Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-10-2005, 17:48
Rodion
Rodion is offline
Elke ingeburgerde Nederlander maakt vroeg of laat gebruik van de trein. Een forummer hoeft zich er nooit ongemakkelijk te voelen, aangezien de kleuren hem aan zijn meest geliefde virtuele plekje doet denken: S.com. Hier is nu een plaats geschapen waar u uw reismanier kunt uitwisselen.

Leest u? Luistert u muziek? Studeert ge? Komt de tas netjes in het bagagerek boven u te liggen, of wordt hij achteloos op de grond geworpen? Geeft u de voorkeur aan een raampje? Voor- of achteruit reizen? Voeten op de tegenoverliggende bank? Vriendelijk tegenover de kaartjesknipper? OV-kaart? Spraakzaam? Slaapzaam? Etende? Slordig? Opstaan voor de ouden van dagen?

Mocht u TRA een plezier willen doen: "Ook erbij zetten waar je reist en met wat voor materieel."

Wat kenmerkt u op een treinreis?

Laatst gewijzigd op 13-10-2005 om 18:08.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-10-2005, 17:55
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Soms, ja, soms, nee, ja, nee, maakt niet uit, nee, ja, ja, nee, ja, ja, ja en ja.
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Met citaat reageren
Oud 13-10-2005, 17:55
Pinksterhaas
Avatar van Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Vroeger zat ik veel meer in de trein. Toen las ik vaak. Maar nu zit ik eigenlijk gewoon met een spits of metro in mijn handen. Dan kijk ik wat uit het raam. Of ik kijk naar mensen en luister gesprekken af. Soms juist niet, dan probeer ik mensen niet te vertaan omdat ze over het weer praten, of andere niet boeiende dingen. Het maakt mij niet uit waar ik zit. Van misselijk worden heb ik geen last, in geen enkele richting.

k erger me trouwens niet zo heel vaak in de trein. Vertragingen vind ik wel vervelend. Maar mensen die zuchten en steunen omdat de trein toevallig vijf minuten later komt vind ik misschien wel vervelender. Bellen in de trein is ook niet eecht zo heel erg, mits op een beetje normaal volume. Staan, daar erger ik me wel aan. Als je in de spits naar huis moet en het is zo druk dat je moet staan. Met z'n allen opeengepakt, daar word ik nerveus van.

Als ik trouwens een discman of MP3 speler zou hebben zou ik wel naar muziek luisteren. Maar ja, die heb ik niet.

Ik praat nooit met mensen in de trein. Mensen die ik niet ken bedoel ik. Als mensen met mij beginnen te praten ben ik wel beleefd. Maar uit mezelf begin ik er niet mee. Gewoon omdat ik zelf eigenlijk ook liever niet aangesproken wil worden, in de trein dan.

Dat was het wel.
__________________
Lees ook eens Bob den Uyl
Met citaat reageren
Oud 13-10-2005, 17:55
Pinksterhaas
Avatar van Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Citaat:
Qamra schreef op 13-10-2005 @ 18:55 :
Soms, ja, soms, nee, ja, nee, maakt niet uit, nee, ja, ja, nee, ja, ja, ja en ja.
Je bent een stuk bondiger.
__________________
Lees ook eens Bob den Uyl
Met citaat reageren
Oud 13-10-2005, 17:56
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Pinksterhaas schreef op 13-10-2005 @ 18:55 :
Je bent een stuk bondiger.
Ja.
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Met citaat reageren
Oud 13-10-2005, 17:57
Verwijderd
Ik semi studeer, heb altijd muziek in m'n oren, mijn tas ligt naast me of op het tafeltje als iemand naast me wil komen zitten. Op de heenweg lees ik altijd de Metro of Spits, op de terugweg probeer ik studeerwerk te doen, als dat nodig is. Anders ga ik dagdromend naar de weilanden tussen Rotterdam en Utrecht staren.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2005, 18:03
TheRedArrow
Avatar van TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Ook erbij zetten waar je reist en met wat voor materieel.

Kwibus.
__________________
"25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV."

Laatst gewijzigd op 13-10-2005 om 18:14.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2005, 18:08
TheRedArrow
Avatar van TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Kwibus, geweldig topic.

Leest u?
>Ja.

Luistert u muziek?
> Ja.

Studeert ge?
> Ja.

Komt de tas netjes in het bagagerek boven u te liggen, of wordt hij achteloos op de grond geworpen?
> Op de grond, stoel naast mij, of op schoot.

Geeft u de voorkeur aan een raampje?
Raam, liefst langs het andere spoor, of richting Breda, aan de rechterkant (om Kijfhoek te kunnen bekijken).

Voor- of achteruit reizen?
>Vooruit, al is dat onveiliger.

Voeten op de tegenoverliggende bank?
> Af en toe, met een Spits eronder.

Vriendelijk tegenover de kaartjesknipper?
> Ook wel HoofdConducteur (HC) genoemd, ja.

OV-kaart?
> Week OV.

Spraakzaam?
> Ligt aan mijn bui.

Slaapzaam?
> In de trein van 08.15 (Rtd) wel.

Etende?
> Als ik geen ontbijt heb genuttigd wel.

Slordig?
> Niet dat ik weet.

Opstaan voor de ouden van dagen?
> Ja, maar er is altijd voldoende plek in den ICK.

Wat kenmerkt u op een treinreis?
> Dat ik Kruimel wil spotten.

Traject:
Rtd - Bd

Materieel:
(V-)IRM of ICK. Af en toe reis ik met Theodoor (Plan T) of Viktor (Plan V).
__________________
"25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV."
Met citaat reageren
Oud 13-10-2005, 18:13
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Soms lees ik, soms puzzel ik (sudoku's ), ik heb geen grote bagage bij me dus zet mn tas gewoon onder me. Ik zit het liefst bij het raam. Voor of achteruit reizen maakt me niets uit. Ik ben altijd vriendelijk tegen de conducteur. Ik heb geen OV-kaart, ik ben nog een scholier, maar ik heb wel een voordeel urenkaart.

Ik ben meestal niet echt spraakzaam in de trein hoewel ik wel regelmatig (kort) bel in de trein.
Ik slaap nooit in de trein.
Soms eet ik in de trein.
Ik heb mijn voeten nooit op een andere bank.

Ik reis altijd buiten de spits en kan me niet herinneren een situatie te hebben gehad waarin ik heb moeten opstaan voor een oudere in de trein.

