Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-06-2003, 20:26
thugz-angel
Avatar van thugz-angel
thugz-angel is offline
Bestuurslid van DEHAP (Democratische Volkspartij)

verkracht door Turkse politie

In Istanbul werd Gülbahar Gündüz, een bestuurslid van DEHAP (pro-Koerdische partij in Turkije), op 14 juni 2003 door vier politieagenten in burger opgepakt. Ze werd zwaar gefolterd en verkracht. Tijdens de ondervragingen bedreigden de politieagenten haar als volgt: “ In het kader van de campagne voor algemene amnestie staan jullie vrouw vooraan in de rij. Dachten jullie nu werkelijk dat wij niet aan jullie raken in de straat omdat jullie vrouwen zijn? In dat geval hebben jullie je vergist. Laat dit een voorbeeld zijn voor jullie.”

Op 14 juni organiseerden een honderdtal burgergroeperingen, waarvan het merendeel uit Turks Koerdistan afkomstig is, in Istanbul een betoging waarin ze van de Turkse regering algemene amnestie voor de Koerdische rebellen eisten. Intussen zijn er in Istanbul al een vijftigtal vrouwen aangehouden enkel omdat ze slogans voor amnestie riepen. Ook de arrestatie en foltering van Gülbahar Gündüz staat in het licht van de campagne voor algemene amnestie.

“Een onvoorwaardelijk amnestie zonder beperkingen is de enige manier om een sociaal conflict en de spanningen te boven te komen,” stelt een petitie die door 340 ngo’s werd ondertekend, waaronder ook pro-Koerdische partijen, mensenrechtengroeperingen, vakbonden en werknemersorganisaties.

Ankara is een wetsontwerp aan het uitschrijven waarin leden van de verboden Koerdische Arbeiderspartij (PKK) die spijt betuigen over hun zogenaamde misdaden recht zou krijgen op strafvermindering. Met dit ontwerp hoopt de Turkse staat de Koerdische vrijheidsstrijders aan te moedigen hun wapens voorgoed neer te leggen. Zo’n vijftig vrouwen van de pro-Koerdische partij DEHAP probeerden aandacht te trekken voor deze amnestieoproep door aan voorbijgangers in de benedenstad van Istanbul bloemen te overhandigen. Daarop werden de vrouwen door de politie aangehouden omdat ze weigerden uiteen te gaan en slogans begonnen te roepen, aldus het nieuwsagentschap Anatolia.

Op 15 juni 2003 organiseerde de Turkse mensenrechtenorganisatie IHD een persconferentie waarin Gülbahar Gündüz haar verhaal deed: “Op 14 juni 2003, rond 21 uur, werd ik – toen ik op weg was naar het partijsecretariaat – aangehouden. Ze waren met vier en droegen wapens en draadloze telefoons. Ik werd onder dwang in de auto geduwd. Een voorbijganger die me wou helpen werd de mond gesnoerd door één van mijn belagers met de woorden dat ze politieagenten waren en dat hij moest zwijgen. Het was een witte auto. Ze sloegen op mijn kop waardoor ik mijn bewustzijn verloor. Toen ik wakker werd, zat ik in een kelder. Ze begonnen me vragen te stellen. Het was stikheet. Ik was geblinddoekt. Ze sloegen op mijn hoofd en sneden langs alle kanten in mijn lichaamsdelen. Ze doofden een sigaret op mijn gezicht. Vervolgens hebben ze me verkracht. Na acht uren marteling, werd ik naar een auto gedragen en gooiden ze me in mijn gemeente uit de wagen.” Op de persconferentie liet het slachtoffer haar lichaam zien. Het merendeel van haar lichaam was volledig blauw ten gevolge van de folteringen tijdens haar aanhouding.

Alhoewel sinds september 1999 het overgrote merendeel van de PKK-leden hun wapens hebben neergelegd - in navolging van de oproep van hun gevangengenomen leider Abdullah Öcalan die pleitte voor een vreedzame oplossing voor de Koerdische kwestie -, gaat de repressie van de Koerdische beweging gewoon verder. Ankara beweert dat een vijfduizend gewapende militanten zich in het bergachtige Noord-Irak ophouden. Bij het einde van de oorlog in Irak, hebben de VS reeds verklaard dat Washington, die de PKK als een terroristische organisatie beschouwd, de aanwezigheid van PKK-militanten in de regio niet zal dulden.

