Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-06-2010, 16:52
bloempjeee
bloempjeee is offline
Hallo allemaal

Er zitten een paar jongens bij mij in de klas die constant vervelende grapjes over mij maken van dat ik niet deug. Nu zit mijn vriend in dezelfde klas als ik en hij zegt hier niks over. Hierdoor voel ik mezelf in de steek gelaten.

Nu is mijn vraag of ik recht heb om boos te worden op hem?

groetjes
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-06-2010, 17:05
xx-Joyce-xx
xx-Joyce-xx is offline
je kan hier wel boos over worden,
maar is het misschien niet veel beter om er gewoon iets van te zeggen tegen je vriend.
misschien iets van ik zou het wel fijn vinden als je voor me op zou komen als ze weer van die vervelende grapjes maken.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2010, 22:22
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Je kan het best voor jezelf op leren komen, anders ben je nogal afhankelijk van anderen en ben je de sjaak als die ander er niet is. Je kunt wel tegen je vriend zeggen dat je liever hebt dat hij jou een beetje helpt met tegen ze in gaan en voor jezelf opkomen, maar ik zou niet boos worden. Als je gepest wordt vind ik het persoonlijk jouw eigen verantwoordelijkheid om voor jezelf op te komen. Als iemand je daarbij steunt is dat zeker wel goed maar de ander niet echt een verplichting. (Al kan ik me goed voorstellen dat je je boos voelt over dat hij je ook niet echt lijkt te steunen, met name in zo'n situatie als je je aangevallen voelt en je niet verdedigd wordt.)
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Met citaat reageren
Oud 22-06-2010, 08:36
SiemdeCyper
Avatar van SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Zou je niet gewoon een sneer maken naar degenen die je voor gek zetten?
Met citaat reageren
Oud 22-06-2010, 08:56
Verwijderd
Boos worden is geen besluit dat je neemt. Als je boos bent, dan ben je dat al. Als je nu niet boos bent, dan slaat het nergens op om jezelf boos te gaan zitten maken.
Je kunt natuurlijk ook gewoon zeggen "he ik vind het vervelend dat je niets zegt als die jongens naar doen en daardoor voel ik me in de steek gelaten". En daar zegt hij dan iets op terug, bijvoorbeeld "wat wil je dat ik doe dan" en dan zeg jij weer iets terug, bijvoorbeeld "ik wil dat je het voor me opneemt", en dan zegt hij weer iets, bijvoorbeeld "is goed zal ik volgende keer doen" of misschien wel "hmm maar je kunt dat zelf wel", en daar zeg jij dan ook weer iets op terug. Een gesprek, noemen ze dat.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2010, 11:14
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Nee, ik denk dat je vriendje verwacht dat je zelf een ruggegraat hebt.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2010, 13:16
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Ik denk dat je vriendje slimmer is dan jij en weet dat moeilijk doen de situatie alleen maar verergert. Negeren lijkt me de beste optie.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2010, 14:22
Scoot
Avatar van Scoot
Scoot is offline
Citaat:
Ik denk dat je vriendje slimmer is dan jij en weet dat moeilijk doen de situatie alleen maar verergert. Negeren lijkt me de beste optie.
Dat ligt maar aan de situatie hoor. Je hoeft niet alles te pikken.

Maar de hamvraag in dit probleem is: Waarom zeggen die jongens dat? Immers, als je lelijk bent, en ze zeggen dat je lelijk bent... is het duidelijk waar het aan ligt. Maar waarom zou je niet deugen?
Met citaat reageren
Oud 23-06-2010, 09:14
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Wat scoot zegt, negeren is absoluut niet altijd de beste optie. Dat daagt ze ook alleen maar uit om verder te gaan en je spullen af te pakken (ervaring mee) en dergelijke. Ook is er een verschil tussen niks terugzeggen en werkelijk niet reageren. Als jij het vervelend vind dat ze zo tegen je doen spreekt dat uit je gezicht en je lichaamstaal. Misschien wordt je wel rood. Wat je je moet bedenken is dat zíj de sneue types zijn omdat zij het nodig vinden iemand anders de grond in proberen te boren. Dat is zielig voor ze en zij zijn onzeker. Jij hebt de mogelijkheid om sterk in je schoenen te gaan door ze recht aan de kijken en te zeggen, 'Haha, ja, dat zal wel. /care.' Het is belangrijk dat je ook echt /cared over wat zij van je denken en tegen je zeggen. Geplastificeerd raken voor hun mening! Niet serieus nemen wat ze zeggen, niet eens luisteren! Zie het als een slechte grap die ze maken, jij staat boven hen!

Worked for me.
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Met citaat reageren
Oud 23-06-2010, 11:41
Scoot
Avatar van Scoot
Scoot is offline
Citaat:
Wat scoot zegt, negeren is absoluut niet altijd de beste optie. Dat daagt ze ook alleen maar uit om verder te gaan en je spullen af te pakken (ervaring mee) en dergelijke. Ook is er een verschil tussen niks terugzeggen en werkelijk niet reageren. Als jij het vervelend vind dat ze zo tegen je doen spreekt dat uit je gezicht en je lichaamstaal. Misschien wordt je wel rood. Wat je je moet bedenken is dat zíj de sneue types zijn omdat zij het nodig vinden iemand anders de grond in proberen te boren. Dat is zielig voor ze en zij zijn onzeker. Jij hebt de mogelijkheid om sterk in je schoenen te gaan door ze recht aan de kijken en te zeggen, 'Haha, ja, dat zal wel. /care.' Het is belangrijk dat je ook echt /cared over wat zij van je denken en tegen je zeggen. Geplastificeerd raken voor hun mening! Niet serieus nemen wat ze zeggen, niet eens luisteren! Zie het als een slechte grap die ze maken, jij staat boven hen!

Worked for me.
Wooh, go cherry! Mooi gezegd.

Wat je ook ziet in van die macho-jongetjes groepjes, is dat het vaak niet de 'leider' is die anderen pest, maar juist de meelopers. Die proberen immers indruk te maken op hun grote leider. Sterke, zelfverzekerde mensen hebben het niet nodig om te pesten.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Wat doen als je vriend/innnetje iemand zoent
Verwijderd
21 08-03-2011 18:02
Psychologie Andere dingen zijn altijd erger
devilcat
25 15-08-2005 03:07
Liefde & Relatie Is dit terecht?
Mother Earth
19 08-04-2004 20:24
Levensbeschouwing & Filosofie )) overtuigen Islaam (nu serieus)
Sweet_Hadar
67 08-11-2003 16:06
Verhalen & Gedichten op zoek naar onderwerpen!
Snippie
14 08-01-2003 17:07
ARTistiek verhaal: Laat het niet voor niets zijn...
Kupu
17 03-08-2001 23:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:57.