Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-02-2006, 14:28
reddragon
reddragon is offline
ik heb vmbo-t afgerond en ik ben dit jaar begonnen aan de opleiding administrateur op het mbo. maar het loopt niet echt lekker ik heb er spijt van dat ik het gekozen heb. ik heb zeg maar een hekel aan projecten en alles is in project vorm ik zou dus graag terug willen richting havo. meer gewone lessen. maar ik zit nu midden in het school jaar en ik word in juni al weer 18 heeft er iemand tips (scholen, plaatsen, etc.) voor me?
__________________
jij bent de liefste die ik ken Ik heb het je alleen nooit durven zeggen omdat ik zo verlegen ben
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-02-2006, 14:34
Pandora
Avatar van Pandora
Pandora is offline
Op je 18e kun je gerust nog wel in 4havo beginnen. Dat je dan iets ouder bent dan de gemiddelde havist, ach. Je bent niet de eerste. Ik zou adviseren die leeftijd niet als doorslaggevend argument te gebruiken bij je besluit. Goed nadenken, het gaat tenslotte om jouw toekomst .
__________________
put on your red shoes
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 14:38
reddragon
reddragon is offline
tja maar scholen hier in de buurt zeg maar als je begint in sept en je bent al 18 word je niet aangenomen omdat je te oud zou zijn het leeftijds verschil te groot is me eigen school adviseerd zeg maar vavo maar ik wil weten ofdat er andere mogelijkheden zijn..
__________________
jij bent de liefste die ik ken Ik heb het je alleen nooit durven zeggen omdat ik zo verlegen ben
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 14:49
Verwijderd
Citaat:
reddragon schreef op 01-02-2006 @ 15:38 :
tja maar scholen hier in de buurt zeg maar als je begint in sept en je bent al 18 word je niet aangenomen omdat je te oud zou zijn het leeftijds verschil te groot is me eigen school adviseerd zeg maar vavo maar ik wil weten ofdat er andere mogelijkheden zijn..
misschien is het vavo (volwassenenonderwijs) iets voor jou? Als je er meer over wilt weten kan je me pm-en. Ik weet niet waar je woont, maar in de iets grotere steden heb je wel vaak een vavo.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 16:39
Toet0r
Avatar van Toet0r
Toet0r is offline
Idd vavo gaan doen! Je kan mij ook pm'en voor vragen, doe zelf ook havo op t vavo!
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 19:06
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Stel, je gaat havo doen. Met je havo diploma kun je naar het HBO. Weet jij hoe het onderwijs daar in elkaar zit? Weer projecten en groepswerk! (Ok, misschien niet bij allemaal, maar dat kun je opzoeken en navragen.)
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 19:17
Frostbite
Avatar van Frostbite
Frostbite is offline
Citaat:
*Juliah* schreef op 01-02-2006 @ 20:06 :
Stel, je gaat havo doen. Met je havo diploma kun je naar het HBO. Weet jij hoe het onderwijs daar in elkaar zit? Weer projecten en groepswerk! (Ok, misschien niet bij allemaal, maar dat kun je opzoeken en navragen.)
Die jongen wil naar een hoger niveau kom jij met dit soort demotiverende opmerkingen.

Ik zou inderdaad naar volwassenenonderwijs gaan. Als je denkt dat je het aankan kan je zelfs havo 4 en 5 in een jaar doen.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 19:46
Black Soul
Black Soul is offline
Citaat:
Frostbite schreef op 01-02-2006 @ 20:17 :
Die jongen wil naar een hoger niveau kom jij met dit soort demotiverende opmerkingen.

