Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-09-2007, 10:10
Verwijderd
Omdat ik gisterenavond aan het denken was over studieindeling vraag ik me af hoe jullie dat doen.

Wil je per se cum laude slagen?
Wil je een tijd naar het buitenland?
Wil je 10 minors doen?
Wil je wel 8 jaar studeren omdat je van elk bestuur de voorzitter wilt zijn?

& alles wat er een beetje op lijkt mag je ook vertellen!
& als je er al mee bezig bent lijkt het me ook leuk om te horen

Laatst gewijzigd op 26-09-2007 om 10:50.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-09-2007, 10:36
Crimson
Crimson is offline
Ik doe American Studies (heb ik pas 50x verteld op dit forum )

En dit jaar wil ik gewoon mijn eerste jaar halen én in mijn derde jaar iig een halfjaar naar Amerika, hopelijk naar Arizona. In principe gaan veel mensen in hun derde jaar een halfjaar in Amerika studeren, maar je moet daar wel komen. En de studie kent best veel afvallers.

Oja, ik wil graag een master journalistiek doen!
Met citaat reageren
Oud 26-09-2007, 10:50
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Ik doe ook American Studies (master) in Groningen.

Cum laude slagen zal al niet meer lukken, had vorig semester een beetje aanpassingsproblemen dus heb 2 van de 3 vakken net gehaald en eentje dus helemaal niet.

Ik heb een BA Engels gehaald in Utrecht en daar gingen wel wat mensen naar het buitenland, maar dat was echt maar een handjevol. Volgens mij gaan ze in Utrecht voornamelijk tijdens de master naar het buitenland. En nu zit ik in Groningen, hier zijn ze tijdens de bachelor allemaal al geweest. Ik val dus weer net buiten de boot.

Ik heb al een minor gedaan (American Studies dus, anders mag je met een BA Engels niet aan de master AS beginnen). Eigenlijk hoef je maar 20 ects aan AS vakken gevolgd te hebben, maar ik wilde het maar meteen goed doen en heb 45 ects aan minor AS vakken en dan ook nog eens 22,5 binnen mijn major Engels.

Ik ben nu net iets langer dan 4 jaar bezig en hoop binnen de 5 jaar klaar te zijn.

Ben nu van plan om zodra mijn diploma binnen is mijn kamer op te zeggen, gezellig weer bij mijn ouders te gaan wonen, een tijdelijke vaste baan te zoeken, aan mezelf te gaan werken (heb wat te lang met bepaalde problemen doorgesukkeld) en dan een half jaar in Australie te gaan reizen en nadenken wat ik nou echt wil en dan zie ik wel weer verder.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2007, 10:52
Verwijderd
Citaat:
Ik doe American Studies (heb ik pas 50x verteld op dit forum )

En dit jaar wil ik gewoon mijn eerste jaar halen én in mijn derde jaar iig een halfjaar naar Amerika, hopelijk naar Arizona. In principe gaan veel mensen in hun derde jaar een halfjaar in Amerika studeren, maar je moet daar wel komen. En de studie kent best veel afvallers.

Oja, ik wil graag een master journalistiek doen!
Maar is het dan zo dat je daar gaat studeren voor een halfjaar en die studiepunten die je daar haalt tellen in Nederland?

Want bij mij is het dus zo dat stages en studeren in het buitenland je gewoon in je eigen tijd moet doen, en dan dus bv een halfjaar vertraging oploopt.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2007, 11:13
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik wil geen van allen doen, zou nou ook niet meer lukken.
Cum Laude slagen en 10 minors zijn totaal onhaalbaar voor mij, dus dat zou onzin zijn.
Naar het buitenland vind ik niks en voorzitter zijn van een vereniging die je studievertraging oplevert, vind ik niet zoveel meerwaarde hebben als wanneer je je inzet voor een gewone vereniging.

Ik hoop juist m'n studie netjes in de 4 jaar af te ronden die er voor staan. Dat is ook al een behoorlijke uitdaging, zeker met vrijwilligerswerk, hobby's en werk ernaast. Ik zit nu op ruim 3 jaar en als het lukt een stage te vinden, gaat het me nog lukken ook.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2007, 11:16
Crimson
Crimson is offline
Citaat:
Maar is het dan zo dat je daar gaat studeren voor een halfjaar en die studiepunten die je daar haalt tellen in Nederland?

Want bij mij is het dus zo dat stages en studeren in het buitenland je gewoon in je eigen tijd moet doen, en dan dus bv een halfjaar vertraging oploopt.
Yep, studiepunten tellen in Nederland..
Het wordt van de universiteit ook aangeraden om het halfjaar in Amerika te volgen. maar wat stom zeg, wat voor studie doe je dan en waar?
Met citaat reageren
Oud 26-09-2007, 11:20
Verwijderd
Citaat:
Yep, studiepunten tellen in Nederland..
Het wordt van de universiteit ook aangeraden om het halfjaar in Amerika te volgen. maar wat stom zeg, wat voor studie doe je dan en waar?
Ja dat lijkt me ook wel met American studies haha. Maar waarom wil je Arizona?

