Oud 24-02-2005, 22:38
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Citaat:
perseus schreef op 24-02-2005 @ 22:32 :

1. Hoe houd je dat dan vol op N&A?
2. Kun je het mij ook leren? ^_^
1. Als je Religie gewend bent, dan is N&A een verademing.

2. Ach, er zijn genoeg zinnige discussies op N&A, maar de meesten raken uiteindelijk zwaar off-topic.
Zie het als een De Kantine maar dan met een niveau dat iets meer hersencellen vereist.
Advertentie
Oud 25-02-2005, 01:08
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
RanC schreef op 24-02-2005 @ 22:25 :
@TechXP:
Hoewel ik de objectiviteit van sommige bronnen betwijfel, moet ik toegeven dat er misschien een kern van waarheid inzit.
Dat is juist de bedoeling. Dat men het eens gaat bekijken van andere kanten ipv van de informatie van het zuivelbureau.

Er komen gelukkig steeds nieuwe onderzoeken erover en steeds meer dietisten en artsen schrijven erover. De melkindustrie gaat wankelen komende jaren of wellicht wel binnen een paar weken

Gisteren heb ik nog achmea zover gekregen dat ze hun tekst op hun site wat aanpaste. De zin "Vrijwel iedereen weet dat melk goed voor je botten is" werd vervangen door "Algemeen wordt aangenomen dat melk goed voor je botten is".
http://www.achmeahealth.nl/cgi/go.fpl?type=link&id=615

Degene van achmea was het met me eens dat het wat anders geformuleerd moest worden
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Oud 25-02-2005, 01:14
TechXP
TechXP is offline
@RanC: ja het is dan toch dat er wel een hoop consumenten mee moeten gaan wil het succes hebben en goedkoper worden.
Nu is biologische melk blijkbaar wel goedkoop om te doen (5 cent per liter op gewone melk), maar daarin zou de regering dan meer moeten doen om alle bedrijven daarop over te laten gaan.
Denk dat de overheid daarin wel moet meespelen om te zorgen dat de boeren een goede start kunnen maken. Wellicht moet er geleidelijk overgegaan worden naar biologisch. Dus over een termijn van een aantal jaren steeds meer regels in de gewone vlees en melkindustrie en ei-industrie invoeren die ongeveer hetzelfde zijn als biologisch. Totdat de stapel van regeltjes hetzelfde is als biologische sector.
De overheid wil nu ook wel dat de koeien meer buiten staan, dus een begin is er denk ik wel.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Oud 25-02-2005, 06:36
Verwijderd
Citaat:
@deniseXXL schreef op 24-02-2005 @ 21:40 :
ja, kvind het ok hartstikke zielig. die mense zijn gewoon heel errug wreed! dat wilje tog nie? tis gewoon ziek...

kus, denise.
ja met die mensen bedoel je natuurlijk de boeren
''hihihii de boeren zijn wreeeeeeeeeed'


je bent zelf net zo erg omdat je het wel op eet en daarmee steunt

hihiii daar dachten we nog niet over na.
Oud 25-02-2005, 14:01
Lottiej
Avatar van Lottiej
Lottiej is offline
Citaat:
per piacere schreef op 25-02-2005 @ 06:36 :
ja met die mensen bedoel je natuurlijk de boeren
''hihihii de boeren zijn wreeeeeeeeeed'


je bent zelf net zo erg omdat je het wel op eet en daarmee steunt

hihiii daar dachten we nog niet over na.

Sjuicht....De bio-industrie is egt vreselijk..
__________________
Love yah all....
Oud 25-02-2005, 16:27
Verwijderd
Citaat:
Lottiej schreef op 25-02-2005 @ 14:01 :
Sjuicht....De bio-industrie is egt vreselijk..
ja die stoute boeren
wat een stouterds

hihihii
Oud 25-02-2005, 19:23
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Lottiej schreef op 25-02-2005 @ 14:01 :
Sjuicht....De bio-industrie is egt vreselijk..
juicht .
Oud 25-02-2005, 19:43
Verwijderd
Citaat:
=zwart wit= schreef op 25-02-2005 @ 19:23 :
juicht .
ik dacht dat ze zucht bedoelde
Oud 25-02-2005, 20:06
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
per piacere schreef op 25-02-2005 @ 19:43 :
ik dacht dat ze zucht bedoelde
ja, dat weet je niet met zulke mensen.
zouden ze weten waar ze het eigenlijk over hebben?
nee?
ik ook niet.


