Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-03-2005, 16:50
vichog
Avatar van vichog
vichog is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 24-01-2005 @ 22:59 :
Ik weet precies wat geloven in een god inhoudt.
ik ben o-zó benieuwd!
__________________
Arguing on the internet is like running at the Special Olympics: even if you win you're still retarded.
Advertentie
Oud 29-03-2005, 15:35
sexy_buttahfly
sexy_buttahfly is offline
Selien, scheld niet over iemand die je nog niet eens kent s God is geen iemand God is alles God heeft de wereld geschapen en daarmee bedoel ik God is niet dood anders zou de wereld nu ook ten onder zijn gegaan ..
__________________
-
Oud 29-03-2005, 15:40
sexy_buttahfly
sexy_buttahfly is offline
--------------------------------------------------------------------------------
God bestaat niet, basta

--------------------------------------------------------------------------------

Dat is jou mening .. En geen feit
__________________
-
Oud 29-03-2005, 15:59
one.
one. is offline
Citaat:
sexy_buttahfly schreef op 29-03-2005 @ 16:35 :
Selien, scheld niet over iemand die je nog niet eens kent s God is geen iemand God is alles God heeft de wereld geschapen en daarmee bedoel ik God is niet dood anders zou de wereld nu ook ten onder zijn gegaan ..
Dat is jouw mening. En geen feit.
__________________
.
Oud 29-03-2005, 19:00
Verwijderd
Citaat:
sexy_buttahfly schreef op 29-03-2005 @ 16:40 :
Dat is jou mening .. En geen feit
FOUT

OF ze bestaat, OF niet (het is geen quantummechanica waar het allebei tegelijk waar kan zijn.). Daar kunnen geen meningen over zijn, alleen feiten. Het enige waarin je kan verschillen is je geloof (goh, waaarom zou dat nou zo heten ) in het al dan niet bestaan van een god.
Oud 29-03-2005, 22:56
kwakkokwakko
kwakkokwakko is offline
Citaat:
Selien schreef op 19-01-2005 @ 18:12 :
Of jij begrijpt niet dat een tsunami niet door mensen gecreërd wordt.

dus door.......?
Volgens mij geef je hierbij aan dat God toch bestaat, maar hij bestaat niet(?)
Wat wil je nou?
Oud 29-03-2005, 23:01
Verwijderd
Citaat:
kwakkokwakko schreef op 29-03-2005 @ 23:56 :
dus door.......?
Volgens mij geef je hierbij aan dat God toch bestaat, maar hij bestaat niet(?)
Wat wil je nou?
Koeienmest wordt ook door god gemaakt?

Je hebt ook nog zoiets als activiteit van aardlagen.
Oud 03-04-2005, 18:02
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
"God is dood.

Nu de gelovigen nog."

-Wim Kan
Oud 03-04-2005, 20:54
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 03-04-2005 @ 19:02 :
"God is dood.

Nu de gelovigen nog."

-Wim Kan
Op het randje, maar ijzersterk...
Oud 06-04-2005, 16:54
be simple
Avatar van be simple
be simple is offline
"Is God dood? Voor zover Hij al heeft bestaan."

Dat Jezus heeft geleefd is overduidelijk. In oude boeken over die tijd staat er dat er een man was die zieken kon genezen en heel veel wist. Veel mensen liepen achter hem aan, andere waren absoluut tegen hem. In sommige van die boeken staat ook dat hij gekruisigd is en later weer is gezien door mensen. Oftewel, hij was weer opgestaan uit de dood.
Maar Jezus leeft nu ook nog. Hij helpt zieken, armen, enz. Als hij iets belooft heeft in de bijbel en je vraagt er nu om, gebeurt dat ook. Waarom niet iedereen beter wordt? Omdat hij niet heeft belooft iedereen beter te maken! Miss deed hij dat wel om ons te laten zien dat die leven ergens ophoudt...
Oud 07-04-2005, 19:49
vichog
Avatar van vichog
vichog is offline
Citaat:
be simple schreef op 06-04-2005 @ 17:54 :
"Is God dood? Voor zover Hij al heeft bestaan."