Ik zou inderdaad naar volwassenenonderwijs gaan. Als je denkt dat je het aankan kan je zelfs havo 4 en 5 in een jaar doen.
Nah, opzich ben ik het wel met *Julia* eens, dit is wel iets waar hij rekening mee moet houden
__________________
dracula is sexy
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 21:43
reddragon
reddragon is offline
ik weet dat op het hbo dit soort dingen nog erger is en dat het overal landelijk ingevoerd ga worden maar ik voel me eigenlijk niet toe aan die projecten nu nog want je valt van het ene project in het andere maja ik denk dat ik na havo der misschien wel klaar voor ben
__________________
jij bent de liefste die ik ken Ik heb het je alleen nooit durven zeggen omdat ik zo verlegen ben
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 22:18
Toet0r
Avatar van Toet0r
Toet0r is offline
Citaat:
reddragon schreef op 01-02-2006 @ 22:43 :
ik weet dat op het hbo dit soort dingen nog erger is en dat het overal landelijk ingevoerd ga worden maar ik voel me eigenlijk niet toe aan die projecten nu nog want je valt van het ene project in het andere maja ik denk dat ik na havo der misschien wel klaar voor ben
als je je havo afmaakt (bijv op het vavo) doe je daar nog 2 jaar over, dus dan heb je idd nog even de tijd om je er op voor te bereiden.. Dan ben je 19/20 als je klaar bent en heb je nog alle tijd voor een HBO.
Mocht je er dan nog niet klaar voor zijn kan je altijd nog je VWO in een jaar doen
Met citaat reageren
Oud 02-02-2006, 07:32
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Citaat:
Frostbite schreef op 01-02-2006 @ 20:17 :
Die jongen wil naar een hoger niveau kom jij met dit soort demotiverende opmerkingen.
Waar zie jij demotiverende opmerkingen? Ik zeg alleen dat hij dat in zijn achterhoofd moet houden.

Citaat:
reddragon schreef op 01-02-2006 @ 22:43 :
ik weet dat op het hbo dit soort dingen nog erger is en dat het overal landelijk ingevoerd ga worden maar ik voel me eigenlijk niet toe aan die projecten nu nog want je valt van het ene project in het andere maja ik denk dat ik na havo der misschien wel klaar voor ben
Zou goed kunnen, maar het is niet verkeerd om je te oriënteren op opleidingen die je helemaal aanspreken, waardoor je een duidelijk doel voor ogen hebt, waar je naar toe wilt werken.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2006, 10:02
reddragon
reddragon is offline
Citaat:
[/pl]:

