Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-07-2004, 21:08
Verwijderd
Citaat:
Daevrem schreef op 11-07-2004 @ 21:48 :
Je bedoelt dat men niet het midden van het universum kan bepalen? Het punt waar de singulariteit zich zo'n 15 miljard jaar geleden bevond? Dat komt omdat het universum per definitie geen middelpunt heeft. Het universum is gewoon uiteengegaan. We hebben zeg maar nog dezelfde 'singulariteit' alleen nu heel erg uitgerekt. Het is dus geen explosie die uit een punt, het middelpunt, kwam.
Ik beweer nergens dat het punt waar het oeratoom zich ooit bevond het middelpunt is. Het enige wat ik wilde zeggen is dat het onmogelijk is om via een wiskundige/natuurkundige weg erachter te komen wanneer de Big bang plaats vindt. Met nulpunt bedoel ik voor de duidelijkheid een tijdstip, niet een wiskundige plaats ofzo. Omdat dit door de singulariteit 'onmogelijk' is gemaakt. We kunnen het heelal maar beperkt nabouwen, zoals het in het begin was.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-07-2004, 22:35
Daevrem
Daevrem is offline
Jezus, ik ben echt geschokt. Ik heb die ene video bekeken en die man is echt bijna erger dan Osama Bin Laden.

Wat vreselijk, ik wis niet dat het zo erg was. Ik hoop niet dat ik ooit nog naar zulke onzin hoef te horen.
__________________
"Scriabins fifth and tenth piano sonata contain the most sublime organization of tones I have ever heard." - Shawn Lane
Met citaat reageren
Oud 11-07-2004, 22:41
Blitzkrieg Bop
Avatar van Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 11-07-2004 @ 23:35 :
Jezus, ik ben echt geschokt. Ik heb die ene video bekeken en die man is echt bijna erger dan Osama Bin Laden.

Wat vreselijk, ik wis niet dat het zo erg was. Ik hoop niet dat ik ooit nog naar zulke onzin hoef te horen.
waar heb je het nu in vredesnaam over
__________________
vive la feast!!
Met citaat reageren
Oud 11-07-2004, 22:54
Daevrem
Daevrem is offline
Die discussie tussen Hovind en Shermer. Die Hovind is vreselijk eng.
__________________
"Scriabins fifth and tenth piano sonata contain the most sublime organization of tones I have ever heard." - Shawn Lane
Met citaat reageren
Oud 11-07-2004, 23:34
MasterB
MasterB is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 11-07-2004 @ 18:58 :


1) Alles wat we nu weten zegt dat de oerknal de enige manier is waarom het universum ontstaan is. Er is hier geen discussie meer.

Dit ga ik als wetenschapper en aanhanger van de Big-Bang-theorie dus even nuanceren. Het is niet zo dat het de enige manier is dat het onstaan is. Een hogere macht kan er ook voor gezorgd hebben. Echter, de meest plausibele theorie is die van de Big Bang.

Aan Beaming Eye wil ik vragen wat de argumenten TEGEN de Big Bang zijn.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2004, 23:35
MasterB
MasterB is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 11-07-2004 @ 20:39 :
Toch wel, aangezien de wetenschap door de singulariteit niet het nulpunt van de Big Bang kan bepalen.
Komt dit door de singrulariteit? Ik zou graag willen weten waarom jij dat denkt. Vooralsnog weet ik dat men verder terug dan 300000 jaar na het ontstaan kan kijken door bepaalde straling.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2004, 00:13
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 11-07-2004 @ 23:54 :
Die discussie tussen Hovind en Shermer. Die Hovind is vreselijk eng.
en voor iemand die volgens zijn eigen site al 85 van dit soort debatten heeft gevoerd maakt hij nog steeds behoorlijk groffe fouten in zijn toch al rare argumentatie.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 12-07-2004, 01:05
Daevrem
Daevrem is offline
Dat doet hij extra. Eigenlijk doet hij het heel goed. Trouwens heb ik zo het idee dat zijn werkelijk misselijkmakende grappen en opmerkingen het erg goed doen onder zijn doelgroep.

Ach, als hij toch gelijk heeft kom ik in iedergeval niet in zijn hemel maar in de hel.

