Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-02-2003, 13:06
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
BIj mij kan je gewoon bellen en soms kan je gewoon het oude, lege doosje inleveren bij de apotheek en dan krijg je gelijk een nieuwe mee. Ik denk dat de huisarts ook liever heeft dat je niet iedere keer op z'n spreekuur komt omdat je een nieuw doosje nodig hebt, hij zal het wel al druk genoeg hebben
Oud 28-02-2003, 15:42
Ingemar
Ingemar is offline
(= Leonoor)

Wij bellen ook altijd of gaan er ff langs, geven een briefje aan de assistente en dan kunnen we het 's middags ophalen (geldt trouwens voor veel medicijnen die 'herhaald' worden voorgeschreven, niet alleen voor de pil).
__________________
Love Naomi | Je Denkt... l sorry voor de spelfouten
Oud 28-02-2003, 16:18
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
ja, bij ons moet je bellen... zij sturen het dan naar de apotheek... bla bla
maare, met het doosje naar de apotheek mag dat altijd? (das namelijk veeel handiger (vooral als de huisarts ineens op vakantie blijkt te zijn, wat ik dus laatst had )
__________________
Oud 28-02-2003, 17:26
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Volgens mij kan dat niet overal, bij onze vorige huisarts kon dat wel zo dat je het oude doosje inleverde dat je dan ook een nieuwe meekreeg, maar dat heeft er misschien ook wel mee te maken dat daar de apotheek bij de huisarts zelf zat. Bij mijn huidige huisarts moet je geloof ik wel ff bellen. Maar als je huisarts ineens op vakantie is krijg je toch een vervanger en die mag dan toch ook wel een herhalingsrecept uitschrijven???
Oud 28-02-2003, 18:30
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef:
Volgens mij kan dat niet overal, bij onze vorige huisarts kon dat wel zo dat je het oude doosje inleverde dat je dan ook een nieuwe meekreeg, maar dat heeft er misschien ook wel mee te maken dat daar de apotheek bij de huisarts zelf zat. Bij mijn huidige huisarts moet je geloof ik wel ff bellen. Maar als je huisarts ineens op vakantie is krijg je toch een vervanger en die mag dan toch ook wel een herhalingsrecept uitschrijven???
nou ja, vervanger niet. maar je kon wel gewoon naar een andere huisarts...
maar dat vond ik een beetje overbodig, want dat is alleen maar lastig voor die mensen... ik kwam er gelukkig op tijd achter dat hij op vakantie was en had nog net genoeg tijd om te wachten tot hij terug was.
__________________
Oud 28-02-2003, 20:16
stinus
stinus is offline
Bij mij is het zo dat je als je de pil hebt gevraagd bij de doktor, je na 3 maanden terug moet komen om te kijken of je geen last hebt van bijwerkingen enzo. Dan krijg je herhaalrecept, waarmee je 3 doosjes tegelijk krijgt. Als die op zijn kun je gewoon weer naar apotheek, met dat recept en krijg je gewoon weer 3 nieuwe.

