Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-04-2011, 14:41
frostie
Avatar van frostie
frostie is offline
Hoi. Ik heb een leraar en ik word echt knettergek van hem. Hij noemt iedereen wel eesn schatje, ook jongens, als ze bijvoorbeeld niet opletten en dan een raar antwoord geven. Komt over alsof hij popi wil doen. Maar bij mij doet hij het ook buiten de lessen om. Ik woon vlak bij hem, en als ik hem tegenkom zegt hij ook gerust hallo schatje of hallo schoonheid. Behalve sla ik met meerdere meiden ben. Ik zit altijd achter in de klas maar hij zit de heletijd te grijnzen naar me. ik probeer me maar achter degene die voor me zit te verbergen, maar dan zoekt hij wel een plaatsje voorin de klas dat ie me alsnog aan kan kijken. Nou pas geleden moest ik bij hem naar voor in de klas komen, want hij moest wat zeggen over m'n wekrstuk. Toen zette hij zijn hand aan z'n mond, als of ik het alleen maar mocht horen, en zei toen 'ik hou van je''. Ik wist niet wat er gebeurde! Stond echt met een bek vol tanden. ''Ik kan er ook niets aan doen'' zei hij toen hardop. Gelukkig was er veel lawaai in de klas, en ik denk niet dat iemand anders het gehoord heeft. Maar wat moet ik hier nou mee? Ik durf eigenlijk niet eens meer naar de les, en ben blij als het uur voorbij is. Hij heeft me nog nooit aangeraakt ofzo, het is ook geen viezerik, maar toch. Help! Denken julliedat ie dat echt meent?

Laatst gewijzigd op 08-04-2011 om 14:46.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-04-2011, 14:49
Verwijderd
Nee denk dat ie gewoon grappig wil doen
Met citaat reageren
Oud 08-04-2011, 14:52
Verwijderd
Citaat:
Nee denk dat ie gewoon grappig wil doen
Sorry hoor, maar dat slaat dus nergens op. Deze leraar is een autoriteitsfiguur en heeft zijn grenzen overschreden. Dit soort gedrag wordt niet toegestaan op een school (tenminste, het zou niet moeten worden toegestaan). De TS is blijkbaar niet gediend van dit gedrag en voelt zich geïntimideerd; dat is niet grappig.

Stap anders naar de directie toe. Hoewel dit lastig kan zijn want het is jouw woord tegen het zijne, maar blijkbaar vertoont hij dit gedrag (in mindere mate) ook bij andere mensen, dus je hebt genoeg getuigen. Dat hij je niet heeft aangeraakt en geen 'viezerik' is maakt dit niet minder ernstig hoor. Ik vind dit trouwens al behoorlijk 'viezig', maar dat is mijn mening.

Jij hoort je veilig te voelen op een school en dit gedrag staat ook in de weg van jouw leervermogen als je niet eens meer naar de lessen wilt/durft.

Geef aan dat je er niet van gediend bent en ga (eventueel pas nadat je het persoonlijk aan hem hebt laten weten) naar een vertrouwenspersoon en/of de directie.

Oh btw, hoe oud ben je eigenlijk? Als je minderjarig bent, dan is het in mijn ogen nog ranziger gedrag.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2011, 14:55
Verwijderd
Ja je hebt eigelijk wel gelijk ik zou het ook niet pikken
Met citaat reageren
Oud 08-04-2011, 15:01
frostie
Avatar van frostie
frostie is offline
Ik ben alleen zo ontzettend verlegen. Ik denk dat ik het in m'n broek doe als ik er met hem over moet praten.
Ik ben 15, bijna 16.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2011, 15:04
Verwijderd
Ik zou er ook niet meteen met deze leraar over gaan praten.
Maar ongeacht of hij dit als grapje bedoelt of niet, feit is dat hij te ver gaat. Dus als ik jou was zou ik naar iemand toe stappen, dat kan je mentor zijn of de vertrouwenspersoon of je ouders, en dan kan die het met de schooldirectie verder bespreken.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2011, 15:21
Verwijderd
Citaat:
Ik zou er ook niet meteen met deze leraar over gaan praten.
Maar ongeacht of hij dit als grapje bedoelt of niet, feit is dat hij te ver gaat. Dus als ik jou was zou ik naar iemand toe stappen, dat kan je mentor zijn of de vertrouwenspersoon of je ouders, en dan kan die het met de schooldirectie verder bespreken.
Zelf ben ik niet op mijn mondje gevallen en ik had hem allang laten weten dat ik er niet van gediend ben. Better yet, op de middelbare school hadden wij ook zo'n leraar (dat was overigens wel een 'viezerik') en die heeft het ook één keer gedaan en nooit weer. Maar ik snap dat het voor sommige mensen anders ligt en sowieso vind ik dat je erover moet praten met iemand anders (directie, vertrouwenspersoon, mentor, etc), want als hij het bij jou niet meer doet, gaat-ie er misschien wel mee door bij iemand anders. Dat wil je ook niet hebben, natuurlijk.