Citaat:
per piacere schreef op 25-02-2005 @ 16:27 :
hihihii
Oud 25-02-2005, 20:11
Verwijderd
Citaat:
=zwart wit= schreef op 25-02-2005 @ 20:06 :
ja, dat weet je niet met zulke mensen.
zouden ze weten waar ze het eigenlijk over hebben?
nee?
ik ook niet.
ik denk niet dat ze weet wat de bio-industrie uberhaupt inhoudt, behalve dan dat het iig wel zielig is voor de DieReN
Oud 25-02-2005, 20:17
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
per piacere schreef op 25-02-2005 @ 20:11 :
ik denk niet dat ze weet wat de bio-industrie uberhaupt inhoudt, behalve dan dat het iig wel zielig is voor de DieReN
arme beestjuhs, wrede mensuh . precies hoe je 't zegt.

er zijn meer dingen in het leven die tellen als -dieren. maar dat ze eigenlijk geen leven heeft zonder -wrede mensen dringt mss niet eens door .
Oud 26-02-2005, 01:01
Verwijderd
Er rust zeker een vloek op de term 'N&A', want deze 'discussie' is ook al ontspoord. Had ik maar niets gezegd.
Oud 26-02-2005, 07:02
Verwijderd
Citaat:
perseus schreef op 26-02-2005 @ 01:01 :
Er rust zeker een vloek op de term 'N&A', want deze 'discussie' is ook al ontspoord. Had ik maar niets gezegd.

stil houden straks gaat de topicstartster bij N&A kijken

Oud 01-03-2005, 14:25
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
RanC schreef op 24-02-2005 @ 22:25 :
@TechXP:
Hoewel ik de objectiviteit van sommige bronnen betwijfel, moet ik toegeven dat er misschien een kern van waarheid inzit.
Ook leuk weetje over die melkindustrie en of de onafhankelijke wetenschappelijke instellingen wel objectief willen zijn.

Vorige week plaatste ik een bericht op het gastenboek van de Osteoporose (botontkalking) stichting. Ik gaf het feit weer over het aantal botontkalking en het gebruik van zuivel in de landen. Je kan wel raden wat er met mijn bericht gebeurde? Het is gewoon verwijderd.

Kritiek op melk betekent verwijdering van bericht. Hun stichting is gewoon schuldig aan het vermeerderen van leed. Onverantwoord. En de mensen maar ontwetend geloven dat hoge inname van melk goed is....
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Oud 06-03-2005, 17:36
guy smeekens
guy smeekens is offline
ik weet niet hoe het bij jullie zit maar of jullie willen de hele nederlandse boerderijen kapot maken of jullie hebben daar helemaal niet aangedagd aan die duizenden boeren met gezinnen
en het is wetenschapelijk bewezen dat er meer dioxine in biologische kippen zit en dat de ziektes meer verspreid worden door buitenlopende koeien kijk maar naar de protestanten die niet inenten die hebben ook meer kans op besmettelijke ziektes dus laat de koeien binnen staan en laat ze inenten
Oud 06-03-2005, 18:42
Verwijderd
Citaat:
TechXP schreef op 01-03-2005 @ 14:25 :
Ook leuk weetje over die melkindustrie en of de onafhankelijke wetenschappelijke instellingen wel objectief willen zijn.

Vorige week plaatste ik een bericht op het gastenboek van de Osteoporose (botontkalking) stichting. Ik gaf het feit weer over het aantal botontkalking en het gebruik van zuivel in de landen. Je kan wel raden wat er met mijn bericht gebeurde? Het is gewoon verwijderd.

Kritiek op melk betekent verwijdering van bericht. Hun stichting is gewoon schuldig aan het vermeerderen van leed. Onverantwoord. En de mensen maar ontwetend geloven dat hoge inname van melk goed is....
omg, het is een complot

Oud 06-03-2005, 18:45
Verwijderd
Citaat:
guy smeekens schreef op 06-03-2005 @ 17:36 :
ik weet niet hoe het bij jullie zit maar of jullie willen de hele nederlandse boerderijen kapot maken of jullie hebben daar helemaal niet aangedagd aan die duizenden boeren met gezinnen
en het is wetenschapelijk bewezen dat er meer dioxine in biologische kippen zit en dat de ziektes meer verspreid worden door buitenlopende koeien kijk maar naar de protestanten die niet inenten die hebben ook meer kans op besmettelijke ziektes dus laat de koeien binnen staan en laat ze inenten
het is wel handig dat je met bewijzen komt, bronnen iig. Ik weet niet of biologische kippen meer dioxine bevatten.

