Oud 07-09-2007, 13:37
karelk
karelk is offline
Heey,

Ik heb dit topic geopent omdat ik het leuk vind om te praten over de brieven op de achterkant van de VPRO gids.
Dit is een voorbeeld:
Hier

Er komen hier de raarste brieven op, van kinderen die willen zijn als 50 cent, of die zo dicht bij de natuur staan dat ze gaan grazen in de tuin.
Ook serieusere brieven komen aan bod, bijvoorbeeld ook over pesten.

Op deze site staan alle brieven uitgetypt en in een mooi overzicht:
http://*

Wat mij opviel was deze brief:

Jaloers op bimbo's
Beste lezer. Je kent die meisjes wel: blond, grote borsten voor hun leeftijd, dikke kont, leuke blote kleding en ze durven veel, qua zoenen en zo.
Ze helpen de zogeheten ‘bimbocultuur’ in stand te houden, het beeld van vrouwen zoals ze in de playboy staan. Ik had eigenlijk niet gedacht datje ze al op jonge leeftijd, 13 jaar, tegen kon komen, maar ze bestaan dus al, zo jong. Ze versiert de jongen die jij leuk vindt. Ze doet aardig tegen je, waardoor je haar niet terug kan pakken. Ze koopt de broek waarvan je gisteren al zei dat je hem wou kopen, ze draagt al cup C en ze is fotogeniek.
Je wilt er niet jaloers op zijn, want je dat je altijd beter bent dan het goedkope type ‘slet’, maar toch voel je dat je het bent.
Wat vinden jongens hier leuk aan? Zijn het toch de borsten, al op 13-jarige leeftijd? Of is het dat ze haar tong al in jouw mond durft te steken. Ik wil de jongens die hierop vallen een advies geven. Ga, voordat je een relatie met haar begint, eens na of je het doet omdat ze zo lief naar je lacht en omdat ze zo gek op je is en dat wederzijds is, of omdat ze nou eenmaal zo’n leuke, gróte bh heeft en ze blond is en haar tong wel in jouw mond wil steken. Denk daar maar eens over na.
Ik zou graag reacties hebben van het stereotype dat ik net heb genoemd, van jongens die zo’n relatie meegemaakt hebben of willen meemaken en van meisjes die zich hier ook aan storen.
Een jaloers meisje dat niet jaloers wil zijn

Wat vinden jullie hiervan?

Over deze brief en andere brieven van de Achterwerk Brieven kun je hier plaatsen.

Laatst gewijzigd op 07-09-2007 om 23:01. Reden: Reclame?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-09-2007, 13:46
Verwijderd
Citaat:
Wat vinden jullie hiervan?
Ze moet niet zo zeuren.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2007, 14:06
Verwijderd
Beste Karel,

Ik heb even rondgeneusd in het overzicht waarvan je de link gaf.
Er staan inderdaad behoorlijk serieuse brieven bij waardoor ik toch wat dieper ben gaan nadenken over de zwaardere dingen des levens. Een kind kan met behoorlijk wat dingen een probleem hebben. Door de brieven die ik nu heb gelezen in het eerder genoemde overzicht ben ik me nu heel bewust geraakt van de problemen waarmee een kind kan zitten.
Het is soms pijnlijk om te lezen, maar stiekem prijsde ik mezelf tegelijkertijd gelukkig over het feit dat ik, in vergelijking met de kinderen die de brieven schrijven naar achterwerk, een redelijk probleemloze jeugd heb gehad.
Bedankt voor deze verrijking!