Ben trouwens ~blue christal~,niet stinus.
__________________
een goedendag deze dag
Oud 03-03-2003, 08:56
@Moon
@Moon is offline
Shit! Probleem, probleem! Ik ben afgelopen donderdag weer begonnen aan een nieuwe strip.....maarrrr ik kom er nu pas achter dat ik de pil van zaterdag én zondag ben vergeten in te nemen Wat nu?? Moet ik die twee pillen nu dan maar gelijk in nemen?? Maar is dat wel zo goed? Zijn er dan geen bijwerkingen??
Oud 03-03-2003, 09:19
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
@Moon schreef:
Shit! Probleem, probleem! Ik ben afgelopen donderdag weer begonnen aan een nieuwe strip.....maarrrr ik kom er nu pas achter dat ik de pil van zaterdag én zondag ben vergeten in te nemen Wat nu?? Moet ik die twee pillen nu dan maar gelijk in nemen?? Maar is dat wel zo goed? Zijn er dan geen bijwerkingen??
hmm, ik heb zoiets ook een keer gedaan, en gewoon alles geslikt enzow resultaat: misselijk en ziekjes... naja niet heel erg, maar gewoon wel merkbaar.. en ik werd daarna ook erger ongesteld dan normaal...
of het slim is, daar doe ik geen uitspraak over (lees: ik heb er geen verstand van)
__________________
Oud 04-03-2003, 11:58
Ellesje
Ellesje is offline
Ik ben nu al bijna 2 jaar aan de pil. En ik ga er mee stoppen, ben nu ongesteld en ben het vorige maand ook gewoon geworden. De laatste keer onbeschermd geslachtsverkeer moet tijdens mijn eennaarlaatste stip zijn geweest. Kan ik dan gewoon stoppen met slikken nu?
Ik ben er nogal zat van omdat ik die kunstmatige hormonen maar niets vind, en ik er zat van ben telkens die pil in te nemen...
Ik ben toentertijd begonnen omdat ik dat moest van m'n moeder ( ik had 'n vriendje, nu 2 maand niet meer ), en omdat ik nogal onregelmatig ongesteld was. Maar dat laatste zou ook goed kunnen zijn omdat ik nogal gestressed was en onregelmatig at.

Ik was toen ik aan de pil begon al 3 jaar ongesteld...
Zou dat straks op de natuurlijke manier wel regelmatig zijn?
En kan ik nu dus gewoon stoppen?
Oud 04-03-2003, 15:44
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Ellesje schreef:
Ik was toen ik aan de pil begon al 3 jaar ongesteld...
Zou dat straks op de natuurlijke manier wel regelmatig zijn?
En kan ik nu dus gewoon stoppen?
lees de bijsluiter! maare volgens mij kan dat gewoon ja!
mocht je twijfelen zou ik de huisarts ff bellen
__________________
Oud 04-03-2003, 18:51
boheempje
Avatar van boheempje
boheempje is offline
hoe oud zijn de meeste meisjes eigenlijk hier als ze met de pil beginnen?
ik heb hem niet nodig dus..
Oud 04-03-2003, 20:27
Verwijderd
Citaat:
boheempje schreef:
hoe oud zijn de meeste meisjes eigenlijk hier als ze met de pil beginnen?
ik heb hem niet nodig dus..
ik was net 15
Oud 05-03-2003, 15:12
Verwijderd
als je net bent gestopt met de pil, gewoon niet meer gepakt na de stopweek, hoe zit t met het weer in ritme komen en de eerste eisprong, weet iemand dat?
Oud 05-03-2003, 22:36
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik was 14 of 15 maar daarvoor slikte ik al vanaf mn twaalfde Primolut N
Oud 06-03-2003, 17:37
Sublime85
Sublime85 is offline
Mijn vriendin is Woensdag de pil vergeten en ze was maandag begonnen met het doorslikken van de 2e strip en Donderdag (vandaag) heeft ze de vergeten pil en die van vandaag geslikt.... moet ze nu ook rekening houden op zwangerschap of ligt dat met doorslikken anders?
(we hebben zondag nog sex gehad)

