruit pikte, eerste keer vond ik hem zwaar ruk..)

Maar wat maakt de Coen bro's zo geweldig?

voor mij de vreemde, en altijd interessante, leuke bijrollen...


Jesus, Leonard Smalls, Norm Gunderson, Heinz, the Baron Krauss von Espy, Big Dan Teague, Mountain Girl

gewoon waar ik zo nu even opkom.. perfecte voorbeelden
__________________
What we're dealing with here, is a total lack of respect for the law
Met citaat reageren
Oud 23-06-2005, 10:50
Verwijderd
Citaat:
Hyperspeed schreef op 23-06-2005 @ 11:47 :
Dan heb je net je kans gemist want hij was twee dagen geleden op tv.

ja, ik kwam hem tegen met zappen
wist het helemaal niet, maar halverwege in een film vallen vind ik ook niks
Met citaat reageren
Oud 23-06-2005, 13:45
JanDeVries
Avatar van JanDeVries
JanDeVries is offline
Het feit dat ze elke film een andere kleur meegeven. Behalve dan misschien Fargo, maar die is ook van een ander genre. En Intolerable Cruelty, en dat was een klotefilm.
O brother is goudgeel, The Big Lebowski is roodachtig, The Ladykillers beigebruin en The Man who wasn't there zwartwit. Jep.
__________________
De huidarts vond het allemaal dermate logisch.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2005, 16:22
hasseltboy
Avatar van hasseltboy
hasseltboy is offline
The Man who wasn't there<333
__________________
Hasselt!|lid van Berlijn fanclub!|Gott mit uns
Met citaat reageren
Oud 23-06-2005, 16:32
Type
Avatar van Type
Type is offline
Oh Brother, Where Art Thou? had imo een heel frisse vorm van humor, een heel frisse manier van spelen... Het zat lekker in elkaar, was luchtig en toch serieus... Dat vond ik er mooi aan.

Barton Fink was en is gewoonweg geniaal, door de manier van doen ook weer, door de absurditeit denk ik, door het feit dat ik nog steeds niet snap waar de FUCK die film over gaat...

Fargo heb ik niet gezien, maar die ga ik dan ook nog maar eens kijken.
En The Big Lebowski is leuk om een keer zat en/of stoned te kijken, maar het is geen meesterwerk ofzo...
__________________
I'd like to meet the man who invented SEX and see what he's working on now
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-06-2005, 16:36
Rioto
Citaat:
N00dles schreef op 21-06-2005 @ 20:41 :
Dat ze geweldig zijn is een stelling, niet mijn mening

Kun je ook toelichten waarom juist The Big Lebowski de enige topfilm is?

Zelfde geldt voor Maypole: licht toe, waarom vind je dat?

@ IEMOW-KOR: Dat as-moment was het enige echt lachwekkende moment van de film, vond ik.
ok ok

Fargo vond ik saai , de personages vond ik niet boeiend dus de film deed me niks

Ik vond Big lebowksi geniaal door.. ''the dude en walter ''
Met citaat reageren
Oud 23-06-2005, 21:44
Verwijderd
Citaat:
RabidRabbit schreef op 23-06-2005 @ 14:45 :
Het feit dat ze elke film een andere kleur meegeven. Behalve dan misschien Fargo, maar die is ook van een ander genre. En Intolerable Cruelty, en dat was een klotefilm.
O brother is goudgeel, The Big Lebowski is roodachtig, The Ladykillers beigebruin en The Man who wasn't there zwartwit. Jep.
Fargo is wit met rood
Met citaat reageren
Oud 25-06-2005, 11:16
JanDeVries
Avatar van JanDeVries
JanDeVries is offline
Citaat:
N00dles schreef op 23-06-2005 @ 22:44 :
Fargo is wit met rood
Whatev Die heb ik ook nooit echt helemaal gezien.
__________________
De huidarts vond het allemaal dermate logisch.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Films, TV & Radio welke film heb je gezien?
DanielC
500 24-07-2010 10:40


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:33.