Oud 05-09-2016, 23:40
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Er zijn een aantal kinderboeken die ik nog in de kast heb staan, en nooit weg zal doen, omdat ik er hele fijne herinneringen aan heb, of omdat ik ze eens in de zoveel tijd nog wel eens wil lezen, of omdat ik ze graag later aan mijn kinderen wil voorlezen.

Voorbeelden hiervan zijn:
- Meester van de zwarte molen van Otfried Preussler: wat een briljant boek. Geweldig opgezet, fijn geschreven, interessante karakters. Ik vind het nóg eng als ik het herlees en leef weer helemaal toe naar her einde, ondanks dat ik het verhaal volledig ken!
- Koning van Kantoren van Jan Terlouw. Eigenlijk hetzelfde als het vorige hoek. Je ziet wel dat het destijds voor kinderen is geschreven, maar het stoort niet als ik het nu herlees.
- Kinderen van Moeder Aarde van Thea Beckman: heerlijk concept. Tijdje terug herlezen, toen stoorde de kinderlijke schrijfstijl me wel degelijk, als kind had ik het idee dat de tekst veel geavanceerder was dan wat nu blijkt. Toch wil ik deze bewaren, om het door te kunnen geven, het idee is tijdloos.

Wat zijn jouw favoriete kinderboeken? Wat is jouw reden om ze te herlezen of bewaren? Hoevaak lees je ze nog?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-09-2016, 07:04
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
De Kronieken van Narnia van C.S. Lewis

Verschillende boeken van Lydia Rood (die misschien al meer Young Adult zijn):
Maanzaad
Sprong in de leegte
Een mond vol dons

Verschillende boeken van Roald Dahl

De verhalenbundel Misschien wel echt gebeurd van Annie M.G. Schmidt
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 04-01-2017, 16:32
Uitwaaien
Avatar van Uitwaaien
Uitwaaien is offline
The chronicles of Narnia inderdaad, en 'wise child, juniper en colman' van Monica Furlong. En later ook de Harry Potter boeken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:48.