Zou goed kunnen, maar het is niet verkeerd om je te oriënteren op opleidingen die je helemaal aanspreken, waardoor je een duidelijk doel voor ogen hebt, waar je naar toe wilt werken. [/B]
ik heb van me eigen school nu ook een beroeps keuze test gekregen (profesionele) om te kijken wat voor mij het beste is. maar het liefste zou ik de havo willen gaan doen...
__________________
jij bent de liefste die ik ken Ik heb het je alleen nooit durven zeggen omdat ik zo verlegen ben
Met citaat reageren
Oud 02-02-2006, 12:06
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Op het hbo heb je ook veel gezeur wat betreft projecten ed.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2006, 14:22
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 02-02-2006 @ 13:06 :
Op het hbo heb je ook veel gezeur wat betreft projecten ed.
Lees eerst het topic eens door...
__________________
No Bad Religion song can make your life complete
Met citaat reageren
Oud 02-02-2006, 17:22
reddragon
reddragon is offline
ik heb wat onder roc's gezocht maar kan niet zoveel vinden.. weten jullie nog ergens site's van vavo's? want google leverd ook niet zo veel op en dan het liefst in noord-brabant
__________________
jij bent de liefste die ik ken Ik heb het je alleen nooit durven zeggen omdat ik zo verlegen ben
Met citaat reageren
Oud 02-02-2006, 17:33
BrunetJuh
Avatar van BrunetJuh
BrunetJuh is offline
In Den Bosch heb je er een op Koning Willem 1 College! www.kw1c.nl
__________________
move your body next to me
Met citaat reageren
Oud 02-02-2006, 19:01
reddragon
reddragon is offline
Citaat:
BrunetJuh schreef op 02-02-2006 @ 18:33 :
In Den Bosch heb je er een op Koning Willem 1 College! www.kw1c.nl
dat weet ik maar die duurt dus maar 1 jaar en ik wil eigenlijk het gewoon in 2 jaar doen
__________________
jij bent de liefste die ik ken Ik heb het je alleen nooit durven zeggen omdat ik zo verlegen ben
Met citaat reageren
Oud 02-02-2006, 20:18
Verwijderd
Citaat:
reddragon schreef op 01-02-2006 @ 15:28 :
ik heb vmbo-t afgerond en ik ben dit jaar begonnen aan de opleiding administrateur op het mbo. maar het loopt niet echt lekker ik heb er spijt van dat ik het gekozen heb. ik heb zeg maar een hekel aan projecten en alles is in project vorm ik zou dus graag terug willen richting havo. meer gewone lessen. maar ik zit nu midden in het school jaar en ik word in juni al weer 18 heeft er iemand tips (scholen, plaatsen, etc.) voor me?
ik zit nu ook op een mbo opleiding, en wil ook de havo afmaken.
maar ik werd niet toegelaten op een "gewone middelbare school"
je kunt het beste de vavo gaan doen. (havo voor volwassenen) je wordt toegelaten vanaf 18 jaar.
je kunt het in 1 of in 2 jaar halen. ik zou als ik jou was dat doen, je zit dan ook bij leeftijdgenootjes, en je krijgt persoonlijke hulp.
groetjes
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 02-02-2006, 20:20
Verwijderd
je hebt overal wel vavo's.
maar waarom wil je liever de gewone havo doen, en niet de vavo?
Met citaat reageren
Oud 02-02-2006, 22:46
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Mindfields schreef op 02-02-2006 @ 15:22 :
Lees eerst het topic eens door...
Af en toe kies ik ervoor om eens niet het hele topic door te lezen. Lijkt me niet zo heel vreemd en volgens mij komt het wel vaker voor.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2006, 17:38
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 02-02-2006 @ 23:46 :
Af en toe kies ik ervoor om eens niet het hele topic door te lezen. Lijkt me niet zo heel vreemd en volgens mij komt het wel vaker voor.
Ja maar dan kan je wel verwachten dat iemand er iets van zegt toch. Verdedig jezelf toch niet altijd zo.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 04-02-2006, 11:05
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Roos schreef op 03-02-2006 @ 18:38 :
Ja maar dan kan je wel verwachten dat iemand er iets van zegt toch. Verdedig jezelf toch niet altijd zo.
Waar bemoei jij je eigenlijk mee?
Met citaat reageren
Oud 04-02-2006, 12:15
Experiment
Experiment is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 04-02-2006 @ 12:05 :
Waar bemoei jij je eigenlijk mee?

Eeh... dit is een forum, meestal word er dan gereageerd op wat er gezegd wordt
Met citaat reageren
Oud 08-02-2006, 15:31
reddragon
reddragon is offline
(school in eindhoven)

de School voor Volwasseneneducatie ontvangt subsidie van gemeentes. Om die reden komen alleen cursisten uit die betreffende gemeentes in aanmerking voor toelating tot het vavo. Cursisten uit de volgende gemeentes kunnen zich aanmelden

daar zit mijn gemeente niet bij dus maar op deze school is wel me keus eigenlijk gevallen. weet iemand of deze regel buigzaam is? of moet ik dan echt op kamers gaan bij eindhoven in de buurt?
__________________
jij bent de liefste die ik ken Ik heb het je alleen nooit durven zeggen omdat ik zo verlegen ben
Met citaat reageren
Oud 08-02-2006, 15:34
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 04-02-2006 @ 12:05 :
Waar bemoei jij je eigenlijk mee?
en jij vond mij arrogant ?
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-02-2006, 15:37
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
reddragon schreef op 08-02-2006 @ 16:31 :
(school in eindhoven)

de School voor Volwasseneneducatie ontvangt subsidie van gemeentes. Om die reden komen alleen cursisten uit die betreffende gemeentes in aanmerking voor toelating tot het vavo. Cursisten uit de volgende gemeentes kunnen zich aanmelden

