Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-08-2002, 20:55
Tha White Eagle
Tha White Eagle is offline
ok, ik kom dit forum binnen lopen. Yoooh, wat een problemen lees ik hier. Problemen met talloze exen (bijelkaar van alle topics), Vriendjes die even op vakantie zijn en het meisje bijna niet meer kan leven zonder een berichtje van hem. Problemen over niet kunnen zoenen. Hoe moet dat dan? Toch gewoon die tong in die bek steken.

Ik word hier bijna depri van. Ik wil bijna wel altijd vrijgezel wezen. Maar ja........ dan is het tegenwoordig zo raar dat je op je 20e nog nooit gezoend heb. Niet iedereen is zo...... maar je hebt wel veel van die types tegenwoordig (PLEASE, voel je nou niet aangesproken.)

Als ik dit forum lees, denk ik: "Man, wees blij dat je iemand heb. Ik heb nooit iemand gehad." Wat is dan erger? Een gebroken hart of een leeg hart" (om het zo maar te noemen)

NEE! Ik ben geen depri jochie. NEE! ik heb geen hekel aan deze wereld. Integendeel. Maar onder liefde en relatie versta ik nog meer dan dingen dan exen en niet kunnen zoenen.

pfff, dat moest er effe uit. Dank u.
__________________
--[Virtual Design]-- Digital photography and design
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-08-2002, 20:57
Ingrid3
Ingrid3 is offline
Sow!! Jij hebt gesproke!
Ik ben der stil van..
Met citaat reageren
Oud 15-08-2002, 20:58
simple creed
Avatar van simple creed
simple creed is offline
eerst is een leeg gevoel erg...

maar als je eenmaal dat gevoel niet meer hebt dan is een gebroken hart minstens zo erg...

ik bedoel het doet echt pijn.... als je de ene dag nog zo gelukkig bent met diegene en de volgende dag is alles weg.....
Met citaat reageren
Oud 15-08-2002, 20:59
Ingrid3
Ingrid3 is offline
dat doet zekerss pijn jah.. maar da kan je toch ook zelf oplosse?
mense hier kunne met je meeleve maar kunne der nix aan verandere..
Met citaat reageren
Oud 15-08-2002, 21:04
Tha White Eagle
Tha White Eagle is offline
als je in een discotheek komt en iedereen zit met elkaar te kleffen, zit je maar daar...... mjah........... niemand loopt naar je toe. Daar zit je dan.

Ik wil niet zeggen dat dat bij mij zo is, maar dat doet ook aardig pijn. Iedereen om je heen gaat met elkaar, zeg maar. En daar zit je dan........... leuk!

Als geboken hart meer pijn doet, dan blijf ik maar vrijgezel.

Maar het is ook bagger als je in de kroeg zit en je vrienden spreken over verkering en meisjes enz............ je bent gewoon gvd gelijk stil. Tja wat moet ik zeggen ............ "ander onderwerp maar. Ober, mag ik nog een Alfa? Dank je." Zo ga ik over op het onderwerp bier!
__________________
--[Virtual Design]-- Digital photography and design
Met citaat reageren
Oud 15-08-2002, 21:10
Ingrid3
Ingrid3 is offline
je zegt da ut nie zo bij jou is da je daar dan zit..
hoe kun je dan wete da da aardig pijn doet??
Met citaat reageren
Oud 15-08-2002, 21:14
Tha White Eagle
Tha White Eagle is offline
omdat ik het zie in de ogen van anderen waar het wel zo is. Ik kom anders nooit in discotheken. (Die zuigen toch)

Ga nou niet diepzinnig en persoonlijk naar mij doen. Niet hier.
__________________
--[Virtual Design]-- Digital photography and design
Met citaat reageren
Oud 15-08-2002, 21:16
Ingrid3
Ingrid3 is offline
aight! wat jij wil.. it's your day boy!

maar ffkes btw: disco's zuige zekerss nie!!
Met citaat reageren
Oud 15-08-2002, 21:20
ABrules
Avatar van ABrules
ABrules is offline
Better to have loved and lost, then to never have loved at all...
Met citaat reageren
Oud 15-08-2002, 21:37
PardonMe
Avatar van PardonMe
PardonMe is offline
Citaat:
Tha White Eagle schreef:

NEE! Ik ben geen depri jochie. NEE! ik heb geen hekel aan deze wereld. Integendeel. Maar onder liefde en relatie versta ik nog meer dan dingen dan exen en niet kunnen zoenen.

pfff, dat moest er effe uit. Dank u.
ik vind dat je in dat laatste volkomen gelijk hebt ja..
liefde en relatie heeft niet alleen betrekking op vriendjes/vriendinnen.. maar ook op je andere vrienden en je familie.. desnoods een huisdier of wat dan ook..

maar blijkbaar hebben mensen daar minder problemen mee dan met hun geliefden (vandaar dus de topics van mensen die hulp zoeken)

Maar als je vragen/problemen/stellingen/iets anders hebt.. tja vuur het maar af zou ik zeggen...?

Maar tis waar je hebt gelijk in wat je zegt.. niet dat niemand nou meer een topic mag openen over hun vriendje of vriendinnetje hoor mjah vragen over ander soort vriendschappen mogen ook
__________________
•·.·´¯`·.·• Dat je de werkelijkheid niet uit het oog moet verliezen zegt al dat hij niet helemaal te vertrouwen is... •·.·´¯`·.·•
Met citaat reageren
Oud 15-08-2002, 21:44
PardonMe
Avatar van PardonMe
PardonMe is offline
ennuh wat er erger is; een gebroken hart of een leeg hart..

Ik heb geen van beiden op het moment.. dus kan ik niet echt zeggen..
maar bij beiden mis je iets denk ik en dat is heel jammer.. Bij een gebroken hart heb je het intens gevoeld en moet je daarna zonder, je weet wat je mist.. ==> doet pijn
Bij een leeg hart, heb je het niet gevoeld en weet je ook niet precies wat je mist, maar je verlangt er wel naar.. ==> doet ook pijn
Dus tja wat nou erger is en welk nou het meerst pijn doet weet ik niet..

