Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-01-2013, 11:01
Verwijderd
Naar aanleiding van dit:


Heb jij er één van gehad?

Welke gsm's heb je gehad, wat vond je de mooiste, handigste, beste? Wil je per se wat iedereen heeft en sta je aan te schuiven bij de nieuwste iPhone of boeit het allemaal niet zo als het maar belt? Hoe belangrijk is de gsm in jouw leven, raak je van streek als je hem bent vergeten of zou je af en toe liever wat rust hebben?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-01-2013, 11:26
Verwijderd
Ik ben oud, dus ik ben niet opgegroeid met gsm's, de eerste kreeg ik op mijn 17e verjaardag. Dat was een die hierop leek, de KPN Swing:

En dat was al heel hip, want die van mijn ouders was zwart, nog dikker en vierkantiger. De mijne was metallic blauw. Oh en het licht van het scherm was anders, ik geloof dat ik oranje had terwijl de meeste groen hadden of andersom. Geen idee meer.

Daar heb ik een tijdje mee gedaan, later kreeg ik deze, de Nokia 7110:

Eén van mijn favorieten. De kleur was opvallend, een metallic olie-achtig groen/rood effect. Het schuifje was handig en het scrollwieltje was één van de handigste dingen die ik ooit op een gsm heb meegemaakt. En snake <3

Daarna volgde de Nokia 6100:

Kleurenscherm en wisselbare hoesjes! Rood, blauw en groenig had ik. Deze heb ik momenteel in gebruik omdat mijn laatste gsm een verlamming heeft en niet meer bruikbaar is.

Mijn grootste liefde kwam daarna (ik kreeg een nieuwe gsm voor Kerst, omdat die wat ik wilde nog niet verkrijgbaar was, maar hij mocht teruggebracht worden als ik wilde wachten. Dat is de enige keer dat ik echt iets nieuw, apart en duur heb uitgezocht), de Nokia N91:

De eerste gsm die ook echt bedoeld was als MP3 speler. Fantastisch ding, prijs was er ook naar (vergelijkbaar met de nieuwste iPhone), wel ontzettend groot, zwaar en dik, maar dat boeide niet, het was gewoon een geniaal ding. Foto- en filmkwaliteit waren ook heel erg goed voor die tijd, geluid was schitterend, ook spraakgestuurd. Scherm heeft het begeven en hem repareren kostte 2 keer zoveel als een nieuwe gsm, dus ik heb afscheid moeten nemen van het gebruik, met heel veel spijt. Ik heb hem nog wel.

Een tijdje heb ik een vervang GSM gebruikt, ik denk een Sony Ericsson, maar ik zou echt niet weten wat dat voor iets was. Ik moest kunnen bellen, dat was alles.

Daarna wou ik enkel GSM's die ook handig waren als MP3, de Nokia 5310 XpressMusic was zijn onwaardige, maar toch wel fijne opvolger:

Ik had de rode. Niet zo handig in spraakbesturing als de N91. Ronduit irritant eigenlijk. Die is op tilt geslagen en begon random te bellen, radio af te spelen en te sluiten en menu's te openen.

En de laatste in de rij, de Nokia X3:

Overgekocht van iemand, omdat ik toch wel dringend een nieuwe nodig had en ik deze sowieso op het oog had en iemand er van af wou. Niet spectaculair, gewoon fijn.


En nu. Nu moet ik een nieuwe en hoewel ik het gebruik van Smartphones en touchscreens zo lang mogelijk heb uitgesteld, zal ik er toch aan moeten geloven. Daarbij zijn de simpele telefoons er nog wel, maar die bieden dan weer niet net die extra's die ik wel waardeer. Belangrijk voor mij is bellen, smsen en muziek, maar ik denk dat ik de handigheid van eender waar makkelijk iets kunnen opzoeken mij ook wel gaat bevallen. Ik hoef niet per se overal en altijd op welke manier dan ook bereikbaar te zijn. Ook denk ik dat het checken van fora en netwerksites wel enorm de hoogte in zal gaan, we zullen zien.

