Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-10-2017, 22:46
Nikkiiiiiii
Nikkiiiiiii is offline
Hey k voel me al een tijdje heel slecht ik denk ongeveer 2 maanden en t wordt steeds ergen. Nu is afgelopen vrijdag mijn oma overleden en zit ik er nog erger doorheen dan normaal. Vandaag heb ik mezelf ook voor het eerst pijn gedaan door mezelf te stompen tot ik blauwe plekken kreeg, gek genoeg voelde dit goed. Ik schaam me nu dus wel want heel mn armen zijn blauw. Ook durf ik niet te slapen omdat ik bang ben dat ik niet meer wakker word of dat ik weer over alles ga nadenken.
Heeft iemand tips wat ik kan doen ?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-10-2017, 22:53
Verwijderd
Oh toen mijn oma overleed voelde ik me juist veel prettiger :wtf:

Natuurlijk voel je je dan meer down. Maak een afspraak met je huisarts en ga er met die over praten.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2017, 23:10
Coen00
Coen00 is offline
Als eerste gecondoleerd met je oma.
Je geeft aan dat je je al een tijdje heel slecht voelt. Hoe komt dat?
Je zou naar de huisarts kunnen gaan en die kan je doorverwijzen naar een psycholoog. Ook zou je er over kunnen praten met bijvoorbeeld een vertrouwenspersoon op school of met je ouders. Probeer jezelf niet nog eens opzettelijk pijn te doen. Uiteindelijk heb je daar niets aan.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2017, 17:16
Nikkiiiiiii
Nikkiiiiiii is offline
Heey thanx ik moet over 2 weken naar de dokter voor controle ivm allergie enz en dan kan ik het er misschien eens over hebben, ik voel me al een tijdje slecht doordat er al veel gebeurt is, dit is ondertussen de 6e begrafenis en ik ben nog niet over de 1e heen. Mijn broer is lange tijd ziek geweest en hij had steeds bloedvergiftigingen enz dit hakte er wel in bij mij. Ook heb ik veel last van faalangst
Met citaat reageren
Oud 30-10-2017, 18:08
Verwijderd
Afscheid is iets waar je mee leert leven. Ik spreek uit ervaring. Het wordt nooit makkelijker trouwens.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2017, 18:11
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Citaat:
Heey thanx ik moet over 2 weken naar de dokter voor controle ivm allergie enz en dan kan ik het er misschien eens over hebben, ik voel me al een tijdje slecht doordat er al veel gebeurt is, dit is ondertussen de 6e begrafenis en ik ben nog niet over de 1e heen. Mijn broer is lange tijd ziek geweest en hij had steeds bloedvergiftigingen enz dit hakte er wel in bij mij. Ook heb ik veel last van faalangst
Heftig allemaal! Lijkt me een goed plan om het hierover te hebben met je huisarts. Hij kan je evt doorverwijzen naar iemand die je kan helpen.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2017, 23:58
Nikkiiiiiii
Nikkiiiiiii is offline
Oke ik ben vandaag naar de opticien gegaan omdat ik merkte dat mn sterkte achteruit was gegaan en ze vroeg of ik veel stress had enzo en ik schoot een beetje vol en de opticien merkte dit en vroeg of het ging en toen stortte ik een beetje in en dusja ik heb mezelf voorgenomen om het dit weekend nog tegen mijn moeder te vertellen maar nu is mijn probleem ik heb geen idee hoe ik voel me schuldig omdat mn ouders alles voor me over hebben enzo en daarom vind ik het lastig om dit te vertellen (sorry dat ik geen leestekens gebruik trouwens)
Met citaat reageren
Oud 11-11-2017, 06:09
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Je hoeft je echt niet schuldig te voelen naar je ouders toe! Het is juist goed als je open en eerlijk met hen in gesprek kan gaan. Jouw gevoel is ook op geen enkele manier een verwijt richting je ouders. Jij voelt je gewoon niet goed en het overlijden van je oma halte er daardoor nog harder in. Jouw gevoel mag er gewoon zijn. Als je instort bij de opticien is het echt hoog tijd om met iemand te gaan praten. Met je ouders, je huisarts of een vertrouwenspersoon op school bijvoorbeeld.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 11-11-2017, 12:27
Nikkiiiiiii
Nikkiiiiiii is offline
Citaat:
Je hoeft je echt niet schuldig te voelen naar je ouders toe! Het is juist goed als je open en eerlijk met hen in gesprek kan gaan. Jouw gevoel is ook op geen enkele manier een verwijt richting je ouders. Jij voelt je gewoon niet goed en het overlijden van je oma halte er daardoor nog harder in. Jouw gevoel mag er gewoon zijn. Als je instort bij de opticien is het echt hoog tijd om met iemand te gaan praten. Met je ouders, je huisarts of een vertrouwenspersoon op school bijvoorbeeld.
Ik ga het zo vertellen aan mijn ouders ookal vind ik het super lastig. Ik zal laten weten hoe het ging.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2017, 12:37
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ik ga het zo vertellen aan mijn ouders ookal vind ik het super lastig. Ik zal laten weten hoe het ging.
Succes! Als je het super lastig vind om dit soort dingen te zeggen zou je eventueel ook een brief voor ze kunnen schrijven die ze kunnen lezen.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 11-11-2017, 12:44
Nikkiiiiiii
Nikkiiiiiii is offline
Citaat:
Succes! Als je het super lastig vind om dit soort dingen te zeggen zou je eventueel ook een brief voor ze kunnen schrijven die ze kunnen lezen.
Jaa ik had er al een geschreven voor het geval dat het echt niet lukt om fatsoenlijk uit te leggen hoe het nou zit.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2017, 12:46
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Jaa ik had er al een geschreven voor het geval dat het echt niet lukt om fatsoenlijk uit te leggen hoe het nou zit.
Heel goed van je. Veel succes en hopelijk valt het allemaal erg mee.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Het Grote Lucht Je Hart Topic #143
Heksjuh
500 18-03-2009 08:29
Liefde & Relatie [Vriendschap] Mijn 'beste vriend.'
Au
131 02-09-2008 18:09
Psychologie Het grote lucht-je-hart-topic #18
WolterB
496 13-01-2005 14:40
Liefde & Relatie hierdoor ben k echt kapot.... weet t niet nu
ludachris
45 06-07-2004 23:40
Liefde & Relatie Uit vanwege m'n depressie
llosh
15 05-05-2004 21:03
Psychologie Te veel meegemaakt en nog steeds het stopt niet. ik kom er niet overheen. HELP ME!!!!
*leintje*
20 12-03-2002 20:35


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:07.