Dat Jezus heeft geleefd is overduidelijk. In oude boeken over die tijd staat er dat er een man was die zieken kon genezen en heel veel wist. Veel mensen liepen achter hem aan, andere waren absoluut tegen hem. In sommige van die boeken staat ook dat hij gekruisigd is en later weer is gezien door mensen. Oftewel, hij was weer opgestaan uit de dood.
Maar Jezus leeft nu ook nog. Hij helpt zieken, armen, enz. Als hij iets belooft heeft in de bijbel en je vraagt er nu om, gebeurt dat ook. Waarom niet iedereen beter wordt? Omdat hij niet heeft belooft iedereen beter te maken! Miss deed hij dat wel om ons te laten zien dat die leven ergens ophoudt...
Amen!

"Waarom niet iedereen beter wordt?" Dat is een goede vraag. God heeft de mens een vrije wil gegeven. Een keuze om voor God te kiezen of niet. En als je in je hart aanneemt dat Jezus jou verlosser/redder is, zul je genezen worden als je daarom vraagt/bidt.
__________________
Arguing on the internet is like running at the Special Olympics: even if you win you're still retarded.
Oud 07-04-2005, 19:59
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
be simple schreef op 06-04-2005 @ 17:54 :
"Is God dood? Voor zover Hij al heeft bestaan."

Dat Jezus heeft geleefd is overduidelijk. In oude boeken over die tijd staat er dat er een man was die zieken kon genezen en heel veel wist. Veel mensen liepen achter hem aan, andere waren absoluut tegen hem. In sommige van die boeken staat ook dat hij gekruisigd is en later weer is gezien door mensen. Oftewel, hij was weer opgestaan uit de dood.
Maar Jezus leeft nu ook nog. Hij helpt zieken, armen, enz. Als hij iets belooft heeft in de bijbel en je vraagt er nu om, gebeurt dat ook. Waarom niet iedereen beter wordt? Omdat hij niet heeft belooft iedereen beter te maken! Miss deed hij dat wel om ons te laten zien dat die leven ergens ophoudt...
En toch kennen wij allemaal de belofte van Jezus in johannes 14

Zo gij iets begeren zult in Mijn Naam, Ik zal het doen.


Zo bidden wij U in Jezus' naam. (de meeste christenen zeggen nu in hun hoofd volautomatisch 'amen')
Toch worden niet al onze gebeden verhoord, is God dan niet toch dood?
Oud 07-04-2005, 20:01
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
be simple schreef op 06-04-2005 @ 17:54 :
"Is God dood? Voor zover Hij al heeft bestaan."

Dat Jezus heeft geleefd is overduidelijk. In oude boeken over die tijd staat er dat er een man was die zieken kon genezen en heel veel wist. Veel mensen liepen achter hem aan, andere waren absoluut tegen hem. In sommige van die boeken staat ook dat hij gekruisigd is en later weer is gezien door mensen. Oftewel, hij was weer opgestaan uit de dood.
Er schijnt een Germaanse shamaan te zijn geweest die mensen kon genezen. Ik weet zeker dat de man nu ook nog onder ons is,.

Daarom is Wodan dus de enige ware god, dat zul je tegenover het ijzersterke argument van de shamaan wel toe moeten geven, niet.

__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 07-04-2005, 20:13
vichog
Avatar van vichog
vichog is offline
Citaat:
T_ID schreef op 07-04-2005 @ 21:01 :
Er schijnt een Germaanse shamaan te zijn geweest die mensen kon genezen. Ik weet zeker dat de man nu ook nog onder ons is,.

Daarom is Wodan dus de enige ware god, dat zul je tegenover het ijzersterke argument van de shamaan wel toe moeten geven, niet.

