Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-07-2003, 22:46
SoMeBoDy
SoMeBoDy is offline
Citaat:
de abt van sion schreef op 11-07-2003 @ 23:28:
1) Onzin. Het gaat wel om wat jij denkt. Als het de topicstartster niet zou gaan om wat jij denkt, zou ze het topic nooit hebben gestart. Of zou ze het hebben gestart omdat ze stiekem toch niet zo zeker is van haar situatie? Ik heb zo'n vermoeden ... of liever: ik ben er bijna zeker van.
2) Van zo'n uitspraak wordt niemand wijzer, hoe (gespeeld?) sympathiek ook.
Ze heeft deze topic gestart omdat ze misschien inderdaad de mening van een ander wil weten over haar relatie, maar uiteindelijk zal het er toch niet toedoen wat ik hiervan denk. Het is namelijk niet van belang. Het is haar leven en zij mag ermee doen wat ze wilt.
__________________
....GrEeTz To EvErYbOdY...
Advertentie
Oud 11-07-2003, 22:53
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
SoMeBoDy schreef op 11-07-2003 @ 23:46:
Ze heeft deze topic gestart omdat ze misschien inderdaad de mening van een ander wil weten over haar relatie, maar uiteindelijk zal het er toch niet toedoen wat ik hiervan denk. Het is namelijk niet van belang. Het is haar leven en zij mag ermee doen wat ze wilt.
Absoluut niet. Is dan iedereen die spreekt van "samenleving" ineens gek geworden. Hoe kun je nog van een maatschappij of samenleving (met nadruk op het woord "samen") spreken als iedereen met zijn of haar leven alleen maar egoïstisch en egocentrisch doet wat hij wil?

Jouw antwoord bevestigt de tendens van een vervallende samenleving, die een "leving" wordt, een situatie waarin iedereen maar doet wat hij of zij wil zonder aan de belangen van anderen te denken.

Dus: als je ervan uitgaat dat het er niet toe doet wat jij denkt, wat doe je hier dan nog?

Zie je wel, je denkt toch dat het ertoe doet, hè? Helaas niet voor de topicstartster, die is al zo vastgeroest in haar mening, maar misschien wel voor anderen: voorkomen is nog altijd beter dan genezen...
Oud 11-07-2003, 23:50
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
de abt van sion schreef op 11-07-2003 @ 23:32:
Amen. Dank u wel, mijnheer Pastoor.

1) Je zegt: "neutraal". Ik zeg: "nietszeggend", "leeg". En dus: respectloos. Respect betekent ook: de ander op iets wijzen, en niet uitsluitend: met alle winden meewaaien.
2) Niet oor- of veroordelen is in dit leven onmogelijk.
3) In het geval van de topicstartster is er noch werkelijk geluk noch werkelijke gezondheid.

Denk eens na, monseigneur.
1: Respect is een ander met zijn mening in zijn waarde laten wat je absoluut niet doet met de manier waarop jij jouw mening laat zien.
2: Eens, maar heb dan op zijn minst het respect iemands mening en keuzes te laten staan en anderen keuzes te laten maken naar eigen oordeel en niet omdat jij het perse zo vind horen.
3: Jij kent het leven van de topicstarter niet dus hoe kun jij daar over oordelen?
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Oud 11-07-2003, 23:58
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
de abt van sion schreef op 11-07-2003 @ 23:53:
1: Absoluut niet. Is dan iedereen die spreekt van "samenleving" ineens gek geworden. Hoe kun je nog van een maatschappij of samenleving (met nadruk op het woord "samen") spreken als iedereen met zijn of haar leven alleen maar egoïstisch en egocentrisch doet wat hij wil?

2: Jouw antwoord bevestigt de tendens van een vervallende samenleving, die een "leving" wordt, een situatie waarin iedereen maar doet wat hij of zij wil zonder aan de belangen van anderen te denken.

3: Dus: als je ervan uitgaat dat het er niet toe doet wat jij denkt, wat doe je hier dan nog?

4: Zie je wel, je denkt toch dat het ertoe doet, hè? Helaas niet voor de topicstartster, die is al zo vastgeroest in haar mening, maar misschien wel voor anderen: voorkomen is nog altijd beter dan genezen...
1: Samenleving is doen met jouw leven zonder anderen daar in te hinderen. Dus als zij perse een man wil van zoveel jaren ouder hinderd zij daar niemand mee. Ze is er zelf gelukkig mee dus daar is geen hinder aan. Alles van jouw mening daarover is slechts een 'stel dat' en aannames op basis van halve gedachten en geen enkele zekerheid die jij kunt hebben op basis van haar en haar vriend's leven. Je weet niks over haar maar je doet wel alsof je het weet op basis van nergens op slaande vergelijking (want ze post hier dus MOET er iets mis zijn? Sinds wanneer is het bestaan van pure interesse ineens niet meer toegestaan?)

2: Belangen van anderen? En want hebben anderen in dit geval te maken met iemands priveleven?
Sinds wanneer hinder je iemand anders zijn leven wanneer je een relatie begint met iemand 10-20 (of meer) jaren ouder dan jou?

3: Wat zij hier doet is wat iedereen hier doet en dat is tegen de muur genaamd 'abt van sion' aanpraten. (waarom probeer ik het nog, je blijft toch wel in je bekrompen mening hangen uit lang vergane tijd hangen)

4: Voorkomen? Dus je wilde perse andere mensen gaan verbieden zulke dingen te doen? Goh echt samenleving ja als je niet eens meer je eigen keuzes mag maken over zulke dingen.
Echt getuige van respect voor andermans keuzes en meningen over iets.

Ik ben werkelijk heel blij dat er minder en minder van types zoals jij komen die hun eigen ideeën over priveleven perse bij anderen willen opdringen en dan met halve aannames aankomen.
Jij hebt geen enkel bewijs over het leven, gezondheid en geluk van de topicstarter. Alles wat jij weet van haar heb je uit het eerste stuk moeten halen. En jij denkt gelijk daaraan al helemaal te weten hoe het zit.
Er MOETEN wel problemen zijn met een van de 2
Er MOET wel een diepere gedachten achter zitten
Alleen maar omdat jij vind dat zulke dingen niet kunnen is het in jouw ogen onmogelijk moet zijn.
Alles dus wat jij hier hebt gezegd is slechts mening en aanname (never ASSUME...) en geen enkel hard bewijs en geen enkele directe waarheid.
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Oud 12-07-2003, 07:14
de abt van sion
de abt van sion is offline
Als de topicstartster binnenkort alleen komt te staan kan ze altijd nog met jou trouwen, haar ridder.
Oud 12-07-2003, 09:29
Rugbuksnuffer
Avatar van Rugbuksnuffer
Rugbuksnuffer is offline
Ben van mening dat de Forumbazen dit Topic helemaal uit de hand laten lopen.

