Oud 09-08-2011, 22:30
Sjonsjaak
Sjonsjaak is offline
Hallo allemaal,

Ik zit ga aankomend schooljaar naar 4 VMBO-TL. Ik zou heel graag naar de havo willen en daarna naar het VWO. Omdat ik denk dat ik het wel degelijk kan.

Alleen heb ik geen Wiskunde en een tweede vreemde taal meer in mijn pakket.
Dus ik vroeg me af.. Als ik er nou voor zorg dat ik voor elk vak gemiddeld een 8 of hoger sta, en met een positief advies van de school waar ik nu op zit. Kan ik dan toch nog naar de HAVO? Of is er nog een andere manier om er op te komen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-08-2011, 00:12
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Havo kun je doen zonder wiskunde en een tweede vreemde taal (hoewel wiskunde wel erg nuttig is ivm met vervolgstudies). Bij vwo zijn beide echter wél verplicht, zowel de wiskunde als de tweede vreemde taal.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2011, 02:13
piraat013
piraat013 is offline
Je zou CM kunnen doen op Havo en vervolgens CM op Vwo met Wiskunde C en dan bijles regelen anders hbo p/ uni
Met citaat reageren
Oud 10-08-2011, 02:22
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Maar CM is nu juist het talenprofiel, dus dan moet hij/zij er twee vreemde talen bijnemen? En ik denk dat het ook een beetje afhangt van wat de TS al heeft aan vakken, misschien werkt EM of NG wel beter.

En als je CM afmaakt op vwo met wiskunde C... daar kun je relatief maar heel weinig mee. Dan vind ik het eigenlijk zonde om al die moeite in in havo en dan vwo te stoppen. Tenzij de TS al per se weet welke studie het wordt en je dat met een CM-profiel mag doen.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2011, 09:03
Verwijderd
Ik denk ook niet dat het 'm gaat worden zonder wiskunde én een tweede vreemde taal. Op HAVO nog wel, maar dan kan je inderdaad weinig studies doen op het hbo. Op het VWO gaat het 'm dan helemaal niet worden aangezien wiskunde én een tweede vreemde taal nodig zijn. Heb je al een idee wat je later wil gaan doen voor studie?
Met citaat reageren
Oud 10-08-2011, 10:14
Sjonsjaak
Sjonsjaak is offline
Ik zou graag naar de universiteit willen gaan. En daar geneeskunde gaan studeren.
Dus dan zou ik sowieso het profiel natuur en gezondeid moeten kiezen.
Is er mischien een mogelijkheid om die twee vakken op de HAVO wel weer te volgen?
Want ik heb Duits pas dit jaar laten vallen. Heel mischien kan ik die er nog bij krijgen op het VMBO-TL. Of is dat ook geen mogelijkheid?
Met citaat reageren
Oud 10-08-2011, 10:32
Sjonsjaak
Sjonsjaak is offline
En nog even; dit zijn de vakken waarin ik examen doe.
-Nederlands
-Engels
-Nask 2 = scheikunde
-Aardrijkskunde
-Geschiedenis
-Biologie
Met citaat reageren
Oud 10-08-2011, 12:49
Verwijderd
Voor geneeskunde heb je, als ik me niet vergis :, veel meer vakken nodig.
Profiel Natuur en Gezondheid met biologie, scheikunde, wiskunde A of B aangevuld met natuurkunde
Profiel Natuur en Techniek met wiskunde, natuurkunde en scheikunde, aangevuld met biologie.

Volgens mij is de wiskunde in het profiel Natuur en Techniek standaard met wiskunde B, maar dat was op onze school zo en die had wel vaker rare kronkels. Dus misschien dat iemand anders daar even duidelijkheid over kan geven .

Overigens is het volgens mij wel zo dat je het beste wiskunde B erbij kan kiezen, omdat dat imo beter aansluit bij natuurkunde en scheikunde.

