Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-12-2020, 12:22
Verwijderd
Zodat oe de titten overend goan stoan.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-12-2020, 13:40
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Hou je piel gewoon lekker bij je, viespeuk!
__________________
Who's this jabroni?
Met citaat reageren
Oud 15-12-2020, 14:05
Verwijderd
Anekdote, vast al honderd keer gedeeld. Paar jaar geleden hadden we om de zes maanden een nieuwe manager met flitsende ideeën. Dat gebeurt een paar keer en dan kun je al aardig inschatten bij de eerste ontmoeting of een bepaalde manager lang gaat blijven of weer snel weg is. Op een dag kwam er weer een nieuwe manager en die begon enthousiast de hele kantoortuin af te lopen en bij ieder bureaublok een verhaal te houden vol managementspeak, onder andere "out of the box denken".

Wij zien dit gebeuren en op enig moment komt de beste man aan bij ons bureaublok. Collega is een jaar of 55. Weet dat ie nooit meer promotie of zo maakt, al lang aan het einde van zijn huidige salarisschaal. Doet zijn werk inhoudelijk dikke prima. Kortom, mijn collega weet dat zo lang hij zijn werk goed blijft doen, het allemaal niet meer zo veel uitmaakt wat hij verder doet aan soft skills, slijmen bij managers et cetera. De nieuwe manager begint zijn verhaal over "out of the box" op te hangen, en mijn collega staat op, gespt zijn riem los, en laat zijn broek op de enkels zakken. Iedereen kijkt hem verbijsterd aan, maar mijn collega zegt heel rustig "ja, de boks moest toch uit?"

Deze specifieke manager was binnen anderhalve maand weg. Goed ingeschat van mijn collega.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2020, 14:12
Verwijderd
WAT
Met citaat reageren
Oud 15-12-2020, 15:30
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 15-12-2020, 16:18
XxX_$LUT_XxX
XxX_$LUT_XxX is offline
LMAO
Met citaat reageren
Oud 15-12-2020, 16:49
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Goeie anekdote
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Met citaat reageren
Oud 15-12-2020, 22:55
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Met citaat reageren
Oud 15-12-2020, 23:09
Verwijderd
Mijn meest recente officiële manager/teamleider, ik zat in z'n benoemingsadviescommissie. En ik heb z'n loopbaan voorspeld maar ik blijf achter het advies staan. Meer dan dat mag er ook niet in de notulen staan. Wel triest verhaal maar ja, we maken nu gigantische meters en de organisatie kom er vooralsnog dit kalenderjaar in klankbordgesprekken en ook in anonieme surveys over het algemeen met een 8 uit en daarbij "we zien dat deze stijgende lijn zich alleen maar aan het doorzetten is met professioneel geformuleerde adviezen over complexe (deel)projecten"

Mooi compliment eah
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:54.