Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2005 / VWO
 
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-05-2005, 15:06
Smobbo
Avatar van Smobbo
Smobbo is offline
Citaat:
Moenbloem schreef op 24-05-2005 @ 12:49 :
Pff in het ergste geval (heb heel streng nagekeken) heb ik maar 50 punten .
Dus je hebt altijd een voldoende Kut zeg...
__________________
WOEi !
Advertentie
Oud 24-05-2005, 15:23
O'malley
Avatar van O'malley
O'malley is offline
Citaat:
Femic schreef op 24-05-2005 @ 12:48 :


Bij 21: wat had die kleding er mee te maken??

Volgens mij dat de vietcong in burger waren. Het was dus moeilijk onderscheid te maken tussen vietcong strijders en gewone burgers. Dit zorgde voor grote onrust en machteloosheid bij de Zuid vietnamezen en Amerikanen. Deze konden de guerrilla strijders nauwelijks bestrijden.
__________________
No escape from the mass mind rape
Oud 24-05-2005, 15:23
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Heb ook streng nagekeken en heb 50 punten, dus tussen de 5,6 en 7,6. Hoop wel dat ik té streng heb nagekeken en zo rond de 7,5 uitkomt 8,4 zal ik wel niet halen, dus m'n eindcijfer wordt dan toch een 7 of 8 (6,4 nodig voor 8).
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Oud 24-05-2005, 15:25
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Citaat:
O'malley schreef op 24-05-2005 @ 16:23 :
Volgens mij dat de vietcong in burger waren. Het was dus moeilijk onderscheid te maken tussen vietcong strijders en gewone burgers. Dit zorgde voor grote onrust en machteloosheid bij de Zuid vietnamezen en Amerikanen. Deze konden de guerrilla strijders nauwelijks bestrijden.
Ja, klopt, had ik ook opgeschreven en was goed
22 en 23 had ik trouwens helemaal fout
Ik had trouwens Lancashire aanzienlijk beter gedaan dan Vietnam.
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Oud 24-05-2005, 15:27
sicilion
Avatar van sicilion
sicilion is offline
Citaat:
O'malley schreef op 24-05-2005 @ 16:23 :
Volgens mij dat de vietcong in burger waren. Het was dus moeilijk onderscheid te maken tussen vietcong strijders en gewone burgers. Dit zorgde voor grote onrust en machteloosheid bij de Zuid vietnamezen en Amerikanen. Deze konden de guerrilla strijders nauwelijks bestrijden.
ja dat dacht ik dus ook en dat staat bij de antwoorden ook alleen stond er let op de kleding van de militairen dus toen heb ik dit laten varen

oftewel ik heb het redelijk kut gemaakt. Vaak veel te moeilijk gedacht en dingen verkeerd geinterpreteerd. maar goed denk dat de 3,4 die ik moest halen er wel in zit, maar toch had er veel vertrouwen in dus dit valt me erg tegen.
__________________
"Please! This is supposed to be a happy occasion. Let's not bicker and argue over who killed who."
Oud 24-05-2005, 15:31
Curunir
Avatar van Curunir
Curunir is offline
Ik kwam uit tussen de 7.6 en 8.4 ofzo op www.eindexamen.nu, dus ik ga me geen zorgen maken.
__________________
x
Oud 24-05-2005, 15:33
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Citaat:
sicilion schreef op 24-05-2005 @ 16:27 :
ja dat dacht ik dus ook en dat staat bij de antwoorden ook alleen stond er let op de kleding van de militairen dus toen heb ik dit laten varen
Ja, ik heb ook nog de kleding van de Zuid-Vietnamezen erbij genomen, dat die op de Amerikaanse legerkleding leek, omdat ze bij elkaar hoorden. Maar dat zullen ze toch wel niet op de punten aftrekken? Heb het goede antwoord iig ook genoemd. (het goede eerst!)
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Oud 24-05-2005, 15:35
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
ik heb 12 kantjes volgeschreven , ben ook echt +/- 2 uur en 55 minuten bezig geweest en had zo'n pijn in mn hand na afloop. Ga nu de antwoorden bekijken. Sommige bronnen/vragen waren trouwens wel (bijna) hetzelfde als in de examenbundel (bv die tekening met van Johnson die Peace probeert te schrijven).
__________________
*It's our responsibility to be the change we want to see in this world*
Oud 24-05-2005, 15:38
Ambivalence
Avatar van Ambivalence
Ambivalence is offline
Damn, heb volgens mij maar rond de 40 punten, kwam tussen een 4,5 en een 6,5 uit..
MAAR IK MOET EEN 5,4!
Hoe bepalen ze die normering en hoe groot is de kans dat die ongeveer in het midden ligt?
Vraag 11 was trouwens waardeloos!
__________________
Accidents and Compliments...
Oud 24-05-2005, 15:43
$TR@NG3R
$TR@NG3R is offline
Citaat:
ja dat dacht ik dus ook en dat staat bij de antwoorden ook alleen stond er let op de kleding van de militairen dus toen heb ik dit laten varen