Verschillende wetswijzigingen die in Turkije werden doorgevoerd, hebben in de praktijk nog geen noemenswaardige verbetering teweeggebracht. De wetswijzigingen zijn ambigu en onvoldoende om de inbreuken op de fundamentele rechten te bestrijden en worden bovendien zelden of nooit toegepast.

Het politieapparaat van Turkije, het land dat kandidaat-lidstaat is van de Europese Unie, trekt zich weinig aan van de wetswijzigingen die werden doorgevoerd. In de praktijk gaan de folterpraktijken gewoon verder. Is het niet wenselijk dat de EU-autoriteiten eindelijk eens anders gaan denken over Turkije en Turkije werkelijk onder druk gaat zetten opdat zij de mensen- en volkerenrechten zou respecteren?


de bron was een koerdisch instituut in Belgie,
t is misschien wel een beetje (erg) pro-koerdisch, maar ok
__________________
Er is ter wereld geen groter venijn, dan vriend te schijnen en vijand te zijn
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-06-2003, 20:32
Verwijderd
Ai, dat is niet zo mooi als Turkije graag bij de EU wil horen. Daarnaast is het natuurlijk een grove mensenrechtenschending, absoluut ontoelaatbaar. De PKK-gevangenen worden toch ook niet netjes behandeld geloof ik.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2003, 20:34
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Aan de andere kant kan er binnen de EU juist efficienter gewerkt worden aan de mensenrechten in turkije :/
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 18-06-2003, 20:37
thugz-angel
Avatar van thugz-angel
thugz-angel is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 18-06-2003 @ 21:32:
Ai, dat is niet zo mooi als Turkije graag bij de EU wil horen. Daarnaast is het natuurlijk een grove mensenrechtenschending, absoluut ontoelaatbaar. De PKK-gevangenen worden toch ook niet netjes behandeld geloof ik.
nee niet bepaald nee, ik heb een kennis en die is daar niet fijn behandeld, maar hij was een "gewone koerd". hij zei alleen ik wil koerdisch praten, en toen werd hij niet fijn behandeld
__________________
Er is ter wereld geen groter venijn, dan vriend te schijnen en vijand te zijn
Met citaat reageren
Oud 18-06-2003, 20:39
Verwijderd
Citaat:
thugz-angel schreef op 18-06-2003 @ 21:37:
nee niet bepaald nee, ik heb een kennis en die is daar niet fijn behandeld, maar hij was een "gewone koerd". hij zei alleen ik wil koerdisch praten, en toen werd hij niet fijn behandeld
Dat geloof ik best, als Turkije als volwaardig EU-land gezien wil worden zal ze hier echt iets aan moeten gaan doen, en dat hoeft niet per sé in EU-verband Joostje.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2003, 20:39
thugz-angel
Avatar van thugz-angel
thugz-angel is offline
Citaat:
Joostje schreef op 18-06-2003 @ 21:34:
Aan de andere kant kan er binnen de EU juist efficienter gewerkt worden aan de mensenrechten in turkije :/
ja klopt, dat is eigenlijk wel een goed id, op zich zou dat niet verkeerd zijn, maar dan moet t wel gedaan worden
__________________
Er is ter wereld geen groter venijn, dan vriend te schijnen en vijand te zijn
Met citaat reageren
Oud 18-06-2003, 20:40
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 18-06-2003 @ 21:39:
Dat geloof ik best, als Turkije als volwaardig EU-land gezien wil worden zal ze hier echt iets aan moeten gaan doen, en dat hoeft niet per sé in EU-verband Joostje.
hoeft niet.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 18-06-2003, 20:40
thugz-angel
Avatar van thugz-angel
thugz-angel is offline
Citaat:
Joostje schreef op 18-06-2003 @ 21:40:
hoeft niet.
maar t kan wel
__________________
Er is ter wereld geen groter venijn, dan vriend te schijnen en vijand te zijn
Met citaat reageren
Oud 18-06-2003, 20:43
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef op 18-06-2003 @ 21:40:
hoeft niet.
Dat zeg ik. Overigens, als Turkije toe zou treden tot de EU zou dat een geweldige stimulans zijn voor hervormingen in de islamitische landen, bijv. Egypte en Marokko.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2003, 09:49
Manus J. van Alles
Avatar van Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Ik zou zeggen dat de EU Turkije kan helpen de mensenrechten e.d. te verbeteren voordat ze toegelaten worden.
__________________
Daedalus:GlobalNode:Scholieren//FORUM//RESTRICTED//923.128.6430/Login
Met citaat reageren
Oud 19-06-2003, 09:54
Verwijderd
Ik denk dat Turkije nog een hoop dingen zal moeten verbeteren,willen ze toetreden in 2012.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2003, 12:06
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Dit is niet echt de schuld van turkije.
Net zomin als dat nederland verantwoordelijk gesteld kan worden dat er hier mensen zijn, ook agenten, die niet bepaald gezond goeddadig gedrag vertonen.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2003, 12:11
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef op 19-06-2003 @ 13:06:
Dit is niet echt de schuld van turkije.
Net zomin als dat nederland verantwoordelijk gesteld kan worden dat er hier mensen zijn, ook agenten, die niet bepaald gezond goeddadig gedrag vertonen.