In ieder geval zou ik dit zo snel mogelijk bespreken met iemand van de school. Geef aan dat je graag de overstap wil maken naar de havo en daarna naar het vwo om dit te willen bereiken. Zij kunnen je informeren of het mogelijk is, en volgens mij moet dit wel kunnen. Ik ken mensen die in hun laatste jaar vwo ook nog bedacht om toch maar te wisselen van soort wiskunde 6 weken voor het examen . Je moet echter wel bereid zijn om hier kei en keihard voor te werken. Want het zal zeker niet makkelijk zijn.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2011, 13:18
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
En als je CM afmaakt op vwo met wiskunde C... daar kun je relatief maar heel weinig mee
Volgens mij valt dat reuze mee. Behalve beta studies zijn er niet echt studies die veel wiskunde vereisen.

Wel kan het een enorm struikelblok worden omdat dat op hoog tempo gaat, en meestal direct in het eerste jaar. Dan niet elk ophaalpuntje van het VWO echt moeten leren als iets nieuws helpt dan wel.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 10-08-2011, 13:24
Sjonsjaak
Sjonsjaak is offline
Ik ben zeker bereid om zo hard te werken als ik kan.
Alleen vroeg ik me af of iemand weet hoe VWO is. Ik bedoel maar.. ik heb geen vergelijkingsmateriaal. Ik ben er wel van overtuigd dat het moet lukken. Vooral omdat ik op de cito toetsen van groep 8,1e en 2e klas HAVO/VWO had. En in het verbeterde.

En is het nu mogelijk om op de HAVO toch nog wiskunde en Duits te volgen?

En heel erg bedankt voor jullie reacties tot nu toe. Hier helpen jullie mij echt mee
Met citaat reageren
Oud 10-08-2011, 13:26
Verwijderd
Dat kun je het beste even op je school vragen. Ik denk dat als je in havo 4 ineens weer wiskunde en duits gaat nemen dat best wel overschakelen is. Je kunt beter nu wiskunde en duits erbij nemen, examen daarin doen. Dan is die stap veel minder groot.

VWO is simpelweg meer. Het is meer in een kortere tijd, er wordt inzicht (huhuh, soort van) gevraagd. Ik heb VWO afgerond, dus wat wil je precies weten?

Oh, en heeft je school hier niet iets over op hun website staan? Onze school had dat namelijk wel.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2011, 13:33
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Citaat:
Volgens mij valt dat reuze mee. Behalve beta studies zijn er niet echt studies die veel wiskunde vereisen.
Ik zal even mijn vwoboekje/overzichtding erbij pakken. In de categorie Economie kun je alleen iets met C&M als je wiskunde A hebt (en éénmaal zelfs wiskunde C). Bij Gedrag en Maatschappij (Pabo, Sociologie, Communicatiewetenschap ect.) kan bijna alles, al moet je voor iets van drie studies wel minstens wiskunde A hebben. Bij Taal en Cultuur kan weer bijna alles. Bij Techniek alléén Creative Technologie. Bij Natuur (dingen als biologie, farmacie, natuurkunde) kun je niets. Bij Recht wel alles. Bij Gezondheidszorg alleen European Public Healt, Gezondheidswetenschappen en Voeding en Gezondheid. Uitgegaan van C&M en wiskunde C, dan.

Oftewel, als je iets met talen wilt gaan doen, of met recht of iets in de maatschappij, dan kan dat meestal wel met C&M. Wil je geneeskunde gaan doen, dan is dat niet mogelijk. En ook als je 'iets anders' met natuur/gezondheid wilt gaan doen, mag je dat waarschijnlijk niet met C&M.

Voor geneeskunde heb je echt N&T met biologie nodig óf N&G met natuurkunde. Op vwo is dat: wiskunde a of b (hoewel er scholen zijn die de combinatie wiskunde a + natuurkunde niet toestaan), natuurkunde, scheikunde, biologie. Een extra taal. Een keuzevak. En dan nog de gewone vakken (Nederlands, Engels, enzovoort).
Met citaat reageren
Oud 10-08-2011, 16:26
Sjonsjaak
Sjonsjaak is offline
Ik vroeg me af hoe moeilijk het was vergeleken met HAVO. Maar ik denk dat als het alleen meer is het wel moet lukken. Het enige probleem blijft gewoon die vakken. Want als ik naar de post van Em. kijk dan lees ik dat ik in inmiddels drie vakken mis. En ik vraag me af of ik die er nog bij kan krijgen. En als het me al zou lukken.. Dan zit ik nog steeds met die lotingen voor geneeskunde. Dus ik denk dat ik er.. Tja ik weet het eigenlijk niet. Is het handiger om het via de middelbare school weg te doen? (zo noem ik het maar even) Of via MBO, HBO en dan de universiteit. Al zit je dan natuurlijk ook weer met die verplichte vakken.

