Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-01-2003, 09:09
InsaneClown
Avatar van InsaneClown
InsaneClown is offline
Kheb dit ding dus nergens kunnen vinden en ik hoop dat een van u mij kan helpen. Ik ben op zoek naar samenvattingen (redelijk uitgebreid, alleen de verhaallijn, de thematische punten heb ik al besproken gekregen) van "de Toorberg" door Etienne van Heerden.

't zou me erg helpen!

alvast bedankt !
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-01-2003, 09:37
Anne
Avatar van Anne
Anne is offline
---> Letteren

__________________
Hm... Larstig... ;)
Met citaat reageren
Oud 07-01-2003, 09:38
InsaneClown
Avatar van InsaneClown
InsaneClown is offline
Exuses.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2003, 09:48
Anne
Avatar van Anne
Anne is offline
Citaat:
InsaneClown schreef:
Exuses.
Maakt niet uit. Ik ken het boek zelf niet. Goed boek? Of heb je het niet gelezen, gezien het feit dat je om een samenvatting vraagt.
__________________
Hm... Larstig... ;)
Met citaat reageren
Oud 07-01-2003, 09:50
InsaneClown
Avatar van InsaneClown
InsaneClown is offline
Het schijnt een van de beste boeken te zijn uit de Zuidafrikaanse Literatuur, maar ik heb het dus niet gelezen alleen het achterblad vond ik al vreselijk om me doorheen te worstelen, laat staan het hele boek.

Er is ook een nederlandse vertaling, maarja, tentamentijd hé, vertalingen zijn dan uitgeleend, overal

(trouwens, omdat ik nog een beetje vaag er mee zit: wat bedoelde je eigenlijk met "letteren" ? )
Met citaat reageren
Oud 07-01-2003, 10:00
Anne
Avatar van Anne
Anne is offline
Citaat:
InsaneClown schreef:
(trouwens, omdat ik nog een beetje vaag er mee zit: wat bedoelde je eigenlijk met "letteren" ? )
Zo heet dit forum. Hier komen alle vragen over Nederlandse en Vlaamse literatuur, je kunt er zelf verhalen posten en er zijn boekbesprekingen. Zuidafrikaanse literatuur... nou ja, dat past hier ook wel onder denk ik. Omdat het toch in het Nederlands geschreven is, of niet?
__________________
Hm... Larstig... ;)
Met citaat reageren
Oud 07-01-2003, 10:05
InsaneClown
Avatar van InsaneClown
InsaneClown is offline
Zeker, d'r is zo iets van een verbond hé denk ik tussen Zuid-Afrika en Nederland, en ook literair gezien, vooral vroeger in de tijd waar dit boek uit stamt. uhmm...'89 dacht ik

maar ik zou het toch ook bij duits, fins, zweeds of zo kunnen zetten. Als vertalingen ook gelden
Met citaat reageren
Oud 07-01-2003, 10:47
Verwijderd
Ik weet niet waar je een samenvatting van dit boek zou kunnen vinden, maar ik kan je wel zeggen dat het de moeite van het lezen waard is. De Zuid-Afrikaanse versie is misschien wat rottig doorheen te komen voor een Nederlander, maar de vertaling naar het standaard Nederlands is goed te doen.
Ik heb het boek zelf ook gelezen en ik ergerde me alleen aan de enorme hoeveelheid namen, maar dat was dan ook alles.

LUH-3417
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Gezocht: samenvatting 'Achttienhoog'
mastertime
2 08-01-2005 13:29
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen gezocht samenvatting: GEZOCHT: samenvatting van THE TIGER IN THE SMOKE (boek)
mastertime
0 07-11-2004 09:23
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen gezocht samenvatting boek David Beckham Mijn verhaal
AC Milan 7
0 21-03-2004 12:53
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen MEt SPOED gezocht samenvatting van "kunst en vliegwerk" van lydia rood
Ruler
2 06-03-2004 14:23
Films, TV & Radio gezocht : samenvatting van Triple X
ikbenjoost
1 11-11-2002 18:47
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Gezocht: samenvattingen van Molière
xxDomingoxx
1 23-10-2002 19:19


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:49.