Denk dat deze topic allang niet meer gaat waarover de Topcstarter: Sombody Special hem over wilde laten gaan.
Dit lijkt een persoonlijke hetze te zijn geworden die aangewakkerd is door de levensgevaarlijke mening van de Abt van Sion.
Een man met waanideeen en iemand die zo overtuigt is van zichzelf dat het een gevaar moet zijn om met deze nare vent te moeten samenleven.

Somebody Special had in mij ogen de intentie om een algemeen topic over leeftijdsverschil te starten omdat er bijna wekelijks wel een topic op Scholieren staat die hier iets mee te maken heeft.
De persoonlijke (zieke) gedachte van de Abt van Sion heeft in mijn ogen dit Topic helemaal verknald.
Hij is hier bezig om Somebody Special in kwaad daglicht te stellen en haar relatie zwaar te veroordelen. Zelfs doet hij uitspraken over het wel of niet normaal zijn van Somebody en haar vriend.

Ik denk dat de Abt Hier nu wel genoeg zijn mening heeft gezegd en dat hij zich maar eens met dingen moet bezighouden die hem niet zoveel irritatie opleveren.

Kortom wegwezen met die man
__________________
Mijn auto leeft. Hij rookt ,hij zuipt en hij wipt !!!

Laatst gewijzigd op 12-07-2003 om 09:34.
Oud 12-07-2003, 12:59
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
de abt van sion schreef op 12-07-2003 @ 08:14:
Als de topicstartster binnenkort alleen komt te staan kan ze altijd nog met jou trouwen, haar ridder.
Tja, er is geen enkele harde aanwijzing die zegt dat ze binnenkort alleen komt te staan behalve in jouw zieke geest.
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Oud 12-07-2003, 13:07
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Citaat:
MazeMouse schreef op 12-07-2003 @ 13:59:
Tja, er is geen enkele harde aanwijzing die zegt dat ze binnenkort alleen komt te staan behalve in jouw zieke geest.
En dan nog; zoiets kan al-tijd gebeuren.. Dat is niet echt leeftijdsgebonden.. Er zijn zoveel redenen waarom mensen hun naasten zijn kwijt geraakt om een geliefde (geloof, cultuur, huidskleur, accent, geslacht of "zomaar")..
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Oud 12-07-2003, 13:09
Verwijderd
Citaat:
de abt van sion schreef op 11-07-2003 @ 23:40:
1) Eten bij kaarslicht, stemmige muziek, dansen... En Andijvie zag dat het goed was ... Denk je soms dat je de Schepper bent?
2) Fijn dat iedereen om verdere problemen en het voorspelbare geruzie te voorkomen voorwendt zo blij te zijn met jullie relatie. Voelt goed hè?
Overigens, waarom zou niemand het recht hebben om jouw situatie af te keuren? Antwoord, graag. Je beantwoordt je retorische vraag zelf wel erg voorbarig.

VWO??
1) Eten bij kaarslicht, stemmige muziek, dansen... Is dat in jouw ogen oprecht geluk? In mijn ogen een moment opnamen. En nee, ik denk niet dat ik de Schepper ben, jij wel dan?

2) Dat voelt zeker goed.
Waarom niemand dat recht heeft? Omdat het mijn relatie is, ik ben er gelukkig in, we doen niets dat tegen weten ingaat... dan heeft niemand in mijn ogen het recht het af te keuren. Als men dat wel doet, kan ik ze niet respecteren. Men moet mij en mijn relaties respecteren.

En ja, VWO. ('t Getuigd van intelligentie als je over iemands opleiding een opmerking gaat maken )
Oud 12-07-2003, 13:50
Verwijderd
Dat niemand het recht heeft je relatie af te keuren vind ik dan weer onzin, omdat iedereen natuurlijk naar zijn of haar maatstaven jouw situatie mag beoordelen. Of je je er vervolgens waarde aan hecht en iets van aantrekt is een ander verhaal (dat doe je natuurlijk niet) maar natuurlijk kun je niet zeggen dat je iemand niet respecteert omdat hij of zij jouw relatie beoordeelt, in jouw ogen negatief (en positief wel dan? Nogal selectief he?).
Oud 12-07-2003, 14:07
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 12-07-2003 @ 14:50:
Dat niemand het recht heeft je relatie af te keuren vind ik dan weer onzin, omdat iedereen natuurlijk naar zijn of haar maatstaven jouw situatie mag beoordelen. Of je je er vervolgens waarde aan hecht en iets van aantrekt is een ander verhaal (dat doe je natuurlijk niet) maar natuurlijk kun je niet zeggen dat je iemand niet respecteert omdat hij of zij jouw relatie beoordeelt, in jouw ogen negatief (en positief wel dan? Nogal selectief he?).
Als iemand mijn situatie niet kan respecteren, best hoor, maar verwacht dan geen respect van mij. Het is mijn keuze, er is niets fouts aan, niemand heeft er last van... Dus ik neem het mensen zeer zeker kwalijk wanneer ze die keuze dan niet kunnen respecteren.
Natuurlijk mogen ze de keuze voor zichzelf afkeuren ('Goh, zoiets zou ik nooit doen!') maar niet voor mij... Klinkt negatiever dan het is hoor
Oud 12-07-2003, 20:12
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
MazeMouse schreef op 12-07-2003 @ 13:59:
Tja, er is geen enkele harde aanwijzing die zegt dat ze binnenkort alleen komt te staan behalve in jouw zieke geest.
Gebruik je verstand eens.
Denk eens diep na.
En zeg me dan eens: wie is er nu ziek?
Een kind dat niet van een grijsaard af kan blijven en wederzijds? Of iemand die een leuke, gezonde, onbaatzuchtige, open relatie propageert tussen twee mensen van dezelfde leeftijdscategorie?

Het wil er bij mij niet in dat er heel veel mensen zijn die het niet met mij eens zijn.
Oud 12-07-2003, 20:47
teddybeer1983
Avatar van teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Citaat:
de abt van sion schreef op 12-07-2003 @ 21:12:
Gebruik je verstand eens.
Denk eens diep na.
En zeg me dan eens: wie is er nu ziek?
Een kind dat niet van een grijsaard af kan blijven en wederzijds? Of iemand die een leuke, gezonde, onbaatzuchtige, open relatie propageert tussen twee mensen van dezelfde leeftijdscategorie?