Wat vinden jullie?
Met citaat reageren
Oud 10-08-2011, 16:29
Duckdonkey
Avatar van Duckdonkey
Duckdonkey is offline
dat laatste,
dan zit je ook meer bij mensen van je eigen leeftijd in de klas en dat is ws ook veel fijner.
mbo opleidingen kun je over het algemeen nog wel op komen zonder wiskunde en tweede vreemde taal.
ik weet niet welke mbo opleiding je dan wilde gaan doen, maar biologie lijkt me dan wel handig.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2011, 16:36
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Volgens de site van zowel de uva als de vu, kun je niet zomaar via hbo geneeskunde gaan studeren. Ik citeer:

"Wat zijn de overstapmogelijkheden vanuit het hbo?

Beschik je niet over een vwo-diploma, maar heb je wel een hbo-propedeuse, dan kun je de volgende vier vwo-deelcertificaten of universitaire testimonia halen om alsnog toelaatbaar voor geneeskunde te zijn: wiskunde A of B , biologie, scheikunde, natuurkunde (vakken vwo-profiel Natuur en Gezondheid conform Vernieuwde 2e fase) "

Bron

En volgens uva:

"Hbo-propedeuse of hbo-diploma: biologie, wiskunde A of B, natuurkunde en scheikunde op vwo-niveau zijn behaald. Voldoe je hier niet aan, dan ben je deficiënt. "

Dus je zult hoe dan ook je wiskunde (A of B, maar B sluit beter aan), natuurkunde, scheikunde en biologie op vwo-niveau moeten afronden, lijkt me. Je hoeft niet per se vwo hiervoor te doen, maar het is niet verkeerd het mee te nemen in je overweging, denk ik zo. Of ik moet toevallig twee universiteiten hebben gevonden met die toelatingseis en dat niet elke universiteit dat heeft, maar dat denk ik niet.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2011, 16:41
Boompjess
Boompjess is offline
VWO is duidelijk merkbaar een flink stukje moeilijker dan HAVO.

Trouwens, voor geneeskunde HBO heb je helemaal niks nodig, kan je met elk profiel in komen. Zélfs zonder biologie. Dat neemt niet weg dat het een stukje makkelijker is als je alle basiskennis die je leert op de middelbare school met NT/NG profiel beheerst. Maar het is dus niet verplicht om die vakken te hebben. Voor de uni weet ik het niet zeker.

Als je na je HAVO door wil stromen naar het VWO zou ik je toch dringend adviseren om toch iig wiskunde en ook een tweede vreemde taal op het Havo te nemen, want dat zal VWO zeker makkelijker maken
Met citaat reageren
Oud 10-08-2011, 16:49
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Citaat:

Trouwens, voor geneeskunde HBO heb je helemaal niks nodig,
Bestaat er geneeskunde op hbo niveau? Je moet toch universiteit doen om arts te worden?
Met citaat reageren
Oud 10-08-2011, 17:05
Boompjess
Boompjess is offline
ah bagger, ik haalde het ff door elkaar met verpleegkunde, sorry
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 10-08-2011, 17:42
Verwijderd
De criteria die hierboven staan in mijn post zijn de criteria van de Universiteit Leiden om geneeskunde te mogen studeren. Die kun je dus prima aanhouden.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2011, 18:03
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Citaat:
De criteria die hierboven staan in mijn post zijn de criteria van de Universiteit Leiden om geneeskunde te mogen studeren. Die kun je dus prima aanhouden.
Dat klopt inderdaad ook met wat ik vond. Dus linksom of rechtsom moet je natuurkunde, scheikunde, biologie en wiskunde a of b (met voorkeur voor b) op vwoniveau afsluiten voor je geneeskunde mag studeren.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2011, 18:31
Sjonsjaak
Sjonsjaak is offline
Oke, heel erg bedankt allemaal.
Nog één laatste vraag: kan ik die vakken nog gaan volgen op de HAVO? Want ik doe dit jaar namelijk examen voor het VMBO-TL in de vakken scheikunde, biologie, geschiedenis, aardrijkskunde, Nederlands en Engels. Dus Wiskunde, Duits en Natuurkunde mis ik.