bvd
Greetz
Oud 06-03-2003, 17:44
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
vanaf m'n 15e (ik slik nu m'n 8e strip)
__________________
Oud 06-03-2003, 19:33
mensje85
mensje85 is offline
Ik ben ongeveer 2 weken geleden aan de diane 35 pil begonnen, dat was op de eerste dag van de menstruatie. Ik ben nu dus nog aan de eerste strip bezig. Wanneer ik voor het eerst een stopweek zou moeten houden, ga ik de pil doorslikken (vanwege vakantie). En de volgende keer wil ik dat ook doen (dan ga ik ook weg). Is dat al verstandig de eerste keer??
En hoe werkt dit dan? wanneer moet ik normaal stopweek houden?
En als ik in die stopweek doorslik wordt ik dan gelijk daarna ongesteld, of de volgende maand pas weer? (dat je echt een keer overslaat, of dat je het alleen maar uitsteld?)
Zo... dat was een hele rij vragen, want ik begrijp er nog niet erg veel van.
xxxjes
Oud 06-03-2003, 19:56
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
mensje85 schreef:
Ik ben ongeveer 2 weken geleden aan de diane 35 pil begonnen, dat was op de eerste dag van de menstruatie. Ik ben nu dus nog aan de eerste strip bezig. Wanneer ik voor het eerst een stopweek zou moeten houden, ga ik de pil doorslikken (vanwege vakantie). En de volgende keer wil ik dat ook doen (dan ga ik ook weg). Is dat al verstandig de eerste keer?? <- 1
En hoe werkt dit dan? wanneer moet ik normaal stopweek houden? <- 2
En als ik in die stopweek doorslik wordt ik dan gelijk daarna ongesteld, of de volgende maand pas weer? <- 3 (dat je echt een keer overslaat, of dat je het alleen maar uitsteld?) <- 4
Zo... dat was een hele rij vragen, want ik begrijp er nog niet erg veel van.
xxxjes
Okay ik zal het ff nummeren, anders snap ik het zometeen ook niet meer
1) mijn huisarts raadde het mij af... aftewel ik denk niet dat het slim is
2) Normaal slik je 21 dagen een strip. daarna slik je 7 dagen niks en wordt je 'ongesteld' en dan meteen na die dagen ga je verder met je volgende strip. Dat cyclus herhaalt zich steeds.
Als je niet ongesteld wilt worden kun je hem ook doorslikken (klinkt misschien raar, maar daarmee bedoelen ze dus: achter elkaar door slikken) dan slik je 21 dagen een strip en meteen daarna begin je met een volgende strip. daarbij wordt je dus niet ongesteld. maar het zou wel eventueel kunnen dat je tussendoor bloedingen krijgt
3) je wordt dan ongesteld vrij snel nadat je weer een stopweek inlast
4) je slaat het dus echt over...
M'n huisarts zei dat je als je lang achter elkaar doorslikt je toch tussentijds bloedingen kunt krijgen.. dat lijkt me niet erg ideaal omdat je er dan niet op voorbereid bent..
verder kan ik zeggen dat je veel minder zwaar ongesteld wordt, en dus is het ook veel minder lastig

als je verder nog vragen hebt: stel ze maar!
__________________
Oud 08-03-2003, 18:21
Missy_X
Missy_X is offline
Ik slik nu bijna 8 jaar de diane pil, ik wil nu overstappen naar een lichtere pil maar ik weet niet welke heel licht is qua bijwerkingen. Ik krijg van de diane pil namelijk super vreetbuien. En ik ben er ook van aangekomen.
Kan ik zomaar stoppen met de diane en dan bij de apotheek een ander merk bestellen of moet je daarvoor eerst een afspraak maken bij de dokter?
Oud 08-03-2003, 18:55
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Missy_X schreef:
Ik slik nu bijna 8 jaar de diane pil, ik wil nu overstappen naar een lichtere pil maar ik weet niet welke heel licht is qua bijwerkingen. Ik krijg van de diane pil namelijk super vreetbuien. En ik ben er ook van aangekomen.
Kan ik zomaar stoppen met de diane en dan bij de apotheek een ander merk bestellen of moet je daarvoor eerst een afspraak maken bij de dokter?
volgens mij is het wel verplicht eerst langs de huisarts te gaan (hij moet het uitschrijven) maare dat weet ik niet zeker. Toch is het altijd aan te raden, omdat jij nooit zeker kunt weten of die pil wel goed bij jou past.
Dus ik zou gewoon ff langs de huisarts gaan
__________________
Oud 09-03-2003, 13:11
DXC
Avatar van DXC
DXC is offline
Ik ben gisteravond vergeten de pil in te nemen.. Nu heb ik m ong 11 uur daarna nog ingenomen.. Dit is de 1e dag van mn 3e week moet ik m nou gwn doorslikken?
__________________
I swear I won't cry, even as tears fill my eyes, I swear I won't cry!
Oud 09-03-2003, 13:21
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
DXC schreef:
Ik ben gisteravond vergeten de pil in te nemen.. Nu heb ik m ong 11 uur daarna nog ingenomen.. Dit is de 1e dag van mn 3e week moet ik m nou gwn doorslikken?
je hebt toch een bijsluiter.. ik neem aan dat je die vraag zelf kunt beantwoorden
__________________
Oud 09-03-2003, 18:41
Buffy
Buffy is offline
ik ben vlak voor kerstvakantie pil "vergeten" te slikken (khep em 39 uur na de vorige pil ingenomen) en ik heb in de vakantie sex gehad met mijn vriend. ik ben daarna wel gwoon weer in de stopweken ongesteld geworden. voor de zekerheid hebbik 2 weken geleden nog een zwangerschapstest gedaan en die was negatief.