Notarieel recht in Nijmegen, maar eigenlijk vind ik het niet erg omdat er dan geen druk achter zit dat je de vakken moet halen + je kunt echt elk vak kiezen dat je leuk lijkt. & ik vind het totaal niet erg lang over mijn studie te doen. Maar het is wel weer handig met studiefinanciering..
Met citaat reageren
Oud 26-09-2007, 12:12
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Ik studeer Rechten (Utrecht Law College, om precies te zijn) aan de Universiteit Utrecht, 3ejaars. Ik wil sowieso m'n Bachelor cum laude halen dit jaar. Volgend jaar wil ik graag voor een jaar naar Cambridge, om daar Rechtenvakken te doen, moet alleen wel aangenomen worden natuurlijk.
Nou dan m'n Master, maar ik weet nog niet welke en ook niet waar.. (wel Nederland sowieso). Ergens tussendoor wil ik graag nog een studentstage lopen bij een advocatenkantoor. En lekker actief blijven binnen m'n studievereniging in commissies enzo.
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2007, 15:02
kweety
Avatar van kweety
kweety is offline
ik zit nu in mijn 2e jaar van industrieel ontwerpen in enschede. Volgend jaar wil ik graag mijn minor in het buitenland gaan doen (alleen nog even wat geschikte vakken vinden). en daardoor loop ik wel wat vertraging op, maar dat heb ik er wel voor over.
En na mijn minor ligt het er maar net aan of ik aan mijn bachelor opdracht kan beginnen of alvast mastervakken kan volgen of zo, dat moet ik tegen die tijd nog eens gaan verzinnen
__________________
i'm not ignoring you, i'm just deaf
Met citaat reageren
Oud 26-09-2007, 15:07
Verwijderd
Ik ben niets bijzonders van plan, mijn doel is mijn diploma halen.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2007, 17:02
Lente
Avatar van Lente
Lente is offline
ik wil in mijn 4e jaar stage lopen in een Spaanstalig land
Met citaat reageren
Oud 26-09-2007, 17:23
Verwijderd
Wil je per se cum laude slagen? Neuh, kan ook al niet meer. Maar met een 7.5 gemiddeld ben ik ook tevreden
Wil je een tijd naar het buitenland? Ja, ik hoop in december naar HongKong te gaan.
Wil je 10 minors doen? Nee, wel eentje, welke weet ik nog niet.
Wil je wel 8 jaar studeren omdat je van elk bestuur de voorzitter wilt zijn? Hell no.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2007, 18:22
Verwijderd
Stiekem wil ik wel met mooie cijfers slagen, maar ik kan nog niets daarover zeggen want dan moet ik eerst maar eens tentamens hebben gehaald.

Dit jaar ga ik waarschijnlijk eerstejaarscommissie doen en onderwijscommissie van mijn opleiding bij de studievereniging (Civiele Techniek, UT). Ergens lijkt het mij wel leuk om bestuur te doen, maar ik weet niet of ik dan het bestuur van de studievereniging leuk vind of bijvoorbeeld de student union die hier is. Maar in de faculteitsraad lijkt mij ook leuk. Of bijvoorbeeld jaartje ISO/LSVB of het organiseren van de introductie of studiereis.

Ik heb in iedergeval voor mezelf besloten dat ik als ik iets wil doen dat tijd van mijn studie kost ik het mág doen mits ik van te voren weet dat ik er voldoening uit zal halen en het een daadwerkelijke toevoeging is. Studeren in het buitenland lijkt mij ook erg leuk maar in welke fase van mijn opleiding weet ik nog niet