oftewel ik heb het redelijk kut gemaakt. Vaak veel te moeilijk gedacht en dingen verkeerd geinterpreteerd. maar goed denk dat de 3,4 die ik moest halen er wel in zit, maar toch had er veel vertrouwen in dus dit valt me erg tegen.
Voor mij geld iig hetzelfde, slechter gemaakt dan ik van te voren had verwacht maar die 4 zit er denk ik wel in.

Vraag me af hoe ik Nederlands heb gemaakt maja dat is ook een ander topic
__________________
Think you know me?, better think again...
Oud 24-05-2005, 16:13
fractuur
fractuur is offline
Mjah.. ik ovnd hem wel meevallen, maar die laatste vragen over Vietnam waren ronduit kut.

Ik kom als ik mezelf zo eens beoordeel ook niet al te hoog uit. Bij sommige vragen heb ik echt veel te diep zitten denken, veel meer kanten belicht ook.
__________________
.. zegt de liberaal.
Oud 24-05-2005, 16:25
sonic boom
sonic boom is offline
Zoow die laatste vragen van Vietnam waren idd best irritant. Lancashire op zich was wel makkelijk. Ik moet een 4.8 hebben zal wel lukken. Mijn leraar zei overigens na de toets tegen mij dat het zeker de makkelijkste VWO eindexamen toets was van de afgelopen 20 jaar. Waarschijnlijk zal de normering dus ook niet hoog uitvallen
Oud 24-05-2005, 16:27
sandraatje18
sandraatje18 is offline
ja de vraagstelling was heel noduidelijk bij vietnam en de stelopdracht (haha ik heb voor alle 2 al geklaagd ) maar ik heb gelukkig wel 46 punten is genoeg gelukkig
Oud 24-05-2005, 16:27
kebkebe
kebkebe is offline
Citaat:
sicilion schreef op 24-05-2005 @ 16:27 :
ja dat dacht ik dus ook en dat staat bij de antwoorden ook alleen stond er let op de kleding van de militairen dus toen heb ik dit laten varen

oftewel ik heb het redelijk kut gemaakt. Vaak veel te moeilijk gedacht en dingen verkeerd geinterpreteerd. maar goed denk dat de 3,4 die ik moest halen er wel in zit, maar toch had er veel vertrouwen in dus dit valt me erg tegen.
same here. ik wou graag een 5 halen om op z'n minst een 7 te staan, maar dat zit er al niet eens meer in. heb telkens net het verkeerde antwoord gegeven. tja, ben blijkbaar gewoon niet zo goed in geschiedenis?
Oud 24-05-2005, 16:28
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
sonic boom schreef op 24-05-2005 @ 17:25 :
Zoow die laatste vragen van Vietnam waren idd best irritant. Lancashire op zich was wel makkelijk. Ik moet een 4.8 hebben zal wel lukken. Mijn leraar zei overigens na de toets tegen mij dat het zeker de makkelijkste VWO eindexamen toets was van de afgelopen 20 jaar. Waarschijnlijk zal de normering dus ook niet hoog uitvallen
Zou hij de toets van vorige jaar hebben gezien? Daarvan vond ik het Lancashire gedeelte toch echt wel makkelijker.