Het wil er bij mij niet in dat er heel veel mensen zijn die het niet met mij eens zijn.
Offtopic.
Beste Abt,
ik heb nieuws voor je, de wereld draait niet om jou heen. Dit houd dus in dat niet iedereen naar je rokken danst. Je mag van mij best je mening geven, maar je moet niet anderen jou mening op willen leggen. Veel dictators (ik leg geen vergelijking, ik ben tenslotte niet Berlusconi) hebben deze fout ook gemaakt en daarmee zijn ze gelukkig ook niet mee weggekomen.
Waarom zou je in vredesnaam iemand verachten omdat hij anders is dan jij bent. Als je tegen een topic als deze slecht kan, waarom laat je het dan niet gewoon links liggen.
__________________
Vrouwen gaan uit om te vergeten................ en mannen om bij de vrouwen te zijn
Oud 12-07-2003, 20:50
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
MazeMouse schreef op 12-07-2003 @ 00:58:
Lang verhaal
Prima kerel. Zou jij het leuk vinden als je dochter met een vent van 47 thuis kwam? Nee.
__________________
No Bad Religion song can make your life complete
Oud 12-07-2003, 20:52
revol llllauqs
Avatar van revol llllauqs
revol llllauqs is offline
Citaat:
de abt van sion schreef op 11-07-2003 @ 23:53:
Is dan iedereen die spreekt van "samenleving" ineens gek geworden. Hoe kun je nog van een maatschappij of samenleving (met nadruk op het woord "samen") spreken als iedereen met zijn of haar leven alleen maar egoïstisch en egocentrisch doet wat hij wil?

en wat heb jij ? get a life ! als jij morgen dat haar op dat aardappelhoofd van je groen wilt verven, hoe zou je dan reageren als iemand zegt dat dat niet goedgekeurd kan worden i.v.m. "De samenleving"

komop laat iedereen doen wat hem/ haar het beste lijkt en waar die persoon zich gelukkigst mee voelt
__________________
telS>>nee>>si>>airiPmav!>> JUST SAY BOEKETAA AND EVERYTHING WILL BE ALLRIGHT !
Oud 12-07-2003, 21:27
Verwijderd
Citaat:
Parallel schreef op 12-07-2003 @ 21:50:
Prima kerel. Zou jij het leuk vinden als je dochter met een vent van 47 thuis kwam? Nee.
Als het een aardige vent was... zie ik geen probleem... als zij gelukkig is en als ik denk dat zij dat besluit kan nemen... Wie ben ik dan? Ja, haar moeder... maar denk je nu echt dat ze iets zou doen wat haar niet gelukkig maakt? Natuurlijk keur ik het niet zonder meer goed, maar dat geldt net zo goed voor een vriendje van haar leeftijd. (Ik ga ervan uit dat mijn dochter de gemiddelde verstandigheid van een 17 of 18 jarige heeft.)
Oud 12-07-2003, 22:10
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
de abt van sion schreef op 12-07-2003 @ 21:12:
Gebruik je verstand eens.
Denk eens diep na.
En zeg me dan eens: wie is er nu ziek?
Een kind dat niet van een grijsaard af kan blijven en wederzijds? Of iemand die een leuke, gezonde, onbaatzuchtige, open relatie propageert tussen twee mensen van dezelfde leeftijdscategorie?

Het wil er bij mij niet in dat er heel veel mensen zijn die het niet met mij eens zijn.
Wie is er nu ziek dat hij een leuke, gezonde, onbaatzuchtige open relatie van 2 MENSEN (!) in de weg gaat staat op basis van een getalletje?
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Oud 12-07-2003, 22:13
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
Parallel schreef op 12-07-2003 @ 21:50:
Prima kerel. Zou jij het leuk vinden als je dochter met een vent van 47 thuis kwam? Nee.
Als zij zich daar gelukkig bij voelt.
Sorry, maar we hebben het hier over 2 mensen en als die samen de mogelijkheden hebben om gelukkig te zijn moet leeftijd niks uit maken. Mensen die daar dus scheef tegenaan kijken die moeten zich maar eens afvragen hoe mens ze zelf eigenlijk zijn. Ben je een mens of ben je een getal dat je leeftijd voor moet stellen?
Ikzelf zal inderdaad niet snel iets beginnen met iemand die zeg iets van 40 is ofzo.
Maar dat zeg ik nu, je kunt niet zelf sturen op wie je wel en niet verliefd wordt. Wie weet als ik dadelijk onverhoopt vrijgezel wordt (alweer) kom ik inderdaad ineens een vrouw van 30+ tegen waarmee ik ineens op hetzelfde level zit.
Wat ben je dan voor nerd als je je eigen gevoelens in de weg gaat staan en jezelf het mogelijke geluk onthoud omdat er ineens een getalletje achter blijkt te staan dat te hoog is?
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Oud 12-07-2003, 22:39
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
teddybeer1983 schreef op 12-07-2003 @ 21:47:
Offtopic.
Beste Abt,
1) ik heb nieuws voor je, de wereld draait niet om jou heen. Dit houd dus in dat niet iedereen naar je rokken danst.
2) Je mag van mij best je mening geven, maar je moet niet anderen jou mening op willen leggen.
3) Veel dictators (ik leg geen vergelijking, ik ben tenslotte niet Berlusconi) hebben deze fout ook gemaakt en daarmee zijn ze gelukkig ook niet mee weggekomen.
4) Waarom zou je in vredesnaam iemand verachten omdat hij anders is dan jij bent.
5) Als je tegen een topic als deze slecht kan, waarom laat je het dan niet gewoon links liggen.
Hartelijk dank voor je advies, waarin je overigens een behoorlijk stuk partijdigheid aan de dag legt.
1) Helaas, dat is geen nieuws. Ik besef ten volle dat de werled niet om mij draait.
2) Dank je. Het is niet een mening opleggen, het is veeleer een appèl aan het gezond verstand.
3) Je legt de vergelijking wel. Elk simpel boekje over pragmalinguïstiek zal je kunnen leren dat de inferentie die ik op basis van jouw geniepige woorden moet maken, de vergelijking tussen mij en een dictator is. Ik word er niet boos om, maar ik waardeer het ook niet.
4) Ik veracht niemand. Zoek eerst eens in het woordenboek op wat verachten betekent, voordat je het woord misbruikt.
5) Mogen hier dan alleen meelopers reageren?

Begin eens met denken. Alleen de eerste keer doet pijn.
Oud 12-07-2003, 22:43
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
revol llllauqs schreef op 12-07-2003 @ 21:52:

1) en wat heb jij ? get a life ! als jij morgen dat haar op dat aardappelhoofd van je groen wilt verven, hoe zou je dan reageren als iemand zegt dat dat niet goedgekeurd kan worden i.v.m. "De samenleving"

2) komop laat iedereen doen wat hem/ haar het beste lijkt en waar die persoon zich gelukkigst mee voelt
1) Groene haren is een heel andere categorie. Je kunt geen appels met peren vergelijken.
Je bent boos, niet? Dat je mij probeert te beledigen door me virtueel een aardappelhoofd toe te kennen... Wel grappig. Het stemt overigens niet overeen met de werkelijkheid.
2) Alweer zo'n weke meeloper. Jammer.
Oud 12-07-2003, 22:45
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
MazeMouse schreef op 12-07-2003 @ 23:10:
Wie is er nu ziek dat hij een leuke, gezonde, onbaatzuchtige open relatie van 2 MENSEN (!) in de weg gaat staat op basis van een getalletje?
Heb je geen argumenten? En gebruik je daarom maar schreeuwerige letters? Jammer dat ik je niet kan horen.

