Oud 26-01-2005, 20:13
Verwijderd
Van Gennip: geef vrij op suikerfeest

DEN HAAG - Staatssecretaris Van Gennip van Economische Zaken vindt dat niet-christenen op hun religieuze feestdagen, zoals het suikerfeest, standaard vrij moeten krijgen. De kwestie zou in de CAO's moeten worden geregeld, zoals dat ook gebeurt met christelijke feestdagen als Kerstmis en Pasen.

Het zou volgens haar moeten gaan om twee vrije dagen per jaar. Ze zegt dat woensdag in het dagblad Trouw. Werkgevers hebben nu nog het recht de vrije dag te weigeren als werknemers erom vragen.

Volgens Van Gennip zou de stap de integratie bevorderen. ,,Dat betekent begrip en respect voor elkaar en dat betekent ook dat iedereen zijn of haar geloof moet kunnen eren.''

De Raad van Kerken deed in 1994 een soortgelijk voorstel.


Ik vind dit persoonlijk een heel goed voorstel. Weliswaar hebben we in Nederland een Christelijke traditie, maar er is in Nederland allang geen Christelijke meerderheid meer. Ik vind het echter te ver gaan om mensen een verplichte vrije dag te geven op een feestdag waar zij niets mee hebben. Ik vind het dan ook een goede oplossing om werkgevers te verplichten alleen werknemers die daar behoefte aan hebben vrij te geven op een niet-Christelijke feestdag.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-01-2005, 20:20
Woodstock
Avatar van Woodstock
Woodstock is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 26-01-2005 @ 20:13 :
De Raad van Kerken deed in 1994 een soortgelijk voorstel.
en het is nú al tot de staatssecretaris doorgedrongen. echt, bravo.
__________________
Eat jazz, drink sunshine, listen to honey, talk to tea
Met citaat reageren
Oud 26-01-2005, 20:24
Verwijderd
Prima, mits die mensen natuurlijk wel gewoon werken tijdens alle christelijke feestdagen.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2005, 20:50
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
heuj ik word moslim
Met citaat reageren
Oud 26-01-2005, 20:52
Jeopardize
Avatar van Jeopardize
Jeopardize is offline
Citaat:
Blackwater_park schreef op 26-01-2005 @ 20:24 :
Prima, mits die mensen natuurlijk wel gewoon werken tijdens alle christelijke feestdagen.
Inderdaad
__________________
give up
Met citaat reageren
Oud 26-01-2005, 20:54
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Cosmo Kramer schreef op 26-01-2005 @ 20:52 :
Inderdaad
Dus zij krijgen 2 dagen vrij terwijl Christenen veel meer dagen vrij krijgen?
Met citaat reageren
Oud 26-01-2005, 21:03
Jeopardize
Avatar van Jeopardize
Jeopardize is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 26-01-2005 @ 20:54 :
Dus zij krijgen 2 dagen vrij terwijl Christenen veel meer dagen vrij krijgen?
De essentie van die opmerking is dat mensen niet van twee walletjes gaan eten door de christelijke en de niet-christelijke feestdagen mee te pakken.

Met andere woorden: er zal een regeling moeten worden getroffen waardoor men een bepaald hoeveelheid aantal dagen vrij heeft, welke dat zijn is afhankelijk van het geloof en van de mogelijkheden binnen de werkgevende instantie. Zo zullen er in bepaalde sectoren ook moslims moeten werken tijdens het suikerfeest, net als nu in sommige sectoren christenen werken tijdens bijvoorbeeld kerst of pasen.
__________________
give up
Met citaat reageren
Oud 26-01-2005, 21:08
Mr.Hypert€xt
Avatar van Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Ik vind dat iedereen gewoon 10 dagen per jaar vrij moet krijgen, die naar eigen invulling zijn te besteden. Standaard feestdagen worden dan afgeschaft.

Belachelijk om moslims 'standaard' vrij te gaan geven, ze passen zich maar aan, anders kunnen ze oprotten. Ik ben trouwens ook niet pro-christelijk, dus ik het ook geen waarde aan christelijke feestdagen, wel zo eerlijk.