daar zit mijn gemeente niet bij dus maar op deze school is wel me keus eigenlijk gevallen. weet iemand of deze regel buigzaam is? of moet ik dan echt op kamers gaan bij eindhoven in de buurt?
Mijn vriendin heeft ook geprobeerd om in Roosendaal VAVO te gaan doen terwijl ze in Zeeland woont en dat mocht ook niet ondanks dat ze brieven heeft gestuurd enzo dus die regel is niet echt buigzaam.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 08-02-2006, 20:16
Verwijderd
Citaat:
reddragon schreef op 08-02-2006 @ 16:31 :
(school in eindhoven)

de School voor Volwasseneneducatie ontvangt subsidie van gemeentes. Om die reden komen alleen cursisten uit die betreffende gemeentes in aanmerking voor toelating tot het vavo. Cursisten uit de volgende gemeentes kunnen zich aanmelden

daar zit mijn gemeente niet bij dus maar op deze school is wel me keus eigenlijk gevallen. weet iemand of deze regel buigzaam is? of moet ik dan echt op kamers gaan bij eindhoven in de buurt?
kijk je kan ook bellen en een gesprek aan vragen, en je situatie uitleggen. is er geen vavo in de buurt waartoe jou gemeente behoort?
anders zou het betekenen dat niemand uit jouw dorp de havo kan volgen.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2006, 20:46
Toet0r
Avatar van Toet0r
Toet0r is offline
Citaat:
_Mosquito_ schreef op 08-02-2006 @ 21:16 :
kijk je kan ook bellen en een gesprek aan vragen, en je situatie uitleggen. is er geen vavo in de buurt waartoe jou gemeente behoort?
anders zou het betekenen dat niemand uit jouw dorp de havo kan volgen.
Ik vind het ook maar een rare situatie. Er zitten bij mij (in VLissingen) mensen die 35 kilometer van school wonen, sommigen zelfs nog verder! Die mogen er ook gewoon heen
Met citaat reageren
Oud 08-02-2006, 20:49
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Toet0r schreef op 08-02-2006 @ 21:46 :
Ik vind het ook maar een rare situatie. Er zitten bij mij (in VLissingen) mensen die 35 kilometer van school wonen, sommigen zelfs nog verder! Die mogen er ook gewoon heen
Komt volgens mij omdat Vlissingen de enige VAVO in Zeeland is en dan mag het wel maar als je bijvoorbeeld in Rilland woont mag je dan niet naar Roosendaal want dat valt dan buiten de regio. Zo was het iig bij die vriendin van mij.

TS: Als Eindhoven de enige VAVO bij jou in de buurt mag dan mag het wellicht wel, als het in dezelfde provincie oid is. Dat moet je even navragen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 09-02-2006, 07:40
reddragon
reddragon is offline
neej het is niet de enige

denbosch zit er ook een (dichterbij) maar dat is in een jaar en ik wil er eigenlijk niet supersnel mee haasten (ben bang dat het tempo niet bij te houden is) en een tilburg zit er ook een

maar eigenlijk is op eindhoven mijn keuze gevallen dat vond ik het leukste eruit zien. in denbosch weet ik dat als je der buiten valt dat dan de kosten van je opleiding wat duurder is tilburg geloof ik ook maar tja eindhoven wil ik het liefste heen....

weet echt niemand iets daarover?
__________________
jij bent de liefste die ik ken Ik heb het je alleen nooit durven zeggen omdat ik zo verlegen ben
Met citaat reageren
Oud 09-02-2006, 14:18
aim
aim is offline
ik ben ook erg geinteresseerd in een vavo opleiding, wil graag op havo niveau verder gaan na 2 jaar gekloot te hebben na m'n vmbo opleiding, maar weten jullie zeker dat het in 1 jaar kan? heb op google gezocht maar kan weinig vinden
Met citaat reageren
Oud 09-02-2006, 15:30
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
reddragon schreef op 09-02-2006 @ 08:40 :
neej het is niet de enige

denbosch zit er ook een (dichterbij) maar dat is in een jaar en ik wil er eigenlijk niet supersnel mee haasten (ben bang dat het tempo niet bij te houden is) en een tilburg zit er ook een

maar eigenlijk is op eindhoven mijn keuze gevallen dat vond ik het leukste eruit zien. in denbosch weet ik dat als je der buiten valt dat dan de kosten van je opleiding wat duurder is tilburg geloof ik ook maar tja eindhoven wil ik het liefste heen....