Met vriendelijke groet

Laatst gewijzigd op 26-07-2020 om 19:48.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2007, 14:08
Neiu
Avatar van Neiu
Neiu is offline
omg

Geniale brief though.
__________________
Kőigi teede pikkus ajas on vőrdne - | - Рукописи не горят
Met citaat reageren
Oud 07-09-2007, 17:11
karelk
karelk is offline
Citaat:
Ze moet niet zo zeuren.
Maar denk je niet dat ze gelijk heeft?
Dat te veel meisjes zich sletterig gedragen... op hun 13e.
Of vind je dat ze maar gewoon net als hen moet worden?
Met citaat reageren
Oud 07-09-2007, 17:28
Dr. Korsakov
Avatar van Dr. Korsakov
Dr. Korsakov is offline
Citaat:
Maar denk je niet dat ze gelijk heeft?
Dat te veel meisjes zich sletterig gedragen... op hun 13e.
Of vind je dat ze maar gewoon net als hen moet worden?
Ben je dat soms zelf?
__________________
"Give her a banana. Monkey see, monkey barf." - Gregory House
Met citaat reageren
Oud 07-09-2007, 17:33
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ik vind dat meisjes van 13 zich inderdaad aardig sletterig kunnen gedragen. Ik ken een hoop mensen die in de brugklas en zelfs daarvoor al erg skanky waren. Ik vind dat die mensen moeten worden doodgegooid met reclames over sexuele contacten waar je hepatitis B van kan oplopen en allemaal van dat soort onzin. Misschien leren ze het dan af.

En ik vind dat julle ontopic en serieus moeten reageren. OK?
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Met citaat reageren
Oud 07-09-2007, 18:32
Promillage
Avatar van Promillage
Promillage is offline
Dat zijn van het type onzekere sletten die gedoemd zijn later uitgezakte en verlaten tienermoeders te worden. Ik heb het genoeg om heen gezien en ik heb alleen maar medelijden met ze. Ook met het type mannen dat achter dergelijke sletjes aanhobbelen.
__________________
Speak softly and carry a big stick
Met citaat reageren
Oud 07-09-2007, 18:34
Dr. Korsakov
Avatar van Dr. Korsakov
Dr. Korsakov is offline
Citaat:
Dat zijn van het type onzekere sletten die gedoemd zijn later uitgezakte en verlaten tienermoeders te worden. Ik heb het genoeg om heen gezien en ik heb alleen maar medelijden met ze. Ook met het type mannen dat achter dergelijke sletjes aanhobbelen.
__________________
"Give her a banana. Monkey see, monkey barf." - Gregory House
Met citaat reageren
Oud 07-09-2007, 18:37
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Beste Karel,

*Reclame*

Ga weg.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.

Laatst gewijzigd op 27-07-2020 om 07:39.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2007, 19:13
Verwijderd
Ik lees die brieven wel eens bij mijn buurman. Zijn meestal leuk ja, of heel zielig.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2007, 19:21
malĄbu!*
Avatar van malĄbu!*
malĄbu!* is offline
ik ben inderdaad wel eens jaloers op die bimbos die vaak ook nog eens aardig blijken te zijn, terwijl dat helemaal niet is hoe ik wil zijn ( en de typen jongens die hierop vallen zijn ook niet mijn type)
Met citaat reageren
Oud 07-09-2007, 20:32
zoemzoem
Avatar van zoemzoem
zoemzoem is offline
Er is een reden
Hee jaloers meisje ('Jaloers op bimbo's',#32). Ik herken mezelf in jouw 'bimbo'-omschrijving. Ik durf heel veel, heb een grote mond. In het begin van de eerste klas voelde ik me al zelfverzekerd. Ik kreeg veel vriendinnen en had een grote mond tegen de leraren. Maar ondanks dat wilde ik nog meer vriendinnen. Ik kreeg veel leuke vriendjes. En ja, ik moet toegeven, ik durfde gerust mijn tong in zijn mond te steken. Maar daarom zijn we nog geen 'stereotype sletten'.
Heb jij enig idee wat de reden is achter dit gedrag van grote bek, veel vriendinnen willen hebben en een leuk vriendje willen hebben? ik denk het niet, anders zou je niet zo schrijven.
Kijk, vroeger had ik amper vriendinnen of vrienden. Mijn ouders gingen scheiden en mijn moeder en ik gingen tijdelijk ergens anders wonen. Toen kreeg ze een burn-out. Het was haar allemaal teveel en ik moest in mijn eentje voor mijn moeder zorgen die elke keer begon te huilen. Ik sloot me af voor andere mensen. Ik dumpte zelfs mijn lieve vriendje die zo begripvol voor me was. Later kreeg ik door dat ik de grootste vergissingen heb gemaakt door me af te sluiten. Maar ik dacht dat ik het op de basisschool toch al niet meer recht kon zetten.
Op de middelbare school kwam ik bij niemand uit mijn oude klas terecht. Ik voelde me goed en zelfverzekerd en dacht dat ik het weer geweldig kon gaan krijgen. Ik wilde al zo lang heel graag populair zijn en hier had ik mijn kans. Ik kreeg vriendjes (waarvan later bleek, alleen omdat ik een grote bek had en superveel durfde), en ik kreeg later van anderen te horen dat veel kinderen mij een slet vonden.
Hoe denk je dat dat voelt? Geloof me, het is niet altijd leuk, het is ook vaak vervelend.
Meisje van 13

