Oud 30-01-2004, 22:54
Verwijderd
Portugees international Luis Figo heeft bezorgt gereageerd over de belasting van profvoetballers. De speler van Real Madrid gaf aan dat het spelen van te veel competities risico's met zich meebrengt voor spelers, hij doelde hiermee onder meer op het overlijden van de Hongaar Miklós Fehér.

Figo tegen de Portugese krant A Capital: " We zijn allemaal erg verdrietig door wat er met Feher is gebeurd. Het incident dwingt ons na te denken over waar atleten en voetballers aan worden blootgesteld."

De Portugees deed zijn uitspraken tijdens een promotie-actie voor de EK in Portugal komende zomer.

(Voetbalzone)

***********
N.a.v. dit bericht leek het me goed een topic te openen over de risico's van profvoetbal.

Wat vinden jullie? Worden profvoetballers teveel belast en vallen er daardoor slachtoffers? Moeten we de CL inkorten, of de beker afschaffen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-01-2004, 23:17
Verwijderd
Ik denk dat sommige trainers eens moeten nadenken over een roulatie systeem. Meerdere spelers regelmatig opstellen, zodat de belasting verdeeld wordt over meerdere spelers.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2004, 23:29
Ketjing
Avatar van Ketjing
Ketjing is offline
Citaat:
^Dragon^ schreef op 30-01-2004 @ 23:17:
Ik denk dat sommige trainers eens moeten nadenken over een roulatie systeem. Meerdere spelers regelmatig opstellen, zodat de belasting verdeeld wordt over meerdere spelers.
dan moet je wel voldoende goede spelers hebben.

Maar ontopic, ik denk wel dat voetballers zwaar belast worden. Ik weet alleen op het moment niet hoe het op te lossen valt
__________________
[QUOTE=Miek;29666509]Ik dacht dat Ketjing een buitenlander was :p[/QUOTE][QUOTE=Lilith;30445293]Ketjing is.. knap. :eek:[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 31-01-2004, 00:40
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Ik denk (misschien) alleen dat de spelers die en competitie, beker en europees spelen misschien te zwaar belast worden maar waarom nu opeens die ophef? Omdat er een dode valt en vorig jaar ook?
Sorry maar dit is al jaren lang zo en nog nooit heeft iemand erover geklaagt (niet zo als nu iig).
Overal overlijden mensen dus ook sporters, denk dat ze de medische keuring strenger moeten aanpakken.
Was laatst ook al iets over op studio sport dat alle clubs van de eredivisie op Ajax, FC Groningen en RKC Waalwijk na de controles op het hart 2keer per jaar te laten doen, de KNVB wil de spelers van het NL11-tal testen ermee.
Denk dat als die controles goed zijn (2x per jaar dus) en spelers verplicht worden aan te geven als ze een pijntje op het borst of waar dan ook wat ze niet helemaal lekker zit dat ze dat moeten aangeven aan trainer oid. denk dat als dat gebeurt dat er veel voorkomen kan worden.
Probleem is wel dat een speler erg hard is voorzichzelf en het waarschijnlijk niet snel zal aangeven en het is niet te controleren.
2de Probleem is het geld want 1hartonderzoek kost 500€ hoorde ik op studio sport en dat is niet voor kleine clubs haalbaar als ze 20/25 spelers er op moeten laten controlen 1/2keer per jaar.
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Met citaat reageren
Oud 31-01-2004, 10:50
Verwijderd
Citaat:
Ketjing schreef op 30-01-2004 @ 23:29:
dan moet je wel voldoende goede spelers hebben.

Maar ontopic, ik denk wel dat voetballers zwaar belast worden. Ik weet alleen op het moment niet hoe het op te lossen valt
dat zou betekenen dat er meer geïnvesteerd wordt in de jeugd en dat is alleen maar voordelig
Met citaat reageren
Oud 31-01-2004, 12:06
Roberto15
Roberto15 is offline
Dit probleem lijkt mij eenvoudig op te lossen: gewoon minder clubs in competities toelaten: in Nederland bijvoorbeeld maar 16 clubs op het hoogste niveau.