Citaat:
Vooralsnog weet ik dat men verder terug dan 300000 jaar na het ontstaan kan kijken door bepaalde straling.
Men heeft enkele verschillende ideeen over hoe het hele proces na de big bang eruit moet hebben gezien. Er is echter geen wiskundig probleem dat met singulariteit te maken heeft, ten minste zover ik weet. Laat staan dat dit theoretisch gezien de reconstructie van de big bang naar nu onmogelijk zou maken.
__________________
"Scriabins fifth and tenth piano sonata contain the most sublime organization of tones I have ever heard." - Shawn Lane
Met citaat reageren
Oud 12-07-2004, 02:39
MasterB
MasterB is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 12-07-2004 @ 02:05 :
Men heeft enkele verschillende ideeen over hoe het hele proces na de big bang eruit moet hebben gezien. Er is echter geen wiskundig probleem dat met singulariteit te maken heeft, ten minste zover ik weet. Laat staan dat dit theoretisch gezien de reconstructie van de big bang naar nu onmogelijk zou maken.
Uit: Het Heelal onthuld - Pam Spence

Citaat:
Er bestaat een barriere die onze kijk verhindert op gebeurtenissen die eerder dan 300000 jaar in de geschiedenis van het heelal plaatsvonden. Die barriere is de alomtegenwoordige microgolfstraling, die is gevormd omdat er voor de leeftijd van 300000 jaar in het heelal geen atomen konden bestaan.


Daar doelde ik op...
Met citaat reageren
Oud 12-07-2004, 08:13
Verwijderd
Citaat:
MasterB schreef op 12-07-2004 @ 00:35 :
Komt dit door de singrulariteit? Ik zou graag willen weten waarom jij dat denkt. Vooralsnog weet ik dat men verder terug dan 300000 jaar na het ontstaan kan kijken door bepaalde straling.
Ja dat denk ik wel. Zoals gezegt ga ik er vanuit dat er 2 hoeveelheden energie bij elkaar zijn gekomen. Samengeperst en tot materie om zijn gezet. Hierbij is dus enorm veel materie ontstaan. Waarvan dus ook een gigantische aantrekkingskracht is geweest. Dus volgens Schwarzschield en Einstein een vervorming van tijd.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2004, 11:42
Daevrem
Daevrem is offline
Citaat:
MasterB schreef op 12-07-2004 @ 03:39 :
Uit: Het Heelal onthuld - Pam Spence


Daar doelde ik op...
Ja maar dat is directe waarneming van licht/fotonen/radiatie?

Je kunt dus in theorie wel degelijk goede voorspellingen doen over de eerste 300,000 jaar. Je kunt er enkel niets meer van waarnemen. Ik denk dat dat het moet zijn.
__________________
"Scriabins fifth and tenth piano sonata contain the most sublime organization of tones I have ever heard." - Shawn Lane
Met citaat reageren
Oud 12-07-2004, 12:24
MasterB
MasterB is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 12-07-2004 @ 12:42 :
Ja maar dat is directe waarneming van licht/fotonen/radiatie?

Je kunt dus in theorie wel degelijk goede voorspellingen doen over de eerste 300,000 jaar. Je kunt er enkel niets meer van waarnemen. Ik denk dat dat het moet zijn.
Complete zekerheid kunnen we inderdaad niet krijgen. Er is wederom een plausibele theorie.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Jehova's getuigen
indie-gurl
348 10-04-2007 14:28
Levensbeschouwing & Filosofie Wat is jouw religie en wat vind jij het belangrijkste aspect?
BezigeBij
145 14-06-2006 15:05
Algemene schoolzaken Enquête over AIDS
dankjewel
35 27-02-2005 13:22
Levensbeschouwing & Filosofie Socrates - welk geloof?
phensicske
31 30-05-2004 15:50
Levensbeschouwing & Filosofie Heb jij hetzelfde geloof als je ouders?
Rabbi Daniel
59 23-05-2004 15:56
Levensbeschouwing & Filosofie Wat is de reden om atheist te zijn?
John Sickbock
73 28-11-2002 18:14


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:27.