Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-07-2009, 13:15
QWERTYNOPL
QWERTYNOPL is offline
Hallo allen,

Ik ga eindelijk verder naar de vierde. Iedergeval ik zou alleen maar 1en moeten halen voordat ik blijf zitten. Dus ik ga gewoon over.

Ik zit sinds dit jaar op HAVO. Vorig jaar heb ik 3VWO niet gehaald en ben toen naar 3HAVO gegaan.
Ik kan het VWO aan maar met persoonlijke problemen (slaapstoornis en lichte depressie) lukt dat niet, en voor het VWO zou ik zoveel hobby's inleveren dat dat ook niet meer leuk is omdat het zoveel van me vergt door de slaapstoornis en depressie.

Dus nu ga ik door met HAVO tot aan de 5e
Maar een ambitie van mij is een Universitaire studie. Kennis opnemen vind een van de geweldigste dingen die er is.

Maar nu zit ik dus met het dilema. Wat moet ik gaan doen?
Van HAVO naar HBO en dan m'n P halen om vervolgens naar het WO te kunnen.
Of van HAVO nog 2 jaar VWO doen en dan gelijk doorstromen naar het WO?

als is nog 2 jaar VWO zou doen zou ik net voor m'n 21e van de middelbare school afzijn. Dan vraag ik mij af is dat niet oud?

Maar als ik via het HBO ga ben ik ook met m'n 21e op het WO (als alles goed loopt)

Wat zal het beste zijn? Nog 2 jaar VWO erbij? Met VWO kan je wel veel meer en ik kan die 2 jaar ook nog gebruiken als een soort "krachtmeting" om te kijken of ik het wel aankan.

Wat raden jullie mij aan?
alvast bedankt!

Mvg,

Seb
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-07-2009, 13:43
Alyssia
Alyssia is offline
Het maakt op zich niet uit wat je doet, maar in verband met je leeftijd zou ik toch eerder via het HBO gaan. Je komt daar veel meer leeftijdsgenoten tegen, want op je 21e met 17 en 18 jarigen in 6vwo zitten lijkt me nou helemaal niks, terwijl op 21e met een universitaire studie beginnen helemáál niet raar is.

Wel zou ik dan zorgen dat je weet welke universitaire studie je wil gaan doen zodat je een HBO opleiding kunt zoeken die er op aansluit.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2009, 14:04
Lauwie101
Lauwie101 is offline
Ik zou persoonlijk 5&6 VWO er nog achteraan gaan doen. Dan hou je je opties nog helemaal open. Want met een HBO-P kan volgens mij niet alle studies doen. Dus als dan je WO niet leuk genoeg blijkt, moet je straks nog een HBO-P halen voordat je dan wel een WO studie hebt die je leuk vindt. Maar dat is mijn mening.

Wij zaten in 6 VWO met mensen van 20 in de klas en dat is helemaal niet vreemd. Alleen voor jou misschien wat minder leuk. Maar het lijkt me dat je je daar misschien weloverheen kunt zetten...? Dat moet jij afwegen.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2009, 16:58
Lente
Avatar van Lente
Lente is offline
ik zou vwo doen, meestal is dat een betere basis voor wo dan havo en 1 jaar hbo.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2009, 21:48
Neutie
Avatar van Neutie
Neutie is offline
Het lijkt mij inderdaad slim om te bedenken wat voor studies je eventueel op het WO zou willen doen. Voor sommige studies is het behalen van een HBO-P alleen niet genoeg, maar moet je ook nog bepaalde vakken op VWO niveau hebben gedaan (vooral voor béta studies volgens mij). Als je een alpha/sociale studie wil gaan doen, zijn heb je die problemen minder snel denk ik.

En inderdaad, je hoeft je geen zorgen te maken dat je 'oud' bent als je op de uni komt: bij mij waren ook veel mensen al 20 en ouder, omdat ze eerst andere studies hadden gedaan/langer over VWO hadden gedaan/van het HBO kwamen/etc.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2009, 21:55
hello_one
hello_one is offline
Ik zou ook voor je vwo gaan. Ik denk dat je daarmee een betere achtergrond hebt voor de universiteit. Bovendien kan je met je vwo nog alle kanten op.
Vaak hoor je ook dat als je eenmaal op het HBO zit de motivatie wat zakt om in een keer je propedeuse te halen. Maar dat verschilt van persoon tot persoon.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren HBO rechten --> WO rechten?
Mariekje*
39 07-02-2007 19:54
Algemene schoolzaken enquete voor jongeren.
Fantôme
57 19-10-2004 20:58
Algemene schoolzaken HBO Recht --> WO
Godfather
98 24-07-2004 13:34


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:07.