In ieder geval zit die wat ik nu wil op het randje van verschijnen in Europa, dus ik kan in ieder geval nog even geld sparen.

De bedoeling is dat het deze gaat worden, Nokia Lumia 620:
Met citaat reageren
Oud 25-01-2013, 12:10
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik heb geen van die allen gehad. Mijn eerste telefoon was de swing, deze:
Citaat:
Ik ben oud, dus ik ben niet opgegroeid met gsm's, de eerste kreeg ik op mijn 17e verjaardag. Dat was een die hierop leek, de KPN Swing:
[afbeelding]
]
Die kreeg ik toen ik 11 was, maar hij was niet echt van mij, ik kreeg hem alleen mee als ik iets langer wegging en mijn moeder me moest kunnen bereiken ofzo.

Daarna heb ik die telefoon met die X erop gehad, ik weet niet hoe die heet of welk merk dat was maar die was uitstekend,die heb ik gebruikt tot drie jaar geleden, toen kreeg ik een klaptelefoon met een camera waar je foto's mee kon maken waarop je ook kon zien wat je gefotografeerd had enzo. Die verving ik na een jaar of anderhalf met een eerste touchscreen, een heuse, rose miami:


Met afstand de mooiste en ook de slechtst bedienbare telefoon die ik gehad heb. Na een krap half jaar was ik hem zat en heb ik een abonnement afgesloten met een smartphone erbij, een Samsung Galaxy S. Maar niet die uit de top 20, één model ouder. Die heb ik nu driekwartjaar en ik ben er blij mee.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2013, 12:39
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Ik heb geen van die telefoons gehad.

Mijn eerste telefoon was the Siemens SL10. Het was de eerste slide en volgens mij ook (één van de) eerste met kleuren. Het had een 4-kleurenscherm.


Verder heb ik deze in het wit gehad, Samsumg E530:


Deze in lime/groen, Samsumg X830:


En nu gebruik ik al jaren dezelfde telefoon, Motorola U9:
Met citaat reageren
Oud 26-01-2013, 12:50
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik ben nogal praktisch wat telefoons betreft. Ik heb van mijn 16e tot mijn 25e een Nokia 3310 gehad (met 1 nieuwe accu, ding was verder onverwoestbaar), en die is vervangen door de Nokia 6303i die ik nu heb. Enige eisen van mijn kant waren bluetooth (om te kunnen koppelen met carkit) en losse toetsen. Ik kan er mee bellen, smsen, herinneringen opslaan en incidenteel maak ik tegenwoordig wel eens een foto om iets te onthouden. Hij heeft ook radio, maar dat gebruik ik zelden, en in geval van nood kan ik er mee internetten.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2013, 13:50
Verwijderd
Mja, genoeg grappen over die onverwoestbare 3310 ^^
Met citaat reageren
Oud 26-01-2013, 16:30
Crocodi1e
Avatar van Crocodi1e
Crocodi1e is offline
In groep 8 kreeg ik mijn eerste mobieltje, van Samsung met een touchscreen. Had een 8 megapixel camera én touchscreen dus ik maakte de blits bij iedereen toen :')

Nu heb ik een HTC, dit is mijn 2e mobieltje. Eerste smartphone voor mij maar weet niet zeker of mijn volgende telefoon ook een smartphone word.
__________________
I saw every eye as I walked down the aisle. It looked like a thousand eyes were staring right at me saying, 'Who is this young punk?'
Met citaat reageren
Oud 27-01-2013, 01:14
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Mijn eerste telefoon was een nokia 3310 en volgens mij had ik die pas toen ik al van de middelbare school af was. Ik vond het niet nodig, maar m'n vader stond erop dat ik een telefoon bij me zou hebben.
Die is een hele tijd meegegaan (hij doet 't nog steeds, volgens mij). Daarna kreeg ik de afgedankte motorola van m'n pa, maar die was kut.
Toen kon ik via de metro heel goedkoop een telefoon met abonnement krijgen en dat was deze:



na 2 jaar mocht ik een nieuwe:



(Doet 't ook nog steeds. Dit is de telefoon die meegaat naar festivals ed, want de batterij gaat lekker lang mee en hij maakt prima foto's).
Toen mocht ik weer een nieuwe telefoon uitzoeken en dat is degene die ik nu heb:



De motorola defy. Ik kan niet beschrijven hoe blij ik ben met dit ding. Hij is waterdicht (ik kan er zelfs onderwater mee filmen), en kan tegen een stootje. Ik kan 'm op de grond smijten wat ik wil en hij blijft nog heel. Ook zit er een kaartje in waar 32gB aan muziek op kan, dus ik gebruik dit apparaat constant. Het enige minpuntje nu is dat de batterij na bijna 2 jaar een beetje op is en dat ik bij intensief gebruik (internetten, muziek luisteren) om de paar uur moet opladen. Maar een nieuw batterijtje erin en hij kan er weer tegenaan. Prima ding.
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2013, 18:51
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
1e gsm, gekocht op mijn 16e: Nokia 3310
2e gsm, gekocht op mijn 20e: Nokia 6020 (Op dit moment mijn reserve gsm en voor vakantie.)
3e en huidige gsm, gekocht op mijn 25e: Nokia 3710 fold

Eigenlijk niet veel te vertellen erover, behalve dan dat ik er tevreden over. Nu moet ik ook toegeven dat ik niet veel eisen heb.

Verder heb ik nog een oude PTT Telecom telefoon voor mijn vaste nummer.
__________________
Du bist ein N00b!

Laatst gewijzigd op 28-01-2013 om 19:01.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2013, 19:39
Verwijderd
1999: huge motorola met klepje overgekocht voor 25 gulden van mijn buurjongen

2000: nokia 3310, deze is gejat!!
2002: nokia 6110

2003: sumsung SGH-E105

2005: nieuwere versie van bovengenoemde
2007: nokia 6282, per ongeluk meegewassen

2009: nokia 2220, misbaksel van het eerste uur, crashte de ganse tijd.

2011: crisisnokia reservetelefoon
2012: motorola defy mini, wat trimm zegt

Laatst gewijzigd op 30-01-2013 om 13:13. Reden: geen euro's maar in piekies.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2013, 15:05
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Van de lijst heb ik alleen de 3310 gehad. Verder had ik:





Mijn favoriet is nog altijd die gouden nokia, lekker klein en compact en zonder te veel onzin. Nu ben ik weer op zoek naar een nieuwe telefoon. Het liefst roze en geen smartphone en sony ericsson en max 50 euro. Maar dat is nogal moeilijk. Het is me tot nu toe altijd gelukt dus ik blijf internet afspeuren voor een waardige opvolger van mijn hudige telefoon.

Edit: ik heb nog een telefoon gehad, dit is namelijk mijn 3de roze. Ik kan me alleen echt niet meer herinneren welke het nou was.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2013, 20:51
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik begon met een Bosch 509



Deze maar dan in het zilver. Die kreeg ik van m'n vader toen m'n ouders gescheiden waren zodat hij mij kon bellen zonder het risico te lopen m'n moeder aan de lijn te krijgen. Daarvoor hadden m'n broertje en ik samen overigens een mobiele telefoon van Siemens maar geen idee welk type. Ik was overigens een jaar of 14-15 toen ik die Bosch kreeg (zat in 2VWO)

Daarna kreeg ik zo'n ding van de Postbank



Deze, ook in die kleur.

En vrijwel gelijkertijd kreeg ik een oude nokia van m'n vader. Ik ging toen in België wonen en had toen een mobiel met een Nederlandse simkaart en één met een Belgische simkaart. Super onhandig want ik had vrijwel altijd twee telefoons bij me en er lag er altijd wel één aan de oplader.

Volgens mij was dat deze, een Nokia 3210



Ik had hem in het grijs en dat ding heeft het superlang volgehouden totdat op een gegeven moment de accu geen dag meer mee ging. Toen heb ik hem ingeruild voor een Nokia 1600.