weet echt niemand iets daarover?
Denk dat de enige en beste manier om erachter te komen of je toelaatbaar bent is om even naar die school op te bellen en het te vragen. Het verschilt blijkbaar per regio omdat in de ene regio er veel meer Vavo's zijn dan in een andere regio.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 09-02-2006, 19:48
Toet0r
Avatar van Toet0r
Toet0r is offline
Citaat:
aim schreef op 09-02-2006 @ 15:18 :
ik ben ook erg geinteresseerd in een vavo opleiding, wil graag op havo niveau verder gaan na 2 jaar gekloot te hebben na m'n vmbo opleiding, maar weten jullie zeker dat het in 1 jaar kan? heb op google gezocht maar kan weinig vinden
Ja, het kan zeker weten in 1 jaar. Het is wel hard werken dan, omdat je dan veel vakken moet doen, maar het is te doen, mits je het echt zelf wil! Je moet maar eens even bij het educatiegedeelte van de site van een roc uit je buurt kijken!
Met citaat reageren
Oud 06-03-2006, 10:42
moniquejuh
Avatar van moniquejuh
moniquejuh is offline
Citaat:
reddragon schreef op 01-02-2006 @ 15:38 :
tja maar scholen hier in de buurt zeg maar als je begint in sept en je bent al 18 word je niet aangenomen omdat je te oud zou zijn het leeftijds verschil te groot is me eigen school adviseerd zeg maar vavo maar ik wil weten ofdat er andere mogelijkheden zijn..
Ik zat (bijna) in hetzelfde schuitje, wilde na mijn vmbo-t havo gaan doen, maar ik werd in september 18. Vandaar dat ik naar het VAVO ben gegaan.

Nu ben ik 19 en ben ik bijna klaar met mijn havo, helemaal niet erg joh, op school ben ik op dit moment nog een van de jongeren.

Het gaat om je toekomst, je kunt mij ook pm'en als je vragen hebt over het vavo.
__________________
cogito ergo sum
Met citaat reageren
Oud 06-03-2006, 10:44
moniquejuh
Avatar van moniquejuh
moniquejuh is offline
Citaat:
Toet0r schreef op 09-02-2006 @ 20:48 :
Ja, het kan zeker weten in 1 jaar. Het is wel hard werken dan, omdat je dan veel vakken moet doen, maar het is te doen, mits je het echt zelf wil! Je moet maar eens even bij het educatiegedeelte van de site van een roc uit je buurt kijken!
Bij mij op de vavo is het niet mogelijk om na je vmbo-t in 1 jaar je havo te halen. Ik moest eerst een tussenjaar volgen, om de talen en wiskunde in te halen. Als ik jou was zou ik eerst even langs de vavo bij jou in de buurt gaan/bellen voordat je jezelf blij maakt, want er is een grote kans dat je het gewoon in 2 jaar moet doen.
__________________
cogito ergo sum
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Foute keuze.
TheCreator
19 20-07-2007 11:49
Psychologie keuzes maken
looneylover
19 22-01-2007 14:18
Levensbeschouwing & Filosofie wanneer zou je WEL gaan geloven
leonkorn
177 11-08-2005 19:14
Levensbeschouwing & Filosofie Balletjesuitleg over keuzes
Maroon
24 14-10-2004 14:43
Psychologie Lucht je hart topic! #11
Miracle
500 22-09-2004 10:16
Psychologie Bang voor 'foute' keuzes
dreadje
3 14-08-2002 11:48


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:07.