Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Nachtleven & Festivals
 
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-11-2002, 09:22
Trijn
Trijn is offline
Kweet niet goed bij welk onderdeel ik dit moet zetten, dus ik probeer bij verschillende. Sorry!!!
Mijn probleem(pje): Voor ons examen kregen we de opdracht om een pleidooispel op te voeren. De situatie: de tegenpartij is voor de invoer van een sluitingsuur, wij zijn tegen de invoer van een sluitingsuur.
Kunnen jullie me misschien helpen en enkele goede argumenten geven om GEEN sluitingsuur in te voeren?
Alvast bedankt!

Trijn
Advertentie
Oud 15-11-2002, 09:42
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
---> The Afterparty
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Oud 15-11-2002, 10:12
Verwijderd
- Bezoekers van een discotheek moeten zelf oud en wijs genoeg zijn om zelf te bepalen hoelaat ze naar huis gaan;
- Voor de bezoekers die een ander uitgaansritme hebben kunnen zo de hele nacht doorgaan, ipv om 2 uur alweer naar huis te moeten.

Wij hebben in onze plaats een discotheek die 's ochtends tot 7/8 uur open is (was?). Ik ben er al een tijd niet meer geweest tot zo laat, half jaar geleden of zo, maar ik vond 't altijd heerlijk! Mooi feesten en dan om 8 uur thuis strompelen Nee, voor mij geen sluitingstijd
Oud 15-11-2002, 10:12
Maartenpaarten
Avatar van Maartenpaarten
Maartenpaarten is offline
Als alle cafe's/discotheken op dezelfde tijd sluiten, vertrekt iederen op dezelfde tijd. De kans is dan veel groter dat er onder invloed van alcohol ruzies en vechtpartijen onstaan. Als er geen vaste sluitingstijd is, gaan de mensen meer verspreid naar huis en zal het rustiger zijn op straat wat betreft relletjes.
__________________
Bier & Tieten
Oud 15-11-2002, 10:13
Verwijderd
Citaat:
maartenlof schreef:
Als alle cafe's/discotheken op dezelfde tijd sluiten, vertrekt iederen op dezelfde tijd. De kans is dan veel groter dat er onder invloed van alcohol ruzies en vechtpartijen onstaan. Als er geen vaste sluitingstijd is, gaan de mensen meer verspreid naar huis en zal het rustiger zijn op straat wat betreft relletjes.
Dat ook nog eens, plus de taxibusjes ed. zijn minder druk
Oud 15-11-2002, 10:33
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
Ik zal ook nog eens wat voordelen noemen:
  • Werknemers hoeven niet tot belachelijke tijden te werken
  • Jeugd wordt niet aangemoedigd om tot in de ochtend uit te gaan, slaap dus minder kort
  • Er wordt minder lang, dus minder alcohol in hoeveelheid gedronken
  • Politie kan in 1x de hele stroom uitgaanders controleren ipv de hele nacht door
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Oud 15-11-2002, 12:40
Verwijderd
Citaat:
Boogie schreef:
Ik zal ook nog eens wat voordelen noemen:
  • Werknemers hoeven niet tot belachelijke tijden te werken
  • Jeugd wordt niet aangemoedigd om tot in de ochtend uit te gaan, slaap dus minder kort
  • Er wordt minder lang, dus minder alcohol in hoeveelheid gedronken
  • Politie kan in 1x de hele stroom uitgaanders controleren ipv de hele nacht door
Eeuhm... ik wil niet lullig doen maar eh, dit moedigt juist de tegenpartij aan wanneer dit gezegd wordt
Oud 15-11-2002, 13:10
Tofke_H
Avatar van Tofke_H
Tofke_H is offline
Citaat:
henri schreef:
Eeuhm... ik wil niet lullig doen maar eh, dit moedigt juist de tegenpartij aan wanneer dit gezegd wordt



- met sluitingsuur, is de kans er dat men zich op een kortere periode dronken "moet" maken. Dus op een kleinere periode hetzelfde aantal alcohol, kan gevaarlijk zijn.
- een grote massa die zich verplicht in 1 keer beweegd veroorzaakt verkeersdrukte, daardoor ongevallen, enzo.
- Als het niet overal is, dat er een sluitingsuur komt, dan gaat ze gewoon door naar de plekken waar er geen sluitingsuur is. Bijvoorbeeld buurtgemeente, en dan kan de gemeente zelf een slechte naam krijgen. Of als het in heel Nederland zou zijn, dan gaan ze naar de buurlanden, en dan kan men daar een slechtere naam krijgen.
- Na sluitingsuur gaat men desnoods gewoon lekker door bij hun thuis, wie heeft er geen voorraad alcohol bij zijn thuis staan, als je het nergens anders krijgt? En zo heb je de kans dat je overal lawaaihinder kan krijgen, en nu is dat maar op enkele plaatsen.
__________________
Liefde: Het pokerspel van het Leven. Je begint met een paar en je eindigt met een full house.
Oud 17-11-2002, 03:52
M@TRIX
Avatar van M@TRIX
M@TRIX is offline
als er geen sluittijd word ingevoerd zijn er mensen die hun grenzen niet kennen en aan 1 stuk door willen gaan...
je snapt wel waar dit op uitdraait want "nuchter" lukt dit bijna niemand....

als mensen hun verantwoordelijkheid niet willen nemen moeten ze maar geholpen worden denk ik.. anders komt er niets meer van de "jeugd" terrecht.
__________________
Je suis Napoleon, ik heb america ontdekt!!
Oud 18-11-2002, 17:43
Verwijderd
Citaat:
M@TRIX schreef:
als er geen sluittijd word ingevoerd zijn er mensen die hun grenzen niet kennen en aan 1 stuk door willen gaan...
je snapt wel waar dit op uitdraait want "nuchter" lukt dit bijna niemand....

als mensen hun verantwoordelijkheid niet willen nemen moeten ze maar geholpen worden denk ik.. anders komt er niets meer van de "jeugd" terrecht.
Wederom iemand die de vraag precies omgekeerd heeft geimplementeerd.

Offtopic: Komt je schatje's reply niet eens?
Advertentie
 


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:34.