@TS: Je moet er zeker wat aan doen, want je bent ook nog eens minderjarig. Deze leraar is hier echt verkeerd bezig.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2011, 15:42
frostie
Avatar van frostie
frostie is offline
Misschien een stomme vraag hoor, maar is dit dn ook een vorm van sexuele intimidatie? Mijn beste vriendin zit hier nu naasst me, en zij is dus sinds een paar minuten op de hoogte. Lucht wel op als je het echt tegen iemand kan vertellen.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2011, 16:01
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Het is in ieder geval geen gedrag dat een leraar hoort te vertonen. Schatje noemen hoeft niets ernstigs te zijn, zolang het maar grappig en in het algemeen/zonder enige bijbedoelingen is, maar in jouw geval is het toch iets te specifiek.

Ik zou het ook aan iemand 'van school vertellen' bijvoorbeeld aan je mentor, zodat in ieder geval iemand het wéét. Zelfs als er dan niets gedaan wordt, dan weet tenminste iemand dat en weet hij (de leraar) ook dat hij op moet passen. Want als hij dan nog iets flikt dan stap je zó weer naar die persoon toe, en omdat je het al een keer hebt aangegeven is de kans dat je wordt geloofd ook groter, dan komt het niet 'uit het niets'.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2011, 16:03
Verwijderd
Misschien een lullige vraag, maar weet je heel zeker dat hij dat gezegd heeft? Want iemand beschuldigen van seksuele intimidatie maakt iemand kapót, dus je moet wel echt héél zeker weten dat hij het zo bedoeld heeft. Het kan ook zijn dat hij totaal geen idee heeft van hoe fout hij overkomt en inderdaad vooral denkt 'leuk' te zijn. Ik zou er inderdaad met een mentor over praten, want hij zal wel een stapje terug moeten doen.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2011, 16:21
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Ik zou eerst tegen hem zeggen dat ie daarmee op moet houden, waarschijnlijk zal dat al genoeg zijn. Als hij ondanks dat doorgaat, dan kun je wel naar een vertrouwenspersoon stappen. Discretie is aanbevolen, want het zijn geen malse beschuldigingen.
Maar ik zou het dus wel eerst tegen hem zeggen (onder vier ogen), hoe moeilijk dat ook zal zijn.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2011, 16:55
Jason2
Avatar van Jason2
Jason2 is offline
Ik kan snappen dat je het raar vind, maar ik zou je er niet zo druk over maken, het is waarschijnlijk gewoon een flauw grapje van je leraar. En aangezien hij wel vaker tegen mensen schatje etc. zegt, zal hij het waarschijnlijk niet eens serieus menen. Op mijn vorige school had ik ook een leraar die nogal vaag was. Hij raakte gewoon bijna opgewonden van elk mooi meisje in de klas en bleef maar zeggen dat ze mooi waren en allerlei andere dingen die erbij horen, hij heeft zelfs eens foto's gemaakt van een meisje (Wel met toestemming hoor). Voor de rest een hele goede leraar, alleen beetje een rare gozer. Dit komt nog dichter in de buurt van sexuele intimidatie dan jouw verhaal, hij heeft in ieder geval niks sexueels gezegd. Hij zei alleen maar (Hoogstwaarschijnlijk voor de grap) : Ik houd van je. Nogmaals, maak je niet druk, en probeer het niet te serieus te nemen.

