Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-12-2002, 09:15
pascha_nl
pascha_nl is offline
HELP!!! Wie weet een paar leuke boeken, die op de literatuurlijst staan voor het vak Nederlands, waarin het draait om misdaad? Moord, verkrachting, fraude... Het maakt mij niet uit! Een beetje leuke, klassieke boeken!!! Alvast bedankt!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-12-2002, 09:24
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
---> Letteren
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2002, 10:18
*Burning water*
*Burning water* is offline
"Het gouden ei" , Tim Krabbe. Maar die is wel heel erg bekend dus de kans is groot dat je die al wist.. Verder schiet me niet meteen een boek te binnen eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2002, 13:01
Verwijderd
Je leraar zal je aan brokjes knuffelen als je aankomt met Marcellus Emants - Een Nagelaten Bekentenis, een klassiek werk in onze taal. Eén van de eerste fictieve boeken in ons land die vanuit de ik-verteller geschreven zijn en nog wel vanuit een ik die zijn vrouw vermoord heeft.

Jij zal er misschien minder gelukkig mee zijn, aangezien het nogal naturalistisch is, wat inhoudt dat het volstaat met lange uitweidingen over de omgeving en dat het hoofdpersoon een nogal zielig hoopje mens is. Alles wat hij onderneemt is gedoemd te mislukken, alle hoop wordt de grond ingeboord en het leven is één groot tranendal.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 04-12-2002, 15:49
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
*Burning water* schreef:
"Het gouden ei" , Tim Krabbe. Maar die is wel heel erg bekend dus de kans is groot dat je die al wist.. Verder schiet me niet meteen een boek te binnen eigenlijk.
Maar dat is op zich wel een leuk boek, ik had hem in 2 uur uit (mijn moeder ging naar de bieb dus ik moest even doorlezen, heb hem niet eens voor Nederlands kunnen gebruiken)!!

Verder weet ik het eigenlijk ook niet zo, alle boeken op de lijst zijn nogal saai als je het mij vraagt... (of ik pak steeds net de verkeerde...)
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 04-12-2002, 19:11
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
De kroongetuige. De schrijver weet ik nu zo even niet te bedenken
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2002, 00:24
Cart0sa
Cart0sa is offline
pieter aspe heeft een hele reeks misdaadromans met een goeie reputatie
__________________
trilili & TRALALALA :-----------) -groetjes aan lieve pv en p-chez-
Met citaat reageren
Oud 05-12-2002, 12:59
pascha_nl
pascha_nl is offline
Hé allemaal! Heel erg bedankt voor jullie reacties hoor! Ja, 'Het gouden ei' en 'De kroongetuige', die boeken heb ik zelf al gelezen en natuurlijk gaan die over misdaad maar het zijn van die populaire boeken dat ik het een beetje dom vind om die ook op mijn lijst te zetten! Maar 'Een nagelaten bekentis' hoort wel goed aan, dankje! Ik hoop alleen dat ik dan wel wat ondersteunend werk op deze site kan vinden, maar ik ga nu zoeken dus in ieder geval heel erg bedankt!!!
Met citaat reageren
Oud 05-12-2002, 15:20
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
pascha_nl schreef:
Hé allemaal! Heel erg bedankt voor jullie reacties hoor! Ja, 'Het gouden ei' en 'De kroongetuige', die boeken heb ik zelf al gelezen en natuurlijk gaan die over misdaad maar het zijn van die populaire boeken dat ik het een beetje dom vind om die ook op mijn lijst te zetten! Maar 'Een nagelaten bekentis' hoort wel goed aan, dankje! Ik hoop alleen dat ik dan wel wat ondersteunend werk op deze site kan vinden, maar ik ga nu zoeken dus in ieder geval heel erg bedankt!!!
Mijn leraar Nederland raad de kroongetuige juist aan. Hij kan prima op je lijst. Zelf heb ik hem wel gelezen, maar niet op mijn lijst gezet. Moet je natuurlijk ook zelf weten.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:17.