Zo spelen de spelers automatisch minder wedstrijden...
__________________
ik groet u
Met citaat reageren
Oud 31-01-2004, 12:12
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
Roberto15 schreef op 31-01-2004 @ 12:06:
Dit probleem lijkt mij eenvoudig op te lossen: gewoon minder clubs in competities toelaten: in Nederland bijvoorbeeld maar 16 clubs op het hoogste niveau.

Zo spelen de spelers automatisch minder wedstrijden...
Lekker handig..
Dit jaar voor het eerst AGOVV in de GG-divisie erbij en dan nu terug gaan naar 16 clubs.
Lijkt mij niet de oplossing, denk dat dit probleem sowieso niet zo aan de orde is in Nederland.
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Met citaat reageren
Oud 31-01-2004, 12:15
jeroen87
jeroen87 is offline
ach ze moeten niet zeuren
veel inteligent werk doen ze niet .
en verdienen er dik aan ik bedoel ze doen nix belangruijks kijk als een hartchirurg zoveel verdient terecht hij red leven maaar een voetballer niet en dan maar klagen dat ze teveel druk hebben
Met citaat reageren
Oud 31-01-2004, 12:21
Roberto15
Roberto15 is offline
Citaat:
jeroen87 schreef op 31-01-2004 @ 12:15:
ach ze moeten niet zeuren
veel inteligent werk doen ze niet .
en verdienen er dik aan ik bedoel ze doen nix belangruijks kijk als een hartchirurg zoveel verdient terecht hij red leven maaar een voetballer niet en dan maar klagen dat ze teveel druk hebben
Het gaat er hier om of het nog wel gezond is...
__________________
ik groet u
Met citaat reageren
Oud 31-01-2004, 12:25
jeroen87
jeroen87 is offline
er zijn zo veel ongezonde beroepen bv dak dekker ben je ook op je 40ste versleten en die verdienen ook nog niet zo veel als voetballers en anders meoten ze minder trainen en minder verdienen maar ik stoor me gewoon aan die miljoenen bedragen
Met citaat reageren
Oud 31-01-2004, 12:26
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
jeroen87 schreef op 31-01-2004 @ 12:15:
ach ze moeten niet zeuren
veel inteligent werk doen ze niet .
en verdienen er dik aan ik bedoel ze doen nix belangruijks kijk als een hartchirurg zoveel verdient terecht hij red leven maaar een voetballer niet en dan maar klagen dat ze teveel druk hebben
Zeg dan niks ofzo.
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Met citaat reageren
Oud 31-01-2004, 14:34
Aristidis
Avatar van Aristidis
Aristidis is offline
Ze doen wel veel wedstrijden, maar trainen minder dan bij andere sporten. Turnsters trainen bijv. 33 uur per week, maar minder intensief, judoka's een stuk minder, maar wel intensief, dus ik denk dat elke sport het maximale uit de spelers/beoefenaars haalt.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2004, 14:56
AGH
Avatar van AGH
AGH is offline
Citaat:
jeroen87 schreef op 31-01-2004 @ 12:25:
er zijn zo veel ongezonde beroepen bv dak dekker ben je ook op je 40ste versleten en die verdienen ook nog niet zo veel als voetballers en anders meoten ze minder trainen en minder verdienen maar ik stoor me gewoon aan die miljoenen bedragen
Ik ben anders al wel vijftig keer doodgegaan in een stadion hoor....
Met citaat reageren
Oud 31-01-2004, 18:03
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
Aristidis schreef op 31-01-2004 @ 14:34:
Ze doen wel veel wedstrijden, maar trainen minder dan bij andere sporten. Turnsters trainen bijv. 33 uur per week, maar minder intensief, judoka's een stuk minder, maar wel intensief, dus ik denk dat elke sport het maximale uit de spelers/beoefenaars haalt.
Echte toppers trainen ook keihard om goed te worden hoor

Denk trouwens dat dit alleen geldt voor de landen waar ze geen winterstop hebben, dus niet in Nederland want zolang spelen ze hier niet achterelkaar.
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:30.