Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-05-2009, 23:21
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Leuk, hoewel het wel wennen is dat de rustige statigheid van Star Trek nu een nieuw, wild jasje heeft. En ik werd gek van die gleam die ze op de brug hebben ingevoegd. Ik hou er niet van 2 uur tegen de zon in te kijken.
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-05-2009, 23:33
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
rustige statigheid van Star Trek
Ik denk dat veel mensen verwachten dat het een film is die in de lijn van TNG ligt; terwijl het juist de originele serie is die als bron is gebruikt.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 10-05-2009, 01:02
Verwijderd
Citaat:
RAPE
Neem ik terug.

Erg toffe film. Ondanks wat ongezonde versnaperingen die dit land rijk is heb ik vanaf het begin tot het eind genoten. Met name Kirk en Spock waren goed gecast en zeker te zien als ode aan de oude serie. Visueel was het ook smullen, zeker in de imax. In theorie was het makkelijk scoren met het terugkomen van alle oude namen maar (zeker in tegenstelling tot andere films die met 'star' beginnen) props hoe ze het hebben gedaan. Ik ga hem zeker nog eens downloaden en kijken want het laatste halfuur zat ik in de struggle omdat ik naar de wc moest maar niets wilde missen.

Ik waag me niet aan het oordelen of deze film wel interessant is als je niet bekend bent met de original series. Voor de fans echter is het elke cent van de 12.50 waard om hem te checken op Imax. Voor minder niet doen.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2009, 09:27
Verwijderd
Citaat:
uh, niet, gewoon om de zoveel jaar een film Misschien dat er wel een nieuwe ST serie komt maar ik denk niet dat die veel met de nieuwe film te doen zal hebben. Maar wie weet.
Juist met een dergelijke nieuwe storyline zou een serie denk ik aan kunnen slaan.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2009, 17:49
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
oh, potentieel heeft het zeker maar ik heb nog niks of niemand over n serie horen praten.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 10-05-2009, 22:26
Verwijderd
Nee ik ook niet. Zolang Berman en Braga en Brannon maar wegblijven
Met citaat reageren
Oud 10-05-2009, 23:50
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
True dat ;D

Citaat:
although no one is openly discussing the possibility of sequels yet, all the main actors have signed on for two more movies
http://www.telegraph.co.uk/culture/f...interview.html
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 10-05-2009, 23:59
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Nee ik ook niet. Zolang Berman en Braga en Brannon maar wegblijven
Wie is Brannon?


Maar de film was prima! Ik heb echt genoten. Er zaten wel wat kleine dingetjes in waarvan ik een beetje mn wenkbrauw optrok, maar dat werd ruim goed gemaakt door de uitstekende cast, het prachtige visuele spektakel en spannende verhaal (met overigens wel wat dramatische plotwendingen).
Er is zichtbaar moeite gemaakt om de sfeer van de series en films en de eigenschappen van de personages over te brengen naar de "nieuwe" franchise, dat maakte het voor mij echt wel weer Star Trek. Het veranderen van de gebeurtenissen in de canon doet me daarom ook niks zolang ze trouw blijven aan het karakter van de serie.
De film zat verder vol met in-jokes en eerbetonen voor de oude franchise. Een aantal natuurlijk duidelijk aanwezig, maar een aantal ook vrij subtiel, en juist daarom was het als fan ook een plezier om te kijken.
Wat mij betreft een geslaagde herstart van de franchise! Ik ben benieuwd wat er gaat komen...
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 11-05-2009, 00:01
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Ik las op memory alpha dat zoiets standaard in de contracten van de acteurs staat, dus misschien wat vroeg gejuichd.
Maargoed, de film is volgensmij wel succesvol genoeg om er nog eentje bij te plakken.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 11-05-2009, 07:30
Jear
Avatar van Jear
Jear is offline
Deze nieuwe Star Trek film lijkt mij ook heel vet. Had die trailer al enkele maanden terug gezien en dat is toch wel een groot verschil met voorgaande films (en series). Ik wil nog niet oordelen, maar het lijkt me een goede weg die ze in slaan.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2009, 07:33
Verwijderd
Citaat:
Wie is Brannon?
Error error. Braga, Berman en nummer drie die altijd bij de voyager aftiteling staat
Met citaat reageren
Oud 11-05-2009, 18:54
asjdfl
asjdfl is offline
mm ik vond 'm niet all that
Met citaat reageren
Oud 11-05-2009, 23:16
JiMJiM
Avatar van JiMJiM
JiMJiM is offline
ik vond hem ook matig. Weinig met het star trek te maken waar ik al jaren van hield. Goede cast en sfx though
Met citaat reageren
Oud 12-05-2009, 07:31
Verwijderd
Citaat:
ik vond hem ook matig. Weinig met het star trek te maken waar ik al jaren van hield. Goede cast en sfx though
Wat ik verrassend vond was Harold van Kumar en nog een aantal van die acteurs uit jongeren/stonerfilms. En de stem van Checkov vond ik ook goed "Wictor Wictor"
Met citaat reageren
Oud 12-05-2009, 09:59
asjdfl
asjdfl is offline
Citaat:


Er is zichtbaar moeite gemaakt om de sfeer van de series en films en de eigenschappen van de personages over te brengen naar de "nieuwe" franchise, dat maakte het voor mij echt wel weer Star Trek.
haha absoluut niet,
ik vond het een anti-climax. de film heeft totaal geen diepgang. ik vond het heel irritant hoe de film qua tijdslijn all over the place is.
ze hadden beter een next generations star trek kunnen maken want zeker met het science gedeelte werd een fucking loopje genomen.
ik herkende er nauwelijks star trek in (muv
Spoiler
de aftitelingsmuziek) en ik mis de corny jaren 60 scripts en het sexisme van het origineel.
die
Spoiler
is een goedkope manier om wag's de zaal mee in te krijgen. in de cast was er ook nauwelijks niemand terug in te herkennen, sulu en scotty zijn opeens comedians, uhura een schalkse sufkut, en kirk zag ik al helemaal niet terug. spock en chekov waren wel ok. als actiefilm was ie best te doen maar wrath of khan blijft mijlen beter dan dit soort opgepoetste vuurwerkdisplay's.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2009, 12:18
Verwijderd
Volgens mij ben jij naar een andere film geweest dan ik.

En sowieso is Khan niet de beste maar dat zeggen mensen alleen maar omdat 'ie zo cult is First Contact is duidelijk de allerbeste film, Insurrection is duidelijk de allerbeste TNG aflevering die er ooit is gemaakt en zelfs The Voyage Home is vele malen toegankelijker.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2009, 12:59
asjdfl
asjdfl is offline
Citaat:
Volgens mij ben jij naar een andere film geweest dan ik.

En sowieso is Khan niet de beste maar dat zeggen mensen alleen maar omdat 'ie zo cult is First Contact is duidelijk de allerbeste film, Insurrection is duidelijk de allerbeste TNG aflevering die er ooit is gemaakt en zelfs The Voyage Home is vele malen toegankelijker.
de film is een prequel van de originele versie. je kan dus insurrection en first contact wel zo goed vinden maar die zijn allebei next generation, en die hebben dus helemaal niets te maken met mijn punt (of deze film). van de 'shatners' vind ik khan gewoon de beste film omdat de film focust op de personages/spock niet op special effects (terwijl deze nieuwe film heel erg leunt op special effects en nauwelijks op de characters) en maltaban gewoon HBIC is, kutje

Laatst gewijzigd op 12-05-2009 om 13:38.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2009, 14:52
Verwijderd
Drie focust ook veel op Spock. What's your point.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2009, 15:27
asjdfl
asjdfl is offline
mijn punt is niet zozeer welke st film het beste is (en daar dreigt deze discussie een eindeloos vehaal van te worden, as usual) maar dat ik de beste star trek films vind diegene die de nadruk leggen op goed uitgewerkte personages, dialoog, intrige en sterk uitgewerkte verhaallijnen (en in het geval van tng; wetenschap) en de nieuwe st dus geen voorbeeld van is.

star trek is een voorbeeld van een 'mythologische' toekomst waarbij alle rassen samen kunnen werken en door middel van dialoog de vrede proberen te bewaken. de series behandelde bijvoorbeeld ook kwesties zoals vrede, mensenrechten en rasicme en hoe deze problemen het beste op te lossen met het oog op onzelfzuchtigheid RITE en dat is in de nieuwe stfilm niet het geval, deze nieuwe versie ís een goede actiefilm maar ik herken er maar weinig in van het star trek in de originele versie, of zoals ze bedoeld is.
het is in ieder geval geen hartverwarmende hommage

in andere woorden een antwoord op je belerende 'en sowieso..' verhaal
Met citaat reageren
Oud 12-05-2009, 16:12
Verwijderd
Waarom zouden de karakters zoveel uitgewerkt moeten worden. Ze komen behoorlijk overeen met de karakters uit de originele series en er komen nog genoeg films na dit succes om dat door te zetten.