Dat is per keer verschillend. De ene keer zit ik de hele treinreis te leren, de andere keer te puzzelen, de andere keer reis ik met een ander samen. Soms zit ik ook gewoon uit het raam te kijken.

Ik reis vrij regelmatig op het traject Duivendrecht-Nijmegen en ook best vaak op Duivendrecht-Capelle aan de IJssel.

Laatst gewijzigd op 13-10-2005 om 18:16.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2005, 18:15
PV
PV is offline
-> Verkeer & Vervoer
Met citaat reageren
Oud 13-10-2005, 18:24
kalinho
Avatar van kalinho
kalinho is offline
Ipv trein is het bij mij bus

Leest u?
>Het Ad. die neem ik altijd mee as mn pa nog niet wakker is

Luistert u muziek?
> Ja.

Studeert ge?
>nou niet in de bus

Komt de tas netjes in het bagagerek boven u te liggen, of wordt hij achteloos op de grond geworpen?
> Op de grond, stoel naast mij, of op schoot.

Geeft u de voorkeur aan een raampje?
ja

Voor- of achteruit reizen?
>maakt me niet uit

Voeten op de tegenoverliggende bank?
> Af en toe, met een Spits eronder.

Vriendelijk tegenover de kaartjesknipper?
>Chauffeur. Ja

OV-kaart?
> Week OV.

Spraakzaam?
> Ligt aan mijn bui.

Slaapzaam?
> nooit

Etende?
> Als ik geen ontbijt heb genuttigd wel.

Slordig?
> Niet dat ik weet.

Opstaan voor de ouden van dagen?
> nooit, die stomme fossielen hebben 70 jaar kunnen zitten.

Wat kenmerkt u op een busreis?
>Ik kijk naar buiten of ik bekenden zie

Traject:
sliedrecht -r'dam HES

Materieel:
Arriva bus
__________________
Das ook lef....om een heel volk uit te moorden; en daarna plastic speelgoedpoppetjes van te maken....Hebben ze in Duitsland toch nooit echt aangedurfd
Met citaat reageren
Oud 13-10-2005, 18:26
Verwijderd
Metro lezen, studeren, muziek luisteren, boek lezen, spacen, uit het raam staren, praten met medereiziger, of alles tegelijk.
Vind treinreizen over het algemeen chill.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2005, 18:33
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
> Ik trein heel veel.

> Ik luister geen muziek want ik heb geen discman of mp3-speler, zou ik wel willen, dan kan ik me beter afsluiten voor de mensen om me heen.

> Ik lees soms, alleen als ik een echt boeiend boek heb, anders wordt ik toch alleen maar afgeleid door mensen om me heen. Anders metro of spits.

> Ik studeer niet, lezen is al moeilijk dus studeren helemaal.

> Tas meestal in bagagerek, rugzakje onder m'n stoel.

> Raampje is wel leuker, ik zit vaak lang (> 4uur) in de trein en als ik dan niet kan lezen, ga ik altijd maar naar buiten kijken.

> Voor of achteruit reizen maakt me niet uit. Ik ga gewoon ergens zitten en dan merk ik pas hoe om ik reis als de trein vertrekt.

> Ik zit altijd heel netjes, totdat ik het na 3 uur echt gehad heb; als het dan niet heel erg druk is, wil ik nog wel eens gaan 'verzitten' (natuurlijk als de conducteur het niet ziet )

> Ik heb een OV en die laat ik heel vriendelijk zien als de conducteur komt.

> Ik reis altijd alleen dus niet echt spraakzaam. Als iemand een gesprek begint, ga ik daar wel op in.

> Ik neem bijna altijd wel iets te eten en drinken mee voor onderweg.

> Hoe kun je slordig zijn in een trein? Ik doe al m'n papiertjes en blikjes in de prullenbak, tas netjes in het bagagerek en ik zit (bijna altijd) netjes. Dus ik ben niet slordig.

> Ik heb nog nooit hoeven opstaan voor ouderen...maar ik zou het denk ik wel doen. Maar meestal is er nog wel een plekje vrij.

Traject: Groningen-Goes (en terug)
Met citaat reageren
Oud 13-10-2005, 18:43
Verwijderd
Vier keer per week heen en weer van Maastricht naar Nijmegen Heyendaal. Intercity, sneltrein en een stoptrein. Dus 16 uur per week.

's Ochtends vroeg hou ik van stilte en rust in de trein, soms lees ik, soms neem ik nog wat door, soms doe ik helemaal niets. Als er mensen druk en luid aan het praten zijn, dan ga ik muziek luisteren (en lezen, studeren of niets doen).
's Middags lees ik meestal rustig, met of zonder muziek. Soms eet ik het een en ander (boterhammen meestal).
't Liefst zit ik in een twee-zits bij het raam, lekker naar de opkomende zon kijken.
Als iemand tegen me begint te praten, praat ik netjes terug en mee, maar zelf begin ik nooit een gesprek. Misschien dat ik een opmerking maak, maar meer ook niet.

Mijn tas ligt meestal naast me op de stoel, of op m'n schoot of tussen m'n voeten op de grond.

Ik heb een OV-kaart en die laat ik altijd met een glimlach aan de conducteur zien.

Ik zou best op staan voor ouderen, maar in de spits zijn er weinig ouderen en anders is het meestal rustig genoeg voor hen om nog een plaatsje te bemachtigen elders.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2005, 18:50
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
>Leest u?
Ja, heb al hele boeken verslonden in de trein
>Luistert u muziek?
Ja, op de terugreis, als ik niet studeer luister ik muziek
>Studeert ge?
's ochtends vaak wel ja, 's middags alleen als ik het echt druk heb
>Komt de tas netjes in het bagagerek boven u te liggen, of wordt hij achteloos op de grond geworpen?
Mijn schooltas altijd onder mijn voeten of op schoot, soms op het tafeltje. Mijn eventuele extra tassen in het bagagerek (als dat past)
>Geeft u de voorkeur aan een raampje?
Ja
>Voor- of achteruit reizen?
Achteruit, om de een of andere manier zie ik dan meer
>Voeten op de tegenoverliggende bank?
Nee, soms zit ik wel met mijn rug naar het raam met mijn voeten in het gangpad, maar dat is zelden
>Vriendelijk tegenover de kaartjesknipper?
Vriendelijk en beleefd maar geen hele verhalen
>OV-kaart?
Jep
>Spraakzaam?
Alleen als mensen tegen mij beginnen te praten
>Slaapzaam?
's ochtends wel als ik niets anders te doen heb en 's middags alleen als ik echt moe ben of als het 's ochtends erg vroeg was
>Etende?
Ja, twee keer in de week lunch ik standaard in de trein
>Slordig?
Niet echt slordig, soms chaotisch
>Opstaan voor de ouden van dagen?
Alleen als er echt geen andere zitplaatsen meer vrij zijn, dan ga ik wel op de trap zitten.