Wij hebben niet echt belangrijke feestdagen. Hemelvaart is tegenwoordig woonboulevard-dag, kerstmis is het nationale vreetfestijn, pasen is chocolade eieren eten (weet je toevallig nog wat pasen inhoudt) Pinksteren, is die dag vernoemd naar pinkpop?

Alleen koninginnedag is wel leuk, al wordt dat zometeen 'koningsdag' En aangezien ik de monarchie niet lang meer geef moeten we daar ook iets anders voor verzinnen. Maar goed, verzin maar eens een leuke feestdag. Jezelf een beetje volvreten met snoepgoed, of shoarma, nee da's niveau!

Laatst gewijzigd op 26-01-2005 om 21:28.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2005, 22:45
Verwijderd
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 26-01-2005 @ 21:08 :
(...)

Jezelf een beetje volvreten met snoepgoed, of shoarma, nee da's niveau!
Huilen voor een Pim-altaartje
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 00:09
Jeopardize
Avatar van Jeopardize
Jeopardize is offline
Het mag duidelijk zijn dat het bij zowel de christelijke als bij de niet-christelijke gebruiken niet gaat om niveau, maar om tradities die tekenend zijn voor een cultuur.

Ik snap dat mensen die hier geen waarde aan hechten deze dagen als overbodig beschouwen; persoonlijk heb ik ook weinig met kerst of pasen. Ik respecteer echter wel dat dit voor vele anderen wel betekenis heeft. Vanuit dat oogpunt vind ik dat deze kwestie iets serieuzer benaderd moet worden dan nu wordt gedaan.
__________________
give up
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 00:13
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 26-01-2005 @ 21:08 :
Ik vind dat iedereen gewoon 10 dagen per jaar vrij moet krijgen, die naar eigen invulling zijn te besteden.

Citaat:
Belachelijk om moslims 'standaard' vrij te gaan geven, ze passen zich maar aan, anders kunnen ze oprotten. Ik ben trouwens ook niet pro-christelijk, dus ik het ook geen waarde aan christelijke feestdagen, wel zo eerlijk.

Wij hebben niet echt belangrijke feestdagen. Hemelvaart is tegenwoordig woonboulevard-dag, kerstmis is het nationale vreetfestijn, pasen is chocolade eieren eten (weet je toevallig nog wat pasen inhoudt) Pinksteren, is die dag vernoemd naar pinkpop?

Alleen koninginnedag is wel leuk, al wordt dat zometeen 'koningsdag' En aangezien ik de monarchie niet lang meer geef moeten we daar ook iets anders voor verzinnen. Maar goed, verzin maar eens een leuke feestdag. Jezelf een beetje volvreten met snoepgoed, of shoarma, nee da's niveau!
waarom nou?
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 00:15
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
nare man schreef op 26-01-2005 @ 22:45 :
Huilen voor een Pim-altaartje
*ROFLMAO
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 00:16
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline

doen ze dat echt??
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 00:18
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 27-01-2005 @ 00:16 :

doen ze dat echt??
Ik zie Hypertext er wel voor aan!
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 00:22
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 27-01-2005 @ 00:18 :
Ik zie Hypertext er wel voor aan!
echt he,
ik zou er niet eens raar van opkijken als over een paar jaar Pims graf een bedevaartsoort wordt, en zijn boeken heilig worden verklaard. Er scheint ook zoiets met Maradonna te zijn ofzo
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 00:25
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 27-01-2005 @ 00:22 :
echt he,
ik zou er niet eens raar van opkijken als over een paar jaar Pims graf een bedevaartsoort wordt, en zijn boeken heilig worden verklaard. Er scheint ook zoiets met Maradonna te zijn ofzo
Dat graf van die gek in Italië werd niet echt goed bezocht. Ik wil er nog wel eens een drol op draaien, trouwens.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 00:28
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
nare man schreef op 27-01-2005 @ 00:25 :
Dat graf van die gek in Italië werd niet echt goed bezocht. Ik wil er nog wel eens een drol op draaien, trouwens.
respect voor de doden