Koeien moeten helemaal niet binnen, je kan dan wel 'tegenstander' zijn van het biologische, maar een koe die buiten loopt kan idd ziektes verspreiden, een hond doet dat ook. En een kat, een rat, een vogel, een haas.....

Oud 06-03-2005, 22:33
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
guy smeekens schreef op 06-03-2005 @ 17:36 :
ik weet niet hoe het bij jullie zit maar of jullie willen de hele nederlandse boerderijen kapot maken of jullie hebben daar helemaal niet aangedagd aan die duizenden boeren met gezinnen


Ja wil het hele veeboerderijen kapot maken. Ja ik weet het van de gezinnen. Zo? Alles wat de regering bepaald kan banen kosten. Alles wat de consument doet kan banen kosten. etc.
Nee, pech gehad. Geen werk meer door de markt kan gebeuren.

Citaat:
en het is wetenschapelijk bewezen dat er meer dioxine in biologische kippen zit
Kom maar op met je wetenschappelijke bronnen dan

Citaat:
en dat de ziektes meer verspreid worden door buitenlopende koeien
Nee niet waar. Doordat ze buiten lopen bouwen ze meer weerstand op. Dit is ook wetenschappelijk bewezen. 1 bacterie in een groep koeien die veel binnen zit betekent dat ze allemaal zo goed als ziek worden, terwijl bij populaties de kans kleiner is dat ze het overbrengen op andere, vanwege dat ze niet zo dicht op elkaar zitten.

Citaat:
kijk maar naar de protestanten die niet inenten die hebben ook meer kans op besmettelijke ziektes dus laat de koeien binnen staan en laat ze inenten
Inenten gebeurd ook bij koeien die 'buiten' lopen. De biologische koeien ook. Zitten alleen wat meer regels aan vast.

En als je de wetenschappelijke bronnen erop na slaat helpt enten niet echt. Waarom neit? 2 redenen:

- door teveel enten kan het virus immuun worden voor het vaccin
- virussen veranderen van nature al constant
Bijvoorbeeld elk jaar krijgen kinderen een ander vaccin dan de groep kinderen het jaar ervoor.

Zoek eens op google op over kritiek over vaccins / inentingen. Genoeg over te vinden. Inenten kan zeer gevaarlijk zijn.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Oud 06-03-2005, 22:34
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
per piacere schreef op 06-03-2005 @ 18:42 :
omg, het is een complot

Ja echt een complot ja.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Oud 07-03-2005, 00:01
Reng
Reng is offline
Kunnen jullie het niet van de kant van de boer zien? Boer ben je voor heel je leven en je leeft voor de boerderij. Hun vader was boer, hun opa en waarschijnlijk wil de zoon het ook worden.
Het is voor de boer een voortdurende strijd om het hoofd boven water te houden. Denk je dan echt dat men er zin in heeft om een biologische boerderij te beginnen als dat niet rendabel is? Als ze om zich heen horen dat bij anderen die dat wel deden het op een mislukking is uitgelopen?
Jullie schilderen de boeren af als harteloos maar ze hebben verder weinig keus.
Oud 07-03-2005, 01:40
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Reng schreef op 07-03-2005 @ 00:01 :
Kunnen jullie het niet van de kant van de boer zien? Boer ben je voor heel je leven en je leeft voor de boerderij. Hun vader was boer, hun opa en waarschijnlijk wil de zoon het ook worden.

Nee niet echt. Ik woon vlakbij de boeren en ken de zonen van de boeren, maar die zitten niet echt te trappelen voor het boeren.

Citaat:
Het is voor de boer een voortdurende strijd om het hoofd boven water te houden. Denk je dan echt dat men er zin in heeft om een biologische boerderij te beginnen als dat niet rendabel is?
Rendabel genoeg, dat is wel bewezen. De biologische groei is er, dus daar hoeven ze zich niet erg zorgen over te maken. Het punt is dat men moet investeren eerst. Echter lukt dat niet omdat ze met het huidige beleid (alles zo goedkoop mogelijk leveren) ook maar net aan hun hoofd boven water kunnen houden.