Eerst maar ns proberen gewoon mijn propedeuse in 1 jaar te halen en als dat lukt dan maar ns verder zien.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2007, 20:43
PV
PV is offline
Citaat:
Ik ben niets bijzonders van plan, mijn doel is mijn diploma halen.
Datzelfde geldt voor mij.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2007, 22:07
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Ik ben niets bijzonders van plan, mijn doel is mijn diploma halen.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 26-09-2007, 23:55
Verwijderd
Ik doe nu het tweede jaar taalwetenschap en ik ben niet van plan bijzondere dingen te doen. Ik wil waarschijnlijk een minor onderwijskunde doen en binnen de gestelde drie jaar afstuderen, maar het mag best vier jaar doen. Daarna ga ik de master Taal en ontwikkeling doen en ik ben afgestudeerd, meer valt er niet te vertellen.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2007, 11:47
Nyawa
Ik doe nu het tweede jaar IO/IB en loop tot nu toe nog nominaal. Mijn propedeuse heb ik gehaald met een 7.47 gemiddeld, lang niet cum laude dus helaas. Een cum laude bachelor wordt dan ook vrij onmogelijk, dan moet ik wel heel veel negens halen om het nog te compenseren. Ik heb vorig jaar een commissie gedaan bij een internationale studentenvereniging; dit jaar doe ik 10 ECTS extra aan bijvakken (Europese cultuurgeschiedenis en internationale communicatie) en volgend jaar ga ik de minor Journalistiek doen, waarmee ik ook weer op 10 ECTS boven het normale programma uitkom. Na mijn bachelor wil ik dan twee masters doen, zowel IO/IB als Journalistiek. Ik hoop nog een bijbaantje of zomerstage te vinden tijdens mijn bachelor, zodat ik alvast wat ervaring heb als ik aan mijn masterstages begin, maar dat zal wel lastig worden. Mijn planning is gewoon nominaal af te studeren, maar als het niet zou lukken vind ik het ook niet zo erg, want er zijn nog genoeg andere extra vakken die ik wel zou willen doen om een heel jaar mee te vullen.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2007, 14:00
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik ben vierdejaars biologie en medisch laboratoriumonderzoek. Ik wil heel graag cum laude afstuderen en met een beetje mazzel zit dat er ook nog wel in ook. Als ik hier cum laude afstudeer scheelt me dat een jaar omdat ik dan geen premasterjaar hoef te doen voor de master die ik misschien wil gaan doen. Verder wilde ik heel graag afstuderen bij het Nederlands Forensisch Instituut en daar ben ik een paar weken geleden aangenomen dus dat gaat zeker lukken Ik heb m'n studie dan al in drie in plaats van vier jaar afgerond dus dan vind ik dat ik het allemaal heel netjes gedaan heb, had m'n propedeuse ook cum laude Ik wil erg graag een master gaan doen hierna maar weet nog niet hoe ik dat ga bekostigen.

Verder doe ik al vrij veel naast m'n studie voor m'n opleiding en voor de Hogeschool (geef bijles aan eerstejaars, help met open dagen, etc) dus ze zullen me wel missen denk ik

Dit klinkt allemaal heel patserig en arrogant maar zo ben ik helemaal niet
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...

Laatst gewijzigd op 27-09-2007 om 14:04. Reden: Toevoeging
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 28-09-2007, 13:54
Verwijderd
Citaat:
Ik wil erg graag een master gaan doen hierna maar weet nog niet hoe ik dat ga bekostigen.
Met dat probleem zit ik inderdaad ook.

Citaat:
Ik hoop juist m'n studie netjes in de 4 jaar af te ronden die er voor staan. Dat is ook al een behoorlijke uitdaging, zeker met vrijwilligerswerk, hobby's en werk ernaast. Ik zit nu op ruim 3 jaar en als het lukt een stage te vinden, gaat het me nog lukken ook.
Dit is mijn planning ook. Heb hiervoor al een andere 4 jarige opleiding gedaan. (en gehaald) Dus moet nu nog 3 jaar voor mijn huidige opleiding. En dan hopelijk nog een 2-jarige masteropleiding. En dan vind ik het wel welletjes.

Pfff, wat een vooruitzicht. Nu nog 5 jr naar school. Dan ben ik bejaard als ik klaar ben.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2007, 15:04
Drez
Avatar van Drez
Drez is offline
Ik heb in 4 jaar mijn bachelor geschiedenis gehaald en ik doe nu een bachelor KCM in 1 jaar (verkort, mocht veel laten vallen omdat ik al een bachelor heb en ik heb vrije ruimte bij geschiedenis opgevuld met film- en kunstvakken). En misschien nog journalistiekvakken of meer filosofie in het tweede semester want dan heb ik het relatief rustig. Cum laude zit er no way in maar ik haal nu wel veel betere cijfers.

Volgend jaar ga ik dan een master doen, filmwetenschappen, maar die valt officieel wel gewoon onder KCM. Dat is dan mijn zesde jaar. En ik wil misschien ook nog wel een (research-)master geschiedenis doen met meer aandacht voor filmgeschiedenis. Of nog een master met film in Utrecht of Amsterdam ofzo, omdat ik nog een jaar lening overheb dan en ik vind dat ik die best nog kan gebruiken. Tenzij ik dan al een hippe baan heb gevonden. Maar dat lijkt nog heel ver weg.

Oh en ik doe naast mijn studie nog redelijk veel met film en fotografie en politiek en dat wil ik ook blijven doen. En ik wil eigenlijk ook nog reizen, ergens, maar ik ga iig in mijn masterjaar naar het buitenland en daarna zie ik wel.
Ik wil nog steeds teveel.
__________________
Jusqu´ici tout va bien...
Met citaat reageren
Oud 28-09-2007, 19:59
akumabito
Avatar van akumabito
akumabito is offline
Binnenkort begine aan een (hopelijk) carrierebepalende studie met alle ongein die daarbij hoort. Ik begin over een paar maanden aan de MA Political Sciences aan de Ramkhamhaeng University, Bangkok. Op het programma staan sowieso vier afzonderlijke minors, maar als ik alles een beetje redelijk weet te combineren komen er daar nog eens vier bij.