Begrijp nu toch eens hoe hol je standpunt is. Je hébt geen argumenten. Je scheldt alleen maar.
Oud 12-07-2003, 22:49
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
MazeMouse schreef op 12-07-2003 @ 23:13:
Als zij zich daar gelukkig bij voelt.
Sorry, maar we hebben het hier over 2 mensen en als die samen de mogelijkheden hebben om gelukkig te zijn moet leeftijd niks uit maken. Mensen die daar dus scheef tegenaan kijken die moeten zich maar eens afvragen hoe mens ze zelf eigenlijk zijn. Ben je een mens of ben je een getal dat je leeftijd voor moet stellen?
Ikzelf zal inderdaad niet snel iets beginnen met iemand die zeg iets van 40 is ofzo.
Maar dat zeg ik nu, je kunt niet zelf sturen op wie je wel en niet verliefd wordt. Wie weet als ik dadelijk onverhoopt vrijgezel wordt (alweer) kom ik inderdaad ineens een vrouw van 30+ tegen waarmee ik ineens op hetzelfde level zit.
Wat ben je dan voor nerd als je je eigen gevoelens in de weg gaat staan en jezelf het mogelijke geluk onthoud omdat er ineens een getalletje achter blijkt te staan dat te hoog is?
Opmerkelijk hoe vriendelijk je hier probeert te doen. Je verhaal stelt overigens qua argumentatie weinig voor, behalve dan dat je geen keuzes durft te maken. Zoek maar een vrouw van 80, die je holle geschreeuw niet kan verstaan. Gezellig theedrinken en... wie weet... nog een koekje!
Succes!
Oud 12-07-2003, 22:57
teddybeer1983
Avatar van teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Citaat:
de abt van sion schreef op 12-07-2003 @ 23:39:
Hartelijk dank voor je advies, waarin je overigens een behoorlijk stuk partijdigheid aan de dag legt.
1) Helaas, dat is geen nieuws. Ik besef ten volle dat de werled niet om mij draait.
2) Dank je. Het is niet een mening opleggen, het is veeleer een appèl aan het gezond verstand.
3) Je legt de vergelijking wel. Elk simpel boekje over pragmalinguïstiek zal je kunnen leren dat de inferentie die ik op basis van jouw geniepige woorden moet maken, de vergelijking tussen mij en een dictator is. Ik word er niet boos om, maar ik waardeer het ook niet.
4) Ik veracht niemand. Zoek eerst eens in het woordenboek op wat verachten betekent, voordat je het woord misbruikt.
5) Mogen hier dan alleen meelopers reageren?

6)Begin eens met denken. Alleen de eerste keer doet pijn.
1) moooi
2) nu beweer je dus dat alleen mensen die hetzelfde als jou denken een gezond verstand hebben. Lijkt me geenszins waar.
3) ik waarschuw je slechts met een voorbeeld, ik noem je geen dictator, anders had ik niet gezegd dat ik je niet vergeleek
4) Van Dale: verachten=>in hoge mate minachten. Jij kijkt op anderen neer omdat ze anders dan jou denken, daarbij beledig je ze ook nog een. Dus jij veracht wel degelijk
5) Zoals ik bij 3) beweerde mag je je mening laten horen, maar wanneer je op een dergelijke manier reageert als jij dat doet blijkt dat jij je niet prettig voelt bij een onderwerp als dit. Mijn advies negeer het dan verder ook.
6) Ik doe niet anders, van 's ochtends als ik opsta tot ik naar bed ga. Daar heb ik geen enkel probleem mee en ik ben er nog goed in ook.

Maar goed dit lijkt mij einde discussie.
Het lijkt mij het beste dat we weer lekker met z'n allen ONTOPIC verder gaan.
Als dit 'gezeik' doorgaat lijkt t mij tijd voor een slotje
__________________
Vrouwen gaan uit om te vergeten................ en mannen om bij de vrouwen te zijn
Oud 12-07-2003, 22:57
poesiefox
poesiefox is offline
Het gaat mij niet zozeer om dertig jaar leeftijdsverschil. Het gaat mij om de leeftijd van de jongste partner. Hoe jonger die is, hoe minder groot het leeftijdsverschil mag zijn.
__________________
Pfff. Boeie.
Oud 12-07-2003, 23:00
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 12-07-2003 @ 23:57:
Het gaat mij niet zozeer om dertig jaar leeftijdsverschil. Het gaat mij om de leeftijd van de jongste partner. Hoe jonger die is, hoe minder groot het leeftijdsverschil mag zijn.
Kijk, dit is nu een reactie waar we iets mee kunnen. Eindelijk eens een keer geen dweperige meeloperij.
Oud 12-07-2003, 23:03
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
teddybeer1983 schreef op 12-07-2003 @ 23:57:

Maar goed dit lijkt mij einde discussie.
Het lijkt mij het beste dat we weer lekker met z'n allen ONTOPIC verder gaan.
Als dit 'gezeik' doorgaat lijkt t mij tijd voor een slotje
Fijn dat jij daar niets over te zeggen hebt. Want ik houd niet van mensen die uit de hoogte doen en anderen de mond willen snoeren.
Oud 12-07-2003, 23:05
Verwijderd
Citaat:
de abt van sion schreef op 13-07-2003 @ 00:03:
Fijn dat jij daar niets over te zeggen hebt. Want ik houd niet van mensen die uit de hoogte doen en anderen de mond willen snoeren.
kun je daar niet gewoon een keer mee kappen ofzo?

wat is nou de lol eraan om een topic te gaan verkloten? voel je je dan de man ofzo,tjeez irritant mannetje ben je aan t worden
Oud 12-07-2003, 23:08
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
spacegirl schreef op 13-07-2003 @ 00:05:
kun je daar niet gewoon een keer mee kappen ofzo?

wat is nou de lol eraan om een topic te gaan verkloten? voel je je dan de man ofzo,tjeez irritant mannetje ben je aan t worden
Ja, dat kan. We gaan terug naar het topic. Ok, ik heb talloze emotionele argumenten gehoord, maar nog geen enkel hard argument waarom een leeftijdsverschil van 30 jaar goed zou zijn voor de mensheid.
Vind je dat irritant? Ik vind het niet meer dan redelijk. Ik kan best tegen emotionele argumenten, maar niet tegen uitsluitend emotionele argumenten. En hoe bozer men wordt, hoe emotioneler. Denk eens na en kom eens met echte argumenten, als die er tenminste zijn.
Oud 12-07-2003, 23:12
Verwijderd
Citaat:
de abt van sion schreef op 13-07-2003 @ 00:08:
Ja, dat kan. We gaan terug naar het topic. Ok, ik heb talloze emotionele argumenten gehoord, maar nog geen enkel hard argument waarom een leeftijdsverschil van 30 jaar goed zou zijn voor de mensheid.
Vind je dat irritant? Ik vind het niet meer dan redelijk. Ik kan best tegen emotionele argumenten, maar niet tegen uitsluitend emotionele argumenten. En hoe bozer men wordt, hoe emotioneler. Denk eens na en kom eens met echte argumenten, als die er tenminste zijn.
jij hebt ook geen goede reden gegeven dat het schadelijk kan zijn voor de mensheid, jij vind het niks, dat kan, mijn keus is het ook niet, maar als ze toch gelukkig zijn? jij hebt ontzettend veel gezegt in deze topic, en veel nut vind ik het niet hebben, dat spijt mij zeer.

die 2 zijn gelukkig doen niemand pijn mee, wie ben jij dan om daar tegen in te gaan? ik snap je punt maar jij dramt je punt gewoon door.