*Eefs Visie*
__________________
•·.·´¯`·.·• Dat je de werkelijkheid niet uit het oog moet verliezen zegt al dat hij niet helemaal te vertrouwen is... •·.·´¯`·.·•

Laatst gewijzigd op 15-08-2002 om 21:54.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2002, 21:47
@pie
@pie is offline
ik nam dit topic serieus tot aan deze regel:

Citaat:
Tha White Eagle schreef:
Ober, mag ik nog een Alfa?


enniewee: ik ben een voorbeeld van wat je beschrijft maar ik zeg liever: 'ik ben 20 en ik heb nog nooit een vriendin gehad' dan 'ik was op mn 13e ontmaagd en heb al 4 kinderen laten aborteren bij een ex van me'

dus je stelling klopt in mijn geval, al zullen er vast mensen zijn die daar anders over denken
__________________
If you don't like me, ignore me (I know I will :))
Met citaat reageren
Oud 15-08-2002, 21:53
Mr. Jones
Mr. Jones is offline
Citaat:
ABrules schreef:
Better to have loved and lost, then to never have loved at all...
daar zit wel wat in ja... k zou willen dat ik nu met een nog diepzinniger, nog universeler en tegelijkertijd genuanceerder zinnetje zou kunnen komen. Maar ja, ben geen dichter en tis al laat.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2002, 22:00
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
Gebroken hart is erger, want dan weet je wat je verloren hebt.

Ripper
__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Met citaat reageren
Oud 15-08-2002, 22:24
Verwijderd
Citaat:
Tha White Eagle schreef:
ok, ik kom dit forum binnen lopen. Yoooh, wat een problemen lees ik hier. Problemen met talloze exen (bijelkaar van alle topics), Vriendjes die even op vakantie zijn en het meisje bijna niet meer kan leven zonder een berichtje van hem. Problemen over niet kunnen zoenen. Hoe moet dat dan? Toch gewoon die tong in die bek steken.


Het is logisch dat je niet weet hoe iets moet als je het nog nooit hebt gedaan.. Tja niet iedereen is zo fantastisch als jij hè? Niet iedereen weet zo goed als jij dat zoenen alleen maar gaat om het 'tong in elkaars bek steken'.

Citaat:
Ik word hier bijna depri van. Ik wil bijna wel altijd vrijgezel wezen. Maar ja........ dan is het tegenwoordig zo raar dat je op je 20e nog nooit gezoend heb. Niet iedereen is zo...... maar je hebt wel veel van die types tegenwoordig (PLEASE, voel je nou niet aangesproken.)


Het gaat op dat moment niet zozeer om het 'op je twintigste niet gezoend hebben' maar om de onzerkerheid of dit wel klopt. Maar dat is vast niet te bergrijpen hè? Daarbij: zoiets wordt er door de omgeving ingestouwd bij iemand, dus zo'n vertekend beeld kun je diegene zelf niet kwalijk nemen!

Citaat:
Als ik dit forum lees, denk ik: "Man, wees blij dat je iemand heb. Ik heb nooit iemand gehad." Wat is dan erger? Een gebroken hart of een leeg hart" (om het zo maar te noemen)


Ten eerste: Iets met iemand hebben is leuk, totdat alles foutgaat.
-vreemdgaan
-problemen met ouders
-problemen met exen
-problemen met verwachtingen
-enzovoorts

Dus het is heel moeilijk om in zo'n situatie blij te zijn. En daarbij komt: Als je problemen hebt in je relatie wil dat niet zeggen dat je niet blij bent dat je iemand hebt. Zoiets wil zeggen dat het op een bepaald punt niet lekker loopt.

En wat is er erger? Ligt eraan in welke positie je staat. Als je al je hele leven alleen bent is een leeg hart erger, ook omdat je je gewoon niet voor kan stellen wat andere mensen aan het zeuren zijn. Maar als je een gebroken hart hebt zul je soms wel denken dat je beter nooit van iemand had kunnen houden. Dus het ligt aan de persoon, en aan de situatie. En daarbij komt nog dat niet iedereen die alleen is vindt dat ie een leeg hart heeft want er bestaat ook nog zoiets als vriendschap enzow.

Citaat:
NEE! Ik ben geen depri jochie. NEE! ik heb geen hekel aan deze wereld. Integendeel. Maar onder liefde en relatie versta ik nog meer dan dingen dan exen en niet kunnen zoenen.

pfff, dat moest er effe uit. Dank u.
Ja, dankjewel dat dit er allemaal uitmoest. En ik geef je gelijk dat relaties uit meer bestaat dan uit exen en niet kunnen zoenen, maar dat zijn wel onderdelen die met relaties te maken hebben. En dit is nou eenmaal een forum waarop over dingen gepraat kan worden en over het algemeen zijn dat alleen maar negatieve dingen, want over positieve dingen kun je alleen maar mededelingen doen en daar kan niemand iets mee...

En als je nou eens uit je doppen kijkt zie je dat er genoeg topics zijn over andere dingen dan exen en niet kunnen zoenen.

Sorry ik vind dit een loze topic want jij zegt wel dat wij niet zo moeten zeuren, maar eigenlijk ben je gewoon aan het vertellen dat jij het veel erger en moeilijker hebt dan wij, omdat jij dan toevallig nog nooit een relatie hebt gehad.

Sorry, no offence, maar jij bent degene die zeurt..

Laatst gewijzigd op 15-08-2002 om 22:29.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2002, 22:55
Verwijderd
Leeg hart vind ik erger.