satan immiteert graag God om mensen te misleiden
__________________
Arguing on the internet is like running at the Special Olympics: even if you win you're still retarded.
Oud 07-04-2005, 20:18
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Citaat:
vichog schreef op 07-04-2005 @ 21:13 :
satan immiteert graag God om mensen te misleiden
Heeft hij je dat persoonlijk verteld?
Oud 07-04-2005, 21:55
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
vichog schreef op 07-04-2005 @ 21:13 :
satan immiteert graag God om mensen te misleiden
Klopt, daarom is het ook van het uiterste belang dat je op het ware pad van Wodan blijft, en je niet laat afleiden door allah, jahweh, of wat voor andere verzinsels dan ook.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 08-04-2005, 12:38
vichog
Avatar van vichog
vichog is offline
Citaat:
T_ID schreef op 07-04-2005 @ 22:55 :
Klopt, daarom is het ook van het uiterste belang dat je op het ware pad van Wodan blijft, en je niet laat afleiden door allah, jahweh, of wat voor andere verzinsels dan ook.
Ik zie het precies omgekeerd
__________________
Arguing on the internet is like running at the Special Olympics: even if you win you're still retarded.
Oud 08-04-2005, 12:39
vichog
Avatar van vichog
vichog is offline
Citaat:
RanC schreef op 07-04-2005 @ 21:18 :
Heeft hij je dat persoonlijk verteld?
nee dat heb ik geleerd
__________________
Arguing on the internet is like running at the Special Olympics: even if you win you're still retarded.
Oud 13-04-2005, 10:04
Mennuz
Avatar van Mennuz
Mennuz is offline
Als God nog bestaat, heeft ie ons lekker laten zitten
Oud 13-04-2005, 16:07
kwakkokwakko
kwakkokwakko is offline
Citaat:
Mennuz schreef op 13-04-2005 @ 11:04 :
Als God nog bestaat, heeft ie ons lekker laten zitten
Leg uit
Oud 13-04-2005, 22:00
kwakkokwakko
kwakkokwakko is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 03-04-2005 @ 19:02 :
"God is dood.

Nu de gelovigen nog."

-Wim Kan
In Beslan zetten ze op de plek waar de school stond nu een kerk.
Onmenselijk. Maar wat beweegt deze mensen.......................?
Oud 14-04-2005, 08:17
mepsteen
Avatar van mepsteen
mepsteen is offline
Jullie zitte te zeike over al die doden en zo, als iedereen 120 zou worden, en gezond zou zijn tot dan, was er toch een gigantishe hongersnood, in de natuur gaan ook dingen dood, ook al staan wij ver van de natuur af, wij gaan ook dood, sommige iets eerder als andere, het moet, voor het beste dus, dat moet je dus ook wel kunnen begrijpen, God doet dat ook
Oud 14-04-2005, 08:39
Verwijderd
Citaat:
mepsteen schreef op 14-04-2005 @ 09:17 :
Jullie zitte te zeike over al die doden en zo, als iedereen 120 zou worden, en gezond zou zijn tot dan, was er toch een gigantishe hongersnood, in de natuur gaan ook dingen dood, ook al staan wij ver van de natuur af, wij gaan ook dood, sommige iets eerder als andere, het moet, voor het beste dus, dat moet je dus ook wel kunnen begrijpen, God doet dat ook
pindakaas.
Oud 14-04-2005, 12:54
Verwijderd
Citaat:
mepsteen schreef op 14-04-2005 @ 09:17 :
Jullie zitte te zeike over al die doden en zo, als iedereen 120 zou worden, en gezond zou zijn tot dan, was er toch een gigantishe hongersnood, in de natuur gaan ook dingen dood, ook al staan wij ver van de natuur af, wij gaan ook dood, sommige iets eerder als andere, het moet, voor het beste dus, dat moet je dus ook wel kunnen begrijpen, God doet dat ook
Zou je dat misschien naar het ABN kunnen vertalen?
Oud 14-04-2005, 13:10
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
kwakkokwakko schreef op 13-04-2005 @ 23:00 :
In Beslan zetten ze op de plek waar de school stond nu een kerk.
Onmenselijk. Maar wat beweegt deze mensen.......................?
Wanhoop en machteloosheid.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 14-04-2005, 13:11
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
T_ID schreef op 14-04-2005 @ 14:10 :
Wanhoop en machteloosheid.