mijn vraag:

kannik nu met zekerheid zeggen dat ik NIET zwanger ben???

liefs Buffy
__________________
Ik hald fan myn mantsje (wie weet wat dat betekend mag et zeggen! :P)
Oud 10-03-2003, 08:50
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Buffy schreef:
ik ben vlak voor kerstvakantie pil "vergeten" te slikken (khep em 39 uur na de vorige pil ingenomen) en ik heb in de vakantie sex gehad met mijn vriend. ik ben daarna wel gwoon weer in de stopweken ongesteld geworden. voor de zekerheid hebbik 2 weken geleden nog een zwangerschapstest gedaan en die was negatief.

mijn vraag:

kannik nu met zekerheid zeggen dat ik NIET zwanger ben???

liefs Buffy
Je bent idd NIET zwanger!
tenminste dat denk ik als ik dit zo hoor. Maar pin me er niet op vast.
__________________
Oud 10-03-2003, 17:21
Verwijderd
Citaat:
kimmetjeluvsya schreef:
verhaal [/B]
als je in de derde week een pil vergeet en je hem 36 uur later inneemt dan de pil ervoor heb je twee opties:
1) je stopt met de strip en last meteen een stopweek in; deze mag NIET langer duren dan 7 dagen.. (dus zoals een normale stopweek) of
2) je slikt een nieuwe strip door

Nou ben ik natuurlijk geen dokter; maar volgens mij is het onmogelijk zwanger te worden als je nog 1 pil na de vergeten pil slikt in plaats van direct te stoppen. En inderdaad; als je later de laatste pil inneemt wordt je wel later ongesteld. zal dus allemaal wel goed komen!!
Oud 10-03-2003, 17:24
KiMZz
Avatar van KiMZz
KiMZz is offline
Ik heb een vraagje. Ik ben al anderhalf jaar aan de pil en heb regelmatig sex. Mijn vriend en ik gebruiken verder geen ander voorbehoedsmiddel. Nu vergeet ik de pil ook weleens en neem m dan ipv 's avonds de dag erna in. Zo ook afgelopen woensdag, toen moest ik mijn laatste pil innemen. Die heb ik pas donderdagmiddag ingenomen. Normaal als ik de laatste pil op woensdag inneem, word ik op maandagochtend ongesteld. Maar nu ben ik het nog niet geworden, kan het zijn dat dat komt omdat ik de laatste pil later heb ingenomen en het dus vanavond of morgen wel word, of kan ik zwanger zijn?

Was dus mijn verhaal waarop Birgit antwoordde.. Had m verwijderd maar hier issie weer...
__________________
Ik ben niet subtiel. Get used to it.
Oud 11-03-2003, 18:21
bumblebee
Avatar van bumblebee
bumblebee is offline
misschien een stomme vraag, maar de bijsluiter maakte me niet veel wijzer...

