Oud 07-09-2021, 20:46
onverwacht/kort
onverwacht/kort is offline
Hallo,

ik ben bezig met het maken van een kortfilm met een vriendin van mij.
Ik heb al meerdere ideeën gehad/meerdere scenario's maar telkens ontbreekt er een stukje of is het wat te ingewikkeld waar door ik vast zit.

Ik kan dus wel wat inspiratie gebruiken...
Mijn verhaal gaat al als volgt:
(kort uitgelegd):

Laure: verlegen meisje, gaat niet vaak uit, leest graag, is heel lief
Sam: Jongen met stoere blik, geheimzinnig type, is lief en heeft klein hartje als je hem kent
Hannah: beste vriendin van Laure
(dit zijn de hoofdpersonages)

Sam is. een nieuwe jongen op school, hij valt op, want iedereen vind hem wel knap. Maar Laure en Sam die groeien zonder dat ze het weten stilaan naar elkaar toe en ze worden uiteindelijk verliefd. Maar dat vind Hannah niet zo leuk, want Laure is haar beste vriendin en en nu ze samen zijn, ziet ze Laure niet meer superveel.

Sam organiseert een feestje en hij overtuigd Laure ervan om ook te komen (want ze is niet zo'n uitgaansbeest)
Alles verloopt super goed, iedereen heeft het naar zijn zin, het is leuk, goede muziek,...
En op een bepaald moment is er een soort van 'slow liedje' waarbij Laure en Sam steeds dichter bij elkaar komen en op het moment dat ze willen kussen voor het eerst worden ze onderbroken door iemand,... daarna zegt Laure dat ze even een drankje gaat halen en een luchtje scheppen eventueel.

Ze gaat om een drankje, ze staat te praten met iemand en zonder dat ze het weet wordt er iets in haar drankje gedaan. Ze gaat daarna even naar buiten en kort daarna begint ze haar draaierig te voelen, beeld wordt schemerig, en zwart.

De volgende ochtend zien we Sam wakker worden met een kater, zich afvragend waar Laure is want hij heeft haar sinds dan niet meer gezien. Hij begint te panikeren,...

Dan zien we ook hoe het eraan toe gaat met Laure, ze wordt wakker in een bos met (misschien bloed aan haar hoofd), ze is helemaal gedesoriënteerd...
Hannah weet natuurlijk wat er gebeurt is en zij is dan ook degene die Laure vind en ze beschuldigt Sam ervan dat hij iets in haar drankje heeft gedaan (zoiets, daar ben ik nog niet helemaal uit)

Laure gelooft haar en ze wil Sam niet meer zien, Sam snapt er niks van en is er dus zeker van dat Hannah meer weet.

Hannah wil zoveel mogelijk bij Laure zijn en ze probeert haar Sam te vergeten (ze drukt stiekem af als Sam belt,...)

En dan waar ik vooral vastzit is het eindscenario:
Laure ontdekt drugs/verdovingsmiddel waarmee ze gedrogeerd is geweest in de kamer van Hannah/of rugzak van Hannah,...
Ze confronteert haar ermee, ... en dit draait uit in een discussie en op dat moment herinnert Sam zich ook iets waarmee hij kan bewijzen dat Hannah haar gedrogeerd heeft en hij gaat dus zo snel mogelijk naar Laure/Hannah en "red" haar daar als het wijze.

Maar ik heb totaal geen idee of dit wel een goed idee is, of het te ingewikkeld is..
Als mensen leuke ideetjes hebben om er een andere wending aan te geven, of er iets toe te voegen of weg te laten, laat AUB weten!!
Of eventueel goeie series/films in dit soort genre waar ik inspiratie kan vandaan halen.

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:51.