Edit: Ooh en natuurlijk, gewoon tegen hem zeggen dat je het niet leuk vind, dan zal die waarschijnlijk wel weten dat die moet ophouden.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2011, 17:54
Verwijderd
Citaat:
Ik kan snappen dat je het raar vind, maar ik zou je er niet zo druk over maken, het is waarschijnlijk gewoon een flauw grapje van je leraar. En aangezien hij wel vaker tegen mensen schatje etc. zegt, zal hij het waarschijnlijk niet eens serieus menen. Op mijn vorige school had ik ook een leraar die nogal vaag was. Hij raakte gewoon bijna opgewonden van elk mooi meisje in de klas en bleef maar zeggen dat ze mooi waren en allerlei andere dingen die erbij horen, hij heeft zelfs eens foto's gemaakt van een meisje (Wel met toestemming hoor). Voor de rest een hele goede leraar, alleen beetje een rare gozer. Dit komt nog dichter in de buurt van sexuele intimidatie dan jouw verhaal, hij heeft in ieder geval niks sexueels gezegd. Hij zei alleen maar (Hoogstwaarschijnlijk voor de grap) : Ik houd van je. Nogmaals, maak je niet druk, en probeer het niet te serieus te nemen.

Edit: Ooh en natuurlijk, gewoon tegen hem zeggen dat je het niet leuk vind, dan zal die waarschijnlijk wel weten dat die moet ophouden.
Dat zal allemaal wel, maar een leraar hoort niet tegen een 15jarig meisje te zeggen dat-ie van haar houdt. En als het echt een grapje was geweest, had-ie het niet zo stiekem lopen fluisteren. Daarbij is het überhaupt ongepast om leerlingen schatje te noemen. Dit in combinatie met staren en andere dingen die haar ongemakkelijk maken. Dat is heel goed intimidatie te noemen.

Overigens weet ik niet of dit echt onder seksuele intimidatie valt (vooral omdat de TS al aangaf dat hij nooit echt iets heeft geprobeerd en geen 'viezerik' is), maar intimidatie is het zeker. En dat moet gewoon ophouden. Ik vind het vooral storend dat sommige mensen excuses aan het maken zijn voor deze leraar. Zelfs als grapje is dit niet gepast, vooral als dit meisje zich zo oncomfortabel voelt dat ze niet eens meer naar die lessen wil/durft.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2011, 17:59
frostie
Avatar van frostie
frostie is offline
In ieder geval alvast bedankt voor jullie reacties. Ik hb het aan m'n ouders verteld, ''onder druk'' van m'n vriendin. M'n moeder is nu met m'n mentor aan het bellen. Ik denk ook wel dat het beter is om er over te praten, maar ik ben sch**tzenuwachtig.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2011, 18:06
Verwijderd
Citaat:
In ieder geval alvast bedankt voor jullie reacties. Ik hb het aan m'n ouders verteld, ''onder druk'' van m'n vriendin. M'n moeder is nu met m'n mentor aan het bellen. Ik denk ook wel dat het beter is om er over te praten, maar ik ben sch**tzenuwachtig.
Gewoon eerlijk zijn. Niets weglaten, maar het ook niet aandikken. Het komt er gewoon op neer dat jij je veilig moet voelen op school, tijdens lessen, met leraren, etc. En het gedrag van deze leraar was gewoon fout. En wie weet bedoelde hij er echt niets mee (en is het gewoon een domme vent, want wie zegt nou van die dingen? ), maar dan weet-ie tenminste dat hij de grenzen heeft overschreden.

Laat even weten wat er verder gebeurt.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2011, 18:15
frostie
Avatar van frostie
frostie is offline
Ik mag zo even bij hem langskomen, samen met m'n ouders. Dank je Syori.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2011, 18:53
Verwijderd
Heel veel succes
Met citaat reageren
Oud 08-04-2011, 19:22
Verwijderd
Citaat:
Ik mag zo even bij hem langskomen, samen met m'n ouders. Dank je Syori.
Mooi zo.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 09-04-2011, 08:54
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
De ouders erbij halen vond ik in dit stadium nogal drastisch. Ouders kunnen in dit soort gevallen óók wel eens flink overreageren; kind in andere klas (alle klasgenootjes kwijt) of leraar geschorst om een grapje.