Kijkt een beetje jammer na toruwens, die betoogvraag.
__________________
.. zegt de liberaal.
Oud 24-05-2005, 16:34
Inges
Avatar van Inges
Inges is offline
ben ik de enige die het niet af had? mijn hemel wat was het veel, heb de laatste 4 vragen niet kunnen maken en veel punten gemist...
Oud 24-05-2005, 16:43
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Ai dat is jammer! Ik was een kwartier voor het einde klaar.

Ik vond het Vietnam-deel (m.n. het einde) idd ook veel moeilijker dan het Lancashire deel!
Van de stelopdracht vond ik deel A lastig, maar deel B juist weer helemaal niet.
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Oud 24-05-2005, 16:45
Verwijderd
Stom betoog. Ik had het niet af. Maar verder vond ik het wel meevallen
Oud 24-05-2005, 16:47
Lilium
Avatar van Lilium
Lilium is offline
Oef, wat deed mijn hand zeer na het schrijven van 10 kantjes!! Die vragen over Vietnam vond ik best lastig, die over Lancashire daarentegen waren goed te doen. Wisten jullie de eerste vraag van het examen?
__________________
Manuscripten verbranden niet.
Oud 24-05-2005, 16:48
Verwijderd
Citaat:
Lilium schreef op 24-05-2005 @ 17:47 :
Oef, wat deed mijn hand zeer na het schrijven van 10 kantjes!! Die vragen over Vietnam vond ik best lastig, die over Lancashire daarentegen waren goed te doen. Wisten jullie de eerste vraag van het examen?
Nee die wist ik niet echt. Maar ik kan de antwoorden niet openen op een of andere manier dus ik weet niet op ik het goed beantwoord heb
Oud 24-05-2005, 16:50
fractuur
fractuur is offline
Die betoogvraag was op zich wel te doen (heel erg veel lullen, ik hoop dati k ht daarmee heb gehaald ), maar ik vond hem niet geweldig.

Wie is er trouwens op het Tet-offensief gekomen bij die foto?
__________________
.. zegt de liberaal.
Oud 24-05-2005, 16:51
Vlindertje
Avatar van Vlindertje
Vlindertje is offline
Citaat:
fractuur schreef op 24-05-2005 @ 17:50 :
Die betoogvraag was op zich wel te doen (heel erg veel lullen, ik hoop dati k ht daarmee heb gehaald ), maar ik vond hem niet geweldig.

Wie is er trouwens op het Tet-offensief gekomen bij die foto?
Over welke vraag heb je het?
Oud 24-05-2005, 16:51
.Pure
.Pure is offline
ik vond 'm kut vooral Vietnam.
durf ook nog niet na te kijken
Oud 24-05-2005, 16:52
Lilium
Avatar van Lilium
Lilium is offline
Citaat:
fractuur schreef op 24-05-2005 @ 17:50 :
Die betoogvraag was op zich wel te doen (heel erg veel lullen, ik hoop dati k ht daarmee heb gehaald ), maar ik vond hem niet geweldig.

