Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2003
 
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-04-2003, 15:09
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
Ik heb vandaag het oude examen tekenen gezien, en ik moet zeggen dat dit het meest debiele examen is wat je kan bedenken. Het gaat maar voor de helft over tekenen, de andere helft is 'algemeen'. Dit houdt dus in dat je (moderne) architectuur ook krijgt. 90% van álle vragen zijn gebaseert op eigen inzicht, en mensen zoals ik hebben dat inzicht niet(kunst etc. heeft me nooit geinteresseerd). Ik ben dus van tevoren al bijna gedoemd om te zakken.

Ik vind ook wel dat ze je hiervoor mogen waarschuwen voor je tekenen kiest, aangezien het belangrijkste nieteens tekenen is, maar architectuur, beeldhouwen en tekenen. En het is ook leuk dat je helemaal geen lesstof hebt.

Herkent iemand dit?
Weet iemand hoe ik dit kan overleven?
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Advertentie
Oud 02-04-2003, 20:57
alpha
Avatar van alpha
alpha is offline
Ik weet hoe jij je voelt. Ik heb zelf al ook zoiets. En de leraar maakt het er niet beter op met zijn opmerkingen Kom op jongens, dit horen jullie te weten! Al twee jaar kunstgeschiedenis gehad en nog steeds niet bekend met alle stijlen, dat kan niet he. Je moet van tevoren weten als je een werk ziet (met datum) uit welke stroming het komt en wat de kenmerken ervan zijn!
Jaja, alsof wij het niet erg genoeg vinden! Als ik dan een antwoord geef, vind hij het niet goed omschreven of niet in de goede taal. Arg!
__________________
I like to say what I want to say
Oud 02-04-2003, 22:08
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
Citaat:
alpha schreef op 02-04-2003 @ 21:57:
Ik weet hoe jij je voelt. Ik heb zelf al ook zoiets. En de leraar maakt het er niet beter op met zijn opmerkingen Kom op jongens, dit horen jullie te weten! Al twee jaar kunstgeschiedenis gehad en nog steeds niet bekend met alle stijlen, dat kan niet he. Je moet van tevoren weten als je een werk ziet (met datum) uit welke stroming het komt en wat de kenmerken ervan zijn!
Jaja, alsof wij het niet erg genoeg vinden! Als ik dan een antwoord geef, vind hij het niet goed omschreven of niet in de goede taal. Arg!
jij hebt dan nog kunstgeschiedenis gehad...ik in et geheel neit
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Oud 03-04-2003, 09:45
~Chyca~
Avatar van ~Chyca~
~Chyca~ is offline
Je moet gewoon van een stijl alle kenmerken weten......en ja heeeeel veel oefenen.
Oud 06-04-2003, 16:05
p-chez
Avatar van p-chez
p-chez is offline
Het vak tekenen bevat niet alleen tekenen, maar het is ook kunstgeschiedenis, me dunkt. Vandaar dat je veel architectuur, beeldhouwen etc. tegenkomt.
__________________
yupyup.
Oud 07-04-2003, 09:12
Alpha #1
Avatar van Alpha #1
Alpha #1 is offline
Ja, tekenen moet algemeen maken en onderdeel tekenen. Iedereen moet algemeen maken, ook mensen met bijv. handenarbeid. Dan hebben de mensen met tekenen het toch beter denk ik.
Maar goed, het is en blijft een zwaar examen.
Wij oefenen ze op school ook en mijn zus heeft ook tekenen gehad op de havo en dat examen hadden wij dus ook. Moeilijk! Maar dat vond mijn zus toen ook maar ze had wel een heel goed cijfer!
Dus ik denk dat ik maar eens van het hele boek een samenvatting ga maken...
Oud 07-04-2003, 12:50
Sjaan
Sjaan is offline
En dan heeft vwo óók nog centraal praktisch eindexamen...!
Errug oneerlijk...! Géén zinnin!
Oud 07-04-2003, 13:17
MiZz TeRiOuZz
Avatar van MiZz TeRiOuZz
MiZz TeRiOuZz is offline
maar...maar....MAAR!!

ik had n 6.3!!! tralalalala...(ik vond hem heus niet makkelijk!!! )

__________________
***...how you stare at me with those undress-me-eyes...your breath on my body makes me warm inside...***bart is lieeeeeeeeeevv***
Oud 07-04-2003, 13:24
sunflouwer
Avatar van sunflouwer
sunflouwer is offline
Citaat:
D@mien schreef op 02-04-2003 @ 23:08:
jij hebt dan nog kunstgeschiedenis gehad...ik in et geheel neit
dat hoort toch zowieso bij het vak tekenen???

misschien ben je net als de meesten bij ons op school, staat er ineens KG op je rooster... tja, dat heb ik niet gekozen, hoef ik ook niet heen hoor...

maar het kan ook zijn dat je op een slechte school zit
__________________
beter 1 sunflouwer op het forum, dan 11 bloemen in een vaas
Oud 07-04-2003, 13:46
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
Citaat:
sunflouwer schreef op 07-04-2003 @ 14:24:
dat hoort toch zowieso bij het vak tekenen???

misschien ben je net als de meesten bij ons op school, staat er ineens KG op je rooster... tja, dat heb ik niet gekozen, hoef ik ook niet heen hoor...