Vaste traject: Goes - Rotterdam, viermaal per week.
Regelmatig ook Rotterdam/Schiedam Centrum - Haarlem, Rotterdam/Schiedam Centrum - Den Haag HS/Centraal en Amsterdam CS - Goes

Ik reis vaak en graag met de trein

Materieel:
Goes - Rotterdam: VIRM of Plan V (soms Plan T) en E-loc (1100) + rijtuigen
Rotterdam - Haarlem: DDAR of mDDM
Rotterdam - Den Haag HS: DDAR, mDDM of Plan V
Amsterdam CS - Goes: VIRM of Plan V (soms Plan T) en E-loc (1100) + rijtuigen
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 13-10-2005, 18:52
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
Ik luister meestal muziek en zit wat uit het raam te staren. Af en toe pak ik een studieboek, maar daar word je zo moe van.
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2005, 18:58
capibara
Avatar van capibara
capibara is offline
Bijna altijd muziek op. Dagelijks 3 verschillende treinen. En ik moet en zal een Metro of een Spits in handen krijgen, anders ben ik chagerijnig Tas gewoon ergens neerpleuren
__________________
Rodent of unusual size
Met citaat reageren
Oud 13-10-2005, 19:14
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Als ik alleen ben, doe ik hoofdzakelijk 3 dingen in de trein:
- Eten
- Studeren
- Muziek luisteren

En heb ik bekenden bij me zitten dan klets ik daar mee.
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 13-10-2005, 19:36
BCR
Avatar van BCR
BCR is offline
Studeren, puzzelen, krant lezen, muziek luisteren, gesprekken afluisteren, uit het raam staren, drinken, eten, slapen, met medereiziger praten.

Reis met OV en eersteklaskaart. Meestal ben ik wel vriendelijk. En ik heb mn voeten op de bank tegenover me, als dat mogelijk is.
__________________
I'll find you.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2005, 19:37
Morgan le Fay
Avatar van Morgan le Fay
Morgan le Fay is offline
Ik reis eigenlijk wel graag met de trein. ik zit 50 minuten in de stoptrein en als ik met de sneltrein ga duurt de reis 36 minuten.een oV kaart. Ik maak tegenwoordig graag de sudoku in de Sp!ts of ik praat met meereizende studiegenoten. Ik heb momenteel ook een oogje op iemand in de trein. Als ik alleen ben luister ik ook muziek en slaap ik soms, mijn tas staat naast me en in een drukke trein voor me. Ik ben heus aardig als er een conducteur is (bijna nooit) en sta ook heus op als iemand die slechter ter been is dan ik wil zitten.
__________________
Bavi-Jezus en Paddo-Jezus heerschen!
Met citaat reageren
Oud 13-10-2005, 19:45
Keyser Saus
Avatar van Keyser Saus
Keyser Saus is offline
>Leest u?
Ja, ik studeer Nederlands dus gek zou ik het niet noemen.
>Luistert u muziek?
Soms, als ik even nergens anders zin in heb.
>Studeert ge?
Vaak wel, gewoon even kleine zaken doornemen, en lezen dus.
>Komt de tas netjes in het bagagerek boven u te liggen, of wordt Tussen mijn voeten
>Geeft u de voorkeur aan een raampje?
Ja
>Voor- of achteruit reizen?
Dat maakt me in het geheel niet uit.
>Voeten op de tegenoverliggende bank?
Nee, en voor wie dat wel doet:
>Vriendelijk tegenover de kaartjesknipper?
Ja hoor, het zijn vaak beste mensen.
>OV-kaart?
Ja, de week-versie
>Spraakzaam?
Ja, vooral als mensen het niet meer snappen ofzo op eht station. Ben ook geliefd bij bejaarden.
>Slaapzaam?
Nee nooit.
>Etende?
Heel wisselend, bijna nooit meer dan een broodje.
>Slordig?
ik zie het verband met treinreizen niet zo
>Opstaan voor de ouden van dagen?
Natuurlijk.

Ik ben 5 dagen in de week te vinden op (Driehuis -) Haarlem - Amsterdam. Daar tref ik een keur aan materieel: E-loc met rijtuigen, SGMm (nieuwe sprinters), IRM en DDAR/mDDM (nieuwe en oude dubbeldekkers).

Treinen <3
Met citaat reageren
Oud 13-10-2005, 20:16
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
Leest u?
incidenteel een krantje
>Luistert u muziek?
Altijd mn ipod in gebruik
>Studeert ge?
nee zelden.
>Komt de tas netjes in het bagagerek boven u te liggen, of wordt op schoot of tussen mn benen
>Geeft u de voorkeur aan een raampje?
Ja
>Voor- of achteruit reizen?
liefst gewoon vooruit.
>Voeten op de tegenoverliggende bank?
nee, eigenlijk nooit, wel op de zijkant zo'n beetje,indien mogelijk
>Vriendelijk tegenover de kaartjesknipper?
ja,probeer het wel,maar de meeste zijn gehaast, sommige zijn echt aardig.
>OV-kaart?
Jazeker, week ov
>Spraakzaam?
Nee, maar als iemand begint doe ik rustig mee, uit mezelf niet echt.
>Slaapzaam?
Soms per ongeluk
>Etende?
Ja, af en toe wel.'s ochtends ontbijtje ofzo
>Slordig?
nee, ruim mn eigen zooi netjes op,indien nodig
>Opstaan voor de ouden van dagen?
Altijd, ook voor kleine kinderen of anderszins mensen die misschien liever zitten als staan, als ik dan zit ga ik graag voor ze staan.

Heb toch maar een reisje van max.20minuten, elke dag R'dam centraal--> DenHaag HS en omgekeerd.
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 13-10-2005, 20:24
Phlox
Avatar van Phlox
Phlox is offline
Leest u?
Soms een studieboek of een metrokrantje/tijdschrift dat ik terplekke vind.