Citaat:
Mephostophilis schreef op 14-04-2005 @ 13:54 :
Zou je dat misschien naar het ABN kunnen vertalen?
Allow me: "ik heb de thread niet gelezen en roep maar wat omdat ik teveel breezah's op heb"
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 14-04-2005, 15:22
one.
one. is offline
Citaat:
mepsteen schreef op 14-04-2005 @ 09:17 :
Jullie zitte te zeike over al die doden en zo, als iedereen 120 zou worden, en gezond zou zijn tot dan, was er toch een gigantishe hongersnood, in de natuur gaan ook dingen dood, ook al staan wij ver van de natuur af, wij gaan ook dood, sommige iets eerder als andere, het moet, voor het beste dus, dat moet je dus ook wel kunnen begrijpen, God doet dat ook
Om er maar even serieus op in te gaan:

Gods wil is volgens de gelovigen zelf onbegrijplijk, zij snappen hem zelf niet eens, hoe verwacht je dat ongelovigen een god moeten gaan begrijpen.

En typ a.u.b. normaal.
__________________
.
Oud 17-04-2005, 11:51
mepsteen
Avatar van mepsteen
mepsteen is offline
Citaat:
Reverend schreef op 14-04-2005 @ 09:39 :
pindakaas.
ook lekker
Oud 17-04-2005, 11:52
mepsteen
Avatar van mepsteen
mepsteen is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 14-04-2005 @ 13:54 :
Zou je dat misschien naar het ABN kunnen vertalen?
Watte jij zegge, ikku geen nedrelansd sreepk
Oud 17-04-2005, 11:55
mepsteen
Avatar van mepsteen
mepsteen is offline
Citaat:
SnakeZ schreef op 14-04-2005 @ 16:22 :
Om er maar even serieus op in te gaan:

Gods wil is volgens de gelovigen zelf onbegrijplijk, zij snappen hem zelf niet eens, hoe verwacht je dat ongelovigen een god moeten gaan begrijpen.

En typ a.u.b. normaal.
Ik zeg dat je de natuur moet begrijpen, ik denk dat god daar bij hoort, wat jij ervan vind moet jij maar weten, maar je kunt niet ontkennen dat de mens zichzelf boven de natuur stelt, en daarom de natuur niet begrijpt.
Oud 17-04-2005, 12:49
Verwijderd
Citaat:
mepsteen schreef op 17-04-2005 @ 12:55 :
Ik zeg dat je de natuur moet begrijpen, ik denk dat god daar bij hoort, wat jij ervan vind moet jij maar weten, maar je kunt niet ontkennen dat de mens zichzelf boven de natuur stelt, en daarom de natuur niet begrijpt.
Hoe definieer jij 'de natuur begrijpen'?
Oud 19-04-2005, 16:45
Hugo Chrétien
Avatar van Hugo Chrétien
Hugo Chrétien is offline
Citaat:
T_ID schreef op 07-04-2005 @ 22:55 :
Klopt, daarom is het ook van het uiterste belang dat je op het ware pad van Wodan blijft, en je niet laat afleiden door allah, jahweh, of wat voor andere verzinsels dan ook.
Je dwaalt, Tiu is de belangrijkste. Hij is de heer van de vergadering, heer van de hemel, ja een geduchte krijgsheld is hij.

Of je hem nou als Griek Zeus noemt, of als Indier Dyaus, of als Romein Deus, voor ons germanen is hij Tiu.
__________________
één Nederlander: een theoloog; twee Nederlanders: een kerk; drie Nederlanders: een kerkscheuring
Oud 19-04-2005, 20:28
mepsteen
Avatar van mepsteen
mepsteen is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 17-04-2005 @ 13:49 :
Hoe definieer jij 'de natuur begrijpen'?
Begrijpen dat alles bij elkaar hangt, leven-dood, dag-nacht
begrijpen dat het gaat om de natuur zelf en dat alles wat leeft er van afhankelijk is en niet dat iets oneerlijk is in de natuur (bijv. waarom is hij dood en niet ik? Het is zo oneerlijk!)
Het hoort eenmaal zo, dat moet je begrijpen
Oud 19-04-2005, 20:42
Verwijderd
Citaat:
mepsteen schreef op 19-04-2005 @ 21:28 :
Begrijpen dat alles bij elkaar hangt, leven-dood, dag-nacht
begrijpen dat het gaat om de natuur zelf en dat alles wat leeft er van afhankelijk is en niet dat iets oneerlijk is in de natuur (bijv. waarom is hij dood en niet ik? Het is zo oneerlijk!)
Het hoort eenmaal zo, dat moet je begrijpen
Wat hangt er precies bij elkaar?
Oud 19-04-2005, 20:48
beaming eye
Avatar van beaming eye
beaming eye is offline
1Co 2:14 Maar de natuurlijke mens begrijpt niet de dingen, die des Geestes Gods zijn; want zij zijn hem dwaasheid, en hij kan ze niet verstaan, omdat zij geestelijk onderscheiden worden.