Citaat:
Als ze om zich heen horen dat bij anderen die dat wel deden het op een mislukking is uitgelopen?
Er zijn mislukkingen geweest, maar dat ligt aan je bedrijfsvoering.

Citaat:
Jullie schilderen de boeren af als harteloos maar ze hebben verder weinig keus.
Iedereen heeft een keus. En daarnaast zijn ze inderdaad in mijn ogen harteloos. Denken vooral aan geld en omzet en zien de dieren als product. Misschien een aantal hobbyboeren neit, hoewel die net zo hartenloos om kunnen gaan met de dieren. Ook de consument is harteloos wel..
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Oud 07-03-2005, 02:01
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Stoppen met vlees eten.

OK, dat doet niet iedereen.

Verhoog de prijs van vlees met 200 a 300%.

Dan eten mensen nog maar paar keer per week vlees.
Niet erg, want vlees is helemaal niet nodig. Minder dieren nodig. Maar zelfde geld komt binnen. Meer ruimte voor de dieren.

Zoals zo vaak: het is niet zo moeilijk!
Oud 07-03-2005, 06:29
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 07-03-2005 @ 02:01 :
Stoppen met vlees eten.

OK, dat doet niet iedereen.

Verhoog de prijs van vlees met 200 a 300%.

Dan eten mensen nog maar paar keer per week vlees.
Niet erg, want vlees is helemaal niet nodig. Minder dieren nodig. Maar zelfde geld komt binnen. Meer ruimte voor de dieren.

Zoals zo vaak: het is niet zo moeilijk!
Waarom zou je mensen willen ontmoedigen om vlees te eten?
Als ik een biefstuk eet hebben mensen om mij heen daar echt geen last van hoor.
Oud 07-03-2005, 07:14
Verwijderd
Citaat:
TechXP schreef op 07-03-2005 @ 01:40 :
Nee niet echt. Ik woon vlakbij de boeren en ken de zonen van de boeren, maar die zitten niet echt te trappelen voor het boeren.
nee, waarom niet? omdat zonen ook geen zin hebben in de bio-industrie (het levert daarnaast ook niets op)
maar het omschakelen naar biologisch kost teveel geld.


maar geloof me, in de toekomst, wanneer al deze bedrijven er niet meer zijn.. wordt de melk gewoon lekker uit een of ander onbetrouwbaar land gehaald. Zodat we daar lekker ziek van kunnen worden
boeren gaan echt niet ineens massaal omschakelen naar biologisch.
Oud 07-03-2005, 07:23
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Citaat:
per piacere schreef op 07-03-2005 @ 07:14 :
nee, waarom niet? omdat zonen ook geen zin hebben in de bio-industrie (het levert daarnaast ook niets op)
maar het omschakelen naar biologisch kost teveel geld.


maar geloof me, in de toekomst, wanneer al deze bedrijven er niet meer zijn.. wordt de melk gewoon lekker uit een of ander onbetrouwbaar land gehaald. Zodat we daar lekker ziek van kunnen worden
boeren gaan echt niet ineens massaal omschakelen naar biologisch.
Inderdaad.
Het boer'nbedrief (zoals dat mooi in Drenthe zeggen) sterft langzaam uit. Biologisch is gewoon te duur aangezien het nu al moeilijk te handhaven is.
Oud 07-03-2005, 15:03
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
per piacere schreef op 07-03-2005 @ 07:14 :
nee, waarom niet? omdat zonen ook geen zin hebben in de bio-industrie (het levert daarnaast ook niets op)
maar het omschakelen naar biologisch kost teveel geld.

Nee, omdat die zonen ook andere interesses hebben. Die gaan de IT in, worden advocaat of gaan een andere opleiding doen.

Citaat:
maar geloof me, in de toekomst, wanneer al deze bedrijven er niet meer zijn.. wordt de melk gewoon lekker uit een of ander onbetrouwbaar land gehaald. Zodat we daar lekker ziek van kunnen worden boeren gaan echt niet ineens massaal omschakelen naar biologisch.
In de toekomst hoop ik dat men eindelijk eens nee zegt tegen dat melk. Het liegen door de melkindustrie mag weleens verboden worden.