Zo een was dat. Supergaaf ding. Ik wilde hem ook persé in het zwart. Daar heb ik járen mee gedaan en met pijn in mijn hart heb ik hem toen ingeruild voor een iets uitgebreidere (ik wilde graag een telefoon met agenda-functie). Ik heb deze nog steeds in een la liggen omdat het zo'n fijn ding is. Er mankeert werkelijk niets aan, accu gaat nog steeds twee weken mee bij normaal gebruik of een week bij heel veel bellen. Ik gebruik hem nog wel eens met een andere simkaart als ik voor een evenement een telefoon nodig heb en bereikbaar moet zijn maar liever niet op m'n eigen nummer.

Daarna ben ik gegaan voor een Nokia 6600 slide



Ook een supertof en oerdegelijk ding. Heb er zeker drie jaar mee gedaan en hij ligt nog steeds in een la en doet het nog steeds prima. Altijd heel veel plezier van gehad en ook hiervan gaat de accu minstens een week mee.

Afgelopen september ben ik toch voor de smartphone gegaan en heb ik een HTC Explorer gekozen. Na meer dan tien jaar afscheid genomen van Nokia (wel met een beetje pijn in mijn hart want heb altijd superfijne, oerdegelijke telefoons daarvan gehad). Ik heb nu deze:



Ook een fijne telefoon al baal ik wel van het kleine telefoongeheugen en het vele opladen. Dat was toch wel het voordeel van m'n goede, oude nokia's.

Eigenlijk heb ik helemaal niet zoveel verschillende telefoons gehad en ben ik ook nooit zo met de mode meegegaan. Ik wilde altijd gewoon een goede, degelijke telefoon met lange standbytijd. Ik was en ben altijd veel onderweg en ben liever bereikbaar dan dat ik zelf uren moet bellen of allerlei exotische dingen wil kunnen met m'n telefoon. Ik moet toegeven dat ik het nu toch wel erg handig vind om wat op te kunnen zoeken op internet met m'n telefoon maar je bent ook al gauw slaaf van zo'n ding. Zo makkelijk zit je alweer gedachteloos te internetten als je even vijf minuten niets te doen hebt en ik lees vrijwel nooit meer in de trein oid. Eigenlijk best jammer en dan heb ik nog niet eens een internetabonnement
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 29-01-2013, 21:00
Verwijderd
1e denk rond 2009 15 jaar; ik weet niet meer had hem niet zolang omdat hij blijkbaar niet voldeed aan me eisen.
2e 2009 15 jaar; Samsung een zwarte schuif mobiel
3 eind 2012 18 jaar ; Nokia n97 mini wit

Vergeleken met sommige hier (iedereen) vind ik dat ik wel weinig telefoons heb gehad ;o

Nu heb ik me 4e 06 nummer , 4e kaartje (heb er thuis nu dus 3) en 3 keer me 06 moeten doorgeven bij iedereen xd
En heb 2 mobiels..
Met citaat reageren
Oud 29-01-2013, 21:03
Verwijderd
Weinig? Je bent pas 18 en je hebt er al 3 gehad. Ik was 17 toen ik mijn eerste kreeg ^^ (wel een ander tijdperk)

De meesten zijn ook wel wat ouder dan jij, dus die hebben meer tijd gehad om telefoons te hebben
Met citaat reageren
Oud 29-01-2013, 21:08
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb er zes gehad in 13 jaar tijd waarvan twee gelijktijdig. Amor heeft er drie gehad in vier jaar tijd dus dat vind ik ook niet weinig
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 29-01-2013, 21:14
Verwijderd
Citaat:
Weinig? Je bent pas 18 en je hebt er al 3 gehad. Ik was 17 toen ik mijn eerste kreeg ^^ (wel een ander tijdperk)