Tuurlijk gaat iedereen wel eens door pijn .. maar vergeet daarbij niet dat het met vallen en opstaan gebeurt. Mensen die liefde gekend hebben, voelden zich iig wel gelukkig .. ze weten inmiddels dan ook dat ze niet alleen zullen blijven; er is een stuk zelfvertrouwen bijgekomen .. ook al zijn de gevolgen van het uitmaken e.d. duidelijk aanwezig, ik vind het nog steeds een betere situatie dan nog nooit liefde gekend te hebben. Althans, dat lijkt me zo.

Ik sta namelijk aan de andere kant, voorlopig nog althans. Officieel heb ik nog nooit een relatie gehad en ik kan ook niet met zekerheid zeggen dat iemand mij ooit echt leuk / aantrekkelijk gevonden heeft.

Dan zie ik hier wel de pijn die mensen voelen en al hun probleempjes .. en ik reageer er braaf op en probeer ze advies te geven, maar ergens van binnen ben ik erg verbitterd.

Vooral wanneer mensen schrijven dat als het uitgaat met hun partner het leven geen zin meer heeft, is dat voor mij altijd een doorn in het oog.

Hoe het leven is, in alle aspecten, hangt enkel van je perspectief af. Je moet met jezelf kunnen leven wil je op lange termijn succesvol zijn in het leven.

Als jij in de spiegel kunt kijken en van jezelf weet dat het allemaal wel in orde komt; dat je voor jezelf kunt zorgen en ook weet dat je in de toekomst weer iemand anders zal vinden, dan is het allemaal niet zo desastreus. Het blijft kut als het uitgaat, maar meer niet.

Voor mij is het voorlopig zo dat ik diep van binnen met een bittere leegte rondloop. En wanneer ik een meisje leuk vind, dan gaan er talloze gedachten door mijn hoofd of ze mij wel moet .. wat dingen er niet bepaald beter op maakt.

Anderzijds ben ik niet super depressief. Mijn leven op zich heb ik wel in orde .. het gaat goed met mijn studie en werk, heb geen geldproblemen en met mijn familie en collega's kan ik het redelijk tot goed vinden.

Ik weet haast wel zeker dat wanneer ik mijn eerste relatie achter de rug heb, ik anders tegen mezelf aan zal kijken; wetend dat ik iemand ben en er meiden zijn die mij leuk vinden zoals ik ben
Met citaat reageren
Oud 16-08-2002, 00:15
Verwijderd
Citaat:
******** schreef:
Leeg hart vind ik erger.



Ik weet haast wel zeker dat wanneer ik mijn eerste relatie achter de rug heb, ik anders tegen mezelf aan zal kijken; wetend dat ik iemand ben en er meiden zijn die mij leuk vinden zoals ik ben
Ik weet nu al zeker dat er al zulke meiden zijn geweest die jou al eens leuk hebben gevonden om wie je bent, echt waar.

Maar even over dat zoenen he, ik ben dus de topic starter maar ik zeur niet hoor, wou gewoon de mening horen er is ook niks mis met het zoenen tussen mij en mijn vriendin, maar wil je echt leuk zoenen dan is het toch iets meer dan alleen je tong erin, maar moeilijk? nee hoor een kind kan de was doen.

Ik denk dat een gebroken hart meer leed geeft, heel wat meer, je bent er echt kapot van echte pijn heb jij.
Een leeg hart? tja als je uitgaat of je ziet in de stad dan denk je vast, hmm dat wil ik ook maar doet dat dan zo pijn? Het is voor mij NU moeilijk voor te stellen maar pijn, tja geloof je wel hoor.

Maar jullie hechten nu al te veel waarde aan de relatie als je nu al denkt met uitgaan ahh ik heb niemand. Ja ik heb ook relaties gehad maar ben ook zo een paar maanden alleen geweest en zo erg is het toch ook niet, uitgaan wordt er overgens niet veel leuker op maar anders, met je vrienden is het toch ook heel leuk?

Trouwens als je er nu ( ik denk dat je er te veel waarde aan hecht maar ook te veel mee bezig bent, tot gevolg straks nog wanhopig word en heel onzeker word van een relatie ) zoveel mee bezig bent kan je vriendin het straks niet waar maken.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2002, 00:45
Kazanka
Avatar van Kazanka
Kazanka is offline
Gebroken hart is erger op korte termijn. Leeg hart erger op lange termijn
__________________
IN HET SPROOKJESBOS IS HET OOK WELEENS HOMMELUS !! Arthur Schopenhauer is geniaal.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 16-08-2002, 06:58
Verwijderd
Citaat:
Syphon schreef:
Ik weet nu al zeker dat er al zulke meiden zijn geweest die jou al eens leuk hebben gevonden om wie je bent, echt waar.
Tsja, maar ik kan het moeilijk geloven. Dit heeft ermee te maken dat ik vroeger, toen ik 14/15 was, helemaal afgestoten werd door meisjes.

Tuurlijk, ik was toen anders .. maar toch ben ik er terughoudend door geworden, waar ik maar heel moeilijk vanaf kom.

Ik ben zelfs al zo ver heen dat wanneer een meisje zegt mij leuk te vinden, dat ik dit niet gelijk geloof .. het lijkt dan zo onrealistisch.

Nu 'weet' ik zelf wel dat het eigenlijk onzin is, maar dat gevoel blijft me voortdurend bij.

Citaat:
Ik denk dat een gebroken hart meer leed geeft, heel wat meer, je bent er echt kapot van echte pijn heb jij.
Een leeg hart? tja als je uitgaat of je ziet in de stad dan denk je vast, hmm dat wil ik ook maar doet dat dan zo pijn? Het is voor mij NU moeilijk voor te stellen maar pijn, tja geloof je wel hoor.
Mjah, het gaat bij mij ook verder dan dat. Ik voel vaak genoeg 'echte pijn' waardoor ik soms niet eens uitgaan kan.

