Oud 07-03-2018, 18:20
meisje&probleem
meisje&probleem is offline
Heyhey
Ik heb een vraagje, ik heb al op heel het internet gezocht of het goed was wat ik wil doen namelijk:
Ik wil mijn stopweek (maandstonden dus) verschuiven.

Ik moet normaal gezien morgen mijn pilvrije week hebben, maar deze komt voor mij niet goed uit, kan ik deze 1 week opschuiven? Dus dat ik 1 week langer mijn pil slik en dan 7 dagen stop?

Na die 7 dagen slik ik dan een volledige (21dagen) strip verder. Op deze manier valt mijn stopweek dan gelijk met de maandstonden die ik normaalgezien zou hebben als ik geen pil slik.

Mijn vraag is dus: als ik een nieuwe strip begin en deze 7 dagen inlik en dan mijn stopweek hou, ben ik dan nog steeds veilig?
(Ik slik deso 20: driefase pil)

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Oud 07-03-2018, 19:09
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Ja hoor, dat kan. Je zou zelfs je stopweek helemaal over kunnen slaan. Sommige vrouwen slikken de pil maanden achter elkaar door en houden maar eens per half jaar een stopweek.
Voor zo ver ik weet is deso 20 geen driefasenpil trouwens, dus weet je het zeker? Een driefasenpil heeft namelijk een andere gebruiksaanwijzing en dan kun je volgens mij niet zomaar een stopweek overslaan.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 07-03-2018, 19:11
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Alleen moet je bij een driefasepil dan wel die week doorslikken met de laatste werkzame pillen uit de strip en niet met de eerste, toch?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 07-03-2018, 21:00
meisje&probleem
meisje&probleem is offline
Oei ja ik bedoelde 3de generatie pil, sorry, maar is het oke als ik 7 pillen neem van een strip, een stop week doe en dan diezelfde strip verder inneem?
Met citaat reageren
Oud 07-03-2018, 22:03
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Heb je een pil met allemaal dezelfde pillen erin? Geen driefase pil met verschillende kleuren of sterktes of neppillen erin?

IN dat geval kan je in plaats van je stopweek gewoon nog een week de pil slikken en dan je stopweek houden maar dan moet je daarna wel weer minimaal drie weken de pil slikken, alleen die resterende twee weken zijn niet genoeg om veilig te blijven.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 17-03-2018, 15:04
meisje&probleem
meisje&probleem is offline
Oké ik heb mijn pilvrije week dus verschoven en ben dan woensdag gestopt met de pil in te nemen. Het is nu zaterdag en ik heb nog steeds niet mijn maandstonden gehad. Is dit normaal? Aangezien ik de pil nog maar net slikte, dat ik mijn maandstonden niet meer heb?
Met citaat reageren
Oud 17-03-2018, 15:16
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Als ik mijn laatste pil slik op maandag, word ik pas op donderdag ongesteld dus het kan best nog komen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 17-03-2018, 17:23
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Ja dat is doodnormaal. Het zou zelfs kunnen dat je pas weer ongesteld wordt als je met de volgende strip begint of helemaal niet ongesteld wordt deze maand. Ongesteld worden zegt niks over hoe goed de pil werkt
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:26.