Als je de pil voor het eerst slikt, vanaf wanneer is ie dan veilig? dat je geen condoom meer kunt gebruiken?
__________________
Lievelieve Valentijn, mag ik jouw tjikkie zijn? :p LOL
Oud 11-03-2003, 19:09
Buffy
Buffy is offline
Citaat:
dreen schreef op 10-03-2003 @ 09:50:
Je bent idd NIET zwanger!
tenminste dat denk ik als ik dit zo hoor. Maar pin me er niet op vast.
ik heb maandagmiddag voor de allerzekerheid NOG een zwangerschapstest gedaan *van een ander merk - de eerste was DA-huismerk en de tweede van predictor-* en de uitslag was weer negatief. *maakt vreugdedansje*
__________________
Ik hald fan myn mantsje (wie weet wat dat betekend mag et zeggen! :P)
Oud 11-03-2003, 19:12
Buffy
Buffy is offline
Citaat:
dreen schreef op 10-03-2003 @ 09:50:
Je bent idd NIET zwanger!
tenminste dat denk ik als ik dit zo hoor. Maar pin me er niet op vast.
ik heb maandagmiddag voor de grootste zekerheid NOG een zawngerschapstest gedaan *de eerst was van DA-huismerk en de tweede van Predictor* en de uitslag was weer negatief *maakt vreugdedansje *
__________________
Ik hald fan myn mantsje (wie weet wat dat betekend mag et zeggen! :P)
Oud 12-03-2003, 16:59
Verwijderd
Citaat:
bumblebee schreef op 11-03-2003 @ 19:21:
misschien een stomme vraag, maar de bijsluiter maakte me niet veel wijzer...

Als je de pil voor het eerst slikt, vanaf wanneer is ie dan veilig? dat je geen condoom meer kunt gebruiken?
gewoon een maand lang doorslikken tot je ongesteld ben en als je dan opnieuw begint weet je in ieder geval zeker dattie helemaal veilig is. want mijn bijsluiter stond 2 weken ofzo.. maargoed iedereen zei wat anders.. dus ik besloot het maar op een maand te houden
Oud 12-03-2003, 17:01
Verwijderd
kun je 2 strippen achter elkaar gemakkelijk doorslikken of ga je dan doorlekken??

(microgynon 30)
Oud 12-03-2003, 18:34
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
StefanLovertje schreef op 12-03-2003 @ 18:01:
kun je 2 strippen achter elkaar gemakkelijk doorslikken of ga je dan doorlekken??

(microgynon 30)
m'n huisarts zei, dat je pas tussenbloedingen krijgt bij meer dan 2 strippen, maar ik heb wel diane 35.
ik denk dat je het gewoon moet uitproberen, en voor de zekerheid de laatste 2 weken van je 2e strip een inlegkruisje dragen de hele tijd (of zow'n 2 in 1 van libresse)

Succes
__________________
Oud 12-03-2003, 18:42
Verwijderd
vriendin van mij is waarschijnlijk allergisch voor de pil en moet dus 3 maanden stopppen met slikken..

en nou zoekt ze naast condoom een ander voorbehoedsmiddel erbij, iemand enige suggesties???
Oud 12-03-2003, 18:53
Verwijderd
Citaat:
dreen schreef op 12-03-2003 @ 19:34:
m'n huisarts zei, dat je pas tussenbloedingen krijgt bij meer dan 2 strippen, maar ik heb wel diane 35.
ik denk dat je het gewoon moet uitproberen, en voor de zekerheid de laatste 2 weken van je 2e strip een inlegkruisje dragen de hele tijd (of zow'n 2 in 1 van libresse)

Succes
ja ik probeer het wel maar 't probleem is dus dat ik 2 keer op vakantie en dan wil ik liever niet ongesteld zijn vooral nie op mallorca op strand.. dusja.. 'k hoop dan dat het kan.. want ik slik soms eens een weekje door omdat mijn vriend dan net dat weekend komt, en dan gaat wel goed.. maarja 2 strippe is natuurlijk wel wat langer als 4 weekjes slikke
Oud 12-03-2003, 18:58
Verwijderd
Citaat:
Mortischa schreef op 12-03-2003 @ 19:42:
vriendin van mij is waarschijnlijk allergisch voor de pil en moet dus 3 maanden stopppen met slikken..

en nou zoekt ze naast condoom een ander voorbehoedsmiddel erbij, iemand enige suggesties???
misschien kan ze de prikpil proberen.. een prikje die drie maanden werkt... of is ze daar dan ook allergisch voor?