Tjah dan blijf ik in een circel redeneren, maar goed iedereen zijn of haar eigen cirlcels he.

Maar ik zie wel degelijk een waarheid in deze tekst.. nml dat jullie het geestelijke en God als een dwaasheid zien.

Dit is geen bewijs. God laat zich niet vinden in onze regeltjes, en natuurkundige formule's.

Wil je hem echt vinden is de vraag. En dan gaat het om je hartsgesteldheid.
__________________
I'm not made for this earth, My scream is for a Re-Birth!
Oud 20-04-2005, 17:32
mepsteen
Avatar van mepsteen
mepsteen is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 19-04-2005 @ 21:42 :
Wat hangt er precies bij elkaar?
Alles
Oud 20-04-2005, 22:17
Verwijderd
Citaat:
mepsteen schreef op 20-04-2005 @ 18:32 :
Alles
En hoe uit zich deze samenhangst van 'alles'?
Oud 21-04-2005, 07:01
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
mepsteen schreef op 19-04-2005 @ 21:28 :
Begrijpen dat alles bij elkaar hangt, leven-dood, dag-nacht
begrijpen dat het gaat om de natuur zelf en dat alles wat leeft er van afhankelijk is en niet dat iets oneerlijk is in de natuur (bijv. waarom is hij dood en niet ik? Het is zo oneerlijk!)
Het hoort eenmaal zo, dat moet je begrijpen
Iets dat nu eenmaal zo is, kun je niet begrijpen.
__________________
Welcome to your mom's house!
Oud 21-04-2005, 17:28
mepsteen
Avatar van mepsteen
mepsteen is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 20-04-2005 @ 23:17 :
En hoe uit zich deze samenhangst van 'alles'?
Het uit zich al miljarden jaren lang, zo lang er al leven is op aarde, dingen worden geboren, leven, eten, sterven, worden teruggegeven aan de natuur (als voedsel voor andere of als voeding voor de grond) er gaan er genoeg dood om voedselarmoede tegen te gaan, de mens daarintegen zet zich van de natuur af en zorgt ervoor dat er teveel blijven leven, kijk naar india, er waren minder als 1/3 miljard mensen tot dat wij blanken met onze medicijnen kwamen, sinds dien is het aantal mensen al 1.1 miljard, wat tot hongersnood leid

btw, in het westen is de toestand nog niet zo erg, vanwege condooms, de pil ect.
__________________
I'm too old for this shit.
Oud 21-04-2005, 18:46
vichog
Avatar van vichog
vichog is offline
Citaat:
De Veroorzaker schreef op 21-04-2005 @ 08:01 :
Iets dat nu eenmaal zo is, kun je niet begrijpen.
Dit hoorde ik Bas Haring vanochtend ook zeggen
__________________
Arguing on the internet is like running at the Special Olympics: even if you win you're still retarded.
Oud 21-04-2005, 18:56
vichog
Avatar van vichog
vichog is offline
Citaat:
beaming eye schreef op 19-04-2005 @ 21:48 :
1Co 2:14 Maar de natuurlijke mens begrijpt niet de dingen, die des Geestes Gods zijn; want zij zijn hem dwaasheid, en hij kan ze niet verstaan, omdat zij geestelijk onderscheiden worden.
daar wil ik nog het 15e vers aan toevoegen: "Met de geestelijke mens is het anders. Die kan alles doorzien, maar kan zelf op zijn beurt niet door de natuurlijke mensen doorzien worden."

Citaat:
Maar ik zie wel degelijk een waarheid in deze tekst.. nml dat jullie het geestelijke en God als een dwaasheid zien.

Wil je hem echt vinden is de vraag. En dan gaat het om je hartsgesteldheid.
ik zie ook wel een waarheid erin. En wie vraagt, die ontvangt
__________________
Arguing on the internet is like running at the Special Olympics: even if you win you're still retarded.
Oud 21-04-2005, 19:05
m3tr01dm1nd3d
Avatar van m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
denk dat we er bijna uit zijn jongens


Zelf geloof ik niet, en weet er ook te weinig van om er iets over te kunnen zeggen.