Juist, maar de politie in turkije stelt echt nix voor, t is vooral verkeerspolitie enzo. De echte agenten zegmaar zijn van t leger, die criminelen opppakken enzo...de meeste gewone agenten hebben niet eens een goede opleiding. Dit soort dingen gebeuren nou eenmaal, niet leuk nee, maar 1 zo een geval wil heus niet zeggen dat ze nu niet bij de EU kunnen ofzo.
Als t nou vaak voorkwam en de politie in Turkije mensen echt slecht behandelde, dan was t een ander verhaal.

Er wordt keihard gewerkt aan hervormingen en die nemen nou eenmaal tijd in beslag.

als t echt belangrijk nieuws was, dan was t wel veel vaker ofzo in t nieuws geweest, ik heb t nergens gehoord.
en de bron is wel betrouwbaar, maar niet echt geweldig...ik vind m veel te gekleurd, alsof die wetten zo makkelijk zijn door te voeren en binnen een paar dagen tot resultaat gaan leiden. Nee, dit zal jaren duren.

Laatst gewijzigd op 19-06-2003 om 12:16.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2003, 12:58
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Tuurlijk kan Turkije hier wel wat aan doen. Agenten controleren bijvoorbeeld, strengere toelatingseisen, aanpassing wetten, enz.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 19-06-2003, 13:34
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Joostje schreef op 19-06-2003 @ 13:58:
Tuurlijk kan Turkije hier wel wat aan doen. Agenten controleren bijvoorbeeld, strengere toelatingseisen, aanpassing wetten, enz.
Hoe wou je alle agenten tegelijk controleren? Gebeurt in NL toch ook dat agenten zich met drugszaken etc bezighouden? Hoe wou je dat in godsnaam allemaal controleren??

Strengere toelatingseisen ben ik t mee eens, willen ze ook wel, maar dan zijn er niet genoeg mensen die politieagent kunnen worden, dus tekort Bovendien zei ik al dat politieagent in Turkije vaak nix voorstelt.

Aanpassing wetten gebeurt nu volop, maar het kost nou eenmaal tijd, omdat t land geen vast systeem kent zoals hier duurt t nou eenmaal wat langer.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2003, 13:41
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 19-06-2003 @ 14:34:
Hoe wou je alle agenten tegelijk controleren? Gebeurt in NL toch ook dat agenten zich met drugszaken etc bezighouden? Hoe wou je dat in godsnaam allemaal controleren??

Weet ik veel hoe ze dat in Nederland doen :/. Bovendien waren het in dit geval VIER agenten.

Strengere toelatingseisen ben ik t mee eens, willen ze ook wel, maar dan zijn er niet genoeg mensen die politieagent kunnen worden, dus tekort Bovendien zei ik al dat politieagent in Turkije vaak nix voorstelt.