Ik zou (al is het te laat) eerst met de leraar praten, en als je dat te eng vindt; gewoon een mooi briefje maken met de onderstaande strekking;
"Ik vind uw gedrag ongepast, ik wil niet meer dat u mij zo benadert. Gaat u toch door zal ik de directeur of mijn ouders moeten inlichten."
En dat uiteraard zonder toevoeging van xxx
Met citaat reageren
Oud 09-04-2011, 13:45
frostie
Avatar van frostie
frostie is offline
Ja misschien wel, m'n ma was echt ongelooflijk kwaad en wilde me gelijk naar een andere school doen, m'n pa is gelukkig een stuk rustiger. Ik heb nu een gesprek gehad met m'n mentor. M'n ouders zijn wel meegegaan maar mochten niet bij het gesprek zelf zijn. Ik heb alles eerlijk verteld van begin tot eind. Hij gaat nu een gesprek met die leraar er bij regelen, maar ik moet het wel zelf met hem gaan bepraten. Ik wil zeker niet van deze school af of naar een andere klas, en ik wil ook helemaal niet zijn leven kapot maken.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2011, 14:05
Verwijderd
Citaat:
Ja misschien wel, m'n ma was echt ongelooflijk kwaad en wilde me gelijk naar een andere school doen, m'n pa is gelukkig een stuk rustiger. Ik heb nu een gesprek gehad met m'n mentor. M'n ouders zijn wel meegegaan maar mochten niet bij het gesprek zelf zijn. Ik heb alles eerlijk verteld van begin tot eind. Hij gaat nu een gesprek met die leraar er bij regelen, maar ik moet het wel zelf met hem gaan bepraten. Ik wil zeker niet van deze school af of naar een andere klas, en ik wil ook helemaal niet zijn leven kapot maken.
Goede zaak dat je ouders er niet bij waren, vind ik. Als je met die leraar erbij gaat praten moet je gewoon eerlijk zijn, vertellen dat zijn gedrag jou oncomfortabel maakt en vraag ook duidelijk wat hij ermee bedoelde en waarom hij het deed. En rustig blijven; ik weet dat het waarschijnlijk heel eng is, maar het is wel nodig.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2011, 07:29
gwn-ikke
gwn-ikke is offline
Als je je alleen al ongemakkelijk door hem voelt kan je al gaan klagen bij de directie ofzo
Met citaat reageren
Oud 10-04-2011, 07:39
Lychee
Avatar van Lychee
Lychee is offline
Je kan het toch wel gewoon een keer zeggen als hij weer zoiets doet?
Of idd misschien een briefje in zijn postvakje doen dat je niet van dat gedrag gediend bent.
Als hij dan nog doorgaat dan zou je je mentor kunnen inlichten, en kan je uiteindelijk misschien een gesprek met de leraar en je mentor doen?

Ik weet inderdaad niet of het handig is dat je je ouders hebt ingelicht, is je moeder nog steeds zo fel?
__________________
K-k-k-kel loves orange soda!
Met citaat reageren
Oud 10-04-2011, 10:04
Erato
Avatar van Erato
Erato is offline
Als vijftienjarige je ouders inlichten als je niet goed weet hoe je een probleem moet aanpakken is logisch.
Als je als leraar niet kunt inschatten dat jonge meisjes zich daardoor ongemakkelijk kunnen voelen is het je eigen schuld als je dan woedende ouders op je dak krijgt.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2011, 11:45
honkballertje
Avatar van honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Als vijftienjarige je ouders inlichten als je niet goed weet hoe je een probleem moet aanpakken is logisch.
Als je als leraar niet kunt inschatten dat jonge meisjes zich daardoor ongemakkelijk kunnen voelen is het je eigen schuld als je dan woedende ouders op je dak krijgt.
Dit gedeeltelijk. Het is natuurlijk logisch dat die ouders er niet echt blij van worden, maar om gelijk het kind van school te halen of überhaupt naar een andere klas vind ik overdreven. Hij heeft haar (als ik het goed lees) nooit op een verkeerde manier aangeraakt ofzo (dat ze zich onprettig voelde) hij heeft 'slechts' dingen gezegt waar ze zich niet prettig bij voelt.