Zo beland ik op 39 credits, plus wellicht nog eens 12 van 'n extra minors.. en in principe nog eens 9 a 18 credits die niet meetellen van de voorbereidende vakken.** Een hoop werk dus, verspreid over twee jaar. Ik ben van plan om de zomers ook gewoon door te gaan. Ik hoop dat ik het binnen die tijd haal, anders kom ik waarschijnlijk in de knoei met m'n financien.

Tijdens mijn studie wil ik stagelopen bij zoveel mogelijk organisaties (dat kan, de opleiding wordt in het weekend gegeven, doordeweeks vrij om te werken). Ik ben geinteresseerd in een hoop korte stageplaatsen. De meeste zijn 3 a 4 maanden. Ik sta al op de wachtlijst voor een stageplek op de Nederlandse Ambassade, ik ben vrij zeker een plekje te kunnen krijgen bij de ECPAT, ik ga kijken of ik terecht kan bij de UNESCO of UNESCAP of UNDP, maar daar heb ik een goed woordje van een prof voor nodig waarschijnlijk (erg veel competitie), en verder hou ik m'n oren en ogen wijd open om te kijken of er nog interessante posities zijn bij bekende NGO's of (semi-) overheids instellingen.



**Ik weet niet precies hoe de credits hier in verhouding staan tot de ECTS daar in NL in verhouding tot werkdruk.. Misschien klinkt het allemaal wel veel imposanter als dat het werkelijk is (fingers crossed). Of ik heb na drie maanden al een burn out natuurlijk (maar daar denk ik liever niet aan )
__________________
On my Journey, Destinations are Optional, and not Always Desirable.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2007, 20:19
Verwijderd
Oh ik wil ook stage lopen op een Nederlandse ambassade dus, maar jij wil per se die in Bangkok dan bedoel je?
Wat heb je hiervoor gestudeerd?
Met citaat reageren
Oud 29-09-2007, 00:11
rensd
Avatar van rensd
rensd is offline
Ik wil mijn studie in 5 jaar afronden + mss nog een jaar bestuur en het lijkt me ook heel gaaf om bij het Nuna solar challenge team te gaan voor een jaar (TU Delft) en cum laude is ook leuk.

Maar ik denk niet dat dit allemaal gaat lukken.
Ik ben ook altijd te ambitieus met dit soort dingen..
Met citaat reageren
Oud 09-10-2007, 10:04
Verwijderd
Onderzoek doen en co-schap in het buitenland.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2007, 14:10
senorita_01
senorita_01 is offline
Ik zit nu in het 2e jaar van de opleiding Maatschappelijk Werk & dienstverlening. Volgend jaar wil ik graag gaan stagelopen in het buitenland (waarheen daar heb ik nog geen idee van, ik wil eigenlijk overal wel heen). In het 4e jaar zou ik graag een onderzoek doen in het buitenland (van ongeveer 3 maanden) of als dit niet lukt eventueel een uitwisseling doen naar het buitenland voor +-3maanden.
Als ik ben afgestudeert wil ik misschien nog orthopedagogiek doen, maar het hangt er een beetje vanaf hoe lang dat is.. Als dat me te lang duurt wil ik eerst een wereldreis maken of ergens in het buitenland vrijwilligerswerk doen.
Ik weet het, ik ben een bewogen mens haha. Maar zodra je 1x in het buitenland bent geweest, dan wil je haast niet meer anders (ik iig niet)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-10-2007, 15:14
Verwijderd
Citaat:
Ik ben niets bijzonders van plan, mijn doel is mijn diploma halen.
Dit dus. En aangezien ik de eerste twee jaar van mijn studie ronduit verprutst heb (niet alleen door mijn eigen toedoen, maar dat speelde er ookwel een flinke rol bij) werk ik nu hard om dat weer tot een acceptabel niveau terug te brengen. Helaas liep ik toen in het derde jaar tegen een blokkade aan omdat ik nog een propedeuse vak moest hebben waardoor ik maar een beperkt aantal vakken mocht doen, en nu loop ik weer tegen een andere blokkade aan omdat ik weer te weinig punten heb om voorwaardelijk tot de master te worden toegelaten. Waardoor het in feite niet echt heel erg opschiet, wat wel zonde is aangezien ik liever alvast 20a 30 ec aan master vakken erbij zou doen ipv mn tijd zinloos op te vullen met allerlei keuze vakjes.