Wie is er trouwens op het Tet-offensief gekomen bij die foto?
Ik vroeg me ook af wat het Tet-offensief met die foto te maken had. Volgens mij bedoelden ze meer de oorlogssituatie in 1968. (Dus, VS had het wel gezien, ze konden de oorlog niet winnen, wanhopige pogingen om toch nog te winnen terwijl de publieke opinie al tegen de oorlog was)
__________________
Manuscripten verbranden niet.
Oud 24-05-2005, 16:53
Verwijderd
Ik vond het aantal argumenten waarom die ene knakker een betrouwbare bron was wel een beetje overdone. En die vraag over het Tet-offensief met die foto vond ik toch wat ongelukkig geformuleerd, straks maar even tellen.
Oud 24-05-2005, 16:54
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
vlindertjuh schreef op 24-05-2005 @ 17:51 :
Over welke vraag heb je het?
Pfff.. uit mn hoofd 23, maar dat weet ik niet zeker. Daar in de buurt iig.
__________________
.. zegt de liberaal.
Oud 24-05-2005, 16:56
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
Lilium schreef op 24-05-2005 @ 17:52 :
Ik vroeg me ook af wat het Tet-offensief met die foto te maken had. Volgens mij bedoelden ze meer de oorlogssituatie in 1968. (Dus, VS had het wel gezien, ze konden de oorlog niet winnen, wanhopige pogingen om toch nog te winnen terwijl de publieke opinie al tegen de oorlog was)
Maar had dan een bron gegeven, en niet zo"n foto. Ja jongens, hij is in Saigon genomen. En kijk naar de kleding! Wtf heeft dat met het tet-offensief te maken??
__________________
.. zegt de liberaal.
Oud 24-05-2005, 16:57
miss_isabella
miss_isabella is offline
nou ik heb hem dus echt niet goed gemaakt... ik heb 3 vragen niet kunnen maken i.v.m. tijdnood, waardoor ik sowieso 10 punten heb gemist. Verder heb ik wel een beetje stomme foutjes gemaakt ofzo en dingen net op een iets andere manier verteld.. dus tja.. beetje jamemr! Ik heb vaak een vraag maar voor de helft goed... Ik dacht dat ik het beter had gemaakt, maar dat valt toch wel weer tegen bij het zien van die antwoorden! Van wat ik zeker weet, heb ik echt maar 25 punten ofzo dat is dus echt niks... maar er komt nog wel wat bij denk ik maar ja... ik heb wel een her denk ik
Oud 24-05-2005, 16:58
Vlindertje
Avatar van Vlindertje
Vlindertje is offline
Die met dat tet-offensief had ik goed je moest zeggen dat de Vietcong ook al in de steden zat. Foto was gemaakt in Saigon.
Oud 24-05-2005, 16:58
Lilium
Avatar van Lilium
Lilium is offline
Citaat:
fractuur schreef op 24-05-2005 @ 17:56 :
Maar had dan een bron gegeven, en niet zo"n foto. Ja jongens, hij is in Saigon genomen. En kijk naar de kleding! Wtf heeft dat met het tet-offensief te maken??
Is je klacht naar het LAKS al verstuurd?
__________________
Manuscripten verbranden niet.
Oud 24-05-2005, 17:00
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
Lilium schreef op 24-05-2005 @ 17:58 :
Is je klacht naar het LAKS al verstuurd?
Ik heb er gisteren ook al een voor scheikunde verstuurd. En aangezien bio natuurkunde en wiskunde nog komen hou ik mij een beetje koest.
__________________
.. zegt de liberaal.
Oud 24-05-2005, 17:00
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Citaat:
fractuur schreef op 24-05-2005 @ 17:56 :
En kijk naar de kleding! Wtf heeft dat met het tet-offensief te maken??
Nou, doordat de Vietcong in burgerkleding kon infiltreren, werd het Tet-offensief een succes.
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Oud 24-05-2005, 17:02
Vlindertje
Avatar van Vlindertje
Vlindertje is offline
Ik vond vraag 1, 8 en 22 lastig. Die heb ik dus ook niet goed
Oud 24-05-2005, 17:05
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
Femic schreef op 24-05-2005 @ 18:00 :
Nou, doordat de Vietcong in burgerkleding kon infiltreren, werd het Tet-offensief een succes.
Snap ik.. En o kut, de datum staat e rbij. Waarom valt mij dat nou nooit op?