Luistert u muziek?
als mijn batterijen niet op zijn wel.

Studeert ge?
Half, tis meer doorkijken.

Komt de tas netjes in het bagagerek boven u te liggen, of wordt hij achteloos op de grond geworpen?
De tas wordt naast of tegenover me gezet in een rustige trein, en anders op schoot. Alleen als het een heel zware tas is in het rek

Geeft u de voorkeur aan een raampje?
Jazeker

Voor- of achteruit reizen?
Vooruit, achteruit word ik misselijk

Voeten op de tegenoverliggende bank?
Nee, mijn benen vouw ik over elkaar

Vriendelijk tegenover de kaartjesknipper?
Ja zo vriendelijk mogelijk

OV-kaart?
Ja een weekend

Spraakzaam?
Absoluut niet.

Slaapzaam?
Als in dutten? Ja

Etende?
Nee

Slordig?
Nee, alles gaat netjes in het afvalbakje.

Opstaan voor de ouden van dagen?
Ja en ook voor mensen die slecht ter been zijn.

Ook erbij zetten waar je reist en met wat voor materieel.
In het weekend van Leiden naar Amsterdam CS en weer terug. Met weekendtas vol vuile was en wat studieboeken.
__________________
That ís a tasty burger!
Met citaat reageren
Oud 13-10-2005, 21:17
PV
PV is offline
Leest u?
>Ja, Metro, Spits, Rails en wat er verder aan achtergebleven kranten ligt.

Luistert u muziek?
> Soms, discman.

Studeert ge?
> Niet in de trein.

Komt de tas netjes in het bagagerek boven u te liggen, of wordt hij achteloos op de grond geworpen?
> Reistas op de grond onder de stoel voor zover dat past. Schooltas naast me op de stoel als er niemand zit. Anders ook op de grond.

Geeft u de voorkeur aan een raampje?
> Ja.

Voor- of achteruit reizen?
> Maakt me niet uit.

Voeten op de tegenoverliggende bank?
> Als ik alleen in een vierzitsbankje zit en een krant in de buurt heb om m'n voeten op te leggen. Anders niet.

Vriendelijk tegenover de kaartjesknipper?
> Neuh, zeg meestal niks.

OV-kaart?
> Ja, week.

Spraakzaam?
> Nee. Ik wil rustig kunnen slapen/lezen/puzzelen/muziek luisteren enz.

Slaapzaam?
> Ja.

Etende?
> Als het zo uitkomt, ja.

Slordig?
> Nee, afval gaat in de prullenbak en als die er niet is neem ik 't mee en gooi het thuis weg.

Opstaan voor de ouden van dagen?
> Als ze het vragen, ja.

Traject:
> Goes - Tilburg-West, Tilburg-West - Goes. Vandaag Tilburg-West - Amsterdam-Amstel en terug. Pokkeneind

Materieel:
> Goes - Roosendaal is of een oude stoptrein (met blauwe stoel) of een dubbeldekker intercity (met paarsblauwe stoel). Roosendaal - Tilburg-West is altijd een dubbeldekker.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2005, 21:17
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Leest u?
Soms de metro of de spits. Ik zit/sta maar 9 minuten in de trein dus niet de moeite en boek te pakken.

Luistert u muziek?
Als ik er aan denk mijn mp3 speler mee te nemen wel

Studeert ge?
Niet de moeite, als ik er langer in zou zitten en ik kan zitten zou ik het wel doen.

Komt de tas netjes in het bagagerek boven u te liggen, of wordt Lang leve de grond of de stoel naast me ofzo. Maar meestal komt hij niet van mijn rug af

Geeft u de voorkeur aan een raampje?
Ja

Voor- of achteruit reizen?
Vooruit

Voeten op de tegenoverliggende bank?
Nee, gewoon over elkaar.

Vriendelijk tegenover de kaartjesknipper?
Ja hoor

OV-kaart?
Jep, doordeweeks

Spraakzaam?
Niet tegen onbekende iig, als ik met vrienden/klasgenoten zit uiteraard wel.

Slaapzaam?
Niet in die 9 minuten, maar ik kan soms best moe zijn

Etende?
Nee

Slordig?
Nee

Opstaan voor de ouden van dagen?
Ik sta zelf 9 van de 10 keer al, maar zou het wel doen iig

Ook erbij zetten waar je reist en met wat voor materieel.
Elke dag dat ik naar school moet van Cuijk naar Nijmegen Heyendaal en terug
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-10-2005, 22:03
Droomz
Avatar van Droomz
Droomz is offline
Leest u?
Ja. Boeken, tijdschriften, kranten. Net wat ik bij me heb

Luistert u muziek?
Jup

Studeert ge?
Soms

Komt de tas netjes in het bagagerek boven u te liggen?
Op de grond, op mijn schoot of naast me

Geeft u de voorkeur aan een raampje?
Ja. Daar kan ik uit springen als terroristen de uitgangen blokkeren

Voor- of achteruit reizen?
Maakt niet uit

Voeten op de tegenoverliggende bank?
Als het niet druk is, wel. Anders niet

Vriendelijk tegenover de kaartjesknipper?
Gaat wel

OV-kaart?
Jup. Door de week

Spraakzaam?
Nee

Slaapzaam?
Soms

Etende?
Soms

Slordig?
Jup

Opstaan voor de ouden van dagen?
Ja

Ook erbij zetten waar je reist en met wat voor materieel?
Soms door de week Utrecht - Amersfoort. En verder korte reisjes naar Amsterdam enzo
__________________
♪ Oefenen is de sleutel tot het ongrijpbare
Met citaat reageren
Oud 13-10-2005, 22:22
Verwijderd
Leest u?
Soms

Luistert u muziek?
Als ik batterijen heb

Studeert ge?
Als ik op cursus ben

Komt de tas netjes in het bagagerek boven u te liggen, of wordt hij achteloos op de grond geworpen?
Smijten

Geeft u de voorkeur aan een raampje?
Ja

Voor- of achteruit reizen?
Soms vooruit, soms achteruit, soms voorin. Wel sochtends en smiddags hetzelfde. Altijd de hele dag vooruit of achteruit. Anders zie ik twee keer alles van dezelfde hoek

Voeten op de tegenoverliggende bank?
Als die vrij is

Vriendelijk tegenover de kaartjesknipper?
Ja

OV-kaart?
Maandtraject.