Kortom, ik wil gewoon een diploma halen, en verder heb ik geen plannen.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2007, 10:44
Flijn
Avatar van Flijn
Flijn is offline
Ik wil volgend jaar aan een tweede studie beginnen (ik ben dan bijna klaar met de eerste), en ondertussen zou ik graag rijk worden zodat ik dat kan betalen, want ik wil niet lenen (geen realistisch plan). Verder wil ik graag hele goede cijfers en erkenning (vrij realistisch plan).
Met citaat reageren
Oud 11-10-2007, 15:58
Lilium
Avatar van Lilium
Lilium is offline
Ik ben derdejaars geschiedenis en loop tot nu toe nominaal. Ik hoop dit jaar mijn bachelordiploma te halen. Daarna wil ik een master gaan volgen, misschien aan een andere universiteit in Nederland dan waar ik nu studeer. Verder ben ik tweedejaars literatuurwetenschap. Van die studie volg ik alle tweedejaars colleges en nog twee eerstejaars vakken. Ik wil in december al mijn propedeusevakken van literatuurwetenschap hebben afgesloten. Misschien dat ik zelfs wel voor een volledig BA-diploma ga.
__________________
Manuscripten verbranden niet.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2007, 15:33
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Cum Laude is voor mij misschien wat te hoog gegrepen, omdat ik niet echt een uitblinker ben. Maar alles kan natuurlijk nog blijken tijdens m'n studie. Ik ben namelijk pas net begonnen. Ik wil wel interessant keuze-vakken kiezen en misschien een minor gaan doen. Wel een minor waar ik later echt iets aan heb. Misschien bij scheikunde of farmacie.

Verder wil ik wel veel voor m'n studievereniging gaan doen in commissies. Ik zit nu in de jaarvertegenwoordiging en sympociumcie, dus het gaat al de goede kant op. Een tijdje studeren in het buitenland zou leuk en leerzaam zijn, maar dan moet ik wel eerst mijn engels wat opkrikken. Dus misschien ga ik ook wel een cursus academisch engels doen ernaast.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2007, 17:05
Verwijderd
Ik wil eigenlijk wel Cum Laude slagen, in elk geval voor de propedeuse maar 't liefst voor de hele bachelor en eventueel de master ook. In het tweede of derde jaar wil ik een stage in het buitenland, maar omdat ik ook graag een stageplaats wil die aansluit bij mijn idealen (zoals bij de omroep LLink bijvoorbeeld) zal dat wel lastig gaan. Misschien valt te combineren, want bij LLink doen ze geloof ik ook wel dingen in het buitenland.
Daarna wil ik sowieso nog een master doen, maar ik weet nog niet precies welke.

Of het me lukt om Cum Laude te slagen weet ik niet, want dat vereist volgens mij best strakke planning en dat is nou niet bepaald mijn sterkste punt. Aan de andere kant heb ik wel weer de wilskracht om bijvoorbeeld 12 uur achter elkaar te leren en het dan ook daadwerkelijk te onthouden, als het echt moet, dus dat compenseert wel enigszins.

Maar goed, op zich is Cum Laude slagen geen vereiste, het zou alleen makkelijk zijn omdat je dan makkelijker gave stageplaatsen krijgt. En 't staat natuurlijk wel mooi op je diploma waardoor je meer kans hebt op leuker werk.
Een stage in het buitenland hoeft ook niet per se, maar zou wel leuk zijn.

Het halen van m'n bachelor én master zonder studievertraging is wel een absoluut doel.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2007, 19:09
Verwijderd
Ja? Waarom wil je per se zonder studievertraing?
Met citaat reageren
Oud 13-10-2007, 20:33
Verwijderd
Citaat:
Ja? Waarom wil je per se zonder studievertraing?
Eerste jaars willen altijd vanalles goed doen.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2007, 21:09
Verwijderd
Nou, ik zou het anders ook erg prettig vinden om zonder studievertraging af te studeren. Qua geld handig en verder zie ik ook geen nadelen .
Met citaat reageren
Oud 13-10-2007, 23:33
Verwijderd
Citaat:
Ja? Waarom wil je per se zonder studievertraing?
Omdat ik al 8 jaar heb gedaan over m'n VWO door het lamzakken en teveel zuipen, dus 1) dat heb ik nou wel gehad en 2) ik heb geen zin om op m'n 30ste ofzo pas een fatsoenlijk diploma te hebben. Hoewel punt 1 eigenlijk niet geheel klopt want ik ben dol op lamzakken en zuipen, maar ik heb geen zin meer in dat het m'n schoolwerk in de weg zit.

En het is handig voor als ik een master wil doen, want dan heb ik daar nog studiefinanciering voor.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2007, 10:26
MatthijsPB
MatthijsPB is offline
Pas op wat je zegt over Cum Laude slagen... Mensen die dagen zitten te blokken en in 4 / 6 / 8 jaar Cum Laude slagen voor hun studie krijgen misschien iets sneller een baan... Maar hebben zij wel de juiste sociale vaardigheden, kunnen ze wel met andere mensen omgaan die misschien wat minder begaafd zijn en zijn ze niet te bekrompen/hebben ze wel eens iets van de wereld gezien? ===>>> levenservaring.