Maar bekijk het eens van die mans kant, zou jij dat niet willen als je 47 bent een mooi meisje van 19 of houdt je het bij een vrouw van je eigen leeftijd?
Oud 12-07-2003, 23:18
poesiefox
poesiefox is offline
In uithuwelijkingssituaties is een dergelijk leeftijdsverschil zeker geen uitzondering, vooral als hij een hoge bruidprijs wil betalen. De familie verkoopt graag aan de hoogste bieder.

De meisjes in kwestie vinden het niet eens zo'n drama, een oudere man heeft meestal minder sexuele eisen, en is wat voorzichtiger en houdt meer rekening met haar. en hij is sneller dood, en dan heeft zij het rijk alleen.

Veel mannen hebben ook vrijwillige sexuele relaties met een jong meisje. Sugar daddies, worden ze genoemd.
__________________
Pfff. Boeie.
Oud 12-07-2003, 23:23
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
spacegirl schreef op 13-07-2003 @ 00:12:

1) jij hebt ook geen goede reden gegeven dat het schadelijk kan zijn voor de mensheid, jij vind het niks, dat kan, mijn keus is het ook niet, maar als ze toch gelukkig zijn? jij hebt ontzettend veel gezegt in deze topic, en veel nut vind ik het niet hebben, dat spijt mij zeer.

2) die 2 zijn gelukkig doen niemand pijn mee, wie ben jij dan om daar tegen in te gaan? ik snap je punt maar jij dramt je punt gewoon door.

3) Maar bekijk het eens van die mans kant, zou jij dat niet willen als je 47 bent een mooi meisje van 19 of houdt je het bij een vrouw van je eigen leeftijd?
1) Jammer dan. Maar die argumenten zijn er wel. Het risico van scheefgroei in de maatschappij, bijvoorbeeld. Interne familieproblemen wanneer papa's vriendin jonger is dan de jongste dochter (al accepteert zo''n kind het, het kan er nooit blij mee zijn). Voor het meisje is zo'n plaatsvervangende vader een continuering van het opvoedingsprobleem dat ze waarschijnlijk al had. Vanwege het verschil in leefwereld en levensvisie is een dergelijke relatie uiteindelijk onverkwikkelijk. Oude mensen moeten van kinderen afblijven en kinderen moeten oude mensen niet lokken.
2) Dat veinzen ze in ieder geval. Hier blijven twee teleurgestelde mensen achter.
3) Ik ben bijzonder onder de indruk van mooie meisjes, maar a) als abt moet ik het goede voorbeeld geven en celibatair leven, en b) elke leeftijd heeft een eigen charme. Dus als ik 70 zou zijn, zou ik me het meest thuisvoelen bij een vrouw van 68-72. Iemand van 47 die kiest voor een vrouw van 19, ontkent de charme van zijn eigen leeftijdgenoten.
Oud 12-07-2003, 23:27
Verwijderd
Citaat:
poesiefox schreef op 13-07-2003 @ 00:18:
In uithuwelijkingssituaties is een dergelijk leeftijdsverschil zeker geen uitzondering, vooral als hij een hoge bruidprijs wil betalen. De familie verkoopt graag aan de hoogste bieder.

De meisjes in kwestie vinden het niet eens zo'n drama, een oudere man heeft meestal minder sexuele eisen, en is wat voorzichtiger en houdt meer rekening met haar. en hij is sneller dood, en dan heeft zij het rijk alleen.

Veel mannen hebben ook vrijwillige sexuele relaties met een jong meisje. Sugar daddies, worden ze genoemd.
En die meisjes zijn parasieten.
Oud 12-07-2003, 23:34
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
nare man schreef op 13-07-2003 @ 00:27:
En die meisjes zijn parasieten.
Welnee, just business. hij heeft geld, zij een jong lichaam.
__________________
Pfff. Boeie.
Oud 12-07-2003, 23:49
Verwijderd
Citaat:
poesiefox schreef op 13-07-2003 @ 00:34:
Welnee, just business. hij heeft geld, zij een jong lichaam.
Baby, you got what I need

Wederzijds parasiteren dus. Maarja, is liefde dat niet altijd?
Oud 13-07-2003, 01:05
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
de abt van sion schreef op 12-07-2003 @ 23:45:
Heb je geen argumenten? En gebruik je daarom maar schreeuwerige letters? Jammer dat ik je niet kan horen.

Begrijp nu toch eens hoe hol je standpunt is. Je hébt geen argumenten. Je scheldt alleen maar.
Ik hoef geen argumenten te gebruiken want je laat hier tegenover 99% zelf al zien hoe loos en leeg jouw eigen argumenten zijn.

Je hebt nog geen enkel hard bewijsbaar feit laten horen.

Leeftijd heeft niks te maken met hoe gelukkig je samen met mekaar kunt worden. Leeftijd is slechts het aantal jaren dat je op de planeet staat.
Als je er samen uit kunt komen zit het probleem niet in leeftijd zoals jij beweert.
Sterker nog, er zijn mensen van mijn eigen leeftijd waar je harder mee kunt botsen dan met mensen met enorm verschil maar met dezelfde interesses en alles.

Leeftijd heeft niks te maken met hoe je tegenover mekaar kunt staan. Leeftijd heeft niks te maken met hoe je je gedraagd. (Dat is weer gewoon zo'n standaard met de maatschappij meelullen idee)
Dus omdat ik me dan 'volwassen' gedraag zou ik me ineens niet meer naar mijn leeftijd gedragen en dat zou dan verkeerd zijn gewoon omdat ik me niet goed voel bij kinderachtigheid ofzo?
En dat zou dan allemaal verkeerd zijn omdat JIJ dat vind?
Ownee wacht, iemand die zich zogenaamd volwassen gedraagd ondanks dat hij of zij pas 16-17 is moet natuurlijk problemen hebben gehad volgens jouw argumenten.
Die moet perse iets hebben gehad of hebben meegemaakt dat hem/haar daar toe dwingt. Andere mogelijkheden zijn er niet.
Het feit dat je daar altijd nog je eigen keuze in hebt telt zeker ineens niet meer?