Spraakzaam?

Slaapzaam?
met bekenden

Etende?
nee

Slordig?
neuh

Opstaan voor de ouden van dagen?
ja

Mocht u TRA een plezier willen doen: "Ook erbij zetten waar je reist en met wat voor materieel."
Zl-Dv vv. En regelmatig Zl-Hgl-Go vv of Zl-Zp-Go vv.
In eerste geval VIRM
Tweede geval is het DM90 & Duits geval(talent of lint ofzo) iig de tweeeeente express
Laatste geval is VIRM en talent/lint
Met citaat reageren
Oud 13-10-2005, 22:38
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
zo weinig mogelijk, die dingen hebben altijd wel vertraging... Hou ik niet van
Met citaat reageren
Oud 13-10-2005, 22:44
Verwijderd
Leest u?
soms

Luistert u muziek?
altijd

Studeert ge?
nope

Komt de tas netjes in het bagagerek boven u te liggen, of wordt hij achteloos op de grond geworpen?
plek naast me of op schoot

Geeft u de voorkeur aan een raampje?
Ja

Voor- of achteruit reizen?
liefste vooruit, maar achteruit is ook niet erg.

Voeten op de tegenoverliggende bank?
als hij vrij is en er geen conducteur is die er wat van zegt

Vriendelijk tegenover de kaartjesknipper?
meestal

OV-kaart?
nope .

Spraakzaam?
ligt eraan met wie

Slaapzaam?
soms

Etende?
ligt eraan welk tijdstip

Slordig?
valt mee

Opstaan voor de ouden van dagen?
soms
Met citaat reageren
Oud 14-10-2005, 05:55
Verwijderd
Leest u?
soms een tijdschrift

Luistert u muziek?
als ik een mp3-speler zou hebben...

Studeert ge?
ik doe pogingen

Komt de tas netjes in het bagagerek boven u te liggen, of wordt hij achteloos op de grond geworpen?
tas naast me, en als de trein voller is op schoot

Geeft u de voorkeur aan een raampje?
ja

Voor- of achteruit reizen?
maakt niet uit

Voeten op de tegenoverliggende bank?
nee, dat vind ik aso

Vriendelijk tegenover de kaartjesknipper?
ik bijt niet nee

OV-kaart?
ja

Spraakzaam?
nee

Slaapzaam?
zo nu en dan

Etende?
als ik honger heb

Slordig?
ehm? nee

Opstaan voor de ouden van dagen?
als die gelegenheid zich voor zou doen wel
Met citaat reageren
Oud 14-10-2005, 07:41
langejongen
Avatar van langejongen
langejongen is offline
Leest u?
>Ja.

Luistert u muziek?
> Nee.

Studeert ge?
> Nee.

Komt de tas netjes in het bagagerek boven u te liggen, of wordt hij achteloos op de grond geworpen?
> Op de grond, stoel naast mij.

Geeft u de voorkeur aan een raampje?

Ja, als daar plek is.

Voor- of achteruit reizen?
>Vooruit,maar achteruit geen probleem.

Voeten op de tegenoverliggende bank?
> Af en toe, met een krant eronder.

Vriendelijk tegenover de kaartjesknipper?
>Ja.

OV-kaart?
> Week OV.

Spraakzaam?
> Tegen bekenden, ja. Anders niet.

Slaapzaam?
>Nee.

Etende?
> Ja, 's middags soms een appel, maar ontbijten doe ik thuis en lunchen doe ik op school.

Slordig?
>Nee.

Opstaan voor de ouden van dagen?
> Ja, maar er is altijd voldoende plek.


Traject:
Het merendeel Woerden-Utrecht v.v, en soms uitstapjes.

Materieel:
(V-)IRM. Af en toe reis ik met Plan V.
__________________
De meeste mensen lopen in en uit je leven, maar alleen vrienden laten voetstappen achter in je hart.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2005, 08:49
Cookie
Avatar van Cookie
Cookie is offline
Meestal studeer ik in de trein, anders val ik in slaap. of ik zit een beetje mensen aan te kijken, tas gaat tussen mn voete op de grond en ik zit het liefst in zon coupe met van de uitklapbankjes. traject: wierden - zwolle
__________________
Tumtiedum hups.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2005, 09:51
Verwijderd
Dit is echt een Fleet Admiral-topic.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2005, 10:30
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Leest u?
Geen "leesboeken".

Luistert u muziek?
Nee, ik blijf graag alert, daarom alleen muziek als ik thuis zit.

Studeert ge?
Ja.

Komt de tas netjes in het bagagerek boven u te liggen, of wordt hij achteloos op de grond geworpen?
Onder m'n stoel. Ik moet er toch vaak bij.

Geeft u de voorkeur aan een raampje?
Niet per sé.

Voor- of achteruit reizen?
Maakt me geen donder uit.

Voeten op de tegenoverliggende bank?
Alleen als ik zat en moe ben.

Vriendelijk tegenover de kaartjesknipper?
Uiteraard.

OV-kaart?
Jep.

Spraakzaam?
Als iemand zin heeft om een praatje te maken, sta ik daar voor open, maar anders ga ik zitten studeren.

Slaapzaam?
Alleen als ik zat en moe ben.

Etende?
Meestal niet.

Slordig?
Ik ruim achter me op.

Opstaan voor de ouden van dagen?
Uiteraard.

Traject?
Nijmegen - Delft, Delft - Rotterdam, Delft - Den Haag
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 14-10-2005, 10:47
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Leest u?
Ja, een Metro of een Spits. Soms een studieboek

Luistert u muziek?
Uiteraard.

Studeert ge?
Heel soms.

Komt de tas netjes in het bagagerek boven u te liggen, of wordt hij achteloos op de grond geworpen?
Als er een bagagerek is, waarom niet.

Geeft u de voorkeur aan een raampje?
Ja, alhoewel ik inmiddels ook wel uit mijn hoofd weet wat er te zien is

Voor- of achteruit reizen?
Maakt me niet uit.

Voeten op de tegenoverliggende bank?
Nee

Vriendelijk tegenover de kaartjesknipper?
Uiteraard.

OV-kaart?
Week OV.

Spraakzaam?
Niet echt.

Slaapzaam?
Nee.