maar het kan ook zijn dat je op een slechte school zit
Mijn school is idd niet zo best....nooit KG gehad...
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Oud 07-04-2003, 13:52
sunflouwer
Avatar van sunflouwer
sunflouwer is offline
Citaat:
D@mien schreef op 07-04-2003 @ 14:46:
Mijn school is idd niet zo best....nooit KG gehad...
moet je wel ergens aankaarten hoor, anders is het vet oneerlijk dat je zakt op iets wat je nooit gehad hebt
__________________
beter 1 sunflouwer op het forum, dan 11 bloemen in een vaas
Oud 07-04-2003, 21:32
Verwijderd
"noem 3 aspecten dat vincent hier zijn leven probeert uite beelden"


nou ik zie een stoel met een pijp en een zakdoekje op een tegenvloer.

t anwoord was dat hij arm was omdat hij een zak uien in de hoek had staan (dat t uien warne kan k toch ook neit weten!?!? ). en ook dat hij chaotisch was en dat zie je door de onrsutige lijntjes. en hij rookte veel (zie pijp)

pff
Oud 08-04-2003, 15:55
jetty
Avatar van jetty
jetty is offline
jaaaaah, tekenen zuigt echt!
wij hebben niet eens een boek... alleen wat losse stencils enzo! ik heb op aanraden van o.a mensen hier maar zienderogen kunst gekocht.. daar staat echt heeeel veel in! leer ik dat wel uit mn hoofd, dan scoor ik hopelijk nog een zesje!
maar iedereen heel veel succes ermee!
Oud 08-04-2003, 22:12
Phileine
Avatar van Phileine
Phileine is offline
Geloof me. Hard blokken en het lukt. Als je de tekst kunt dromen,("Het futurisme is een kunststroming die zich baseert op...") heb je meteen ruimte voor het inzicht.

Ik doe VWO en voor mijn SE's heb ik zo allemaal >8.5's gehaald.
__________________
Ik ben niet labiel. Ik ben emotioneel flexibel.
Oud 10-04-2003, 18:36
neeltje
neeltje is offline
Spijt me heel erg, maar ik vond het examen handenarbeid echt een makkie (8,6)
Oud 10-04-2003, 20:35
Verwijderd
Geweldig dat het vooral op eigen inzicht aankomt.. ben ik veel beter mee bij tekenen dan alles gaan leren.
Ik heb nog ook nog nooit voor een toets van tekenen geleerd, maar toch altijd hoger dan een 6,5 gehaald. Handig toch
Oud 10-04-2003, 23:12
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
alpha schreef op 02-04-2003 @ 21:57:
Als ik dan een antwoord geef, vind hij het niet goed omschreven of niet in de goede taal. Arg!
volgende keer in het duits antwoorden dan

Laatst gewijzigd op 11-04-2003 om 16:52.
Oud 11-04-2003, 18:46
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 11-04-2003 @ 00:12:
volgende keer in het duits antwoorden dan
ghehe, LOL!
dat zou helemaal lullig zijn.... moet je EN kunnen tekenen, EN goed zijn in kunstgeschiedenis EN ook nog eens goed duits kennen
__________________
Dit is een coole sig.
Ads door Google
Oud 13-04-2003, 16:03
Alpha #1
Avatar van Alpha #1
Alpha #1 is offline
Citaat:
sunflouwer schreef:
misschien ben je net als de meesten bij ons op school, staat er ineens KG op je rooster... tja, dat heb ik niet gekozen, hoef ik ook niet heen hoor...
Wij hebben het niet als KG op het rooster, gewoon een uur door de leraar als Kunstgeschiedenis omgezet.


Citaat:
jetty schreef:
jaaaaah, tekenen zuigt echt!
wij hebben niet eens een boek... alleen wat losse stencils enzo! ik heb op aanraden van o.a mensen hier maar zienderogen kunst gekocht.. daar staat echt heeeel veel in! leer ik dat wel uit mn hoofd, dan scoor ik hopelijk nog een zesje!
maar iedereen heel veel succes ermee!


Ja, wij hebben ook ZienderogenKunst. Maar wel belachelijk dat jullie niet een boek hebben!

Citaat:
Sjaan schreef:
En dan heeft vwo óók nog centraal praktisch eindexamen...!
Errug oneerlijk...! Géén zinnin!
Hoezo een centraal praktisch examen? Hoe willen ze dat in hemelsnaam organiseren? Zijn dat misschien niet gewoon de zittingen (bij ons wordt dat zo genoemd) dat je op een vast uur een tekening moet maken met een bepaalde opdracht?
Oud 07-05-2003, 20:30
Sjaan
Sjaan is offline
Neej, ik bedoel dat je op vwo én kunstgeschiedenis én een praktisch eindexamen hebt, en op havo alleen kunstgeschiedenis...
Tenminste, zo is dat bij mij op school....

Mijn boekje heet trouwens; kunst, kennis, kunde 1....
Over kunst en wetenschap en dat soort dingen... staat dat ook zo in het andere boekje? Wel raar, ik dacht dat iedereen hetzelfde boek zou hebben, omdat de centrale examens ook allemaal hetzelfde zijn.....

Dikke kus!
Advertentie
 


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:16.