Maar eh... biologisch(-dynamisch) lijkt me wel goed te kunnen. En dat de boeren niet overstappen is hun probleem. Die gaan straks allemaal over de kop sowieso.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Oud 07-03-2005, 15:04
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
RanC schreef op 07-03-2005 @ 06:29 :
Waarom zou je mensen willen ontmoedigen om vlees te eten?
Als ik een biefstuk eet hebben mensen om mij heen daar echt geen last van hoor.
Het is een aanslag op het milieu. Je vermoord mij joh...
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Oud 07-03-2005, 16:44
Verwijderd
Citaat:
TechXP schreef op 07-03-2005 @ 15:03 :
Nee, omdat die zonen ook andere interesses hebben. Die gaan de IT in, worden advocaat of gaan een andere opleiding doen.

In de toekomst hoop ik dat men eindelijk eens nee zegt tegen dat melk. Het liegen door de melkindustrie mag weleens verboden worden.

Maar eh... biologisch(-dynamisch) lijkt me wel goed te kunnen. En dat de boeren niet overstappen is hun probleem. Die gaan straks allemaal over de kop sowieso.
nou je kan wel hopen, maar ik denk dat het dus wel zo wordt, geen biologisch en gewoon de melk uit een of ander land waar alles maar aan die koeien gegeven wordt zonder dat er een goede controle uitgevoerd wordt.
Dan moet Nederland het wel accepteren, want melk uit andere Westerse landen zal te duur zijn oid en de vraag naar melk zal toch mega groot blijven (ook ivm toetjes etc)

De meeste boerenzoons hebben best interesse in het boerenbedrijf gehad, maar geen wonder dat ze andere interesses zoeken om iets rendabels mee te gaan doen. Het boerenbedrijf over nemen is gewoon onmogelijk (qua geld, de bio-industrie, alle regels, weet ik het)

Mijn vader had ook allerlei interesses, maar toen was het gewoon normaal dat een zoon het over zou nemen, toen kon het ook nog. Bio-industrie was daarnaast een geaccepteerd iets.
Oud 07-03-2005, 20:09
Verwijderd
Citaat:
Lottiej schreef op 11-02-2005 @ 09:35 :
Heeeej allemaal

Wat vinden jullie er nouw van? 6 kippen in een hok tergrote van een schoenendoos! dat is gewoon tog te zielig?! hun snavels worden eraf gesneden zodat ze elkaar niet kunnen pikken!

Ik vind de bio industrie egt vreselijk, varkens worden gecastreerd zonder verdoving! hoe zou jij dat vinden als dat zou gebeuren?! dieren hebben ook rechten,gevoelens en emoties! Egt diej bioindustrie moet weg!

ik zoek mensen die hetzelfde over de bioindustrie denken als ik!
Zet je in tegen te bioindustrie zodat er veel onschuldige levens gered kunnen worden!

Liefs...

Lottiej
Typ normaal, dan wordt je misschien serieus genomen.
Oud 07-03-2005, 21:20
Reng
Reng is offline
Van bijna alle boeren die ik ken willen de zonen ook boer worden.
En boeren zijn echt niet harteloos. Alle mensen die dat zouden zeggen zouden eens echt met een boer moeten gaan praten. Of tijdens de MKZ eens de emoties hebben moeten horen. De meeste boeren kennen elk van hun grote hoeveelheid koeien bij naam en herkennen ze.
Dat zegt al veel.
Oud 08-03-2005, 07:14
Verwijderd
bij koeien wel ja
een boer die mestkippen houdt, houdt ook nog wel van zijn dieren. Maar de industrie is er zo op geworden dat die beesten gewoon in een kratje de deur uit gaan..
Oud 08-03-2005, 12:46
Reng
Reng is offline
Citaat:
per piacere schreef op 08-03-2005 @ 07:14 :
bij koeien wel ja
een boer die mestkippen houdt, houdt ook nog wel van zijn dieren. Maar de industrie is er zo op geworden dat die beesten gewoon in een kratje de deur uit gaan..
Ja dat is zo.
Maar vinden wij dat zielig omdat we zelf het niet leuk zouden vinden om in zo'n kratje te zitten of omdat het is bewezen dat de kippen dat niet leuk vinden.
Ik zeg niet dat ze dat wel vinden maar veel mensen noemen iets zielig alleen omdat ze het zelf niet leuk zouden vinden. En of je kippen met mensen kunt vergelijken?
Oud 08-03-2005, 16:57
Verwijderd
Citaat:
Reng schreef op 08-03-2005 @ 12:46 :
Ja dat is zo.
Maar vinden wij dat zielig omdat we zelf het niet leuk zouden vinden om in zo'n kratje te zitten of omdat het is bewezen dat de kippen dat niet leuk vinden.
Ik zeg niet dat ze dat wel vinden maar veel mensen noemen iets zielig alleen omdat ze het zelf niet leuk zouden vinden. En of je kippen met mensen kunt vergelijken?
Wij vinden het niet leuk omdat je zo heel gemakkelijk ziet dat kippen als levenloze dingen worden behandeld, niet als dieren, niet als iets dat ook pijn kan ervaren.
Oud 08-03-2005, 17:03
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Reng schreef op 07-03-2005 @ 21:20 :
Van bijna alle boeren die ik ken willen de zonen ook boer worden.