Kan ik die dan op de HAVO alsnog kiezen?

Nogmaals, allemaal heel erg bedankt voor jullie hulp en advies!
Met citaat reageren
Oud 10-08-2011, 18:38
Verwijderd
Het lijkt me niet dat als je geen eindexamen gedaan hebt in wiskunde, je op de HAVO wél wiskunde kan gaan doen bijvoorbeeld. Het kan zijn dat ik het fout heb, maar misschien kan je alvast je wiskunde bijspijkeren aankomend jaar/in de vakantie? Dan loop je sowieso niet zo ver achter als je uiteindelijk op de HAVO zit. Voor Duits hetzelfde, en natuurkunde is op het vmbo toch nask? Of wordt dat op een gegeven moment ook gescheiden? Als dat niet het geval is dan moet natuurkunde sowieso wel gaan lukken op de HAVO!
Met citaat reageren
Oud 10-08-2011, 18:47
brands
Avatar van brands
brands is offline
Citaat:
Voor Duits hetzelfde, en natuurkunde is op het vmbo toch nask? Of wordt dat op een gegeven moment ook gescheiden? Als dat niet het geval is dan moet natuurkunde sowieso wel gaan lukken op de HAVO!
TS heeft in een bericht getypt dat hij nask2 heeft dat is scheikunde, daarnaast heeft TS waarschijnlijk ook de keuze gehad voor nask1 en dat is natuurkunde. In jaar 2 was het 1 en in jaar 3 en 4 is het van elkaar gescheiden .
__________________
Gr. Brands
Met citaat reageren
Oud 11-08-2011, 04:18
piraat013
piraat013 is offline
Havo zelf is niet echt moeilijk valt reuze met.Tip die ik je kan geven kom zelf van Mavo ga alsjeblieft niet op de dag van de toets pas beginnen met leren, maar een paar dagen van te voren ik zelf denk dat Vwo een beetje te hoog gegrepen is vooral als je een N profiel kiest M profiel is automatische makkelijker .Maar ja wie ben ik het is jouw keuze om te laten zien wat jij in je mars hebt.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2011, 07:15
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Bij ons op school is wiskunde bij HAVO gewoon verplicht, dus als je na je VMBO-examen HAVO gaat, krijg je dat volgens mij sowieso er automatisch bij.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-08-2011, 10:20
Sjonsjaak
Sjonsjaak is offline
Oke, nogmaals, allemaal heel erg bedankt voor jullie hulp en advies.

Ik ga proberen om op de HAVO te komen en daarna kijk ik of VWO nog een optie is. Zo niet dan ga ik HBO doen en ga ik daarna proberen om geneeskunde te studeren.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2011, 13:39
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Citaat:
Oke, nogmaals, allemaal heel erg bedankt voor jullie hulp en advies.

Ik ga proberen om op de HAVO te komen en daarna kijk ik of VWO nog een optie is. Zo niet dan ga ik HBO doen en ga ik daarna proberen om geneeskunde te studeren.
En waar ga je dan je biologie, natuurkunde, scheikunde, wiskunde a/b op vwo-niveau afronden? Want dan moet je dat ook alvast in je hbo-alternatief plakken, denk ik.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2011, 18:40
Sjonsjaak
Sjonsjaak is offline
Maar hoe doe ik dat dan?
Met citaat reageren
Oud 11-08-2011, 20:26
Verwijderd
Hey Sjonsjaak. Ik kan me wel vinden in jouw verhaal. Ik las ergens dat je Geneeskunde wilde studeren? Hier een artikel dat je wellicht motiveert:

http://www.scholieren.com/artikel/64...e-universiteit

Het heeft mij ook gemotiveerd. Ik wil net als jij ook Geneeskunde studeren. Ik kom van het VMBO, VMBO KBL, dus eigenlijk een niveau lager dan jij.