Ergens diep van binnen heb ik altijd nog het gevoel geen cent waard te zijn als persoon. Het stomme is dat ik er rationeel wel boven sta, maar op het moment dat ik er iets aan wil doen, is het gevoel soms zo sterk dat ik alleen nog maar in mijn kamer wegkruipen kan.

Ik ben dus voortdurend in gevecht met mezelf en al helemaal als ik een leuk meisje zie. Ik probeer dan alles te verbergen; aardig en vrolijk te doen, terwijl ik me in de tussentijd verrot voel.

Als ik dan toch uitga of gewoon naar de stad ga om te winkelen oid en ik zie al die stelletjes, dan gaat er heel wat meer door mijn hoofd dan alleen "bah, dat wil ik ook" .. het is meer zelfverwijtend.

Citaat:
Trouwens als je er nu ( ik denk dat je er te veel waarde aan hecht maar ook te veel mee bezig bent, tot gevolg straks nog wanhopig word en heel onzeker word van een relatie ) zoveel mee bezig bent kan je vriendin het straks niet waar maken.
Hmm, zo erg ben ik er ook niet mee bezig. Het is gewoon iets dat om de zoveel tijd opdoemt en mij de grond in boort. Ik heb er dus, als met zoveel dingen, niet ALTIJD last van *is ingewikkelder dan goed voor hem is*

Op het moment dat ik een vriendin heb, doe ik mijn uiterste best haar niet te belasten met mijn emotionele en psychische bagage. Daar heeft ze namelijk niets aan en het zal haar ook alleen maar afstoten.

Om even een analogie te maken, ik lees momenteel het boek The Horse Whisperer : je kunt me eigenlijk vergelijken met een wild paard. Door de eeuwen heen ben ik opgejaagd en daardoor schuw voor nader contact met mensen en erg op mezelf. Wanneer nu echter toch een mens de toenadering zoekt en mij liefdevol en kalm benadert, in plaats van mij op te jagen, dan zal het diegene waarschijnlijk toch lukken mij te berijden.

Of kortom: ik moet er vertrouwen in krijgen. In het begin zal ik het er zelf inderdaad best moeilijk mee hebben; mijn vriendin maar moeilijk kunnen vertrouwen, dit voor zover mogelijk echter niet tonen. Ik wil haar immers niet kwijt. Naarmate de relatie vordert, zal dit wantrouwen logischerwijs afnemen.

Dit omdat bepaalde dingen rationeel gezien logisch zijn binnen een relatie. Je ziet vanzelf hoe ze met je omgaat; of ze soms spontaan zelf initiatief neemt, of juist niet. Allerlei kleine dingen die zich ophopen. Dingen die je juist wel of juist geen vertrouwen geven.

Is de liefde van haar kant echt, dan komt het vanzelf goed dus.

1 ding waar ik altijd gek van word, is wel dat meisjes willen dat je 'eerlijk' bent en helemaal jezelf bent. Ik weet nooit hoe ik dat precies aan moet pakken :/ Mijn vertoning is meestal opgepoetst als het ware; het heeft weinig zin te vertellen hoeveel twijfels ik heb en hoe rot ik me voel immers..

Maar goed, genoeg over mij

Laatst gewijzigd op 16-08-2002 om 07:03.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2002, 09:41
Verwijderd
Ik hmm wel goed stukje tekst

Maar denk wel dat je beter eerlijk kan/moet zijn in een relatie of tegen je vriendin, ja natuurlijk niet al naar een week.
Maar hier krijg je gegarandeerd ruzie over met je vriendin en vroeg of laat komt het er toch uit, heel misschien moet je het van te voren al zeggen, dan weet je vriendin waar ze aan begint.
Jullie kunnen dan samen werken aan het vertrouwen, dat is toch mooi vooral als het succesvol is, veel succes nog meer vragen?
ze zijn altijd welkom.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2002, 09:58
Evito
Avatar van Evito
Evito is offline
Een leeg gevoel is iets waar je voor kiest hoor.
Ik heb ook nog nooit iemand gehad, maar ik voel me niet leeg. Ik voel me des te voller. Zo vol dat een ander mij enkel leger zou kunnen maken.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2002, 09:59
miss_sunshinegirl
miss_sunshinegirl is offline
Mij lijkt een leeg hart soms ook wel makkelijk want wat niet wat niet deert. Je weet niet wat je mist maar aan de andere kant, je kan je ook ontzettend lonely voelen als je niemand hebt.

Ik vind een vriendje hebben altijd super! Gewoon gezellig samen dingen doen, op de bank tegen 'm aankruipen, cadeautjes geven, intimiteit enzo. Maar ja... deze week heb ik weer een gebroken hart gevoel meegemaakt en da's dan niet leuk! Maar je komt er wel weer overheen! Heel veel verschil merk ik nu niet, alleen die dingen die ik hiervoor opnoemde en gewoon contact enzo.
__________________
a.k.a. Roze Lila
Met citaat reageren
Oud 16-08-2002, 12:25
Sithan
Sithan is offline
Iets verliezen vind ik erger dan iets nooit hebben gehad...
__________________
Twee gekken die zeiden: "Wij 3-en, zijn alle 4 een soort van genieën"- spreek wartaal, doe raar - Iets geks geen bezwaar - Geniale fantasmagorieën -
Met citaat reageren
Oud 16-08-2002, 14:01
lady_x
Avatar van lady_x
lady_x is offline
Citaat:
Sithan schreef:
Iets verliezen vind ik erger dan iets nooit hebben gehad...
Ja, vind ik ook, als je iets nooit hebt gehad kan je niet echt weten hoe het anders is, kan je moeilijker iets missen.
Hoewel ik me wel kan inbeelden dat 'geen liefde krijgen op lange termijn' best pijnlijk is ja.
__________________
www.devizu.com
Met citaat reageren
Oud 16-08-2002, 14:30
Verwijderd
Citaat:
******** schreef:




dan zal het diegene waarschijnlijk toch lukken mij te berijden.


leuk woordgebruik ********

Het is zeker zo dat liefde & relatie meer inhoud dan problemen, exen, zoenen en al die dingen. Maar over de negatieve dingen, de dingen die niet goed gaan, heb je vaker advies nodig. Er zijn ook zat topics met adviezen gevraagd over leuke dingen, hoe men hun vriend of vriendin kan verrassen. Of topics van mensen die zich zorgen maken over vrienden en vriendinnen, waar ze neits mee hebben en dergelijke dingen.