Etende?
Nee.

Slordig?
Nee.

Opstaan voor de ouden van dagen?
Ja, dat hoort nou eenmaal zo.

Traject:
Dordrecht - Tilburg West en weer terug.

Materieel:
Dordrecht - Breda verschilt, soms IRM en soms (helaas) ICK. Breda - Tilburg West is altijd IRM (stomme NS, eerst reed er ook ICRm + BDs ), behalve als ik mijn overstap weer eens mis, dan wordt het een Plan T/V stoptreintje.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.

Laatst gewijzigd op 14-10-2005 om 12:37.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2005, 11:36
Verwijderd
Ik zit meestal gewoon rustig te studeren, behalve als het weekend is of als ik geen zin heb, dan zit ik te lezen. Muziek luister ik niet in de trein, dat vind ik vervelend voor de mensen naast me. Ik heb meestal 2 tassen bij me, eentje gaat in het bagagerek en eentje gaat onder m'n stoel. Ik zit het liefst bij een raampje, in een twee-zits-ding (dus geen vier-zits-ding) met een tafeltje voor me want dan kan mijn boek daar op liggen, en als er iemand tegenover me zit is dat altijd een onderuitgezakte lange jongen die z'n knieën zowat tegen mijn bank heeft en z'n voeten onder mijn bank en dat is vervelend (lange jongens die dit lezen: ga toch eens rechtop zitten in de trein ).
Ik zeg altijd netjes goedemorgen/middag/avond tegen de conducteur terwijl ik min ov laat zien, en als het weekend is en ik heb een treinkaartje vergeet ik dat altijd en dan moet de conducteur er naar vragen en dan ga ik stotteren en haal ik mijn kaartje tevoorschijn.
Ik praat liever niet in de trein, want ik ben dan dus aan het studeren meestal. Ik eet wel in de trein maar ik klop altijd netjes de kruimels van de bank af (op de grond dus, maargoed )
Ik wil best opstaan voor ouderen, maar dat is nog nooit nodig geweest. Als het heel druk is ga ik trouwens vaak op de grond zitten of op m'n tas, ik ga níet twee uur staan.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 14-10-2005, 12:16
Schranktür
Schranktür is offline
Leest u?
Soms.
Luistert u muziek?
Nee.
Studeert ge?
Nee.
Komt de tas netjes in het bagagerek boven u te liggen, of wordt hij achteloos op de grond geworpen?
Naast me of op mijn schoot.
Geeft u de voorkeur aan een raampje?
Ach, waar maar plaats is.
Voor- of achteruit reizen?
Ach, waar maar plaats is.
Voeten op de tegenoverliggende bank?
Nee.
Vriendelijk tegenover de kaartjesknipper?
Ja, hoor.
OV-kaart?
Ja, nog wel.
Spraakzaam?
Uit mezelf niet echt.
Slaapzaam?
Soms.
Etende?
Soms.
Slordig?
Nee.
Opstaan voor de ouden van dagen?
Ja, hoor.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2005, 12:32
Yolcu
Yolcu is offline
Leest u?
>Ja vaak wel. Spits, Metro, leesboeken of studieboeken

Luistert u muziek?
> Ja bijna altijd.

Studeert ge?
> Ja soms.

Komt de tas netjes in het bagagerek boven u te liggen, of wordt hij achteloos op de grond geworpen?
> Op mn schoot of naast me.

Geeft u de voorkeur aan een raampje?
> Ja ik zit graag aan het raam.

Voor- of achteruit reizen?
>Geen voorkeur, meestal achteruit.

Voeten op de tegenoverliggende bank?
> Af en toe, met een krantje eronder.

Vriendelijk tegenover de kaartjesknipper?
> Soms wel, soms niet.

OV-kaart?
> Week OV.

Spraakzaam?
> Nee ik haaaat het als mensen (vooral oudere mensen vaak) een heel gesprek beginnen over het weer. Laat mij maar gewoon met rust als ik in de trein zit, zeker 's ochtends. Als ik bekenden tegen kom ben ik wel spraakzaam, maar tegen vreemden niet.

Slaapzaam?
> Ja soms 's ochtends en soms 's middags.

Etende?
> Bijna nooit.

Slordig?
> Niet dat ik weet.

Opstaan voor de ouden van dagen?
> Nee er is altijd plaats genoeg.

Wat kenmerkt u op een treinreis?
> Mn chagerijnige gezicht

Traject:
> Bergen op Zoom - Roosendaal en vv
Roosendaal - Tilburg-West en vv

Materieel:
Geen idee
__________________
Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today
Met citaat reageren
Oud 14-10-2005, 13:18
Pierreke
Avatar van Pierreke
Pierreke is offline
Leest U?
>Meestal lees ik de Spits en Metro even door, verder weinig.

Luistert u muziek?
> Meestal niet, soms mn PM3-speler

Studeert ge?
> Ja

Komt de tas netjes in het bagagerek boven u te liggen, of wordt hij achteloos op de grond geworpen?
> Ligt eraan hoe druk het is, meestal naast me maar in volle coupé netjes in het rek.

Geeft u de voorkeur aan een raampje?
> Gene voorkeur.

Voor- of achteruit reizen?
>Geen voorkeur. Liefst vooruit

Voeten op de tegenoverliggende bank?
> Nee, nooit.

Vriendelijk tegenover de kaartjesknipper?
> Ja, altijd.

OV-kaart?
> Week OV.

Spraakzaam?
> Ja! Vind het leuk als mensen zomaar een praatje maken, dat is gezellig en maakt de reis wel wat aangenamer. Mensen die dit iriitant vinden zijn saai, asociaal en een beetje arrogant, maar misschien ook wel typisch iets van het zuiden om zomaar tegen iedereen en alles aan te zeveren!

Slaapzaam?
> Nee, alleen als het om half 8 treinen is soms wegdommelen.

Etende?
> Ja, meestal lunchend.

Slordig?
> Nee, volgens mij niet.
Opstaan voor de ouden van dagen?
> Nee er is altijd plaats genoeg.

Wat kenmerkt u op een treinreis?
> Geen idee...

Traject:
> Eindhoven CS - Tilburg West...meestal stoptrein heen en intercity terug...