Naja, dan nog vond ik het geen hele goede bron..
__________________
.. zegt de liberaal.
Oud 24-05-2005, 17:06
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
vlindertjuh schreef op 24-05-2005 @ 18:02 :
Ik vond vraag 1, 8 en 22 lastig. Die heb ik dus ook niet goed
Vraag 8 vond ik nog wel te doen. Maar om i of n te citeren: hoe zie je geluid om een plaatje? (zie antwoordmodel)
__________________
.. zegt de liberaal.
Oud 24-05-2005, 17:09
Vlindertje
Avatar van Vlindertje
Vlindertje is offline
Ik heb 41 punten -> tussen de 4,6 en 6,6. Ik heb wel een paar vragen niet nagekeken. Ik hoop dat ik toch nog een beetje hoger uitkom, want ik moet een 4,7 hebben.
Oud 24-05-2005, 17:10
Verwijderd
jesues, 10 pagina's volgeschreven en ik hoop op een voldoende. als ik heel streng reken kom ik daar helaas niet op uit, maar toch.

lancashire was heel makkelijk, vietnam heb ik echt verneukt.

stom antwoordmodel trouwens. bij dat ene plaatje van lancadshire uit de reisgids staat er bij de antwoorden dat je "geen geluid/stof" ziet op de prent
Oud 24-05-2005, 17:10
Vlindertje
Avatar van Vlindertje
Vlindertje is offline
Citaat:
fractuur schreef op 24-05-2005 @ 18:06 :
Vraag 8 vond ik nog wel te doen. Maar om i of n te citeren: hoe zie je geluid om een plaatje? (zie antwoordmodel)
Ik heb daar omgeschreven dat je de economische situatie niet ziet. Dat met dat geluid vind ik knap als je dat ziet/hoort.

Welke klachten sturen jullie naar het LAKS?
Oud 24-05-2005, 17:11
Verwijderd
Citaat:
fractuur schreef op 24-05-2005 @ 18:06 :
Vraag 8 vond ik nog wel te doen. Maar om i of n te citeren: hoe zie je geluid om een plaatje? (zie antwoordmodel)
ja, dat vroeg ik me dus ook af

en waarom is het geen logisch antwoord dat het geïdealiseerd is omdat het in een reisgids staat/stond?

ik heb mijn klacht al ingestuurd
Oud 24-05-2005, 17:12
Vlindertje
Avatar van Vlindertje
Vlindertje is offline
Die antwoorden over de betrouwbaarheid van de enquêtecommissie slaan nergens op. Het gaat om de commissie en niet over dat die vent onder ede staat en dat doorvragen zie ik ook niet echt. Ze gaan niet echt door op vragen of wel?
Oud 24-05-2005, 17:13
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Ik had die helemaal goed (over geluid&stof).
Ik ga geen klacht indienen, wat vonden jullie dan zo slecht aan het examen?
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Oud 24-05-2005, 17:14
Verwijderd
Citaat:
vlindertjuh schreef op 24-05-2005 @ 18:10 :
Ik heb daar omgeschreven dat je de economische situatie niet ziet. Dat met dat geluid vind ik knap als je dat ziet/hoort.

Welke klachten sturen jullie naar het LAKS?
die over het geluid dus, en dat ze als antwoord niet hebben genoemd dat het plaatje uit een reisgids komt (want dat vind ik wel een goede reden om een prent te idealiseren)

