Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-09-2003, 15:03
Mindfields
Mindfields is offline
Nou, omdat ik vrij goed in aardrijkskunde ben en ben blijven zitten..
De rest van mijn klasje is bezig met een hoofdstuk antropologie (eitje), is voor mij vrij saai, dus ik mocht een onderzoek dan.
Lerares heel enthousiast, ze wilde dat ik jeugd/sub culturen ging onderzoeken, dus 'hokjes'. Ik zei gelijk dat ik daar weinig zin in had, ben daar wel een beetje over heen gegroeid.
Was prima, maar dan moest ik wel een ander onderzoekje doen.
Ik wilde dus een onderzoek doen naar iets 'maatschappelijks'.
Een onderzoek vraag kan bijv. zijn 'heeft je schooltype iets met je politieke voorkeur te maken?'. Dit leek me dan een beetje lastig, omdat er op mijn school maar 1 schooltype is (gymnasium).
Dus weten jullie een leuke onderzoeksvraag en eventueel tips? Het moet dus wel over jongeren gaan.
Ik weet niet of dit op lifestyle hoort, als het niet zo is: sorry fb's
__________________
No Bad Religion song can make your life complete
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-09-2003, 15:11
Verwijderd
Er zijn hier wel al een aantal topics eerder geweest met een onderzoek en iets over subculturen..
Misschien heb je er iets aan..
Met citaat reageren
Oud 03-09-2003, 15:17
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Wij moeten voor aardrijkskunde een praktische opdracht doen met een onderzoek in de eigen regio. Mijn vriendin en ik doen het over de spreiding van uitgaansgelegenheden in de Bollenstreek (waar ik woon, dus eigen regio), en over de tevredenheid daarover. Misschien is dat ook een leuk idee voor jou? Wij wilden een enquete gaan houden onder jongeren en omwonenden van uigaansgelegenheden, om er op die manier achter te komen hoe tevreden iedereen erover is.
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 03-09-2003, 15:26
Faery
Faery is offline
Welke kroegen in Arnhem hebben welke politieke voorkeur?

Gewoon rondsjouwen met een opplaksnor en een geheven arm. Kijken wie je een schouderklopje geeft en wie je mept. Wat een lol zul je hebben.
__________________
Genocidealisme.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2003, 15:30
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
McLaren schreef op 03-09-2003 @ 16:11:
Er zijn hier wel al een aantal topics eerder geweest met een onderzoek en iets over subculturen..
Misschien heb je er iets aan..
Dat wilde ik juist niet doen heb geen zin om als een kip zonder kop te lullen over zogenaamde kakkers en waar die allemaal wel niet uitgaan en wat ze dan drinken enzo, ik moet er zelf ook nog wel wat aan vinden.

Briseïs: het is toch niet helemaal wat ik zoek, opzich wel een leuk idee. Liever niks 'consument'-achtig, zeg maar.

Faery: *negeer*
__________________
No Bad Religion song can make your life complete
Met citaat reageren
Oud 03-09-2003, 16:20
Verwijderd
Kan je de uitkomst zo op een blaadje geven...

VMBO: hoofdzakelijk domme, politiek niet-geïnteresseerden en ze mogen toch nog niet stemmen. Degenen die wel in politiek geïnteresseerd zijn stemmen voornamelijk LPF omdat de simpele anti-buitenlander-retoriek hen sterk aanspreekt. Verder heb je op het VMBO nog een categorie 'domme hippies' die ergens een vaag idee hebben over gelijkheid 'juh kunt tog wel allemaal respect voor alluh mensjuhs hebbuh?'.

HAVO: vaak politiek niet-geïnteresseerd, het is stoerder om te vertellen hoeveel en wie je neukt dan te debatteren over politiek. De meesten stemmen PvdA omdat dat lekker algemeen is, of VVD omdat ze denken dat ze met een HBO Commerciële Economie rijk zullen worden (whaha...dream on )

VWO (ath/gym): meeste politiek geïnteresseerde jongeren. Een groot gedeelte is begaan met mens en dier en stemt GL/SP. Nog nooit gehoord van de uitdrukking 'linkse intellectuelen'? Dat zijn allemaal jonge, enthousiaste bomenknuffelaars die zodra met hun gymnasium een goeie baan krijgen VVD stemmen. Links lullen, rechts vullen, net zoals ik zelf dus. Dacht je echt dat ik GL bleef stemmen als ik partner ben bij Kennedy Van Der Laan?

Even het politieke jongerenlandschap in een vogelvlucht...dan heb je nog de types die meedoen aan het jongeren-lagerhuis en aanverwante dingen. Dat zijn meestal types zonder vrienden of met foute nerdvrienden, die alleen opvallen als ze hun grote waffels openscheuren over dingen waar niemand anders zich de moeite getroost om om te bekommeren.