Wel zit 'het geloof' goed in elkaar om zo lang te blijven boeien. montignac en big brother hebben het in ieder geval minder lang volgehouden
Oud 21-04-2005, 19:16
Verwijderd
Citaat:
mepsteen schreef op 21-04-2005 @ 18:28 :
Het uit zich al miljarden jaren lang, zo lang er al leven is op aarde, dingen worden geboren, leven, eten, sterven, worden teruggegeven aan de natuur (als voedsel voor andere of als voeding voor de grond) er gaan er genoeg dood om voedselarmoede tegen te gaan, de mens daarintegen zet zich van de natuur af en zorgt ervoor dat er teveel blijven leven, kijk naar india, er waren minder als 1/3 miljard mensen tot dat wij blanken met onze medicijnen kwamen, sinds dien is het aantal mensen al 1.1 miljard, wat tot hongersnood leid

btw, in het westen is de toestand nog niet zo erg, vanwege condooms, de pil ect.
Leuke cirkelredenering. Is de keuze wat wel en wat niet tot 'de natuur' behoort niet ontzettend arbitrair? Waarom is de mens en alles dat de mens doet geen natuur, en het het wel natuurlijk als een konijn een hol graaft?
Oud 21-04-2005, 19:38
Misz DC1988
Misz DC1988 is offline
kwakkokwakko

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Mennuz schreef op 13-04-2005 @ 11:04 :
Als God nog bestaat, heeft ie ons lekker laten zitten
--------------------------------------------------------------------------------

Leg uit


Heb je nog steeds niet uitgelegd Mennuz...

Ik vind dat God ons helemaal niet heeft laten zitten. Toen de mens de fout inging, bedacht Hij een goed plan met de wereld. Hij stuurde Jezus, zodat wij naar de hemel kunnen. En als wij nu in Hem geloven zijn we gered (Romeinen 10:9...Indien je met je mond belijdt dat Jezus Heer is, en met je hart gelooft dat God Hem uit de doden opwekte zul je behouden worden)....

Jezus ging ook aan het kruis zodat alles heel zou zijn. Als je dat gelooft kun je bijv. genezen e.d.... Vandaar ook alle wonderen die vandaag de dag gebeuren bij mensen als Benny Hinn en Reinhard Bonnke (en veeeeeele anderen)

God bestaat echt wel! Ik voel hem regelmatig, en ik ken veel mensen/jongeren die door Hem van drugs e.d. af zijn en nu een super geweldig leven hebben! (Zonder af te kicken e.d.)

Ask, I'll try to answer....
__________________
Als je altijd doet wat je altijd deed, zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg...
Oud 22-04-2005, 12:27
haplo
Avatar van haplo
haplo is offline
Citaat:
Misz DC1988 schreef op 21-04-2005 @ 20:38 :
[I]Ik vind dat God ons helemaal niet heeft laten zitten. Toen de mens de fout inging, bedacht Hij een goed plan met de wereld. Hij stuurde Jezus, zodat wij naar de hemel kunnen. En als wij nu in Hem geloven zijn we gered (Romeinen 10:9...Indien je met je mond belijdt dat Jezus Heer is, en met je hart gelooft dat God Hem uit de doden opwekte zul je behouden worden)....
Geheimpje: god zou ons ook in eens *patsboem* kunnen redden, want, dit geloof je niet, hij is almachtig.

Dus waarom moeilijk doen met jesus op en neer sturen, de bijbel laten maken en plannen bedenken als je het ook in een keer kan doen?

Citaat:
Jezus ging ook aan het kruis zodat alles heel zou zijn. Als je dat gelooft kun je bijv. genezen e.d.... Vandaar ook alle wonderen die vandaag de dag gebeuren bij mensen als Benny Hinn en Reinhard Bonnke (en veeeeeele anderen)
Ik zou toch eens het internet raad plegen over die o zo overtuigende wonderen van deze mensen.