en over de foto van de militairen en de vietcongbaas die werd neergeschoten,
dat ze zeiden dat je moest letten op de kleding van de militairen, waarna ik dus ging kijken naar de militairen en niet naar de vietcongbaas. (die sowieso niet in meervoud genoemd zou kunnen worden)
Oud 24-05-2005, 17:14
phoebe
phoebe is offline
0ooh net antwoorden bekeken!!! moest 5,2 halen......heb denk ik tussen 4,5 en 6,5...........spannend!!!
Oud 24-05-2005, 17:15
Verwijderd
Citaat:
Femic schreef op 24-05-2005 @ 18:13 :
Ik had die helemaal goed (over geluid&stof).
Ik ga geen klacht indienen, wat vonden jullie dan zo slecht aan het examen?
ik had het geluid&stof niet genoemd, maar wel de kleding van de vrouwen en het feit dat het in een reisgids stond,
en heb 'm dus ook goed. maar toch, een beetje zeuren mag wel (:

voor de mensen die het zonder hogere normering niet halen, heb ik dat best even over
Oud 24-05-2005, 17:16
Verwijderd
Citaat:
Femic schreef op 24-05-2005 @ 18:13 :
Ik had die helemaal goed (over geluid&stof).
Ik ga geen klacht indienen, wat vonden jullie dan zo slecht aan het examen?
dat het te lang was
Oud 24-05-2005, 17:18
JasperKoekie
JasperKoekie is offline
Ik vond de stelopdracht echt niet normaal dat slaat gewoon nergens op dat het dan maar over tilburg vs. bolton moet gaan waar in het boek stond iets over de omstandigheden in bolton? of heb ik daar overheen gelezen?

BTW had maar (streng nagekeken) 36 pnt
Oud 24-05-2005, 17:19
Verwijderd
Citaat:
Gemiddeld kwam de norm de afgelopen 8 examens op 0.8 uit. De hoogste normering voor dit vak was 1.2 en de laagste normering was 0.5. Dit betekent echter niet dat de norm dit jaar ook op, of in de buurt van 0.8 of tussen de 0.5 en 1.2 komt te liggen.
AMEN! <3
met een normering van 0.6 haal ik het wel
Oud 24-05-2005, 17:21
Verwijderd
Citaat:
JasperKoekie schreef op 24-05-2005 @ 18:18 :
Ik vond de stelopdracht echt niet normaal dat slaat gewoon nergens op dat het dan maar over tilburg vs. bolton moet gaan waar in het boek stond iets over de omstandigheden in bolton? of heb ik daar overheen gelezen?

BTW had maar (streng nagekeken) 36 pnt
bolton is in mijn boek (thiememeulenhoff) wel genoemd,
maar ze hadden het constant over barrow bridge,
en ik wist niet dat barrow brigde dus in de buurt van bolton lag
Oud 24-05-2005, 17:22
underthabridge
Avatar van underthabridge
underthabridge is offline
Ging wel goed
__________________
En toch heb ik gelijk.
Oud 24-05-2005, 17:23
Verwijderd
dat opstel was
en verder ook vragen 10, 12, 15, 22 en 25.
ik had die van de kleding wel goed, maar dat was ook maar een gokje omdat ik dus twijfelde tussen die gast links op de foto en die geëxecuteerde. Die militair heeft ook echt een tropenhelm op en van die kleren die je aanhebt als guerrillastrijder in de bush, tenminste, dat was mijn visie dan over die gozer. Ik ben blij dat ik toch voor die andere flip ben gegaan

en vraag 20 was te logisch zodat ik weer te moeilijk zat te denken

oh lekker zeiken
Advertentie
 


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Exacte vakken [??] Geschiedenis
studentuser
3 14-01-2012 13:08
Algemene schoolzaken Jouw nieuwe rooster
Mr.Oizo
185 26-10-2005 17:42
Algemene schoolzaken leukste vak
afrutado
67 23-05-2005 17:14
Verhalen & Gedichten ERETOPIC II: P.C. Hooft
Halogeen
129 31-03-2005 17:35
Studeren Geschiedenis aan de VU, UU of UL
Verwijderd
13 22-03-2005 02:30
Verhalen & Gedichten Out father that art in heaven - Mark II
soulless
5 15-03-2002 10:57


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:20.