Bovendien.. Als je bepaalde topics mist, kun je die zelf openen. Daarbij, mensen openen hier topics.. maar dat dat ene topic daar staat, betekent niet dat dat wat daarin beschreven staat wordt gezien als het belangrijkste en dergelijke.

Over leeg of gebroken hart. Die dingen vallen gewoon niet te vergelijken, het is allebei pijnlijk, maar op een andere manier. Bovendien tellen omstandigheden altijd heel erg mee. Een leeg hart kan heel erg zijn omdat je naar iets verlangt, maar het idee hebt dit niet te kunnen hebben, maar om je heen wel ziet dat iedereen dit heeft. Je hoort bovendien heel vele positieve dingen, dit zou jij ook wel eens mee willen maken. Die dingen bij elkaar, maken dat het heel erg pijnlijk kan zijn. Hoe langer het duurt hoe pijnlijker. Overigens ben ik van mening dat geen relatie of vriendin hebben geen leeg hart betekent, maar een leegte. Je kunt familieleden en vrienden namelijk net zo zeer liefhebben. Zo voel ik ook dat ik nog een lege plek heb zitten waar ooit de liefde voor mn kinderen zal zitten.

Met een gebroken hart, kan dit traumatische gevolgen hebben. Als het bijv. gebeurt is doordat de ander je heel slecht heeft behandeld of is vreemdgegaan en dergelijke, kan dit je ontzettend beïnvloeden in je houding de rest van je leven. Dus is het niet alleen tijdelijke pijn, maar heeft het ook blijvende gevolgen in gedrag.

Ikzelf heb nu geen van beiden. Ik hou van een heleboel mensen, en die vullen mijn hart met liefde. Ik heb geen gebroken hart, ookal is het wel net uit.. Ik ben we in de war op het moment, door veel dingen, dat geeft me ook een ontzettend kut gevoel omdak niet weet wak dr mee aanmoet. Maar dit beheerst niet mn leven.. noch mn hart
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-08-2002, 15:03
Verwijderd
Citaat:
Dusjcrib schreef:
leuk woordgebruik ********
Niet teveel doordenken jij!
Met citaat reageren
Oud 16-08-2002, 18:47
Tha White Eagle
Tha White Eagle is offline
Citaat:
~Dark Voice~ schreef:



Sorry ik vind dit een loze topic want jij zegt wel dat wij niet zo moeten zeuren, maar eigenlijk ben je gewoon aan het vertellen dat jij het veel erger en moeilijker hebt dan wij, omdat jij dan toevallig nog nooit een relatie hebt gehad.

Sorry, no offence, maar jij bent degene die zeurt.. [/B]
Ik stel hier gewoon een serieuse vraag. Wat ik loze topics vinden zijn die over niet kunnen zoenen enz. Die zijn mij een doorn in het ook, net zoiets wat ******** zei. Verder heb ik het niet over die topics enz. Dat was een AANLEIDING! (ding dong!) tot mijn vraag hier.

Citaat:
******** schreef:


Blablabla lang verhaal
Je lijkt mijn spiegelbeeld wel. ^_^. Lang verhaal....... maar bepaalde dingen wist ik precies wat je bedoelde en d8...... ja, dat ken ik wel, ja.


ok, Ik ******** heeft al veel verteld. Ik sluit me daar helemaal bij aan. Verder lijkt me pijnlijker dan iets niet vinden, wat je al je hele leven lang zoekt, dan iets wat je hebt gevonden en weer verloren. Je weet wat het dan is..........

JUIST! Zoals al veel mensen zeiden. Als je het niet hebt, kun je ook niet echt weten wat het is. Maar als je wel wilt weten wat het is dan? Dan loop daar een lange tijd, misschien wel je hele leven mee rond. Dat is minstens net zo erg als het verliezen en misschien het later weer terug vinden. Veel mensen onderschatten dat.

Meer kan ik niet echt zeggen nou. ******** heeft al veel verteld. Te goed eigenlijk
__________________
--[Virtual Design]-- Digital photography and design
Met citaat reageren
Oud 17-08-2002, 17:13
Verwijderd
Citaat:
Wat is erger?
Ik zou echt niet kunnen kiezen...
Kijk het is simpel om te zeggen van "wees blij dat je iemand hebt." Er komen zó veel problemen en onzekerheden bij kijken..

Citaat:
Dusjcrib schreef:
Met een gebroken hart, kan dit traumatische gevolgen hebben. Als het bijv. gebeurt is doordat de ander je heel slecht heeft behandeld of is vreemdgegaan en dergelijke, kan dit je ontzettend beïnvloeden in je houding de rest van je leven. Dus is het niet alleen tijdelijke pijn, maar heeft het ook blijvende gevolgen in gedrag.
Ja, dat is zeker waar
Met citaat reageren
Oud 17-08-2002, 17:25
Verwijderd
*heeft quote* "It's better to have loved and lost, than to have never loved at all."

Ben het er ook nog mee eens Ik weet van mezelf dat ik op een gegeven moment helemaal gek werd omdat ik maar niets voelde, dat ik nog liever liefdesverdriet had dan dat lege...
Met citaat reageren
Oud 17-08-2002, 17:26
Verwijderd
Citaat:
Tha White Eagle schreef:




ok, Ik ******** heeft al veel verteld. Ik sluit me daar helemaal bij aan. Verder lijkt me pijnlijker dan iets niet vinden, wat je al je hele leven lang zoekt, dan iets wat je hebt gevonden en weer verloren. Je weet wat het dan is..........