Of iemand die zich jonger gedraagt moet zeker ook iets enorms fout mee aan de hand zijn want dat kan ook onmogelijk he?
Het is onmogelijk dat mensen zich daar gewoon goed bij kunnen voelen en er voor kiezen dus er moet wel iets aan de hand zijn.
Vrije keuze buiten de normen van de zogenaamde maatschappij om bestaat niet meer?

Wie is hier nou de meeloper he?
Degene die uit vrije wil kiest om zich volwassener te gedragen dan zijn/haar leeftijd. Er dus ook het gezelschap voor uitkiest en dus meer leert van zijn/haar omgeving dan uit eigen ervaring.
Daar moet natuurlijk iets mee aan de hand zijn want dat kan natuurlijk gewoon onmogelijk volgens de vastgeroeste mening van Abt van Sion en een aantal anderen in de maatschappij.

Ownee zeg, je zou toch maar per ongeluk jezelf een ouder gedragen dan je leeftijd zeg. Je zou er maar eens ouder uitzien en je zo gedragen. Dat kan toch niet zomaar. En dan ook nog dat gezelschap kiezen en uit dat gezelschap je levenspartner kiezen. Ownee schande zeg.

Vrije keuze heeft dat dus.
Iets waar jij blijkbaar niet mee kunt leven gezien je kortzichtige argument dat er wel perse iets met hun mis moet zijn.
Mensen hebben die vrije keuze gehad. En er zijn er die er voor kiezen dat te gebruiken. En dat is niet omdat er perse dingen moeten zijn gebeurd of omdat er iets aan de hand is.
Dat is omdat zij zich daar goed bij voelen en er gelukkig bij zijn.

En dat is echt geluk en niet het geluk dat opgedrongen wordt door de maatschappij die bepaald hoe oud je perse mag zijn op een bepaald levensjaar.
Je bepaald zelf wel hoe oud je je gedraagd en welk gezelschap je daar bij kiest. (en van de ouderen leer je in dat geval ook het gedrag dat er bij hoort)

Ach, blijf maar lekker vastgeroest zitten in jouw meeloop beeld dat zulke dingen verkeerd zijn.
En laat andere mensen hun eigen vrije keuze erop maken.
Het is niet verkeerd. Het is vrijheid en dan nog een vrijheid die jij duidelijk niet beheerst gezien jouw mening erover.
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Oud 13-07-2003, 01:19
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
de abt van sion schreef op 13-07-2003 @ 00:23:
1) Jammer dan. Maar die argumenten zijn er wel. Het risico van scheefgroei in de maatschappij, bijvoorbeeld. Interne familieproblemen wanneer papa's vriendin jonger is dan de jongste dochter (al accepteert zo''n kind het, het kan er nooit blij mee zijn). Voor het meisje is zo'n plaatsvervangende vader een continuering van het opvoedingsprobleem dat ze waarschijnlijk al had. Vanwege het verschil in leefwereld en levensvisie is een dergelijke relatie uiteindelijk onverkwikkelijk. Oude mensen moeten van kinderen afblijven en kinderen moeten oude mensen niet lokken.
2) Dat veinzen ze in ieder geval. Hier blijven twee teleurgestelde mensen achter.
3) Ik ben bijzonder onder de indruk van mooie meisjes, maar a) als abt moet ik het goede voorbeeld geven en celibatair leven, en b) elke leeftijd heeft een eigen charme. Dus als ik 70 zou zijn, zou ik me het meest thuisvoelen bij een vrouw van 68-72. Iemand van 47 die kiest voor een vrouw van 19, ontkent de charme van zijn eigen leeftijdgenoten.
1:
Argumenten die slechts weer een KANS zijn dat ze aanwezig zijn en niet zeker aanwezig zijn.

Die oudste dochter heeft maar te accepteren dat haar vader een mens met eigen vrije keuze is. Dus interne familieproblemen zijn niet onoverkomelijk. Zoiets is nu eenmaal zo. Klaar, dochterlief heeft zich in feite ook niet met het priveleven van pa te bemoeien als ze al zo oud is want die heeft dan wel een eigen leven om zich druk over te maken.

En waarom ben jij nu gelijk weer zo overtuigd dat zij perse een opvoedingsprobleem moet hebben gehad?
Allemaal kansberekeningen waar je niks aan hebt. Nergens harde bewijzen dat het werkelijk zo is.

Dergelijk verschil in leefwereld en leefvisie? Sinds wanneer begin je een langdurige relatie met iemand die niet eenzelfde visie heeft van de jouwe? Ik bedoel als je begint met iemand die al een andere visie heeft dan kende je mekaar niet goed genoeg toen je begon. Mensen die gaan voor een langdurige relatie kennen elkaars visies vantevoren al dus dat is het probleem dan al niet meer. En de leefwereld is dan vrij regelmatig ook al hetzelfde.
Dus weer een reden die kant nog wal raakt.

En oude mensen moeten van kinderen afblijven slaat nergens op. Want wanneer ben je dan geen kind meer? Stel dit nou eens heel even op tussen 22 en 63. Dan is geen van beide nog kind dus slaat weer nergens op.

2: Aanname en kans op. Weer geen bewijzen dat het zo is.
Kans dat er 2 teleurgestelde mensen achter blijven is net zo groot als het leeftijdsverschil vrijwel nihil is. Die kans is er namelijk altijd. Dus weer eens een reden die nergens op slaat.

3: So what, dat is iedereen wel van iemand die mooi is. Maar uitstraling kan ook mooi zijn en iemands innerlijk wanneer je hem/haar leert kennen ook (en dat laatste is vaak nog de doorslag die bepaald of je wel of niet een relatie begint)
En iemand van 47 die kiest voor iemand van 19 ontkent de charme van zijn leeftijd? Wat is er ontkennends aan? Iemand van 47 die kiest voor iemand die hij heeft leren kennen en waar hij eenzelfde levensvisie mee deelt. Zelfde interesses. Die ontkent zijn leeftijd? Wat maakt dat uit? Hij erkent zichzelf en hij erkent haar als zijn gelijke. (want mensen gaan vrijwel nooit overhaast in relaties met zulke verschillen dankzij het maatschappelijke beeld dat er over heerst. Dus wie zijn de meelopers?)

En je voelt je thuis bij de mensen met dezelfde kijk op dingen als die jij hebt.
En jah, dat kan wel eens heel toevallig ook iemand zijn die 10 of meer jaar jonger/ouder is dan jouzelf. Daar heeft leeftijd niks mee te maken.
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Oud 13-07-2003, 09:30
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
nare man schreef op 13-07-2003 @ 00:49:
Baby, you got what I need

Wederzijds parasiteren dus.
Ja. Maar als je de achtergrond van de foto bekijkt, waar de spruitjesgeur vanaf walmt, dan geloof ik niet dat het de topicstartster om zijn geld gaat.
Oud 13-07-2003, 09:43
AtHell
Avatar van AtHell
AtHell is offline
Ergens hoop ik dat de dames met een vriend van 40+ een vader van in de 30 hebben.

