Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-09-2004, 14:22
TIEN
Avatar van TIEN
TIEN is offline
zijn er mensen die op de kunstacademie zitte?
k wil er graag heen maar het is moeilijk om binnen te komen en er te blijven en de kans op werk is jah euh ook moeilijk meestal... ligt eraaan wat je wil gaan doen maar ik weet niet of het wel de juiste keuze is omdat ik nog steeds veel dingen leuk vind..

heeft iemand verhalen over de toelating van de kunstacademie voor illustratie?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-09-2004, 15:17
Miep#1
Miep#1 is offline
Ik weet dat je bij sommige kunstacademies ook al in de jaren dat je nog op het VO zit ook al lessen daar kunt volgen als een soort voorbereiding. Wanneer je dat gedaan hebt is het makkelijker om toegelaten te worden, ze kennen jou en je werk dan al (en als je goed bent dan weten ze dat dus).
Met citaat reageren
Oud 10-09-2004, 17:48
rodina
Avatar van rodina
rodina is offline
-vooropleidingen in Amsterdam, Utrecht en Arnhem.
Tis echt aan te raden, je ontwikkelt jezelf enorm, plus dat je ander werk maakt dan wanneer je thuis zit.

Ik heb zelf de vooropleiding in Arnhem gedaan. Echt heel erg leuk.

Toelating:
Werk van verschillende periodes meenemen, wel redelijk recent. Werk van toen je 3 was is niet van belang. Verschillende dingen, aquarel maar ook pentekeningen of gekleide dingen, foto's. Neem heel veel schetsen mee. Ook kleine dingen. Maak een dummie, met allerlei kleine krabbels etc.
Laat processen zien, leg uit waarom je dingen hebt gedaan. Sta achter je werk, maar wees niet bang om te zeggen welke dingen beter kunnen.
__________________
Freak me baby
Met citaat reageren
Oud 14-09-2004, 13:41
Ninnoc
Ninnoc is offline
kijk ff bij artestiek, staat een uitgebreidere topic over kunstacademies
__________________
because we are born free, to have the world as our playground
Met citaat reageren
Oud 19-09-2004, 16:58
Justine
Justine is offline
Citaat:
rodina schreef op 10-09-2004 @ 18:48 :
-vooropleidingen in Amsterdam, Utrecht en Arnhem.
Tis echt aan te raden, je ontwikkelt jezelf enorm, plus dat je ander werk maakt dan wanneer je thuis zit.

Ik heb zelf de vooropleiding in Arnhem gedaan. Echt heel erg leuk.

Toelating:
Werk van verschillende periodes meenemen, wel redelijk recent. Werk van toen je 3 was is niet van belang. Verschillende dingen, aquarel maar ook pentekeningen of gekleide dingen, foto's. Neem heel veel schetsen mee. Ook kleine dingen. Maak een dummie, met allerlei kleine krabbels etc.
Laat processen zien, leg uit waarom je dingen hebt gedaan. Sta achter je werk, maar wees niet bang om te zeggen welke dingen beter kunnen.

Het is te veel moeite voor de toelating, vind ik dan. Het komt mij iig niet echt bekend voor en toch ben ik twee jaar geleden toegelaten.
Wat ik aan zou raden is zoveel mogelijk open dagen bezoeken, ik geloof dat er in november eentje in Arnheim is. Verzamel zoveel mogelijk informatie en stel vragen. Bovendien heeft elke academie een handig boekje waar alles over de faculteiten in staat. Zodra je het gelezen hebt, weet je waarschijnlijk ook welk faculteit het beste bij je past.
Uiteindelijk stelt een toelatingsexamen niet echt veel voor, de meeste mensen worden wel aangenomen. Het is alleen heel belangrijk dat jij jezelf tijdens de studie kan bewijzen, want anders word je er zo uitgekickt.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2004, 18:09
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
ik zit op de kunstacademie (jaar2) in Groningen en ik doe de lerarenopleiding, zodat ernog wat zekerheid is. Je moet gewoon veel werk produceren van een zekere kwaliteit en dan word je er niet afgestuurd

gewoon proberen en je niet laten afschrikken door un toelatingsexamen.
__________________
I love mittens made out of kittens
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
ARTistiek Enquete kunstacademies. Wie helpt mij?
Eostre
1 22-04-2009 18:37
ARTistiek Kunstacademies!
C-Cee
3 16-01-2009 21:10
Studeren Open dagen kunstacademie en combi universiteit leiden
wawawawa
2 27-09-2007 07:14
Algemene schoolzaken Kunstacademie Info (VRAAG MAAR RAAK)
aquafemme
67 13-02-2007 06:24
ARTistiek [Discussie] Lerarenopleiding Kunstacademies, trek jij daar wat van aan?
devilcat
81 04-08-2006 17:49
ARTistiek Stelling: Kunstacademie-> is er een toekomst voor hen!
aquafemme
12 31-12-2002 11:24


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:37.