Ik zou hem eigenlijk wel terug willen. Ik mocht hem stiekem wel. Goede showman was het
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 00:33
Verwijderd
Nee, een serieus irritante gast.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 27-01-2005, 00:46
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
nare man schreef op 27-01-2005 @ 00:33 :
Nee, een serieus irritante gast.
als jij het zegt. Toen volgde ik het nieuws niet echt, maar hem vond ik best wel goed. Vooral dat hij die antihomo imam ging beschermen vond ik wel goed van hem. Hij was zelf homo, maar wijkte niet af van zijn principes. Voor de rest ken ik hem niet echt, maar ik vermoed dat hij minder radicaal was, als bijv. Wilders nu is. Achteraf gezien, heb ik liever Fortuyn.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 00:47
Verwijderd
Weet je, het boeit mij eigenlijk geen drol wat die gast inhoudelijk wilde. Het was zijn manier van 'discussieren' die mij tegenstond. Hij was gewoon vervelend, had een vervelend stemgeluid en droeg vervelende stropdassen.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 00:51
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline

Je vergeet die vervelende hondjes en die vervelende sigaren van hem.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 00:52
Verwijderd
Ohja

En zijn vervelende standbeeld in Rotterdam. Als ik daar woon ga ik er een keer met watervaste verf een nazi-uniform op schilderen.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 00:58
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
nare man schreef op 27-01-2005 @ 00:52 :
Ohja

En zijn vervelende standbeeld in Rotterdam. Als ik daar woon ga ik er een keer met watervaste verf een nazi-uniform op schilderen.
als je dat doet, ben je de man Jouw daad zal dan voorpagina nieuws zijn op alle kranten, je komt misschien zelfs op de buis.

alleen lijkt het me niet zo goed voor je eventuele carriere als jurist.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 00:58
Floris_22
Avatar van Floris_22
Floris_22 is offline
En vergeet niet dat hij keer op keer Melkert de mond snoerde.

Even ontopic: Ze moeten zelf weten welke dagen ze vrij willen. Maar niet zeggen ik wil met vrij op een niet-christelijke dag EN met Kerst omdat ik een etentje heb met vrienden die wel met Kerst vrij hebben
__________________
Roger Thornhill: "The Moment I meet an attractive woman, I have to start pretending I have no desire to make love to her".