Materieel:
-DD IRM-III (Dubbelkdekker Intercity)
-Mat'64 (stoptrein)
- Loc 1700 met ICR (Intercityrijtuig met 6-pers. coupé's
Met citaat reageren
Oud 14-10-2005, 14:33
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Leest U?
>Bijna altijd. Meestal een studieboek of anders een tijdschrift.

Luistert u muziek?
>Bijna altijd: mp3speler

Studeert ge?
>Ja

Komt de tas netjes in het bagagerek boven u te liggen, of wordt hij achteloos op de grond geworpen?
>Nee, altijd óf naast me óf op m'n schoot.

Geeft u de voorkeur aan een raampje?
>Nee, want ik heb een zeer korte overstap waarvoor ik al halverwege de reis moet gaan lopen. En dan is 't irritant als ik over die mensen heen moet klimmen. Aan het gangpad is dus handiger. Maar als ik een andere reis maak zonder overstap, dan liever wel aan een raampje.

Voor- of achteruit reizen?
>Liefst vooruit, maar achteruit is ook prima.

Voeten op de tegenoverliggende bank?
>Nee

Vriendelijk tegenover de kaartjesknipper?
>Ik knik altijd vriendelijk. Verder versta ik toch niks van wat ie zegt door m'n mp3speler.

OV-kaart?
>Halleluja, ja (week)

Spraakzaam?
>Alleen als ik iemand tegen kom die ik lang niet gezien heb. Verder hou ik ervan als mensen hun mond houden tijdens het reizen.

Slaapzaam?
>Af en toe. Vooral als 't erg vroeg is.

Etende?
>Nee, zelden.

Slordig?
>Nee.

Opstaan voor de ouden van dagen?
>Soms
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2005, 16:50
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Hoe reis je? --->
Niet aangezien de trein nogal vaak vertraagd is. Ik dood de tijd dan op station weesp.
Als de trein dan eindelijk in beweging gekomen is ga ik eten slapen lezen sjago doen tegen sjago kaartenknipper leren en natuurlijk mijzelf opmaken.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 14-10-2005, 18:07
Verwijderd
Leest u?
's Ochtends Spits en / of Metro
's middags niks of de VI ofzo


Luistert u muziek?
Soms wel, soms niet

Studeert ge?
Nee Komt de tas netjes in het bagagerek boven u te liggen, of wordt hij achteloos op de grond geworpen?
achteloos op de grond
Geeft u de voorkeur aan een raampje?
maakt niet uit
Voor- of achteruit reizen?
Maakt niet uit
Voeten op de tegenoverliggende bank?
Soms
Vriendelijk tegenover de kaartjesknipper?
Ja
OV-kaart? ja
Spraakzaam? nee
Slaapzaam? ja0 Etende? soms
Slordig?nee
Opstaan voor de ouden van dagen? ja

tussen Breda en BoZ
en vanaf week 44 weer tussen Breda en Stilburg.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2005, 18:11
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
Leest u?
Soms de krant en zelden een boek.

Luistert u muziek?
Altijd.

Studeert ge?
Nee, behalve als ik het echt heel druk heb en anders geen tijd heb..

Komt de tas netjes in het bagagerek boven u te liggen, of wordt hij achteloos op de grond geworpen?
Meestal leg ik hem op de stoel naast me of op mijn schoot.

Geeft u de voorkeur aan een raampje?
Maakt me niet uit, bij warm weer is het wel lekker.

Voor- of achteruit reizen?
Liefste vooruit, maar geen bezwaar tegen achteruit reizen.

Voeten op de tegenoverliggende bank?
Bijna nooit, en anders alleen met een krantje eronder en als ik heel erg moe ben.

Vriendelijk tegenover de kaartjesknipper?
Ja, maar niet zo dat ik een gezellig babbeltje ga maken over het weer..

OV-kaart?
Nope.

Spraakzaam?
Eigenlijk alleen als iemand mij aanspreekt.

Slaapzaam?
Als ik moe ben of de zon heel warm in mijn gezicht schijnt.

Etende?
Soms, meestal niet.

Slordig?
Nee, ik ruim mijn zooi altijd wel op.

Opstaan voor de ouden van dagen?
Ja hoor.

Traject?
Utrecht - Amsterdam (Maarssen - Amsterdam, Breukelen - Amsterdam) en omgekeerd.. Voor de rest ga ik vaker met de bus of fiets.
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Met citaat reageren
Oud 14-10-2005, 18:26
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Vier dagen per week rijd ik minimaal 14 minuten met de trein en maximaal 20 minuten. Niet erg veel dus en ik doe dus ook niet veel. Ik lees soms de krant of nog even snel iets voor school (of ik bekijk m'n agenda). Meestal luister ik muziek, maar momenteel is m'n mp3-speler bagger. Ik word bijna nooit gecontroleerd, maar als dan laat ik gewoon m'n OV-kaart zien en meer niet. Op de terugweg reis ik samen met vrienden, op de heen weg vind ik het prettig om nog even niet teveel aanspraak te hebben (lekker rustig ). Meestal zijn er geen oudjes op het moment dat ik met de trein reis, of er is nog genoeg plek voor ze.

Ik rij meestal met de IC en heel soms met een dieselstoptrein.
__________________
Met citaat reageren
Oud 14-10-2005, 18:30
Verwijderd
Leest u?
spits, metro en een boek wat ik meeneem.

Luistert u muziek?
Altijd.

Studeert ge?
alleen in de week voor tentamenweek

Komt de tas netjes in het bagagerek boven u te liggen, of wordt hij achteloos op de grond geworpen?
naast me op de bank, en als er iemand wil zitten op schoot of op de grond tussen mn voeten.

Geeft u de voorkeur aan een raampje?
ik wil wel altijd bij het raam zitten, maar hoeft niet persé open te kunnen.

Voor- of achteruit reizen?
Liefste vooruit, maar geen bezwaar tegen achteruit reizen.

Voeten op de tegenoverliggende bank?
Bijna nooit, alleen als t heel rustig is en ik er een krantje onder leg.

Vriendelijk tegenover de kaartjesknipper?
Ja, en als ze zelf al heel vrolijk binnenkomen begin ik gerust een praatje.

OV-kaart?
godzijdank wel ja.

Spraakzaam?
nee, alleen als iemand iets kwijt wil aan me ofzo. wel beleefd altijd.

Slaapzaam?
kan niet slapen in rijdende voertuigen.

Etende?
ik ben 4 uur per dag onderweg, dus ja, vaak wel.