Ik begin volgend jaar te studeren.. Ik denk dat ik bewust er voor kies om te zorgen voor een cijfer tussen de 7 en de 8.. zodat ik in de tijd die ik over heb ook wat aan andere vaardigheden kan gaan doen.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2007, 11:17
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Pas op wat je zegt over Cum Laude slagen... Mensen die dagen zitten te blokken en in 4 / 6 / 8 jaar Cum Laude slagen voor hun studie krijgen misschien iets sneller een baan... Maar hebben zij wel de juiste sociale vaardigheden, kunnen ze wel met andere mensen omgaan die misschien wat minder begaafd zijn en zijn ze niet te bekrompen/hebben ze wel eens iets van de wereld gezien? ===>>> levenservaring.

Ik begin volgend jaar te studeren.. Ik denk dat ik bewust er voor kies om te zorgen voor een cijfer tussen de 7 en de 8.. zodat ik in de tijd die ik over heb ook wat aan andere vaardigheden kan gaan doen.
Vergeet niet dat er mensen zijn die echt goed kunnen leren. Er zit nu een meisje bij mij de 2ejaars geneeskunde is en daar nu een 8 gemiddeld voor staat en ook 1ejaars bmw en daar nu ook al een 8 voor heeft gehaald. Daarna doet ze aan wedstrijdroeien en zit ze bij geneeskunde in een commissie en bij bmw in de jaarvertegenwoordiging. Gelukkig is dit een uitzondering.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 14-10-2007, 11:18
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Studievertraging oplopen lijkt me trouwens niet zo erg. Ik ben nog maar 17, dus als ik nu doorstoom ben ik klaar als ik 22 ben. Dan zou ik beter tussendoor nog een andere ervaring op kunnen doen.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2007, 11:33
Verwijderd
Citaat:
Pas op wat je zegt over Cum Laude slagen... Mensen die dagen zitten te blokken en in 4 / 6 / 8 jaar Cum Laude slagen voor hun studie krijgen misschien iets sneller een baan... Maar hebben zij wel de juiste sociale vaardigheden, kunnen ze wel met andere mensen omgaan die misschien wat minder begaafd zijn en zijn ze niet te bekrompen/hebben ze wel eens iets van de wereld gezien? ===>>> levenservaring.
Cum Laude slagen kan prima zonder dag en nacht te blokken.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2007, 15:51
Kwark89
Kwark89 is offline
Gewoon mijn diploma binnen 4 jaar halen(bachelor Bedrijfseconomie @ HAN), daarna wil ik natuurlijk de master gaan doen.

Cum laude hoeft van mij niet, voorzitter in een bepaalde vereneging hoeft van mij ook allemaal niet.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2007, 17:57
Verwijderd
Citaat:
Ik begin volgend jaar te studeren.. Ik denk dat ik bewust er voor kies om te zorgen voor een cijfer tussen de 7 en de 8.. zodat ik in de tijd die ik over heb ook wat aan andere vaardigheden kan gaan doen.
Nou het lijkt mij dat je als je cijfers tussen de 7-8 wilt ook al wel wat moet doen hoor

Maar Paranoide: je kunt ook je studie vertragen met dingen zoals stages en buitenland en besturen en commissies en weetikveel, volgens mij levert dat juist daarna een betere baankans op.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2007, 18:31
Verwijderd
Citaat:
Pas op wat je zegt over Cum Laude slagen... Mensen die dagen zitten te blokken en in 4 / 6 / 8 jaar Cum Laude slagen voor hun studie krijgen misschien iets sneller een baan... Maar hebben zij wel de juiste sociale vaardigheden, kunnen ze wel met andere mensen omgaan die misschien wat minder begaafd zijn en zijn ze niet te bekrompen/hebben ze wel eens iets van de wereld gezien? ===>>> levenservaring.

Ik begin volgend jaar te studeren.. Ik denk dat ik bewust er voor kies om te zorgen voor een cijfer tussen de 7 en de 8.. zodat ik in de tijd die ik over heb ook wat aan andere vaardigheden kan gaan doen.
Hangt er maar net van af hoeveel tijd je nodig hebt om te leren. Ik heb het geluk dat ik de stof feitelijk maar een keer hoef te zien en dan weet ik het wel, dan gaat het leren een heel stuk makkelijker. Het grootste probleem is dan ook de zelfdiscipline om daadwerkelijk een boek open te slaan.