Dat lijkt me écht hilarisch, "Heey pap, dit is Rik, hij is 8 jaar ouder dan dat jij bent"
__________________
Subtiel
Oud 13-07-2003, 09:47
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
AtHell schreef op 13-07-2003 @ 10:43:
Ergens hoop ik dat de dames met een vriend van 40+ een vader van in de 30 hebben.

Dat lijkt me écht hilarisch, "Heey pap, dit is Rik, hij is 8 jaar ouder dan dat jij bent"
Jij ziet het belachelijke ervan dus ook in.

Maar: vaak hebben die dames geen vader (binnen bereik). Daar zit hem vaak de crux. Ze zijn op zoek naar een plaatsvervangende vader. In wezen gaat het dus om het verdoezelen van een jeugdprobleem.
Zoiets werkt lang door en is van groot belang voor de maatschappij. Dus hebben we eer allemaal mee te maken.

Laatst gewijzigd op 13-07-2003 om 09:49.
Oud 13-07-2003, 09:55
Lilything
Avatar van Lilything
Lilything is offline
Nouja, het komt omdat ik zelf paar x verliefd ben geweest op een jonger iemand dat ik er echt over na ben gaan denken, kvond TOEN dat leeftijd nix uitmaakte.

Nu ben ik daar weer half op teruggekomen, aangezien ik laatst een soort van 'kennis' heb gezien met een vriend van 38 ofzo:/ Ik ging zowat van mijn stokje. Zij is namelijk net zo oud als mij. Ik vond het niet kunnen, ik heb echt het gevoel dat zij gebruikt wordt ofzo, iets klopt er niet.

Het klinkt misschien lullig wat ik nu ga zeggen, maar ik denk dat alleen mensen die slecht in de markt liggen iets beginnen met iemand die zoveel ouder is dan zij!

Ik vind dus dat een leeftijdsverschil van 5 jaar moet kunnen, zowel meisje jonger dan de jongen, of de jongen jonger dan het meisje moet kunnen! Alleen vind ik bij mezelf dat wanneer ik 18 wordt ik niet iets moet beginnen met een jongen van 15, omdat je dan qua volwassenheid dan niet overeen komt. Uitzonderingen wat dat betreft zijn er altijd natuurlijk, maar ik geloof niet dat iemand gelukkig kan worden met een man die 20 jaar voor jou al leefde....
__________________
..so what was good..what just slipped out..what went wrong?..oh the way he feels about me has changed....thanks for playing try again! (game over)
Oud 13-07-2003, 10:28
revol llllauqs
Avatar van revol llllauqs
revol llllauqs is offline
Citaat:
de abt van sion schreef op 12-07-2003 @ 23:43:
1) Groene haren is een heel andere categorie. Je kunt geen appels met peren vergelijken.
Je bent boos, niet? Dat je mij probeert te beledigen door me virtueel een aardappelhoofd toe te kennen... Wel grappig. Het stemt overigens niet overeen met de werkelijkheid.
2) Alweer zo'n weke meeloper. Jammer.
ach je hebt het er maar druk mee he
__________________
telS>>nee>>si>>airiPmav!>> JUST SAY BOEKETAA AND EVERYTHING WILL BE ALLRIGHT !
Oud 13-07-2003, 10:35
Linlilalove55
Linlilalove55 is offline
Ik ben 14, bijna 15 en ik heb het een tijdje gehad met een jongen van 21.... we ware egt verliefd... Maar iedereen verklaarde me voor gek enzo. Ik kon er gwoon niet tege.. mn ouders vonden het ook niet zo leuk. Ik ben in hun ogen nog een klein kind en hij een volwassen man. Ik snap hun reactie wel, maar ik vind het nog steeds jammer dat het toen uit is gegaan. Ik heb nu verkering met een jongen van 15..... en ik heb nie het idee dat er een onwijs verschilt inzit....
__________________
Always look at the bright side op Life!
Oud 13-07-2003, 11:14
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
de abt van sion schreef op 13-07-2003 @ 10:47:
Jij ziet het belachelijke ervan dus ook in.

Maar: vaak hebben die dames geen vader (binnen bereik). Daar zit hem vaak de crux. Ze zijn op zoek naar een plaatsvervangende vader. In wezen gaat het dus om het verdoezelen van een jeugdprobleem.
Zoiets werkt lang door en is van groot belang voor de maatschappij. Dus hebben we eer allemaal mee te maken.
Weer een aanname.
Je hebt geen enkel bewijs dat het in dit geval zo is.
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Oud 13-07-2003, 11:16
*47*
*47* is offline
Ik ben de 47 jarige vriend van Somebody Special.

Kan zo langzangzamerhand niets anders doen dan lachen uit medelijden met de Abt.
Hij geeft zijn mening over zaken waar hij inhoudelijk helemaal niets van weet.
Triest gewoon dat iemand zichzelf zo voor joker blijft zetten.

Abt dat je het niet alledaags vindt dat Somebody en ik al zo lang een liefdesrelatie hebben dat is je goed recht.
Als je mij vraagt of ik zou staan te juichen als ik een dochter van die leeftijd had die met een zoveel oudere man thuis zou komen dan zeg ik natuurlijk ook nee.
Maar veel zal bij mij afhangen van de persoon die ze meeneemt. As ik zie dat hij goed voor mijn dochter is en haar niet als (laat ik het maar even plat zeggen) wippie gebruikt dan zou ik mijn mening zeer zeker bijstellen.

Van jou kan ik alleen maar denken dat je een dominantie bezit waar iedereen van walgt.
Je omgeving heeft m.i. niets te vertellen en hun mening zal door jouw niet worden gerespecteerd.
De rol die je je hebt aangemeten is helaas onomkeerbaar.
Je zult denk ik een eenzaam leven lijden. Ja met ij getypt omdat ik me niet kan voorstellen dat iemand met jou het geluk zal vinden.

Deze reactie zal in jou ogen ongetwijfeld voorkomen uit kwaadheid. Niets is echter minder waar. Medelijden dat is wat ik voor je voel.

Laatst gewijzigd op 13-07-2003 om 11:21.
Oud 13-07-2003, 11:57
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Citaat:
*47* schreef op 13-07-2003 @ 12:16:
Deze reactie zal in jou ogen ongetwijfeld voorkomen uit kwaadheid. Niets is echter minder waar. Medelijden dat is wat ik voor je voel.
Ik moet je zeggen dat ik zelfs medelijden hem niet gun

Mwoeah boeie, alsof jullie nog niet genoeg gezeur gehoord hebben en het heeft jullie alleen maar sterker gemaakt..

Veel geluk samen..
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Oud 13-07-2003, 12:03
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
*47* schreef op 13-07-2003 @ 12:16:
Ik ben de 47 jarige vriend van Somebody Special.
Moedig en respectvol dat je hier durft te reageren.

Maar de Abt is zelf een volwassen iemand, getrouwd met kinderen dus ik denk wel dat die ergens een punt heeft.