Waarom denk je dat er anders te weinig agenten zouden zijn?

Aanpassing wetten gebeurt nu volop, maar het kost nou eenmaal tijd, omdat t land geen vast systeem kent zoals hier duurt t nou eenmaal wat langer.
volgens subjectief artikel:

"Verschillende wetswijzigingen die in Turkije werden doorgevoerd, hebben in de praktijk nog geen noemenswaardige verbetering teweeggebracht. De wetswijzigingen zijn ambigu en onvoldoende om de inbreuken op de fundamentele rechten te bestrijden en worden bovendien zelden of nooit toegepast. "
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 19-06-2003, 13:47
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Joostje schreef op 19-06-2003 @ 14:41:
volgens subjectief artikel:

"Verschillende wetswijzigingen die in Turkije werden doorgevoerd, hebben in de praktijk nog geen noemenswaardige verbetering teweeggebracht. De wetswijzigingen zijn ambigu en onvoldoende om de inbreuken op de fundamentele rechten te bestrijden en worden bovendien zelden of nooit toegepast. "

Hoe wou je dan 4 van de zoveel 100 000 agenten 24 uur controleren? Trouwens, die zitten allang vast en zullen dus ook nooit meer agent worden

Omdat het opleidingsniveau in turkije nou eenmaal over t algemeen niet zo hoog is als hier ofzo, en diegenen die een echte hoge opleiding hebben worden echt geen agent ofzo.


Subjectief zegt t al maar goed: het is idd zo dat van veel wetswijzigingen nog niet veel terecht is gekomen; ze moeten nog op gang komen. Dit is echter t moeilijkste deel aangezien t kabinet van alle kanten tegengewerkt wordt bij elk voorstel om t land democratischer te maken. Soms terecht, vaak onterecht. Het land draait niet op een vast politiekeconomisch systeem zoals hier, t is een beetje een wirwar, daarom kosten zulke dingen nou eenmaal tijd, vaak een paar jaar.

En nog 1 feit: geen 1 kabinet van de afgelopen tijd(zeg maar 30 jaar ofzo) heeft zulke grote verregaande stappen durven te nemen als dit kabinet wat er nu is.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2003, 19:21
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Goed dat dit in het nieuws komt. Als de EU nog steeds zulke berichten verneemt, zal ze niet zo happig zijn om Turkije als volwaardig lid te accepteren en dat wilt Turkije nu net. Door dergelijke berichten kan het misschien zijn dat Turkije zelf gaat veranderen en mensenrechten weer gaat respecteren.

Meer info:
http://www.amnesty.nl/landeninfo/llp_turkije.shtml
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 19-06-2003, 19:22
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Joostje schreef op 18-06-2003 @ 21:34:
Aan de andere kant kan er binnen de EU juist efficienter gewerkt worden aan de mensenrechten in turkije :/
Daar hoef je al slechts een potentieel lid voor te zijn. In verhouding met vroeger is de mensenrechtensituatie in Turkije verbeterd, maar nog steeds bar slecht.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2003, 19:44
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Gatara schreef op 19-06-2003 @ 20:22:
Daar hoef je al slechts een potentieel lid voor te zijn. In verhouding met vroeger is de mensenrechtensituatie in Turkije verbeterd, maar nog steeds bar slecht.
bar slecht niet, gewoon slecht.

In t oosten is t bar slecht misschien, in t westen weer redelijk.


Je doet net alsof turkije niet wil veranderen, alsof ze geen betere mensenrechten willen nastreven en dat is dus absoluut NIET waar!
De EU wacht gewoon tot de economie van Turkije stabiel en goed is...ze schreeuwen nu wel over mensenrechten enzo en dat speelt idd ook een grote rol, maar de economie speelt een veel belangrijkrere rol al zeggen ze dat niet zomaar natuurlijk. De EU gaat Turkije echt niet afwijzen om dit gebeuren in dit topic.

En Amnesty kraakt elke land af, zelfs NL en Zweden ofzo

Laatst gewijzigd op 19-06-2003 om 19:46.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2003, 20:26
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 19-06-2003 @ 20:44:

Je doet net alsof turkije niet wil veranderen, alsof ze geen betere mensenrechten willen nastreven en dat is dus absoluut NIET waar!