JUIST! Zoals al veel mensen zeiden. Als je het niet hebt, kun je ook niet echt weten wat het is. Maar als je wel wilt weten wat het is dan? Dan loop daar een lange tijd, misschien wel je hele leven mee rond. Dat is minstens net zo erg als het verliezen en misschien het later weer terug vinden. Veel mensen onderschatten dat.

Is het heel gevaarlijk om te zeggen dat je op een 'leeg' hart zelf meer invloed hebt dan op een gebroken hart? Hmz.. het klopt ook niet helemaal natuurlijk. Maar ik bedoel het meer dat bij een gebroken hart 1 persoon jou dat aandoet wetende dat dit jou heel erg veel pijn doet, en dit vaak niet nodig is. Maar bij een leeg hart, is het anders.. Dit is meer een gevoel van jezelf, wat je niet onnodig wordt aangedaan, maar wat je meer overkomt.. en het heeft er ook mee te maken met hoe je dat ervaart. Om deze reden denk ik dat die dingen dus gewoon niet met elkaar zijn te vergelijken. De oorzaak is heel anders, het gevolg is ook heel anders behalve dat het pijn doet. Een gebroken hart kan van de een op de andere dag zijn, en soms niet meer geheeld worden.. een leeg hart groeit geledelijker en wordt alsmaar pijnlijker, maar kan nog wel gevuld worden..

Ik wil dus niet zeggen dit of dat is erger.. Het zijn te verschillende dingen.. en als je een gebroken hart hebt of hebt gehad is het makkelijker om te zeggen dat dat erger is, want je kent die pijn.. maar als je een leeg hart hebt is het precies andersom, dan vind je dat erger want heb je die pijn.. Niemand zal hier dus ook een objectief antwoord op kunnen geven, omdat dat heeel erg afvangt van je eigen ervaringen
Met citaat reageren
Oud 17-08-2002, 18:19
**~yvie~**
Avatar van **~yvie~**
**~yvie~** is offline
Citaat:
simple creed schreef:
eerst is een leeg gevoel erg...

maar als je eenmaal dat gevoel niet meer hebt dan is een gebroken hart minstens zo erg...

ik bedoel het doet echt pijn.... als je de ene dag nog zo gelukkig bent met diegene en de volgende dag is alles weg.....

Ik weet er alles van en ik voel me er zelfs na twee maanden nog er klote over..
__________________
Leer me huilen, en als ik huil, leer me zeggen het is niets...
Met citaat reageren
Oud 17-08-2002, 18:42
Evito
Avatar van Evito
Evito is offline
Citaat:
~Dark Voice~ schreef:


Het is logisch dat je niet weet hoe iets moet als je het nog nooit hebt gedaan.. Tja niet iedereen is zo fantastisch als jij hè? Niet iedereen weet zo goed als jij dat zoenen alleen maar gaat om het 'tong in elkaars bek steken'.
Welnu, ik denk niet dat je dat moet onderschatten. Ook al denken mensen misschien dat het daar niet omgaat, het gaat er vaak wel om, om een tong in iemands anders mond te hebben gehad. Helaas, kan ik wel zeggen.
Wat de topicmaker echter bedoelt, is dat mensen een topic posten over 'hoe moet ik zoenen', technisch gezien. En hij refereert daaraan met 'gewoon de tong in iemands bek steken'. 'En roeren', als ik zo vrij mag zijn om dat aan te vullen. Nu zal dat ongetwijfeld wel redelijk kloppen en is het misschien nogal dramatisch allemaal als onzekere mensen daarover een apart topic openen, maar een beetje ongevoelig lijkt het wel. Dat is echter niet het punt. Het is extra ongevoelig gebracht, om het enig sarcasme mee te geven. En inderdaad, mensen doen zo moeilijk. Gevoel wordt al een leven opzich, met een eigen bewustzijn en wil, terwijl het zo niet zou moeten zijn.

Citaat:

Het gaat op dat mom3nt niet zozeer om het 'op je twintigste niet gezoend hebben' maar om de onz3kerheid of dit wel klopt. Maar dat is vast niet te bergrijpen hè? Daarbij: zoiets wordt er door de omgeving inges7ouwd bij iemand, dus zo'n vertekend beeld kun je diegene zelf niet kwalijk nemen!
Kun je dat niet kwalijk nemen? Ik vraag het me af. Iedereen kan anders zijn. Of je de wereld kwalijk kunt nemen dat ze zo is, vraag ook ik me af, maar of je iemand kwalijk kunt nemen dat hij denkt dat het erg is dat hij nog geen speeksel heeft uitgewisseld op 20 jarige leeftijd, denk ik wel.


Citaat:

Ten eerste: Iets met iemand hebben is leuk, totdat alles foutgaat.
-vreemdgaan
-problemen met ouders
-problemen met exen
-problemen met verwachtingen
-enzovoorts

Dus het is heel moeilijk om in zo'n situatie blij te zijn. En daarbij komt: Als je problemen hebt in je relatie wil dat niet zeggen dat je niet blij bent dat je iemand hebt. Zoiets wil zeggen dat het op een bepaald punt niet lekker loopt.
Ik ben van mening dat als je relatie niet lekker loopt, dat je ook niet blij kunt zijn in de relatie. 'Blij zijn of je iemand hebt' lijkt bijna een te sociaal-maatschappelijk betrokken stelling. Of in ieder geval een uiting van vergevorderde afhankelijkheid. In 50% van de gevallen zullen mensen in een relatie blij zijn dat ze iemand hebben, maar niet blij zijn met de iemand die ze hebben. Een prettige relatie is iets heel moeilijks dat naar mijn mening niet geleid moet worden door de vraag of je blij bent om uberhaupt iemand te hebben.