Ik snap niet waarom een 47 jarige man, of een 19 jarige meid het uberhaubt zouden proberen. Zelfs al kunnen jullie zo goed met elkaar opschieten, draait het niet om de seks en houden van jullie elkaar; waarom blijven jullie dan niet gewoon vrienden? Zo een grote leeftijdsverschil gaat gewoon voor (grote) problemen zorgen, nu en later, .. sinds jullie gewoon echt in een totaal andere levensfase zitten .. ?

Is het niet eigenlijk heel egoistisch om zo'n relatie toch te proberen?

Persoonlijk zou ik, te nimmer of nooit een relatie beginnen met een meid die veel jonger is; vooral als ik haar aardig vind of van haar hou. Zelfs al wil zij het wel. Ik zou haar een zo normale gelukkige jeugd/leven gunnen en dat zou ik haar nooit kunnen geven. En op den duur zou ik toch bang zijn dat doordat we in verschillende fasen van ons leven zitten, irritaties en dergelijke op zouden spelen. Ik wil toch een vriendin die zo dicht mogelijk in de buurt van mijn fase zit, zodat ik ook echt mijn leven een beetje kan delen met haar. . ..
Oud 13-07-2003, 12:10
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
Citaat:
Marcade schreef op 13-07-2003 @ 13:03:
Maar de Abt is zelf een volwassen iemand, getrouwd met kinderen dus ik denk wel dat die ergens een punt heeft.
Hey, hoe weet jij dit? Ik ben zo benieuwd wat voor iemand de Abt is, ik vraag me af hoe hij leeft, hoe oud hij is en zou graag wat meer van hem willen weten. Niet om te zeiken mar ben er gewoon benieuwd naar!

Voor de rest ga ik me niet meer mengen in deze discussie.
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen
Oud 13-07-2003, 12:18
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Somebody Special schreef op 13-07-2003 @ 13:10:
Hey, hoe weet jij dit? Ik ben zo benieuwd wat voor iemand de Abt is, ik vraag me af hoe hij leeft, hoe oud hij is en zou graag wat meer van hem willen weten. Niet om te zeiken mar ben er gewoon benieuwd naar!

Voor de rest ga ik me niet meer mengen in deze discussie.
Ik kom hier ook al langer dan vandaag. En als je meer wilt weten over hem moet je het hem zelf vragen.

Ik zei alleen dat die getrouwd en kinderen heeft, omdat ik denk dat die daardoor, door die ervaringen, toch wel een wat waardevollere kijk op *dit* onderwerp heeft, dan je denkt. Niet dat je denkt dat het een 16 of 20 jarige vent is die uit z'n nek lult. Maar ja, hij doet altijd idd. wel enorm bot en irritant en gevoelloos.
Oud 13-07-2003, 12:21
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
Citaat:
Marcade schreef op 13-07-2003 @ 13:18:
Ik kom hier ook al langer dan vandaag. En als je meer wilt weten over hem moet je het hem zelf vragen.

Ik zei alleen dat die getrouwd en kinderen heeft, omdat ik denk dat die daardoor, door die ervaringen, toch wel een wat waardevollere kijk op *dit* onderwerp heeft, dan je denkt. Niet dat je denkt dat het een 16 of 20 jarige vent is die uit z'n nek lult. Maar ja, hij doet altijd idd. wel enorm bot en irritant en gevoelloos.
Het is zeker een volwassen vent maar denk niet dat hij getrouwd is en kinderen heeft. Ik denk dat hij vanuit ijn geloof praat, dat idee krijg ik iig. Als dit niet zo is, Abt, dan hoor ik het graag van je.
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen
Oud 13-07-2003, 13:51
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
Somebody Special schreef op 13-07-2003 @ 13:21:
Het is zeker een volwassen vent maar denk niet dat hij getrouwd is en kinderen heeft. Ik denk dat hij vanuit ijn geloof praat, dat idee krijg ik iig. Als dit niet zo is, Abt, dan hoor ik het graag van je.
Na wat navraag te hebben gedaan (al mijn reacties hier zijn alleen nog maar gewoon vanwege dat het lekker aantikt bij Project Dolphin ) ben ik erachter gekomen dat onze Abt alleen maar hier komt om te provoceren en zulke reacties uit te lokken en er dus weinig waarde te hechten valt aan zijn meningen en standpunten (en hij waarschijnlijk binnenkort vanzelf wel tegen een waarschuwing/ban aan zal lopen).

@Marcade:
Is leven eigenlijk niet heel egoïstisch?
Ik bedoel het hele leven ben je niks anders dan op zoek naar geluk. En dat hebben hun blijkbaar bij elkaar weten te vinden. Dus in feite is hun actie voor hun eigen goed gedaan en dus egoïstisch.
Maar ze halen er niemand mee onderuit en hinderen er verder ook niemand mee. (jah, alleen als je die kromme mogelijke kansen op fouten van Abt van Sion gaat nemen als een zekerheid wat onmogelijk is want waar meerdere mogelijkheden zijn is niks zeker tot het einde)

En over die fases. Dat is niet eens zo zeer leeftijds gebonden als je denkt. Je hele leven ga je fases door en dan kan het dat je een bepaalde fase gewoon eerder hebt. De fases die zeker kunnen (en zullen) verschillen zijn biologisch van aard en tijdelijk. Geestelijk kan dit koppel totaal elkaars gelijke zijn. (zoals ik zeg "Kan" en niet zoals Abt gelijk alle kansen als waarheden noemt) Dus waarom zou je het dan tegenhouden?

De enige biologische fase waarin ik zulke relaties afkeur is wanneer er duidelijk nog sprake van puberteit is (omdat je dan nog zoveel lichamelijk en geestelijke veranderingen doormaakt dat het verkeerd zou gaan)
Maar op je 18e/19e mag ik verwachten dat als je een gemiddeld persoon ben je er ongeveer wel uit bent (of op zijn minst bijna) en dan maakt het op dat vlak weinig tot niks meer uit.

En als 'pa' () dadelijk lichamelijk 'het' ook niet meer op kan brengen dan komt de hele relatie sowieso te leunen op het geestelijke vlak. Dus dan lijkt mij zo'n relatie wanneer die stand houd krachtiger dan zo'n sexrelatie.
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Kan Dit? 8 jaar verschil..
VirtualRainbow
22 06-10-2011 13:52
Liefde & Relatie Leeftijdsverschil
tartaarsaus
54 23-06-2011 05:04
Liefde & Relatie je vriendje is TE oud ( volgens normen en waarden)
guitarplayer17
69 03-11-2003 12:11
Liefde & Relatie wat kan ik hier aan doen?
kimmel
17 22-09-2003 06:29
Liefde & Relatie leeftijdsverschil
Hippielove
55 26-08-2002 20:38
Liefde & Relatie jongens als echte vriend
never mind
44 06-07-2002 19:32


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:37.