Waarom zou die vrede niet af en toe verstoord kunnen worden door een factor van buiten? De Dominion deden dat in DS9 en de Borg in meerdere series. Als dat gewoon een keer lukt (net zoals de aanslag op de aarde in ENT) dan moet dat kunnen. En sowieso de onzelfzuchtigheid zit er nog steeds in, dat is namelijk het hele doel van dergelijke films (niet ST maar ook bijvoorbeeld Transformers, superheldenfilms en meer van dat geneuzel).
Met citaat reageren
Oud 12-05-2009, 16:29
asjdfl
asjdfl is offline
ik vind dat diepgang hoort bij de basis van star trek, volgens mij was dat ook het oorspronkelijke idee (tng series is daar wel heel mooi mee verder gegaan) en dat de personages veel te oppervlakkig zijn gehouden en in sommige gevallen in de verste verte niet lijken op wie ze uiteindelijk 'worden' (met name kirk, sulu, scotty en uhura) als je dan toch een prequel maakt zorg dat dat je wat meer ziet van de karaktervorming van de personages, dat lijkt mij de hele intentie van een prequel (ipv deze film waar slechts is gekozen voor jonger = sneller).
Met citaat reageren
Oud 12-05-2009, 16:53
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Ik vind de nieuwe film een hele aardige springplank. Om dezelfde karakterontwikkelingen als 'vroeger' er in te stoppen zou volgens mij ook niet echt werken. En de film is gelukkig niet gemaakt voor de 'huidige trekkies'; Ik zie het meer als een soort Star Wars - A New Hope.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 12-05-2009, 16:58
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
hehe:

In a UK interview with Edith Bowman on BBC Radio 1, Matt Damon mentioned that he called J.J. Abrams when he heard rumors that he was being considered for the role of Captain Kirk. The response from Abrams was a very polite "no". He explained that Damon was "too old" for the role.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 12-05-2009, 22:00
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Vanavond erheen geweest en vooraf nog even Wrath of Kahn gekeken om wat vers vergeljkingsmateriaal te hebben en ik moet zeggen dat mijn verwachtingen meer dan waar zijn gemaakt, een mooie 9 voor de film en hopelijk het begin van een nieuwe reeks films
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2009, 08:43
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Durf ik te posten in dit mannentopic?

Gisteravond Star Trek gezien, full HD . Heb me echt heel goed vermaakt! Heb vroeger een tijdje wat Star Trek gekeken (Capt. Picard en Capt. Janeway), maar niet die oudere serie met Spock, dus had geen vergelijkinsgmateriaal in dat opzicht.
Kan me voorstellen dat het wel érg spektakelachtig werd, maar ik vond het niet storend. Alles zag er tiptop in orde uit! Had aanvankelijk wel even moeite met het omschakelen van Sylar naar Spock, bleef hem er maar gevaarlijk vinden, met van die ondorgrondelijke blikken . Kirk ken ik (schaam schaam) van Princess Diaries, dus ook bij hem moest ik wel even omschakelen. Scotty was gaaf, Eric Bana als Nero bijna onherkenbaar, en Chekov was leuk irritant! Het nut van het casten van Winona Ryder is me alleen even ontgaan .
Fijn dat de film eindigde met het welbekende 'these are the voyages...' . Al met al een dikke 8.

8/10
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Met citaat reageren
Oud 13-05-2009, 18:58
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
haha absoluut niet,
*knip*
Het is heel simpel. Als Star Trek niet werd gereboot en er een "nieuwe" franchise werd gemaakt, dan was er nu geen Star Trek meer.
Al die fanboys die om het hardst schreeuwen dat de film een schending van canon is omdat we weten dat Romulans op Vulcans lijken, de warpgondels van de Enterprise er verkeerd om opzitten en niet de warpkern maar de antimaterietanks werden geëjecteerd, moeten niet zeuren dat de canon is geschonden maar blij zijn dat er weer een film is gemaakt, het ook nog een goede is, en de franchise én de filosofie daarachter daar ook door verdergaat.
Citaat:
Wat ik verrassend vond was Harold van Kumar en nog een aantal van die acteurs uit jongeren/stonerfilms. En de stem van Checkov vond ik ook goed "Wictor Wictor"
Chekov was wel leuk ja. Ik vroeg me daardoor af of ze misschien een van de personages homo gaan maken ofzo. De obvious choice is natuurlijk Sulu, maar ik vond Chekov een beetje gay overkomen.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 13-05-2009, 21:34
Verwijderd
Sulu gay? Nah.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:52.