Laatst gewijzigd op 27-01-2005 om 01:00.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 00:58
Verwijderd
Melkert was ook een autist.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-01-2005, 01:00
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Floris_22 schreef op 27-01-2005 @ 00:58 :
En vergeet niet dat hij keer op keer Melkert de mond snoerde.
rosenmoller lulde hem ook een keer uit herinner ik me nog. Voor een grote zaal kreeg hij hem stil, en het publiek vet hard klappen. Dat waren nog eens debatten
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 01:02
Floris_22
Avatar van Floris_22
Floris_22 is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 27-01-2005 @ 01:00 :
rosenmoller lulde hem ook een keer uit herinner ik me nog. Voor een grote zaal kreeg hij hem stil, en het publiek vet hard klappen. Dat waren nog eens debatten
Zo, één keer zelfs. Staat niet echt in verhouding met de keren dat Pim iedereen stil kreeg. Dat staat in geen verhouding met andersom.
__________________
Roger Thornhill: "The Moment I meet an attractive woman, I have to start pretending I have no desire to make love to her".
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 01:02
Verwijderd
Ja, dat was ook een debat voor studenten van de Erasmus. Niet zo moeilijk om hem daar aan te pakken natuurlijk. Die gast kon niks, je hoefde hem alleen maar met zijn eigen wapens aan te pakken. Gewoon zeggen 'kom dan eens met concrete voorbeelden' en hij was stil.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 01:06
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Floris_22 schreef op 27-01-2005 @ 01:02 :
Zo, één keer zelfs. Staat niet echt in verhouding met de keren dat Pim iedereen stil kreeg. Dat staat in geen verhouding met andersom.
och, ik kan er ook niets aan doen dat er toendertijd alleen maar debielen politiek voerden. Maar zeg eens eerlijk, die rosenmoller kreeg hem wel goed stil. Die fortuyn ging bijna huilen man.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 01:14
Floris_22
Avatar van Floris_22
Floris_22 is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 27-01-2005 @ 01:06 :
och, ik kan er ook niets aan doen dat er toendertijd alleen maar debielen politiek voerden. Maar zeg eens eerlijk, die rosenmoller kreeg hem wel goed stil. Die fortuyn ging bijna huilen man.
Jah zwak het maar weer af.
Maar Rosenmoller kreeg hem inderdaad goed stil, alleen Pim Forutyn bijna huilen? Waar haal je dat vandaan.
__________________
Roger Thornhill: "The Moment I meet an attractive woman, I have to start pretending I have no desire to make love to her".
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 01:29
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Floris_22 schreef op 27-01-2005 @ 00:58 :
En vergeet niet dat hij keer op keer Melkert de mond snoerde.
Het debat een tijdje later op Ned1 tussen Fortuyn en Melkert gezien? Daar kwam Melkert een stuk beter de verf toen bleek dat Fortuyn z'n verhaal niet kon staven met cijfers. Fortuyns discussietechieken waren in de eerste instantie nog wel effectief, maar toen men z'n trucjes een beetje doorhad, bleek al snel dat Fortuyn weinig te bieden had in het debat.

Maar goed, dat is geloof ik niet het onderwerp van deze thread.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 01:42
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 27-01-2005 @ 01:06 :
och, ik kan er ook niets aan doen dat er toendertijd alleen maar debielen politiek voerden. Maar zeg eens eerlijk, die rosenmoller kreeg hem wel goed stil. Die fortuyn ging bijna huilen man.
Ja, dat was wel een gebeuren

Alhoewel wel gezegd moet worden dat Fortuyn enkele minuten voordat hij opstond en wegliep te horen had gekregen dat zijn vader was overleden. Ofzo.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 10:20
Verwijderd
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 27-01-2005 @ 01:29 :
Het debat een tijdje later op Ned1 tussen Fortuyn en Melkert gezien? Daar kwam Melkert een stuk beter de verf toen bleek dat Fortuyn z'n verhaal niet kon staven met cijfers. Fortuyns discussietechieken waren in de eerste instantie nog wel effectief, maar toen men z'n trucjes een beetje doorhad, bleek al snel dat Fortuyn weinig te bieden had in het debat.

Maar goed, dat is geloof ik niet het onderwerp van deze thread.
Even ter informatie: dat debat later beschikte Melkert over hele mooie cijfers. Toen er echter naderhand door het een of andere actualiteitenprogramma onderzoek werd gedaan naar die cijfers bleken de cijfers die Melkert had zomaar verzonnen en compleet onjuist.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 10:21
Verwijderd
Citaat:
Floris_22 schreef op 27-01-2005 @ 01:14 :
Jah zwak het maar weer af.
Maar Rosenmoller kreeg hem inderdaad goed stil, alleen Pim Forutyn bijna huilen? Waar haal je dat vandaan.
Hoe zou jij reageren als je op een dergelijke manier steken onder de gordel uitgedeeld krijgt, terwijl je net gehoord hebt dat je vader is overleden?
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 11:03
Mr.Hypert€xt
Avatar van Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
nare man schreef op 26-01-2005 @ 22:45 :
Huilen voor een Pim-altaartje
Jezelf aftrekken op een foto van Mao, nee da's lekker.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 11:06
Verwijderd
Ik zou het niet weten, maar ik neem het zonder meer van je aan.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 27-01-2005, 11:07
Verwijderd
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 27-01-2005 @ 11:03 :
Jezelf aftrekken op een foto van Mao, nee da's lekker.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 11:27
Verwijderd
Ik vind het wel best.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:27.