Volgens mij zei ik nu net het omgekeerde

Citaat:

En Amnesty kraakt elke land af, zelfs NL en Zweden ofzo
Nee hoor
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2003, 20:50
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Gatara schreef op 19-06-2003 @ 21:26:


Volgens mij zei ik nu net het omgekeerde



Nee hoor [/B]
Nee, je zei: ''Goed dat dit in het nieuws komt. Als de EU nog steeds zulke berichten verneemt, zal ze niet zo happig zijn om Turkije als volwaardig lid te accepteren en dat wilt Turkije nu net. -->Door dergelijke berichten kan het misschien zijn dat Turkije zelf gaat veranderen en mensenrechten weer gaat respecteren.<--''

Hieruit leidt ik af dat je vindt dat turkije niet veranderd en dat je t goed vindt dat de EU turkije niet in de EU opneemt, omdat je zegt dat t goed is dat t in t nieuws komt.


En Amnesty heeft altijd kritiek. Op haast elk land wel, bovendien vindt ik dat ze vaak overdrijven.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2003, 21:06
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 19-06-2003 @ 21:50:
Nee, je zei: ''Goed dat dit in het nieuws komt. Als de EU nog steeds zulke berichten verneemt, zal ze niet zo happig zijn om Turkije als volwaardig lid te accepteren en dat wilt Turkije nu net. -->Door dergelijke berichten kan het misschien zijn dat Turkije zelf gaat veranderen en mensenrechten weer gaat respecteren.<--''


Ja, omdat ze bij de EU willen zullen ze mensenrechten gaan respecteren.

Citaat:

Hieruit leidt ik af dat je vindt dat turkije niet veranderd en dat je t goed vindt dat de EU turkije niet in de EU opneemt, omdat je zegt dat t goed is dat t in t nieuws komt.


Er nee.
Turkije IS al veranderd (dat zei ik ook) en nu zal t misschien alleen maar meer positiever veranderen wat betreft mensenrechten omdat het dus in het nieuws komt en Turkije alles behalve wil dan slecht in het Europese nieuws naar voren komen omdat ze bij de EU willen.

(wat een lange zin)

Citaat:

En Amnesty heeft altijd kritiek. Op haast elk land wel, bovendien vindt ik dat ze vaak overdrijven.
De wereld is gewoon niet netjes tegenover de mens
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2003, 21:13
DjTiesto
Avatar van DjTiesto
DjTiesto is offline
En Turkije moet bij de EU komen?!?!
Dan word het echt niks. Het land en het volk zal zich heus niet anders gaan opstellen tegen de regels van de EU.
Wel meer Islamitische landen doen het volgens mij zo. Die landen hebben ook nog steeds een corrupte politie.
__________________
Almelo Pauper...
Met citaat reageren
Oud 19-06-2003, 21:24
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
DjTiesto schreef op 19-06-2003 @ 22:13:
Die landen hebben ook nog steeds een corrupte politie.
Landen als België en Italië net zo goed. En die landen zijn wèl EU-lid.
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-06-2003, 21:27
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
DjTiesto schreef op 19-06-2003 @ 22:13:
En Turkije moet bij de EU komen?!?!
Dan word het echt niks. Het land en het volk zal zich heus niet anders gaan opstellen tegen de regels van de EU.
Wel meer Islamitische landen doen het volgens mij zo. Die landen hebben ook nog steeds een corrupte politie.
Turkije heeft niet voor niets de doodstraf afschaft voor gewone delicten. Dat kwam dus echt wel door druk van buitenaf.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2003, 23:44
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
DjTiesto schreef op 19-06-2003 @ 22:13:
En Turkije moet bij de EU komen?!?!
Dan word het echt niks. Het land en het volk zal zich heus niet anders gaan opstellen tegen de regels van de EU.
Wel meer Islamitische landen doen het volgens mij zo. Die landen hebben ook nog steeds een corrupte politie.
Of een land wel of neit bij de EU komt wordt echtniet door dit bepaald hoor

Wedden van wel? Ben jij ooit in Turkije geweest eigenlijk? Turkije is TOTAAL NIET vergelijkbaar met een ander islamitisch land, met de meeste niet. En reken maar dat t volk al wel degelijk steeds Europeser aan t worden is. Ik kom er elk jaar, dus ik kan t merken.