Ah, wat zielig, nou dan mag ze wel een slet zijn
__________________
Druk is een kwestie van prioriteiten stellen.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2007, 22:22
Verwijderd
Citaat:
Maar denk je niet dat ze gelijk heeft?
Dat te veel meisjes zich sletterig gedragen... op hun 13e.
Of vind je dat ze maar gewoon net als hen moet worden?
Meer sletten, meer vreugde.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2007, 23:01
Hanneke
Avatar van Hanneke
Hanneke is offline
Links even weggehaald, heeft zo nogal wat weg van reclame.
__________________
Hoi! - Soija.nl
Met citaat reageren
Oud 07-09-2007, 23:12
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Je kunt aan de poststijl (en de datum van registratie) van beiden zien dat het ook gewoon reclame is.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2007, 00:08
Verwijderd
Citaat:
Je kunt aan de poststijl (en de datum van registratie) van beiden zien dat het ook gewoon reclame is.
en dezelfde persoon?
Met citaat reageren
Oud 08-09-2007, 13:21
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Citaat:
Er is een reden
Hee jaloers meisje ('Jaloers op bimbo's',#32). Ik herken mezelf in jouw 'bimbo'-omschrijving. Ik durf heel veel, heb een grote mond. In het begin van de eerste klas voelde ik me al zelfverzekerd. Ik kreeg veel vriendinnen en had een grote mond tegen de leraren. Maar ondanks dat wilde ik nog meer vriendinnen. Ik kreeg veel leuke vriendjes. En ja, ik moet toegeven, ik durfde gerust mijn tong in zijn mond te steken. Maar daarom zijn we nog geen 'stereotype sletten'.
Heb jij enig idee wat de reden is achter dit gedrag van grote bek, veel vriendinnen willen hebben en een leuk vriendje willen hebben? ik denk het niet, anders zou je niet zo schrijven.
Kijk, vroeger had ik amper vriendinnen of vrienden. Mijn ouders gingen scheiden en mijn moeder en ik gingen tijdelijk ergens anders wonen. Toen kreeg ze een burn-out. Het was haar allemaal teveel en ik moest in mijn eentje voor mijn moeder zorgen die elke keer begon te huilen. Ik sloot me af voor andere mensen. Ik dumpte zelfs mijn lieve vriendje die zo begripvol voor me was. Later kreeg ik door dat ik de grootste vergissingen heb gemaakt door me af te sluiten. Maar ik dacht dat ik het op de basisschool toch al niet meer recht kon zetten.
Op de middelbare school kwam ik bij niemand uit mijn oude klas terecht. Ik voelde me goed en zelfverzekerd en dacht dat ik het weer geweldig kon gaan krijgen. Ik wilde al zo lang heel graag populair zijn en hier had ik mijn kans. Ik kreeg vriendjes (waarvan later bleek, alleen omdat ik een grote bek had en superveel durfde), en ik kreeg later van anderen te horen dat veel kinderen mij een slet vonden.
Hoe denk je dat dat voelt? Geloof me, het is niet altijd leuk, het is ook vaak vervelend.
Meisje van 13

