Oud 15-06-2009, 17:01
Irshad
Irshad is offline
Hallo, ik heb volgend schooljaar voor het eerst op onze school een uitwisseling. Het gaat naar Amerika, en er mogen 6 leerlingen mee. Ik wil héel graag mee, en ze hebben gezegd, hoe langer de motivatiebrief, hoe beter.

Punten die erin moeten voorkomen

- Waarom ik erheen wil
- Wat ik te bieden heb voor de uitwisselingsstudent
- Creative ideeën

Ik ben hier 2 uur mee bezig geweest, en nog steeds heb ik geen idee. dus please help !

Hier komt ie : "

Geachte heer ---,

Ik wil graag meedoen aan de uitwisseling volgend jaar in 4havo, en daarom schrijf ik bij deze motivatiebrief.

Toen ik hoorde dat je naar Amerika kon gaan met school, werd ik meteen enthousiast ! Ik ben meteen naar huis gefietst, heb me moeder ingelicht en ben meteen begonnen met schrijven. De reden waarom ik zo graag naar Amerika wil, is omdat ik later internationaal wil gaan werken in de media. Journalistiek of presenteren. Een voorproefje van de levensstijl van daar zou wel gaaf zijn en aangezien ik later in het buitenland wil gaan wonen is dit wel een mooie kans om te kijken hoe het er allemaal aan toe gaat. Deze ervaring zou me niet alleen taalkennis, cultuurkennis en vrienden opleveren, maar ook een idee van hoe het wonen daar in Amerika is. De rede waarom ik per se mee wil gaan, is omdat Amerika een land is met veel persvrijheid en ik misschien daar al kan zien hoe de media daar in elkaar steekt.

Niet alleen dat, ik ben heel spontaan, enthousiast en kan redelijk Engels spreken. Veder wil ik ook heel graag de Amerikaanse cultuur beleven. En de mengculturen die er ontstaan zijn. Verder lijkt het me echt gewoon super, maar dan ook echt SUPER leuk om naar San Diego/ L.A te gaan. En naar alle andere diversen plekken! Verder heb ik een redelijke basiskennis van Amerika. En aangezien het in Californië ligt, weet ik nu al dat het lekker maar warm weer heeft. Het lijkt me gewoon super gaaf om naar Amerika te gaan! Ook wil ik zien hoe het scholensysteem daar werkt, dat heel anders dan die van Nederland is. Ik wil gewoon heel graag de wereld zien.

En nu een rede wat ook belangrijk is, wat ik te bieden heb voor de uitwisselingsstudent van Amerika. Ik kan het stereotype uitstraling van Nederland veranderen, zoals het drugsbeleid hier en de standaard “boeren” idee. Ik zou ook pretparken laten zien en alle dingen die je hier in Nederland kan doen. Ik zou het super vinden om een Amerikaanse in huis te hebben, de manier van leven zien, denkwijze en nog veel meer.
"

tot hier ben ik gekomen en nu heb ik geen idee !
please help want ik wil zoo graag naar Amerika !
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-06-2009, 02:25
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Beste directie,

Nu met de financiële crisis zijn mijn euro's lekker veel waard in de VS, ik zal u dan ook niet vergeten als ik voor de whiskey-schappen sta bij de 7-11.

Liefs,
Student
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Cijferlijst of Motivatiebrief
Guinness
3 17-05-2009 12:18
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Motivatiebrief voor Uitwisseling (in t engels), commentaar alsjeblieft
Verwijderd
14 04-11-2007 20:34
Algemene schoolzaken Motivatiebrief studeren in het buitenland
Verwijderd
12 11-01-2007 16:02
Algemene schoolzaken studeren in Amerika
Sanneke1983
5 11-02-2004 13:28


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:57.