Wellicht dat het in andere gebieden anders is. Kan me voorstellen dat het in limburg of oosten van het land een andere instelling is.

Citaat:
En boeren zijn echt niet harteloos. Alle mensen die dat zouden zeggen zouden eens echt met een boer moeten gaan praten.
Ik heb een stelletje boeren in mijn familie. Geven geen reet om dieren. Het is een object. Daar geven ze om. Ze geven om de dieren omdat de dieren een goed product moet blijven. Net als een bedrijfsleider ook zorg draagt over de producten die uit de fabriek komen.

Citaat:
Of tijdens de MKZ eens de emoties hebben moeten horen. De meeste boeren kennen elk van hun grote hoeveelheid koeien bij naam en herkennen ze. Dat zegt al veel.
Nee zegt niks. Ze zijn alleen emotievol omdat hun werk van jarenlang op eens zomaar weggehaald word. Elke dier is een product. En je product moet je kennen. Anders kan je geen zorg dragen voor de kwaliteit.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Oud 08-03-2005, 17:36
Verwijderd
belachelijke boerenfamilie dan, want de boeren in mijn kennissenkring geven wel degelijk om hun dieren.
Oud 08-03-2005, 19:16
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
per piacere schreef op 08-03-2005 @ 17:36 :
belachelijke boerenfamilie dan, want de boeren in mijn kennissenkring geven wel degelijk om hun dieren.
Hoe kan je geven om het dier en het dan laten afmaken?
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Oud 08-03-2005, 19:17
Reng
Reng is offline
Dat is in ieder geval niet zo bij de melkveehouderij. Daar kennen de boeren de koeien vaak al vanaf dat ze een kalfje waren en zijn er echt wel aan gehecht. De boeren die ik ken tenminste
Oud 09-03-2005, 07:05
Verwijderd
Citaat:
TechXP schreef op 08-03-2005 @ 19:16 :
Hoe kan je geven om het dier en het dan laten afmaken?
Om hun broodwinning het is nog altijd wel een investering die ze doen om te zorgen dat een koe het goed heeft, dit komt ook tot uiting in de hoeveelheid melk ze geeft.
Daarnaast, geeft een boer echt wel om deze dieren, je doet niet graag een dier pijn etc, maar het zijn wel je inkomsten.
Hij is er trots op, doet mee met fokkersclub wedstrijden enz.
Boer word je niet omdat je niet om je dieren geeft en alleen voor het geld gaat.
Want je verdient er geen geld mee, je kan voldoening halen uit koeien die 'tevreden' zijn, zover je dat kan merken.

En idd, een boer kent alle kalfjes en koeien.
Ook is het zo dat tegenwoordig koeien soms de 100.000 liter melk halen in hun leven. Dan is een boer natuurlijk erg blij, wordt gefeliciteerd met het behalen van deze prestatie.
Je kan nu wel denken 'ja duh, het gaat hier om het geld'
maar dat is niet zo, een boer kan er ook simpelweg een paar koeien bij nemen voor dat extra beetje melk dat nog binnen zijn quotum past. Dit in plaats van extra goed wat minder koeien te verzorgen en te verwennen.
En ja, een koe extra goed verzorgen kost net zo veel geld als een paar koeien er bij nemen en die te verwaarlozen.
Oud 09-03-2005, 16:47
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Ik ben nog altijd voor de bio-industrie vanwege mijn belangen als consument en er geen beter alternatief is.
Oud 09-03-2005, 20:17
gladiatorgirl
Avatar van gladiatorgirl
gladiatorgirl is offline
Ik ben ook tegen de bio-industrie en eet dus ook biologisch. Vegetarier worden kan ik niet, aangezien ik ook al niet dol ben op groente en aardappels enzo en ik moet natuurlijk ook wat binnen krijgen. Ook zitten we met dikke overschotten aan vee als we nu allemaal vegetariër worden. Dat is ook niet nodig, maar wat mij betreft, hebben die beesten ook recht op een zo prettig mogelijk leven.
__________________
krisje word cowgirl :D
Oud 10-03-2005, 16:11
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
per piacere schreef op 09-03-2005 @ 07:05 :
Om hun broodwinning het is nog altijd wel een investering die ze doen om te zorgen dat een koe het goed heeft, dit komt ook tot uiting in de hoeveelheid melk ze geeft.
Daarnaast, geeft een boer echt wel om deze dieren, je doet niet graag een dier pijn etc, maar het zijn wel je inkomsten.
Hij is er trots op, doet mee met fokkersclub wedstrijden enz.
Boer word je niet omdat je niet om je dieren geeft en alleen voor het geld gaat.
Want je verdient er geen geld mee, je kan voldoening halen uit koeien die 'tevreden' zijn, zover je dat kan merken.