pressarium kan ook (vrouwelijk condoom) moet 8 uur na de sex op zijn plaats blijven.. is alleen betrouwbaar als het met zaaddodend middel in is gesmeerd

of een zaaddodendmiddel op condoom.. dat verhoogd de betrouwbaarheid van een condoom..

spiraaltje is ook heel betrouwbaar en kan een jaar of 5 de zwangerschap verhinderen.. maar ik weet niet of ze dat wilt..
Oud 12-03-2003, 18:58
Sirenie
Avatar van Sirenie
Sirenie is offline
Zijn er eigenlijk meiden die de pil niet slikken en daar een principiele (of andere) reden voor hebben?
Oud 12-03-2003, 19:26
Pinkish Dress
Avatar van Pinkish Dress
Pinkish Dress is offline
Ok. Uhm.
Ik wilde (bij mijn vorige pilstrip) mijn pil gaan slikken, en toen viel die uit mijn handen ergens onder de kast. Toen heb ik de volgende pil genomen en zo verder de strip afgemaakt. Is dit erg?
__________________
Ik geloof in de zon. Anja is het liefst wat je kan zijn
Oud 12-03-2003, 19:36
Verwijderd
nee maar dan heb je er wel een te weinig he
Oud 12-03-2003, 19:37
Pinkish Dress
Avatar van Pinkish Dress
Pinkish Dress is offline
Ik heb daarna gewoon een stopweek ingelast. (Die al veel eerder kwam) En ben na 7dagen begonnen aan een nieuwe strip.

Maar is het dan ook onveilig?
__________________
Ik geloof in de zon. Anja is het liefst wat je kan zijn
Oud 12-03-2003, 19:47
Verwijderd
nou nee, want als je in die stopweek gewoon ongesteld ben geworde is er nix aan de hand.. ben je niet zwanger.. en je begint nu gewoon opnieuw met de pil.. dus ook gen probleem lijkt mij..
Oud 12-03-2003, 19:50
Pinkish Dress
Avatar van Pinkish Dress
Pinkish Dress is offline
Hmm. Best logisch eigenlijk.

Dankje.
__________________
Ik geloof in de zon. Anja is het liefst wat je kan zijn
Oud 13-03-2003, 13:55
bumblebee
Avatar van bumblebee
bumblebee is offline
Citaat:
StefanLovertje schreef op 12-03-2003 @ 06:59:
gewoon een maand lang doorslikken tot je ongesteld ben en als je dan opnieuw begint weet je in ieder geval zeker dattie helemaal veilig is. want mijn bijsluiter stond 2 weken ofzo.. maargoed iedereen zei wat anders.. dus ik besloot het maar op een maand te houden

in mn bijsluiter stond namelijk dat als je op dag 2-5 van je menstruatie de pil begint te slikken, je een week een extra voorbehoedmiddel nodig hebt. En bij dag 1 niets.... Wat moet ik nou geloven??
__________________
Lievelieve Valentijn, mag ik jouw tjikkie zijn? :p LOL
Oud 13-03-2003, 14:51
Verwijderd
Citaat:
bumblebee schreef op 13-03-2003 @ 14:55:
in mn bijsluiter stond namelijk dat als je op dag 2-5 van je menstruatie de pil begint te slikken, je een week een extra voorbehoedmiddel nodig hebt. En bij dag 1 niets.... Wat moet ik nou geloven??
wat er in de bijsluiter staat
Oud 13-03-2003, 15:08
bumblebee
Avatar van bumblebee
bumblebee is offline
Citaat:
spacegirl schreef op 13-03-2003 @ 04:51:
wat er in de bijsluiter staat
hmm, zoals er in mn vorige reply stond, daar stond niets over...maar ja, ik nam even het ckere voor het onzekere..

heb het opgezocht, en het is dus wel zo dat je meteen veilig vrijt met de pil als je hem op de 1e dag slikt.

geez..sorry hoor,....
__________________
Lievelieve Valentijn, mag ik jouw tjikkie zijn? :p LOL
Oud 13-03-2003, 15:38
Verwijderd
Citaat:
bumblebee schreef op 13-03-2003 @ 16:08:
hmm, zoals er in mn vorige reply stond, daar stond niets over...maar ja, ik nam even het ckere voor het onzekere..