Italie heeft dat ook Laat staan de politie, Berlusconi...
Met citaat reageren
Oud 19-06-2003, 23:55
Atje85
Atje85 is offline
128 Teletekst vr 20 jun
***************************************
Turkije stemt voor hervormingsplan

***************************************
ANKARA Het Turkse parlement heeft een
pakket hervormingen op het gebied van
de mensenrechten aangenomen.Daarmee zet
het land een nieuwe stap in de richting
van het lidmaatschap van de EU.

Commerciële radio- en tv-zenders mogen
nu ook in het Koerdisch uitzenden,er
komt een einde aan de verplichting een
militair te benoemen in de mediaraad en
'artikel 8' wordt uit de antiterreurwet
geschrapt,een beruchte passage die de
vrijheid van meningsuiting beperkt.

Het pakket is aangenomen ondanks grote
bezwaren van het leger,de zelfbenoemde
'hoeder van de seculiere staat',dat
nieuw Koerdisch separatisme vreest.

Met citaat reageren
Oud 20-06-2003, 00:26
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Gatara schreef op 19-06-2003 @ 20:22:
Daar hoef je al slechts een potentieel lid voor te zijn. In verhouding met vroeger is de mensenrechtensituatie in Turkije verbeterd, maar nog steeds bar slecht.
Zolang er maar strenge controle wordt uitgeoefend :/
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 20-06-2003, 07:15
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
Joostje schreef op 19-06-2003 @ 13:58:
Tuurlijk kan Turkije hier wel wat aan doen. Agenten controleren bijvoorbeeld, strengere toelatingseisen, aanpassing wetten, enz.
het is betrekkelijk moeilijk om iemand te fouilleren op gewelddadige of vrouwonvriendelijke gedachten anders.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2003, 08:00
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef op 20-06-2003 @ 08:15:
het is betrekkelijk moeilijk om iemand te fouilleren op gewelddadige of vrouwonvriendelijke gedachten anders.
vrouwonvriendelijke gedachten ed mogen best. daden niet
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 20-06-2003, 08:30
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 20-06-2003 @ 00:44:

Wedden van wel? Ben jij ooit in Turkije geweest eigenlijk? Turkije is TOTAAL NIET vergelijkbaar met een ander islamitisch land, met de meeste niet. En reken maar dat t volk al wel degelijk steeds Europeser aan t worden is. Ik kom er elk jaar, dus ik kan t merken.


Turkije hoeft niet Europeser te worden, behalve op mensenrechtengebied

Citaat:

Italie heeft dat ook Laat staan de politie, Berlusconi...
Inderdaad. Dat wordt nog leuk. Berlusconi verliest aanhang, Bossi dan daarvoor in de plaats? Die extreem-rechtse gast kan ervoor zorgen dat Italie opgesplitst gaat worden
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2003, 10:22
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Joostje schreef op 20-06-2003 @ 01:26:
Zolang er maar strenge controle wordt uitgeoefend :/
Hoe kan de EU met een paar mannetjes nou dat grote land in de gaten houden asl Turkije zelf t maar nauwelijks kan?
Met citaat reageren
Oud 20-06-2003, 10:23
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Joostje schreef op 20-06-2003 @ 09:00:
vrouwonvriendelijke gedachten ed mogen best. daden niet
En hoe wou je dat in de gaten houden? Moetne ze da nallemaal 24u per dag in de gaten worden gehouden? Of moeten ze alleen maar achteraf controleren? Dat 1e is niet mogelijk, dus gaan we voor t 2e, maar dat gebeurt nu ook al.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2003, 10:24
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Gatara schreef op 20-06-2003 @ 09:30:
Turkije hoeft niet Europeser te worden, behalve op mensenrechtengebied
[/B]
De mensen mogen ook wel moderner worden, want juist dát zorgt er ook weer voor dat mensen meer van mensenrechten te weten komen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:11.