Kortom optrekken dat stemrecht naar 21 jaar
Met citaat reageren
Oud 03-09-2003, 17:38
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
nare man schreef op 03-09-2003 @ 17:20:
Kan je de uitkomst zo op een blaadje geven...

VMBO: hoofdzakelijk domme, politiek niet-geïnteresseerden en ze mogen toch nog niet stemmen. Degenen die wel in politiek geïnteresseerd zijn stemmen voornamelijk LPF omdat de simpele anti-buitenlander-retoriek hen sterk aanspreekt. Verder heb je op het VMBO nog een categorie 'domme hippies' die ergens een vaag idee hebben over gelijkheid 'juh kunt tog wel allemaal respect voor alluh mensjuhs hebbuh?'.

HAVO: vaak politiek niet-geïnteresseerd, het is stoerder om te vertellen hoeveel en wie je neukt dan te debatteren over politiek. De meesten stemmen PvdA omdat dat lekker algemeen is, of VVD omdat ze denken dat ze met een HBO Commerciële Economie rijk zullen worden (whaha...dream on )

VWO (ath/gym): meeste politiek geïnteresseerde jongeren. Een groot gedeelte is begaan met mens en dier en stemt GL/SP. Nog nooit gehoord van de uitdrukking 'linkse intellectuelen'? Dat zijn allemaal jonge, enthousiaste bomenknuffelaars die zodra met hun gymnasium een goeie baan krijgen VVD stemmen. Links lullen, rechts vullen, net zoals ik zelf dus. Dacht je echt dat ik GL bleef stemmen als ik partner ben bij Kennedy Van Der Laan?

Even het politieke jongerenlandschap in een vogelvlucht...dan heb je nog de types die meedoen aan het jongeren-lagerhuis en aanverwante dingen. Dat zijn meestal types zonder vrienden of met foute nerdvrienden, die alleen opvallen als ze hun grote waffels openscheuren over dingen waar niemand anders zich de moeite getroost om om te bekommeren.

Kortom optrekken dat stemrecht naar 21 jaar
indeed, daar komt het uiteindelijk wel op neer (ook al ben ik niet met alles wat je suggereert eens).

en kan dit niet beter bij algemene vakken? (forumgedeelte bedoel ik dus?)

en uhm, echt interessant vind ik het niet om te weten dat je zo goed bent in aardrijkskunde en dat alles zo'n makkie is en saai en ontgroeid, en dan toch blijven zitten (sorry, moest ff kwijt)

maar uhm, hou een vestigingsonderzoek voor een bedrijf die zich in jouw buurt zou kunnen vestigen.

uch ja, verdere ideeen heb k niet...

Laatst gewijzigd op 03-09-2003 om 17:42.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2003, 17:58
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
*RainBow* schreef op 03-09-2003 @ 18:38:
en uhm, echt interessant vind ik het niet om te weten dat je zo goed bent in aardrijkskunde en dat alles zo'n makkie is en saai en ontgroeid, en dan toch blijven zitten (sorry, moest ff kwijt)

maar uhm, hou een vestigingsonderzoek voor een bedrijf die zich in jouw buurt zou kunnen vestigen.

uch ja, verdere ideeen heb k niet...
Nou, jammer dat je alleen dat stuk hebt gelezen, en de rest van mijn post niet, anders had je dat niet voorgesteld

En de reden dat ik het hier post, is omdat er op algemene vakken geen hond komt.
__________________
No Bad Religion song can make your life complete
Met citaat reageren
Oud 03-09-2003, 18:59
rodina
Avatar van rodina
rodina is offline
Vraag uit verschillende klassenlagen, dus de 1e klas t/m de 6e wat hunnies politieke meningen zijn. Dus op leeftijd, evt nog op geslacht.

Anders zit er niets anders op dan bij een andere school langs te gaan, of de voetbalclub oid.
__________________
Freak me baby
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen HELP Mij!Onderzoek taalreizen
velisa
3 04-06-2007 22:31
Algemene schoolzaken Mensen die een kamer huren in Amsterdam (of Wageningen) help mij AJB!!!!
*Groennnnn*
0 02-06-2007 15:07
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Klein Onderzoekje! Help me mee:D
n0a
6 07-11-2005 09:58
Algemene schoolzaken [vraag voor school] extreme sites
oo0oo
1 11-01-2005 12:15
Psychologie Pesten (opdr. school)
Verwijderd
31 20-01-2004 09:42
Eten & Drinken wie kan mij iets vertellen over de productie die cateringbedrijven volgen???
deviltjuh
0 19-01-2004 11:06


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:30.