Slordig?
ik laat nooit rommel achter.

Opstaan voor de ouden van dagen?
nooit voorgekomen, waarschijnlijk anders wel.

Traject?
Hoorn - obdam-heerhugowaard-alkmaar noord-alkmaar-heiloo-castricum-beverwijk-haarlem-heemstede Aerdenhoud-Leiden centraal-Den haag Laan NOI - Den Haag centraal.

en ik ga van Hoorn naar Leiden.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2005, 19:57
Flowtje
Avatar van Flowtje
Flowtje is offline
Leest U?
>Meestal de krant, anders een boek of ik puzzel.

Luistert u muziek?
>Altijd, MD

Studeert ge?
>Nee, tenzij ik er echt geen tijd voor heb.

Komt de tas netjes in het bagagerek boven u te liggen, of wordt hij achteloos op de grond geworpen?
>Meestal op mijn schoot of naast me.

Geeft u de voorkeur aan een raampje?
>Ik zit altijd het liefst aan een raampje. Tenzij het druk is en ik echt over mensen heen moet klimmen om daar te komen.

Voor- of achteruit reizen?
>Vooruit, maar met achteruit reizen heb ik geen problemen.

Voeten op de tegenoverliggende bank?
>Nee

Vriendelijk tegenover de kaartjesknipper?
>Ik glimlach altijd, of we maken grapjes omdat ik hem niet aan heb zien komen en hem niet hoor door het muziek dat opstaat.

OV-kaart?
>Gelukkig wel! (OV-week)

Spraakzaam?
>Alleen als ik iemand tegenkom die ik ken, anders niet.

Slaapzaam?
>Heel soms

Etende?
>Als ik nog niet gegeten heb wel.

Slordig?
>Nee.

Opstaan voor de ouden van dagen?
>Als het druk is zou ik wel opstaan, maar dat is tot nu toe nog niet gebeurd.
__________________
Wark!
Met citaat reageren
Oud 14-10-2005, 21:07
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Leest u?
Spits/Metro, bijna nooit een boek.

Luistert u muziek?
Alleen als ik alleen reis.

Studeert ge?
Bijna nooit

Komt de tas netjes in het bagagerek boven u te liggen, of wordt hij achteloos op de grond geworpen?
Meestal op de stoel naast me en anders op de grond

Geeft u de voorkeur aan een raampje?
Ja

Voor- of achteruit reizen?
Liefste vooruit, maar geen bezwaar tegen achteruit reizen.

Voeten op de tegenoverliggende bank?
Bijna nooit, en anders alleen met een krantje eronder en als ik heel erg moe ben.

Vriendelijk tegenover de kaartjesknipper?
Ja

OV-kaart?
Ja.

Spraakzaam?
Eigenlijk alleen als iemand mij aanspreekt.

Slaapzaam?
Als ik moe ben of de zon heel warm in mijn gezicht schijnt.

Etende?
Soms, meestal niet.

Slordig?
Nee, ik ruim mijn zooi altijd wel op.

Opstaan voor de ouden van dagen?
Ja hoor.

Traject?
Roosendaal - Breda, Breda - Roosendaal
Met citaat reageren
Oud 14-10-2005, 22:05
thunder110
Avatar van thunder110
thunder110 is offline
Ik ga haast nooit met de trein. Als ik er wel mee ga, zit ik waarschijnlijk te slapen of met wat vriendinnen te praten. En in de uitzonderlijke gevallen dat ik alleen zit, heb ik altijd wel een boek bij mij dat ik ga lezen.
__________________
Bij het denken aan de liefde heb ik de liefde lief en 't is de liefde tot u, geliefde die mij tot die liefde hief
Met citaat reageren
Oud 15-10-2005, 09:55
Verwijderd
Leest u?
Altijd de metro/spits. Op het eerste traject van mijn reis.

Luistert u muziek?
Wat is een mens zonder mp3speler?

Studeert ge?
Ook dat.

Komt de tas netjes in het bagagerek boven u te liggen, of wordt hij achteloos op de grond geworpen?
Naast me of, in geval van drukte, op de grond bij mijn benen. niet in dat slungelige bagagerek .

Geeft u de voorkeur aan een raampje?
Ja!

Voor- of achteruit reizen?
Voor. Niet vanwege misselijkheid, maar omdat ik dat fijner kijken vind

Voeten op de tegenoverliggende bank?
Never.

Vriendelijk tegenover de kaartjesknipper?
Behandel mensen zoals je zelf behandeld wil worden.. Hoewel ik het wel altijd grappig vind dat zodra er "Goedemorgen!"door de coupé heen wordt geschald, iedereen naarstig op zoek gaat naar z'n portemonnee. "Goedemorgen" heeft een functie gekregen, wordt niet meer louter als begroeting gebruikt in de trein..

OV-kaart?
Hell yeah!

Spraakzaam?
Zelden, tenzij met reisgenoot.

Slaapzaam?
Soms wil ik, maar ik doe het nooit. Bang dat ik het station mis

Etende?
Komt voor

Slordig?
Nee.

Opstaan voor de ouden van dagen?
In geval van nood wel. Maar meestal is het niet nodig.

Mocht u TRA een plezier willen doen: "Ook erbij zetten waar je reist en met wat voor materieel."

Wat kenmerkt u op een treinreis? [/B][/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 15-10-2005, 10:30
dwight88
Avatar van dwight88
dwight88 is offline
Leest u?
>Ja.

Luistert u muziek?
> Ja.

Studeert ge?
> soms.

Komt de tas netjes in het bagagerek boven u te liggen, of wordt hij achteloos op de grond geworpen?
> naast me of op schoot.

Geeft u de voorkeur aan een raampje?
> alsie maar schoon is..

Voor- of achteruit reizen?
>maakt me niks uit

Voeten op de tegenoverliggende bank?
> als het laat is wel!

Vriendelijk tegenover de kaartjesknipper?
> ja hoor

OV-kaart?
> Week OV.

Spraakzaam?
> ik praat niet zo snel met vreemden (in een trein dan)

Slaapzaam?
> In de namiddag wel

Etende?
> zelden

Slordig?
> Niet dat ik weet.

Opstaan voor de ouden van dagen?
> Ja

Wat kenmerkt u op een treinreis?
> vaak STAAN

Traject:
utrecht - amersfoort

Materieel:
trein
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:15.