Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-12-2012, 23:29
primaa
primaa is offline
Nederlanders sparen te weinig: http://www.nibud.nl/over-het-nibud/a...ig-buffer.html

Nu vraag ik mij af hoeveel spaargeld hebben jullie?

Ik zelf ben 23 en al een tijdje geen student meer en heb nu 45000 euro bij elkaar.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-12-2012, 17:26
Verwijderd
0 euries. Sparen doe ik wel als ik later groot ben!
Met citaat reageren
Oud 09-12-2012, 18:13
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb een dusdanig saldo op mijn spaarrekening dat als alle apparaten afzonderlijk in huis kapot gaan ik ze kan vervangen. Ik kan niet in een keer alles vervangen maar wel een wasmachine oid kopen en dan nog normaal leven. Verder heb ik rijles en dat betaal ik van wat ik spaar, wil ik eens per jaar op zomervakantie en eens per jaar op wintersport en zo af en toe een weekendje weg kunnen. Ik ben vrij spaarzaam dus dat is nooit een probleem.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 09-12-2012, 21:14
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Gaatjeniksaan.
Maar stoer hoor, een topic beginnen om te vertellen hoeveel geld je hebt..
Met citaat reageren
Oud 11-12-2012, 23:10
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
45.000 euro? Daar heb je zeker heel veel uren vakken voor gevuld?
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 12-12-2012, 00:32
MiBe
Avatar van MiBe
MiBe is offline
Citaat:
Ik zelf ben 23 en al een tijdje geen student meer en heb nu 45000 euro bij elkaar.
Dat is mooi, blijft er meer huurtoeslag voor mij over
__________________
Godzijdank ben ik atheïst.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2012, 09:28
roobaaro
roobaaro is offline
je weet wel dat je daarover 1,2% belasting betaald over het deel boven de +/- 21.000 euro
gezien de rente en inflatie lever je dus meer in dan dat je aan rente krijgt.

zelf heb ik ook een leuk bedrag staan daar niet van, vandaar dat ik t aanmerk
Met citaat reageren
Oud 12-12-2012, 10:02
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Niet bijster veel, maar wel genoeg om de wat oudere apparaten in huis te kunnen vervangen of incidentele rekeningen te voldoen (daar ligt er nu geen van op stapel of in het vooruitzicht, scheelt ook weer).
Aan het eind van dit jaar krijg ik een eindejaarsuitkering, die gaat ook direct op de spaarrekening.

Verder nog een kleine plus op mijn doorlopende rekening die ik wil inzetten voor vervanging van mijn tv.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2012, 10:39
bierkoning
Avatar van bierkoning
bierkoning is offline
Stoer hoor, verder gaat het niemand hier aan hoeveel spaargeld ik zou hebben. Maar leuk man
__________________
Als een vrouw een andere vrouw een compliment maakt, dan heeft ze wat van die andere vrouw nodig of is ze dronken.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2012, 11:05
roobaaro
roobaaro is offline
overigens heb ik nog paar miljoen aan monopolygeld en z'n 100.000 aan chocolade muntjes/biljetten

tellen die ook mee?
Met citaat reageren
Oud 12-12-2012, 15:32
Verwijderd
Citaat:
overigens heb ik nog paar miljoen aan monopolygeld en z'n 100.000 aan chocolade muntjes/biljetten

tellen die ook mee?
Met citaat reageren
Oud 15-12-2012, 12:54
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Het gaat er meer om hoe je het bij elkaar hebt geraapt en onder welke omstandigheden.
Iemand die vanaf z'n 16e werkt, maar na 10 jaar nog steeds bij zijn ouders woont (en zij betalen alles) kan heel makkelijk alles oppotten. Iemand die is gaan doorstuderen, alles zelf heeft betaald en netjes leningvrij erdoor is gekomen en daardoor nu met een teller van 0 aan het begin van zijn arbeidsleven staat, heeft het misschien wel beter gedaan.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2012, 14:03
roobaaro
roobaaro is offline
ik mag hopen dat wanneer je na je (1e) studie/opleiding thuis blijft wonen je mee betaald en kleding etc zelf betaald. anders is het best erg
Met citaat reageren
Oud 12-02-2013, 15:06
Heer Wil
Heer Wil is offline
Citaat:
Het gaat er meer om hoe je het bij elkaar hebt geraapt en onder welke omstandigheden.
Iemand die vanaf z'n 16e werkt, maar na 10 jaar nog steeds bij zijn ouders woont (en zij betalen alles) kan heel makkelijk alles oppotten. Iemand die is gaan doorstuderen, alles zelf heeft betaald en netjes leningvrij erdoor is gekomen en daardoor nu met een teller van 0 aan het begin van zijn arbeidsleven staat, heeft het misschien wel beter gedaan.
Dat ligt er maar aan wat je "beter" vindt he?
Met citaat reageren
Oud 12-02-2013, 16:53
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Kleine 2 miljoen. Kijk niet meer op kleine duizendjes dus weet het niet precies.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2015, 11:08
Rachelll
Rachelll is offline
Toen ik net op kamers ging had ik 8.600 euro gespaard met bijbaantjes en stages. Nu nog maar 6.100, ik ben er erg zuinig op!
Met citaat reageren
Oud 26-02-2015, 11:27
Durian
Avatar van Durian
Durian is offline
160 euro op mn spaarrekening
__________________
Time is Illmatic
Met citaat reageren
Oud 26-02-2015, 16:42
remco2015
remco2015 is offline
Beetje geld achter de hand is aan te raden indien mogelijk. 2 maandlonen word geadviseerd.
Maar of je nou echt een leuker leven hebt of je nou 2000 spaargeld hebt of 50.000 dat zegt naar mijn mening niks.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 26-02-2015, 17:56
Verwijderd
Als het spaargeld is zegt het inderdaad geen kut. Toen IceSave viel was er een mevrouw die jarenlang iedere rooie rotcent op de bank had gezet, de verwarming altijd op 16 graden had, het liefst geen verlichting aan en nooit eten weggooide simpelweg om op haar 50e oid te kunnen stoppen met werken en dat was ze al. Maar toen was al het geld weg opeens.

Ben je al die jaren zo'n zuinige kut geweest en dit Kon er alleen maar hard om lachen.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2015, 09:21
KNI
KNI is offline
Misschien heb je iets aan de volgende tips:
- Als je oud genoeg bent, kun je een baantje zoeken.
- Probeer iedere maand een vast bedrag apart te zetten.
- Laat je ouders (of een ander vertrouwenspersoon) geld voor je apart houden.
- Bedenk voor je iets koopt of je er spijt van kan krijgen als het hebt gekocht, of bedenk of je het nodig hebt.
- Als je uitgaat, probeer te besparen op dure drankjes.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Presidentsverkiezingen Verenigde Staten 2012
Martiño
262 06-11-2012 17:00
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Symboolpolitiek
hookee
26 04-04-2011 06:29
De Kantine Pose-a-question nr. 2
Batave
500 29-03-2010 15:44
Werk, Geld & Recht Gemeentelijke belasting
JustMe-L
37 10-03-2009 22:45
Verhalen & Gedichten Weten jullie nog...
Vlooienband
146 02-12-2004 13:50


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:19.