Citaat:
God bestaat echt wel! Ik voel hem regelmatig, en ik ken veel mensen/jongeren die door Hem van drugs e.d. af zijn en nu een super geweldig leven hebben! (Zonder af te kicken e.d.)

Ask, I'll try to answer....
1. Net alsof je geen "super geweldig leven" kunt hebben als je drugs gebruikt.

2. Ik ben benieuwd hoe je van een verslaving af wilt komen zonder af te kicken.

Als laatste: god bestaat niet, ik voel hem nooit en ik ken veel mensen/jongeren die niet door hem van de drugs e.d. af zijn en nu een super geweldig leven hebben.
Oud 22-04-2005, 17:13
mepsteen
Avatar van mepsteen
mepsteen is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 21-04-2005 @ 20:16 :
Leuke cirkelredenering. Is de keuze wat wel en wat niet tot 'de natuur' behoort niet ontzettend arbitrair? Waarom is de mens en alles dat de mens doet geen natuur, en het het wel natuurlijk als een konijn een hol graaft?
Omdat een konijn de natuur er niks mee verstoord, wij verneuken de natuur met broeikasgassen, ontbossing en inbrengen van uitheemse soorten (bijv. schapen in australië)
__________________
I'm too old for this shit.
Oud 22-04-2005, 19:06
Verwijderd
Citaat:
mepsteen schreef op 22-04-2005 @ 18:13 :
Omdat een konijn de natuur er niks mee verstoord, wij verneuken de natuur met broeikasgassen, ontbossing en inbrengen van uitheemse soorten (bijv. schapen in australië)
Hoe definieer jij een 'verstoring' van de natuur en hoe definieer jij het 'verneuken' van de natuur, en waarom is dit slecht?
Oud 23-04-2005, 11:52
Misz DC1988
Misz DC1988 is offline
Haplo:
________________________________________________
Geheimpje: god zou ons ook in eens *patsboem* kunnen redden, want, dit geloof je niet, hij is almachtig.

Dus waarom moeilijk doen met jesus op en neer sturen, de bijbel laten maken en plannen bedenken als je het ook in een keer kan doen?
________________________________________________

De mens had zelf tegen God gekozen en de mens heeft een vrije wil. God heeft dat zo gemaakt, en dat verandert Hij dan ook niet zomaar. Met dit nieuwe plan kan je voor of tegen God kiezen, Hij zegt ook in de bijbel dat je mag kiezen tussen leven en dood. Daarna staat: "Kies dan het leven, opdat u zult leven, gij en uw nageslacht"....Er staat ook dat God wil dat alle mensen behouden zijn..Maar de duivel is er ook nog steeds En als je niet voor God kiest, kies je tegen Hem....Je staat aan de andere kant..en daar staat de duivel...
internet nog even voor je nagezocht, en kwam bijv. dit tegen:
http://www.tbn.org/about/newsletter/index.php/592.html
Het leven op aarde met drugs e.d. lijkt wel super, maar God heeft het echte. Mensen die ik ken die van drugs af zijn gekomen zeggen ook dat ze nu pas het echte hebben. Met drugs kom je steeds dieper en het wordt steeds erger...Afgezien van een of andere godsdienst is het ook nog eens niet goed voor je, en daarom alleen al wordt je leven super geweldig!!!
__________________
Als je altijd doet wat je altijd deed, zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg...
Oud 23-04-2005, 16:04
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Ik heb altijd al een hekel gehad aan iedereen die 'those that aren't with us are against us' als levensfilosofie hebben, of het nu presidenten, terroristen of goden zijn.

(de ex-drugsverslaafde is natuurlijk een drogreden van jewelste aangezien dit berust op een placebo effect en persoonlijke subjectieve ervaring)
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 23-04-2005, 18:32
mepsteen
Avatar van mepsteen
mepsteen is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 22-04-2005 @ 20:06 :
Hoe definieer jij een 'verstoring' van de natuur en hoe definieer jij het 'verneuken' van de natuur, en waarom is dit slecht?
als er meer wordt vernield dan er bij komt, dan is de cirkel verbroken en werkt de natuur niet meer, dan stort hij in, kijk maar naar het broeikaseffect, over 20 jaar is de natuur er al zo van verneukt dat de wereld al totaal veranderd is
__________________
I'm too old for this shit.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:57.