Ah, wat zielig, nou dan mag ze wel een slet zijn
Dat is altijd zo'n onzinverhaal. Ik erger me altijd zo aan mensen die per se populair moeten zijn. En dat ze een 'reden' heeft om haar tong in iedereen zijn mond te steken maakt haar nog geen niet-stereotype slet. Volgens mij alleen maar meer. Waarschijnlijk hebben alle sletten wel zo'n soort mankement. En dan denken ze dat mensen je alleen aardig vinden als je met ze tongt. En dan hebben ze aandacht nodig van iedereen en ze weten niet hoe je anders vrienden maakt en ze weten niet wat ze willen dus doen ze maar wat anderen willen dat ze doen en zijn ze hoe ze van anderen moeten zijn.
Same old story. Zielig, hoor.
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 08-09-2007, 13:27
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Ik vind dat nou echt zo'n voorbeeld van 'oh kijk wat ik heb meegemaakt, ik ben zo zielig dus ik heb een kutexcuus voor mijn gedrag'. ;x Je kan ook gewoon normaal doen, en wat CS zegt. ;x Ze voelt zich ook gelijk aangevallen, dat vind ik dan al weer een reden dat ze zichzelf en haar gedrag niet accepteert, anders zou je het niet goed hoeven praten. En gelijk die ander aanvallen, dat vind ik ook weer zoiets. Maar goed, ze zijn dan nog heel jong, maar toch.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Oud 10-09-2007, 19:08
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline

ik heb ook best grote borsten, en ik ben blond, en ik zoende al best vroeg, maar ik ben dan toch niet automatisch een bimbo, of cool of een slet?
voor, oor, de, len
Met citaat reageren
Oud 10-09-2007, 22:20
Promillage
Avatar van Promillage
Promillage is offline
Als je regelmatig vuisten in je doos laat steken, ben je sowieso al een slet
__________________
Speak softly and carry a big stick
Met citaat reageren
Oud 12-09-2007, 11:02
Bonga
Avatar van Bonga
Bonga is offline
wat me het meeste ergert aan die brieven is dat je niet even een reactie van twee regeltjes kan posten
__________________
"Ňf het is zijn broer Bonga, de dappere buffeljager..."
Met citaat reageren
Oud 12-09-2007, 11:57
Verwijderd
Citaat:

ik heb ook best grote borsten, en ik ben blond, en ik zoende al best vroeg, maar ik ben dan toch niet automatisch een bimbo, of cool of een slet?
voor, oor, de, len
:')

Ontopic : ik las altijd 'oh jee wat nou ' in de Tina.

Ik vind de brieven van Achterwerk soms wel schokkend. Die arme kinderen, denk ik dan.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2007, 20:21
karelk
karelk is offline
Deze arme kinderen bijvoorbeeld?

Citaat:
Tegen pesten
Wij hebben een mailadres aangemaakt, en hiermee willen wij kinderen helpen tegen het pesten. Als er iemand gepest wordt, kan hij/zij een mailtje naar ons sturen, en wij reageren zo snel mogelijk.
Wij hebben dit al sinds het schooljaar 2006/2007. Toen hebben we één iemand geholpen, en met wie het volgens ons ook beter is gegaan.
We hebben nog niet veel andere mensen gehad, terwijl we weten dat er veel meer zijn die worden gepest.
Praat erover, desnoods met je leraar of ouders of mail het ons, het is gewoon veel fijner om het kwijt te raken. Mail naar: organisatie.help@live.nl
2 meisjes(11 jaar, groep 8)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Welk boek lees jij nu? Deel XX
Lilium
500 27-01-2009 11:45
De Kantine OMGWTFBBQ-topic! #6
Verwijderd
500 15-01-2009 22:37
Drugs & Alcohol roken
peoplehateme
50 15-07-2005 15:29
De Kantine Verseksualisering van de maatschappij
Maurice
125 16-07-2004 17:39
Psychologie tijd voor <roffel> fototopic #10
Fade of Light
156 17-12-2003 21:27


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:09.