Citaat:

En wat is er erger? Ligt eraan in welke positie je staat. Als je al je hele leven alleen bent is een leeg hart erger, ook omdat je je gewoon niet voor kan stellen wat andere mensen aan het zeuren zijn. Maar als je een gebroken hart hebt zul je soms wel denken dat je beter nooit van iemand had kunnen houden. Dus het ligt aan de persoon, en aan de situatie. En daarbij komt nog dat niet iedereen die alleen is vindt dat ie een leeg hart heeft want er bestaat ook nog zoiets als vriendschap enzow.
Ik denk niet dat je hart leeg hoeft te zijn zonder vriendschap en/of liefde. Als je geen van beide hebt, een voor mij bekende situatie, is het niet eens zo moeilijk om zelf je hart te vullen. Want dat kun je ook zelf bewerkstelligen. Je hebt geen anderen nodig om blij te hoeven zijn. In een relatie met jezelf word je nooit teleurgesteld tenzij je je eigen lat te hoog legt. Geestelijk kun je een lat niet te hoog leggen, enkel fysiek. En dat is juist het deel waarvan je de invloed moet zien te elimineren.

Citaat:

Ja, dankjewel dat dit er allemaal uitmoest. En ik geef je gelijk dat relaties uit meer bestaat dan uit exen en niet kunnen zoenen, maar dat zijn wel onderdelen die met relaties te maken hebben. En dit is nou eenmaal een forum waarop over dingen gepraat kan worden en over het algemeen zijn dat alleen maar negatieve dingen, want over positieve dingen kun je alleen maar mededelingen doen en daar kan niemand iets mee...

En als je nou eens uit je doppen kijkt zie je dat er genoeg topics zijn over andere dingen dan exen en niet kunnen zoenen.

Sorry ik vind dit een loze topic want jij zegt wel dat wij niet zo moeten zeuren, maar eigenlijk ben je gewoon aan het vertellen dat jij het veel erger en moeilijker hebt dan wij, omdat jij dan toevallig nog nooit een relatie hebt gehad.

Sorry, no offence, maar jij bent degene die zeurt..
Misschien waar, maar hij heeft wel gelijk.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2002, 19:04
Verwijderd
Citaat:
Kazanka schreef:
Gebroken hart is erger op korte termijn. Leeg hart erger op lange termijn
wijze woorden.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2002, 19:50
stout!
Avatar van stout!
stout! is offline
Citaat:
******** schreef:

Ergens diep van binnen heb ik altijd nog het gevoel geen cent waard te zijn als persoon. Het stomme is dat ik er rationeel wel boven sta, maar op het moment dat ik er iets aan wil doen, is het gevoel soms zo sterk dat ik alleen nog maar in mijn kamer wegkruipen kan.
Jij intrigeert me juist. Ik heb maar een klein stukje uitgekozen, maar de dingen die je schrijft, beschrijven ontzettend vaak precies hoe ik me ook kan voelen(terwijl mijn leven heel anders is), en ik ben onder de indruk van je zelfkennis.
Ik weet verder niet hoe je bent maar ik weet zeker dat je een heel aantrekkelijke jongen kunt zijn, omdat je zo ontwikkeld bent, als je er zelf maar in zou geloven.
__________________
All that is solid melts into air.

Laatst gewijzigd op 17-08-2002 om 20:01.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2002, 20:33
Tha White Eagle
Tha White Eagle is offline
hij had id een verhaal wat ik niet zo kan opschrijven. Dus I agree
__________________
--[Virtual Design]-- Digital photography and design
Met citaat reageren
Oud 17-08-2002, 22:57
Verwijderd
Citaat:
stout! schreef:
Ik weet verder niet hoe je bent maar ik weet zeker dat je een heel aantrekkelijke jongen kunt zijn, omdat je zo ontwikkeld bent, als je er zelf maar in zou geloven.
Mjah, vooral dat laatste is moeilijk.

Maar goed, een jaar geleden vond ik mensen ontmoeten van het internet nog moeilijk en nu doe ik het gewoon. Wie weet wanneer ik de volgende drempel overwin
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 18-08-2002, 00:21
Verwijderd
Citaat:
******** schreef:
Mjah, vooral dat laatste is moeilijk.

Maar goed, een jaar geleden vond ik mensen ontmoeten van het internet nog moeilijk en nu doe ik het gewoon. Wie weet wanneer ik de volgende drempel overwin
Verder is het wel zo.. Ik merk hier op dit forum dat ik toch stiekum beetje kick op die wijze taaltjes van de heren Bwaha, niet op een zieke manier hoor, maar het trekt mn aandacht zeker enz. Intelligentie kan ook erg sexy zijn.. keej, klinkt stom maar is wel zo..

Verder is het ook zo dat wanneer jij dat zelf zou geloven, het idd echt uitmaakt.. Uitstraling telt mee, geloof jij er niet in, straal jij dat uit.. waarom, als jij er al niet in gelooft, zou een ander dat wel doen?

Heb et bij een meisje die ik ken zien gebeuren.. Het wou maar niet met de jongens.. toen was er 1tje die voor haar gigantische sarcasme viel en de botte opmerkingen niet als beledigend ervaarde en nou ja, haar dus leuk vond.. en toen groeide haar zelfvertrouwen zichtbaar, haar uitstraling veranderde, en de jongens staan nu in de rij
Met citaat reageren
Oud 18-08-2002, 07:45
Verwijderd
Citaat:
Dusjcrib schreef:
Verder is het wel zo.. Ik merk hier op dit forum dat ik toch stiekum beetje kick op die wijze taaltjes van de heren Bwaha, niet op een zieke manier hoor, maar het trekt mn aandacht zeker enz. Intelligentie kan ook erg sexy zijn.. keej, klinkt stom maar is wel zo..
Is ook zo

Als ik een meisje leuk vind, blijkt veelal ook dat ze hoger opgeleid is dan mij. Ik wil sowieso dat ze mij kan begrijpen en daarnaast mag zij geen open boek voor mij zijn .. anders wordt het zo saai

Citaat:
Verder is het ook zo dat wanneer jij dat zelf zou geloven, het idd echt uitmaakt.. Uitstraling telt mee, geloof jij er niet in, straal jij dat uit.. waarom, als jij er al niet in gelooft, zou een ander dat wel doen?
Oh, ik ben me daar al langer van bewust. Heb ook een boek over lichaamstaal gelezen, maar het is erg moeilijk een positieve uitstraling op te bouwen wanneer je niet lekker in je vel zit.