heb het opgezocht, en het is dus wel zo dat je meteen veilig vrijt met de pil als je hem op de 1e dag slikt.

geez..sorry hoor,....

denk nou ff na... als je aan andere pil gaat beginne na deze duurt het ook pas 7 of 14 dage voordat die veilig is.. dus als je voor eerste keer aan de pil begint zal dat ook wel zo zijn.. wel zo logisch.. want je lichaam moet wennen

in de bijsluiter staat dattie vanaf dag 1 veilig is.. maar dat betekend misschien voor als je er al een paar maande mee bezig ben... maar er staat nix bij voor als je voor het eerst begint aan pil 1.. mijn dokter zei trouwens 2 weke.. (maar die spoort nie helemaal, vind ik) en me ma zei doe maar een maand..
Oud 13-03-2003, 16:38
bumblebee
Avatar van bumblebee
bumblebee is offline
neej, het is echt zo. Als je de pil slikt op dag 1 ben je veilig.


"De eerste keer dat je de pil gaat slikken begin je op de eerste dag van je menstruatie. De pil is dan meteen betrouwbaar. Als je met de pil begint na de eerste dag van je menstruatie, zijn de eerste zeven dagen niet veilig. Dan moet je dus een ander middel erbij gebruiken (bijvoorbeeld een condoom)."

bron: http://www.nvsh.nl/Pages/SeksueleInf.../Veiligac1.htm
__________________
Lievelieve Valentijn, mag ik jouw tjikkie zijn? :p LOL
Oud 13-03-2003, 20:32
Verwijderd
nouja ik vertrouw dat voor geen meter.. en heb dat risico ook maar niet genomen.. maar je moet 't zelf wete

zal er ook wel aan liggen welke pil je slikt.. ik heb microgynon 30 en dies na 2 weke veilig volgens dokter.. volgens andere dokters (van mense van het forum ) hoorde ik soms een maand dusja.. zal wel aan de soort pil liggen
Oud 13-03-2003, 20:42
Verwijderd
Citaat:
StefanLovertje schreef op 13-03-2003 @ 21:32:
nouja ik vertrouw dat voor geen meter.. en heb dat risico ook maar niet genomen.. maar je moet 't zelf wete

zal er ook wel aan liggen welke pil je slikt.. ik heb microgynon 30 en dies na 2 weke veilig volgens dokter.. volgens andere dokters (van mense van het forum ) hoorde ik soms een maand dusja.. zal wel aan de soort pil liggen
ligt inderdaad aan de soort pil, die ik had was al meteen na 1 dag veilig als je die goed gebruikte, ook als je overstapte...
Oud 13-03-2003, 21:35
bumblebee
Avatar van bumblebee
bumblebee is offline
ik heb ook stediril 30 (mycrogynon) Maar een bijsluiter zal toch wel goed zijn, hoop ik, en het verschilt inderdaad per pil ,maar bij elke pil is het toch zo dat je als je m op dag 1 slikt meteen betrouwbaar is?
__________________
Lievelieve Valentijn, mag ik jouw tjikkie zijn? :p LOL
Oud 15-03-2003, 09:57
cheela
Avatar van cheela
cheela is offline
microgynon 30 is na 10 dagen beschermd zei mijn huisarts.
__________________
Toedeledokie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Het Grote Piltopic #23
Martiño
500 17-11-2014 20:46
Lichaam & Gezondheid Het grote piltopic #20
Daantje_0705
500 02-12-2009 18:21
Lichaam & Gezondheid Het Grote Zwangerschapstopic
Bloem
500 05-11-2006 19:54
Lichaam & Gezondheid maandstonden blijven weg.
willow1
1 20-09-2005 08:28
Lichaam & Gezondheid Het grote piltopic #3!
Snufje
252 10-06-2003 18:53
Seksualiteit Na hoeveel weken is de pil veilig?
Lily
5 19-12-2002 14:52


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:31.