En idd, een boer kent alle kalfjes en koeien.
Ook is het zo dat tegenwoordig koeien soms de 100.000 liter melk halen in hun leven. Dan is een boer natuurlijk erg blij, wordt gefeliciteerd met het behalen van deze prestatie.
Je kan nu wel denken 'ja duh, het gaat hier om het geld'
maar dat is niet zo, een boer kan er ook simpelweg een paar koeien bij nemen voor dat extra beetje melk dat nog binnen zijn quotum past. Dit in plaats van extra goed wat minder koeien te verzorgen en te verwennen.
En ja, een koe extra goed verzorgen kost net zo veel geld als een paar koeien er bij nemen en die te verwaarlozen.
Nogmaals kan je niet houden van de dieren als boer. Je houd wellicht van je werk en wat je aflevert, maar er is dus echt geen band tussen de boer en zijn producten. Het is geld. Het is broodwinning. Een boer doet met gemak de nek omdraaien. Als je van een dier houd geef je al je geld er wel voor om een dier te redden. Hier is geld geld hetgene wat de boventoon heeft.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Oud 10-03-2005, 16:13
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
gladiatorgirl schreef op 09-03-2005 @ 20:17 :
Ik ben ook tegen de bio-industrie en eet dus ook biologisch. Vegetarier worden kan ik niet, aangezien ik ook al niet dol ben op groente en aardappels enzo en ik moet natuurlijk ook wat binnen krijgen.

Ach ik ook niet. Ik heb het leren eten. Daarnaast krijg je via de groente het meeste binnen. Vlees is alleen maar voor de smaakpapillen.

Citaat:
Ook zitten we met dikke overschotten aan vee als we nu allemaal vegetariër worden. Dat is ook niet nodig, maar wat mij betreft, hebben die beesten ook recht op een zo prettig mogelijk leven.
Doen we 1 grote bbq en dan zijn de overschotten wel weg of allemaal. En dan gaan we vega door het leven.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Oud 10-03-2005, 16:17
Verwijderd
Citaat:
TechXP schreef op 10-03-2005 @ 16:11 :
Nogmaals kan je niet houden van de dieren als boer. Je houd wellicht van je werk en wat je aflevert, maar er is dus echt geen band tussen de boer en zijn producten. Het is geld. Het is broodwinning. Een boer doet met gemak de nek omdraaien. Als je van een dier houd geef je al je geld er wel voor om een dier te redden. Hier is geld geld hetgene wat de boventoon heeft.
Laten we even voorop stellen dat jij niet van boeren komaf bent en daar geen kijk op hebt.
Daarnaast jawel, een boer houdt er wel van. Geld is niet wat de boventoon heeft. Mijn vader ziet het als een soort roeping, een automatisme. Iets wat hij niet op zal geven.

Een boer heeft wel een andere kijk op de levens van een dier.
Ik ben dan geen boer (wel mee opgegroeit en alles.. maar toch), om het zo te zeggen, maar ik heb er geen problemen mee als mijn kat onder een auto komt.

