Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-06-2009, 18:53
sean_b
sean_b is offline
Beste scholieren.nl lezers,

Ik hoorde laatst iets op de radio over het volgende: er word aan gewerkt om MBO-4 doorstroom naar een niet overeenkomende HBO opleiding moeilijker te maken.

Hieronder het artikel:
http://headlines.nos.nl/forum.php/list_messages/15898

Weet iemand hier iets meer over ? ik heb al flink wat gegoogled, maar kan er niet veel wijzer van worden, wat mag nog wel en wat mag niet meer, zou ik graag willen weten.

Ik heb al wel een emailtje naar de HBO-Raad gestuurd, hierin vraag ik naar wat meer informatie, dit zal ik posten zodra ik iets heb.

-Sean
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-06-2009, 20:17
Chariot
Avatar van Chariot
Chariot is offline
Ik heb er nog nooit van gehoord, maar ik volg het nieuws niet echt meer dagelijks. In ieder geval vind ik dit echt belachelijk. Dan moet je dus in de derde van het vmbo al gaan bedenken wat je écht wilt, nu is dat ook het geval.Wie zegt mij dat je keuzes in de vierde en op het mbo niet zullen veranderen? Maar de verkeerde keuze wordt van zelf een andere studie. Dat moet mogelijk blijven, het toekomstbeeld en intresse zullen altijd veranderen. Mocht je niet meer met iedere mbo-opleiding zomaar iedere hbo-opleiding op kunnen, dan moeten ze ook maar zorgen voor meer verschillende mbo-opleidingen en een beter beeld van 'als ik dit volg, dan kan ik deze kant op gaan'. Want dat is nu 9 van de 10 keer niet logisch, of het wordt er niet bij gezegd.Ook vind ik dat, als ze willen dat de jeugd door blijft leren (voor de economie maar ook voor hun zelf) dat ze de leerlingen dan gewoon vrij moeten laten, of het nou op het mbo, hbo of op de universiteit is. Als je maar wilt leren.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:24.