(Ter voorbeeld, op de middelbare school was mijn strategie: een derde van de toetsen niet maken en er daarom een 1 voor halen, de andere helft wel maken, een dag van te voren beginnen met leren en er een 8 of een 9 voor halen, waardoor het gemiddelde op een 6 of een 7 uitkwam. )

Citaat:
Maar Paranoide: je kunt ook je studie vertragen met dingen zoals stages en buitenland en besturen en commissies en weetikveel, volgens mij levert dat juist daarna een betere baankans op.
Oh, daar heb je wel een punt. Ik doelde voornamelijk op studievertraging in de zin van vakken niet halen en ze daarom opnieuw moeten doen.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2007, 22:12
Verwijderd
In mijn bachelor wilde ik wel heel graag allemaal goede cijfers halen maar cum laude was niet voor mij weggelegd ook al ging ik er 100% voor. Ik heb een minor gedaan, plus een bijna minor (3 vakken). Kunstbeleid en -Management en Geschiedenis. Erg leuk.
Ik heb wel veel dingen gedaan bij mijn studentenvereniging naast mijn studie maar die had er nauwelijks onder te lijden (slechts 1 blok achterstand)
--> 4 commissies en 1 bestuur
Horeca werk 8-15 uur per week

Nu ben ik gestopt met die horeca baan, die ik nog een commissie bij mijn vereniging. Ik ben bijna afgestudeerd. Nu echter, na mijn masterstage te hebben afgerond, ben ik begonnen aan een veel serieuzere parttime baan/stage. Die kost dan ook veel meer tijd en energie. Maar nu ik toch al uitloop heb, maar dit me niet veel uit. Bovendien, ik werk keihard en probeer veel connecties op te doen

Laatst gewijzigd op 17-10-2007 om 22:40.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2007, 23:33
Verwijderd
ik ga in september beginnen met taal en cultuurstudies in Utrecht, en als doelen heb ik dat ik veel talen vloeiend wil spreken, dat ik zo min mogelijk in Nederland wil zijn, en een wereldstage doe in een land waar ik wil blijven wonen. Maar..eh..eerst maar even beginnen.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2007, 14:43
Verwijderd
Ik wilde eerst wel mijn bachelor cum laude proberen, maar dat zit er niet bepaald meer in. En nu zijn mijn eisen sowieso niet meer zo hoog, waar ik eerst altijd achten probeerde te halen, ben ik nu al heel tevreden met een zeven en kan ik met een zes ook nog wel leven (liever niet ) . Het lukt me gewoon niet beter en ik werk er best hard voor. Ik wil wel proberen mijn studie af te maken zonder vertraging op te lopen, dat moet wel redelijk lukken.
Ik wil er ook niet zonodig vanalles naast doen en dat heb ik dus ook niet gedaan.
Zou heel misschien wel één co-schap in het buitenland willen doen, maar alleen als het me sowieso een beetje vlotjes afgaat. Mocht ik helemaal de mist in gaan met mijn co-schappen dan ga ik een andere master zoeken. Maar vooralsnog wil ik proberen gewoon een goede arts te worden. Al dan niet met hoge cijfers.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2007, 22:51
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
Wil je per se cum laude slagen? Nee, dan heb ik geen leven meer over
Wil je een tijd naar het buitenland? JA JA JA
Wil je 10 minors doen? nee, alleen geneeskunde is genoeg
Wil je wel 8 jaar studeren omdat je van elk bestuur de voorzitter wilt zijn? Nee
Met citaat reageren
Oud 20-10-2007, 00:27
Droomz
Avatar van Droomz
Droomz is offline
Ik wil mijn papiertje halen en 6jes vind ik prima
En ik wil eigenlijk een minor op de journalistiekfaculteit doen (ik doe HBO Recht), maar dat zien we dan wel.
__________________
♪ Oefenen is de sleutel tot het ongrijpbare
Met citaat reageren
Oud 20-10-2007, 13:15
*amélie*
*amélie* is offline
Cum Laude gaat me niet meer lukken, want ik had in mijn propedeuse nogal wat moeite met leren. Dit kwam o.a. doordat ik op het vwo een exact pakket had, nooit wat moest doen en toen een alfastudie ging doen waarbij ik dikke boeken moest doorworstelen. Wist ik veel hoe je dat handig aanpakte...

Zonder vertraging gaat me ook niet meer lukken, want ik ben een keer geswitched. En vorig jaar heb ik 4 maanden thuis gezeten met Pfeiffer. Wel heb ik nu helemaal door hoe het werkt, want ik haal goede cijfers. Ook doe ik veel naast m'n studie, omdat ik opzich wel genoeg punten heb voor m'n bachelor, maar nog onderzoek moet doen (nu mee bezig). Dus ik zit in de Opleidingscommissie, help eerstejaars met statistiek en begeleid 6 studenten met autisme. Ook werk ik 8uur per week.

De studievertraging vond ik eerst echt klote, maar nu eigenlijk helemaal niet meer. Ik heb de ruimte relevante werkervaring op te doen en extra vakken te volgen. Ojah ik heb dus twee minors gedaan Naar mijn idee is studievertraging niet erg, als je het maar kan verantwoorden. Uiteindelijk doe ik 6 jaar over mijn 4 jarige opleiding en heb ik best veel relevante werkervaring.