Je hebt 2 mogelijkheden, of eigenlijk een paar meer, maar het komt op 2 neer:

Vmbo Tl->Havo->Vwo

a) Meeloten
b) Direct aangenomen worden mits je een 8 gemiddeld hebt op je eindcijferlijst op VWO.

Vmbo Tl->Havo->HBO-P-> Wiskunde A of B, Natuurkunde, Schiekunde en Biologie deelcertificaten op VWO niveau

a) Meeloten in klasse C

Vmbo->MBO->HBO-P-> Wiskunde A of B, Natuurkunde, Schiekunde en Biologie deelcertificaten op VWO niveau

a) Meeloten in klasse C

Dat laatste is bij mij van toepassing. Ik ga nu naar het 3e leerjaar van het MBO. Volgend jaar Stage en dan heb ik me MBO binnen. Dit jaar heb ik examen gedaan in Wiskunde A op VWO niveau. Geslaagd en ben nu in bezit van de deelcertificaat. Natuurkunde, Scheikunde en Biologie resten nog voor mij. Ik ben al bezig met Natuurkunde aangezien het als een struikelvak wordt gezien voor velen.

Zoals je kunt zien heb je een HOOP opties om uit te kiezen. Ik zou zeggen, denk er goed over na. Als je toch naar het VWO wilt, dan denk ik dat de volgende dingen je van pas komen:

a) Je leert de studiedruk kennen
b) Als je SUPER je best doet kun je CUM Laude slagen.

Ik ken iemand, of tenminste las dat ergens, dat iemand eerst VMBO TL deed, vervolgens 1 jaar mbo, toen gestopt daarmee, 1 jaar HAVO op regulier onderwijs, toen 1.5 jaar HAVO op VAVO, toen 1 jaar HBO, daarna 1 jaar werken en hier komt die dan: Hij heeft daarna in 1 jaar zijn VWO diploma gehaald met een 8 gemiddeld! Zo las ik dat tenminste.

Voordelen van HBO P + Deelcertificaten:

a) Een zekerheid dat je in klasse C komt.
b) Deelcertificaten kun je op eigen tempo halen, eigen tijd plannen en lekker zelf doen!

Dat laatste vind ik zelf het prettigst. Zo heb ik mijn WiA gehaald en zo ben ik van plan mijn Natuurkunde te halen.

Kijk, we kunnen je allemaal gaan motiveren, we kunnen je allemaal dingen vertellen, maar uiteindelijk moet jij de moed hebben om door te zetten. Je zult breekpunten tegenkomen, en die zijn niet fijn(ik spreek uit ervaring), maar zolang je niet opgeeft komt het goed!

I've got a theory that if you give 100 percent all of the time, somehow things will work out in the end. ~Larry Bird

Iig, veel succes en ik hoop uit de grond van mijn hart dat je bij Geneeskunde uitkomt! Laat de pessimisten voor wie ze zijn; mensen die het je niet gunnen.

WORK HARD!

Edit:

Ik weet dat me Nederlands zuigt, maar ik ga hier niet als een Hoogleraar Nederlands lopen typen.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2011, 18:19
Sjonsjaak
Sjonsjaak is offline
Hunterlife,

Serieus.. Ik heb nog nooit zo iets moois en motiverend's gelezen. Heel erg bedankt voor al je informatie. En 1 ding is zeker. Ik ga ervoor! En ik wens jou heeeel veel succes.

En als ik het zo hoor gaat het je zeker lukken!
Met citaat reageren
Oud 14-08-2011, 13:22
Sanne_S
Sanne_S is offline
Ik heb zelf ook de overstap gemaakt van vmbo naar HAVO. Ik moest daar voor E&M weer wiskunde in mijn pakket nemen en dat was zwaar.
Mensen die naar het VWO door wilde stromen moesten ook wiskunde A in hun pakket hebben op de HAVO.
Voor Geneeskunde heb je het profiel N&G nodig, dus daar hoort wiskunde ook bij

Succes! En ik zou zeggen; praat met je decaan!
Met citaat reageren
Oud 14-08-2011, 14:48
Chris-Verhoeckx
Avatar van Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
Waarom doet iedereen zo moeilijk?