Er zijn zat consumenten die dezelfde kijk op dieren hebben. Het niet gelijk stellen van het dierlijk leven aan het menselijk.
Oud 10-03-2005, 17:54
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
per piacere schreef op 10-03-2005 @ 16:17 :
[B]Laten we even voorop stellen dat jij niet van boeren komaf bent en daar geen kijk op hebt.
Dat betekent niet dat ik daar geen kijk op heb. Je kan niet zeggen dat je van het dier houd en deze zomaar naar het slachthuis kunnen. Dat is gewoon zo. Dan hou je echt niet van de dieren.

Een boer houd van zijn werk. En als zijn werk afgenomen word kan die best emotioneel zijn, maar houden van de dieren nee. Dat kan gewoon niet.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Oud 10-03-2005, 18:30
Reng
Reng is offline
Als het bij een boer echt om het geld ging was hij allang gestopt met zijn bedrijf.
Oud 10-03-2005, 19:05
Verwijderd
Citaat:
TechXP schreef op 10-03-2005 @ 17:54 :
Dat betekent niet dat ik daar geen kijk op heb. Je kan niet zeggen dat je van het dier houd en deze zomaar naar het slachthuis kunnen. Dat is gewoon zo. Dan hou je echt niet van de dieren.

Een boer houd van zijn werk. En als zijn werk afgenomen word kan die best emotioneel zijn, maar houden van de dieren nee. Dat kan gewoon niet.
ik zou zeggen, houd een onderzoek onder boeren

boeren werken jarenlang met dezelfde beesten, het is anders houden van dan van je vrouw, zoon of dochter ja. Maar beweer niet dat boeren harteloos zijn omdat ze uiteindelijk toch de dieren naar het slachthuis laten gaan.
Oud 10-03-2005, 21:30
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Reng schreef op 10-03-2005 @ 18:30 :
Als het bij een boer echt om het geld ging was hij allang gestopt met zijn bedrijf.
geld/werk.... het gaat iig niet om de dieren.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Oud 10-03-2005, 21:33
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
per piacere schreef op 10-03-2005 @ 19:05 :
ik zou zeggen, houd een onderzoek onder boeren


Wat is er te onderzoeken? Als ze van de dieren hielden zouden de boeren gestopt zijn.

Citaat:
boeren werken jarenlang met dezelfde beesten, het is anders houden van dan van je vrouw, zoon of dochter ja. Maar beweer niet dat boeren harteloos zijn omdat ze uiteindelijk toch de dieren naar het slachthuis laten gaan.
Dan is het harteloos van de boeren? Het is toch stom als ze janken zogenaamd om de dieren, terwijl deze ze anders ook na een aantal jaren wegbrengt naar het slachthuis?

Jarenlang.... nou nou... zolang zijn die beesten er ook weer niet. Bij hobbyboeren iets langer, maar bij bioindustrie is het gemiddelde 4 a 5 jaar voor een koe.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Oud 10-03-2005, 23:53
Verwijderd
Citaat:
TechXP schreef op 10-03-2005 @ 21:33 :
Wat is er te onderzoeken? Als ze van de dieren hielden zouden de boeren gestopt zijn.



Dan is het harteloos van de boeren? Het is toch stom als ze janken zogenaamd om de dieren, terwijl deze ze anders ook na een aantal jaren wegbrengt naar het slachthuis?

Jarenlang.... nou nou... zolang zijn die beesten er ook weer niet. Bij hobbyboeren iets langer, maar bij bioindustrie is het gemiddelde 4 a 5 jaar voor een koe.
sorry, maar hier beweer je onzin

niet alle boerderijen zijn bioindstrie boeren
Oud 11-03-2005, 01:21
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
trumpetlover schreef op 10-03-2005 @ 23:53 :
sorry, maar hier beweer je onzin

niet alle boerderijen zijn bioindstrie boeren
Waarom onzin?

Daarnaast heb ik dit stuk hobbyboeren en bioindustrieboeren apart genomen, zoals je kan lezen.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Dierenseks
liquidRain
43 27-07-2010 05:22
Flora & Fauna Stop de bio-industrie deel 2
Syzygy
77 30-06-2005 13:12
Flora & Fauna Ga DOOR met de bio-industrie!
RanC
27 23-06-2005 11:18
Flora & Fauna Stelling: Als je van dieren houdt eet je geen bio-industrie vlees
watervlo
132 04-06-2005 22:08
Flora & Fauna Verschil bont/vlees, als reactie op topic bont/leer.
extinction
6 08-08-2002 22:42
Lichaam & Gezondheid Vegetarisch eten.......
Lady Ann White
62 14-10-2001 20:16


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:20.