Ik denk dat een gesprek met jou + mentor + leraar heel veel zal helpen. Dan duidelijk maken dat jij je er onprettig bij voelt. Die leraar zal het dan waarschijnlijk pas door hebben dat jij het echt vervelend vindt en niet (zoals hij waarschijnlijk denkt) als grapje. Dan zal hij er voortaan (als het goed is) aan denken om niet meer zulke opmerkingen te maken.
Gaat hij in een latere les na dat gesprek alsnog over de streep kan je altijd nog een keer naar de mentor en dan in combinatie met afdelingsleider zodat er echt wat aan gedaan kan worden. Zover is het alleen nog helemaal niet dus maak je niet al te veel zorgen . Daarnaast hoef je nergens bang voor te zijn, want de rest van je klas is er ook gewoon bij, dus hij zal echt niet verder gaan dan die foute opmerkingen (waarvan ik wel heel goed snap dat je het als onprettig ervaart)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-04-2011, 17:41
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
onacceptabel gedrag
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 10-04-2011, 22:32
Jefar
Avatar van Jefar
Jefar is offline
Pedo alert! Bel Chris Hansen!! En ga naar de school leiding, want dat gaat gewoon te fur
Met citaat reageren
Oud 26-04-2011, 19:00
chocolademousse
chocolademousse is offline
dit moet je echt melden op school hoor, hij hoort zich niet zo te gedragen, hoog tijd datie ontslagen wordt
Met citaat reageren
Oud 03-05-2011, 10:17
frostie
Avatar van frostie
frostie is offline
Beetje late reactie, maar ik heb dus een gesprek gehad met m'n mentor en die leraar.
Was stik zenuwachtig, maar ging allemaal goed. De leraar is niet geschorst, maar heeft wel een waarschuwing gekregen. Ik heb naderhand nog een gesprekje gehad met m'n leraar. Hij zei dat hij het wel meent maar dat hij nooit iets zou doen omdat hem dat teveel kon kosten. Vind ik npg steeds maar erg vreemd. Maar hij heeft daarna geen opmerkingen meer gemaakt, en hij zit ook niet meer een heel lesuur te staren. Dus ik ga al met wat minder tegenzin naar zijn lessen.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2011, 19:55
Siron
Siron is offline
Citaat:
Beetje late reactie, maar ik heb dus een gesprek gehad met m'n mentor en die leraar.
Was stik zenuwachtig, maar ging allemaal goed. De leraar is niet geschorst, maar heeft wel een waarschuwing gekregen. Ik heb naderhand nog een gesprekje gehad met m'n leraar. Hij zei dat hij het wel meent maar dat hij nooit iets zou doen omdat hem dat teveel kon kosten. Vind ik npg steeds maar erg vreemd. Maar hij heeft daarna geen opmerkingen meer gemaakt, en hij zit ook niet meer een heel lesuur te staren. Dus ik ga al met wat minder tegenzin naar zijn lessen.
Goed gedaan! . Hij zal zich nu niet meer zo gedragen. Ik vind het best wel creepy dat een leraar zo doet, maar hem ermee confronteren was de beste optie. Je weet nooit wat hij anders van je zou verwachten.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2011, 16:23
..Esther
..Esther is offline
Vreemde leraar. Heel apart dat mensen die van een leerling houden, toch mogen blijven. Ik vind het persoonlijk niet kunnen, een leraar heeft toch een voorbeeldfunctie...
Met citaat reageren
Oud 16-05-2011, 11:17
frostie
Avatar van frostie
frostie is offline
Tja, ik ben al blij dat hij er mee gestopt is. Maar dat ''houden van'' heeft hij niet bevestigd bij m'n mentor.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Hoe leer ik haar te vertrouwen?
DanielPieters
16 19-02-2009 21:17
Psychologie Borderline (BL)
MisterDJ
10 11-05-2005 06:11
Verhalen & Gedichten [verhaal] Montofoob
Type
3 19-04-2004 22:11
ARTistiek T begin hebbik hier wel es neergezet
Eend
48 18-05-2002 18:12
Psychologie Mijn zomervakantie tot nu
Eend
22 25-02-2002 16:22
ARTistiek Begin van iets
zand
5 07-11-2001 13:10


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:46.