En over dat meisje; ik heb zoiets waarschijnlijk ook gewoon nodig. Dat iemand me het gevoel geeft dat ik besta en wel degelijk iets waard ben. Het gaat hier om het gevoel, want zoals ik al schreef: rationeel gezien sta ik erboven.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2002, 10:16
verbal-violence
Avatar van verbal-violence
verbal-violence is offline
Leeg hartje is erger
__________________
You could have been anybody, You could have been anyone, All i needed was anybody all i needed was anyone...
Met citaat reageren
Oud 18-08-2002, 11:24
Verwijderd
Citaat:
******** schreef:
Is ook zo

Als ik een meisje leuk vind, blijkt veelal ook dat ze hoger opgeleid is dan mij. Ik wil sowieso dat ze mij kan begrijpen en daarnaast mag zij geen open boek voor mij zijn .. anders wordt het zo saai

Oh, ik ben me daar al langer van bewust. Heb ook een boek over lichaamstaal gelezen, maar het is erg moeilijk een positieve uitstraling op te bouwen wanneer je niet lekker in je vel zit.

En over dat meisje; ik heb zoiets waarschijnlijk ook gewoon nodig. Dat iemand me het gevoel geeft dat ik besta en wel degelijk iets waard ben. Het gaat hier om het gevoel, want zoals ik al schreef: rationeel gezien sta ik erboven.
Ja.. ik vind het echt veel aantrekkelijker overkomen wanneer iemand mooie zinnen maakt en dergelijke. Dat wekt al een automatische interesse. Maar zoals anderen ookal gezegd hebben fascineer jij mij ook.. there's just something about you..

Hey enneuh.. die film Threesome gezien, dat meisje dat orgasme krijgt van moeilijke woorden
Met citaat reageren
Oud 18-08-2002, 11:48
Verwijderd
Citaat:
Dusjcrib schreef:

Ja.. ik vind het echt veel aantrekkelijker overkomen wanneer iemand mooie zinnen maakt en dergelijke. Dat wekt al een automatische interesse. Maar zoals anderen ookal gezegd hebben fascineer jij mij ook.. there's just something about you..

Hey enneuh.. die film Threesome gezien, dat meisje dat orgasme krijgt van moeilijke woorden

Ik ben t wel met je eens, t klinkt iig leuker dan allerlei onafgemaakte zinnen vol met taalfouten
Met citaat reageren
Oud 18-08-2002, 12:19
Verwijderd
Ik stem ook voor maar ja veel mensen gaan dan weer zeuren praat niet zo duur, maar ja met zulke mensen wil ik niet eens om gaan.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2002, 12:29
Verwijderd
Citaat:
Dusjcrib schreef:
there's just something about you..
Mensen blijven me het zeggen, maar elke keer als ik vraag wat ze precies bedoelen, krijg ik een vaag antwoord

Citaat:
Hey enneuh.. die film Threesome gezien, dat meisje dat orgasme krijgt van moeilijke woorden
Jammer dat die jongen homo was, anders had hij daar echt plezier aan kunnen beleven

De tegenstellingen in die film vond ik echt cool, vooral het verschil tussen hem en zijn wilde kamergenoot
Met citaat reageren
Oud 18-08-2002, 12:44
Verwijderd
Citaat:
******** schreef:
Mensen blijven me het zeggen, maar elke keer als ik vraag wat ze precies bedoelen, krijg ik een vaag antwoord

Jammer dat die jongen homo was, anders had hij daar echt plezier aan kunnen beleven

De tegenstellingen in die film vond ik echt cool, vooral het verschil tussen hem en zijn wilde kamergenoot
Ik zal erover nadenken en als ik een goede omschrijving weet, zal ik hem je geven okeej?

en ja, die film was idd cool
Met citaat reageren
Oud 18-08-2002, 12:53
Verwijderd
Citaat:
Dusjcrib schreef:
Ik zal erover nadenken en als ik een goede omschrijving weet, zal ik hem je geven okeej?
Is goed
Met citaat reageren
Oud 18-08-2002, 20:30
lady_x
Avatar van lady_x
lady_x is offline
Citaat:
Evito schreef:
Zo vol dat een ander mij enkel leger zou kunnen maken.
Ja zo lijkt het ook bij mij. Ikzelf vind dat er geen verschil is tussen leeg en gebroken hart. Want als mijn vriend me bijvoorbeeld dumpt dan heb ik een gebroken hart maar dan voel ik me achteraf ook helemaal leeg.
__________________
www.devizu.com
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Spoiler: zeer lang verhaal
Scarlet Spider
21 21-09-2012 11:27
Psychologie Borderline (BL)
MisterDJ
10 11-05-2005 06:11
Verhalen & Gedichten Plaats hier gedichten die je mooi vindt van bekende dichters.
Dreamerfly
106 28-12-2004 21:45
Verhalen & Gedichten Verhalenwedstrijd: Mijn muze
Verwijderd
0 14-11-2004 17:03
Verhalen & Gedichten Verhalenwedstrijd: 2x een polly
Ieke
0 07-12-2003 18:38
Verhalen & Gedichten [Verhaal] Coma (drama)
Anne
13 11-11-2002 12:22


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:07.