Naar het buitenland wilde ik wel, maar dat is echt niet handig. Nu wil ik heel graag na mijn master naar Afrika of Zuid-Amerika als vrijwilliger.
__________________
You can't milk a cow with your hands in your pants
Met citaat reageren
Oud 22-10-2007, 16:13
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
Citaat:
Cum Laude gaat me niet meer lukken, want ik had in mijn propedeuse nogal wat moeite met leren. Dit kwam o.a. doordat ik op het vwo een exact pakket had, nooit wat moest doen en toen een alfastudie ging doen waarbij ik dikke boeken moest doorworstelen. Wist ik veel hoe je dat handig aanpakte...

Zonder vertraging gaat me ook niet meer lukken, want ik ben een keer geswitched. En vorig jaar heb ik 4 maanden thuis gezeten met Pfeiffer. Wel heb ik nu helemaal door hoe het werkt, want ik haal goede cijfers. Ook doe ik veel naast m'n studie, omdat ik opzich wel genoeg punten heb voor m'n bachelor, maar nog onderzoek moet doen (nu mee bezig). Dus ik zit in de Opleidingscommissie, help eerstejaars met statistiek en begeleid 6 studenten met autisme. Ook werk ik 8uur per week.

De studievertraging vond ik eerst echt klote, maar nu eigenlijk helemaal niet meer. Ik heb de ruimte relevante werkervaring op te doen en extra vakken te volgen. Ojah ik heb dus twee minors gedaan Naar mijn idee is studievertraging niet erg, als je het maar kan verantwoorden. Uiteindelijk doe ik 6 jaar over mijn 4 jarige opleiding en heb ik best veel relevante werkervaring.

Naar het buitenland wilde ik wel, maar dat is echt niet handig. Nu wil ik heel graag na mijn master naar Afrika of Zuid-Amerika als vrijwilliger.
opzich herken ik hier wel veel in (behalve dan de soort studie) Ik ben ook een keer geswitcht. Maar ik vind die vertraging niet zo leuk omdat geneeskunde al 6 jaar duurt excl. wachttijden op co-schappen en dergelijke. Daarom ga ik ook niet een jaar ertussenuit voor bestuur ofzo. (en ook omdat ik het gwn niet leuk vind)
Met citaat reageren
Oud 23-10-2007, 19:37
Verwijderd
Ik zit nu in mijn tweede jaar sociale geografie en planologie. Heb gekozen voor de richting planologie, oftewel ben nu dat pad aan het volgen. Doe daarbij ook nog het Honours Programma sinds het begin van dit jaar. Via dit programma volg ik wat extra onderdelen zoals een stage, project in het buitenland etc. Oftewel ik hoop zo tijdens mn bachelor daar veel meer extra ervaring en kennis op te doen.
Voor de rest wil ik een 'minor' (theet geen minor aangezien mn bachelor SGP bijelkaar is), stadsgeografie doen. Oftewel in die discipline een aantal vakken volgen.
Na mn 3jarige bachelor wil ik een master planologie en eventueel stadsgeografie doen. Vooral in de richting van vervoer, infrastructuur, mobiliteit. Maar ook stadsvernieuwing en projectontwikkeling.

Of ik nog naar het buitenland wil, nee iig ik heb niet de plannen om daar een half jaar te gaan studeren. Hopelijk wel een deel van mn thesis of ander honoursonderdeel daar volgen.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2007, 21:47
Verwijderd
Dit jaar wil ik wedstrijdroeien, volgend jaar Summa cum laude slagen, op exchange naar Chili, een stage doen in binnen of buitenland en een minor statistiek doen en misschien nog een interessant research project. Verder wil ik aangenomen op de 2jarige Research Master Interdepartmental Economics. En misschien nog een "rustig" jaartje bestuur o.i.d. tussendoor

Best ambitieus


Oja en ik ben nu tweedejaars University College, richting Social Science (Geography & Economics, + minor statistics dus en track spaans) en mijn GPA is 3,78 en volgens mij is 3,8 tot 3,9 summa cum laude, en ik ben nu aan het selecteren voor Dames 2008 bij Orca

Laatst gewijzigd op 23-10-2007 om 21:53.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken instelling van studenten
ganralph
96 13-12-2006 19:38
Levensbeschouwing & Filosofie moslima's in nederland>>>referaat voor nederlands
malaika
5 28-09-2005 21:36
Algemene schoolzaken Vragen over de studies Biomedische Wetenschappen/Chemie/Geneeskunde
Creamcracker
20 14-08-2004 17:26
Algemene schoolzaken HBO Recht --> WO
Godfather
98 24-07-2004 13:34
Werk, Geld & Recht wat zijn jullie p/m kwijt ...
Patrick_vN
18 20-11-2003 14:10
Algemene schoolzaken Studentenvereniging
student UvT
90 04-09-2003 00:03


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:41.