Vraag gewoon aan je school of je wiskunde en duits (of een andere taal) weer mag volgen in je examenjaar! Het schooljaar is niet eens begonnen. Waarom zouden ze daar moeilijk over doen, je legt je verhaal gewoon uit en vraagt om een beetje begrip.

Als je dan weer wiskunde en een tweede taal (naast Engels!) mag volgen doe je de volgende overstap:

vmbo-tl/mavo 4 => havo 4 + havo 5 => vwo 5 + vwo 6 => universiteit

Ik heb deze overstap zelf ook gemaakt en ga nu naar het vwo examenjaar (ik had zelfs eerst wiskunde A gekozen om nu weer geswitcht te zijn naar wiskunde B) en je wilskracht en motivatie zijn het halve werk! Je kunt niet bij die lastige scheikunde repetitie afhaken of bij die onvoldoende voor wiskunde!

De grootste overstap is van mavo 4 naar havo 4. De eerste paar maanden haalde ik alleen voor Nederlands/Engels/biologie en soms scheikunde goede cijfers. De rest ging echt bagger, maar als je de smaak te pakken hebt en jezelf blijft motiveren (en ook niet met de verkeerde lui omgaat) dan haal je het. Aan het eind van havo 4 stond ik alleen een 5.4 voor natuurkunde. De leraren waren er zelf verbijsterd over.

De overstap van havo 5 naar vwo 5 is al helemaal te doen. Alleen wiskunde wordt een tandje hoger gezet. De rest is gewoon MEER stof. Misschien bij natuurkunde wat meer inzicht maar bio en scheikunde vind ik te doen hoor
__________________
Haters gonn' hate

Laatst gewijzigd op 14-08-2011 om 14:53.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2011, 23:54
Winstanley
Winstanley is offline
Ik ga dit jaar ook naar VMBO-4. In de 3e heb ik er al met mijn mentor over gesproken, en hebben we samen overlegd wat het beste was, en dat was HAVO. Toen hebben we de richting gekozen (C&M). Aan de hand daarvan hebben we een vakkenpakket samengesteld. En verder lijkt me het makkelijkste wat 'dubbel naakt' zegt. Daar moet een school wel mee in stemmen.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2011, 18:03
twijfel
twijfel is offline
Citaat:
Hallo allemaal,

Ik zit ga aankomend schooljaar naar 4 VMBO-TL. Ik zou heel graag naar de havo willen en daarna naar het VWO. Omdat ik denk dat ik het wel degelijk kan.

Alleen heb ik geen Wiskunde en een tweede vreemde taal meer in mijn pakket.
Dus ik vroeg me af.. Als ik er nou voor zorg dat ik voor elk vak gemiddeld een 8 of hoger sta, en met een positief advies van de school waar ik nu op zit. Kan ik dan toch nog naar de HAVO? Of is er nog een andere manier om er op te komen?
Weet 't niet uit m'n hoofd. Maar weet wel dat je wiskunde nodig hebt voor heel veel vervolgstudies. Dus als er een mogelijkheid is voor je om wiskunde alsnog te kiezen of evt. later d.m.v. een certificaat te halen zou ik het zeker doen.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2011, 19:06
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Citaat:
Weet 't niet uit m'n hoofd. Maar weet wel dat je wiskunde nodig hebt voor heel veel vervolgstudies. Dus als er een mogelijkheid is voor je om wiskunde alsnog te kiezen of evt. later d.m.v. een certificaat te halen zou ik het zeker doen.
Als je naar vwo wilt is het geen keuze of wiskunde misschien handig is later of niet, dan moet je gewoon wiskunde doen. Maar voor havo geldt je redenering wel - het is niet per se nodig, maar wel heel handig.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Probleem met gym
Ji-Hyun
57 17-02-2013 22:25
Algemene schoolzaken Vavo VMBO TL
Acenith
3 03-07-2010 18:18
Studeren HAVO Vakken.
Verwijderd
8 08-07-2009 13:24
Algemene schoolzaken Doorstromen naar Havo ?
kevinos91
1 28-05-2007 20:26
Studeren Ondernemer !!
miGAnt
47 05-01-2006 10:02
Algemene schoolzaken Hoe en Waar kan ik sprint havo doen? als ik vmbo-tl diploma heb??
opstand
2 26-05-2004 22:17


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:48.