De meesten zijn ook wel wat ouder dan jij, dus die hebben meer tijd gehad om telefoons te hebben
Ik vind het best weinig tegenwoording hebben jongeren er 100 nodig , als ik rond kijk dat veel van me opleiding 2 t/m 3 telefoons hebben die het nog doen,
U heeft uw eerste zeker in 1999?
Hhaha tussentijd dat u uw telefoon kreeg was ik 5 jaar dan xd
Met citaat reageren
Oud 29-01-2013, 21:18
Verwijderd
In '99 inderdaad. En ach, veel jongeren hebben zoveel nodig, denken ze. Blijkbaar hebben ze zelfs GTST nodig, gezien het hoge frustratiegehalte gisteren omdat de boodschap van Beatrix belangrijker was om uit te zenden.
Laat je daar niet in meeslepen.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2013, 21:23
Verwijderd
Citaat:
In '99 inderdaad. En ach, veel jongeren hebben zoveel nodig, denken ze. Blijkbaar hebben ze zelfs GTST nodig, gezien het hoge frustratiegehalte gisteren omdat de boodschap van Beatrix belangrijker was om uit te zenden.
Laat je daar niet in meeslepen.
En dan voorstellen dat ik op de basischool al achter de computer zat, nu zit ik als ik weg ben en heb internet, hele dag (dat ik daar ben) op internet tot ik naar huis ga dan internet op me lap xd

En dan wil ik nu ook weer nieuwe telefoon, denk htc maar ik ken nu al 2 die het beeldscherm kapot hebben, heeft geen toetsenbord en past niet in me broekzak xd
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 30-01-2013, 00:41
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
1e denk rond 2009 15 jaar; ik weet niet meer had hem niet zolang omdat hij blijkbaar niet voldeed aan me eisen.
2e 2009 15 jaar; Samsung een zwarte schuif mobiel
3 eind 2012 18 jaar ; Nokia n97 mini wit

Vergeleken met sommige hier (iedereen) vind ik dat ik wel weinig telefoons heb gehad ;o

Nu heb ik me 4e 06 nummer , 4e kaartje (heb er thuis nu dus 3) en 3 keer me 06 moeten doorgeven bij iedereen xd
En heb 2 mobiels..
Ik ben ook pas bij m'n 3e telefoon.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 30-01-2013, 11:22
Cucumber.
Avatar van Cucumber.
Cucumber. is offline
Ik ben nu bezig met mijn vierde telefoon. De eerste was een Nokia 2600, die kreeg ik toen ik naar de brugklas ging. Ik moest per se een telefoon van mijn vader. In de tweede ofzo was ik dat ding alweer zat (en toen heb ik 'm aan mijn ouders gegeven, die hebben 'm nu nog steeds. ) en toen ging ik voor een Samsung, geen idee meer wat voor soort. Het was in ieder geval een roze, zo'n uitschuifbare naar boven.
In de vierde ging ik voor een Samsung Corby, die was toen helemaal hot en die wilde ik ook graag hebben.

En nu heb ik sinds augustus een Samsung Galaxy Y. Ik heb goede ervaringen met telefoons van Samsung en deze doet het ook prima. Deze houd ik wel een tijdje denk ik, ik kan er alles mee (Whatsappen, sms'en als het moet, bellen, internetten, apps downloaden en muziek luisteren) en ik heb een lekker cheap abonnement.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2013, 13:15
Verwijderd
Citaat:
Ik ben ook pas bij m'n 3e telefoon.
Maar ik weet niet hoe oud u bent
Met citaat reageren
Oud 30-01-2013, 15:05
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Maar ik weet niet hoe oud u bent
27 jaar
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 30-01-2013, 15:11
Verwijderd
Citaat:
27 jaar
Ik voel me very jong hier
Met citaat reageren
Oud 31-01-2013, 02:34
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Ik voel me very jong hier
Ik voel juist vrij oud. Ben inmiddels ook alweer 10,5 jaar lid.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 31-01-2013, 17:46
Verwijderd
Je bent ook wel vrij oud Vice.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lifestyle communiceer
Maija
93 28-05-2005 07:34
De Kantine Mobiele Telefoons
Carpe Diem
107 11-05-2005 15:10
Lifestyle gsm
Tijgertjuh17
15 19-10-2003 15:16
De Kantine Sony Ericsson T100
Choke
43 06-05-2003 19:28
Lifestyle Welke gsm
Verwijderd
87 14-10-2002 18:07


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:50.